رویدادها

متروی فرودگاه استانبول افتتاح شد

  • 4 بهمن 1401

خط متروی فرودگاه استانبول توسط اردوغان افتتاح شد. این خط مترو فرودگاه استانبول را به مرکز شهر وصل می‌کند و استفاده از آن تا یک ماه رایگان است.

رئیس جمهور ترکیه در بهمن ماه ۱۴۰۱، طی مراسمی از خط متروی فرودگاه استانبول رونمایی کرد. این خط مترو که زیر نظر شرکت TCDD اداره می‌شود، فرودگاه استانبول را به مرکز شهر متصل می‌کند؛ همچنین با هشت ایستگاه مختلف، منطقه Kagithan را به فرودگاه استانبول پیوند می‌دهد. اگر بخواهید با این خط مترو، از فرودگاه به نقاط مرکزی شهر مثل میدان تکسیم بروید، حدودا ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود. مناطق دیگری که خط متروی فرودگاه استانبول از آن‌ها عبور می‌‌کند شامل کوچوک چکمجه، شیشلی، کاگیتانه، ایوب سلطان، آرناووت کوی و باشاک شهیر می‌شوند.

خط متروی فرودگاه استانبول به تعدادی از خطوط متروی این شهر، مثل M1، M2، M3 وM7 هم دسترسی دارد. در مجموع روزانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر و سالانه ۹۴ میلیون نفر می‌توانند از طریق این خط مترو جا‌به‌جا شوند. قطارهای این خط معمولا هر ۶ الی ۱۲ دقیقه حرکت می‌کنند؛ ساعات فعالیت آن نیز ۶ صبح تا ۱۲ شب است.

قطارهای این خط هوشمند هستند. این قطارهای خودکار که توسط مهندسان چینی ساخته شده‌اند، هیچ راننده‌ای ندارند و سرعت‌شان حدودا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است؛ به همین دلیل این خط مترو، سریع‌ترین متروی ترکیه محسوب می‌شود و مشکل حمل‌ونقل مسافران هتل‌ های استانبول نزدیک فرودگاه را سهولت بخشیده است. خط متروی فرودگاه استانبول، با ۳۴ کیلومتر طول، یکی از طولانی‌ترین تونل‌های متروی جهان به شمار می‌رود. 

اردوغان در مراسم افتتاح خط مترو فرودگاه استانبول اعلام کرد که با افتتاح این خط متروی وسیع و سایر پروژه‌های مشابه، مشکل ترافیک استانبول را حل خواهد کرد. به نظر می‌رسد که از این پس، عده بیشتری از توریست‌ها و مردم استانبول از سیستم حمل و نقل ریلی استفاده خواهند کرد.

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟