اخبار

به روز رسانی شرایط پذیرش مسافران توانخواه در پروازهای هواپیمایی ماهان

  • 19 مهر 1402

در آخرین اطلاعیه هواپیمایی ماهان، مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۷، شرایط پذیرش مسافران توانخواه و نحوه ارائه خدمات به این مسافران در ایرلاین ماهان اعلام شد. 

به دلیل مشکلات به وجود آمده در زمان پذیرش مسافران محترمی که به خدمات توانخواهی در حین پرواز نیاز دارند، دفاتر خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد و دفاتر فروش هواپیمایی ماهان باید در زمان صدور بلیت، موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  1. ارائه کلیه خدمات توانخواهی روی پروازهای هوایی ماهان فقط با داشتن SSR تاییدشده در زمان رزرو مسافر امکان‌پذیر است. (منظور از SSR، خدمات خاصی است که مسافر -به دلیل مشکلات خاص جسمی یا روحی- در زمان پرواز نیاز دارد؛ کد SSR روی بلیت فرد درج می‌شود.)
  2. امکان پذیرش مسافران محترمی که به ویلچر نیاز دارند، روی هواپیماهای تایپ Embraer و Fokker وجود ندارد و سایر خدمات توانخواهی با توجه به SSR درخواستی ارائه می‌شود؛ بنابراین کارکنان فروش موظف هستند برای پیگیری و دریافت تایید SSR اقدام کنند.
  3. اطلاع از تایپ پروازی و محدودیت‌های اعمال‌شده روی هر پرواز فقط از طریق سیستم رزرواسیون امکان‌پذیر است و کارکنان فروش دفاتر باید آخرین اطلاعات دریافتی را در اختیار مسافران درخواست‌کننده قرار دهند.
  4. تاییدیه SSR قبل از مرحله پرداخت مشخص می‌شود‌؛ به همین دلیل در صورت تایید نشدن، باید به مسافر پرواز دیگری پیشنهاد داده شود و پروازها جایگزین شوند. باید این نکته را بدانید که امکان ثبت SSR بعد از مرحله پرداخت فقط تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز وجود دارد و در صورت تایید نشدن، باید جریمه ابطال پرداخت شود.
  5. نحوه اطلاع‌رسانی، ‌تاکید یا الزام مسافرانی که از طریق وب‌سایت آژانس‌ها بلیت خود را تهیه می‌کنند و نیازمند خدمات توانخواهی هستند، ‌بر عهده دفاتر صادرکننده بلیت است.
  6. مسافرانی که بلیت خود را از سایت‌ها خریداری می‌کنند، باید به پشتیبان سایت، دسترسی لازم را داشته باشند و قبل از خرید بلیت، از شرایط خدمات توانخواهی پرواز موردنظر خود مطلع شوند.
  7. پشتیبان سایت باید بر اساس نیازهای مسافران توانخواه، SSR مربوط به پرواز را از سیستم رزرواسیون بررسی کند و بعد از دریافت تایید، بلیت مسافر را صادر کند.
  8. درصورتی‌که رعایت نکردن موارد ذکرشده منجر به نپذیرفتن مسافران در فرودگاه شود، دفاتر صادرکننده بلیت مسئول پاسخگویی و جبران خسارت احتمالی مسافران هستند.

با توجه به این دستورالعمل، از تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، همکاران بخش واحد عملیات زمینی مستقر در فرودگاه‌ها برای جلوگیری از تاخیر در پرواز، نسبت به پذیرش و صدور کارت پرواز برای مسافرانی که با محدودیت‌های هواپیما مواجه هستند، خودداری می‌کنند. در ادامه، تصویر این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید.

شرایط هواپیمایی ماهان برای مسافران توانخواه

دیدگاه شما چیست؟