ایران

راهنمای سفر به اهواز

  • 20 اردیبهشت 1400

اهواز یکی از کلان شهر های استان خوزستان می باشد که به دلیل جاذبه های زیبایش که هر ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می دهد می تواند مناسب سفر برای انواع گردشگران باشد.

شاید برایتان جالب باشد که در گذشته به این شهر هوزی نیز گفته می شده است در ادامه بوکینگ همه چیز را برای داشتن یک سفر لذت بخش فراهم کرده است پس اگر چمدان های خود را بسته اید و آماده سفر هستید در قسمت رزرو پرواز داخلی و هتل داخلی می توانید مقدمات سفر را برای خود فراهم کنید و در صورت هر گونه سوال با کارشناسان مجرب بوکینگ تماس حاصل فرمایید، در ادامه برای داشتن سفری لذت بخش همراه بوکینگ باشید.

اهواز

فرهنگ و رسوم

فرهنگ مردم اهواز

هر شهری به نسبت موقعیت مکانی خود ویژگی های خاص خود را دارد و دارای فرهنگ و رسم روسومات خاص خود میباشد که مختص به بومیان آن منطقه میباشد. برخی از رسم و رسومات اهوازی ها جالب میباشد ، آنها مراسم عروسی و عزای متفاوتی دارند و حتی در برخی اعیاد همانند عید فطر متفاوت عمل میکنند.

مَندائیان

منداییان

مندائیان یا صابئین پیروان حضرت یحیی (ع) و از اقلیت های مذهبی ایران هستند که در اهواز و خوزستان به آنها صبّی میگویند شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعمید در آب جاری جزیی از زندگی آنهاست آنها در روز های یکشنبه لباس سفید بر تن میکنند و به کنار رود کارون رفته و غسل تعمید کرده و نماز میخوانند آنها در مقابل ازدواج با مردم دیگر ادیان بسیار سختگیرند و در دین و فرهنگ خود چیزی به نام طلاق ندارند. آنها مراسم عروسی و عزای خود را در کارون میگیرند و رود کارون را بسیار مقدس میشمارند.

عید فطر

عید فطر در اهواز

در اهواز عید فطر با مراسم و آداب و رسوم خاصی انجام میشود ، آنها دو روز مانده به عید فطر خانه ی خود را تمیز میکنند و اعتقاد دارند که خانه شان باید تمیز ومرتب باشد در روز بعد یعنی یک روز مانده به عید فطر به ظاهر خود رسیدگی میکنند و اعتقاد دارند که ظاهرشان باید تمیز و مرتب باشد و حتی چند روز قبل و بعد عید فطر به میهمانی میروند.

گرگیعان

گرگیعان

یکی دیگر از رسومات اهوازی ها گرگیعان است. اهوازی ها در روز پانزدهم ماه رمضان طبق فرهنگ خود ، کودکان لباس نو بر تن میکنند و با مرتب کردن ظاهر خود به خیابان ها میروند و به شعر خوانی و پایکوبی میپردازند. شعری که میخوانند ابیات خاصی دارد که برای آن شب در نظر گرفته شده است که بسیار بین کودکانشان رایج میباشد.آنها با بردن کیسه همراه خود درب خانه ها را میزنند و از مردم و بزرگتر ها درخواست عیدی میکنند.

آب و هوای اهواز

اب و هوای اهواز

اهواز دارای دو بخش کوهستانی و جلگه ای میباشد که آب و هوای آن را به هوایی گرم و نیمه بیابانی تبدیل کرده است به همین خاطر اهواز تابستان های بسیار گرمی را داراست بطوریکه در تابستان دمای هوا در برخی از روزها به بالای پنجاه درجه سانتیگراد میرسد ، اما کم کم با شروع پاییز و از ماه آبان با شروع بارش های متعدد باران هوا به سمت خنکی رفته و دیگر خبری از گرما نیست. زمستان این شهر مانند شهر های دیگر نیست و در اوج سرمای خود دمای بالای پنج درجه سانتیگراد را دارا میباشد. در بهار اهواز بسیار سرسبز و از لحاظ هوایی هنوز خنکی فصل قبل خود را در دل خود نگه داشته است به همین خاطر بهترین زمان برای سفر به اهواز اوایل بهار میباشد.

  • جاذبه های گردشگری اهواز

مکان های دیدنی اهواز

شهر شب زنده دار یا شهرشب بیدار نام دیگر شهر اهواز است. شهری پر از جاذبه ای گردشگری توریستی که شاید به اندازه دیگر شهر های ایران آوازه ی آن به گوش دیگر شهر های نرسیده باشد ولی چیزی از بقیه ی شهر ها کم ندارد. مکان های گردشگری زیاد اهواز به زیبایی این شهر کمک بسزایی کرده است و جلوه بسیار زیبایی برای شما گردشگران عزیز به ارمغان می آورد اهواز دارای جاذبه های بسیاری از جمله جاذبه های تاریخی میباشد. این شهر همراه با مردم خونگرم خود ، گردشگران را مجذوب گشت و گذار در این شهر میکند ، در ادامه تعدادی از مکان های گردشگری معروف اهواز را معرفی خواهیم کرد تا متناسب با سلیقه خود از جاذبه مورد علاقه اتان بازدید کنید.

  • پل سفید

مکان های دیدنی اهواز

پل سفید یکی از نماد های شهر اهواز محسوب میشود که در سال 1315 خورشیدی ساخته شده است پل سفید بر روی رود کارون بنا شده و از نظر زیبایی کمک بسزایی به شهر اهواز کرده است بنایی همچون خانه ی معین التجار (سرای بازرگان بوشهری) در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار درساحل رود کارون و در نزدیکی پل سفید بنا شد که در آن زمان به عنوان کاروانسرا استفاده میشد اما در زمان حال جای مناسبی برای بازدید گردشگران میباشد.

دسترسی:

  • حمام نفت سفید

حمام سفید

حمام سفید مکانی تاریخی است که در دوران قاجار توسط استاد معتمدی ساخته شده می باشد که در 55 کیلومتری اهواز واقع شده است ، اگر جزو دسته افرادی هستید که از تماشا کردن مکان های تاریخی لذت میبرید پیشنهاد می کنیم بازدید از این جاذبه را فراموش نکنید!

دسترسی:

  • دانشگاه سه گوش اهواز

اهواز

دانشگاه سه گوش اهواز در کرانه کارون و میدان مولوی بنا شده است. سر در آن نام دانشکده ادبیات و علوم انسانی چمران درج شده است. اما قطعا این مکان فقط یک دانشکده نیست و شاهد تحولات زیادی بوده است این یادگار قدیمی هنوز بعد 86 سال مانند انگشتری بر نگین اهواز میدرخشد. این دانشگاه با وجود معماری با شکوه دوران ساسانی و آجرکاری و کاشی کاری های دوره اسلامی ساخته و هنوز مکانی بسیار تاریخی و جذاب برای گردشگران میباشد.

دسترسی:

  • خانه ماپار اهواز

خانه ماپار اهواز

حیاطی کهنسال و دیوار هایی آجر پوش با درخت نخلی در میان آن گرچه کمرش کمی خم شده ولی نشکسته حوض آبی و گلدان هایی سفالی و تمام ایناها از جاذبه های خانه ماپار میباشد خانه ماپار فاصله  کمی با رود کارون دارد و از قدیمی ترین خانه های استان اهوز میباشد این خانه درخیابان خوانساری قرار دارد ، بازدید از خانه های تاریخی می تواند سرشار از خاطره باشد چرا که خانه های تاریخی در زمان های گذشته شاهد  شادی ، جشن ، سوگ و مرگ و.... بوده است.

دسترسی:

  • غذا های سنتی اهواز

غذای اهواز

مردم جنوب کشورمان همیشه به خونگرمی و مهمان نوازی معروفند آنها با غذاهایی رنگارنگ با طعمی تند و لذیذ میزبان گردشگران و میهمانان خود هستند. گردشگران به دلیل تنوع غذایی بسیار بالا ، کیفیت و تازگی غذاهای لذیذشان ،طعم خوب و طبخ بسیار مخصوص مجبور به چشیدن غذاهای جنوبی میکنند. در ادامه با غذاهای خوشمزه و لذیذ شهر اهواز بیشتر آشنا میشوید.

قلیه ماهی

قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از اصلی ترین غذا های جنوبی ها میباشد که بخاطر طعم لذیذش فصل گرما و سرما نمیشناسد و غذای مناسبی میباشد برای گردشگرانی که به دنبال غذایی با کیفیت وطعم فوق العاده هستند مواد اصلی این غذا ماهی ، تمبرهندی ، گشنیز و شنبلیله است که با هنر آشپزی تبدیل به غذای لذیذی به نام قلیه ماهی میشود.

فلافل

فلافل غذایی بسیار محبوب در بین جنوبی ها میباشد و خب آوازه ی آن به همه جای ایران رسیده است و در جای جای ایران این غذا طبخ می شود محال است کسی به جنوب سفر کند و این غذای لذیذ را سرو نکند جنوبی ها این غذای خوشمزه ی بسیار تند را با استفاده از نخود ، سیب زمینی ، آرد ، فلفل قرمز ، تخم مرغ و... تهیه میکنند.

امگشت

امگشت

 اگر به دنبال غذایی دریایی در اهواز هستید و از سرو غذاهای دریایی لذت میبرید امگشت از خوشمزه های دریایی جنوبی ها میباشد برنج با سبزی پلویی همراه با ماهی قباد یکی از خوشمزه ترین خوراک های جنوب است ناگفته نماند که این غذا بیشتر در بین اعراب طبخ میشود. ماهی این غذا در میان سیر و ادویه سرخ شده و کنار پلو سرو میشود.

سمبوسه

سمبوسه

یکی دیگر از غذا های تند و مشهور جنوبی ها سمبوسه میباشد که همانند فلافل در تمام شهرهای ایران سرو میشود طعم تند و فلفلی آن طرفداران خود را دارد و درتهیه ی آن از موادی با سلایق مختلف و به شکل های مختلف مانند هندی، پیتزایی ، سبزیجات و... طبخ و سرو میشود.

  • رستوران های استان اهواز

آوازه غذاهای جنوبی و طعم آنها به گوش همه ی ما رسیده است به همین دلیل در سفر به شهر اهواز نمیتوانیم از شکم گردی غافل شویم ، برای انتخاب بهترین و بهداشتی ترین رستوران ها در استان اهواز میتوانید در ادامه با ما همراه باشید تا درهنگام سفر با داشتن اطلاعات کافی سفری خوب و فوق العاده را برای خود به ارمغان آورید.

رستوران های اهواز

رستوران گردان امپراطور

رستوران گردان امپراطور

اگر قصد خوردن یک غذای لذیذ در استان اهواز را دارید و هزینه قابل توجهی را در ازای یک غذای با کیفیت میپردازید رستوران امپراطور در خدمت شماست این رستوران یکی از لوکس ترین رستوران های استان اهواز میباشد این رستوران دارای منوی کامل از جمله غذای فرنگی و ایرانی میباشد که از طبخ بسیار حرفه ای برخوردار هستند از دیگر امکانات این رستوران میتوان به پارکینگ اختصاصی و... اشاره کرد و نکته جالب دیگر این رستوران از نام اش که گردان است مشخص می باشد.

دسترسی:

کافه رستوران کنجد

رستوران کنجد

این کافه رستوران با صبحانه ای لذیذ و فوق العاده میزبان گردشگران با سلیقه و با فرهنگ غذایی بالا میباشد دمنوش ها و قهوه هایی که در این کافه سرو میشود نیز بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز میباشد.اگر به دنبال سپری کردن وقت خود در جایی خوشمزه هستید کافه رستوران کنجد را از دست ندهید ، همچنین پس از گشت زدن در شهر می توانید خود را به یک فنجان  قهوه در این رستوران دعوت نمایید!

دسترسی:

رستوران سنتی قصر ضیافت

سفره خانه سنتی قصر ضیافت

یکی دیگر از رستوران های معروف شهر اهواز رستوران سنتی قصر ضیافت میباشد این رستوران واقع در بزرگراه آیت الله بهبهانی پذیرای گردشگران عزیز است پیشنهاد ما این است که اگر به این رستوران رفتید حتما سینی های مخصوص این رستوران که شامل انوع کباب های مختلف به همراه سبزیجات است  را سفارش دهید و از طعم لذیذ و کیفیت مرغوب غذا لذت ببرید.

دسترسی:

  • مراکز خرید در اهواز

مراکز خرید اهواز

بی شک در هر سفری احتیاج به خرید است و این یکی از لذت بخش ترین قسمت ها برای هر فردی در سفرمیباشد و بی شک خرید سوغات از شهر اهواز برای مسافران امر مهمی است اهواز با سوغاتی های جذابی مانند  رنگینک ، شیره  خرما ، صنایع دستی و ... گردشگران را به خرید کردن از مراکز تجاری ترغیب میکند. با بوکینگ همراه باشید تا با مراکز خرید اهواز بیشتر آشنا شوید.

مجتمع تجاری کارون


مجتمع تجاری کارون

مرکز خرید کارون دارای پنج طبقه شامل دو طبقه تجاری و سه طبقه اداری می باشد در این مجموعه انواع پوشاک (بچگانه-زنانه-مردانه) کیف و کفش لوازم آرایشی بهداشتی و... میتوان تهیه کرد پارکینگ طبقاتی - کافی شاپ – رستوران و آسانسور از دیگر امکانات این مرکز میباشد.

دسترسی:

  • مرکز خرید نگین

مرکز خرید نگین اهواز

اگر علاقه مند به جایی مدرن و لوکس هستید  مرکز خرید نگین میتواند مورد مناسبی برای شما باشد و اگر علاقه به خرید لباس دارید این مرکز خرید دقیقا همان جاییست که در اهواز باید وارد آن شوید این مجتمع تجاری  نسبت به مجتمع خرید های دیگر در اهواز نسبتا قدیمی تر میباشد و همین امر باعث شده که اعتبار زیادی در شهر اهواز داشته باشد.

  • رویال پارس

رویال پارس

اگر بخواهیم تمامی مراکز خرید اهواز را از نظر لوکس بودن با یکدیگر مقایسه کنیم رویال پارس لوکس ترین مرکز خرید در شهر زیبای اهواز میباشد و مناسب گردشگرانی میباشد که به دنبال جایی لوکس و مدرن برای خرید خود هستند این مرکز دارای هفت طبقه و 9000 متر مربع فضای تجاری میباشد که با توجه به مغازه های داخل پاساژ خرید پوشاک از این مرکز خرید خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.
دسترسی:

  • سوغات اهواز

سوغات اهواز

هر شهری دارای سوغات  و صنایع دستی مخصوصی بنا به شرایط و ویژگی مردم خود میباشد ، شهر اهواز هم دارای سوغاتی های جذابی است که اگر شما گشتی در مراکز خرید و بازارچه های آن بزنید نمیتوانید از خریدشان منصرف شوید. برخی از سوغاتی های اهواز شامل : بوریابافی ، گلیم بافی ، خرما ، شیره خرما ، رنگینک ، قند خرما -، خراطی و قلم زنی میباشد در آخر فراموش نکنید که با خرید سوغات صنایع دستی هم آشنا هایتان را خوشحال خواهید کرد و هم به صنعت صنایع دستی کمک خواهید کرد.

  • هتل های اهواز

بی شک در هنگام سفر مهم ترین امر ، محل اسکان خوب و راحت میباشد و خب تا حدی هتل مورد نظر باید انتظارات مارا برآورده کند. انتخاب هتلی تمیز و بهداشتی که نیز لوکس هم باشد  امری مهم و واجب میباشد شما میتوانید از قسمت رزرو هتل های اهواز متناسب با بوجه سفر  مقدمات سفری جذاب را برای خود فراهم سازید ،  همچنین در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا با انواع هتل ها در شهر زیبای اهواز آشنا شوید.

هتل پنج ستاره پارس

هتل پارس اهواز

اگر به دنبال محل اقامت لوکس و بسیار مدرن هستید میتوانید در بخش رزرو هتل های داخلی مقدمات سفر خود را آماده کنید اما یکی از پیشنهادات ما هتل پارس برای شما گردشگران می باشد هتل پارس در کنار رود کارون بنا شده است و اقامتی سرشار از آرامش را برای شما رقم خواهد زد این هتل با 5 طبقه 136 اتاق پذیرای میهمان های خود میباشد وقتی بحث از نقاط قوت این هتل میشود میتوان به برخورد خوب کارکنان ،نظافت اتاق ها ، تجهیزات اتاق ها و... اشاره کرد.

در آخر اینطور بگوییم که مجموعه هتل های زنجیره پارس نه تنها در اهواز بلکه در سایر شهر ها شعبه داشته و به بهترین شکل ممکن ارائه خدمات می کنند.

دسترسی:

هتل چهار ستاره نیشکر

هتل نیشکر اهواز

هتل نیشکر اهواز واقع در بزرگراه گلستان محل خوبی برای اسکان مسافرانی که به دنبال جایی مدرن و بهداشتی هستند میباشد این هتل با 51 اتاق مجهز به همراه رستوران با طبخ غذای با کیفیت به گنجایش 120 نفر و سالن چند منظوره " آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران عزیز میباشد از نکات مثبت این هتل میتوان به دسترسی آسان به دانشگاه آزاد اشاره نمود.

دسترسی:

هتل سه ستاره سومیا

هتل سومیا

هتل سومیا اهواز از دیگر هتل هایی است که مناسب اسکان مسافران و گردشگران عزیز میباشد این هتل در خیابان کیانپارس واقع شده است از امکانات این هتل میتوان به سالن کنفرانس و اجتماعات ، کافی شاپ و رستوران ، تاکسی سرویس و اینترنت در لابی اشاره نمود از نکات مثبت این هتل میتوان به نزدیکی به بیمارستان آریا اشاره کرد.برای مشاهده ی هتل های بیشتر در شهر اهواز میتوانید به قسمت رزرو هتل های داخلی مراجعه کنید ، درست است که هتل سومیا ،  3 ستاره جذب خود کرده است اما در ارائه خدمات خود کوتاهی نکرده و مسافران سابق اش نهایت رضایت را از هتل دارند.

دسترسی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟