ایران

راهنمای سفر به رامسر

  • 26 شهریور 1399

رامسر زیبا عروس شهرهای مازندران است که در هر فصل گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند! رامسر هم به دریای خزر نزدیک است، هم به جنگلهای مازندران بنابراین دارای طبیعت فوق العاده ای می باشد. اسم قدیم آن بنا بر روایات به دلیل بردباری و مقاومت مردم آن در مقابل زورگویی حکام زمان، "سخت سر" بود! اما بعد از آرامشی که برایشان فراهم شد اسم آن هم به "رام سر" تغییر پیدا کرد!
رامسر پر از جاذبه های رویایی و بکر می باشد که دیدن آنها روح آدم را صیقل می دهد.

رامسر

آب و هوای رامسر

بین سه شهر پر تردد شمالی یعنی گیلان، مازندران و گلستان، استان مازندران همیشه شلوغ تر و پرطرفدارتر بوده استو اکثر تعطیلات کوتاه 3-2 روزه و یا آخر هفته ها، مردم در جاده کرج-چالوس هستند! رامسر تابستان هایی شرجی و گرم و در مقابل زمستانهایی بسیار سرد دارد. در یک نظر بهترین فصل سفر به آن بهار، پاییز و اوایل تابستان است. میزان بارندگی در رامسر بسیار بالا بوده و به همین دلیل در لیست پربارش ترین شهرها قرار دارد.

آب و هوای رامسر

جاذبه های گردشگری رامسر

رامسر دارای جاذبه های بی مانندی می باشد که شاید به دلیل زیاد رفتن و زیاد دیدن، خیلی به چشم ما نمی آید! تلاش ما در بوکینگ این است که تک تک این زیبایی ها را بررسی کرده و کاری کنیم تا سفر بعدی شما به رامسر با تمام سفرهای قبلیتان متفاوت باشد.

رامسر

روستای جواهرده

این بهشت زیبا، یکی از جاذبه های معروف رامسر شمرده می شود که جدای از خود روستا، مسیر رسیدن به آن بی شک زیباترین راهی است که تا به حال طی کرده اید. برای نام این روستا روایات متفاوتی وجود دارد از جمله اینکه می گویند حکمران اول آن بانویی به نام جواهر بوده و نام روستا به همین دلیل جواهرده شده است و یا بعضی ها اذعان دارند به علت به خاک سپردن مردگان در قدیم با طلا و جواهرات، در دل زمین های این روستا جواهرات و گنج های بسیاری دفن شده است! اما دلیل نامگذاری هرچه که باشد به قدری زیبایی های آن زیاد است که واقعا نام جواهر برازنده آن می باشد.
این روستا به اقیانوس اَبرها هم معروف است و اگر شما می خواهید سفری به داخل ابرهای شناور داشته باشید و این ابرهای بازیگوش و کنجکاو را که هر صبحگاه و هنگام عصر این روستا را در خود غرق میکنند را ببینید، حتما سعی کنید زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب نمایید. در بهار و تابستان جواهرده دارای آب و هوای معتدل رو به خنکی می باشد و به دلیل آب شدن برف های زمستانی، طراوت و سرسبزی خاصی در آن حکمفرماست.

جواهرده دارای آبشارهای زیبا، چشمه های طبیعی، کوه، جنگلهای بکر و در کل طبیعتی سرشار از اکسیژن، افسانه ای و مه آلود می باشد.

جواهرده

مسیریابی :

روستای جواهرده در 30 کیلومتری رامسر واقع شده است.

دریاچه قو رامسر

نگینی وسط جاده زیبای جواهرده! و زیباترین لوکیشن در سریال عاشقانه جایی نیست بجز دریاچه قو در رامسر!
دریاچه قو یک دریاچه مصنوعی است که در راستای اهداف گردشگری با توسعه یک برکه کوچک با تلاش بخش خصوصی شکل گرفت و بسیار مورد توجه طبیعت دوستان واقع شد. شما برای ورود به این دریاچه مبلغی به عنوان ورودیه می دهید که صرف نظافت و رسیدگی به محیط اطراف، جمع آوری زباله و... می شود. در اطراف آن آلاچیق هایی وجود دارد که با اجاره آنها می توانید دست خود را از وسایل زیاد خالی کرده و یا داخل آن استراحت کنید.
طبیعت نفس گیر دریاچه قو را از دست ندهید و همچنین از گرفتن عکسهای رویایی غافل نشوید!

دریاچه قو رامسر

مسیریابی :

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

رامسر زیبا جدا از طبیعت بکر و دیدنی های زیبای خود تفریحات هیجان انگیزی هم دارد مانند مجموعه تفریحی تله کابین رامسر!
این تله کابین با نمای فوق العاده خود هم بزرگترین و هم تنها تله کابین در خاورمیانه است که ارتفاعات جنگل و دریا را به هم وصل می کند. طول این تله کابین بالای 2 کیلومتر و دارای 40 کابین می باشد که از ساحل خزر شروع شده و به ارتفاعات کوه ایلمیلی ختم می شود. از بالای آن زیباترین منظره از رامسر و کمی هم چابکسر را خواهید دید. تله کابین رامسر یک ایستگاه  معروف دارد به نام "بام" که جان میدهد برای یک پیاده روی رمانتیک. این مجموعه تفریحی دارای چندین رستوران، سرویس بهداشتی، فروشگاه صنایع دستی و... می باشد.
همچنین تفریحات دیگری مانند جت اسکی، کلوپ ورزش های دریایی، زیپ لاین، پینت بال، شهربازی، کارتینگ و... در مجموعه تفریحی تله کابین رامسر وجود دارد.

تله کابین رامسر

چشمه های آب گرم رامسر

در چشمه های آب گرم نه نشانی از آب گرمکن می بینید، نه خبری از پکیج است! آب از دل زمین قُل می خورد، می جوشد و بالا می آید. این آبها حاوی مقدار زیادی املاح هستند که خاصیت درمانی دارند. میزان دمای بزرگترین چشمه در رامسر به 42 درجه سانتیگراد می رسد که واقعا دمای مطلوبی است. شما حتی اگر داخل آب هم نشوید تحت تاثیر بخار آن احساس میکنید تنفس برایتان راحت تر شده است.
در رامسر چشمه های آب گرم زیادی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:
آب گرم سنگ بن، آب گرم هتل رامسر، آب گرم مادر شاه، آب گرم های سادات شهر و...

آب گرم رامسر

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا یکی از جذاب ترین دیدنی های طبیعی رامسر است. یاغی لوکا که به معنای "سوراخ راهزنان" می باشد بر فراز کوه ایلمیلی قرار دارد. شما تصور کنید در گذشته های دور راهزن های بسیاری که در کمین کاروان ها می نشستند، برای اینکه مخفی بمانند در دهانه این غار پنهان می شدند و یا راهزن هایی که در حین فرار از دست ماموران دولتی به این غار پناه می بردند! خلاصه که با دیدن این غار قوه تخیل شما می تواند ساعتها داستان سرایی کرده و شما را به گذشته ببرد!

غار یاغی لوکا

اصلا مگر می شود رفت شمال، رفت رامسر و ماهی نخورد؟! بازار جدید ماهی فروشان رامسر بازاری جدید و مدرن است که یک سال از ساخت آن می گذرد. این بازار با 22 غرفه کاملا بهداشتی و تمیز، بی شک بهترین جایی است که می توانید با خیالی آسوده از آن ماهی خریده و از طعم تازه آن لذت ببرید. بازار جدید ماهی فروشان دارای پارکینگ بوده و در آن یک رستوران دریایی نیز وجود دارد که انواع ماهی ها را طبخ و سرو می کند.

بازار ماهی فروشان رامسر

مسیریابی :

بازار های صنایع دستی رامسر

شمال کشور زیبای ما، همانقدر که دارای جاذبه های طبیعی و خوراکی های خوشمزه است به همان نسبت هم صنایع دستی دلربایی دارد که نه تنها بسیار مناسب سوغاتی هستند بلکه برای منزل هرکدام از ما هم می تواند دکور با اصالتی محسوب شود که با خرید آن ما توانسته ایم به حمایت از هنر و فرهنگ کشورمان هم کمک کنیم.
یکی از این صنایع دستی های محشر، هنر همجوشی شیشه است که در آن قطعات مختلف شیشه را با رنگهای متفاوت و در حرارت بالا نرم کرده و به آن شکل می دهند. یکی از جاهایی که می توانید این آثار هنری زیبا را از آن خریداری کنید، کارگاه همجوشی شیشه در شرکت کوه سبز است که در روستای میان لات قرار دارد.

همجوشی شیشه

مسیریابی :

شرکت کوه سبز واقع در روستای میان لات است که در مسیر رامسر به جواهرده قرار دارد.

غذاهای محلی و خوراکی های سنتی رامسر

قطعا مزه کم نظیر غذاهای شمالی برای همه ما بسیار آشنا و دوست داشتنی است. غذاهایی با چاشنی های محلی و خوشمزه که گذشتن از آنها اراده ای پولادین می خواهد!
در رامسر اکثر خوراک ها با سبزیجات مخصوص و ادویه های مختلف پخته می شوند. غذاهایی مانند: خورشت سیر انار، بیج بیج، آغوز مسما، خورشت آلو، باقالاقاتق، ناز خاتون، مالابیج و...

غذا در رامسر

مالابیج

این غذا را محلی ها فقط با ماهی سفید نر درست میکنند چرا که اعتقاد دارند گوشت آن سفت تر و خوشمزه تر است!
برای درست کردن این غذا بعد از پاک کردن ماهی، داخل شکم آن را با سبزیجات معطر، رب انار، گردو و ادویه های مختلف پر کرده، می دوزند و قدیم ها در تنور و الان داخل فر یا روی ذغال می پزند. پیشنهاد می کنیم علاقمندان به غذاهای دریایی مالابیج را از دست ندهند.

مالابیج

باقلاقاتق

این غذای خوشمزه و پرطرفدار استان گیلان و مازندران را از دست ندهید! این غذا یکی از قدیمی ترین خورشت های محلی است که تمام  خانمهای شمالی در درست کردن آن تبحر خاصی دارند. "قاتق" در زبان محلی به خورشت گفته میشود.
ماده اصلی این غذا پاچ باقلا یا همان باقلای سفید است که بعد از پاک کردن و پوست گرفتن، آن را در روغن ریخته و به آن سیر له شده، زردچوبه ، فلفل و نمک اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس مقداری شوید خشک یا تازه به آن اضافه کرده آب میریزیم و حدود یک ربع تا بیست دقیقه اجازه می دهیم بپزد. سپس در آن را برداشته و روی غذا تخم مرغ می شکنیم و کمی صبر میکنیم تا تخم مرغ بپزد. بفرمایید... باقلاقاتق شما آماده است!

باقلاقاتق

بیج بیج یا واویشکا

این غذای خوشمزه جزء زود آماده شو ترین غذاهای شمالی است که بسیار هم ساده درست می شود. ماده اصلی آن گوشت چرخ کرده است و بقیه مراحل مانند درست کردن مایه ماکارانی! با این تفاوت که در آخر سیب زمینی نگینی سرخ شده را به آن اضافه کرده و سرو می کنند. بیج بیج یا واویشکا را می توانید هم با برنج و  هم نان میل کنید.

واویشکا

آغوز مسما

این غذای خوشمزه مخصوص خود مازندران بوده و با اردک درست می شود. آغوز مسما یکی از مقوی ترین و پرطرفدارترین غذاها در رامسر بوده و با ترکیبی از گوشت اردک، گردوی چرخ شده، رب انار، پیاز سرخ شده، دانه های انار و شکر درست می شود. آغوز مسما را با نان یا برنج و به همراه ترشی، سیر و زیتون میل می کنند. نکته مهم در این غذا این است که برا ی جا افتادن به زمانی بالغ بر 2 ساعت نیاز دارد و بعد از گذشت این مدت آغوز مسمای شما با مزه ای بهشتی در انتظارتان است.

آغوز مسما

اکبر جوجه

اکبر جوجه نامی آشنا، خوشمزه و پرطرفدار در شمال کشور است که عاشقان بی شماری هم دارد و در رستوران های بسیاری هم سرو می شود. در این غذا نکته ای که آن را متمایز میکند این است که جوجه های کوچک را بصورت درسته داخل روغن فراوان انداخته و سرخ کرده و سپس با رب انار و برنج سرو میکنند.

اکبر جوجه

رستوران در رامسر

یکی از خوشمزه ترین بخش های هر سفری رستوران گردی و خوردن غذاهای خوشمزه است که خوشبختانه در قسمت شمالی کشور به علت وجود توریست های زیاد، رستوران های زیادی هم هستند که سعی می کنند بهترین غذاها را در اختیار مسافران قرار دهند. ما در بوکینگ سعی کرده ایم چند رستوران مناسب و معروف رامسر را به شما معرفی کنیم.

رستوران در رامسر

رستوران خاور خانوم

یکی از معروف ترین و بهترین رستوران ها در رامسر خاور خانم است! این رستوران که به نوعی شناسنامه رامسر هم هست قطعا یکی از مهمترین دلایل شهرت روستای سرولات هم می باشد. این رستوران در حدود یک دهه پیش با تلاش خاور خانم که آشپز زبردستی بود احداث شد. خاور خانم منزل دو طبقه خودش را تبدیل به رستوران کرد و در تمام این سالها آشپزی در آن را به عهده دارد و الحق هم بهترین غذاها را برای مشتری ها طبخ می کند.اگر به این رستوران رفتید حتما سعی کنید در طبقه دوم نشسته و از نمای زیبای جنگل سرولات در هنگام غذا خوردن لذت ببرید.

رستوران خاور خانم

مسیریابی :

رستوران خاور خانم در چابکسر، روستای سرولات واقع شده است.

رستوران کشتی

بادبانها را بکشید..!
اهل دریانوردی هستید؟ دوست دارید هنگام غذا خوردن حس کنید روی عرشه کشتی نشسته اید؟ حتما یک سر به رستوران کشتی در رامسر بزنید.

این رستوران دکوراسیونی متفاوت و جالب دارد و البته غذاهای آن هم بسیار مطلوب و با کیفیت هستند. البته نرخ غذاها در رستوران کشتی یکم بالا است اما بعد از اینکه از آن خارج شدید اصلا حس نمی کنید مبلغ زیادی پرداخت کرده اید چرا که  در مقابل خدمات خوبی هم دریافت کرده اید. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می شود. شبها هم در آن پیانو نواخته شده که به رمانتیک بودن فضا اضافه می کند.

رستوران کشتی

مسیریابی :

برای رفتن به رستوران کشتی به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد، چرا که در چند جای مختلف رامسر تابلوهایی وجود دارند که شما را به این رستوران هدایت میکنند.

فست فود بنیتو

لطفا این توصیه را جدی بگیرید! به بنیتو رفته و یک همبرگر میل کنید..!
ظاهر فست فود بنیتو دقیقا مشابه فست فودهای دیگر است اما بزرگترین تفاوتش مزهء پیتزاها و همبرگرهای آن است که مطمئنا تا مدتها از خاطر شما نخواهد رفت. مرغ سوخاری های بنیتو هم انتخاب خوبی است برای کسانی که عاشق سوخاری هستند.

بنیتو رامسر

هتل بام سبز رامسر

این هتل که از سال 1389 تاسیس و شروع به کار کرده است 4 طبقه و 42 اقامتگاه دارد و بسیار مناسب کسانی است که مایلند کمی دور از شهر و در دل طبیعت اقامت داشته باشند. هتل بام سبز در دامنه کوه و دل جنگل واقع شده و راه رسیدن به آن هم فقط تله کابین می باشد. پس اگر ترس از ارتفاع دارید دور این هتل را خط بکشید!

هتل بام سبز رامسر

مسیریابی :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟