خارجی

سفر به مصر

  • 16 بهمن 1399

مصر یا سرزمین فراعنه! این کشور بعد از نیجریه و اتیوپی با 102 میلیون نفر جمعیت در قاره آفریقا، عنوان سومین کشور پرجمعیت را به خود گرفته که حدود نیمی از مردم آن شهرنشین و مابقی آن در شهرهای حومه دلتای رود نیل، زندگی می کنند.

 کشور مصر به دلیل اینکه یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری از زمان های گذشته تا به الان شناخته شده؛ بسیاری از گردشگران و مورخان را تحت تاثیر خود قرار داده است که حدود 12% درصد از نیروی کار این کشور در گردشگری و شهرهای تفریحی ساحل دریای سرخ به طور تمام وقت در این حوزه مشغول فعالیت هستند. بالاتر عنوان کردیم" سرزمین فراعنه" نام دیگر مصر است اما جای دارد اضافه کنیم، نخستین علت پیدایش "مصر" در واقع بنابر اعتقاد عده ای؛ یک هدیه از طرف رود نیل بوده که هنوز هم به لطف آن پابرجا است. حال اینطور بگوییم که اگر سفر به مصر برایتان یک آرزو بوده و ذوق این را داشته اید تا با چشمان خود آن را از نزدیک ببینید؛ بوکینگ در این زمینه می تواند شما را به بهترین نحو راهنمایی کند تا با جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، شکم گردی و هتل های مصر آشنا شوید. پس هرچه سریعتر بلیط و هتل خود را از سایت ما رزرو کنید!

scenary of egypt

آب و هوای مصر

weather in egypt

کشور مصر آب و هوای خشکِ بیابانی دارد و به طور کل فضای آن همیشه گرم است اما چشم بسته قضاوت نکنید! زیرا در کنار گرم بودن آن، در فصول مختلف سال خصوصا هنگام بهار و زمستان، شرایط آب و هوایی متفاوت بوده و دمای هوا در ماه می تا اکتبر کمی ملایم تر است. بیشترین تغییرات دمایی در مصر مربوط به ماه آوریل بوده که با کم شدن دمای هوا در نوامبر، به تدریج زمستان در مصر از راه می رسد. حال اگر هنوز بهترین تایم سفر در مصر دستتان نیامده، از اکتبر تا نوامبر و از مارس تا آوریل ( یک ماه کامل) بهترین بازه زمانی بوده تا به آنجا بروید و کمی به خود استراحت بدهید. زیرا در آن ماه ها نه خبری از سرمای زیاد است و نه گرمای طاقت فرسا گریبانتان را می گیرد! 


زبان و مذهب مردم مصر

egyptian flag

حالا می رسیم به قسمت معرفی مذهب که طبق گفته هِرودوت (جغرافیدان مشهور) در مقایسه با سایر کشورهای مسلمان، از جلوه ی متفاوتی برخوردار بوده و این به معنای آن است که بیش از سه هزار سال پایبندی به دین و خرافه گری در مصر، آنقدر قوی عمل کرده که در هر شهر خدای جداگانه ای پرستیده میشد. البته این خرافات در مصر خوشبختانه بعد از قرن چهارده به همراه گسترش زبان عربی رفته رفته کمرنگ و ماهیت مذهب نیز به اسلام تغییر شکل پیدا کرد.

زبان این کشور مصری بوده اما با بررسی آثار خطی به جا مانده از تمدن مصر باستان، خواهیم فهمید که زبان آنها بر پایه لغات حامی و سامی (عربی و سریانی) بنا نهاده شده و اگر دقیق تر بگوییم، به چندین زیر شاخه فرعی تقسیم می شود. مانند:

  1. زبان مصری باستانی
  2. زبان مصری نو
  3. زبان مصری میانه
  4. زبان مصری دموتی
  5. زبان قبطی

واحد پول کشور مصر 

egyptian currency

شاید چون تا به حال به کشور مصر سفر نکرده اید، اینطور برداشت کنید که واحد پولی "پوند" فقط متعلق به انگلستان می باشد اما باید بگوییم که این طرز تفکر اشتباه است! پوند مصر یا جنیه (اسم عربی آن) یکای پول مصر بوده که ارزش هر پوند آن تقریبا با 2611 ریال ایران برابری می کند و با علامت اختصاری EGP شناخته می شود. البته از آنجایی که هر لحظه قیمت دلار در بازار ارز جهانی تغییر می کند، نرخ پوندِ مصر نیز طبیعتا دستخوش تغییراتی خواهد بود که در کنار وبسایت های گردشگری؛ صرافی ها نیز قادرند تا آگاهی شما را در مورد مسائل و نرخ های به روز ارز، بیشتر کنند! 

 ویزای مصر

egyptian visa

نمی دانیم تا چه حد شما از فرایند اخد ویزا در مصر اطلاع دارید، اما بوکینگ اینجا است تا در مورد ویزای مصر هم چندین راهنمایی را خدمتتان بکند. در این چند سال اخیر متاسفانه به دلیل نبود رابطه سیاسی خوب بین کشور ایران و مصر، دریافت ویزای توریستی برای ایرانی ها مشکل شده و بهتر است، هدف از سفر به مصر را از قبل با ذهن باز بررسی و مشخص نمایید تا ناگهان در حین اقامت به مشکلاتی از قبیل گم شدن ویزا و مسائل امنیتی مربوطه به آن برنخورید! موارد زیر شامل آن دسته از انواع ویزا در مصر بوده که به ترتیب زیر تفکیک شده اند:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای پژوهشی

حمل و نقل در مصر

transportation in egypt

نمی توانیم منکر شویم که در قرن بیست و یک؛ حمل و نقل امری جدا از صنعت گردشگری تلقی شود زیرا بین این دو پیوند محکمی برقرار شده تا گردشگران بدون هیچ دغدغه ای به رفت و آمد بپردازند. طبیعتا در مصر نیز به مانند سایر کشورها حمل و نقل های متعددی وجود دارد که یکی از آنها؛ اتوبوس بوده و پس از آن مترو در مصر کاربرد فراوانی دارد که در پایتخت آن یعنی "قاهره" در مقایسه با اتوبوس ها و مینی بوس ها قابل اعتماد تر و سریع ترین راه جا به جایی محسوب می شود. نوبت به معرفی ایرلاین یا شرکت هواپیمایی می رسد که در سال 1932، تحت عنوان اِیجیپت ایر/Egypt Air Airline افتتاح و بیش از 65 هواپیمای مسافربری را ساپورت می کند. البته در این ایرلاین، پروازهای مستقیمی نیز به مقاصد مختلف دنیا اعم از قاره اروپا، آسیا، آمریکا در " فرودگاه بین المللی قاهره" صورت می گیرد که یکی از آموزش دیده ترین مهمانداران بین شرکت های هواپیمایی؛ متعلق به این ایرلاین بوده و در کنار این ویژگی مثبت شما به راحتی می توانید با مهمانداران آنجا ارتباط برقرار کنید؛ حتی اگر فقط به زبان انگلیسی مسلط باشید! در آخر نیز دستتان در انتخاب این ایرلاین بسته نبوده و در صورت نداشتن تمایل به پرواز با "ایجبپت ایر" می توانید از پروازهای دیگر خطوط هواپیمایی نظیر قطر و ترکیش هم استفاده کنید. از سرویس های تاکسی آنلاین نیز به هیج وجه در مصر غافل نشوید زیرا شرکت های اوبر/ Uber در مصر هم تخفیفاتی را برای گردشگران در نظر گرفته که شما هنگام نصب این اپلیکیشن، اولین سفرتان به مصر بدون دردسر و رایگان خواهد بود!


سیم کارت در مصر


sim card in egypt

مصر چهار اپراتور تلفن همراه دارد و شامل:

  • ودافون/Vodafonne
  • آرنج/Orange
  • اتصالات/Etisalat Egypt می باشد.

    این اپراتورها همگی 3G و 4G بوده ولی طبق یک نظر سنجی انجام شده؛ بسیاری از افراد برند" ودافون" و "آرنج "را برای استفاده در مصر ترجیح می دهند زیرا هر دو ارائه دهنده قیمت و پوشش مشابه ای دارند و شما می توانید هر کدام را که می خواهید، بنابر سلیقه تان انتخاب نموده و از آن استفاده کنید!


غذاهای مصر


egyptian food

در این بخش از مقاله می خواهیم از غذاهای مصر رونمایی کنیم، پس اگر علاقه مند به شناخت بیشتر این غذاها و نحوه درست کردن آنها هستید؛ بوکینگ می تواند برایتان بهترین منبع موثق باشد تا علاوه بر آشنایی کمی با غذاهای مصر، به سلیقه خودتان نیز در خورد و خوراک در سفر جهت دهید. پس با ما همراه شوید!

 کباب مصری/Egyptian Kebab



Egyptian kebab

تا حدودی میتوان گفت "کباب مصری" به کباب ایرانی شباهت دارد اما چیزی که آن را جالب تر می کند این است که علاوه بر خوش طعم بودن آن، نه تنها در مصر بلکه در اکثر نقاط دنیا تهیه می شود و افراد بسیاری ترغیب شده اند تا آن را امتحان کنند! حالا شاید این سوال در ذهنتان نیز مطرح شود که چطور ممکن است در منزل به همراه آشنا یا دوستانمان وقتمان را صرف درست کردنش کنیم؟! خب کاری ندارد! ابتدا اقلام مورد نیاز  مانند فیله گوساله، پیاز رنده شده، گردو خورده شده، قارچ، رب انار و ادویجاتی نظیر فلفل سیاه و نمک را به مقدار دلخواه تهیه کرده و بقیه دستورالعمل های لازم را از اینترنت و یا مجله های آشپزی معتبر گردآوری می کنیم.


کوشاری/Kushary



kushari

این غذا بیشتر در بین گیاه خواران مرسوم بوده و خورده می شود. امکان ندارد رستورانی را در مصر پیدا کنید که "کوشاری" در آنجا سرو نشود! ترکیبی منحصر به فرد و لذیذ از برنج، پاستا و عدس به همراه گوجه فرنگی؛ هر کسی را به وجد می آورد تا برای یکبار هم که شده این غذا را امتحان کند. شاید اینطور به نظر رسد که ظاهر گول زننده اش از جهاتی شبیه به عدس پلو خودمان باشد اما در واقع؛ به طور کل با آن بسیار متفاوت بوده و اینکه تا حدودی قیمتش نیز به صرفه است یکی دیگر از علل محبوبیت آن بین مردم و گردشگران می باشد.


فلافل/ Falafel


Egyptian felafel

فلافل غذایی است که اکثر مردم دنیا آن را می پسندند و کمتر کسی است که اسمش را نشنیده باشد، اما نکته ای که خیلی ها از آن مطلع نیستند، زادگاه اصلیش بوده که در مصر است و بهترین نوع آن در خیابان ها، رستوران ها و کافه های" قاهره" یعنی پایتخت مصر برای عموم قابل سرو می باشد. در ترکیب فلافل مصری علاوه بر سیر، پیاز و دانه های گشنیز؛ از جعفری و پیازچه هم استفاده می شود و در واقع به همین دلیل است که گفته اند با فلافل های ایرانی، زمین تا آسمان تفاوت دارد و طبیعتا هر چه بیشتر آن را سفارش دهید، به عمق این مسئله نیز بیشتر پی خواهید برد!


بسبوسه مصری/Basbousa


basbousa

اگر در سفر به مصر و یا حتی کشورهای عربی هنگام افطار این دسر برایتان سرو شد، تعجب نکنید! "بسبوسه" در بعضی نقاط از کشورهای عربی با دو روش مجزا پخته می شود. به این معنا که عده ای از شیر و عده ی دیگر، از جایگزین آن در تهیه این دسر یعنی شیرخشک و ماست، استفاده می کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه بسبوسه:

  • آرد سمولینا (1 پیمانه)
  • پودر نارگیل (یک دوم پیمانه)
  • بیکینگ پودر (یک قاشق چای خوری)
  • تخم مرغ (1 عدد)
  • کره
  • ماست (یک دوم پیمانه)
  • وانیل
  • بادام هندی یا بادام زمینی به دلخواه خودتان
  • شکر به مقدار 100 گرم 


شیرینی کعک العید/Kahk al-Eid
kahk al eid

کعک العید یک شیرینی مصری است که مخصوص اعیاد به ویژه در عید فطر؛ پخته می شود اما ورژن (نسخه) مصری آن بین مردم خصوصا مسافران ورودی، از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و پیشینه آن به قرن دهم میلادی، بر می گردد.


شهرهای توریستی مصر


egypt tourism

مصر جزء آن دسته از کشورهای نادر در قاره آفریقا می باشد که در هر نقطه از آن، حجم انبوهی از گردشگران در اکثر فصول سال قابل رویت اند. فرقی ندارد که به کدام شهر مصر سفر می کنید و یا هدفتان از بازدید چه باشد؛ تا زمانی که مصر پابرجا بماند و طبیعت باستانی اش دستخوش تحولات قرار نگیرد؛ می تواند یکی از ایده آل ترین مناطق توریستی برای سپری کردن لحظات خوش و تا حدودی آموزنده باشد. اما طبیعتا به مانند کشورهای دیگر؛ هر شهر آن در مقایسه با شهرهای دیگر داستانی، جدا را روایت می کند که لازم است با هم از جزئیات آنها مطلع شویم. پس با بوکینگ همراه شوید تا بهتر و دقیق تر با این کشور پر رمز و راز که هر بعد آن دارای جذابیت منحصر به فردانه است، آشنا شویم!


قاهره/Cairo


cairo     cairo

قاهره پایتخت مصر بزرگ است و دیدن آن می تواند در وهله اول بهترین شروع برای ماجراجویی و شناخت بیشتر شما از مصر باشد. از زمان های خیلی دورتر گفته شده که خاندان سلطنتی و بسیاری از حکومت ها در این شهر می زیستند و به امر و معاش می پرداختند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ یکی از کهن ترین مراکز تدریس علم در جهان یعنی"دانشگاه الاهزر" در سال 970 میلادی هم در این شهر تاسیس شده که پیشینه تاریخی باشکوهش دلیل رضایت اکثر مسافران قرار گرفته و آنها بازدید از این شهر را به دیگر شهرهای مصر ترجیج می دهند.

در بازدید از قاهره حتما به این مکان های تاپ توصیه شده؛ سر بزنید:

  • ویرانه های منف یا منفیس
  • هرم جوزر یا هرم پلکانی
  • موزه قاهره
  • بازار خان الخلیلی


اقصر/Luxor


luxor     luxir

اقصر یکی دیگر از شهرهای توریستی مصر است که در آن کاخ های باستانی از روزگار قدیم تا به الان همچنان پابرجا مانده اند."اقصر" اغلب به عنوان بزرگترین موزه باز فضای جهان شناخته می شود که سالانه هزاران گردشگر برای بازدید از مناطق تاریخی این شهر از کشورهای دیگر، روانه اقصر شده و از آن بازدید می کنند. در بازدید از اقصر مکان هایی مانند: دره پادشاهان (گورستان فرعون ها)، دره ملکه ها، معبد هابو یا رامسس سوم، معبد اقصر و موزه اش را فراموش نکنید و یادتان باشد که به ازای هر بازدید از قسمت های مختلف آن، شما هم کمکی در گسترش توریسم و اقتصاد اقصر که امروزه تعدادی از بناهایش تخریب شده است؛ کرده اید!


اسوان/Aswan


اسوان     اسوان

اگر در مصر به دنبال یک مکان دنج و آرام می گردید، "اسوان" را حتما جایی در برنامه سفرتان گنجانده و از آن بازدید نمایید. از جهاتی این شهر به دور از شلوغی قاهره بوده و برای کسانی که روحیه درونگرایی دارند؛ مناسب است. البته درست است که اسوان از نظر جاذبه های تاریخی، در مقایسه با اقصر و حتی قاهره بزرگ برابری نمی کند اما به نوبه خود دارای چندین جاذبه دیدنی است که نباید از آنها غافل ماند. مانند: گشت و گذار در در معابد فیله، معبد کلابشه، معبد خورشید رامسس دوم در ابو سمبل و معبد کوم امبو.


جاذبه های گردشگری مصر


egypt attractions

خدمتتان عرض کردیم که مصر کشور باستانی با تمدنی چند هزار ساله است و جاذبه های گوناگونی در سراسر این کشور وجود دارد. اما لیست این جاذبه ها به مانند تفکر بسیاری از عموم، فقط به نوع تاریخیش ختم نمی شود؛ بلکه بیابان ها و جاذبه های طبیعی آن هم در این لیست جای دارند. پس  شما هم اگر جزء آن دسته از گردشگران خوش ذوقی می باشید که قصد دارید به طور کامل از زیر و بوم این کشور سر در بیاورید و بدانید چرا به مصر سرزمین فراعنه می گویند؛ با ما تا انتهای مقاله همراه شوید!


موزه مصر قاهره - The Egyptian Museum


egpt
    egytian museum

شکی نداشته باشید که با یکبار ورود به موزه قاهره وقتی که چشمتان به آثار فرعونیان بیفتد؛ محو تماشای آن خواهید شد! حال اگر بخواهیم دقیق ذکر کنیم که تعداد اشیا و قطعات مهم تاریخ مصر در این موزه به چند اقلام می رسد؛ باز هم متعجب خواهید شد. بله درست است! تعداد آنها از مرز 1000 قلم گذشته و 12000 مورد را به ثبت رسانده که هر کدام تک به تک، داستان خاص خود را بازگو می کند. یکی از بخش های ویژه ی موزه مصر، جدا از قسمت های مختلف آن که بد نیست نسبت به آن اطلاعاتتان را بالا ببرید، این است که 27 عضو از خاندان سلطنتی مصر از جمله توت عنخ آمون در آن قسمت مومیایی شده و در معرض نمایش گذاشته شده اند. پس به این موزه بروید و سعی کنید تا جایی که می شود با دقت و حوصله از همه بخش های آن در تایم آزادتان؛ دیدن فرمایید زیرا ممکن است چیزهای جالب و جدیدی را از تاریخ مصر کشف کنید که حتی از قبل هم در سری فیلم های هالیوودی با آن مواجه نشده اید! 


مسیریابی:


هرم زوسر یا جوزر


هرم جوزا     هرم جوزا

هرم زوسر یا جوزر که به آن "هرم پلکانی" هم می گویند؛ یکی از سازه های باستانی مصر است که در شمال غربی شهر ممفیس قرار دارد. این هرم در سده بیست و هفتم پیش از میلاد، به عنوان مکانی برای خاکسپاری جوزر (فرعون مصر)، ساخته شده است."هرم زوسر" در اصل 62 متر ارتفاع دارد که با زیر بنایی برابر با 125 در 109 متر با سنگ آهک سفید رنگ و دو طبقه از این مقبره با گرانیت سرخ که مدفن اصلی آن در طبقه زیرین قرار دارد، پوشیده و از شیش مصطبه روی هم قرار گرفته شده تشکیل شده است. دریچه ورودی این هرم نیز به شکل دایره ای طراحی شده که متاسفانه آن را با تخته سنگ گرانیتی به وزن سه تن، بعد از مرگ جوزر (نام یکی از فراعنه مصر) مسدود کرده اند.


مسیریابی:


کویر سفید یا صحرای بیضاء -  White Dessert



کویر سفید
    کویر سفید

احتمالا تا به حال برایتان پیش نیامده که کویری غیر از رنگ قرمز را به طور عینه دیده باشید اما در طبیعت نیز بعضی وقت ها استثناهایی به چشم می آید که توجه هر کسی را به خودش جلب می کند. این کویر زیبا فقط به میزان چند ساعت رانندگی از قاهره فاصله دارد که بنابر فرسایش و طوفان صحرا؛ طی چند قرن اخیر چشم انداز غیر معمولی را در این کویر ایجاد کرده و بسیاری از توریست ها توانسته اند شب را در کنار بادیه نشانان محلی در این منطقه به صبح برسانند. در این صحرا عجیب ترین نمونه های سنگ های گچی نیز دیده شده و یکی از معروف ترین آنها؛ "سنگ های قارچی شکل" است که به وفور در این صحرا وجود دارد و شما قادر خواهید بود تا با آن عکس های باکیفیت و جالب بیندازید!



مسیریابی:



معبد ابوسُمبل - Abu Simbel Temples



معبر ابوسمبل     معبد ابوسمبل

ابوسُمبل یکی از معابد معروف مصری است که در میراث جهانی یونسکو؛ ثبت و در میان سال های 1213-1279 پیش از میلاد توسط رامسس دوم به عنوان یادبودی از او و ملکه اش "نفرتاری" ساخته شد. در ساخت این معبد گفته شده که نزدیک به 50 هزار نفر از سنگ تراشان تلاش خود را کرده اند تا شما این معبدی را که امروزه می بینید، آماده و بشود ابوسمبل!  عجیب و در عین حال جالب است! همچنین مواد به کار گرفته شده در این معبد، تماما از سنگ بوده و هیچ گونه مصالح ساختمانی جز آن در شکل گیری این معبد به کار گرفته نشده است. البته تعداد مجسمه های این معبد فقط به چهار مجسمه غول پیکر که جلو در ورودی آن تعبیه شده است، ختم نمی شود زیرا این معبد بخش های متنوعی دارد که شما قادر خواهید بود تا از هر سر آن مطلبی گوناگون درباره رامسس دوم (پادشاه معروف مصر) یاد بگیرید.



مسیریابی:

دریای سرخ مصر - Red Sea of Egypt


red sea of egypt     red sea of egypt

دریای سرخ یکی از زیباترین مکان ها برای دیدن و گشت و گذار در مصر محسوب می شود که به دلیل داشتن چشم انداز و مناظر فوق العاده در بین توریست ها و بسیاری از افراد اسم در کرده است. از طرفی علتی که به دریای سرخ نیز مشهور گشته این است که ترجمه مستقیم آن به زبان یونانی" اریترا تالاسا" می شود اما با اینحال فقط زبانهای اروپایی به آن لقب "سرخ " را داده اند. این دریا شامل 1000 گونه ماهی و بیش از 400 نوع مختلف از مرجان طبیعی را به تنهایی به ثبت رسانده و تقریبا 1% از آنها که بومی اند، فقط در این دریا یافت می شوند. مراکز خرید و کافه هایی نیز در این ساحل به چشم خورده می شود که در جهت دسترسی راحت هر چه بیشتر گردشگران و سپری کردن اوقات فراغت آنها طراحی شده اند. چی بهتر از این؟!



مسیریابی:


مراکز خرید در مصر


shopping in egypt

شاید در سفر بیشتر اینجور به نظر آید که خانوم ها رغبت بیشتری به خرید کردن دارند اما در دنیای امروزه به خصوص در قرن 21 این کلیشه ها و افکار سنتی دیگر جای خود را از دست داده اند و اکثر آقایان و حتی دیده شده که افراد با ردهء سنی پایین هم از خود علاقه نشان داده و تفریح مورد علاقه شان "بازار گردی" است. خرید در مصر هم از این اصل روانی پیروی کرده و شما هر آنچه که مورد نیازتان است را در بازارهای سنتی و مجلل شهرهای آن خصوصا در قاهره بزرگ می توانید پیدا کنید. پس با بوکینگ همراه شوید تا با هم از زاویه دیگر این مراکز خرید را بررسی نماییم!


مرکز خرید قاهره سیتی - Cairo Festival City Mall


cairo     cairo

اگر در قاهره میان مراکز خرید مختلف، به دنبال جایی می گردید که بازار محصولات اش مانند پوشاک و لوازم خانگی نسبت به مراکز خرید دیگر متنوع تر باشد، بدون لحظه ای درنگ به مرکز "خرید قاهره سیتی" بروید! این مرکز خرید حتی وقتی که در شلوغ ترین حالت خود قرار داشته باشد؛ از یک نظم و آراستگی خاصی پیروی می کند و از نظر نظافت هم بر خلاف چیزی که در اکثر مراکز خرید مشاهده می کنیم، هیچ گونه کثیفی گزارش نشده و در 24 ساعت از شبانه روز؛ اغلب اوقات مرتب و تمیز است. در مرکز خرید قاهره سیتی شما چه قصد خرید مواد غذایی را داشته باشید یا چه بخواهید اطراف هایپر مارکت های آنجا قدم بزنید، هیچ مانعی برایتان تعریف نشده و آزادانه قادر خواهید بود تا به مسیرتان ادامه دهید. از طرفی این مرکز خرید، اولین مکان در مصر بوده که نمایندگی رسمی "لوازم خانگی IKEA" در آنجا محصولاتش به فروش گذاشته می شوند!



مسیریابی:

 
بازار خان الخلیلی - Khan Al- Khalili

 
بازار خان الخلیلی     بازار خان الخلیلی

 

 بیایید اینبار برویم سراغ بازاری که با وجود بافت سنتی خود، انواع و اقسام گردشگران از آن تعریف و شما را به بازدید از آن تشویق کرده اند. بازار خان الخلیلی! این بازار در محله مسلمان نشین قاهره واقع شده و در اکثر فروشگاه های آن سوغاتی، وسایل عتیقه و جواهرات فروخته و رد و بدل می شوند. پیشینه این بازار به سال 1382 میلادی بر می گردد که در ابتدا به عنوان انباری بزرگ مورد استفاده قرار می گرفت و مکانی برای داد و ستد کاروان هایی که از این شهر عبور می کردند، شناخته میشد. همچنین در این بازار علاوه بر موارد ذکر شده؛ اجناس مختلفی مانند جواهرات، ابریشم، چرم و سنگ های گرانبها نیز به حراج گذاشته اند که مسافران، صنایع دستی مورد نیاز خود را بدون دردسر از آنجا تهیه کنند. حال شاید نوشیدن کمی قهوه و یا خوش گذرانی در این مکان هم فکر بدی نباشد تا به کافه های کوچک و خودمانی خان الخلیلی رفته و قهوه عربی را مزه کنید. شرط می بندیم که از دقایقی که در این مکان سپری می کنید، لذت خواهید برد!



مسیریابی:


سیتی سنتر آلمازا - City Center Almaza

sh


   sh

کافیست به سیتی سنتر آلمازا بروید تا یک خرید کامل را در مصر تجربه کنید! در این مرکز خرید، نورپردازی فضای باز خصوصا هنگام غروب آفتاب دیدنی بوده و وسیع ترین طیف مغازه ها از جمله مد، لوازم الکترونیکی، مبلمان و ... همگی در سیتی سنتر آلمازا برای فروش به عرصه گذاشته می شوند. بنابر این اگر قصد رفتن به این مکان را دارید بهتر است برنامه خود را جوری تنظیم کرده تا هنگام غروب خورشید در کافه های آنجا باشید و از نوشیدن یک چای ویژه عربی یا یک نوشیدنی خنک لذت ببرید. احیانا اگر کنجکاو هستید تا بدانید کیفیت غذاهای کافه ها چطور است؛ از مشتریان آنجا تایید این موضوع را قبل از آنکه حتی از آنها بپرسید؛ خواهید شنید!



مسیریابی:


رستوران در مصر

restaurant

بعد از مرحله آشنایی با غذاهای مصری؛ برای آنکه بخواهیم یک تجربه خوب را در سفر رقم بزنیم، لازم است تا متقابلا رستوران هایی را هم به لیستمان اضافه کنیم. البته در مصر نیز به مانند اکثر کشورهای توریستی؛ پیدا کردن رستوران های متعدد و با کیفیت در وبسایت های گردشگری و پیج هایی که از طریق بلاگری، غذاهای مختلف کشورها را امتحان می کنند، کار چندان سختی نمی باشد اما در بوکینگ رویه ما با آنها فرق دارد. پس با ما همراه شوید تا برایتان از رستوران های مصر بگوییم!


آندره ماریوتیا - Andrea Mariouteya



r    r

با ورود به رستوران آندره ماریتویا، شاید فکر کنید که پا به عرصه رستوران های سنتی مصر گذاشته اید اما این فقط نصف ماجرایی است که درباره اش می دانید! این رستوران کنار رود نیل در قاهره قرار گرفته و از نظر جزئیات در مواردی با اکثر رستوران های مصر تفاوت دارد که به خوبی در تار و پود آن مشخص است. به این معنا که هیچ گونه شباهتی با تم و فضای  فرهنگ مصری و عربی ندارد و اینطور بگوییم که فرهنگ اسپانیایی در آن رخنه کرده است. از نظر منو و غذاهای موجود در این رستوران هم این فرهنگ حفظ شده و شما می توانید انواع غذاهای اسپانیایی را زیر تابش گرم اما دلپذیر آفتاب و باد ملایم ساحل قاهره سفارش دهید. اما بهتر است زود پولتان را به باد هوا ندهید! زیرا در این رستوران بیش از چند قلم سفارش دادن، ممکن است برایتان هزینه سنگینی داشته باشد اما خب از جهاتی دیگر، کسی چه می داند؟ شاید این اولین و آخرین بارتان باشد که به قاهره سفر می کنید! چرا این فرصت به این خوبی را از دست بدهید و به جایش بروید سراغ فست فودی هایی که اکثر غذاهایشان مانده است!؟ پس حساس نباشید و بخشی از زمان خود را به این رستوران در کنار دوستانتان اختصاص دهید.



مسیربابی:



رستوران سایگون - Saigon Restaurant & Lounge


s     s

رستوران سایگون محلی برای طرفداران غذاهای خاور دور است که در آن انواع غذاهای آسیایی، ژاپنی، چینی و تایلندی به بهترین شکل ممکن سرو و از تازه ترین مواد تهیه شده اند. همانطور که در عکس های آن هم مشهود است، خواهید دید که فضای رمانتیک آن مسئله انکار نشدنی است و این رستوران طوری طراحی شده که برای زوجین بسیار مناسب بوده و آنها می توانند حتی با گذراندن ساعاتی کوتاه در این رستوران، شب فراموش نشدنی را با یکدیگر بسازند. در ضمن لازم نیست که در ایام کرونا از رفتن به این رستوران هراس داشته باشید زیرا اگر اسم این رستوران را در صفحه اول گوگل/Google جست و جو کنید، در سمت راست این موتور جستجو خواهید دید که نوشته شده است: تمام کارمندان رستوران سایگون ماسک زده و دائما سطوح بخش های مختلف این رستوران را ضدعفونی می کنند!



مسیریابی:


هتل در مصر

هتل در مصر

هیچ چیزی نمی تواند در سفر با یک اقامت خوب و دلنشین رقابت کند و همه اینها مدیون چندین فاکتور جداگانه می باشد که می بایست مسیر آنها را با دقت و درستی طی کنیم. پس اگر می خواهید پروسه این نوع از خرید را به دور از هرگونه دردسری در زمان کوتاه تجربه و بلیطتان را از بوکینگ تهیه فرمایید؛ در این قسمت از مقاله که به ترتیب به معرفی هتل های مصر و انواع آن می پردازیم؛ خوب توجه کنید!


هیلتون رامسس قاهره *5 - Hilton Ramses



hilton rameses     hilton rameses

چندین بار گفته ایم که هتل های زنجیره ای هیلتون در هر نقطه از جهان، خصوصا در کشورهای توریستی اقامت بسیاری از گردشگران را تضمین کرده است. "هیلتون رامسس "در یک برج مرتفع مشرف به رودخانه نیل واقع شده و تا حدودی طبق نظرات اعلام شده؛ یک هتل شیک و مجلل در قاهره محسوب می شود و از نکات مثبت این هتل می توان این مورد را که تنها در عرض 10 دقیقه پیاده روی تا موزه مصر (معروف ترین موزه قاهره) فاصله دارد، نام برد.

برخی از امکانات جانبی این هتل شامل:

  • آب گرم و جکوزی
  • مرکز تناسب اندام/Fitness
  • اتاق بازی
  • کلاس آشپزی ( هزینه جداگانه باید پرداخت شود)
  • کازینو
  • ماساژ
  • وای فای رایگان
  • سرویس دهی جداگانه برای هر اتاق به صورت 24 ساعته می باشد.
  • کارکنان این هتل علاوه بر زبان رسمی این کشور (عربی) به اکثر زبان های زنده دنیا؛ یعنی انگلیسی، فرانسوی و حتی اسپانیایی نیز مسلط می باشند. فوق العاده نیست؟! شما میتوانید این هتل را از اینجا رزرو کنید!



مسیریابی:


نایل ویو اقصر*4 - Nile View Luxor


h     h

همانطور که از اسم این هتل می توان حدس زد، لوکیشن این هتل در اقصر یکی از شهرهای مهم مصر است. در فضای بیرون این هتل شما می توانید باغ و تراسی را مشاهده کنید که از نظر گردشگران (خصوصا آن دسته از گردشگرانی که با اقوام و خانواده خودشان به اقصر سفر می کنند) بسیار کاربردی بوده و آنها بخشی از اوقات فراغت و یا زمان خالی خود را در این مکان می توانند بگذرانند. همچنین گفته شده که صاحب این هتل یک شخص بسیار حرفه ای و محترم و در عین حال احوال مشتریانش برای او بسیار مهم است. 

این هم تعدادی از امکانات محبوب "هتل نایل ویو اقصر" در هتل دات کام (وبسایت اصلی معرفی هتل ها در سطح جهان) که به آن اشاره شده است :

  •  یک استخر شنا
  • پارکینگ رایگان
  • سرویس خشکشویی
  • وجود چای و قهوه ساز در همه اتاق ها
  • اجاره دوچرخه و ماشین در صورت لزوم
  • منوی صبحانه قاره ای و متنوع

در صورت تمایل برای رزرو این هتل، این جا را کلیک کنید!


مسیریابی:


خانه کاتو دول نوبیان - Kato Dool Nubian House



kato dool nubian house     kato dool nubian house

پیش می آید که در مقاصد خاص هنگامی که به یک کشور دیگر سفر می  کنیم؛ بنابر زیر ساخت گردشگری و مسائلی از قبیل نبود سرمایه گذاری کافی و مسائل اقتصادی ،هتل های برند را به طور عینه نمی بینیم! اما از آنجایی که در اقامت علاوه بر انتخاب هتل، گزینه های دیگری هم پیش رویمان قرار گرفته؛ در اسوان (یکی از شهرهای توریستی مصر) نیز با این مسئله روبه رو هستیم."خانه کاتو دول نوبیان" شاید یک هتل لاکچری نباشد اما آنقدر حس آرامش را به ما می دهد که از رزرو آن پشیمان نخواهیم شد! پس برای رزرو این اقامتگاه راحت و یا هتل های دیگر اینجا را کلیک کنید.

امکانات اصلی این خانه شامل:

  • 13 اتاق مهمان با چشم انداز ساحلی
  • باغ
  • زمین بازی مخصوص کودکان
  • شاتل و ترانسفر فرودگاه
  • وای فای و پارکینگ رایگان می باشد.



مسیریابی:

آندره ماریوتیا- Andrea Mariouteya



r     r

با ورود به رستوران آندره ماریتویا، شاید فکر کنید که پا به عرصه رستوران های سنتی مصر گذاشته اید اما این فقط نصف ماجرایی است که درباره اش می دانید! این رستوران کنار رود نیل در قاهره قرار گرفته و از نظر جزئیات در مواردی با اکثر رستوران های مصر تفاوت دارد که به خوبی در تار و پود آن مشخص است. به این معنا که هیچ گونه شباهتی با تم و فضای  فرهنگ مصری و عربی ندارد و اینطور بگوییم که فرهنگ اسپانیایی در آن رخنه کرده است. از نظر منو و غذاهای موجود در این رستوران هم این فرهنگ حفظ شده و شما می توانید انواع غذاهای اسپانیایی را زیر تابش گرم اما دلپذیر آفتاب و باد ملایم ساحل قاهره سفارش دهید. اما بهتر است زود پولتان را به باد هوا ندهید! زیرا در این رستوران بیش از چند قلم سفارش دادن، ممکن است برایتان هزینه سنگینی داشته باشد اما خب از جهاتی دیگر، کسی چه می داند؟ شاید این اولین و آخرین بارتان باشد که به قاهره سفر می کنید! چرا این فرصت به این خوبی را از دست بدهید و به جایش بروید سراغ فست فودی هایی که اکثر غذاهایشان مانده است!؟ پس حساس نباشید و بخشی از زمان خود را به این رستوران در کنار دوستانتان اختصاص دهید.



مسیربابی:


کوشاری ابوطارق- Kushari Abou Tarek



ابو طارق     ابوطارق

یادتان می آید که گفتیم "کوشاری" یک غذای محبوب بین گردشگران مصر و اهالی آن منطقه محسوب می شود؟! خب در این قسمت هم از یک رستوران محبوب که طرفدارهای خاص خود را دارد، صحبت خواهیم کرد که مخصوص سرو کوشاری می باشد. بله درست است؛ کوشاری ابوطارق! طبق نقل قول کسانی که بارها کوشاری های این رستوران را چشیده اند، مورد پسند واقع شده و صاحب این رستوران (ابوطارق) را به دلیل نحوه آماده سازی و سرو کوشاری های خوش مزه اش مورد تحسین قرار داده اند، طوری که حتی شما می توانید دستور پخت ویژه این کوشاری را در صورت کنجکاوی در مجلات و شبکه های آشپزی بخوانید و در صورت لزوم آن را تهیه فرمایید!



مسیریابی:


رستوران سایگون - Saigon Restaurant & Lounge


s     s

رستوران سایگون محلی برای طرفداران غذاهای خاور دور است که در آن انواع غذاهای آسیایی، ژاپنی، چینی و تایلندی به بهترین شکل ممکن سرو و از تازه ترین مواد تهیه شده اند. همانطور که در عکس های آن هم مشهود است، خواهید دید که فضای رمانتیک آن مسئله انکار نشدنی است و این رستوران طوری طراحی شده که برای زوجین بسیار مناسب بوده و آنها می توانند حتی با گذراندن ساعاتی کوتاه در این رستوران، شب فراموش نشدنی را با یکدیگر بسازند. در ضمن لازم نیست که در ایام کرونا از رفتن به این رستوران هراس داشته باشید زیرا اگر اسم این رستوران را در صفحه اول گوگل/Google جست و جو کنید، در سمت راست این موتور جستجو خواهید دید که نوشته شده است: تمام کارمندان رستوران سایگون ماسک زده و دائما سطوح بخش های مختلف این رستوران را ضدعفونی می کنند!



مسیریابی:

هتل در مصر


هتل در مصر

هیچ چیزی نمی تواند در سفر با یک اقامت خوب و دلنشین رقابت کند و همه اینها مدیون چندین فاکتور جداگانه می باشد که می بایست مسیر آنها را با دقت و درستی طی کنیم. پس اگر می خواهید پروسه این نوع از خرید را به دور از هرگونه دردسری در زمان کوتاه تجربه و بلیطتان را از بوکینگ تهیه فرمایید؛ در این قسمت از مقاله که به ترتیب به معرفی هتل های مصر و انواع آن می پردازیم؛ خوب توجه کنید!


هیلتون رامسس قاهره *5 _ Hilton Ramses


hilton rameses     hilton rameses

چندین بار گفته ایم که هتل های زنجیره ای هیلتون در هر نقطه از جهان، خصوصا در کشورهای توریستی اقامت بسیاری از گردشگران را تضمین کرده است. "هیلتون رامسس "در یک برج مرتفع مشرف به رودخانه نیل واقع شده و تا حدودی طبق نظرات اعلام شده؛ یک هتل شیک و مجلل در قاهره محسوب می شود و از نکات مثبت این هتل می توان این مورد را که تنها در عرض 10 دقیقه پیاده روی تا موزه مصر (معروف ترین موزه قاهره) فاصله دارد، نام برد.

برخی از امکانات جانبی این هتل شامل:

  • آب گرم و جکوزی
  • مرکز تناسب اندام/Fitness
  • اتاق بازی
  • کلاس آشپزی ( هزینه جداگانه باید پرداخت شود)
  • کازینو
  • ماساژ
  • وای فای رایگان
  • سرویس دهی جداگانه برای هر اتاق به صورت 24 ساعته می باشد.
  • کارکنان این هتل علاوه بر زبان رسمی این کشور (عربی) به اکثر زبان های زنده دنیا؛ یعنی انگلیسی، فرانسوی و حتی اسپانیایی نیز مسلط می باشند.

 

فوق العاده نیست؟! شما میتوانید این هتل را از اینجا رزرو کنید!

 


مسیریابی:


نایل ویو اقصر*4 _ Nile View Luxor


h     h

همانطور که از اسم این هتل می توان حدس زد، لوکیشن این هتل در اقصر یکی از شهرهای مهم مصر است. در فضای بیرون این هتل شما می توانید باغ و تراسی را مشاهده کنید که از نظر گردشگران (خصوصا آن دسته از گردشگرانی که با اقوام و خانواده خودشان به اقصر سفر می کنند) بسیار کاربردی بوده و آنها بخشی از اوقات فراغت و یا زمان خالی خود را در این مکان می توانند بگذرانند. همچنین گفته شده که صاحب این هتل یک شخص بسیار حرفه ای و محترم و در عین حال احوال مشتریانش برای او بسیار مهم است.

این هم تعدادی از امکانات محبوب "هتل نایل ویو اقصر" در هتل دات کام (وبسایت اصلی معرفی هتل ها در سطح جهان) که به آن اشاره شده است :

  •  یک استخر شنا
  • پارکینگ رایگان
  • سرویس خشکشویی
  • وجود چای و قهوه ساز در همه اتاق ها
  • اجاره دوچرخه و ماشین در صورت لزوم
  • منوی صبحانه قاره ای و متنوع

در صورت تمایل برای رزرو این هتل، این جا را کلیک کنید!


مسیریابی:


خانه کاتو دول نوبیان*3 _ Kato Dool Nubian House


kato dool nubian house     kato dool nubian house

پیش می آید که در مقاصد خاص هنگامی که به یک کشور دیگر سفر می  کنیم؛ بنابر زیر ساخت گردشگری و مسائلی از قبیل نبود سرمایه گذاری کافی و مسائل اقتصادی ،هتل های برند را به طور عینه نمی بینیم! اما از آنجایی که در اقامت علاوه بر انتخاب هتل، گزینه های دیگری هم پیش رویمان قرار گرفته؛ در اسوان (یکی از شهرهای توریستی مصر) نیز با این مسئله روبه رو هستیم."خانه کاتو دول نوبیان" شاید یک هتل لاکچری نباشد اما آنقدر حس آرامش را به ما می دهد که از رزرو آن پشیمان نخواهیم شد! 

امکانات اصلی این خانه شامل:

  • 13 اتاق مهمان با چشم انداز ساحلی
  • باغ
  • زمین بازی مخصوص کودکان
  • شاتل و ترانسفر فرودگاه
  • وای فای و پارکینگ رایگان می باشد.



مسیریابی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟