ایران

راهنمای سفر به کرمان

  • 20 اسفند 1399

کرمان یا دیار کریمان از دیرباز به عنوان یکی از تاریخی ترین استان های کشور، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.می توان گفت استان کرمان به عنوان یکی از تاریخی ترین استان های کشور از دیرباز مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هست. این استان دارای نقاط جذاب بسیاری می باشد. استان کرمان از بزرگترین استان های کشور با جاذبه های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بسیار می باشد.

kerman

استان کرمان با وسعتی معادل 185 کیلومتر مربع از استان های بزرگ و کلان ایران به شمار می رود و شامل 23 شهرستان، 53 بخش و 143 دهستان می باشد. پس اگر علاقه مند به شناخت بیشتر این استان زیبا و تاریخی هستید و می خواهید مانند یک تور لیدر داخلی که کارش دادن اطلاعات جامع درباره استان ها است، دانسته های خود را اعم از شهرهای توریستی، جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، رستوران ها و هتل های کرمان با دیگران به اشتراک بگذارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما در بوکینگ همراه شوید.

آب و هوای کرمان

آب و هوا کرمان

شرایط آب و هوایی در کرمان متغیر می باشد، به این معنا که به دلیل ارتفاع زیاد از دریا، آب و هوای این استان معتدل و سرد بوده و دارای تابستان های خنک و زمستان های بسیار سرد می باشد. بنابراین اگر قصد سفر به استان کرمان را دارید و می خواهید بدانید که بهترین زمان سفر شامل چه فصل هایی می باشد؛ پاسخ ما به شما، فصل های بهار و تابستان است زیرا در این دو فصل، شما از گرما یا سرمای شدید در امان خواهید بود و می توانید به تفریح و گردش خود در هوایی مطلوب برسید. این را هم اضافه کنیم که یکی از جذابیت های این استان با وجود کویری بودنش، شب های خاص آن است که به مانند یزد پر ستاره بوده و حس میکنید اگر دستتان را دراز کنید، می توانید از این گنبد پر ستاره؛ ستاره ای برای خود بچینید! 

غذاهای کرمان

Kerman

از آنجایی که استان کرمان و شهرهایش قدمتی طولانی دارند، غذاهایشان هم شامل بخش مهمی از فرهنگشان می باشد. پس اگر مشتاق دانستن نام آنها می باشید و دلتان می خواهد که بدانید به طور مختصر دستورالعمل و مواد به کار رفته در آنها شامل چه چیز هایی می باشد، با ما در ادامه همراه شوید تا با ذائقه کرمانی در بوکینگ آشنا شویم!

آبگوشت بادمجان و کشک

آب گوشت بادمجان و کشک

آبگوشت بادمجان و کشک یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه کرمان به شمار می رود که ترکیب اصلی این غذا، شامل: کشک ساییده،گوشت قرمز، نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر، زردچوبه و فلفل به همراه خیار و نمک می باشد. حال اگر هوس کرده اید تا این غذا را درست کنید، این را به یاد داشته باشید که آبگوشت بادمجان و کشک، غذایی زمان بر محسوب شده و از شب قبل، نخود و یا لوبیا را باید خیس کنید تا بتوانید در روز بعد، زردچوبه، فلفل و سیب زمینی را به آن اضافه کنید(آب این آبگوشت هم نباید کم باشد.) سپس بادمجان ها را پوست گرفته و پس از خیس نمودن در آب، در روغن سرخ کرده و آن را خشک می کنیم. در مرحله آخر نیز چغندرها را کف ظرف گذاشته و روی آنها را که با بادمجان چیده، کمی از آب گوشت ریخته تا به طور کامل بپزد و نیمی از بادمجان ها را با مقداری آبگوشت و کشک که مخلوط کرده ایم؛ به آن افزوده و درجه حرارت شعله را ملایم نگه می داریم تا کامل گرم بماند. حال بقیه بادمجان ها را با چغندر پخته که در دیس کشیده ایم در کنار ظرف گذاشته و با خیار به صورت ساطوری تزئین می کنیم. تمام! غذای شما آماده سرو است.

مجور کدو

مجور کدو

مردم کرمان به دلیل علاقه زیاد به کدو معروف اند! این یعنی "مجور کدو"  از آنجایی که یکی از مواد اصلی آن کدو است، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار بوده و مردم کرمان این غذا را به دلیل طبع خنک کدو؛ برای فصل تابستان آماده و میل می کنند. این را هم آویزه گوشتان کنید که برای مواقعی که از غذاهای گوشتی هم دلزده می شوید، مجور کدو می تواند جایگزین مناسبی برای سفر باشد. مواد لازم برای تهیه این غذا:

  • کدو سبز (500 گرم)
  • تخم مرغ (2 عدد)
  • شوید خشک (4 قاشق غذاخوری)
  • آرد (2 قاشق غذا خوری)
  • پنیر سفید (150 گرم)
  • سیر 2 حبه (اختیاری)
  • نمک و فلفل به مقدار لازم می باشد.

     قطعا پختن این غذا، ارزش زمان و انرژی را که شما برایش می گذارید را دارد!

زیره پلو

لپه پلو با زیره کرمانی

یکی از پلوهای اصیل و سنتی کرمان، زیره پله نام دارد. این غذا به دلیل اینکه هر کسی به زیره علاقه ندارد، جزء آن دسته از غذاهایی محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد اما بیایید واقعیت را جور دیگر ببینیم زیرا مزه این غذا به دلیل طعم و عطر فوق العاده ای که دارد، عموما به همراه گوشت یا مرغ سرو و مواد اصلی آن شامل برنج، زیره سیاه، روغن و نمک می باشد. طرز تهیه زیره پلوی کرمانی مانند هر پلوی دیگری، بسیار ساده بوده و شما مختار خواهید بود تا مقداری آب گوشت را روی آن ریخته تا پلویی بسیار خوشمزه داشته باشید!

چنگمال

چنگمال

چنگمال، خوراکی ساده و در عین حال خوشمزه است که بیشتر در کرمان استفاده و برای وعده های سفر و افطار مناسب می باشد. این هم ناگفته نماند که اگر در سفر می خواهید رژیمتان را حفظ کنید، بهتر است به سراغ چنگمال بروید زیرا جزء رده غذاهای رژیمی نیز محسوب می شود! مواد لازم برای تهیه این خوراک شامل:

  • 10 عدد خرمای هسته گرفته شده
  •  یک استکان گردو خورد شده
  •  4 کف دست نان خورد شده 
  • زیره سبز و زیره سیاه به مقدار دلخواه
  • روغن به مقدار لازم
  • کره یا روغن حیوانی ( درصورت تمایل)
  • پودر هل، زنجبیل و دارچین هر کدام به مقدار کم نیز می باشد.

خرما بریز کرمانی یا حلوای کرمانی

خرما بریز

این دسر کرمانی منبع غنی از پروتئین بوده و ارزش غذایی بالایی نیز دارد. بسیاری از مردم کرمان؛ خرما بریز را در ماه رمضان استفاده می کنند و مواد اصلی این غذا شامل: آرد گندم (1 پیمانه)، خرما (که در صورت تمایل اگر زیاد به دسرهای شیرین علاقه مند نیستید، می توانید از خرما کمتری استفاده کنید)، روغن مایه (1.3 پیمانه) و به ترتیب پودر دارچین، پودر هل، تخم گشنیز و دانه رازیانه (1 قاشق چای خوری) به همراه گلاب ( 5 قاشق چای خوری) می باشد. حواستان را جمع کنید که در تهیه این غذا اگر به مقالات آشپزی مراجعه کردید، بدانید که این حلوا نسبت به سایر حلواها، شکننده تر و قابلیت پاشیدگی آن از هم بیشتر می باشد!

جاذبه های گردشگری کرمان

جاذبه های گ. کرمان

هر چند کرمان، آنطور که باید و شاید همانند شهرهای شمالی کشور، مورد توجه قرار نگرفته اما در آن جاذبه های متعددی اعم از نوع تاریخی و طبیعی اش دیده شده که خوب است قبل از سفر، از آن پیش زمینه ای را در ذهن خود ایجاد سازیم تا هم بتوانیم با چشمی باز سفر کنیم و هم راهنمای خوبی برای دیگران در این سفر باشیم!

مجموعه ارگ بم

ارگ بم

   ارگ بم

حتما تا بحال نام" ارگ بم" به گوشتان خورده است اما ممکن است از جزئیات این جاذبه تاریخی اطلاع جامع و دقیقی نداشته باشید! به گفته بسیاری، مجموعه ارگ بم "بزرگترین بنای خشتی جهان" است که در فهرست "میراث جهانی یونسکو" به ثبت رسیده و اولین مراحل ساخت این مجموعه در واقع به دوره هخامنشیان باز می گردد. اما پس از سال 1382 هنگامی که در شهرستان بم؛ زلزله ای شدید پیش آمد، قسمت بزرگی از آن تخریب شد که خوشبختانه، بعد از مدتی این مجموعه تاریخی و با ارزش مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. ارگ بم، در واقع در زمره قلعه های بسیار مهم نظامی و تاریخی به شمار می رود که بر روی صخره های طبیعی بنا شده و مساحت آن حدود 6 کیلومتر مربع به طول تقریبی 300 و عرض 200 متر می باشد که به دو بخش جدا از هم تقسیم شده و هر کدام، ویژگی های خاص خود را دارند.

  •  بخش حکومتی که در درونی ترین دیوار قرار گرفته و شامل: دژ امنیتی، عمارت چهار فصل، سربازخانه، چاه آب 40 متری و اصطبل به گنجایش 200 اسب می باشد.
  • بخش رعیت نشین که اطراف بخش حکومتی قرار گرفته و شامل ورودی اصلی و مسیر متصل کننده ورودی شهر به دژ و بازار می باشد که در امتداد آن، نزدیک به 400 خانه و ساختمان های عمومی مانند مدرسه و مکان ورزشی تعبیه شده است.

    در تاریخ اردیبهشت ماه سال 1393، دولت ژاپن و ایتالیا نیز هر کدام کمکی به مبلغ یک میلیون دلار، جهت بازسازی این مکان تاریخی کرده اند!

مسیریابی:

مسجد جامع کرمان یا مسجد جامع مظفری

مسجد جامع

این مسجد یکی از قدیمی ترین و در عین حال مهمترین مسجد کرمان، شناخته می شود که در حال حاضر قدمتی 700 ساله دارد. نام این مسجد را به یکی از پادشاهان "آل مظفر" (سلسله ای که در قرن 8 هجری قمری در کرمان حکومت می کردند) نسبت داده اند. مسجد جامع مظفری کرمان در گروه مساجد چهار ایوانی (مساجد ایرانی با طراحی اسلامی) قرار دارد و دارای سه درب ورودی بوده که هر یک در ضلع های غربی، شرقی و شمالی قرار دارند. در ضلع شرقی این مسجد، یک سردر بزرگ نیز وجود دارد که علاوه بر کاشی کاری های زیبا، در بالای آن یک ساعت تعبیه شده که زیبایی بی همتایی دارد. در سر در شرقی هم شما می توانید علاوه بر کاشی کاری، مقرنس کاری هایی هم در معماری این بنا را از نزدیک مشاهده کنید که به گفته برخی از کارشناسان، این کاشی کاری معرقِ محراب؛ "ارزش مند ترین بخش بنا" به حساب می آید. حال همینطور که به سمت غرب این مسجد قدم می زنید، مرقد یک شاعری را خواهید دید که متعلق به "ملابمانعلی راجی کرمانی، شاعر پارسی گوی" بوده که دیوان اشعار او به نام "حمله حیدری" به عنوان یک یادگار از او برجای مانده است. در این مسجد یک نکته جالب نهفته و آن این است که به مانند مجموعه تاریخی ارگ بم، به این مسجد بارها در طول تاریخ خسارت وارد شده که " عنایت الله بن نظام الدین" (معمار اصفهانی) نقش گسترده ای در حجاری و کاشی کاری بنا و همچنین انجام بازسازی ها داشته است.

مسیریابی:

باغ تاریخی فتح آباد

باغ تاریخی فتح آباد

این باغ که با نام "باغ بیگلربیگی " نیز شناخته می شود در تاریخ دوازدهم بهمن سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. قدمت باغ فتح آباد به دوره قاجار بر می گردد که امروزه علاوه بر قرارگیری در فهرست جاذبه های برتر گردشگری کرمان، در عید سال 1396 نیز توانسته عنوان پر بازدید ترین جاذبه کرمان را به خود بگیرد. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، بنای این باغ دارای سبک اروپایی- ایرانی بوده و زمین های کشاورزی و باغ های گوناگون سرتاسر آن را احاطه کرده اند. این باغ شامل چندین بخش می باشد:

  • ساختمان اصلی: این ساختمان، در انتهای شمالی باغ واقع شده که دو طبقه داشته و با طاق نماها در دو طرف عمارت و اتاق های سه دری و پنج دری، در میان مجموعه فتح آباد خودنمایی می کند. اتاق های این کوشک تاریخی هم به سبک اتاق های سنتی قاجار تزیین و به شکل زیبایی نور پردازی شده که معروف ترین اتاق آن، اتاق شاه نشین نام دارد.
  • موزه حکام: یکی از قسمت های مجموعه باغ فتح آباد، موزه حکام آن است که زندگی نامه و تصاویری از حاکمان قبلی کرمان در آن به تصویر کشیده شده است.
  • اتاق نقاشی: در دور تا دور این اتاق، نقاشی ها و دیوارنگاره هایی نفیس دیده می شود که در حال حاضر درهای این اتاق تا زمان تکمیل مرمت و نصب شیشه هایی بر روی نقاشی ها بسته است.
  • ساختمان جنوبی عمارت اصلی
  • عمارت چهار فصل /اتاق VIP: اگر از عمارت اصلی به اندازه سی متر به سوی شرق حرکت کنید، عمارت چهار فصل را می بینید که با یک طبقه، گنبد مرکزی و ایوان های ستون دار، جلوه خاصی به مجموعه باغ داده است. آجرکاری ها و گچ کاری های این سازه به قدری زیبا می باشند که تماشای آن هوش از سرتان می برد! همچنین این اتاق، کاربری VIP دارد که برای انجام مراسم و جشن های مختلف به افراد اجاره داده می شود!
  • زمین های کشت داروهای گیاهی: این مجموعه، بزرگترین مجموعه کشت گیاهان دارویی در کشور است و تنوع گیاهی آن در جای دیگر وجود ندارد.
  • درختان قدیمی باغ فتح آباد: در قسمتی از باغ 5 درخت قدیمی و بلند دیده می شود که یادگار روزهای آبادانی و رونق  فتح آباد بوده که از حوادث روزگار جان سالم به در برده اند!

مسیریابی:

موزه زرتشتیان

مسیریابی:

پیست اسکی سیرچ

پیست اسکی سیرچ

این پیست اسکی متعلق به یکی از بلندترین کوه های کرمان؛ یعنی کوه سیرچ می باشد که برای تفریح بسیاری از افراد جوان و کوهنوردان، مکانی سرشار از هیجان محسوب می شود اما برای دسترسی به این منطقه، باید از تونل سیرچ (بلندترین تونل سنگی ایران) که در قسمت راست، قرار گرفته است عبور کنید تا به پیست سیرچ که پوشیده از برف و یخ می باشد برسید. ارتفاع مسیر در بالاترین نقطه پیست، به دو هزار و هفتصد متر از سطح دریا می رسد که این موضوع، یکی از ویژگی های متمایز کننده پیست سیرچ است. احیانا اگر بیش از یک ساعت از وقتتان را به دیدن این پیست اسکی اختصاص داده اید، به خود استرس راه ندید زیرا بین یک تا دو ساعت بازدید از پیست اسکی سیرچ، مانعی ندارد!

مسیریابی:

مراکز خرید کرمان

bazaar

در کرمان با وجود مراکز خرید مدرن که امکان خرید را برای بسیاری از گردشگران فراهم کرده اما هنوز هم بازارهای قدیمی و منحصر به فرد در دیدگان جلوه بیشتری دارند و مانند جواهری میان تمام بازارها می درخشند. پس با ما در بوکینگ همراه شوید تا هم اعتمادتان در خرید خدشه دار نشود و هم بتوانید یک خرید عالی را با قیمت های مناسب در کرمان تجربه کنید!

بازار گنجعلی خان

بازار گنجعلی خان

     بازار گنجعلی خان

این بازار در بخش جنوبی میدان گنجعلی خان واقع شده است که در سمت راست بازار، حمام تاریخی گنجعلی خان و هجده مغازه قرار گرفته که در سمت چپ آن، دستفروشان و مغازه داران همگی مشغول کار هستند. در انتهای بازار گنجعلی خان، بازار زرگری نیز تعبیه شده که قیصریه نام معروف دیگر آن می باشد. مجموعه گنجعلی خان، از نظر مساحتی هم میتوان گفت که بزرگ بوده و حدود 11 هزار متر مربع، مساحت دارد. در واقع با ورود به این بازار؛ شما زیرمجموعه هایی از تیمچه ها و کاروانسراهایی را مشاهده خواهید کرد که با دیدن آنها، می توانید سفری در طول تاریخ داشته باشید و زیرِ سایه طاق نمای بلند این بازار نشسته و از دیدن حجره های قدیمی و مشتریان لذت ببرید. همچنین برای خرید سوغاتی و صنایع دستی کرمان هم می توانید روی این بازار حساب کنید و به خود یا کسانی که برایتان عزیز می باشند، کلمپه (سوغات اصیل کرمان)، پسته و زیره کرمان هدیه دهید!

مسیریابی:

فایتون مال

faiton mall

مرکز خرید اطلس (بم)

مرکز خرید اطلس

معماری مدرن و عظمت، دو ویژگی منحصر به فرد مرکز خرید اطلس می باشد که با 7300 متر مربع مساحت؛ شامل 440 واحد تجاری، هایپر مارکت، رستوران، فود کورت و فضای بازی نیز می شود. مجتمع تجاری اطلس، در چهار طبقه ساخته شد که به لحاظ مکانی در موقعیت مناسبی در بم واقع شده است. همچنین این مرکز خرید، از آنجایی که در هر جزء آن، معماری مدرنش نمایان است به عنوان "بزرگترین پروژه تجاری در جنوب شرق کشور" هم شناخته می شود!

مسیریابی:

رستوران در کرمان

کرمان و رستوران

رستوران سنتی مکث

اگر می خواهید یک تجربه خوب را با امتحان کردن غذاهای سنتی در کرمان رقم زنید، "رستوران مکث" مناسب علاقه مندان غذاهای سنتی است که 5 غذای محبوب این رستوران شامل: کشک و بادمجان، دیزی، کباب بختیاری، چلو مرغ محلی و بز قرمه نیز می باشد. همچنین اگر با دید بازتر و دقت بیشتری به دور و بر این رستوران نگاه  بیندازیم، تخت های نرم و راحت، تابلوهای قدیمی و لوسترهای بزرگی را می بینیم که باعث می شود خاطرمان از امکانات این رستوران هم جمع شود و در صورت خستگی، روی تخت های آن نشسته و ناهار یا شاممان را نوش جان کنیم! همانطور که در یکی از عکس های زیر هم مشهود است؛"پیتزا" نیز در منوی غذایی این رستوران دیده می شود اما آن را هم با سبک سنتی و مختص رستوران، برایتان سرو می کنند تا هیچ غذایی از قلم نیفتاده باشد که آن حس سنتی و نوستالژی گونه آن از دست رود! حال شما بعد از کمی گشت و گذار و پرس و جو از دیگران این نکته را هم به خوبی متوجه خواهید شد که تمامی پرسِنل این رستوران به اصول مهمانداری، آشنا بوده و پذیرایی گرم و خاطرات خوشی را بریتان رقم می زنند که احیانا اگر برای بار دوم قصد آمدن به این رستوران را داشته باشید، خاطره ای تلخ در ذهنتان ثبت نشود یا از آمدنتان به اینجا پشیمان نشوید! میدان گنجعلی خان و بازار آن هم در حوالی چند کیلومتری این رستوران واقع شده اند!

مکث

رستوران فرنگی دودکش

همه چیز در این رستوران با دو واژه توصیف می شود: لوکس و شیک! از منوی متنوعش هم که نگذریم، هنگامی که وارد "رستوران فرنگی دودکش" می شویم؛ با دنیایی از غذاها مانند انواع استیک، پاستا، سالاد و غذای دریایی رو به رو شده و امکان سفارش برایمان وجود دارد.  احیانا اگر شیفته غذاهای باربیکیویی هم هستید، چه بهتر! در این رستوران قادر خواهید بود تا به سبک کره ای آن را امتحان کنید! این را هم به یاد داشته باشید که خیلی از افراد رضایت کاملی از بشقاب سبزیجات و میکس گوشت این رستوران داشته اند و اگر بار اولتان می باشد که به این رستوران میروید، خوب است که این دو بشقاب را سفارش دهید زیرا هم مفیدتر از سایر غذاهای چرب در منوی غذایی می باشند و هم تا حدودی، ارزش مبلغی را که بابت آن پرداخت می کنید را دارند! شرط می بندیم که همه جوره از بودن در این مکان لذت خواهید برد...

مسیریابی:

خانه برگر کرمان

برگز خانه کرمان

خانه برگر کرمان یکی از فست فود فروشی های معروف در کرمان می باشد که در خیابان هزار و یک شب بین کوچه 5 و 7 قرار دارد. این هم چند اطلاعات کلی در رابطه با این برگر فروشی خوشمزه که لازم است قبل از رفتن به آن، بدانید:

  • فروش انواع همبرگر، ساندویچ، سوخاری، پیتزا و صبحانه در ساعات اولیه صبح+ دسر و نوشیدنی های متنوع
  • امکان رزرو آنلاین و پرداخت الکترونیک
  • سرویس بهداشتی و ظرفیت برای 100 نفر
  • پارکینگ مناسب

مسیریابی:

هتل در کرمان

هتل کرمان

شاید بپرسید که ما وقتی به کرمان سفر کرده و در آن استان آشنا داریم، پس چه فایده دارد تا هتل را هم برای خود رزرو و یا حتی مبلغ اضافه تری را پرداخت کنیم؟! ما در جواب به اینگونه سوال، می گوییم که رزرو هتل، همانقدر که برای آسایش شما در سفر ضروری بوده، همانقدر هم متقابلا در صنعت گردشگری مهم است زیرا خدایی نکرده اگر آژانس ها و خصوصا (هتل های برند) نتوانند درآمد خود را از این راه ادامه دهند؛ نه توری بسته خواهد شد و نه سفری میتوان برای بعدها داشت. حال ما میگوییم که مثبت بیاندیشید و این را به خاطر داشته باشید که بوکینگ و تیم کارشناسان مجرب آن؛ تمام تلاششان دقیقا همان چیزی است که در طول سفر به آن نیاز دارید!

هتل بین المللی پارس*5
Kerman International Pars Hotel

پارس هتل

قبل از توصیف این هتل خوب است که بدانید، "هتل بین المللی پارس" در عید نوروز یکی از زیباترین ورودی ها و سفره هفت سین های جذابی را دارد که جان میدهد برای گرفتن عکسهای نوروزی! اتاق های این هتل به شدت تمیز بوده و اگر قصد اقامت طولانی در کرمان را دارید، این هتل مخصوص شما است! هتل 5 ستاره کرمان، در سال 1381 در زمینی به مساحت 32 هزار متر و در موقعیتی مناسب و نزدیک به مناطق تاریخی و گردشگری، شهر کرمان احداث گردید که تعداد اتاق هایش شامل 197 باب می باشد. این هم تعدادی از خدمات امکاناتی و رفاهی که در هتل بین المللی پارس، مشهود است:

  • اینترنت در قسمت لابی
  • استخر سرپوشیده و سالن بدنسازی
  • سرویس روزانه اتاق
  • میز بیلیارد + دو کافی شاپ
  • سالن اجتماعات + سالن آمفی تئاتر 
  • صبحانه متنوع و کامل
  • پذیرش 24 ساعته به همراه کافی نت و سرویس تاکسی

برای رزرو هتل در کرمان را کلیک کنید!

مسیریابی:

>

هتل جهانگردی*4
Kerman Tourism Hotel

jahangardi

هتل جهانگردی کرمان هم، یکی دیگر از هتل های تاپ در کرمان محسوب می شود زیرا بسیاری از خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد به مانند هتل پارس بوده اما با این تفاوت که اگر شما قصد پرداخت کمتری را نسبت به یک هتل پنج ستاره دارید؛ می تواند جایگزین خوبی در جهت صرفه جویی پولتان باشد! فعالیت هتل جهانگردی به سال 1379 بر می گردد که در سال های بعد کم کم به منظور جلب رضایت مشتریان؛ بخش های مختلف آن در طی سال ها بازسازی و تکمیل شد. همچنین کافی شاپ، رستوران و سالن کنفرانس در هتل چهار ستاره جهانگردی؛ پذیرای گردشگران گرامی چه داخلی و چه خارجی نیز می باشد!

 برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید.

مسیریابی:

هتل گواشیر *3
Govashir Hotel

هتل گواشیر

بیشتر بخوانید | راهنمای سفر به شهر لرستان

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟