ایران

راهنمای سفر به قشم

  • 18 خرداد 1399

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها!

این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

قشم

  

زمان سفر به جزیره قشم

جزیره قشم در جنوب کشور قرار گرفته است به همین دلیل دارای آب و هوایی گرم و مطلوب است بهترین فصل برای سفر به قشم فصل زمستان است در این فصل گردشگان زیادی را در قشم خواهید دید البته قیمت هتل و پرواز گران تر از سایر فصل ها است بعد از فصل زمستان مناسب ترین فصل بهار و پاییز است هوا در این فصل ها هم در قشم متعدل است اما در تابستان گرمای هوا حتی امکان دارد به 45 درجه سانتی گراد هم برسد و هوا بسیار گرم است و تقریبا می توان گفت جزیره خالی از مسافر است.

قشم

 

غذای محلی

در قشم چه چیزی بخوریم؟

اگر جزو دسته افرادی هستید که دوست دارید غذای محلی هر شهر یا کشوی را که سفر می کنید تجربه کنید بی شک شکم گردی در قشم می تواند تجربه فوق العاده برایتان باشد ، چرا که در این جزیره انواع غذا های دریایی و غیر دریایی را می توانید با ادویه های خوشمزه و خوش بو جنوبی تجربه کنید و لذت ببرید.

غذا قشم

پودینی کوسه

کوسه یکی از غذا هایی است که فقط آن را باید در قشم خورد ، ساکنین قشم کوسه را له می کنند و آن را به همراه لیمو عمانی ، ادویه های مخصوص ، رب و پیاز به روشی خاص  درست می کنند و قبل از پختن استخوان کوسه را از گوشت جدا می کنند تا به راحتی میل شود.

غذای قشم

مهیاوه

جنوبی ها می گویند این غذایی بوده که ابن سینا برای پیشگیری از بیماری های پوستی توصیه کرده است ، با ماهی ساردین غذایی دست می کنند که آن را نار غذای اصلی می گذارند و اسم آن مهیاوه یا ماهی آبه است.

قشم

هواری

غذا های جزیره قشم هم مانند جاذبه های آن شگفت انگیز هستند!

این غذا از ترکیب میگو و عدس به همراه برنج است ، هواری یکی از غذای معروف جنوب است که بسیاری از بومی ها عاشق این غذا هستند.

رستوران

شاید برایتان سوال ایجاد شود در سفر قشم کدام رستوران را برای صرف غذایی لذیذ تر انتخاب کنید ، البته که در انتخاب کردن نظافت و قیمت غذا هم می باشد در ادامه مطلب چند رستوران مناسب را معرفی خواهیم کرد.

ستوران قشم

رستوران شب های دفاری 

اگر دوست دارید در یک فضای گرم و صمیمی به سبک سنتی مردم قشم غذای خود را میل کنید بی شک این رستوران شب های دفاری مناسب شما خواد بود ، تنها نکته منفی این رستوران این است که از قشم 7 کیلومتر فاصله دارد اما کیفیت و محیط دلنشین این رستوران ارزش این را دارد در آخر قیمت غذا در این رستوران با توجه به کیفیت آن کاملا مناسب می باشد.

رستوران در قشم

شماره تماس :

0917199993

دسترسی:

رستوران خاله

خاله خود از بومیان قشم است و برای کسب درآمد رستورانی کوچک و خودمانی راه انداخته است که غذاهای آن دقیقا مانند خورد و خوراک بومی ها پخته و سرو می شود یکی از غذاهای معروف خاله سمبوسه است که یک جورایی در کل قشم معروف است در این رستوران حس میهمانی به یک خانه بومی را خواهید تجربه کرد.

قشم

رستوران خاله فقط شب ها باز است

آدرس: ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها

رستوران شب های طلایی قشم

این رستوران توسط یک زوج صیمی ایرانی و آلمانی مدیریت می شود ، شعار این رستوران از وقتی که شروع به کار کرده است این بوده که ما غذا را درست ، درست می کنیم و دقیقا هم همینطور بوده به غیر از غذای لذیذ این رستوران در محیط رستوران موزیک زنده سنتی به راه است که فضا را دلنشین تر کرده است ، رستوران شب های طلایی قشم به غیر از غذا های دریایی و ایرانی به خوبی میزبان افراد گیاهخوار عزیز هم است اما توجه داشته باشید این رستوران به علت محیط باز بودن فقط شب ها آماده پذیرایی است از ساعت 5 عصر تا 1 بامداد میزبان شما خواهد بود.

قشم

   

مراکز خرید درقشم

خرید کردن در قشم یکی از لذت بخش ترین کارهاست چرا که قبل از توریستی شدن این مطقه مردم قشم را به عنوان جزیره ای برای خرید کردن می شناختند پس بی شک داخل جزیره قشم با قیمت های خیلی خوب و مناسبی برخواهید خورد البته شایان ذکر است که در قشم علاوه بر تولیدات داخلی می توانید از برند ها نیز خرید کنید.  

مرکز خرید سیتی سنتر

سیتی سنتر قشم از آن دسته مرکز خرید های مدرنی است که هم می توانید در آن از تولیدات داخلی خرید کنید و هم می توانید سایر برندهای جهانی خرید کنید ، این مرکز خرید شامل سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر 2 می باشد که از طریق طبقه آخر به وسیله طونلی با چراغ های رنگی بهم اتصال پیدا کرده اند.

قشم

ساعت کاری :

9 تا 12 شب

دسترسی:

مرکز خرید دو دلفین

دو دلفین در بندر درگهان قرار دارد  بندر درگهان یکی از بندر های نزدیک قشم است که نسبت به قشم خانه سنتی تر و بافت قدیمی بیشتری را دارند اما در یک خیابان مجتمع های تجاری بندر درگهان قرار دارد که دو دلفین یکی از معروف ترین مرکز خرید های آن است ، دو دلفین شامل تنوع بالایی است در اندازه ای که اگر بخواهید کل آن را بگردید یک روز کامل طول می کشد و جالب است بدانید قیمت ها در بندر درگهان پایینتر از قشم می باشد.

درگهان

ساعت کاری :

9 صبح تا 8 شب

دسترسی:

  جاذبه های قشم

جاذبه های قشم یکی از یکی دیدنی تر و جذاب تر است ، این جزیره به دلایل جاذبه های متنوع اش با سایر نقاط کشور فرق دارد در ادامه همراه بوکینگ برای معرفی و آشنایی با جاذبه های قشم باشید.

دره ستارگان قشم

یکی از جاذبه های که هر گردشگری به قشم سفر کند باید از آن بازدید کند بی تردید می توان گفت دره ستارگان است !

بومی های جزیره اعتقاد دارند در زمان های قدیمی ستاره ای به مرکز جزیره شگفت انگیز قشم افتاده است که اشکال عجیبی از سنگ و ماسه به وجود آورده است ، در زمین شناسی به این جاذبه دره ستارگان می گویند اما اصطلاحات بومی ها برای این جاذبه ستاره افتیده است و بعضی از دیگر ساکنین جزیره اعتقاد دارند وقتی که روز تمام می شود و نور خورشید از بین می رود این دره محل رفت و آمد اجنه و ارواح می شود اما این فرضیه اثبات نشده است و شاید این فرضیه به خاطر وزش باد و تولید صدایی که در دره به وجود  می آید باشد.

دره ستارگان قشم

دسترسی:

غار خربس قشم

غار خربس را میتوان گفت از غار های تور در تو به جود آمده است که دلیل آن فرسایش خاک و سنگ ها است و در زمانی هم مردم آمده اند این غار ها که تقریبا 30 متر از زمین فاصله دارد را شکل دادند و آز آن به عنوان پناهگاه استفده کردند.

قشم

ساعت بازدید:

6 صبح الی 8 شب

دسترسی: 

15 کیلومتری جاده ی جنوبی قشم ، روستای خربس

جنگل حرا

چه چیزی لذت بخش تر از اینکه سوار بر یک قایق داخل یک جنگل سرسبز و پر از درخت گشت بزنید!

یکی دیگر از زیبایی های جنگل حرا درختی است که با جذرو و مد بالای درخت معلوم و پنهان می شود ، داخل این جنگل گونه های مختلف حیوانات هم زندگی می کنیم ، می توانید سفر خود را با دیدن این جنگا آرامشبخش تر و دلنشین تر کنید.

حرا

دسترسی:

جزایر ناز

جزایر ناز را شاید همه کم و بیش راجع به اش اطلاعاتی داشته باشید!

جزایر ناز دو تا جزیره است که زمانی که آب دریا کم می شود و پایین می رود به قشم وصل می شوند و وقتی که مد می شود راه ارتباط قطع می شود!

روی جزایر ناز کسی زندگی نمی کند اما ماهی گیران برای استراحت چند تا اتاقک ساخته اند ، پیشنهاد می کنیم دیدن و رفتن به جزایر ناز را به هیچ عنوان از دست ندهید اما وقتی به جزایر ناز می روید حواستان باشد آب بالا نیاید چرا که در این صورت باید منتظر بمانید آب پایین رود تا برگردید.

جزیره ناز

دسترسی:

        

فرش خاکی هرمز

اگر در نیمه دو سال به هرمز سفر کنید و شانس یارتان باشد می توانید از دیدن این فرش خاکی که با زحمت و مسولیت 50 نفر درست می شود را مشاهده کنید داخل این 1300 متر مربعی 12 رنگ استفاده می شود و می توان گفت جزو بزرگترین فرش های خاکی جهان است ، البته باید توجه داشت که اگر ببارد از دیدن این فرش خاکی زیبا خراب می شود و از دیدن زیبایی آن محروم می شوید.

فرش خاکی

هتل در قشم

برای انتخاب هتل در قشم گزینه های بسیاری وجود دارد اما همه چیز بستگی به سلقه خودتان دارد که آیا دوست دارید در هتل اقامت داشته باشید یا در یک اقامتگاه با معماری و فرهنگ خاص مردم جنوب ؟ یا اینکه می خواهید در کدام یک از قسمت های قشم های اقامت داشته باشید؟

در ادامه همراه بوکینگ باشید تا با انتخاب بهتر خود برای اقامت در سفر قشم سفر خود را دلنشین تر و زیبا تر کنید.

قشم

هتل  4 ستاره آتامان

هتل آتامان یکی هتل های لوکس 4 ستاره جزیره قشم می باشد، این هتل نوساز بود و در 7 طبقه ساخته شده است و امکانات خوبی را ارائه می کند البته موقعیت مکانی هتل و دسترسی از آن به مراکز خرید بسیار راحت بوده و حتی با 5 دقیقه پیاده روی می توانید به مرکز خرید سیتی سنتر قشم برسید.

هتل اتامان قشم

موقعیت مکانی :

  هتل بوتیک ایرمان قشم 

این هتل بوتیک اولین هتل بوتیک جزیره قشم بوده است که در 5 طبقه ساخته شده است که معماری و دیزاین هر طبقه متفاوت است ، هتل بوتیک ایرمان جزو هتل های سنتی مدرن دسته بندی می شود در این هتل می توانید از فضایی سنتی ولی مدرن نهایت لذت را ببرید و سفری دلنشین تر را تجربه کنید.

هتل بوتیک ایرمان قشم

موقعیت مکانی : 

هتل آپارتمان پرشیا قدیم قشم

اگر به دنبال هتل ای با قیمت مناسب و تجهیزات خوب که در نزدیکی ساحل باشد و از دیدن منظره ساحل در اتاق خود لذت ببرید ، هتل آپارتمان پرشیا گزینه خوبی می تواند باشد و همچنین این هتل به مرکز خرید های ستاره قشم و پردیس نزدیک است.

هتل پرشیا با پرسنلی آموزش دیده می تواند سفر شما را لذت بخش کند اقامت خوبی را برایتان رقم بزند.

هتل ساحلی در قشم

دسترسی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟