خارجی

راهنمای جامع سفر به چین

  • 8 مهر 1399

چین از معدود کشورهایی است که فرهنگی کاملا متفاوت و متمایز دارد و بطوریکه حتی شهرهای آن در تضاد با یکدیگر هستند! پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ پر از هیاهو و رونق و در مقابل مناطقی روستایی، عقب مانده و توسعه نیافته!


چین جزء کشورهای پهناور با جمعیت بسیار زیاد می باشد که از لحاظ تمدن تاریخی هم دارای قدمت بسیاری است. سفر به کشور چشم بادامی ها تجربه دلچسبی است که به هر توریستی پیشنهاد می شود؛ ما در بوکینگ سعی کرده ایم از صفر تا صد سفر به چین را با قیمتی مناسب برای شما فراهم کنیم؛ فقط کافیست به بخش رزرو تور بروید و بعد با خیالی راحت منتظر شروع سفر خود باشید.

china

دانستنی های چین

چین مانند هر کشور توریستی بایدها، نبایدها و دانستنی هایی دارد که بهتر است برای سفری بی دغدغه آنها را بدانیم.

زبان و مذهب مردم چین

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، چین کلا کشور تضادها و تمایزها می باشد! در چین 302 زبان زنده وجود دارد که حدود 276 تای آنها بومی هستند. اما در اصل زبان رسمی و ملی در چین "ماندارین" است.
طبق نظر سنجی های انجام شده حدود 40 تا 49 درصد از مردم چین دارای باور الهی هستند یعنی یا پیرو بودا، یا تائوییسم و... می باشند و بقیه آنها کمونیسم هستند.
در سال 1949 حکومت چین مذهب را به عنوان ظلم کننده علیه قشر ضعیف معرفی کرد و در دوران حکومت 27 ساله مائو زدونگ (بنیانگذار کمونیسم) تمام جنبش های مذهبی سرکوب می شدند.

زبان مردم چین

آب و هوای چین

کشور چین به علت مساحت بسیار زیادی که دارد دارای آب و هوای متغیری می باشد. یعنی در قسمت شمال شرقی تابستانهایی خشک و زمستانهایی بسیار سرد حکمفرماست، در شمال و مرکز هم باران های پیاپی و مستمری وجود دارد، اما در کل بهترین فصل سفر به چین اوایل پاییز و فصل بهار است.

آب و هوای چین

واحد پول کشور چین

در سفر به چین و در هنگام خرید کردن ممکن است کمی گیج شوید! می پرسید چرا؟ خب ما همیشه فکر میکرده ایم واحد پول چین "یوآن" است، البته نه اینکه نباشد ولی در اصل رنمینبی (Renminbi) نام رسمی ارزی است که جمهوری خلق چین آن را معرفی کرد که در ترجمه به معنای ارز مردم می باشد و بصورت مخفف RMB نوشته می شود.
حالا پس یوآن چه می شود؟ یوآن نام واحدی از رنمینبی است و امروزه روی تمام اسکناس های چینی کلمه یوآن را می بینید اما در بورس اوراق بهادار دنیا، واحد پول چین به صورت RMB محسوب می شود!
اگر بخواهیم در یک جمله واحد پول چین را معرفی کنیم باید بگوییم: واحد پول رسمی چین رنمینبی یا به زبان چینی یوآن است!

یوآن

پرچم چین

پرچم چین

ویزای توریستی چین

اگر قصد سفر به چین را دارید باید بدانید برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشید. ویزای چین به دو صورت گروهی و انفرادی صادر میشود که میتوانید بصورت عادی یا فوری برای گرفتن آن اقدام کنید. اعتبار ویزاهای انفرادی 3 ماهه و ویزاهای گروهی 45 روزه می باشد.
مقوله ویزا کمی پیچیده شد؟ حق با شماست، پس پیشنهاد می کنیم صفر تا صد اخذ ویزا را به ما بسپارید و آرامشِ کار با یک تیم حرفه ای را به خود هدیه دهید.

ویزای چین

غذاهای سنتی چین

قطعا می دانید که شما می توانید متنوع ترین و عجیب ترین غذاهای دنیا را در چین ببینید و تست کنید! یکی از دلایل آن هم شاید این باشد که در چین به علت ازدیاد جمعیت هرچیزی را که بشود خورد، می خورند!
بطور خلاصه فلسفه غذا در چین این است "در آسمان به جز هواپیما، در دریا به جز کشتی و روی زمین جز ماشین، باقی چیزها قابل خوردن است!"

البته شاید این تنوع به مذاق خیلی ها خوشایند نباشد و حتی قید سفر به چین را هم به همین خاطر بزنند، اما ما اینجاییم تا شما را با غذاهای لذیذ و دلخواه چین آشنا کنیم!

غذا در چین

اردک پکنی

این اردک در اصل یک غذای اشرافی است که مهمترین غذای پادشاهان چینی بوده است. نکته مهم این غذا در پوست آن خلاصه می شود، به این صورت که بعد از پخت پوست آن نازک، ترد و برشته باشد. پوست این اردک آنچنان محبوب است که گاهی در مراسم های اشراف زاده ها فقط پوست آن سرو می شده است! اردک پکنی غالبا با پیازچه، سس لوبیای شیرین و خیار سرو می شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است.

اردک پکنی

دامپلینگ

دامپلینگ یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین غذاهای چین است که امروزه به روش های مختلف و در کشورهای مختلف با نام پیراشکی درست میشود! دامپلینگ غذای متنوعی است که برای تهیه آن گوشت گاو، گوسفند، میگو، مرغ، ماهی و یا سبزیجات مختلف را پخته و در خمیرهای نازکی میپیچند و به صورت لقمه ای در می آورند!
دامپینگ ها بین مردم چین بسیار عزیز هستند بطوریکه در شب سال نو بعنوان یک غذای مخصوص طبخ و سرو می شوند.

دامپلینگ

ماپو توفو

این غذا یکی از خوشمزه ترین و اشتها برانگیزترین غذاها در چین شمرده می شود که برای خود پادشاهی جدایی دارد و در دسته بندی غذاهای دیگر نمی گنجد! در رسپی اصلی ماپو توفو گوشت خوک استفاده می شود اما در رستوران های حلال می توانید این غذا را با گوشت گاو نیز سفارش دهید. برای تهیه این غذا علاوه بر گوشت از لوبیا سیاه، تره فرنگی، سیر و پیاز استفاده می کنند و به علت میزان گوشت زیادی که دارد قیمت پایینی هم ندارد! امتحان کردن مزه فوق العاده و خاص این غذا را از دست ندهید.

Mapo Tofu

چو مِین

این غذا در اصل رشته های نودل پخته و سرخ شده با افزودنی های دلخواه می باشد که نه تنها در چین بلکه در بیشتر کشورهای دنیا طرفدارهای زیادی دارد. برای تهیه چو مین ابتدا نودل را پخته و سپس همراه میگو، مرغ، پیازچه، سبزیجات و... سرخ میکنند.
چو مین یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها در  چین می باشد که شما به راحتی و در هر رستورانی می توانید آن را سفارش دهید.

chow min

شوآن یانگرو

شاید یکی از متفاوت ترین و جالب ترین غذاهای چین همین شوآن یانگروی مفرح! باشد.بیشترین دلیل محبوبیت و تفاوت این غذا روش سرو آن است به این صورت که ظرف بزرگی از آبجوش را وسط میز می گذارند و موادی مانند ورقه های نازک گوشت بره، سبزیجات مختلف و... را بصورت خام کنارش سرو می کنند. هرکس هرچیزی که مایل باشد میل کند را برداشته و به مدت دلخواه داخل آبجوش قرار می دهد و بعد داخل سس کنجد زده و نوش جان میکند. انجام این پروسه سبب شده مردم علاقه بیشتری به خوردن این غذا داشته باشند.

Shuan Yangrou

حمل و نقل در چین

در سالهای اخیر حمل و نقل نیز مانند هر مسئله دیگری در چین رو به گسترش بوده و نقش به سزایی نیز در صنعت گردشگری ایفا نموده است. از رایج ترین وسیله های حمل و نقل عمومی در چین می توانیم به اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و در برخی مناطق پیشرفته تر مترو، قطار مغناطیسی (مگلو) و یا قطار بین شهری اشاره کنیم. برای تردد بین شهرهای بزرگ چین هم قطعا راحت ترین و سریع ترین راه استفاده از هواپیما می باشد. البته انتخاب اکثر چینی ها برای رفت و آمد دوچرخه است که هم برای آلوده تر نشدن هوا، هم بعنوان یک سرگرمی از آن استفاده می کنند. شما میتوانید برای سفر بین دو شهر از قطارهای سریع السیر و یا هواپیما و برای سفرهای درون شهری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در کل نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در چین بزرگ شما با هر وسیله ای که راحت باشید و دلتان بخواهد می توانید به راحتی خود را از مکانی به مکان دیگر برسانید.

دوچرخه سواری درچین

حمل و نقل هوایی در چین

در چین حدود 12 فرودگاه بین المللی وجود دارد که از طریق آنها مسافران می توانند وارد شهرهای پرطرفدار چین مانند پکن، هنگ کنگ، گوانجو، شانگهای و... شوند. شاید جالب باشد بدانید فرودگاه پکن با طراحی جالب و منحصر به فرد خود یکی از بزرگترین فرودگاه های دنیا می باشد. نکته دیگری که بهتر است به آن توجه نمایید این است که تا کنون حدود18 شهر چین ویزای 72 ساعته رایگان برای بازدید صادر می کنند، پس برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی بهتر است برنامه ریزی برای تور خود را به دست تیم حرفه ای بوکینگ بسپارید.

فرودگاه پکن

قطار

یکی از پرکاربردترین سیستم های حمل و نقل عمومی در چین قطار است که نه تنها بسیار ارزان بلکه بسیار هم کارآمد و پر سرعت است بخصوص به تازگی انقلابی در سیستم ریلی این کشور پدید آمده که به راحتی و فقط در عرض چند ساعت می توان به شهرهای مختلف چین سفر کرد! مثلا مسافت 8 ساعته پکن به شانگهای را تنها در عرض 4 ساعت طی میکند! چین دارای طولانی ترین شبکه ریلی جهان است که 28 استان خود را پوشش می دهد.

مگلو

مترو

مترو نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی و پرطرفدار در چین است که خصوصا امروزه مسافران زیادی دارد. مترو در بیش از 25 شهر چین فعال بوده و به راحتی مسافران را جابجا می کند.
از جمله شهرهای چین که دارای خطوط مترو می باشند می توانیم به پکن، شانگهای، هنگ کنگ، گوانجو، نانجینگ، تیانجین، ووهان، سیان، چنگدو، سوجو، هاربین و... اشاره کنیم.

مترو

تاکسی در چین

تاکسی در چین همانند اکثر جاهای دنیا راحت ترین و در دسترس ترین وسیله حمل ونقل عمومی است که بر خلاف متروها و اتوبوس ها، 24 ساعت شبانه روز فعالیت میکنند. هزینه سفر با تاکسی بیشتر از وسیله های دیگر است و خب ممکن است گیر یک راننده دندان گرد هم بیفتید و به دلیل آشنا نبودن با زبان کار زیادی هم نتوانید از پیش ببرید! پس پیشنهاد ما به شما این است که تا مجبور نبودید تاکسی نگیرید!
نکته جالب استفاده از ماشین مشترک در چین و بخصوص پکن می باشد! به این صورت که راننده می تواند به دلیل کمتر ترافیک شدن و یا در دوره هایی که آلودگی هوا بالاست، درخواست مسافران دیگری به جز شما را هم قبول کند.

تاکسی در چین

شگرد عجیب رانندگان تاکسی در چین!

جدیدا در چین حرکتی میان بعضی از رانندگان آنلاین به منظور کسب درآمد بیشتر باب شده بود به این صورت که عکسهای وحشتناکی (مانند ارواح و زامبی ها) را روی پروفایل خود می گذاشتند تا هنگام سفارش ماشین، عکسهای آنها مسافر را ترسانده و سفر خود را لغو کند! آنگاه راننده مبلغی جریمه به عنوان لغو سفر دریافت می کرد!

اوبر

سیم کارت در چین

برای یک سفر آسوده و پربار به غیر از بلیط هواپیما، هتل و خدمات دیگر؛ مسائل دیگری هم وجود دارند که بودنشان در عین کوچکی میتواند بر کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد. یکی از آنها سیم کارت می باشد.
در چین هم مانند تمام کشورهای دنیا اپراتورهای متعددی برای ارائه خدمات تلفن همراه وجود دارند.

  • ChinaTelecome که بی شک قدرتمندترین و گسترده ترین شبکه تلفن همراه در چین است که جزء اپراتورهای دولتی محسوب شده و تقریبا یک چیزی مانند "همراه اول" در ایران است.
  • China Unicom که دارای خدمات متعددتر و متفاوت تری است اما با وجود خدمات بهتر و قیمت ارزان تر به دلیل آنتن دهی ضعیفی که دارد نتوانسته آنچنان که باید مشتریان خود را راضی نگهدارد.
  • China Telecom هم با ارائه خدمات مشابه در کنار دو اپراتور دیگر مشغول فعالیت بوده و مشتریان خاص خودش را دارد.

پیشنهاد ما برای خرید سیم کارت در چین China Telecom است که اعتباری 7 تا 10 روزه دارد که اگر فقط از اینترنت آن بخواهید استفاده کنید شارژ آن کافی می باشد و در صورت تمام شدن هم می توانید شارژ دیتا خریداری کنید. با توجه به بالا بودن سرعت اینترنت در چین، استفاده از اینترنت حتی برای برقراری تماس با ایران مقرون به صرفه می باشد.
شما برای خرید سیم کارت در چین به غیر از فروشگاه های رسمی اپراتورها که در مراکز خرید یا فروشگاه ها وجود دارند، می توانید از دست فروش ها هم خرید کنید فقط بعد از خرید از دست فروش، سیم کارت را جلوی خودشان امتحان کرده تا از سلامت آن مطمئن شوید.

sim card

شهرهای توریستی چین

چین کشوریست که باید حداقل یکبار به آن سفر کنید. دیدنی های آن تمامی ندارند و همیشه باز چیزی باقی مانده که شما از آن غافل شده اید. هر شهر از این کشور پهناور خود داستانی جدا دارد، اولین آنها "پکن" پایتخت چین است.

شهر پکن/Beijing

اگر تا بحال به چین نرفته اید و برای شروع پکن را انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید پا به یکی از کهن ترین و در عین حال مدرن ترین شهرهای جهان می گذارید. پکن به معنای پایتخت شمالی می باشد که البته بارها در دوران تاریخ تغییر نام داده است. این شهر پر تردد ترین و پر جمعیت ترین شهر چین می باشد که بیشترین و معروفترین جاذبه ها را در دل خود جای داده است! 
شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین، پل مارکوپولو، پارک جهانی، میدان بزرگ تیان آمن، آرامگاه سلسه مینگ، معبد آسمان و... از جمله دیدنی های پکن زیبا می باشند.

پکن


شهر شانگهای/Shanghai

شانگهای اولین شهر پهناور چین و نماد شکوفایی و صنعت این کشور است. این شهر پر جمعیت ترین شهر جهان بوده از آن با نام جنگل آسمانخراش ها نیز یاد می کنند. شانگهای دارای دومین برج بلند دنیاست و آثار معماری باستانی زیادی را در خود دارد. در شانگهای تعداد زیادی بناهای مذهبی، معابد بودایی و کلیساهای جامع می بینید که علاوه بر اینکه از دید معماری قابل ذکر هستند، نشانی از تنوع قومی و مذهبی نیز شمرده می شوند.
از جاذبه های معروف شهر بندری شانگهای می توانیم به موزه شانگهای، باغ یو، برج تلویزیونی مروارید، شهربازی هپی والی، پودانگ، موزه هنر چین، میدان مردم، محله شین تیان دی و... اشاره کنیم.

شانگهای

شهر گوانجو/Guangzhou

گوانجو (گوانگ ژو) سومین شهر بزرگ چین و در جنوب این کشور قرار دارد که پایگاه بازرگانان آسیایی است. گوانجو یکی از بهترین شهرهای چین برای سفری تفریحی می باشد چرا که بیشترین و بهترین دیدنی ها را دارد.
از جاذبه های مهم و دیدنی آن می توانیم به 
معبد چن کلن، موزه پادشاه نانیو، پارک یوخئو، برج کانتون، جزیره شامیان، رودخانه مروارید، معبد شش بانیان، سیرک بین المللی، پارادایز پارک، کلیسای جامع قلب مقدس و... اشاره کنیم.

گوانگجو

شهر جزیره ای هنگ کنگ/Hong Kong

این جزیره که تا سال 1997 مستعمره بریتانیا بوده است به علت پایان یافتن پیمان پیشین، به جمهوری چین بازگردانده شد و قرار است تا سال 2047 از بالاترین درجه خود مختاری برخوردار باشد! از آنجایی که بیشتر سطح آن شامل کوه و تپه می باشد ساخت و ساز تنها در حدود 25 درصد از آن انجام میگیرد و باقی سطوح آن شامل پارک ها، مناطق بکر و ذخیره گاه های طبیعی می باشد. هنگ کنگ بیش از 200 جزیره شگفت انگیز دارد که زیباترین و بزرگترین آن "جزیره لانتاو" است. هنگ کنگ یکی از قدرتمندترین شهرهای چین از نظر اقتصادی است و هزینه زندگی در آن بسیار بالاست. یکی از معروف ترین جاذبه های هنگ کنگ، مجسمه بودای تیان تان می باشد.

تیان تان

جاذبه های گردشگری چین

چشم بادامی ها علاوه بر اینکه لوازم صوتی-تصویری، پوشاک، ظروف و خلاصه هرچیزی که هست را بصورت کپی و غیر اصل تولید می کنند، جاذبه های گردشگری تقلبی و کپی هم دارند! به عنوان مثال نمونه تقلبی برج پیزا، مجسمه معروف ابوالهول، برج ایفل، مجسمه های بودا، مدرسه جادوگری هاگوارتز(هری پاتر) و... جدای از کپی کاری های رایج در چین، این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که باعث شده به یکی از بزرگترین قطب های توریستی جهان بدل شود.

برج ایفل

دیوار بزرگ چین

دیوار چین اصلی ترین، مهم ترین و معروف ترین جاذبه گردشگری در چین است! این دیوار که زمانی جزء عجایب هفتگانه جهان شمرده می شده است، طولانی ترین و بزرگترین سازه مهندسی نظامی در جهان است که سالیانه میلیونها توریست را به سمت خود می کشد. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 21/196 کیلومتر است که در سال 1987 هم در فهرست میراث جهانی ثبت گردید. امروزه طول دیوار چین 6000 کیلومتر برآورد می شود اما بنابر اعتقاد عموم در گذشته 50000 کیلومتر بوده که در طی قرن ها در اثر خسارات زیادی که به آن وارد شده، مقدار قابل توجهی از آن از دست رفته است.
این دیوار یکی از خیره کننده ترین جاذبه های چین در فاصله یک ساعتی با پکن است. شما در زمان پیاده روی بر روی دیوار چین از میان برج ها، پله ها و مناظر سرسبز اطراف گذر می کنید و یا می توانید این بخش را با تله کابین طی نمایید.

دیوار چین

مسیریابی :

سربازهای سفالین چین

در ماه مارس سال 1974 زمانیکه دهقانان زمین را برای یافتن آب حفر می کردند، ناگهان با دیدن یک حفره که داخل آن حدود 6 هزار سرباز سفالین در ابعاد واقعی انسان قرار داشت، شوکه شدند! چهره هرکدام از این سربازها با جزئیات و کاملا متفاوت با یکدیگر و به دستور "کین شی هوآنگ" اولین امپراطور چین ساخته و به همراه خود او هم دفن شدند! عموم بر این باورند که کین شی هوآنگ برای اینکه بتواند پس از مرگ و در دنیای دیگر هم حکومت کند، تمام سفالگران آن زمان را به خدمت گرفت تا این ارتش عظیم را برایش بسازند. این سربازها با آرایشی کاملا جنگی در فاصله یک و نیم کیلومتری مقبره امپراطور دفن شده اند.

ارتش سفالی چین

مسیریابی :

پانداهای چینی

پانداهای بامزه که به نوعی سمبل چین هم محسوب می شوند، به شدت مورد علاقه توریست ها هستند! به نوعی سفر به چین کامل نخواهد شد، مگر با بازدید از این خرس های بامزه که متاسفانه در خطر انقراض نیز قرار گرفته اند. برای دیدن این حیوانات بانمک در چین پارک ها، باغ وحش ها و مناطق حفاظت شده متعددی وجود دارد که بهترین آنها در شهر چنگدو است که به نوعی وطن و زیستگاه طبیعی آنها محسوب می شود. 

پاندا

مسیریابی :

باغ یو/Yu Garden

این باغ زیبا و رویایی که به سبک سنتی چینی در شمال شرقی شانگهای واقع شده است قطعا چشم نوازترین باغی است که در تمام زندگی خود خواهید دید. این باغ پر از مغازه های صنایع دستی است. باغ سنگی یو توسط یک شخص چینی برای دوران بازنشستگی و کهولت سن پدرش و با هدف نشان دادن مینیاتور چینی و با الهام از کوه ها، رودخانه ها و روستاها ساخته شد. طراحی این باغ بسیار بی نظیر بوده و عمارت های تزئینی، باغ های سنگی، پل های زیگزاگ و... آن را تبدیل به منحصربه فردترین باغ در چین کرده است.
قسمتهای مختلف یو گاردن عبارتند از : عمارت سانسویی، اتاق وانهوا، عمارت دینچون، عمارت هوئیجینگ، عمارت یوهوا و باغ داخلی.

یو گاردن

    یو گاردن

پارک آبی چایم لانگ

اگر به دنبال یک تفریح هیجان انگیز هستید پارک آبی چایم لانگ در گوانجو را از دست ندهید! چایم لانگ یکی از مجهزترین، مدرن ترین و پیشرفته ترین پارک آبی های جهان بوده که با برنامه ها و دستگاه های متنوع خود، یک روز کامل؛ پر از آدرنالین و خوشگذرانی را به شما هدیه می دهد. در این مجموعه علاوه بر پارک آبی شما می توانید از تفریحات دیگری مانند سافاری، سیرک، شهر بازی، باغ وحش و... هم لذت ببرید. تعداد بازی ها در چایم لانگ به قدری زیاد و متنوع است که هر سنی با هر سلیقه ای را پوشش میدهد. همچنین وجود رستوران ها، کافه ها، بوفه ها و غذا خوری های مختلف می تواند یک روز خوشمزه را هم برای شما فراهم نماید.

چایم لانگ

مسیریابی:

مراکز خرید در جمهوری چین

در اینکه امروزه خرید کردن جزء لاینفک هر مسافرتی می باشد شکی نیست اما اینکه مقصد شما چین باشد، بی تردید رفتن به مراکز خرید، بازارها و فروشگاه ها پای ثابت سفر شما می شود! چین قطب تجارت در آسیا شمرده می شود و تنوع اجناس، ارزانی و پرزرق و برق بودن مغازه ها ولع سیری ناپذیری برای خرید در شما ایجاد می کند! اما توصیه دوستانه ما به شما این است که در خرید کردن عجول و غیرقابل کنترل نباشید! چین تخصص بسیار زیادی در تولید و ارائه اجناس کپی و بی کیفیت دارد. خصوصا در تهیه لوازم برقی و صوتی بسیار هوشیار عمل کنید.

بسکت خرید

مراکز خرید در پکن

پکن بهشتی برای خرید کردن و گشت و گذار در چین است!  مراکز خرید متعدد، خیابان های مشهور برای خرید، بازارهای عمده فروشی و... باعث شده تا شما بتوانید با دستی باز انتخاب و خریدی دلچسب داشته باشید.

از معروفترین مراکز خرید در پکن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • مرکز خرید یو یی یا لوفتانزا/You Yi Shopping City
  • مرکز خرید یانشا/Beijing Yansha Outlets
  • فروشگاه ها در اورینتال پلازا/The Malls at Oriental Plaza
  • فروشگاه چونگیو/Chungyou Department Store
  • مرکز خرید پارکسون/ Parkson Mall
  • مرکز خرید دپلیس/The Place 
  • فروشگاه نیو ورلد/New World Department Store
  • مرکز خرید سیتک/Scitech Shopping Center

 خیابان های معروف پکن  مانند:
  • بازار ابریشم/Silk Market
  • خیابان کیانمن/Qianman Street
  • تایکو لی سانلیتان/Taikoo Li Sanlitun
  • بازار مروارید هونگکیائو/Hongqiao Pearl Market

خرید در پکن

مراکز خرید در شانگهای

شانگهای که یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای چین محسوب می شود جدای از جاذبه های دیدنی خود مراکز خرید و فروشگاه های کاملی هم دارد که اجازه نمی دهد هیچ توریستی دست خالی و ناامید! از آنجا خارج شود. شانگهای تجربه ای منحصر به فرد در زمینه خرید محسوب می شود که تا مدتها از ذهن شما نخواهد رفت.

برخی از مراکز خرید و فروشگاه های مهم در شانگهای را باهم مرور میکنیم:

  • مرکز خرید آی اف سی/International Finance Center
  • فروشگاه جییو گوآنگ/Jiu Guang Department Store
  • مرکز خرید هنگ کنگ پلازا/Hong Kong Plaza
  • فروشگاه سوپر برند/Super Brand Mall
  • مرکز خرید گرند گیت وی/Grand Getaway 
  • مرکز خرید میلانگ ژنی ایستان/Mei Long Zhen Isetan 
  • مرکز خرید سیتیک/Citic Mall
  • وستینگ مال/Westgate Mall
  • مرکز خرید سوپر برند/Super Brand Mall

مرکز خرید در شانگهای

مراکز خرید در گوانجو

گوانجو هم از جمله شهرهای دیدنی و خرید کردنی! در چین است که اگر بدانید چه جنسی را از کجا تهیه کنید، می تواند بهترین مقصد برای خرید شما محسوب شود! مثلا میدان هایژو در گوانجو یکی از بهترین مکان ها برای خرید لباس و اجناس همیشه تخفیف خورده محسوب می شود و یا در بی جینگ لو کلی مغازه و فروشگاه وجود دارد که طول آن به 300 متر رسیده و یکی از زنده ترین مکان ها برای خرید می باشد یا همچنین می توانید برای تهیه آخرین مد لباس به هواله لو که درست پشت هتل باغ است سر بزنید!
اگر در ادامه با بوکینگ همراه باشید، بیشتر شمارا با مراکز خرید معروف در گوانجو آشنا می کنیم.

  • گرند ویو مال/Grand View Mall
  • چاینا پلازا/China Plaza
  • تی مال/Tee Mall
  • تایکو هوی/Taikoo Hui
  • می فلاور پلازا/May Flower Plaza

گوانگجو

رستوران در چین

شاید در ذهن شما اینگونه باشد که اغلب رستوران های چین غذاهای عجیب و غریب و چندش آوری! سرو می کنند. اما این ذهنیت کاملا اشتباه است. در چین آنقدر رستوران های خوب و متنوع و غذاهای خوشمزه و لذیذ وجود دارد که واقعا انتخاب کردن از میان آنها سخت است. غذا خوردن و شکم گردی جزء جذابی از سفر محسوب می شود، پس با ماباشید تا باهم به چند رستوران خوب سری بزنیم.

رستوران در چین

رستوران چنچودو در پکن/Quanjude

اگر از یک شهروند در پکن بپرسید کجا برای غذا خوردن بروم؟ بی شک رستوران چنچودو را به شما معرفی و توصیه می کند حتما اردک کبابی آن را امتحان کنید. در میان خیل عظیمی از رستوران هایی که در پکن اردک کبابی سرو می کنند، این رستوران دارای آنچنان محبوبیت و معروفیتی است که تمام 30 شعبه آن همیشه مملو از مشتری های گرسنه می باشد. در شعبه خیابان چیان من در پکن که اجاق هایی وجود دارند که از سال 1864 تا همین امروز اردک کبابی اصیل و به روش سنتی را برای مردم سرو می کنند. نکته بامزه این است که دستور پخت این اردک خوشمزه توسط دولت چین به عنوان میراث فرهنگی شناخته شده است.

چنچودو

مسیریابی:

رستوران بهشت گمشده در شانگهای/Lost Heaven

این رستوران در میان تمام رستوران های شانگهای همانند نگینی می درخشد. در غذاهای رستوران بهشت گمشده با الهام گرفتن از سبک آشپزی یونان چین از قارچها و ادویه های مختلف استفاده شده است و همچنین در منوی آن ترکیبات پنیر و گل را می بینید که در سبک غذاهای چینی کمیاب است اما توانسته به سرعت جای خود را در دل مشتریان باز کند. بهشت گمشده شانگهای در سال 2006 افتتاح و در مدت زمان کم به آنچنان محبوبیتی دست یافت که شعبه دوم خود را در سال 2012 در پکن تاسیس کرد.

 

بهشت گمشده شانگهای

مسیریابی:

 

رستوران انزو اند مکس در گوانجو/Enzo & Max

اهل خوردن صبحانه های خاص و خوشمزه هستید؟ دلتان می خواهد روزتان را پر انرژی و شیرین شروع کنید؟ حتما به رستوران انزو اند مکس سر بزنید و لذت خوردن بهترین کرپ فرانسوی را به خود هدیه دهید. این رستوران صبحانه های بی نظیری دارد و تمام مشتری های آن بر اصیل بودن دستور غذاهای سرو شده در آن ایمان دارند. کافیست یکبار امتحان کنید، خواهید دید که بارها و بارها برای تست محشر صبحانه های آن به این رستوران خواهید رفت. پیشنهاد میکنیم در کنار کرپ فرانسوی عالی یک فنجان اسپرسوی خوش عطر نیز سفارش داده و انرژی کاملی برای کل روز خود ذخیره کنید.

enzo & max

مسیریابی :

هتل در چین

قصد رفتن به چین را دارید؟ دلتان می خواهد پکن، شانگهای، گوانجو و شهرهای دیدنی چین را ببینید؟


ما در بوکینگ با یک تیم کاملا حرفه ای تمام نیازهای سفر شمارا مانند اخذ ویزا، رزرو بلیط، رزرو هتل و... تامین می کنیم.

booking

هتل گرند میلینیوم پکن/Grand Millennium Beijing

این هتل 5 ستاره یکی از بهترین ها در پکن می باشد. در ان هتل سطح آرامش و راحتی به حد کفایت برای مهمانان در نظر گرفته شده است. هتل گرند میلینیوم دسترسی بسیار خوبی به خیابان وانگفوجینگ دارد که یکی از خیابان های توریستی پکن است. این هتل مجهز به استخر سرپوشیده، سالن اسپای حرفه ای، باشگاه بدنسازی و اینترنت رایگان در سراسر هتل است. 


برای رزرو این هتل لوکس اینجا را کلیک کنید.

گرند میلینیوم

مسیریابی :

 

هتل حیات ریجنسی شانگهای/Hyatt Regency Chongming

این هتل لوکس و 5 ستاره در 7 کیلومتری برج شرقی مروارید شانگهای واقع شده و دارای یک باغ رویایی و رستورانی بین المللی است. یکی از نقاط قوت هتل حیات ریجنسی کیفیت بالای اقامتی، اتاق های لوکس و مدرن و نوساز بودن آن است. تمام اتاق های این هتل دارای عایق ضد صدا، تهویه هوشمند، تلویزیون صفحه تخت، حمام اختصاصی و لوکس می باشد.


برای رزرو این هتل لوکس اینجا را کلیک کنید.

حیات ریجنسی

مسیریابی :

 

هتل دانگ فنگ گوانجو/Dang Fang Hotel Guangzhou

این هتل را به خاطرتان بسپارید! هتل دانگ فنگ مهمانان را عاشق خود می کند و با دسترسی عالی، اتاقهای راحت و پرسنلی حرفه ای کاری می کند تا دوباره و دوباره دلتان بخواهد به این هتل برگردید! هتل 5 ستاره دانگ فنگ گوانجو با امکاناتی نظیر باغ، سالن بدنسازی، استخر، پارکینگ اختصاصی، مغازه هایی برای خرید سوغاتی و... اقامتی راحت را برای شما فراهم می کند.


برای رزرو این هتل لوکس اینجا را کلیک کنید.

دانگ فنگ هتل گوانجو

مسیریابی :

بیشتر بخوانید | آشنایی با ژاپن

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟