خارجی

سفر به فرانسه

  • 28 مهر 1399

فرانسه زیبا، کشوری در قلب اروپا قطعا بهشت موعود هر گردشگری است. رشته کوه های آلپ، سواحل دلربا، جنگل های بکر و جاذبه مسحور کننده اش؛ جادوهای این کشور هستند. بازدید از موزه لوور، دیدن برج ایفل، رفتن به پاریس رویایی، بندر مارسی، خوردن غذاهای خوشمزه فرانسوی، پنیرهای گوناگون، همه و همه دلایلی هستند تا به شما بگویند "موهبت دیدن این بهشت را، از خودتان دریغ نکنید"

پاریس

آب و هوای فرانسه

فرانسه دارای آب و هوایی معتدل و چهار فصل می باشد که در اغلب مواقع زمستان هایی با کمترین بارش برف را داراست که همین امر سبب شده تا حتی در زمستان فرانسه دارای سرمای مطلوبی باشد و در عوض بهاری فوق العاده زیبا و دلچسب داشته باشد.البته نکته جالبی که وجود دارد این است که آب و هوای فرانسه با توجه به وسعت زیادش در مناطق و شهرهای مختلف کاملا متفاوت است. به عنوان مثال شما همانطور که شبی سرد را در یکی از شهرهای فرانسه سپری میکنید، روز بعد می توانید در شهری دیگر از تابش آفتاب لذت ببرید.

france in winter weather

زبان و مذهب مردم فرانسه

حدود 80 درصد از مردم فرانسه را مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند. البته شمار دیگر ادیان نیز در این کشور کم نیست. به عنوان مثال حدود 10 درصد مسلمان، 5 درصد مسیحی پروتستان، 1 درصد یهودی، یک درصد بودایی و بقیه جمعیت را افراد بی دین تشکیل می دهند. البته بنا بر تحقیقات، محققان دینی پیش بینی کرده اند که در آینده تعداد جمعیت مسلمان در فرانسه افزایش می یابد.اکثر مردم در فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می کنند اما تا حدود زیادی هم به زبان انگلیسی تسلط دارند. زبان های آلمانی، عربی و فنلاندی نیز در این کشور رایج هستند.

دین در فرانسه

واحد پول کشور فرانسه

واحد پول کشور فرانسه مانند بیشتر کشورهای اروپایی "یورو" می باشد. بر اساس توافقی که در سال 1999 بین تعدادی از کشورهای اروپایی انجام شد، یورو را به عنوان واحد پول خود انتخاب کردند و طبق همین انتخاب موظف به اتخاذ و اجرای سیاست های مالی یکسانی هستند.هر یورو معادل 100 سنت است و نکته بامزه در سکه های یورو این است که یک روی آن بین تمام کشورهای زیر مجموعه یورو، مشترک است، اما روی دیگر آن در هر کشوری متفاوت می باشد. با اینحال مثلا شما می توانید سکه های فرانسه را در کشور دیگر یورویی نیز خرج کنید.یک توصیه مهمی که می توانیم به شما بکنیم این است که با توجه به گران بودن یورو در کشور ما، تا جاییکه میتوانید سعی کنید اسکناس های درشت با خود حمل نکنید چرا که مثلا اگر یک 500 یورویی گم کنید، مبلغی حدود 16 میلیون(با احتساب هر یورو  32000 تومان) را از دست می دهید!

یورو

پرچم فرانسه

پرچم فرانسه

ویزای فرانسه

هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست برای دیدن فرانسه اقدام به اخذ ویزا می کنند. فرانسه که یکی از مهمترین کشورهای مهم اتحادیه اروپای می باشد از سال 1997 به عضویت اتحادیه شینگن در آمده است. بنابراین شما در صورتی که موفق به اخذ ویزای فرانسه شوید امکان دیدن 25 کشور دیگر حوزه شینگن را تا زمانی که ویزایتان اعتبار داشته باشد، خواهید داشت.تیم حرفه ای بوکینگ آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در این خصوص می باشد.

ویزای فرانسه

غذاهای سنتی و محبوب در فرانسه

فرانسه در کل دنیا به نوشیدنی های بی نظیر و پنیرهای خاصش مشهور است. البته غذاهای سنتی آن هم به دلیل عطر و طعم فوق العاده و در عین حال ترکیبات ساده، بسیار پر طرفدار هستند. در فرانسه آشپزی یک نوع هنر است و غذا نزد آنها دارای ارزش ویژه ای می باشد. همچنین به علت اینکه غذا را بسیار با آرامش میل می کنند ممکن است بعضی از وعده های غذایی آنها به خصوص در ضیافت ها و مهمانی ها بیش از 2 ساعت طول بکشد! این وعده ها اکثرا شامل پیش غذا، غذای اصلی، سالاد به همراه سس های مختلف، انواع پنیر به همراه میوه و در آخر نوشیدن قهوه به عنوان حسن ختام می باشد.نان هم همیشه پای ثابت میزهای فرانسوی است حتی اگر استفاده نشود بازهم هیچ وعده غذایی بدون نان سرو نمیشود، در  نقطه مقابل معمولا آب سر میز فرانسوی ها بسیار به ندرت یافت می شود.

میز فرانسوی

سوپ پیاز

یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین غذاهای فرانسوی این سوپ خوشمزه است که اگر آن را تا به حال نخورده باشید ممکن است وجودش در لیست غذاهای پرطرفدار کمی شمارا متعجب کند، اما بعد از یکبار امتحان کاملا حق می دهید که در این جایگاه قرار بگیرد. این سوپ ترکیبات بسیار ساده ای دارد و با پیاز فراوان و آب گوشت گاو تهیه میگردد. طعم و مزه خاص این سوپ به دلیل کاراملی شدن پیاز آن است. سوپ پیاز را با ورقه های نازک نان برشته شده و پنیر آب شده روی آن سرو می کنند.

سوپ پیاز

کیش لورن

یکی دیگر از معروف ترین، لذیذترین و پنیری ترین غذاهای فرانسوی کیش لورن است. این غذای بی نظیر ترکیبی از تخم مرغ، شیر یا خامه، سبزیجات، گوشت یا ماهی و صد البته پنیر فراوان می باشد.کیش لورن برای اولین بار در منطقه ای به نام لورن درست شد و دلیل این نامگذاری هم همین موضوع می باشد. شما می توانید در تمام رستوران های فرانسه این غذا را در شکل های مختلف با بیکن، ماهی تن، سالمون، سبزیجات، ژامبون و... سفارش داده و نوش جان کنید.

 

کیش لورن

کَسوله

این غذا ترکیبی از لوبیا سفید و سبزیجات به همراه گوشت (بره، غاز، مرغ، سوسیس، اردک) است که معمولا در فصل سرد بعنوان یک غذای داغ و مناسب سرو می شود. در گذشته این غذا را داخل قابلمه هایی به نام "کَسول" طبخ می کردند و دلیل نامگذاری آن نیز همین موضوع می باشد. روش درست کردن آن نیز به این صورت است که گوشت، لوبیا سفید و سبزیجاتی مانند سیب زمینی را به همراه رب در قابلمه ریخته به آن آب اضافه کرده و با حرارت کم و به مدت زمان طولانی اجازه می دهند بپزد. در حقیقت راز خوشمزه و متفاوت بودن این غذا زمان زیاد طبخ آن است که سبب می شود مزه تمام مواد به خورد یکدیگر برود.

کسوله

فوندوی پنیر

در فرانسه بیش از 100 نوع پنیر مختلف وجود دارد، بنابراین خیلی هم عجیب نیست اگر غذاهای درست شده با پنیر در این کشور به وفور وجود داشته باشند. در کل استفاده از پنیر برای فرانسوی ها بسیار واجب است! فوندوی پنیر هم یک پیش غذا یا میان وعده فوق العاده می باشد که نه فقط در فرانسه بلکه در بیشتر کشورهای اروپایی محبوب است.برای تهیه این فوندوی خوشمزه چند نوع پنیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می گذارند تا هم باهم ترکیب شده و هم پنیرها کاملا آب شوند سپس آن را در ظرف های مخصوص سفالی به نام کاکلون که برای ثابت ماندن دما زیر ظرف یک شعله کوچک است، همانطور داغ سرو کرده و تکه های نان را داخل آن زده و میل می کنند! شاید به نظر این غذا همان نان و پنیر معمولی باشد، اما یک نظر دیدن آن می تواند به شما نشان دهد که چه مائده بهشتی ای در انتظار شماست!


Cheese Fondue

راتاتویی

اهل دیدن کارتن و انیمیشن هستید؟ پس حتما موش معروف کارتن راتاتویی را می شناسید! موش بامزه ای که سعی در پخت این خوراک خوشمزه داشت! راتاتویی در اصلا یک غذای کاملا گیاهی است که در اکثر مواقع انتخاب ترکیبات آن به سلیقه و دستپخت آشپز بستگی دارد. اما در حالت نرمال یه راتاتویی خوشمزه شامل بادمجان، کدو، سیر، گوجه فرنگی، پیاز و... است که بعضی ها این مواد را جدا جدا می پزند و بعضی ها در یک ظرف و سپس با نان یا برنج سرو می کنند. امروزه به دلیل تمایل اکثریت به خوردن گوشت، بعضی از رستوران ها راتاتویی را درکنار گوشت یا ماهی عرضه می کنند.

Ratatouille

حمل و نقل در فرانسه

در فرانسه انقدر وسایل نقلیه و در دسترس بودن آنها به چشم می خورد که ممکن است برای شما تصمیم گیری سخت شود و در نهایت مسیرتان را پیاده رفته و از راه رفتن در کوچه پس کوچه های رمانتیک لذت ببرید! اما اگر واقعا مایل باشید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید می توانید مترو، اتوبوس، قطار شهری، دوچرخه و تاکسی را در اکثر جاهای شهر دیده و طبق نیازتان یکی را انتخاب نمائید.

taxi

سیم کارت در فرانسه

در این روزهای تکنولوژی و ارتباطات برای سفری راحت تر، به هر کشوری که سفر می کنید باید سیم کارت آن کشور را تهیه کنید. هزینه سیم کارت نسبتا در فرانسه بالا است. شما می توانید یک سیم کارت پیش پرداخت از فرودگاه یا فروشگاه هایی که خدمات کامپیوتر یا موبایل دارند، خریداری کنید و آن را داخل گوشی موبایل انداخته و به اندازه اعتبارش استفاده کنید.چند اپراتور ارائه دهنده ای که مناسب گردشگران می باشند به شرح ذیل می باشد :

  • Orange
  • SFR
  • Free Mobile
  • Bouygues Telecom

simkart

شهرهای توریستی فرانسه

شاید وقتی نام فرانسه را می شنوید ناخودآگاه فقط شهر زیبای پاریس برایتان تداعی شود. البته درست است که پاریس معروفترین و زیباترین شهر، نه فقط در فرانسه بلکه بین شهرهای اروپایی می باشد؛ اما فرانسه شهرهای دیدنی دیگری هم دارد.

جاهای دیدنی فرانسه:

  • نیس/nice
  • مارسی/Marseille
  • لیون/Lyon
  • بوردو/Bordeaux
  • تولوز/Toulouse
  • استراسبورگ/Strasbourg
  • مون پلیه/Montpellier
  • نانت/Nantes
  • دیژون/Dijon

Strasbourg

پاریس/Paris

پاریس زیبا، شهر عشاق، نماد و پایتخت فرانسه یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری می باشد که به جرات می توانیم بگوییم بعد از چند روز اقامت دل کندن از آن برایتان بسیار سخت خواهد بود! پاریس در دنیای مد، طراحی، هنر و... نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا میکند و همچنین جالب است بدانید از طریق تونل مانش با لندن در ارتباط است. از جاذبه های آن هم هرچه بگوییم کم است! خیلی از مردم فقط با عکس واقعی برج ایفل در پایس عاشق این شهر شده اند و پاریس را با برج ایفل میشناسند اما دیدنی های دیگر آن هم دست کمی از این برج معروف ندارند.کلیسای نوتردام، رود سن، خیابان معروف شانزه لیزه، موزه لوور با تابلوهای بی نظیری مانند لبخند ژوکوند، پارک لوکزامبورگ، پل الکساندر سوم، آرامگاه پانتئون، پل نئوف، مولن روژ، کاخ ورسای و... مکان هایی هستند که به هیچ قیمتی نباید دیدن آنها را از دست بدهید.

paris

بندر مارسی/Marseille

مارسی شهری پیشرفته در کنار دریای مدیترانه است. وجود موزه ها و بناهای تاریخی نمایانگر قدمت و تاریخ غنی آن است. مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه و قطب اصلی تجاری و تردد کشتی است که بخش وسیعی از درآمد خود را از صید ماهی به دست می آورد. مارسی زادگاه هنرمندان و نویسندگان بزرگ فرانسوی می باشد. همچنین در آنجا شما میتوانید زندان قدیمی شهر یا همان زندان معروف رمان کنت مونت کریستو نوشته الکساندر دوما را ببینید.کلیسای جامع نوتردام دولاگارد، بندر قدیمی، محله قدیمی، کلیسای جامع دولا ماژور، پارک ملی کلانک، قلعه ایف، کاخ لونشان، موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه، خیریه قدیمی، صومعه سنت ویکتور و... از جمله دیدنی های بندر مارسی می باشند.

marseille

بوردو/Bordeaux

این شهر که حدود 300 سال مستعمره بریتانیا بوده است از جمله شهرهای دیدنی فرانسه می باشد که به آن لقب زیبای خفته را داده اند. بوردو بیش از هرچیزی به دلیل تاکستان هایش معروف شده است. در این شهر مراسم انگورچینی با آیین و شور و شوق خاصی برگزار شده و نوشیدنی هایی هم که از آن تهیه می شود در سراسر دنیا معروف و محبوب است. این شهر بعد از پاریس دارای بیشترین تعداد هتل است و همین امر محبوبیت بوردو بین گردشگران را نشان می دهد.کلیسای جامع سن آندره، گراند تئاتر بزرگ بوردو، کلیسای سنت میشل، کاخ روهان، پل سنگی، رودخانه گارون، میدان بورس و آیینه آب، موزه هنر مدرن، موزه آکیتن و... از جمله مکان های دیدنی بوردو هستند.

Bordeaux

جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه زیبا کشور تفریحات جذاب، دیدنی های عالی، پنیرها و غذاهای فوق العاده سالانه بیشترین تعداد توریست را در بین کشورهای اروپایی دارد. بیشتر جاذبه های فرانسه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا باهم به معرفی چند جاذبه معروف فرانسه بپردازیم.

کاخ فونتبلو

قبرستان پرلاشز در پاریس

شاید باورکردنی نباشد ولی یکی از زیباترین و دیدنی ترین مکانها در پاریس قبرستانی است به نام پرلاشز! پرلاشز بزرگترین قبرستان پاریس محسوب می شود و آرامگاه افراد معروف بی شماری است. این مکان به هیچیک از قبرستان هایی که تا بحال دیده اید شبیه نیست و در شرق پاریس به سبک باغهای انگلیسی ساخته شده است. به نوعی پرلاشز نمادی از مساوی بودن تمام انسانها شمرده می شود چرا که آرامگاهِ مجموعه ای از انسانهای مختلف از گوشه گوشه دنیا، با هر مذهب و آئینی می باشد، حتی برای اشخاصی که وصیت می کنند بدنشان سوزانده شود، محلی برای سوزاندن آنها وجود دارد.

افراد مشهور مدفون در این قبرستان:

  • صادق هدایت (نویسنده ایرانی)
  • رضا دانشور (نویسنده ایرانی)
  • منیر وکیلی (خواننده اپرا ایرانی)
  • اسکار وایلد (نمایشنامه نویس ایرلندی)
  • فردریک شوپن (پیانیست و آهنگساز لهستانی)
  • انوره دو بالزاک (نویسنده فرانسوی)
  • مارسل پروست (نویسنده فرانسوی)
  • احمد کایا (خواننده کرد ترکیه ای) و... چند تن از افراد مشهور مدفون در این قبرستان می باشند.

پرلاشز

در قلب پاریس ، کلیسای تاریخی و باشکوهی قرار دارد به نام نوتردام که یکی از شاهکارهای معماری به سبک گوتیک است. نوتردام معروفترین کلیسا در تمام دنیا محسوب میشود و یکی از پر بازدیدترین مکان های تاریخی پاریس می باشد. نوتردام به معنای "بانوی ما" بوده که اشاره به حضرت مریم دارد و در واقع این کلیسا پیشکشی به آن بانوی قدیسه بوده است.اگر اهل مطالعه باشید بی شک رمان بی نظیر گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو را خوانده اید یا فیلمی که با اقتباس از آن ساخته شده را دیده اید، بنظرم همین برای ترغیب شما به دیدن این بنای بی نظیر کافی باشد. یکی از علل شهرت این کلیسا مجسمه های بیرونی آن است که به شکل موجودات عجیب و غریب ساخته شده اند.

همچنین رویدادهای تاریخی بسیاری در نوتردام به وقوع پیوسته است مانند :

  • هنری ششم پادشاه انگلستان که به عنوان پادشاه فرانسه در آن تاجگذاری کرد.
  • جیمز پنجم، پادشاه اسکاتلند مراسم ازدواج خود را با مادلین شاهزاده فرانسوی در این کلیسا برگزار کرد.
  • ژاندارک که قرن ها پیش در جنگ میان انگلیس و فرانسه به پادشاه فرانسه بسیار کمک کرد و در نهایت به جرم ساحره بودن سوزانده شد در سالهای بعد در این کلیسا برایش طلب آمرزش شد.
  • مراسم آمرزش خوانی شارل دوگل و فرانسوا میتراند دو رییس جمهور گذشته فرانسه در این کلیسا انجام شد.
  • ناپلئون بناپارت در سال 1804 بعنوان امپراطور فرانسه در نوتردام تاج بر سر گذاشت.

نوتردام

موزه لوور

به نظر شما موزه لوور نیازی به معرفی دارد؟ به نظر ما خیر! اما واقعا نمیشود از آوردن اسمش در میان جاذبه های فرانسه چشم پوشی کرد. این موزه گنجینه ای استثنایی و بی نظیر از آثار تاریخی و هنری معروف جهان است. ساختمان این موزه در قدیم و قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود و در آن آثار قیمتی و هنری زیادی وجود داشت. در موزه لوور آثاری از مصر باستان، یونان، روم، هنر اسلامی، مجسمه، نقاشی، طراحی و... به چشم می خورد 

از جمله شاهکارهای موجود در موزه لوور می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • مونا لیزا
  • تاجگذاری ناپلئون
  • آفرودیت معروف به ونوس
  • الماس نایب السلطنه
  • لوح حمورابی
  • پرتره لویی چهاردهم
  • گاو بالدار با سر انسان(لاماسو)
  • زن با یک آئینه
  • ظروف گِلی آشوری
  • بانوی صخره ها
  • بز بالدار طلایی هخامنشی
  • بخش های قابل توجهی از تخت جمشید!

Louvre Museum

 شاتو دیف در مارسی

شاتو دیف در واقع جزیره ای در دریای مدیترانه و حدود دو مایلی بندر مارسی می باشد. روی این جزیره قلعه و استحکاماتی قرار گرفته که در سال 1524 برای دفاع از مارسی ساخته شد و بعدها تبدیل به زندانی شد که زندانیان سیاسی را در خود جای داد. شاید یکی از دلایل معروفیت قلعه شاتو دیف به خاطر رمان معروف "کنت مونت کریستو" اثر الکساندر دوما باشد.این قلعه فاصله چندانی با بندر قدیمی ندارد و مسافران می توانند با استفاده از کشتی های مسافربری از بندر قدیمی به آن برسند. از جمله دیدنی های اطراف قلعه می توانیم به صخره های سنگی، سواحل زیبا و بکر، غارهای مرموز و آب های نیلگون اشاره کنیم. این قلعه در قرن شانزدهم و توسط شاه فرانسوای یکم ساخته شد.

قلعه شاتو دیف

سالن گرند تئاتر بوردو

تئاتر بزرگ بوردو یکی از بزرگترین و چشم گیرترین بناهای فرانسه محسوب می شود که در سال 1780 توسط ویکتور لوئیس طراحی و ساخته شد که به خاطر آن نیز جایزه بزرگ رم را دریافت کرد. ساختمان گرند تئاتر بوردو دارای 12 ستون مجزا می باشد که بالای هر کدام از آنها مجسمه های الهه های یونان به چشم میخورد. زیبایی معماری این سالن غیر قابل چشم پوشی و تحسین برانگیز است که فرهنگ و گذشته فرانسه را به خوبی به بیننده نشان می دهد. در سالن تئاتر بزرگ بوردو ارکستر سمفونیک و تئاترهای باله اجرا می شود.

سالن گراند تئاتر

برج ایفل

برج ایفل مشهورترین برج در تمام دنیا می باشد که در میدان شان دو مارس پاریس واقع شده و سالیانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب میکند. برج ایفل عنوان پر بازدیدترین جاذبه گردشگری جهان را از آن خود کرده است، بنابراین قطعا شما هم در سفر به فرانسه بارها و بارها گذرتان به این قد بلند پاریسی می افتد.ایفل یک سازه غول پیکر از آهن و فلز می باشد که از 3 طبقه برای بازدید عموم تشکیل شده است. بالا رفتن از برج و رسیدن به نوک آن یکی از مهیج ترین لحظاتی است که در زندگی تجربه خواهید کرد که اینکار هم به وسیله آسانسور قابل انجام است و هم به وسیله طی کردن 1665 پله! که اولی به دلیل صف طولانی و دومی به دلیل پله های زیاد کمی زمان بر است اما یقین داشته باشید که به تماشای پاریس از بالاترین نقطه شهر، می ارزد. یکی از جذاب ترین و شاید مهیج ترین قسمتهای بازدید از ایفل ایستادن روی کف شیشه ای طبقات است. پیشنهاد می کنیم برای بار اول ایفل را در شب ببینید تا متوجه ابهت و زیبایی بی حد و توصیف نشدنی آن بشوید.

eiffel tower

مراکز خرید در فرانسه

خرید کردن در فرانسه بسیار مهم، شیک و لذت بخش است. حراج های کشور فرانسه طرفداران بی شماری در بین توریست ها دارد بطوریکه گاهی سفرشان را بر اساس حراج های فصلی برنامه ریزی می کنند. در این حراج ها از پوشاک، کفش و کیف گرفته تا وسیله منزل و لوازم آرایش با قیمت های بسیار مناسبی پیدا می شود! (قیمت مناسب برای خریدهای اروپایی) نکته بامزه در فصل های حراج این است که اکثر ساکنان فرانسه چه در تابستان چه در زمستان لباس زیادی نمی پوشند تا داخل اتاق پرو زیاد معطل نشوند!

shopping

خیابان شانزه لیزه پاریس

شانزه لیزه معروف ترین خیابان در تمام دنیا می باشد که بی شک زیباترین نیز هست. شانزه لیزه به معنای راه الیزه است که با طولی حدود 1910  متر میدان کنکورد را به میدان شارل دوگل وصل میکند. این خیابان باشکوه در واقع قسمتی از هویت و پیشینه فرانسه حساب می شود و جواهر فروشی معروف تیفانی نیز در این خیابان قرار دارد؛ همچنین بهترین و به روزترین محصولات برندهای مشهوری همچون دیور، هوگو باس، لویی ویتون، کنزو، شنل، هرمس، گوچی، آدیداس، نایک، لیوایز و... را در این خیابان می توانید پیدا کنید.

Champs Elysées

بازارچه های مارسی

در مارسی چندین بازارچه وجود دارد که دیدن آنها را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

  • بازارچه ماهی که در از ساعت 7:30 تا 12:30 ماهیگیران در آن جمع می شوند تا صید روز خود را به فروش برسانند.
  • بازارچه Less Halles de la Major که بزرگترین بازار مواد غذایی است و در آن انواع محصولات باکیفیت محلی مانند گوشت، میوه و سبزیجات به فروش می رسد.
  • بازار Saint Victor که بازار کوچک سرپوشیده ای است نزدیک صومعه سنت ویکتور و در آن محصولاتی از قبیل حلزون، قهوه، پنیر، نوشیدنی های محلی و غذاهای اسپانیایی به فروش می رسد.
  • بازار Les Artisanales du Vieux-Port که بازاریست مخصوص صنایع دستی و بین مسافران به بازار کروز هم معروف است. در این بازار صابونهای مخصوص مارسی، عسل محلی، صنایع دستی و چوبی و محصولاتی از این قبیل به فروش می رسد.
  • بازار سانتون که بازارچه ای کریسمسی می باشد و و هرسال در اواخر نوامبر برپا می شود. یکی از محصولاتی که در تمام غرفه های آن به فروش میرسد عروسک های سانتون است که عروسک های سنتی مخصوص کریسمس هستند.

مارسی

خیابان سنت کاترین در بوردو

این خیابان برای عاشقان خرید همچون بهشتی می ماند که نه تنها فروشگاه های رنگارنگی در اطراف آن وجود دارد بلکه در حین قدم زدن و خرید می توانید بناهای تاریخی بسیاری را نیز در آن مشاهده کنید. خیابان سنت کاترین در بوردو شور و هیجان بی سابقه ای را به آن شهر هدیه داده و سبب شده است روزانه افراد بسیار زیادی در آن رفت و آمد کنند. نکته جالب در رابطه با این خیابان این است که در سال 1984 به طور کامل ورود وسیله نقلیه به آن ممنوع شده و اختصاصی به عابرین پیاده تعلق گرفت. فروشگاه های Marche des Grands Hommes، فروشگاه Marche des Capucins و میدان Promenade Sainte Catherine از جمله فروشگاه های معروف خیابان سنت کاترین هستند.

خیابان سنت کاترین

رستوران در فرانسه

غذا خوردن و رستوران گردی بی شک یکی از بهترین قسمتهای سفر شما به فرانسه محسوب می شود پس با نهایت دقت این قسمت از سفر را برنامه ریزی کنید! فرانسوی ها می گویند "اگر بگویی چه میخوری، میگویم چه جور آدمی هستی!" این گفته نشان از این دارد که چقدر به غذا و انتخاب آن اهمیت می دهند.

رستوران در فرانسه

رستوران آلن دوکاس پلاز آتنه در پاریس/Alain Ducasse au Plaza Atenee

این رستوران یکی از لوکس ترین رستوران های پاریس شمرده می شود که سرآشپز آن آلن دوکاس سرآشپز بین المللی سالهاست در آن فعالیت دارد و بهترین غذاهای فرانسوی را با زیباترین دیزاین ها برای مشتریان سرو می کند.طراحی این رستوران بسیار شیک و رمانتیک بوده و بهترین محل برای گذراندن یک شب آرام و میل کردن غذاهای خاص است.

Alain Ducasse au Plaza Athenee

رستوران میشل در مارسی/Restaurant Chez Michel

این رستوران در واقع یک رستوران سنتی در مارسی است که به علت سرو ماهی های خوش طعم و خوشمزه اش به شهرت رسیده است. کارکنان آن هم بسیار حرفه ای و خوش برخورد هستند که با رویی خوش به مشتریان خدمات رسانی می کنند. در رستوران میشل شما میتوانید علاوه بر ماهی های خوشمزه، بهترین غذاهای فرانسوی، مدیترانه ای و سوپ های فوق العاده ای را سفارش داده و نوش جان کنید.

restaurant chez michel marseille

منطقه گاسترونومی در بوردو/Gastronomy

اگر عاشق خوردن و اهل شکم گردی هستید منطقه گاسترونومی در بوردو را از دست ندهید. این منطقه پر از رستوران و کافه های رنگارنگ بوده و شما می توانید تمام غذاها، دسرها و نوشیدنی های مخصوص فرانسه را در آنها سفارش دهید.در گاسترونومی رستوران های مختلفی مانند رستوران های عربی، آسیایی، آفریقایی و بین المللی به چشم میخورند.همچنین پیشنهاد میکنیم حتما یک سر به کافه Du Port، کافه Cassolette و رستوران L estaquade هم بزنید.

Gastronomy in bordeaux

هتل در فرانسه

تصمیم به رفتن به فرانسه را دارید؟ دلتان می خواهد پاریس دلفریب، مارسی و بوردو را ببینید؟ به دنبال هتل مناسب می گردید؟ راه را درست آمده اید! ما در بوکینگ به شما کمک میکنیم تا هتل مورد نظر خود را رزرو و با آرامش سفر را شروع کنید.

booking

هتل Pullman Paris La Defence

این هتل که در سال 2014 بازسازی کامل شده است در پای برج ایفل و درست با فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. لوکیشن هتل پولمن به گونه ای است که مسافران به راحتی می توانند به اکثر نقاط شهر پاریس دسترسی داشته باشند. کارکنان آن به 7 زبان مسلط هستند (فرانسوی، آلمانی، انگلیسی، عربی، ایتالیایی، چینی و اسپانیایی). بسیاری از اتاقهای این هتل دارای تراس بوده و برخی از آنها منظره ای رو به برج ایفل دارند. از دیگر امکانات اتاقهای آن می توانیم به میز مطالعه، یخچال کوچک، تهویه مطبوع کنترلی، چای ساز، قهوه ساز و... اشاره کنیم.

pullman paris la défense hotel

هتل Intercontinental Marseille - Dieu

این هتل جزء هتل های زنجیره ای اینترکنتینانتال بوده که در یک ساختمان باشکوه متعلق به قرن 18 و در فاصله 350 متری تا بندر قدیمی واقع شده است. نمای خارجی این هتل با دو سر در و دو راه پله با شکوه به همراه نرده های پیچ دار آن در فهرست بناهای یادبود مارسی به ثبت رسیده است. همچنین این هتل دارای گواهینامه کیفیت محیط زیستی نیز می باشد.هتل اینترکنتینانتال در مجموع دارا ی 194 اتاق و سوئیت است و همچنین دارای مرکز اسپا و دو رستوران بزرگ نیز می باشد.


INTERCONTINENTAL Marseille

هتل Burdigala در بوردو

هتل بوردیگالا یکی از بهترین هتل های 4 ستاره در منطقه بوردوی فرانسه است. این هتل بهترین مکان برای گردشگرانی است که علاقه به خرید دارند. هتل بوردیگالا دارای 82 اتاق می باشد و همچنین امکاناتی مانند اینترنت رایگان، حمام اختصاصی، صندوق امانات، دستگاه قهوه ساز، دستگاه چای ساز و سیستم تهویه مطبوع می باشد.


burdigala

بیشتر بخوانید | ۱۰ شهر دیدنی فرانسه

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟