خارجی

صفر تا صد سفر به بدروم

  • 7 تیر 1400

بدروم شهری ساحلی و یکی از خوش منظره ترین شهر ها در ترکیه میباشد که بسیاری از افراد مشهور نیز برای استراحت به این کشور سفر میکنند..در این مقاله از سری مقالات مجله بوکینگ بطور مفصل راجع به این شهر صحبت کردیم.

بدروم

تابستان ها گردشگران زیادی راهی بدروم میشوند تا با شنا کردن، آفتاب گرفتن و انجام تفریحات آبی یا بهره بردن از آرامش بسیار بالای این شهر، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند. از کشور عزیزمان ایران پرواز مستقیمی به بدروم وجود ندارد و گردشگران به ازمیر سفر کرده و سپس به بدروم میروند. بدروم در صنعت حمل و نقل دریایی و کشتی سازی بسیار معروف است.

  • آب و هوای بدروم

آب و هوای بدروم

شهر بدروم، بندری واقع شده در جنوب غربی ترکیه میباشد. با توجه به رطوبت، به غیر از چند هفته گرم در فصل تابستان، بقیه سال هوا بسیار دلپذیر است. بدروم در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۵۴ از ۱۰۰ را دارا است. اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۷٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۴٫۵ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

  • زبان و مذهب مردم بدروم

دین و مذهب مردم ترکیه

زبان مردم این کشور ترکی استانبولی میباشد. نه تنها در شهر بدروم بلکه در تمام کشور ترکیه طبق قانون اساسی دین رسمی آنها اسلام معرفی شده است. در ترکیه 96 درصد مردم از اسلام پیروی کرده و 4 درصد هم پیروان یهودیت و مسیحیت هستند. 

  • واحد پول بدروم

لیر ترکیه

برای سفر کردن به هر شهری در هر کشوری، داشتن اطلاعاتی از واحد پول آن کشور، قبل از سفر الزامی است. واحد پول شهر بدروم که در کشور ترکیه واقع شده است لیر میباشد. در حال حاضر ارزش هر لیر 0.12 دلار آمریکا میباشد.

  • حمل و نقل در بدروم

حمل و نقل در بدروم

برای داشتن سفری فوق العاده و نهایت استفاده از جاذبه های گردشگری بدروم، شما باید با سیستم حمل و نقل عمومی آن منطقه آشنا باشید. بدروم از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای برخوردار نیست و هیچ خط راه آهن و یا قطار زیر زمینی در شهر بدروم مشاهده نخواهید کرد اما مینی بوس هایی هستند که مسافرا را به هر جایی از شهر خواهند برد. قایق ها نیز به دلیل خط ساحلی مواج در مسیر های محدودی رقت و آمد میکنند.

  • سیم کارت در بدروم

سیم کارت در ترکیه

در کشور ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد که نام های آنها turkcell، turk telekom، Vodafone است. برای سفر به هر شهری در هر کشوری یکی از الزامات سفر، خرید سیم کارت جهت ارتباطات با آشنایان، نزدیکان و دوستان خود میباشد. درشهر بدروم میتوانید با ارائه پاسپورت خود سیم کارتی سه ماهه خریداری کنید. ناگفته نماند که این سیم کارت بعد از سه ماه به صورت خودکار از بین خواهد رفت و شماره ی آن آزاد خواهد شد.

  • غذاهای جذاب بدروم

غذاهای بدروم

اهالی بدروم غذا هایی گیاهی و سلامت استفاده میکنند. اگر به خوردن غذاهای سالم و کم کالری علاقه دارید حتما در بدروم گشتی بزنید و غذا های این اقلیم متفاوت با آب و هوای ساحلی را امتحان کنید. خوراک های گیاهی مانند کاسنی، برگ تربچه، گیاه پنیرک و...  تهیه میشود. اکثر غذاها در بدروم با روغن زیتون درست شده و کاملا سالم پخت میشود. اما در بدروم غذاهایی که با گوشت هم تهیه شده سرو میشود و محبوب است در ادامه بوکینگ غذا های بدروم را برای شما به نمایش میگذارد.

دونر کباب

دنر کباب

شما در شهر بدروم نیز میتوانید دونر کباب سفارش داده و دونر کباب میل کنید. دونر کباب مانند فلافل در کشور ماست به این منظور که در اکثر رستوران ها نیز سرو میشود و همانند فلافل در کشور ما محبوبیت زیادی در ترکیه دارد. پیشنهاد بوکینگ برای شما گردشگران عزیز امتحان کردن این غذای لذیذ و فوق العاده میباشد به این دلیل که تا مدت ها طعم گوشت و مرغ زیر زبانتان خواهد ماند.

کوزو تندیر

کوزو تندیر

کوزو تندیر، غذاییست با روش پخت جالب و طعم جذابی که تمام گردشگران را حیرت زده میکند. بره ی کامل را داخل تنور آویزان میکنند تا به آرامی پخته شده و در نتیجه بره ای باگوشت بسیار لطیف و را در کنار برنج به همراه تکه های جگر، آجیل و نوعی کشمش سرو میکنند.

 ایمام بایلدی

 ایمام بایلدی

این غذا که با بادمجان تهیه می‌شود، بسیار خوش‌طعم، خوش‌ظاهر و مقوی است و غذایی اصلی به‌حساب می‌آید. برای تهیه‌ی این غذا، داخل بادمجان را با گوشت چرخ‌کرده، بلغور و برنج و یا سبزیجات پر و سطح بادمجان را با کره یا روغن چرب می‌کنند. سپس بادمجان‌ها، داخل فر یا تنور، پخته می‌شوند.

ایزگارا بالیک

ایزگارا بالیک

اگر به استانبول سفر کنید و این غذا را امتحان نکنید، سفر شما هنوز ناقص است! . ایزگارا بالیک از کبابی‌کردن ماهی‌های فصل مثل هامسی (ماهی کولی)، لِورِک (ماهی خاردار)، چوپرا (ماهی سیم)، ایستاوریت (اردک ماهی)، پالاموت (ماهی ماکرل) و لوفِر (ماهی آبی رنگ) تهیه می‌شود.

  • جاذبه های گردشگری بدروم

جاذبه های گردشگری بدروم

قطعا یکی از دلایل سفر به شهرها و کشور های مختلف سر زدن به جاذبه ها و اماکن گردشگری آن منطقه میباشد. مخصوصا اگر شهری که به آن سفر میکنید پر از چشم انداز های طبیعی، سواحل آرامش بخش و محیطی کاملا آرام باشد. در ادامه بوکینگ شما را به گشت و گذار در بدروم دعوت میکند.

ساحل یاهسی Yahsi Beach

ساحل یاهسی

ساحل یاسی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بدروم است که در منطقه ارتاکنت قرار گرفته است. آب شفاف و تمیز، ساحل تمیز و مرتب از جمله ویژگی‌های این ساحل است. اتوبوس‌های محلی دسترسی به آن را برای گردشگرانی که میخواهند از این مکان آرامش بخش لذت ببرند را آسان می‌کنند. ساحل یاهسی دارای پرچم آبی میباشد که این نشان دهنده مکانی امن برای شنا است.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت ساحل یاهسی روی نقشه کلیک کنید

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس، یکی از عجایب جهان باستان به شمار می‌رود. معماری به نام پیتئوس این آرامگاه را با استفاده از سنگ‌های مرمر و قلوه سنگ به‌عنوان استراحتگاه ابدی شاه ماسول در هالیکارناسوس (نام باستانی بدروم) بنا کرد. آرامگاه ماسول، بنایی با ارتفاع ۴۶ متر بوده است که مجسمه‌سازان مشهور یونان با کتیبه‌های باشکوهی آن را تزئین کرده بودند. با وجود آسیب‌های فراوانی که طی قرن‌ها بر اثر زلزله به این بنا وارد شده بود، در نهایت شوالیه‌های سنت جان آن را تخریب و از سنگ‌های آن برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده کردند. امروزه بقایای این آرامگاه در باغی آرام قرار گرفته است و مکانی دیدنی برای گردشگران نیز میباشد. پیشنهاد ما این است که اگر به بدروم سفر کردید حتما از این مکان تاریخی دیدن کنید و لذت ببرید.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت آرامگاه هالیکار ناسوس روی نقشه کلیک کنید

قلعه سنت پیتر

Castle of St. Peter

قلعه سنت پیتر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم است. این قلعه که در ساحل واقع شده است در بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شد و در آن زمان شوالیه‌هایی از ملیت‌های گوناگون برای محافظت از بخش‌های خاص این قلعه در نظر گرفته شده اند. از برج‌های این قلعه می‌توان به برج فرانسوی، برج انگلیسی که در دیوار غربی آن یک مجسمه شیر وجود دارد اشاره کرد.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت قلعه سنت پیتر روی نقشه کلیک کنید

  • مراکز خرید در بدروم

مراکز خرید در بدروم

وقتی در سفر بحث خرید پیش می آید یکی از مشکلات ما آشنا نبودن با مراکز خرید مناسب در هر کشور است. بوکینگ در ادامه این مشکل را حل کرده و تعدادی از مراکز خرید مناسب بدروم را برای شما به نمایش گذاشته است تا با خرید از این مراکز، خاطره و یادگاری جذابی از سفر خود به ارمغان آوردید و تهیه کنید.

مرکز خرید Palmariva Bodrum

Palmarina shopping center

این مرکز خرید با 53 فروشگاه میزبان گردشگرانی که به بدروم سفر کرده و به فکر گشت و گذار در مغازه ها و فروشگاه ها هستند و علاقه به خرید دارند میباشد. این مرکز خرید دارای یک رستوران بین المللی میباشد که اگر بعد از خرید به این رستوران هم سری بزنید و غذایی میل کنید خستگی سفر را کاملا از بین بردید. 

مسیریابی : برای دیدن موقعیت مرکز خرید Palmariva Bodrum روی نقشه کلیک کنید

مرکز خرید Midtown Shopping Centre

Midtown Shopping Centre

میدتون تنها مرکز خرید سرپوشیده ی بدروم محسوب می شود و امکاناتی مثل سینما، سوپر مارکت و پارکینگ در آن وجود دارد، علاوه بر این، وجود ۱۱۰ فروشگاه در میدتون باعث می شود تا هر آنچه که به دنبال آن هستید را بتوانید پیدا کنید. بومی های بدروم مرکز خرید میدتون را بسیار دوست دارند چون در آن تعداد زیادی رستوران و مرکزهای فرهنگی مثل گالری و مرکزهای تئاتری وجود دارد و همین موضوع باعث می شود تا میدتون فقط یک مرکز خرید معمولی نباشد و کاربری چندگانه داشته باشد.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت ساحل یاهسی روی نقشه کلیک کنید

مرکز خرید Milta Marina

مرکز خرید Milta Marina

اگر به دنبال خرید در یک مجموعه ای میباشید که مغازه های برند و نمایندگی های پوشاک اصل در آنجا باشد حتما به این مرکز خرید مراجعه کنید. با گشت و گذار در این مجموعه میتوانید به فروشگاه ها رفته و پوشاک با کیفیت و فوق العاده ای خریداری کنید. این مرکز خرید در غرب قلعه بدروم واقع شده است.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت مرکز خرید میلتا مارینا روی نقشه کلیک کنید

  • رستوران در بدروم

رستوران های بدروم

یکی از جذابیت ها و الزامات سفر شناختن رستوران ها و اغذیه فروشی های با کیفیت و خوب هر کشوری است که به آن سفر میکنیم. شکم گردی در سفر بخشی جذاب است چون اکثر افراد علاقه به چشیدن غذا های فرهنگ های دیگر دارند و واقعا هم چشیدن غذا و دست پخت مردم از فرهنگ های مختلف بسیار لذت بخش است. در ادامه بوکینگ شما را با رستوران های با کیفیت شهر بدروم آشنا میکند.

رستوران میموزا Mimoza Restaurant

رستوران میموزا Mimoza Restaurant

این رستوران به سبب خوراک ماهی که با هنر تمام در آشپزخانه آن طبخ می‌شود بسیار مشهور است. دکوراسیون چشم نواز این رستوران یکی از ویژگی های فوق العاده ی آن محسوب میشود. این رستوران در کنار چشم انداز فوق العاده غذای بسیار با کیفیتی نیز به مشتریان خود ارائه میدهد به صورتی که بیش از حد انتظار آنها میباشد.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت رستوران میموزا روی نقشه کلیک کنید

رستوران اورفوز orfoz restaurant

orfoz restaurant

در این رستوران تمام موجوداتی که از دریا صید میشوند، به دست آشپزان هنرمند طبخ شده و سرو میشود. اگر به دنبال غذا های دریایی میباشید حتما یک میز در این رستوران رزرو کنید و از طعم فوق العاده و کیفیت عالی غذا های آن بهره مند شوید.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت رستوران اورفوز روی نقشه کلیک کنید

رستوران هوکانین یری  Hoca’nin Yeri restaurant

Hoca’nin Yeri restaurant

اگر علاقه ای به غذاهای دریایی ندارید و میخواهید میل کردن غذاهای معروف ترکی را در شهر ساحلی بدروم و در کنار آب تجربه کنید حتما به این رستوران سر بزنید. یکی دیگر از مزایای این رستوران که میتوان به آن اشاره کرد قیمت مقرون به صرفه غذاهای این رستوران میباشد که شما با پرداخت هزینه ی کمتر میتوانید غذایی با کیفیت عالی میل کنید.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت رستوران هوکانین یری روی نقشه کلیک کنید

  • هتل در بدروم

هتل های بدروم

قطعا در هر سفر، یکی از مهم ترین عوامل پیدا کردن محل اسکان و اقامتگاه مناسب میباشد. شما گردشگران و مسافر های عزیز برای داشتن سفری با خیال راحت میتوانید با مراجعه به سایت بوکینگ مشخصات اقامتگاه های محل مورد نظر خود را انتخاب و از بخش رزرو هتل های خارجی هتل خود را رزرو کنید. در ادامه بوکینگ برخی از هتل های بدروم را برای شما گردشگران عزیز به نمایش گذاشته تا شما نیز با آنها بیشتر آشنا شوید.

آستریا بدروم ریزورت Asteria Bodrum Resort

Asteria Bodrum Resort

هتل Asteria Bodrum Resort یک هتل پنج ستاره لوکس در شهر بدروم میباشد. این هتل ۴۹۶ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، ترنسفر فرودگاهی، خدمات اتاق VIP، سوییت ماه عسل، استخر رو باز و سرپوشیده، سونا، ماساژ، اسپا و سالن ورزشی اشاره کرد. اتاق‌های هتل مجهز به تهویه مطبوع و تلویزیون هستند. برای داشتن سفری با خیال راحت نیز میتوانید با مراجعه به بخش رزرو هتل های خارجی در سایت ما مقدمات سفر خود را آماده کنید.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت آستریا بدروم روی نقشه کلیک کنید

گادس آف بدروم Goddess of Bodrum

Goddess of Bodrum

اتاق های این هتل دارای منظره زیبا از استخر و دریای اژه است. از امکانات اتاق های این هتل میتوان به ماهواره ، تختخواب، و مینیبار و چای و قهوه اشاره نمود. این هتل  دارای حمام اختصاصی با لوازم آرایشی و سشوار میباشد. این هتل دارای امکاناتی از قبیل حمام گرم ،ماساژ ،حمام ترکی،بادبانی ،قایقرانی ،غواصی در ساحل میباشد

کایرابا بدروم پرینسس و اسپا KAIRABA Bodrum Princess & Spa

KAIRABA Bodrum Princess & Spa

هتل کایرابا بدروم پرنسس دارای ساحلی اختصاصی بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها در بدروم به شمار می‌رود. شما با مراجعه به سایت ما در بخش رزرو هتل های خارجی میتوانید قبل از سفر، این هتل را رزرو کنید. در این هتل با وجود دسترسی مستقیم به ساحل، استخر سرباز نیز ایجاد شده است. علاوه بر ساحل، یک باغ اختصاصی به همراه تراس وجود دارد. همانطور از روی نام کایرابا بدروم پرنسس اند اسپا می‌توان حدس زد، دارای یک مرکز اسپا مجهز است. این مرکز دارای سونا بوده و خدمات ماساژ و زیبایی پوست و صورت را به مسافران ارائه می‌کند.

مسیریابی : برای دیدن موقعیت هتل کایرابا روی نقشه کلیک کنید

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟