خارجی

راهنمای جامع سفر به مراکش + هزینه های سفر (آپدیت 1400)

  • 19 مرداد 1400

کشور مراکش (مغرب) در شمال غربی آفریقا قراردارد و مردم آن مسلمان و اغلب به زبان عربی آمازیغی صحبت میکنند. در مقاله آشنایی با مراکش اطلاعات کاملی درباره این کشور ارائه شد که از طریق لینک زیر میتوانید به آن دسترسی داشته باشید؛ اما در این مقاله از سری مقالات مجله بوکینگ میخواهیم شمارا برای سفر به کشور زیبای مراکش راهنمایی کنیم و جزییات کاملی از نحوه رزرو بلیط هواپیما ، رزرو هتل مراکش ،فصل های مناسب سفر به مراکش،واحد پولی و خدمات بانکی مراکش، ویزاها و غیره صحبت کنیم .پس تا آخر مقاله همراه مجله بوکینگ باشید

راهنمای جامع سفر به مراکش + هزینه ها 1400

    • آب و هوای کشور مراکش

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید فصل مناسب برای سفر به مراکش هست. جو کلی آب و هوای مراکش به علت همجواری با دریا گرم و مرطوب است. حال تصور کنید در یک فصل اشتباه و نامناسب هم به این کشور سفر کنید در این صورت مطمئنا سفر پر چالشی خواهید داشت.

در انتهای مقاله سفر به مراکش در باره آب و هوای مراکش صحبت کردیم که به شما پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه کنید (برای مطالعه مقاله سفر به مراکش کلیک کنید) آب و هوای کوهستانی و دلچسب مراکش-بوکینک

نظر به اینکه کشور مراکش در دورترین قسمت شمال غربی قاره آفریقا دارد،دارای آب و هوای معتدل و بارانی می باشد. مناطق شمالی این کشور زیبا تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای قرار دارند این در حالی است که مناطق غربی و شمال غربی آن تحت تاثیر آب و هوای اقیانوس اطلس هستند و مناطق جنوبی این کشورآب و هوایی گرم و بیابانی دارد و نواحی داخلی آن دارای آب و ماه های مارس الی می هوایی قاره ای می باشد..اگر مایلید سفری بیاد ماندنی به کشور مراکش داشته باشید گفته میشود که بهترین زمان برای سفر به مراکش  (10 اسفند الی 10 خرداد) و ماه سپتامبر تا ماه نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) می باشد. بدلیل اینکه این ایام مصادف با فصل پاییز و بهار مراکش است و دارای آب و هوایی مطلوب و دلچسب می باشد. تابستان های مراکش به شدت گرم هستند و بهتر است از سفر به مراکش در تابستان خودداری کنید. زیرا علاوه بر اینکه گرمای هوا آزار دهنده است به دلیل تعداد بالای گردشگرانی که در تابستان به مراکش سفر می کنند همه ی اماکن عمومی و تفریحی بسیار پر ازدحام است و تمامی هزینه ها از جمله هزینه اقامت در هتل و هزینه حمل و نقل  بسیار بالا است.

آب و هوای معتدل و مطبوع کشور زیبای مراکش-بوکینگ

 

برای مشاهده نمودار آب و هوای سالیانه کشور مراکش کلیک کنید

معمولا فصل زمستان در مراکش خیلی سرد نیست و میانگین دما بین 4 الی 15 درجه سانتی گراد می باشد و همین شرایط آب و هوایی سبب گردیده که گردشکران خیلی بیشتری به مراکش سفر کنند. اغلب همانند سایر مسیرهای گردشگری ،مسیر کشور مراکش نیز در مناسبت ها، تعطیلات و ایام خاص هزینه حمل و نقل، هتل ها و جاذبه های گردشگری بیشتری نسبت به سایر ایام سال دارد، از این رو به شما پیشنهاد میشود که پیش از برنامه ریزی برای سفر حتما به تقویم قمری مراکش سری بزنید و از تمامی مناسبت ها باخبر شوید که سفرخود را لذت بخش تر برای خود رقم بزنید.

آب و هوای کشور مطبوع مراکش

  •  لیست پروازهای ایران به مراکش (منتخب بوکینگ)

نکته مهم دیگر رزرو پرواز ایران به مراکش است. ایران مستقیما به کشور مراکش پرواز ندارد و این پرواز با چند توقف در مقاصد مختلف در نهایت به مراکش ختم میشود.

پرواز به مراکش چند ساعت طول میکشد؟ معمولا حداقل زمان پرواز از تهران به سمت مراکش در بهترین حالت 14 ساعت طول میکشد. شاید تعجب کنید ولی پرواز به سمت مراکش با طول پرواز 47 ساعت هم داریم.

پس در انتخاب پرواز خود بی نهایت باید دقت کنید تا از هدر رفتن پول و زمان خودتان جلوگیری کنید.

مسیرهای پروازی پیشنهادی بوکینگ :


  • ویزای توریستی مراکش 

برای اخذ ویزا باید 1 ماه قبل از تاریخ سفر به سفارت مراجعه کرده و هنگام انجام درخواست حضور مسافر الزامیست مگر افراد زیر 16 سال که فرم درخواستشون توسط والدینشان پر میشود. 

اطلاعات مورد نیاز برای اخذ ویزای مراکش :

  • شغل
  • سمت
  • نام محل کار
  • آدرس محل کار
  • شماره محل کار  
  • آدرس منزل
  • شماره منزل
  • شماره همراه
  • آدرس ایمیل
  • نام و نام خانوادگی مادر

  • مدارک مورد نیاز برای ویزا مراکش:

  1.  اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  2.  ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر
  3.  ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
  4.  تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی صدور ویزا
  5.  گردش مالی چهار ماهه حساب بانکی
  6.  ترجمه فیش حقوقی
  7.  ترجمه حکم کارگزینی
  8.  ترجمه روزنامه رسمی شرکت شامل آگهی تاسیس،تغییرات و تصمیمات
  9.  ترجمه پروانه طبابت،کارت نظام پزشکی،پروانه مطب برای پزشکان
  10.  ترجمه پروانه بهره برداری و جواز کسب برای مشاغل آزاد
  11.  ترجمه حکم بازنشستگی برای بازنشستگان
  12.  دعوت نامه از طرف دعوت کننده در کشور محل سفر با اطلاعات کامل دعوت کننده و متقاضی،دلیل سفر،آدرس و تلفن،مدت اقامت و موارد مرتبط به همراه کپی مدارک شناسایی دعوت کننده اعم از کارت اقامت،پاسپورت،رسید مالیات
  13.  بلیط رفت و برگشت
  14.  رزرو هتل های محل اقامت در سفر
  15.  شرح برنامه سفر
  16.  بیمه نامه مسافرتی
  17.  چهار قطعه عکس 3 در 4 جدید با زمینه رنگی سفید که مربوط که کمتر از یک سال پیش باشد
  18.  کپی شناسنامه و کارت ملی

* ترجمه غیر رسمی به ترجمه ای گفته میشود که توسط دارالترجمه رسمی انجام می‌شود و نیازی به وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ندارد. 

 علاوه بر مدارک از پیشگفته شده ؛ مدارکی از قبیل «دعوت‌نامه رسمی»، «بلیط رفت و برگشت»، «رزرو قطعی هتل‌ها» و «بیمه مسافرتی» مورد نیاز است که به پرونده باید اضافه شود.

  برای دریافت ویزا، احتیاج به حضورداشتن  مسافران در سفارت نیست و پس از ارسال مدارک به سفارت و بررسی آن جهت گرفتن ویزا اقدام میگردد.


  • زمان دریافت ویزای مراکش

صدور ویزا در بهترین حالت بین 15 تا 20  روز کاری به طول خواهد انجامیدکه در طول این مدت نیز گذرنامه ها در اختیار سفارت خواهد بود.

 

  • انواع ویزای مراکش:

  1. ویزای توریستی مراکش: گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از دیدنی ‌های مراکش هستند، باید قبل از سفر، به سفارت مراکش در تهران مراجعه کرده و برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنند.

  2. ویزای تحصیلی و کاریمراکش:این ویزا متناسب به هدف سفرمیتوان انواع ویزا را دریافت کرد.

  • حداقل مبلغ تمکن مالی برای سفر به مراکش چقدر است؟

در صورتی که مایلید به تنهایی به مراکش سفر کنید، تامین حداقل 500 میلیون ریال موجودی به ازای هر نفر ضروری است. ارایه تمکن مالی سرپرست خانواده، برای مسافرانی که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند کافی‌ست

  • خود شخص میتواند اقدام به اخذ ویزای مراکش کند؟

درصورتی که امکان دریافت دعوتنامه رسمی از نهاد، شرکت و یا شخصی مراکشی را داشته باشید و بتوانید حداقل ۵۰ میلیون موجودی حساب خود را تامین کنید، می‌توانید به‌تنهایی برای دریافت ویزا اقدام فرمایید.

مراکش صدور ویزای فوری ندارد.

 

1.منطقه قدیمی شهر (مدینه) | Souks Medina  

منطقه قدیمی شهر مدینه مراکش-بوکینگ

2. جامع الفنا | Djemaa El Fna

جامع الفنا مراکش-بوکینگ

3. مسجد جامع کتبیه | Koutoubia Mosque

مسجد جامع کتیبه مراکش-بوکینگ

4. مدرسه بن یوسف | Medersa Ben Youssef

مدرسه بن یوسف مراکش -بوکینگ

5. مقبره بزرگ سلسله سعدیون | Saadian Tombs

مقبره بزرگ سلسله سعدیون مراکش-بوکینگ

6. کاخ باهیه | Bahia Palace

کاخ باهیه مراکش-بوکینگ

7. دار سی سعید، موزه هنرها و صنایع دستی مراکش | Dar Si Said

موزه هنرها و صنایع دستی دارسی سعید مراکش-بوکینگ

8. موزه مراکش | Marrakesh Museum

موزه مراکش -بوکینگ

9. قبة المرابطين | Almoravid Koubba

قبه المرابطین مراکش -بوکینگ

10. باغ ماژورل | Majorelle Gardens 

باغ ماژورل مراکش-بوکینگ

11. باغهای مناره | Manara Gardens

باغ های مناره مراکش-بوکینگ

12. گذرگاه کوهستانی تیزی نتیشکه | Tizi-n'Test Pass

 

گذرگاه کوهستانی تیزی نتیشکه مراکش -بوکینگ

13. املیل | Imlil

املیل مراکش -بوکینگ

14. پارک ملی توبکال | Toubkal National Park

پارک ملی توبکال مراکش- بوکینگ

 

  • 10 شهر توریستی و پر طرفدار مراکش

آگادیر

شهر آگادیر یکی از زیبا ترین شهر ها برای گردشگران در سفر به کشور مراکش است. در این شهر ساحلی حداقل 300 روز در سال هوا آفتابی است.از رویداد های تاریخی این شهر میتوان از زلزله 1960 نام برد که باعث ویرانی آگادیر شد و شهر جدید توسط معمار ایتالیایی کوکو پولیتزی بازسازی شد. پیشنهاد ما به شما بازدید از کافه موریش شهر آگادیر میباشد.

شهر آگادیر مراکش-بوکینگ

کازابلانا

به عنوان مدرن ترین و تجاری ترین شهر مراکش میتوان از کازابلانکا نام برد که مرکز تجارت و توسعه شهری است. از مسجد حسن ثانی دیدن کنید که یکی از بزرگترین مساجد دنیا است و همچنین از دیگر مراکز توریستی کازابلانکا به شرح زیر است:

  1. برج های Twin Center
  2. انفا
  3. بازار مرکزی کازابلانکا 
  4. بلوار محمد
  5. مرکز شهر کازابلانکا
  6. مسجد حسن ثانی
  7. ساحل کورنیچ
  8. موزه هنر کازابلانکا

شهر زیبای کازابلانکه مراکش-بوکینگ

مکناس

پایتخت امپراطوری مراکش شهرمکناس است که ثروت و تاریخ را در خود نهفته دارد. این شهر جز میراث جهانی یونسکو است. آثار تاریخی بسیاری در این شهر از جمله مساجد قدیمی وجود دارد.که به صد مناره میتوان اشاره کرد.

شهر تاریخی مکناس مراکش -بوکینگ

رباط

رباط، پایتخت مراکش است که به خیابان های تو در تو و قدیمی معروف است.بزرگترین  خیابان این شهر سوئیکا است که میتوان از شلوغ ترین خیابان هم نیز ازش یاد که در انتها به مسجد جامع ختم میشود. برای خرید فرش و پارچه میتوانین از خیابان  Rue des Consuls دیدن کنید. در شمال این شهر دروازه Bab El Had میباشد که بازار معروف یکشنبه آنجا برگزار می شود.

شهر قدیمی رباط مراکش-بوکینگ

سعیدیه

یکی از بنادر زیبای دریای مدیترانه بندر سعدیه میباشد که غواصان، موج سواران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.ساحل این بندر 14 کیلومتر است که از این بندر به عنوان نوار طلایی یاد میشود که تنها دلیلش ماسه های داغ و دریای فیروزه ای رنگش است که جلوه‌ی زیبایی به این بندر داده است.

شهر بندری سعدیه مراکش-بوکینگ

فاس

در این شهر قدیمی ترین دانشگاه جهان واقع شده است که در اواسط قرن 9 تاسیس و مباحثی همچون الهیات ، دستور زبان و قرآن در آن تدریس میشد. همچنین این شهر مرکزصنایع دستی و غذاهای مراکش میباشد.

شهر فرهنگی فاس مراکش-بوکینگ

 

الجدیده

این شهر در فاصله 90 کیلومتر از کازابلانکا قرار دارد و میتواند یک اقامتگاه مجلل 5 ستاره برای دوستداران گلف و غذا باشد.

شهر الجدیده مراکش-بوکینگ

طنجه

این شهر جذابیت زیادی برای هنرمندان دارد یه خصوص میدان Petit Socco و کافه های اطراف آن باعث جذابیت این شهر شده اند. در پارک Mendoubia از دیگر جذابیت های توریستی این شهر است.

شهر طنجه مراکش-بوکینگ

ورزازات

ورزازات شهر خشکی است که از جذابیت های آن میتوان به بنای قصبه، خانه های خشتی بربرها و روستاهای زیبا نام برد. این شهر پر از دره های زیبا با صخره های قرمز و صورتی میباشد که جلوه ی زیبایی به آن میبخشد.

شهر ورزازات مراکش -بوکینگ

 

 

 وضعیت بانک و بیمه در کشور مراکش به صورت موازی پیش می‎رود به این صورت که کشور مراکش در بین بیمه‌گران آفریقایی برتری خاصی دارد.

درآمد حق بیمه در این کشور بسیار خوب است و در گزارشی که اخیراً منتشر شده است کشور مراکش در بین 15 شرکت برتر بیمه در آفریقا رتبه 5 را کسب کرده است.


  • خدمات بانکی و مالی برای گردشگران مراکش

مسافران مراکش از طریق بانک ها و صرافی های مراکش میتوانند خدمات مالی خود را انجام دهند.

  • بانک المغرب

    در لیست بانک هایی قرار دارد که برای گردشگران شرایط و خدمات مالی خوبی را فراهم ساخته است این بانک که به صورت مرکزی فعالیت می‌کند به طور کلی در سال 1959 بنا نهاده شده است و شرایط ارزی خوبی دارد. مشخص است که وضعیت این بانک ارائه دهنده خدمات بانکداری تجاری بوده و یک شعبه در کازابلانکا نیز دارد.

خدمات بانکی گردشگران مراکش - بانک المغرب - بوکینگ

  • بانک bmce( بی ام سی ای )

یکی از بانک های بسیار قدرتمند در کشور مراکش و کل آفریقا است که در زمینه بانکداری خرد و شرکتی و همینطور پوشش بیمه، شرایط خوبی را فراهم ساخته است. این بانک توسط دولت کشور مراکش تأسیس شده است و شبکه ای از 500 شعبه است.

خدمات بانکی های مراکش- بانک بین المللی آفریقا bmce - بوکینگ

  • صرافی UAE Exchange Morocco

این صرافی در شهر کازابلانکا واقع شده است

صرافی های مراکش- صرافی uae exchange -بوکینگ


  • صرافی Change Bismillah

 

صرافی های مراکش-بوکینگ

برای دیدن کلیه صرافی های مراکش روی نقشه کلیک کنید

  • وسایل ضروری و مورد نیاز جهت سفر به کشور زیبای مراکش

 

اینکه شما فصل بارانی را برای سفر به کشور مراکش انتخاب کنید و یا فصل خشک،در تعیین وسایل ضروری سفربرای شما تغییرات زیادی ایجاد می‌کند، به این ترتیب که شما برای سفر در فصل بارانی در این کشور حتما باید لباس ضد آب داشته باشید و در فصل خشک حتماً محصولات مرطوب کننده برای پوست خود بهمراه داشته باشید.اگر فصل بهار را برای سفر به کشور مراکش انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود همراه خود دوربین عکاسی بهمراه داشته باشید زیرا زیبایی های این فصل در کشور مراکش بسیار زیاد است و قطعاً اقدام به ثبت آن خواهید کرد.

وسایل ضروری جهت سفر به این کشور بیشتر شامل عینک آفتابی و سایر وسایل ضد تابش نور خورشید است.

در نظر داشته باشید که به طور کلی گردشگران جهت اینکه بتوانند در فصل تابستان به کشور مراکش سفر داشته باشند نیاز است که ویزای ترانزیت نیز اخذ کنند.

گردشگران بهتر است بدانند که مردم کشور مراکش تا حدی مذهبی هستند و ممکن است با لباس های پوشیده و رسمی احساس راحتی بیشتری کنند.

لوازم مورد نیاز جهت سفر به کشور زیبای مراکش-بوکینگ

  • دیگر اقلام کاربردی هنگام سفر به کشور مراکش به شرح زیر می‌باشد:

  1. همراه داشتن مدارک شخصی
  2. کیف پول و کارت اعتباری
  3. یک نسخه از برنامه‌ی سفر خود در کیف دستی
  4. داروهای تجویز شده
  5. دوربین جهت ثبت تصاویر زیبای کشور مراکش
  6. وسایر لوازم شخصی و مورد نیاز
  7. سفر بدون تازه‌های فناوری نظیر تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت می‌تواند بسیار کسل‌کننده باشد

وسایل ضروری سفر به مراکش

  • بیمه و خدمات درمانی گردشگران مراکش

 

آیا برای سفر به مراکش نیاز به بیمه گردشگری هست؟

بطور کلی توصیه میشود که هرکس که قصد سفر به مراکش را دارد از یک بیمه درمانی گردشگری مناسب استفاده کند که از پس هزینه های حوادث بر بیاید و با بیمارستان های خصوصی و عمومی مراکش قرارداد داشته باشد.

 

بیمه مسافرتی گردشگران مراکش - بوکینگ

  • بهترین شرکت های بیمه مسافرتی 2021

 

  1. Best Overall: Travelex.
  2. Runner-Up, Best Overall: Allianz Travel Insurance.
  3. Best Value: InsureMyTrip.
  4. Most Comprehensive Coverage: World Nomads.
  5. Best for Seniors: HTH Travel Insurance.
  6. Best for Cruises: Nationwide.
  7. Best for Medical Coverage: GeoBlue

 

هزینه بیمه مسافرتی در مراکش چقدر است؟

 عموما عددی بین 4 الی 10 درصد از مبلغ غیر قابل بازگشت کل قیمت سفر شما میباشد. برای مثال اگر سفر شما به مراکش 5000$ دلار هزینه داشته باشد، هزینه بیمه شما بسته به نوع بیمه بین 250$ تا 500$ میباشد.

  • هزینه های سفر به مراکش-بوکینگ

    هزینه های سفر به مراکش

بطور خلاصه هزینه برای یک خانواده برای 12 شب اقامت 12000$ میشود و میانگین هزینه روزانه تقریبا 1000$ است .

 

دسته بندی

حدود هزینه

هزینه پرواز

$1,823.73

هزینه اقامت 12 شب

$4,115.00

فعالیت روزمره

$1,316.00

حمل و نقل شهری

$1,800.00

غذا

$2,000.00

انعام دادن

$ 300.00

هزینه سوغاتی

$ 200.00

هزینه بیمه مسافرتی

$ 450.00

جمع کل هزینه های سفر به مراکش

$12,004.73

بیشتر بخوانید | مقاله آشنایی با مراکش ( همه چیز درباره مراکش + جزئیات کامل )

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟