ایران

راهنمای سفر به مشهد

  • 8 خرداد 1399

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

مشهد

اطلاعات ضروری

کد مشهد : 051

مدت زمان سفر هوایی از تهران :  01:30 دقیقه

مدت زمان سفر زمینی از تهران  : 10:00 ساعت

فاصله از تهران : 888 کیلومتر

                      

بهترین زمان برای حضور در حرم امام رضا (ع)

مراسم نمادین جارو زنی

این مراسم در 3 نوبت برگزار می شود یک بار قبل و بعد مراسم خطبه ، یک بارهم یک یا دوساعت بعد از اذان مغرب برگزار می شود ، در این مراسم برخی از خدام حرم با جارو های بلند و سبز رنگ رو به قبله می ایستند و یکی از خدام که چاوشخوان نام دارد شعر های زیبایی می خواند و بقیه خدام هم با گفتن رضا ، جانم رضا چاوشخوان را همراهی می کنند و از صحن های انقلاب تا مسجد گوهرشاد را جارو می زنند.

مراسم جارو زنی حرم

مراسم نقاره زدن

این مراسم به غیر از ماه محرم و ایام سوگواری در دو نوبت انجام می شود که زمان 20 دقیقه قبل از اذان صبح و 20 دقیقه قبل از غروب آفتاب است ، این مراسم واقعا جذاب است و سرشار از حس خوب است پیشنهاد می کنیم حتما شرکت کنید.

مراسم نقاره زدن حرم

              

بهترین زمان سفر برای مناسبت های خاص

ماه رمضان

در ماه رمضان مشهد حال و هوای خاص خودش را دارد! در مسجد گوهرشاد پس از نماز ظهر و مغرب جلسات تفسیر قرآن و مراسم های مذهبی برگزار می شود و یکی دیگر از مراسم های باشکوه این ماه مراسم افطاری است که هر شب به 13 هزار نفر کارت دعوت داده می شود که افرادی این کارت را دریافت کرده اند می توانند در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند در این ماه کارت دعوت در مراکزی مانند پایانه های مسافربری ، فرودگاه ، راه آهن توزیع می شود ، شایسته به ذکر است که مراسم افطاری امام رضا یکی از بزرگترین مراسم های افطار در دنیای اسلام است.

مراسم افطار امام رضا

 

شهادت و ولادت امام رضا(ع)

در ولادت امام رضا حرم مطهر با چراغ ها و گل هایی خاص حس و حال حرم را تغییر می دهد و همچین با مراسم های خاصی که در حرم برگزار می شود حسی خاص را به شما می بخشد. در شهادت امام رضا (ع) با یک مراسم نمادین که جوی معنوی را ایجاد می کند ، طبق آئین دیرینه تابوت نمادین امام رضا (ع) توسط عده ای از بانوان شهر با حضور هزاران نفر حمل می شود.

 

تابوت امام رضا

 

 

جاذبه ی گردشگری مشهد

کوهسنگی یکی از معروف ترین پارک های مشهد! شاه عباس صفوی در این مکان تاج گذاری شده است که همین نشانه ای از تاریخ دیرینه این مکان است و همچنین این جاذبه از طبیعت بسیار سبزی و باغ هایی که هوای این مطقه را تازه کرده است برخوردار هستند.

کوهسنگی مشهد

مسیریابی این جاذبه:

  

باغ گیاه شناسی ملی مشهد

این باغ از وسعت 25 هکتار برخوردار است! در این مجموعه طبیعی که از دو نظر آموزشی و گردشگری شناخته شده است 180 گونه ی مختلف گیاهی نگهداری می شود و دارای 11 کلکسیون مختلف ترکیب علم و معماری است.

  

باغ گیاهشناسی مشهد

ساعت کاری :

8صبح تا 11 شب

دسترسی این جاذبه :

 

پارک آبی موج های خروشان مشهد

این پارک آبی یکی از بزرگ ترین پارک آبی های سرپوشیده جهان است 60 هزار متر مربع مساحت دارد ، یک روز از سفر خود در مشهد را می توانید به این مکان تفریحی اختصاص دهید چرا که در این مکان تمام خدمات رفاهی که در طول یک روز احتیاج داشته باشید مانند کافه ، رستوران ، سالن ماساژ و..... وجود دارد. این پارک آبی مجهز به دو سالن می باشد که به صورت  همزمان میزبان بانوان و آقایان خواهد بود.

مشهد

شماره تماسی :

05135144000

دسترسی:

  

غذای محلی مشهد

شله مشهدی

این غذا سرشار از حبوبات است ، همین باعث شده است این غذا برای یک وعده ی مشهدی ها باشد و همچنین از شله مشهدی برای نذری هم استفاده می کنند برای این غذا از لوبیا سفید ، لوبیا چیتی و رشتی ، برنج ، بلغور و گوشت تازه گوساله استفاده می کنند.نیشابوری ها این غذارا با کمی تغییر درست می کنند.

مشهد

 

دیگچه مشهدی

شاید وقتی برای اولین بار نام دیگچه را بخوانید به نظرتان غذایی سنگین و پرگوشت برسد اما در واقعیت دیگچه مشهدی نوعی دسر است که برای مراسم های خاص مانند افطاری و ماه محرم استفاده میل می کنند. برای پخت این دسر از موادی مانند هل ، گلاب ، شیر ، زعفران و.. استفاده می شود که طعم خیلی دلنشینی دارد.

دیگچه مشهدی

پلو مخلوط مشهدی

از نام این غذا پیداست که یکی از غذا های اصیل و پرطرفدار مشهد است که طعم بسیار خوبی دارد ، در این غذا از هویج ، برنج ، رب ، پیاز استفاده می شود که می توان گفت شبیه لوبیا پلو می باشد!پیشنهاد می کنیم حتما این غذا  را در یکی از رستوران های سنتی ومحلی مشهد میل نمایید.

پلو مشهدی

  

  

رستوران در مشهد

در سفر مشهد حتما پس از زیارت یا خرید دلتان می خواهد به یک رستوران رفته تا غذای مورد علاقه اتان را میل نمایید، بوکینگ در ادامه مطلب چند رستوران مناسب را که از نظر قیمت و کیفیت غذا برتر باشد معرفی خواهد کرد و همچنین جهت راحت تر کردن سفر خود می توانید از شماره تماس و موقعیت مکانی های که در ادامه در اختیارتان گذاشته ایم استفاده نمایید.

مشهد

    

   

رستوران پسران کریم

اگر جزو افرادی هستید که بهداشت و نظافت رستوران برایتان اهمیت بالایی دارد بی شک رستوران پسران کریم گزینه خیلی خوبی می تواند برایتان باشد و و بی شک کیفیت و طعم غذا های این رستوران هم طبق سابقه کاری گذشته اش بی نظیر است، در کل می توان گفت برای یک وعده هم شده غذای این رستوران را حتما تست کنید.

رستوران پسران کریم مشهد

شماره تماس :

05137685053

دسترسی:

رستوران مهستان شاندیز

در این رستوران می توانید کباب های فوق العاده برای خود سفارش دهید و با فضای دلنشینی و سرسبزی که دارد ساعت هایی خوشی را رقم بزنید.پیشنهاد می کنیم حتما چلو گردن رستوران مهستان شاندیز را تست کنید!

    رستوران مشهد

رستوران بابا قدرت مشهد

اگر دوست دارید در سفر مشهد در یک مکان قدیمی و سنتی غذای خود را میل کنید بی شک رستوران بابا قدرت گزینه خیلی خوبی می تواند برای شما باشد ، این رستوران متعلق به زمان قاجار است .

رستوران بابا قدرت

شماره تماس :

05133440803

دسترسی :

  

مرکز خرید در مشهد

سوغاتی های مشهد

وقتی صحبت از خرید می شود ، بی شک به یاد این خواهیم افتاد که سوغاتی مشهد چه چیز هایی است! همانطور که بالا تر گفته ایم مشهد شهری است که هر سال میزبان تعداد بسیار زیادی مسافران از نقاط مختلف است ، پس بدون هیچ تردیدی سوغاتی های خاص خودش را دارد در ادامه مطلب بیشتر با سوغاتی های مشهد آشنا خواهید شد.

سوغاتی مشهد

زعفران

یکی از قدیمی ترین سوغاتی این شهر زعفران است!استان خراسان به عنوان مهم ترین تولید ککنده طلای سرخ شناخته شده است ، نکته اصلی در زمان خرید زعفران اصل این است آن را از زعفران تقلبی تشخیص دهید که از نشانه های زعفران اصل رنگ تیره قرمز آن است.

زعفران

زرشک

یکی دیگر از سوغاتی های معروف که همانند زعفران بیشترین تولید را در مشهد دارد زرشک است ! زرشک گزینه خیلی خوبی می تواند برای سوغاتی باشد چرا که این محصول کاربرد زیادی در بسیاری از غذا های اصیل ایرانی دارد ، با توجه به تنوع بالای انواع زرشک آن را از اکثر مغازه می توانید با هر قیمتی تهیه کنید.

    سوغات مشهد

مهر و سجاده

با سوغاتی دادن  مهر و سجاده می توانید در کمی از حس معنوی که در سفر داشته اید را دیگران شریک کنید ، مهر و سجاده با توجه به جنس ان دارای قیمت هایی متفاوت است.

مشهدمرکز خرید

مرکز خرید الماس شرق

شاید با نام ای مال سنتر فکر کنید اجناس گرانی و برندی فقط ر این مرکز خرید وجد دارد اما در الماس شرق با هر هزینه ای می توانید خرید کنید فروشگاه برند ها تا فروشگاه های معمولی در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید الماس شرق

ساعت کاری:

10 صبح تا 11 شب

دسترسی:

   مجتمع تجاری پروما

در این مجتمع غیر از خرید کردن می توانید از تفریحات مدرن آن استفاده نمایید تفریحاتی مانند سالن بولینگ،بیلیار،شهربازی و ... ، این مرکز در 4 طبقه ساخته شده است که فروشگاه های از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند.

مجتمع خرید پروماهتل در مشهد

هتل 5ستاره درویشی

اگر از نظ هزینه برای اقامت در مشهد مشکلی ندارید بی شک هتل درویشی بسیارمناسب است ، این هتل دارای اتاق های مختلفی مانند اتاق مصری ، اتاق هندی ، اتاق عربی و .... است که شما می توانید تجربه اقامتی متفاوت را در این هتل تجربه کنید و از نظر امکانات هر چه که یک هتل 5 ستاره باید داشته باشد را این هتل دارا است و در ارائه خدمات خود هیچ کوتاهی نمیی کند رزرو خود در این هتل را همی می توانید فقط با صبحانه بگیرید و هم فولبرد نگران کیفیت غذای رستوران هتل هم نباشید چرا که لذیذ ترین غذا هارا در در رستوران لوکس هتل درویشی میلخواهید کرد.

هتل درویشی

هتل 4 ستاره الماس مشهد

اگر کمی کمتر می خواهید برای اقامت در سفر مشهد هزینه کنید پیشنهاد ما هتل الماس مشهد است چرا که این هتل دارای خدمات خیلی خوبی و همچنین اتاق هایی لوکس است که سفر شما را به یاد ماندنی می کنید البته که هتل الماس از موقعیت مکانی خیلی عالی برخوردار است و به خیلی از بازار های مشهد نزدیک است در کل این هتل با پرسنلی آموزش دیده به رسم آریایی میزبان شما خواهد بود .

هتل الماس مشهد

دسترسی:

هتل 3 ستاره میامی مشهد

هتل های 3 ستاره بسیاری در مشهد وجود دارد اما باید دقت کرد که کدام هتل بتواند حداقل نیاز ها را دارا باشد، هتل 3ستاره میامی مشهد یکی از زیبا ترین هتل های هم جوار حرم است که دسترستی خیلی راحتی به مترو و بی ارتی هم دارد این هتل درای طراحی و دیزاین زیبایی هم است که اقامت را برای شما دلنشین تر کند.

هتلی میامی مشهد

دسترسی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟