رویدادها

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درباره شرایط ورود و پذیرش حیوانات خانگی در پروازهای بین‌المللی

  • 13 آبان 1402

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای به تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۲، خطاب به همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، شرایط ورود و پذیرش حیوانات خانگی در پروازهای بین‌المللی را اعلام کرده است.

مطابق جدیدترین اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری، ورود حیوانات خانگی در پروازهای داخلی ممنوع است؛ پذیرش حیوان داخل کابین مسافری یا قسمت بار هواپیما نیز تنها با رعایت همه استانداردهای یاتا انجام می‌شود و همه نمایندگان فروش بلیط هواپیما موظف هستند استانداردها و شرایط را به مسافران اعلام کنند. در ادامه می‌توانید متن و تصویر این اطلاعیه را مشاهده کنید.

با احترام؛ به منظور رعایت حقوق کلیه مسافرین و حفظ استانداردهای تسهیلات سفر به همراه رعایت تمامی ملاحظات امنیتی در کلیه مراحل پذیرش و اعزام مسافرین دارای حیوان خانگی همراه (PET) در فرودگاه‌های سراسر کشور، بدین وسیله ذیلا شرایط ورود، ‌پذیرش، حمل و خروج حیوانات خانگی در داخل کابین مسافر یا قسمت بار هواپیما با رعایت مقررات بین‌المللی حمل حیوان زنده را اعلام می‌دارد:

۱. برابر با بخشنامه قبلی، ورود و پذیرش هر گونه حیوان خانگی در پروازهای داخلی ممنوع است.

۲. رعایت کلیه استانداردهای منتشره از سوی انجمن حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی (IATA) برای پذیرش و حمل حیوان خانگی داخل کابین مسافری یا در قسمت بار هواپیما و تحت شرایط حیوان زنده الزامی است.

۳. اطلاع‌رسانی شرایط بند ۲ حمل حیوان خانگی از طریق نمایندگان فروش و پورتال هر یک از شرکت‌های هواپیمایی به مسافرانی که قصد خرید بلیط و انجام سفر هوایی به صورت آنلاین یا اینترلاین همراه حیوان خانگی خود به مقصد مورد نظر را دارند، الزامی است.

۴. نگهداری حیوان خانگی داخل قفس استاندارد از لحاظ ابعاد مجاز، کف نفوذ ناپذیر و ظروف آب و غذا مورد نیاز حیوان در طول سفر هوایی از ابتدای ورود به سالن فرودگاه مبدا و خروج از فرودگاه مقصد الزامی است.

۵. خلع قابلیت‌های دفاعی حیوان خانگی که ممکن است حتی با نگهداری در قفس برای سایر مسافران ایجاد ترس، ناراحتی و استرس کند، مانند بستن پوزه‌بند برای سگ‌ها، دستکش برای گربه‌ها و نوک‌بند برای پرندگان بر حسب مورد الزامی است.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درمورد ورود و پذیرش حیوان خانگی

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟