ایران

جاذبه های دیدنی مشهد

  • 22 شهریور 1400

شاید تصور نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع جاذبه‌های گردشگری است. بوکینگ در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد که نمی‌شناسید، به شما معرفی کند.

در ادامه مقاله با بوکینگ به بررسی جاهای دیدنی مشهد می‌پردازیم  و این شهر زیبا در نظر دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بررسی خواهیم کرد. بعد از بازدید از مکان های دیدنی مشهد ، مطمئن خواهید شد که مشهد، بهشت زیارت و سیاحت برای گردشگران است.

شهر مشهد 1400 -بوکینگ

اماکن سیاحتی مشهد

طرقبه

طرقبه می‌تواند بهترین شروع برای گردش در میان جاهای دیدنی مشهد در پاییز باشد. این منطقه‌ی ییلاقی در امتداد دره‌ای با صفا قرار گرفته و باغ‌های میوه در اطراف آن برای ساعاتی زندگی شهری را از خاطر شما می‌برد. محلی‌ها می‌گویند که طرقبه به معنی آبادی بزرگ است و چشم‌اندازهای طرقبه همگی معنی اسم آن را تایید می‌کنند. دیدن این منطقه در فصل پاییز حتما به شما توصیه می‌شود.
مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یکی از محبوب ترین ییلاقات آن و یکی از جاهای دیدنی مشهد، طرقبه است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، باغات میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار که قلب این منطقه محسوب می‌شود از جمله دلایل این محبوبیت است. باید به همه اینها دیزی و ششلیک طرقبه را نیز اضافه کرد و از خیر خورشت فسنجان و راه رفتن در کوچه پس کوچه هایش هم نگذشت. نیمه‌ اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد، اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید که روستایی دیدنی است.

طرقبه مشهد - بوکینگ

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره‌ی شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری است و گفته شده که در طرح آن از آرامگاه کوروش  الهام گرفته است. موزه‌ی فردوسی داخل بنای مکعبی شکل مقبره قرار دارد. تالارهای داخلی می‌تواند شما را به یاد زیباترین قصرهای دنیا بیندازد. به جز مقبره‌ی اصلی فردوسی، بخشی از موزه محل نگهداری بقایای تاریخی است که از شهر توس کشف شده است. در محوطه‌ی آرامگاه(مقبره الشعرای توسمهدی اخوان ثالث، شاعر معاصر ایرانی نیز دفن شده است.

آرامگاه فردوسی مشهد

کوهسنگی یکی از معروف ترین پارک های مشهد!

شاه عباس صفوی در این مکان تاج گذاری شده است که همین نشانه ای از تاریخ دیرینه این مکان است و همچنین این جاذبه از طبیعت بسیار سبزی و باغ هایی که هوای این مطقه را تازه کرده است برخوردار هستند.

کوهسنگی مشهد

باغ گیاه شناسی ملی مشهد

این باغ از وسعت 25 هکتار برخوردار است! در این مجموعه طبیعی که از دو نظر آموزشی و گردشگری شناخته شده است 180 گونه ی مختلف گیاهی نگهداری می شود و دارای 11 کلکسیون مختلف ترکیب علم و معماری است و از جاذبه های گردشگری مشهد بشمار می آید

  

باغ گیاهشناسی مشهد

پارک آبی موج های خروشان مشهد

این پارک آبی یکی از بزرگ ترین پارک آبی های سرپوشیده جهان است 60 هزار متر مربع مساحت دارد ، یک روز از سفر خود در مشهد را می توانید به این مکان تفریحی اختصاص دهید چرا که در این مکان تمام خدمات رفاهی که در طول یک روز احتیاج داشته باشید مانند کافه ، رستوران ، سالن ماساژ و..... وجود دارد. این پارک آبی مجهز به دو سالن می باشد که به صورت  همزمان میزبان بانوان و آقایان خواهد بود.

مشهد

بازار رضا

بازارهای محلی هر شهر مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. بازار رضا نوستالژیک‌ترین مرکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. این بازار با دو راهروی تو در تو و با حدود ۱۷۰۰ مغازه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است. تسبیح‌های رنگارنگ ، انواع مهر و سوغاتی‌های بسته بندی شده به همراه عطر زعفران و نبات تصویری زیبا و خوش آب و رنگ از بازار رضا برای شما به یادگار می‌گذارد.

بازار رضا مشهد

کلات نادری

کلات یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در میان ارتفاعات کوه ها قرار گرفته. به دلیل وجود کوه دورتا دور آن، این شهر یکی از امن‌ترین شهرها در گذشته بوده. دلیل انتخاب نادرشاه برای ساخت برج خورشید در کلات همین دژها و قلعه‌های کوهستانی نفوذناپذیر به آن است که یک نمونه از آن‌ها برج نادری است. کلات نادری در مجموعه روستاهای کلات است. علاوه بر اینکه طبیعت کلات به تنهایی می‌تواند شما را ساعت‌ها مجذوب خود کند، تاریخ این منطقه نیز بسیار غنی است. در اطراف برج خورشید در چند سال اخیر کاوش‌های باستانی بسیاری صورت گرفت. در طی این کاوش‌ها، اشیا و ظروفی مربوط به صدها سال پیش پیدا شد که در موزه‌ی شهر می‌توانید ببینید. از خوردن کنجد و گردوی کلات به سادگی نگذرید!

کلات نادری مشهد

گنبد هارونیه

گنبد هارونیه تنها اثر باقی‌مانده از شهر توس است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد. این اثر همچنین در سبک معماری آذری ساخته شده است. گنبد هارونیه در نزد عامه‌ی مردم به زندان هارون نیز معروف است که البته برخی شواهد تاریخی زندان بودن این محل را رد کرده است. در محوطه‌ی بیرونی گنبد هارونیه، سنگ یادبود امام محمد غزالی مشاهده‌ می‌شود. بعضی نیز این مکان را محل تدریس این فیلسوف ایرانی دانسته‌اند.

گنبد هارونیه مشهد

باغ وحش وکیل آباد

یکی از جاهای دیدنی مشهد که طرفداران زیادی نیز میان گردشگران این شهر دارد، باغ وحش وکیل آباد است. باغ وحش وکیل آباد از جمله بزرگترین باغ وحش‌های کشور به شمار می‌رود که در آنجا گونه‌های بسیار متنوع جانوری نگهداری می‌شود.

تنوع جانوری در این باغ وحش آنقدر زیاد است که حجم گسترده‌ای از حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان و حیواناتی همچون شیر، ببر، تمساح، شامپانزه، خوک، مار لاما، گوزن، قوچ، سیاه‌گوش و انواع دیگری از حیوانات نادر و رو به انقراض پیش چشم شما هستند.

اگر به این باغ وحش جذاب بروید، می‌توانید از سالن‌های موزه‌ای آن که مخصوص تاکسیدرمی حیوانات است دیدن کنید. این سالن‌ها بخش جذاب و پرطرفدار در میان کودکان است که آموزش‌های خوبی را نیز به آن‌ها می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین حیواناتی که در این باغ وحش می‌توانید ببینید، تایگون‌ها هستند. تایگون در حقیقت یک گونه نادر و بسیار عجیب جانوری به شمار می‌رود که حاصل پیوند ببر و شیر، در اصطلاح ببشیر است.

باغ وحش وکیل آباد آنچنان شگفت‌انگیز است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما و خانواده‌تان را سرگرم کند و علاوه‌بر سرگرمی اطلاعات مفیدی درباره انواع حیوانات به شما بدهد.

اگر در میان جاهای دیدنی مشهد به دنبال یک مکان هیجان‌انگیز می‌گردید، باغ وحش وکیل آباد را از یاد نبرید.

باغ وحش وکیل آباد

روستای کنگ ؛ ماسوله خراسان

از دیگر جاهای دیدنی مشهد باید به روستای کنگ اشاره کنیم. یک روستای پلکانی در طرقبه که زیبایی فوق‌العاده و معمار خاص‌ آن باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی به آنجا سفر کنند‌.

از روستای کنگ با نام ماسوله خراسان یاد می‌کنند؛ چرا که سبک معماری پلکانی آن شبیه به ماسوله است.

قدمت تاریخی این روستای زیبا به پیش از اسلام باز می‌گردد و می‌توانید نمونه‌های خاص از رد پای تاریخ را در انجا ببینید.

طبیعت روستای کنگ نیز بسیار دیدنی است و در آن مجموعه زیبایی از چشمه‌ها، آبشارها و درختان را می‌توان دید. موقعیت جغرافیایی این روستا به شکلی است که آب و هوای خنک و دلپذیری را در آن به وجود آورده و مناسب برای طبیعت‌گردی است.

قبرستان تاریخی کنگ، قلعه‌ها و کوه‌های زیبای بینالود از جمله دیدنی‌ها در این روستاست. اگر به مشهد سفر می‌کنید، بازدید از ماسوله خراسان را نیز در برنامه سفرتان قرار دهید.

روستای کنگ مشهد

پارک طبیعی هفت حوض

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مشهد پارک طبیعی هفت حوض است که مکانی دیدنی برای یک گردش و تفریح حسابی به شمار می‌رود.

این پارک در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در میان کوه‌های خلج بنا شده است.

اگر به دنبال یک جای بکر با مناظر فوق‌العاده و منحصر به فرد می‌گردید، باید بدانید که این پارک طبیعی یکی از بهترین انتخاب‌ها در مشهد است.

وقتی در فصل بهار به پارک هفت حوض می‌روید، شکوفه‌ گل‌های شقایق را می‌بینید که چشمتان را از زیبایی پر می‌کند.

هوای بی‌نظیر، مناظر جذاب، سکوت و آرامش وصف نشدنی و تصویر حیرت‌آور حوضچه‌های سنگی هزار ساله از جمله ویژگی‌هایی است که هر گردشگری را به این منطقه دیدنی جذب می‌کند. اگر مسافر مشهد هستید، حتما بازدید از این پارک را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

پارک هفت حوض مشهد

بیشتر بخوانید | همه چیز درباره سفر به مشهد

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟