خارجی

سفر به مالزی

  • 25 مرداد 1399

مالزی یکی از کشور هایی است بسیار مورد استقبال گردشگران در سراسر نقاط جهان قرار گرفته است ، برای سفری دلنشین تر به مالزی در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید و سفر دلنشین تر را تجربه کنید ، در سفر به مالزی می توانید از تور های ترکیبی مانند مالزی و سنگاپور یا مالزی و تایلند استفاده کنید که با یک تیر دو نشان زده باشید.

اطلاعات ضروری سفر به مالزی

  

زبان رسمی: مالایی

واحد پول : رینگیت

شماره پلیس : 999

کد کشور : 60+

اختلاف ساعت: 4:30 دقیقه از تهران جلوتر است.

وضیعت آب و هوا : با توجه به قرار گرفتن مالزی در نزدیکی خط استوا همیشه در این کشور هوا گرم و مطلوب است و میانگین دمای هوا 27 درجه سانتی گراد است.

آب و هوای مالزی

   

زمان سفر به مالزی 

اگر دوست دارید زمانی به مالزی سفر کنید که رطوبت و بارندگی بسیار کم باشد پیشنهاد می کنیم اسفند ماه و اوایل آبان ماه سفر کنید و یا اگر تمایل به فستیوال های مختلف دارید و دوست در زمان شلوغ مالزی باشید بی شک دی و بهمن ماه مناسب شما است.

در کل این کشور در تمام نقاط سال دارای توریست از نقاط مختلف جهان است.

سفر مالزی

             

امنیت در مالزی 

به هرکشوری که سفر می کنید باید مراقب وسایل گران بها و با ارزش خود باشید ، مالزی کشوریست که هر سال میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر است برای همین باید از امنیت خوبی برخوردار باشد برای امنیت بیشتر توصیه می کنیم شب در خیابان های خلوت به تنهایی قدم نزنید و بانوان از زیورآلات چشم گیری استفاده نکنند طبق سابقه گذشته سودجویانی که به دروغ خود را پلیس معرفی می کنند از گردشگران تقاضای دیدن پاسپورت یا مدرک شناسایی می کنند که برابر می شود با سرقت مدارک شناسایی از این جهت برای نشان دادن پاسپورت یا مدارک خود هوشیارانه عمل کنید و اگر پلیسی تقاضای دیدن پاسپورت شما را داشت بخواهید که با شما به پذیرش هتل بیاید و سپس مدارک خود را به آن نشان دهید.

امنیت مالزی

    

فرهنگ مردم مالزی

در مالزی مذهب و نژاد های مختلف وجود دارد و هر نژادی با عقاید خود زندگی می کند و مردم به عقاید هم احترام می گذارند.

مالایی ها مانند ایرانی ها برای ورود به خانه یا مکان های مقدس کفش های خود را در می آورند از آنجایی که مالزی کشوری اسلامی است بغل ردن یا بوسیدن در مکان های عمومی خوشایند نیست.

برای اشاره به جای انگشت سبابه از انگشت شصت به صورتی که 4 انگشت دیگر به سمت خود باشد استفاده کنید.

در ماه مبارک رمضان در خیابان ها تابلوی رمضان مبارک نصب می شود و مسجد های با چراغ های رنگ تزئین می شوند و مردم به هم غذا و شیرینی هدیه می دهند.

جشن هایی که در مالزی برگزاری می شوند اکثرا مذهبی هستند و از  مردم با هر دینی و هر عقیده ای انتظار می رود در این جشن ها و مناسبت ها شرکت کنند چرا که این جشن جزوی از فرهنگ و آداب مالزی به حساب ی آید.

مالزی

  

سیم کارت در مالزی

برای تهیه خرید سیم کارت در مالزی 4 کمپانی وجود دارد که شامل : celcom.maxis.digi.umobile می شود و هم مسافرین و هم مردم این کشور از این کمپانی ها استفاده می کنند برای خرید کافی است به همراه پاسپورت خود به شعبه این شرکت ها در فرودگاه یا مرکز خرید ها مراجعه کنید.

سیم ارت مالزی

 

حمل و نقل در مالزی

در سفر های خارجی شاید یکی از بخش هایی که  برای آن مجبوریم هزینه زیادی صرف کنیم حمل و نقل می باشد ، در ادامه با روش های مختلف حمل و نقل در مالزی آشنا خواهید شد و می توانید انتخاب کنید از کدام مدل استفاده برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنید.

 

اتوبوس

در مالزی چند مدل اتوبوس وجود دارد که شامل :

اتوبوس باس بندر : این مدل از اتوبوس های برای جا به جایی در مرکز شهر است که هزینه آن بسیار پایین می باشد.

باس اکسپرس: این مدل همانطور از نام آن پیداست برای جا به جایی به نقاط دور در اطراف شهر می باشد.

اتوبوس رایگان go-kl:

چه چیزی بهتر اینکه اصلا برای حمل و نقل ای پرداخت نکنید!

این اتوبوس در 4 نقط از شهر کوالامپور  مسافران سوار و پیاده می کند که شامل کی.ال.سی.سی، برج کی.ال، سنترال کی.ال، موزه ملی و میدان مردکا است.

go-kl

  

تاکسی 

برای سفر به هر مقصدی اولین گزینه ای که برای حل و نقل به ذهنمان می آید تاکسی ها هستند ، البته راحت ترین گزینه هم به حساب می آیند و همانطور گران ترین نوع حمل و نقل هم هستند.

هزینه تاکسی در مالزی وقتی سوار شوید 3 رینگیت و برای هر 1 کیلومتر 2 رینگیت اضافه می شود ، توصیه می کنیم قبل از حرکت تاکسی مقصد را دقیق به راننده بگویید و قیمت  هر کیلومتر را با راننده از اول طی کنید.

اگر تمایل دارید از تاکسی هی اینترنتی استفاده کنید باید از قبل برنامه های (Grab) و یوبر (Uber)  را داخل موبایل خود نصب کنید.

حمل و نقل در مالزی

مونوریل

یکی از گزینه های دیگری که در حمل و نقل در کشور مدرن مالزی وجود دارد مونوریل است ، مونوریل به مقدار بسیار کمی از اتوبوس گران تر است قیمت تقریبی آن 2000هزارتومان است، ساعت فعالیت مونوریل از ساعت 6 صبح تا 24:00 است و اوج شلوغی آن در ساعت های 7:00تا9:00 و 17:00 تا 19:00 است که کارمندان برای رفت و آمد استفاده می کنند البته نگران شلوغی نباشید چرا که در این ساعت ها قطار ها 5 دقیقه یک بار مسافرگیری انجام می دهند.

مونوریل مالزی

  

خورد و خوراک در مالزی

غذا های محلی مالزی چیست ؟

مالزی کشوری است که در آن اقوام های مختلفی زندگی می کنند و بیشترین مردم در این کشور اقوام مالایی ، چینی ، هندی است از این جهت غذا های بسیار لذیذی را دارا است و برای بیشتر سلیقه ها انتخاب غذا کاری راحت است در ادامه مطلب چند غذای معروف مالزی را معرفی خواهیم کرد تا در سفر به مالزی برای انتخاب غذا به مشکل برنخورید.

   

ناسی لماک

Nasi lemak

این غذا را می توان به عنوان محبوب ترین غذای مالایی معرفی کرد معنی نام این غذا برنج چرب است ، برای پختن ناسی لماک برنج را از شب قبل در شیره ی  نارگیل می گذارند که به همراه ماهی کولی یا ماهی خشک شده ، بادام زمینی سرخ شده ، تخم مرغ آب پز و ادویه های مخصوص تهیه می شود و با سس ای که از میگو تهیه می شود و تند است سرو می کنند.

غذای مالزی

   

نودل سرخ شده

Mee Goreng

یکی دیگر از غذا های اصلی مالزی از دکه های خیابانی گرفته تا رستوران های مجلل آن را درست می کنند نودل سرخ شده است ، این غذا با سرخ کردن موسیر ، پیاز ، سیر و تیکه های گوشت میگو یا مرغ درست می شود که بی شک با ادویه های مخصوص طعمی لذیذ دارد.

غذای مالایی

   

ساتای

Satay

ساتای غذایی است که بی شک با یک بار خوردن طرفدار شدید آن خواهید شد!

این غذای مالایی تقریبا با سلیقه ما ایرانی ها یک مدل است ، در این غذا تکه گوشت را که می تواند گوشت مرغ یا گاو یا گوشت دریایی باشد را در ادویه های محلی و زرد چوبه و شیره نارگیل می گذارند سپس بعد از چند ساعت آن را به سیخ های چوبی می کشند و به آرامی روی ذغال کباب می کنند ، سپس با سس ای لذیذ آن را  سرو می کنند.

ساتای

   

لاکسا

Laksa

اگر دوست دارید غذا های تند میل کنید سوپ لاکسا گزینه خیلی خوبی می تواند باشد!

این غذا به نوعی ترکیب آشپزی های چینی و مالایی به حساب می آید که در آن رشته فرنگی برنج ، نودل برنج ، گوشت ماهی یا مرغ و میگو به همراه ادویه های تند در شیره نارگیل یا تمرهندی می پزند.

غذای مالایی

   

ته تاریک

Teh Tarik

ته تاریک یک نوشیدنی معروف و محبوب مالایی است که از ترکیب شیر و چای به دست درست می شود که روش تهیه آن به این صورت است که چند بار از ارتفاع مخلوط شیر و چای را داخل لیوان می ریزند تا به یک دما برسند، به همین دلیل کف زیادی روی لیوان ایجاد می شود که نشانه درست و کیفیت این نوشیدنی است.

ته تاریک مالزی

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟