خارجی

سفر به باتومی

  • 25 تیر 1399

باتومی یکی از شهر های توریستی کشور گرجستان میباشد که واقع در ساحل دریای سیاه است و اکنون جزوی از مهم ترین شهر های کشور گرجستان و یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان به حساب می آید. جالب است بدانید کسی نمی تواند بگوید این کشور آسیایی است یا اروپایی!گرجستانی به راحتی می توانند به اتحادیه اروپا سفر کنند اما اجازه کار را در اروپا ندارند.

برای سفر بهتر به باتومی در ادامه با بوکینگ همراه باشد.

باتومی را بخاطر زیبایی های خاص خودش و امکانات زیادی که برای گردشگران فراهم شده است  پایتخت گردشگری کشور گرجستان می نامند ، پس خیالتان از زیبا بودن این شهر راحت باشد.

جاذبه های گردشگری باتومی :

1-مجسمه عشق علی و نینو

یکی از جاذبه هایی که در باتومی  خیلی معروف است ، این دو مجسمه که به نماد عشق شناخته شده و توریست های خیلی زیادی را جذب کرده نماد علی و نینو بوده است که داستان از این قرار است پسری اشراف زاده ی مسلمان از آذربایجان به نام علی شیروانشیر و دختری زیبا فرزند یک بازرگان مسیحی از گرجستان عاشق یک دیگر می شوند امابه دلیل تفاوت مذهبی از طرف خانواده ها به مخالفت بر می خورند و نمی توانند با هم ازدواج کنند و بخاطر جدایی و دوری از هم دق می کنند و جان می دهند.در سال 2016 فیلمی از این داستان درست می شود که انتهای آن کمی متفاوت با داستان علی و نینو بوده است.

مجسمه علی و نینو

جالب است بدانید این دو مجسمه متحرک بوده و در زمان تقریبی 15 دقیقه به یک دیگر آویخته می شوند و یک مجسمه رو تشکیل می دهند و باز  از هم دیگر جدا می شوند که دقیقا می توان گفت بیانگر داستان این دو عاشق بوده است چرا که مردم بر این باورند این دو مجسمه روح علی و نینو بوده است که پس از این دینا در بهشت باتومی به یک دیگر می رسند.

پیشنهاد می کنیم پس از ساعت 7 عصر به بازدید این دو مجسمه بروید چرا که پس از این ساعت زمان رسیدن این دو مجسمه به یک دیگر با نور پردازی به رنگ قرمز در می آیند که نماد عشق است و در زمان دوری از یک دیگر به رنگ آبی که نماد سردی است در می آیند.

بازدید از این مجسمه رایگان بوده است و جهت مسیر یابی راحت تر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

2-تله کابین آرگو در باتومی

اگر جزو دسته افرادی هستید که لوکیشن های خاص و را دوست دارید و همچنین ترس از ارتفاع ندارید در این گشت به شما خیلی خوش خواهد گذشت چرا که در منطقه ای سرسبز و آب و هوایی دلنشین دور از شلوغی می توانید به تماشای شهر بنشینید و لذت ببرید ، این مجموعه دارای فروشگاه و رستوران هم می باشد تا در گشت آرگو نهایت لذت را ببرید.

تلکابین باتومی

3-میدان اروپا

شاید با دیدن اسم این میدان با خود به کشور اروپایی فکر کنید ، میدان اروپا در شهر باتومی قرار دارد و میدان اصلی شهر شناخته می شود چرا که با معماری خاص و جذابی که دارا است ، بی شک معماری ترکیب ساختمان های قدیمی و مدرن شما را جذب خواهد کرد.

شهردار باتومی بسیار تلاش کرد این جاذبه را شبیه به معماری شهرهای  اروپایی بسازد برای همین این میدان به اسم میدان اروپا نام گرفت.

میان اروپا باتومی

خوب است بدانید این میدان در خود چندین جاذبه دیگر را هم جا داده است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

بازدید از این میدان رایگان بوده است و برای راحت تر کردن سفر خود می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

4-مرکز غواصی باتومی

اگر دوست دارید بدانید در دنیای زیر آب چه خبر است و چندین دقیقه در زیر آب به دور از شلوغی ها باشید ، بی شک مرکز غواصی باتومی گزینه خیلی خوبی می تواند برای شما باشد اگر هم قبلا غواصی نکرده اید نگران نباشید چرا که اول در آب های کم عمق به شما آموزش داده می شود.

جالب است بدانید غواصی در باتومی به غیر از تفریحات آبی به عنوان جاذبه ی باتومی هم در بین مردم شناخته شده است.

غواصی باتومی

5-آکواریوم باتومی

به راحتی می توان گفت یکی از جاذبه هایی که در باتومی خیلی زیاد مورد استقبال مردم و توریست هایی که به این شهر سفر می کنند قرار  گرفته است آکواریوم باتومی می باشد چرا که طراحی ساختمان این آکواریوم به صورت چند سنگ بزرگ به رنگ های سفید و خاکستری می باشد ، از آن جایی که جانداران این آکواریوم  از اقیانوس آرام، دریای سیاه، دریای مدیترانه و اقیانوس هند جمع آوری شده است هر سنگ نماد یکی از این نوع جانداران می باشد و هر کدام در بخش مخصوص خود قرار گرفته اند.

اکواریوم باتومی

قیمت بلیط آکواریوم باتومی :

قیمت بلیط این جاذبه بسیار مقرون به صرفه و مناسب ی باشد که بهای آن تقریبا 2لاری است.

زمان بازدید:

تمام روز هفته از ساعت 10:00صبح تا 19:00 به غیر از دوشنبه های می توانید از این مکان دیدن کنید و لذت ببرید.

www.dolphinarium.ge/en

مراکز خرید در باتومی

خرید در سفر شاید برای اکثر توریست ها فراتر از خریدن محصولات مورد نیاز باشد و خیلی ها به خرید در کشور و شهر های مختلف علاقمه مند هستند از آنجایی  هم که باتومی شهری توریستی است پس بی شک دارای مراکز خرید های بزرگ و پر زرق و برقی است و خوب است بدانید اگر گروهی به خرید می روید و بعض از اعضای گروه به خرید کردن علاقه ندارند می توانند ازامکانات رفاهی مراکز خرید باتومی مثل سینما ، سالن بولینگ و غیره استفاده کنند.

در این مطلب قصد داریم مراکز خرید مناسب و خوبی را معرفی کنیم برای راحت تر کردن سفر خود در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید.

مرکز خرید باتومی پلازا

خوب است بدانید در کل شهر باتومی خیلی مناسب خرید نیست و خرید کردن برای کسانی که به این شهر سفر می کنند جزو اولویت های اول حساب نمی شود اما با وجود مرکز های خرید بزرگ گردشگران می توانند تمام خرید های خود را انجا دهند یکی از مراکز خرید مناسب این شهر باتومی پلازا است این مرکز لوکس و مجهز بوده ، در طراحی بیرونی این مرکز خرید بیشتر از شیشه استفاده شده است.

مرکز خرید باتومی پلازا بیشتر برای برند های داخلی خود کشور گرجستان توصیه می شود که دارای قیت مناسبی هم هستند در باتومی پلازا تنوع بالایی برای خرید توریست ها وجود دارد که شامل خرید  لباس ، کیف ، کفش ، عینک و زیور آلات می شود.

این مرکز خرید از خدمات رفاهی خیلی خوبی هم برخردار است ، اگر به دنبال سالن های بدنسازی در باتومی هستید در این مرکز وجود دارد.

آدرس مرکز خرید باتومی پلازا:

Batumi, Georgia , Chavchavadze St NO5

ساعت : هر روز از 10 صبح تا 10 شب

مرکز حرید باتومی مال

مرکز خرید باتومی پلازا

این مرکز خرید از خدمات رفاهی خیلی خوبی هم برخردار است ، اگر به دنبال سالن های بدنسازی در باتومی هستید در این مرکز وجود دارد.

آدرس مرکز خرید باتومی پلازا:

Batumi, Georgia , Chavchavadze St NO5

ساعت : هر روز از 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید باتومی مال

این مرکز خرید دارای 4 طبقه است و تعدا خیلی زیادی از برند های داخلی و خارجی در این فروشگاه دارند که تعداد کلی آن بیش از 50 فروشگاه می باشد ، در کل اینطور بگوییم که این مرکز خرید لوکس اگر می خواهید از برند های معروف و خاص خرید کنید بسیار مناسب می باشد اما شایان به ذکر است که هزینه های بالایی هم باید پرداخت کنید.

باتومی مال

برای مسیر یابی بهتر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

ساعت کاری  این فروشگاه از 10 صبح تا 10 شب می باشد.

فروشگاه آنتیک باتومی

برای این بازار بهتر است اینطوری بگوییم اگر در خرید می توانید از بین اجناس خیلی زیادی ریز بین باشید این بازار بسیار مناسب است چرا که تنوع بسیار بالایی را در اجناسی مثل انواع ظروف نقره ای ، مجسمه ، سکه ، مدال وغیره را دارا است.

خیلی از توریست های که به باتومی سفر کرده اند از این بازار بازدید کرده و خرید خود را انجام داده اند.

انتیک باتومی

فروشندگان از ساعت 11 تا 7 شب در این خیابان بساط خود را پهن می کنند.

آدرس: ۱۸ Parnavaz Mepe St, Batumi 6010, Georgia

رستوران در باتومی

یکی از قسمت های اصلی سفر خورد و خوراک و انتخاب رستوران مناسب در سفر می باشد، در مقاله گرجستان انواع غذا های گرجی را معرفی کردیم که انتخاب برای شما راحت تر شود اما انتخاب رستوران به خودی خود خیلی مهم می باشد چرا که وقتی به کشور یا شهری سفر می کنیم باید سعی کنیم رستورانی را انتخاب کنیم که نکات بهداشتی را کامل رعایت کند تا در سفر برایمان مشکلی ایجاد نشود در همان حال هزینه ی غذا هم خیلی مهم است ، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا  انتخاب راحت تری برای رستوران در باتومی داشته باشید.

رستورا گریال تاون

این رستوران در بهترین موقعیت مکانی باتومی قرار گرفته است ، اگر تمایل دارید در یک فضای شیک و راحت با صدای موسیقی زنده یک وعده غذای خوشمزه میل نمایید پیشنهاد می کنیم حتما به این رستوران سر بزنید.

منوی غذایی این رستوران بسیار متنوع است از یک پیتزا تا یک غذای اصیل گرجی را می توانید در این رستوران میل کنید که هم در داخل و هم در فضای بیرونی رستوران پرسنل آموزش دیده ی  گریال تاون غذا را سرو می کنند.

  رستوران باتومی

برای دسترسی می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

رستوران ایرانی اورانوس

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر خوردن غذای ایرانی را ترجیح می دهید پیشنهاد ما به شما این رستوران است، رستوران اورانوس  انواع غذا های ایرانی را سرو می کند و دارای کیفیت خیلی مناسبی است قیمت غذا ها هم در این رستوران بسیار مناسب می باشد.

رستوران ایرانی در باتومی

برای مسیر یابی راحت تر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

رستوران لاگونا

اگر دوست دارید غذای اصیل گرجی را با رسپی خیلی عالی در باتومی میل کنید پیشنهاد می کنیم حتما به این رستوران بروید چرا که رستوران گلاگونا محبوبیت خیلی زیادی را در بین مردم باتومی دارا است ، می توان گفت لاگونا در کیفیت غذای خود هیچ کم و کسری ندارد و با پرسنلی خون گرم میزبان شما خواهد بود.

رستوران لاگونا

برای دسترسی راحت تر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

هتل در باتومی

انتخاب هتل برای اکثر مسافران خیلی مهم می باشد چرا که هتلی را که انتخاب می کنیم باید از نظر موقعیت مکانی و نظافت و غیره سطح خیلی خوبی را دارا باشد و هزینه در انتخاب بی شک بی تاثیر نیست در ادامه مطلب برای انتخاب بهتر همراه ما باشید.

هتل 5 ستاره هیلتون باتومی

این هتل لوکس به اصطلاح می توان گفت در قلب باتومی ساخته شه است و بهترین موقعیت مکانی را دارا می باشد ، هتل هیلتون در امکانات خود هیچ کوتاهی نکرده است و تمامی امکانات یک هتل 5 ستاره را دارا است که با پرسنلی آموزش دیده اقامتی خوش و دل انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

هتل هیلتون باتومی

هتل 4 ستاره ادمیرال هتل

The Admiral Hot

هتل ادمیرال باتومی جزو هتل های برتر باتومی شناخته شده است که در مرکز شهر قرار دارد و تنها 3 دقیقه تا ساحل فاصله دارد.این هتل با فضای داخلی جذاب و نزدیک بودن به جاذبه های باتومی اقامتی راحت و خوشی را برای شما به وجود می آورد و دارای امکانات خیلی خوبی برای لوکس کردن سفر شما می باشد که می توان به سالن های ورشی ، استخر سرپوشیده و باز ، سالن ماساژ و غیره این هتل اشاره کرد.

هتل ادمیرال باتومی

هتل 3 ستاره ساناریپو

Hotel Sanapiro

این هتل اگر چه 3 ستاره است اما ششمین هتل ساحلی برتر باتومی شناخته شده است چرا که دارای امانات فوق العاده ای مثل استخر و سونا و سالن بدنسازی و دیگر امکانات است در اقامت داخل این هتل می توانید از منظره ی زیبای بالکن رو به ساحل اتاق نهایت لذت را ببرید.

هتل 3 ستاره باتومی

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟