خارجی

راهنمای سفر به لندن

  • 11 خرداد 1400

لندن پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است. این شهر همچنین بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر از نظر جمعیت در بریتانیا و بزرگترین ناحیه ی شهری از نظر مساحت در اروپا میباشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر قدمتی دو هزار ساله دارد و یکی از شهر هایی است که تاریخ ساخت آن به روم باستان بازمیگردد. یکی از ‏مراکز مهم مسکونی این شهر، شهر باستانی لندن است که امروزه دو میلیون نفر را در خود جا داده است. این شهر در ‏سال‌ها پیش با کمک رومی‌ها ساخته شده و بعد از ساخت شهر لندن، این شهر مرکز نهضت‌های بزرگ تاریخ بوده است. ‏

سفر به لندن

  • آب و هوای لندن

آب و هوای لندن

لندن دارای یک آب و هوای معتدل است که تابستان های نسبتا گرم و زمستان های نسبتا سردی دارد. در بعضی از روز های زمستان نیز، ممکن است چند میلیمتر برف بنشیند که مقدار چشم گیری نیست و اغلب اوقات هم میزان بارش برف در لندن کم است. گرچه تصور بعضی افراد این است که لندن شهری پر از بارش باران و ... است. اما اینگونه نیست و لندن نسبت به بقیه ی شهر های انگلستان کم بارش و خشک تر است. این کشور با آب و هوایی دریایی میزبان گردشگران عزیز میباشد.

  • زبان و مذهب مردم لندن

دین و زبان لندن

زبان رسمی مردم لندن، انگلیسی میباشد و تقریبا میتوان گفت زبان دیگری بین آنها رایج نیست. دین آنها نیز مسیحیت هست و بیش از نیمی از جمعیت آنها از دین مسیحیت پیروی میکنند اما هندوئیسم، سیکیسم و ​​اسلام هم در لندن پیروان کمی ندارد و میتوان گفت تقریبا 40 درصد از جمعیت لندن را ادیان دیگر تشکیل داده است.

  •   واحد پول لندن

پوند انگلیس

پوند استرلینگ یا به اختصار پوند، واحد پول پادشاهی بریتانیا میباشد. نام واحد شمارش پول های کوچکتر از پوند نیز پنی است که ارزش هر صد پنی برابر با یک پوند است. پوند یکی از پول های با ارزش در دنیا میباشد و ارزش آن معادل 1.4 دلار میباشد. بنا بر اسناد معتبر پوند استرلینگ، قدیمی ترین واحد پول در دنیا میباشد که در بخش عمده ای از تاریخ انگلستان و سپس بریتانیا در گردش بوده است.

  • ویزای انگلیس

ویزای بریتانیا

انگلستان یکی از چهار کشور تشکیل دهنده ی پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و پر اهمیت ترین بخش آن است. مردم زیادی هر ساله با اهداف مشخصی از جمله گشت و گذار، تحصیل، کار کردن و یا ..... به انگلستان سفر میکنند. اما برای سفر نیاز به ویزا است که میتوانید با مراجعه به سفارت بریتانیا واقع در خیابان فردوسی اطلاعات بیشتری درباره ی اخذ ویزا کسب کنید.

  • حمل و نقل در لندن 

حمل و نقل عمومی در لندن

سیستم حمل نقل در لندن یکی از پیشرفته ترین سیستم ها در اروپاست که دارای انواع وسایل نقلیه ی عمومی برای راحتی مردم و گردشگران است. اگر به لندن سفر کردید به هیچ وجه نگران حمل و نقل خود نباشید چون در لندن اتوبوس های 24 ساعته، خطوط مترو و خدمات اتوبوس رودخانه ای وسایلی هستند که رفت و آمد را برای شما بسیار راحت میکند.

  • سیم کارت در لندن

سیم کارت در لندن

معمولاً سفرهای خارجی طولانی تر از سفر های داخلی میشود و همین مسئله باعث دلتنگی گردشگران برای عزیزانشان می‌شود. به همین دلیل آن‌ها علاقه دارند  تماس‌های تلفنی زیادی را با خانواده‌شان برقرار کنند ولی در جریان هزینه‌های بسیاری که باید برای هر دقیقه تماس بپردازند نیستند. اکثر مسافران بعد از پایان سفر وقتی با قبض تلفنشان روبرو می‌شوند، از دیدن مبلغ پرداختی قبض بسیار شوکه می‌شوند! اما این موضوع نیز راه حلی دارد شما با خریدن سیم کارت بین المللی میتوانید در بقیه کشورها با هزینه ی بسیار کمتر و به صرفه تر با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید.

  • غذاهای خوشمزه لندن

غذا های لندن

شاید آوازه ی غذا های انگلیسی مانند بقیه ی کشور ها به گوش شما نرسیده باشد اما انگلیسی ها هم غذا های بسیار خوشمزه ای دارند که بعد از چشیدن آنها طرفدار آنها میشوید. در ادامه بوکینگ شما را به شکم گردی در لندن دعوت میکند.

چیپس‌وماهی - Fish and Chips

فیش اند چیپس

بی شک چیپس و ماهی یکی از خوشمزه ترین غذاها در لندن میباشد و البته این غذا را اکثرا با اسم انگلیسی اش میشناسند و صدا میکنند.این غذا همانطور که از اسمش پیداست از ماهی سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده تهیه میشود و ترکیب این دو، ترکیبی خوشمزه و جذابی برای شما به ارمغان می آورد.

رست بیف - Roast Beef

رست بیف

رست بیف یکی دیگر از خوشمزه های لندن است. البته این غذا جزو غذا های سنتی آنها محسوب شده و اکثر خانواده ها ناهار روز یکشنبه ی خود را رست بیف میخوردند. رست بیف به گوشت برش خورده می گویند که به صورت کبابی درامده است و به همراه دورچین سبزیجات سرو میشود.

صبحانه انگلیسی - English Breakfast

صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی نه تنها در لندن بلکه در کشور خودمان هم در منوی اکثر کافه ها موجود و قابل سفارش است. از این رو میتوان فهمید که این سبک صبحانه چقدر طرفدار در همه جای دنیا دارد.  اگر به لندن سفر کردید به هیج وجه فراموش نکنید که صبحانه ی انگلیسی را به عنوان اولین وعده غذایی خود امتحان کنید و روز خود را بسازید.

پودینگ یورکشایر - Yorkshire Pudding

یورکشایر

پودینگ یورکشایر بیشتر شبیه به دسر است اما اصلا اینطور نیست و در لندن آنرا به عنوان غذای اصلی سرو میکنند. یورکشایر از مواد آرد، شیر و تخم مرغ تهیه شده بعضی از موقع هم داخل آن را با سبزیجات پر میکنند. درست کردن یورکشایر اصلا کار راحتی نیست اما سختی تهیه کردن آن به طعم فوق العاده ی آن می ارزد.

جاذبه های گردشگری لندن

جاذبه های گردشگری

لندن با جذب 27 میلیون گردشگر در سال، تبدیل به یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری شده است. وقتی وارد قلب انگلیس میشوید یکی از هیجان انگیز ترین کار هایی که میتوانید انجام دهید، بازدید از اماکن گردشگری لندن است.در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا تعدادی از جاذبه های گردشگری شهر لندن را به شما معرفی کند.

کاخ باکینگهام - buckingham palace

کاخ باکینگهام

اقامتگاه رسمی ملکه در لندن، یعنی کاخ باکینگهام 775 اتاق عظیم دارد. اما نکته ی جالب در مورد این کاخ این است که 19 اتاق مجلل و خیره کننده از این کاخ در ماه های فصل تابستان برای عموم قابل بازدید است.این اتاق‌های باشکوه با ارزشمندترین گنجینه‌های مجموعه سلطنتی با نقاشی‌هایی از رامبراند، روبنس و وان دایک تزئین شده‌ است. 

رودخانه‌ی تایمز- Thames Cruise

River Thames

رودخانه تیمز (تایمز) نیروی حیاتی شهر لندن است، و از سالها پیش ورود صنعت به این شهر را میسر کرده است.رودخانه‌ی تیمز برای رومانی‌ها، پادشاهان انگلیس و همچنین در جنگ‌های جهانی از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است. اکنون، شرکت‌های زیادی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کشتی‌رانی بر روی این رودخانه هستند. مسیر این کشتی‌ها از مکان‌های دیدنی لندن مثل تاور بریج، خانه پارلمان و چشم لندن نیز می‌گذرد.

مادام توسو لندن- Madame Tussauds

Madame Tussauds

این موزه در اصل نمایشگاه دائمی مجسمه های ماری توسو که به دست مادام توسو ساخته شده است، میباشد. مهم ترین بخش این موزه اتاق وحشت است که مجسمه ی جنایتکاران، قربانی انقلاب های فرانسه و افرادی مانند والتر اسکات و هوریشیو نلسون را در بر میگیرد. مجسمه‌های این موزه به گروه‌های مختلفی همچون هالیوود، خاندان سلطنتی و... تقسیم شده و به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانید کاملاً از نزدیک با آن‌ها عکس بگیرید. پیشنهاد بوکینگ این است که برای فرار از دست صف طولانی این موزه بلیط خود را از قبل از طریق سایت این مجموعه خریداری کنید.

برج لندن- london tower

london tower

گردشگران و بازدید کنندگان از این مکان میتوانند به همراه یکی از افراد گادر یومان یا همان گادر حفاظتی قدیمی ملکه انگلیس به تماشای این برج حیرت آور بپردازد. در این تور با تاریخ ۹۰۰ ساله آن به عنوان یک کاخ سلطنتی، زندان، محل اعدام، خزانه، باغ وحش و حتی انبار مهمات آشنا می‌شوید. می‌توانید برج سفید را تماشا کنید، از اتاق‌های خواب پادشاه قرون وسطایی و گنجینه‌های خیره‌کننده سلطنتی دیدن کنید و خودتان وارد بخشی از تاریخ لندن شوید.

مراکز خرید در لندن که حتما باید سر بزنید !

مراکز خرید لندن

اگر مکان های دیدنی شهر لندن را نیز در نظر نگیریم با گشت و گذار داخل مراکز خرید این شهر متوجه این بهشت، که برای عاشقان خرید کردن بسیار جذاب و مناسب است، میشوید. این شهر دارای تعداد بسیار زیادی مرکز خرید، بازار و مغازه های بزرگ و کوچک است. در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا شما را با این شهر پر از فروشگاه آشنا کند.

برنت کراس - Brent Cross

برنت کراس Brent Cross

برنت کراس یکی از بهترین مراکز خرید داخل لندن است. این مرکز خرید در شمال غربی لندن واقع شده و از آن میتوان به عنوان اولین مرکز خرید در انگلیس اشاره کرد. در اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ این مکان با آن درخت کریسمس بزرگ کنار آسانسور یا چراغانی‌های لوکس، رویای شیرین مردم بخصوص کودکان بود. امروزه برنت کراس منزلگاه ۲۰۰۰ برند و مجموعه‌ای از ۱۲۰ مغازه، رستوران و کافه است.

 وستفیلد استراتفورد - Westfield Stratford city shopping centre

Westfield Stratford city shopping centre

وستفیلد استراتفورد بزرگ‌ترین مرکز خرید در اروپا و مکمل خواهر خود یعنی وستفیلد در Central Line است. برندهای معروف، فودکورت‌های بزرگ، همگی به این معنا است که یک روز کامل را می‌توانید در این مرکز خرید بگذرانید. در این مجموعه می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، پوشاک و لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب منزل و لوازم برقی را تهیه کنید. همچنین چند سینما، سالن بولینگ، مرکز تفریح کودکان، رستوران و کافه نیز وجود دارد.

بازار طلای هاتون گاردن- Hatton Garden

Hatton Garden

هاتون گاردن خیابان و محله‌ای در لندن است که از زمان گذشته تا به حال مرکز جواهرات و تجارت الماس لندن به شمار می‌رود. امروزه نیز مغازه‌های دیگری در این منطقه افتتاح شده‌ است. نام این خیابان از Sir Christopher Hatton برگرفته شده است که لقبش را از ملکه الیزابت اول گرفت. در هاتون گاردن می‌توانید انواع جواهر، طلا، الماس، یاقوت، زمرد، نقره، طلای سفید، طلای سرخ (یا صورتی)، الماس سیاه، یاقوت کبود و بسیاری سنگ های قیمتی دیگر را تهیه کنید.

رستوران های خوب لندن

رستوران های لندن

لندن شهری بسیار شلوغ و پر از گردشگر قطعا دارای رستوران های زیاد و بسیاری است. این شهر رستوران های زیادی را در خود جای داده است که هر کدام بنا به سلیقه های مختلف برای هر کسی مناسب میباشد. در ادامه بوکینگ قصد دارد شما را با رستوران های این شهر آشنا کند. با ما همراه باشید تا گشتی در این شهر بزنیم.

پولن استریت سوشال - Pollen Street Social

Pollen Street Social

رستوران پولن استریت سوشال بهترین رستوران لندن است که برنده چندین جایزه است. کیفیت و طعم عالی غذاها، فضای بسیار تمیز رستوران و سرویس دهی بسیار عالی از نقاط قوت این رستوران میباشد. ناگفته نماند که غذا های این رستوران قیمت بسیار بالایی دارد پس پیشنهاد میکنیم قبل از سفارش دادن غذا در این رستوران از قیمت غذای خود مطلع شوید. این رستوران برای قرار های کاری یا عاشقانه، موقعیت های خاص، گروه های پر جمعیت و صرف غذاهای محلی بسیار مناسب است.

رستوران فرا ات کلاریجز  - Fera at Claridge’s

Fera at Claridge’s

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سر آشپز این رستوران تمامی مواد اولیه ی خود را به صورت تازه و از مزرعه خود تهیه میکند. همین امر باعث شده که این رستوران طعمی عالی و غذای با کیفیتی را  به مشتری های خود ارائه بدهد. از نقات قوت این رستوران میتوان به رفتار بسیار محترمانه پرسنل و دکوراسیون عالی این رستوران اشاره کرد.

رستوران گوردون رمزی - Gordon Ramsay

رستوران گوردون رمزی (Gordon Ramsay)

این رستوران در سال 1998 توسط سر آشپز گردون رمزی افتتاح شده است. این رستوران هیچکدام از مشتری های خود را ناراضی نکرده است چون این رستوران از هر نظر بسیار عالی و حرفه ای میباشد. فضای این رستوران نیز بسیار عالی و دلنشین است به همین جهت مشتریان و گردشگران را مجذوب خود کرده است. پیشنهاد ما برای گردشگران عزیز این است که اگر به لندن سفر کردید حتما سری به این رستوران بزنید.

هتل های خوب لندن

هتل های لندن

وقتی بحث سفر کردن پیش می آید اولین نیاز هر سفری داشتن محل اقامت مطمئن و راحت میباشد. در شهر لندن هتل های خوب و با کیفیت زیادی داریم که در ادامه بوکینگ آنها را به شما معرفی خواهد کرد. همچنین برای دیدن هتل های بیشتر در شهر لندن میتوانید به قسمت رزرو هتل های خارجی در سایت ما مراجعه کنید.

هتل ساووی - The Savoy

 The Savoy

هتل ساووی اگر جزو مشهورترین هتل های دنیا نباشد، قطعا یکی از مشهورترین هتل های لندن محسوب می شود. این هتل به عنوان اولین هتل لوکس در انگلیس، در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد، و به سرعت از لحاظ زیبایی و آراستگی به هتلی مثال زدنی معروف گشت. این هتل روزانه میزبان بسیاری از مقامات سلطنتی و هنرمندان معروف است. بسیاری از ۲۶۸ اتاق این هتل منظره ای به رودخانه تیمز دارند. برای رزرو این هتل به صورت آنلاین میتوانید در بخش رزرو هتل های خارجی در سایت ما مقدمات محل اقامت خود در سفر را آماده کنید.

هتل ریتز  - The Ritz

The Ritz

هتل ریتز در سال ۱۹۰۶ درهای خود را به روی مهمانان باز کرد. این هتل ارتباط نزدیکی با جامعه لندن داشت. هتل ریتز در طول سالیان زیادی، میزبان افراد متعددی از مهمانان سلطنتی بوده است. به خصوص این هتل به میزبانی در خلال جنگ جهانی دوم و مراسم سنتی چای بعد از ظهر در انگلیس مشهور است. هتل ریتز در حال حاضر ۱۳۴ اتاق و ۲۳ سوئیت دارد. برای رزرو این هتل میتوانید از بخش رزرو هتل های خارجی در سایت ما اقدام کرده و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

هتل دورچستر - The Dorchester

 The Dorchester

این هتل یکی از مشهور ترین و البته گرانترین هتل های جهان میباشد. هتل دورچستر، با وجود مدرن شدن کل دنیا هنوز محیط قدیمی اش را حفظ کرده است و هنوز سبک 1930 خود را حفظ کرده است. از زمان افتتاح این هتل یعنی سال 1931، این هتل محل اقامت افراد بسیار معروفی مانند نقاشان، هنرمندان، بازیگران، مدل ها و سوپر استار هایی از تمام نقاط جهان بوده است. برای رزرو این هتل نیز میتوانید از بخش رزرو هتل های خارجی در سایت بوکینگ هتل مورد نظر خود را با خیال راحت رزرو کنید.


مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟