خارجی

سفر به یونان

  • 9 آذر 1399

یونان زیبا، کشور فلاسفه و المپیک! با داشتن جاذبه های تاریخی و تفریحی مقصد بسیاری از گردشگران است.

یونان ترکیب زیبایی از رفتارهای مدیترانه ای، غذاهای دریایی، افسانه های کهن، سواحل آفتابی و آثار تاریخی است که سبب شده در عرصه گردشگری جزء محبوبترین انتخاب ها باشد. هزینه سفر به یونان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بسیار پایین است که اینهم شاید یکی دیگر از دلایل انتخاب این کشور بعنوان مقصد سفر می باشد.
در صورتیکه تصمیم دارید به یونان بروید بلیط و هتل را با بهترین قیمت در بوکینگ رزرو کرده و اخذ ویزای خود را به همکاران حرفه ای ما بسپارید.

یونان

آب و هوای یونان

یونان را می توانیم از نظر آب و هوایی به 3 دسته تقسیم کنیم.

  • آب و هوای مدیترانه ای که سبب بروز زمستانهایی پر باران و تابستان هایی خشک می شود و در مناطق ساحلی آب و هوای مطلوبی را ایجاد می کند.
  • آب و هوای آلپی که باعث بارش های سنگین برف در مناطق مرتفع می شود.
  • آب و هوای معتدل که تقریبا به اکثر جاهای این کشور هوایی میانه و آرام هدیه می دهد.

اما بهتر است بدانیم مناسب ترین زمان برای سفر به یونان از اوایل ماه می است و بهترین زمان برای استفاده از ساحل و دریا ماه اوت!
بهتر است برای تابستان لباس های سبک و عینک آفتابی همراه داشته باشید و در زمان بازدید از جزایر یک ژاکت نازک برای شبهای خنک با خود ببرید.

آب و هوای یونان

زبان و مذهب مردم یونان

زبان رسمی در یونان "یونانی" است که تقریبا 98 درصد مردم در این کشور به این زبان صحبت می کنند. به علت وجود توریست های زیاد اغلب جوانها نیز سعی در یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی کرده اند که تا حدودی هم موق بوده اند! زبانهای غیر رسمی دیگری نیز در یونان وجود دارد مانند زبان مقدونیه ای، آلبانیایی، ترکی، ارمنی و بلغاری!
جالب است بدانید در قدیم یونانی ها اعتقاد به الهه ها و خدایان بی شماری داشتند که دارای جنسیت و جسمی انسانی بودند! اما امروزه مذهب خداشناسی جزء لاینفک زندگی یونانی ها شده است بطوریکه بیش از 98 درصد جمعیت این کشور ارتودوکس هستند و بیشتر تعطیلی ها، جشن ها و مراسم ها در یونان ریشه ای مذهبی دارد.


مذهب

واحد پول کشور یونان

یکی از مهمترین اطلاعات برای شروع هر سفری، دانستن واحد پول کشور مقصد است. ارز رسمی در یونان یورو می باشد که هر یورو هم معادل 100 سنت است. از سال 2002 استفاده از یورو رسما بین کشورهای آلمان، بلژیک، اتریش، فرانسه، اسپانیا، یونان، پرتقال، لوکرامبورگ، ایتالیا، ایرلند، فنلاند، هلند و... اجباری شد که به آنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا می گویند. قبل از این واحد پول یونان دراخما بود.

دراخما

پرچم یونان

پرچم یونان

ویزای یونان

قطعا میدانید که برای سفر به یونان نیازمند اخذ ویزا هستید. از آنجایی که یونان جزء کشورهای حوزه شینگن محسوب می شود، برای گرفتن ویزا باید به سفارت یونان در تهران مراجعه نمائید. شما ابتدا فرم مخصوص را پر کرده و سپس به وسیله ایمیل تقاضای یک وقت از سفارت می کنید، طی دو روز کاری به ایمیل شما جواب داده شده و یک وقت را تعیین می کنند که در آن روز با مدارک کامل باید به سفارت مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  • داشتن پاسپورت جدید به همراه پاسپورت قبلی (به علت سابقه سفرها)
  • نامه رسمی بانک/گردش مالی به همراه مهر و ترجمه شده
  • عکس رنگی جدید
  • گواهی اشتغال به کار (مربوط به کارمندان)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (مربوط به دانش آموزان و دانشجویان)
  • لیست بیمه
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل یونان
  • بیمه  مسافرتی با اعتبار 30/000 یورو

ویزای یونان

حمل و نقل در یونان

طی سالهای اخیر در یونان خدمات حمل و نقل عمومی پیشرفت چشمگیری داشته است و شاید مهمترین دلیل آن هم برگزاری مراسم المپیک در آتن باشد. اتوبوس برقی، اتوبوس، مترو، تراموا، قطار برقی، تاکسی و کشتی ها همه و همه برای افزایش استانداردهای حمل و نقل و در جهت جلب نظر مثبت مسئولین ارتقا یافته اند. در یونان بلیت های سه روزه ای صادر می شود به نام بلیت توریستی که حدود 6 یورو قیمت داشته و حسنی که دارد این است که اتوبوس های رفت به فرودگاه را نیز پوشش می دهد.

حمل و نقل

سیم کارت در یونان

اگر در سفر به یونان قصد استفاده از اینترنت و تلفن همراه را دارید پیشنهاد میکنیم یک سیم کارت از فروشگاههای معتبر خریداری کنید تا زمان بازگشت به وطن هزینه رومینگ کمر شما را نشکند! در یونان چند اپراتور تلفن همراه وجود دارند که سه تای آنها فعال تر و پرطرفدارتر هستند.

  • وودافون/Vodafone
  • کوزموت/Cosmote
  • وایند/Wind

هر سه اپراتور در شهرها و جزایر یونان دفتر فروش دارند و نکته آخر اینکه به دلیل آنتن دهی خوب تلفن های همراه در اکثر جاهای یونان فرقی نمیکند کدام اپراتور را تهیه میکنید فقط لازم است بدانید تعرفه قیمتی سیم کارت Cosmote از بقیه اپراتورها بهتر است.

سیم کارت در یونان

غذاهای معروف یونان

در یونان نهار و شام شامل ساعتی طولانی نشستن سر میز و خوردن غذا در بشقاب هایی مملو از گوشت، پنیر و سبزی به همراه نوشیدنی های هیجان انگیز است. گوشت بز و گوسفند پای ثابت بیشتر غذاهای یونانی است و البته روغن زیتون! که غذاهای یونانی نصف محبوبیت و خوشمزگی خود را مدیون این طلای سبز هستند.

غذا در یونان

موساکا/Moussaka

مطمئنم این غذای خوشمزه را در دورهمی ها و مهمانی ها خورده اید ولی شاید نمی دانستید که اصالتی یونانی دارد! موساکا یکی از معروفترین و محبوبترین غذاهای یونان است که شبیه به لازانیا می باشد با این تفاوت که به جای ورقه های لازانیا از بادمجان های حلقه ای استفاده می شود. گوشت آن هم معمولا  گوشت بره ریش شده یا چرخ کرده است و در آخر یک سس بشامل تکمیل کننده آن می شود.

Moussaka

 

تیروپیتا/Tiropita

یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها و پیش غذاهای یونانی تیروپیتا یا پای پنیر یونانی است. تیروپیتا را می توان در اندازه های مختلف درست کرد اما شکل سنتی آن این است که مانند سمبوسه بصورت مثلثی پیچیده شود و اصلا به همین دلیل هم به آن تیروپیتا می گویند. این میان وعده خوشمزه را با انواع پنیر فتا تهیه کرده و با کره یا روغن زیتون سرو می کنند. اگر علاقمند به خوردن پنیر هستید تیروپیتا را حتما امتحان کنید.

tiropita

جیرو/Giro

یکی از انتخاب های گوشتی، خوشمزه و ارزان در یونان جیرو است که تقریبا مانند کباب ترکی بصورت عمودی به سیخ کشیده و طبخ می شود. گوشت این غذا می تواند مرغ، بره، گاو و یا ترکیبی از آنها باشد که به همراه سس، کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی داخل نان پیتا پیچیده و سرو می شود. جیرو یک غذای خیابانی فوق العاده خوش طعم و مقرون به صرفه است.

Gyro

کولوکیتانتوی/Kolokythoanthoi

کولوکیتانتوی یا گلِ شکم پرِ کدو! یکی از خاص ترین و متفاوت ترین غذاهایی است که در یونان می توانید میل کنید. برای درست کردن آن داخلِ گل های روی کدو را با توجه به ذائقه و سلیقه با موادی مانند گوشت، پنیر و سبزیجات پر کرده و سپس در خمیر مخصوصی غلطانده و سرخ میکنند.
شاید این غذا به نظر شما عجیب برسد اما مطمئن باشید مزه و بافت متفاوت آن باعث می شود تا مایل به دوباره خوردن کولوکیتانتوی یونانی شوید.

Kolokythoanthoi

فسولدا/Fasolada

یونانی ها یک سوپ مخصوص و خوشمزه دارند به نام فسولدا که به نوعی غذای ملی آنها نیز محسوب می شود. فسولدا یک سوپ بسیار مقوی است که برعکس ظاهر ساده ای که دارد سرشار از ارزش های غذایی است. برای تهیه فسولدا از لوبیای سفید، انواع سبزیجات مانند هویج، کرفس، سیب زمینی و روغن زیتون استفاده می کنند. این سوپ در تمام آشپزخانه های یونان پخته می شود و یکی از بهترین و سالمترین انتخاب های شما در سفر می تواند باشد.

فسولدا

شهرهای توریستی یونان

یونان یکی از بهترین کشورهای توریستی است که هرساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیا می باشد. انتخاب و معرفی بهترین شهر و یا مکان های دیدنی در این کشور جادویی واقعا سخت است، پس حداقل تا جاییکه می توانید سعی کنید دیدن هیچکدام از شهرها و جاذبه های معروف آن را از دست ندهید.

یونان

آتن/Athens

آتن زیبا پایتخت کشور یونان است که همواره مهد تمدن و روشنفکری محسوب میشده و بسیاری از فلاسفه بزرگ نیز در این شهر چشم به جهان گشوده اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین دوره بازی های المپیک در این شهر برگزار شد و به همین دلیل برای جذب بیشتر مسافر و توریست، آتن دستخوش تحولات مثبت و سازنده ای شد که از مهمترین آنها می توانیم به احداث فرودگاهی بزرگ و مجهز اشاره کنیم. یکی دیگر از جاذبه های مهمی که برای مردم آتن هم بسیار مهم است، پارک جنگلی آن است که در سال 1839 به علت محصور کردن کاخ امیلیا در اطراف آن ساخته شد. در شهر آتن بناهای تاریخی، مقبره ها و کلیساهای بی شماری وجود دارد، همچنین جالب است بدانید آکروپلیس معروف نیز یکی از هشت تپه بزرگی می باشد که در این شهر واقع شده است. معبد خدای آتنا و بنای پارتنون نیز روبروی آکروپلیس هستند، که شدیدا پیشنهاد میکنیم دیدن آنها را از دست ندهید.


از دیگر جاذبه های آتن :

  • تئاتر دیونیسوس/Theatre Of Dionysus
  • بازار رمی/Roman Agora
  • موزه مسیحیت/Christian Museum
  • تپهء فیلوپاپوس/Philopappos Hill
  • سازه آتن/Athena Nike
  • موزه آکروپلیس/Acropolis Museum
  • آنافیوتیکا/Anafiotika
  • سازه زئوس/Olympian Zeus
  • میدان سینتاگما/Syntagma Square
  •  ارختئوم/Erechtheum
  • بازار باستانی/Ancient Agora
  • دهکده پلاکا/Plaka
  • موزه باستان شناسی ملی/National Archaeological Museum
  • پارتنون/Parthenon
  • آکروپلیس/Acropolis

Athens

تسالونیکی/Thessaloniki

بی شک یکی از زیباترین شهرهای یونان تسالونیکی است که به داشتن سواحل رویایی و آثار تاریخی مشهور است. فرهنگ این شهر با قدمتی بیش از 3 هزار سال برگرفته از اقوامی است که در گذشته مدتی شهر را در اختیار گرفته بودند! رومی ها، ترک ها و بیزانس ها. یکی از نکات جذاب در مورد تسالونیکی این است که در هر بازه زمانی که به این شهر سفر کنید همیشه با یک جشنواره، کنسرت و یا رویدادی فرهنگی مواجه خواهید شد.
از جاذبه های تسالونیکی می توانیم به موزه جنگ مقدونیه/Museum of The macedonian struggle، بنای روتاندا/Rotunda، کلیسای آجیا سوفیا/Church of Agia Sofia، میدان آریستوتلوس/Aristotelous Square، پارک آبی واترلند/Waterland WaterPark اشاره کنیم. دیگر دیدنی های تسالونیکی شامل ساختمان مدور رومی، برج سفید، کلیسای سنت دیمیتریوس، طاق گالریوس، موزه باستان شناسی، آنو پُلی، دیوارهای بیزانسی، کلیسای حواریون مقدس، ویلای آلاتینی و ... می باشد.

تسالونیکی

پاتراس/Patras

پاتراس که سومین شهر بزرگ و توریستی یونان محسوب می شود، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در این کشور است. این شهر بر فراز تپه های پاناچایمون و دقیقا رو به خلیج پاتراس قرار گرفته و به همین دلیل منظره ای کم نظیر دارد. پاتراس از سه روستای آنتیا، میسن و مساتیس تشکیل شده که هر سه این روستاها باستانی و با قدمتی بیش از 3 هزارسال میزبان گردشگران هستند. همچنین یکی دیگر از دلایل معروفیت پاتراس وجود بندری است که یونان را به ایتالیا متصل میکند، پل ریو انتاریو نیز را نباید فراموش کرد که با زیبایی هرچه تمامتر پاتراس را به آتن پیوند زده است.
از جاذبه های دیدنی این شهر می توانیم به کلیسای آگیوس آندریاس/Agios Andreas Church، قلعه پاتراس/Patras Castle، موزه باستان شناسی/Archaeological Museum، تئاتر باستانی اودیوم پاتراس/Patras Ancient Odeum، موزه علم و تکنولوژی/Museum of Science Technology، اودئون رومی/Odeon Roman و... اشاره کنیم.

patras

جاذبه های گردشگری یونان

یونان زیبا با داشتن مهمترین مکانهای تاریخی، جزایر دیدنی و طبیعتی شگفت انگیز یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است که سالانه میزبان هزاران گردشگر می باشد. آب های درخشان، صخره های با ابهت و جزیره های دیدنی آن را بگذارید کنار آب و هوای مطبوع و دل انگیزش آنگاه متوجه خواهید شد که چرا این کشور فلاسفه ها این چنین مورد استقبال و توجه مسافران است.

یونان

آکروپولیس/The Acropolis

یکی از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های یونان "آکروپولیس" است که در اصل جزء قدیمی ترین شهرهای باستانی در تمام دنیا محسوب میشود. این شهر تپه ای در گذشته مراقب و حامی بزرگی به نام آتنای اسطوره ای داشته است. مورد استفاده آکروپولیس در واقع مراقبت و تسلط بر محیط پیرامون برای جلوگیری از حملات دشمنان بوده است و با وجود آثار تاریخی متنوعی که دارد به نوعی نماد ملی یونان نیز محسوب می شود. از لحاظ ظاهر میتوان آکروپولیس را با تخت جمشید مقایسه کرد البته با این تفاوت که در حفظ و نگهداری آن بقدری کوشیده شده است که امروزه در فهرست آثار میراث باستانی یونسکو به ثبت رسیده است. در آکروپولیس غارهای زیادی وجود دارد که شواهدی مبنی بر حضور بشر از چهار هزارسال قبل از میلاد را به ما نشان میدهد.
در آکروپولیس بناهای متعددی نیز هستند که معروفترین آنها پارتنون می باشد و بعد از آن به ترتیب آرختیون، پناهگاهگاه آرتمیس، پناهگاه زئوس، قربانگاه آتنا، اثراتی از کاخ مگارون و ... را می توانیم نام ببریم.

آکروپولیس

کلیسای آگیوس دیمیتریوس/Agios Dimitrios Church

می رسیم به یکی از زیباترین و خیره کننده ترین کلیساهای دنیا که در شهر تسالونیکی یونان واقع شده است. این کلیسا بر روی یک حمام ترکی بنا شده که در گذشته محلی برای شکنجه سنت آگیوس دیمیتریوس پسر فرمانده ارتش تسالونیکی بوده است و بخاطر اینکه به دین مسحیت روی آورده بود وی را زندانی و شکنجه کرده و در نهایت زمانی که زیر شکنجه های شدید جان خود را از دست داد جسدش را به داخل چاه همین حمام ترکی انداختند! سالها بعد در این مکان کلیسایی بنا شد که به علت بذل و بخشش مالی سنت دیمیتریوس بین فقرا و همچنین کشته شدن وی در راه دین و خدا این کلیسا را به نام آگیوس دیمیتریوس نامگذاری کردند. از قسمت های دیدنی این کلیسا می توانیم به معماری خاص و جذاب آن، تالار شش ضلعی ciborium، موزاییک های بیزانسی که برروی آنها صورت آگیوس و برخی از مردمان شهر ترسیم شده است، نقاشی ها، ستونها و از همه مهمتر سرداب آن اشاره کنیم که هنوز هم بقایای حمام ترکی و مکانی که سنت آگیوس را در آنجا شکنجه می کرده اند در آن به چشم میخورد.

Agios Dimitrios Church

رستوران در یونان

به گفته خیلی از جهانگردان معروف دنیا و بلاگرهای سفر، غذا خوردن در یونان یکی از بهترین قسمت های سفر می باشد. شاید یکی از دلایل مهم این باشد که برای تهیه غذاهای یونانی از مواد اولیه تازه، سبزیجات و روغن زیتون به درستی در کنار هم استفاده می شود. پس در سفر به یونان هوای شکمتان را داشته و از امتحان کردن غذاهای مختلف و محلی نهراسید. این نکته نیز شاید برایتان جالب باشد که بدانید میتوانید با نصب یک اپلیکیشن به نام Four Square رستوران ها و کافه های خوب را پیدا کنید.

رستوران در یونان

رستوران فانکی گورمت/Funky Gourmet

این رستوران در منطقه keramikos و مرکز شهر آتن قرار دارد و شعار سر آشپزهای آن این است که "ما بهترین غذاهای یونان را با جدیدترین روش درست میکنیم و به شما تجربه متفاوتی را ارائه می دهیم"
جدای از منوی جذاب و خوشمزه رستوران فانکی گورمت، طراحی داخلی زیبای آن و وجود تابلوهای هنری و خاص روی دیوارها نیز در جذب مشتری بی تاثیر نیست. پس یکی از رستوران هایی که حتما پیشنهاد میکنیم در آتن به آن سر بزنید این رستوران است.

Funky Gourmet

مسیریابی:

رستوران مولیووس/Molyvos

این رستوران یکی از بهترینها در شهر تسالونیکی می باشد که نام خود را از دهکده ای ساحلی در یونان گرفته و با طراحی دلنشین و غذاهای بی نظیرش نه تنها جای خود را در دل گردشگران باز کرده است بلکه یکی از رستوران هایی می باشد که مردم بومی هم از مشتری های پر و پا قرص آن هستند! در منوی رستوران مولیووس غذاهای محلی بسیاری به چشم میخورد همچنین خوراک های مدیترانه ای، یونانی، رژیمی، غذاهایی مخصوص افراد گیاهخوار و ... نیز در این رستوران طبخ و سرو می گردد.

تسالونیکی

مسیریابی:

رستوران ماتسوهیسا/Matsuhisa

غذاهای دریایی دوست دارید؟ طرفدار سوشی و خرچنگ تازه هستید؟ رستوران ماتسوهیسا را از دست ندهید!
این رستوران با چشم انداز خیره کننده و محیط اطرافش می تواند یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین وعده های غذایی در یونان را برای شما رقم بزند. سرآشپز معروف این رستوران منوی ویژه ای دارد متشکل از قزل آلای سرخ شده با اسفناج، سوشی، خرچنگ شکم پر، سالاد ماکارانی مخصوص و... کسانی هم که تمایل به خوردن غذا ندارند می توانند در محلی که به عنوان لمکده شناخته می شود نشسته، نوشیدنی میل کرده و از تماشای دریای اژه لذت ببرند.

ماتسوهیسا

مسیریابی:

هتل در یونان

دلتان می خواهد سفری به یونان داشته باشید؟ دوست دارید آتن زیبا را ببینید و با آکروپلیس سفری در زمان بکنید؟ پس برای رزرو تور یونان، بلیط یونان و هتل یونان به صفحات مربوطه در سایت بوکینگ مراجعه کرده و لذت یک خرید حرفه ای و آسوده را به خودتان هدیه دهید.

booking

هتل هیلتون آتن/Hilton hotel Athens

مطمئنا کسی نیست با نام هتلهای هیلتون آشنایی نداشته باشد! این هتل زنجیره ای شعبه فوق العاده جذابی در آتن هم دارد که مسافران وفادار برند هیلتون را نیز راضی نگاه می دارد. هتل هیلتون در نزدیکی تالار کنسرت آتن و همچنین 4 کیلومتری آکروپلیس واقع شده است. در سال 2003 هتل هیلتون مورد یک تعمیر اساسی قرار گرفت و امروزه با طراحی مدرن و دلفریبش توریست های بسیاری را به سمت خود می کشاند. هیلتون دارای 506 اتاق مجلل و سوئیت های رویایی با حمام مرمری است. همچنین با داشتن 4 رستوران و 2 کافه ای که دارد می تواند خیال شما را از بابت غذا هم راحت کند.
hilton

رزرو آنلاین اتاق از هتل هیلتون یونان

مسیریابی :

هتل تیتانیا/Titania Hotel

این هتل در نزدیکی میدان سینتاگما واقع شده است و فاصله نسبتا کمی با دانشگاه آتن دارد. هتل تیتانیا دارای 385 اتاق می باشد که تمامی اتاق های آن مجهز به سیستم تهویه مطبوع بوده و با مبلمانی لوکس دکور شده اند. همچنین باغ زیتون هتل تیتانیا بسیار دیدنی می باشد.
در رستوران این هتل نیز  انواع غذاهای یونانی و مدیترانه ای سرو می شود.
titania

این هتل لوکس را می توانید از بوکینگ ( رزرو آنلاین هتل تیتانیا یونان ) رزرو کنید.

مسیریابی:

هتل گرند برتانی/Hotel Grande Bretagne

هتل گرند برتانی یا همان بریتانیای کبیر یکی از لوکس ترین و مجهزترین هتل ها در آتن می باشد که در میدان سینتاگما و در فاصله صد متری ایستگاه مترو واقع شده و با 320 اتاق که از تمام آنها می توان شهر را دید میزبان گردشگران می باشد. این هتل با دریافت جوایز متعدد توانست خود را در سطح جهان به خوبی مطرح نماید. یکی از زیباترین قسمت های هتل گرند برتانی پشت بام آن است که هم می توانید از استخرش استفاده نموده و هم نمای زیبایی از استادیوم پاناتنایک را ببینید. در قسمت اسپای هتل نیز یک حمام با گیاهان دارویی انتظار شما را می کشد.

گرند برتانی

این هتل لوکس را می توانید از booking ( رزرو آنلاین هتل گرند برتانی یونان ) رزرو کنید.

 

مسیریابی:

بیشتر بخوانید | سفر به قبرس

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟