ایران

سفر به همدان

  • 15 آبان 1399

همدان یا پایتخت تاریخ و تمدن ایران ؟ شاید با نام سفر به همدان یاد غار علیصدر یا بوعلی سینا بی افتید اما بی شک فقط این ها چند تا از جاذبه های استان همدان خوش آب و هوا هستد ، جالب است بدانید همدان با 5 شهر از کشور های خارجی که عبارتند از ترکیه ، ازبکستان ، تاجیکستان ، روسیه و آلمان  پیوند خواهر خواندگی دارد.

می دانید پیوند خواهر خواندگی چیست؟ این پیوند رابطه ای دوستانه است که باعث مشابه سازی و تبادل توسعه  شهری ، فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری یک شهر با شهر دیگر است . در ادامه همراه بوکینگ باشید چرا که با اطلاعتی که داده شده سعی کرده ایم سفر را برای شا لذت بخش تر و راحت تر کنیم.

hmdn

آب و هوای همدان

بهترین زمان سفر به همدان کِی است؟

همدان از نظر آب و هوایی یکی از مقاصد محبوب از نظر آب و هوایی است چرا که این استان در روز های گرم تابستان دارای آب و هوایی خنک و دلچسب است ، اما در کل تابستان بهترین فصل برای سفر به استان همدان است و اگر قصد دارید در فصل پاییز به همدان سفر کنید بهتر است تا اواسط مهر ماه راهی این استان شوید.

  

مکان های گردشگری همدان

یکی از قسمت های مهم هر سفر انتخاب مکان های گردشگری است ، همدان سرشار از جاهای دیدنی ، تفریحی و تاریخی است که هر کدام زیبایی و ویژگی خاص خود را دارد که هر شخصی برای یک بار هم شده پیشنهاد می کنیم از آن ها بازدید کند چرا که این شهر در سه دوره پایتخت ایران بوده است و بی شک بنا های خیلی مهمی و آثار زیبایی را در خود جای داده است ، در ادامه بوکینگ به بهترین شکل ممکن برای هر سلیقه ای جاذبه ها را معرفی کرده است.

غار علیصدر

بی شک یکی از معروف ترین جاذبه های همدان غار علیصدر است ! وقتی  و وارد غار می شوید در بعضی از قسمت ها با قایق جا به جا خواهید شد و در قسمت های دیگر پیاده ، این غار بیست و سومین اثر طبیعی ملی است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و دمای درون غار اکثر زمان ها 20 درجه است که پیشناد می کنیم وقتی می خواهید از این غار بازدید کنید همراه خود لباس گرم و مقداری خوراکی سبک داشته باشید.

ساعت بازدید :

8 صبح الی 17 می باشد که در طول روز چندین بار زمان ورود به غار فرا می رسد.

دسترسی راحت تر :

  

باغ ایرانی همدان

وقتی وارد این باغ می شوید جوی آب را خواهید دید که در سر تا سر باغ امتداد یافته است این یکی از نشانه باغ های ایرانی است پس می توان نتیجه گیری کرد که این باغ با معماری اصیل ایرانی ساخته شده است ، یکی از نکات جالب دیگر این باغ این است که به غیر از گیاهان بومی همدان در این باغ از گیاهان سایر مناطق نیز برای معماری زیبا تر استفاده شده است. نام دیگر باغ ایرانی همدان پارک حکمتی است که در تمام فصل های سال از شادابی و سرسبزی چشم انگیزی برخوردار است.

دسترسی:

    

سفالگری لالجین همدان

اگر عاشق کار های سفالی با طرح های خاص هستید حتما به منطقه لالجین همدان بروید! در لالجین کاگاه های سفالگری یا سفال فروشی های بسیار زیادی وجود دارد که کار های خاص خود را با قیمت های متفاوت به فروش می گذارند همچنین جز خرید از این منطقه می توانید می توانید از  کارگاه های سفالگری بازدید کنید که تجربه دیدن سفالگران با دستانی پر از هنر که از مقداری خاک رس یک وسیله زینتی بسیار زیبا می سازند بازدید کنید و لذت ببرید!

دسترسی:

    

آرامگاه بوعلی سینا همدان 

تا باده عشق در قَدَح ریخته‌اند        و اندر پی عشق عاشق انگیخته‌اند

با جان و روانِ بوعلی مِهرِ علی        چون شیر و شکر به‌هم برآمیخته‌اند

اکثر ایرانی ها اگر کامل ابن سینا را هم نشناسند نام او را حداقل یک بار شنیده اند! اگر به  دیدن معمار قبل و بعد از اسلام علاقه دارید بی شک دیدن آرامگان بوعلی سینا را در  برنامه سفر همدان خود بگذارید ، پرا که معماری ساختمان این بنا در دو سبک ایران بعد از اسلام و قبل از اسلام طراحی شده است ، اگر به قنبد قابوس قبلا سفر کرده باشید اینا بنا برای شما آشنا به نظر می آید چرا که شباهت زیادی به قنبد قابوس دارد البته تفاوت اصلی این دو بنا این است که در معماری آرامگاه بوعلی سینا تعداد و فاصله ستون ها بیشتر می باشد.

ساعت بازدید : 

8:30 صبح تا 20:30 می باشد.

دسترسی راحت تر : 

   

غذای محلی همدان

بی شک تجربه طعم های متفاوت برای خیلی از ما ها لذت بخش است ، هر شهری نسبت به تاریخچه و آب و هوای خود از گذشته غذا های متفاوتی داشته است که تست کردن غذا های محلی هر منطقه بی شک حس متفاوتی خواهد داشت در ادامه همراه بوکینگ باشید چرا که اگر قصد سفر به همدان را دارید بوکینگ غذا های خاص و محلی همدان را در ادامه معرفی کرده است تا سفر برای گردشگران همدان لذت بخش و راحت تر شود!

   

آش خشکبار همدان

بیشتر غذا های این استان رقیق و آبکی می باشد البته که شامل تنوع غذایی بسیار بالا و طعم های متنفاوت نیز است یکی از غذا های قدیمی و دل انگیز همدان آش خشکبار است که از برگه میوه های خشک شده به همراه مغز های مختلف پخته می شود البته این غذا را پیاز و نعنا داغ سرو می کنند و نوع دیگر آن به همراه گوشت با استخوان نیز پخته می شود.

   

آب گوشت فلفل همدان

وقتی اسم آب گوشت می شود یاد خیلی از شهر ها خواهیم افتاد چرا که آبگوشت از غذا های اصیل ایران است که در هر منطقه به صورت متفاوت پخته می شود ، البته که پخت این غذای اصیل زمان بر است و به دلیل مشغله های زیاد زندگی های شهری کمتر در سفره ها دیده می شود اما هنوز هم این غذا بسیار داوطلب دارد! آب گوشت فلفل همدان با گوشت گوسفندی به همراه سبزیجات مختلف و ادویه های مخصوص با فلفل همدان درست می شود و طرفداران بسیاری را در این شهر دارد.

   

آبگوشت قرمه همدان

اگر هم آبگوشت دوست دارید  و هم قرمه سبزی باید بگوییم خواسته شما برآورده شده است! بی شک ترکیب طعم دو غذای اصیل ایرانی شاید اگر از قبل نشنیده باشید برایتان کمی تعجب انگیز باشید اما روش پخت این غذا متفاون و دل انگیز است که می توانید آن را در همدان نوش جان کنید این غذا از گوشت ، سیب زمینی ، سبزی قرمه ، لیموعمانی ، پیاز داغ و تخم مرغ تهیه می شود.

   

رستوران در همدان

همیشه در سفر نه تنها برای همدان بلکه برای سفر به هر شهر یا کشوری در انتخاب رستوران باید دقت بیشتری کرد چرا که باید به بهداشت و تازه بودن محصولاتی که رستوران استفاده می کند اطمینان داشت تا از اینکه در مسافرت خود از بیمار شدن جلوگیری کنیم و کارمان به بیمارستان ها نیافتد! بعد از آشنایی با غذا های همدان این سوال پیش خواهد آمد که این غذا های لذیذ را در کدام رستوران ها نوش جان کنیم! در ادامه مطلب بوکینگ چند رستوران برتر همدان را معرفی کرده تا گردشگران این استان سفری راحت به همدان را تجربه کنند.

 

رستوران سنتی شاندیز حاجی

اگر خیلی حس و حال تاریخی از این استان که پایتخت تاریخ و تمدن ایران بوده است گرفتید برنامه یک وعده غذای ود را نیز می توانید ر این رستوران بگذارید! این رستوران در محله حاجی همدان قرار گرفته است که بنای آن از زمان قاجار پار بجاست و  رستوران در همان فضای سنتی خود خود به مدلی طراحی شده است هم می توانید در پشت میز و هم روی تخت های غذای مورد علاقه اتان را میل کنید. پیشنهاد می کنیم وقتی به این رستوران می روید از شیشلیک آن صرف نظر نکنید ، یکی از اطلاعاتی که راجع به این رستوران مهم است بدانید این است که به دلیل موقعیت مکانی آن که در بافت تاریخی و توریستی شهر است شاید برای گرفتن میز یا تخت مناسب در رستوران کمی به مشکل بربخورید پس بهتر است از قبل برای رزرو اقدام کنید!

رستوران همدان

شماره تماس :

08132534050

دسترسی راحت تر :

  

رستوران میسان

رستورانی داخل دریاچه! اگر به محیط صرف غذای خود اهمیت می دهید این رستوران می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد چرا که هم در وسط دریاچه تپه عباس آباد گرفته است و هم در شب ها که شهر سرشار از نور های متفاوت و سوتی زیبا می شود این رستوران منظره ای فوق العاده از شهر را به میهمانان خود می دهد و از همین منظره می توان به قدری آرامش گرفت از خستگی سفر بکاهد و انرژی بدهد.خوب است بدانید در این رستوران خبری از فست فود ها نیست و تمامغذا با بالا ترین کیفیت پخته می شوند.

شماره تماس :

08138380996

دسترسی راحت تر :

    

رستوران ایتالیایی کتیبه

به همدان برویم و غذای ایتالیایی بخوریم! از آنجایی که استان همدان میزبان گردشگرانی از کشور های خارجی هم است غذای بین المللی نیز در آن دیده می  شود ، رستوران ایتالیایی کتیبه در مجموعه هتل آپارتمان های کتیبه قرار گرفته شده است ، نکته ای دیگری درباره این رستوران بهتر است بدانید این است که منوی آن کمی گران تر از سایر رستوران ها است اما ارزش یک بار تست کردن و کیفیت بالای  غذای این رستوران را دارد. در آخر یادتان نرود سالاد سزار این رستوران با سس دلچسب و مخصوص آن را سفارش دهید.

شماره تماس :

09129454236

دسترسی راحت تر :

مراکز خرید و پاساژ های همدان

شاید جزو دسته افرادی باشید که قسمتی از سفر خود را برای خرید بخواهید در نظر بگیرید ، بوکینگ فکر خرید در همدان را نیز کرده است در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا با چند مرکز خرید همدان آشنا شوید.

 

بازار بزرگ میدان امام خمینی همدان

این میدان از قدیمی ترین و تاریخی ترین میدان های کشور هست که بازار بزرگ همدان نیز در آن واقع شده است و در همدان به قدری معروفیت دارد که اگر به رانندگان تاکسی بگویید دربست میدان از شما نخواهند پرسید کدام میدان ؟ شما را به این میدان خواهند برد ، در این بازار هر آنچه را که فکر کنید مانند پوشاک ، سوغاتی ، میوه و تره بار و ... پیدا می شود و همچنین در تمام روز و تاپاسی از شب زندگی در این میدان جریان دارد و پر از شلوغی است!

دسترسی:

 

لالجین ( مرکز سفال فروشی در همدان)

در بالا تر هم نیز راجع به لالجین توضیح داده ایم ، منطقه ای در همدان است که پر از سفال فروشی و کارگاه های سفالگری می باشد که اجناس سفالی های مختلف و پر تنوع ای را می توان در آن پیدا کرد ، یکی از سوغاتی های محبوب که از همدان می توانید بخریدکار های سفالی است که همدان در فروش آن معروفیت و ویژگی خاص خو را دارد.

دسترسی راحت تر :

  

هتل های همدان

اگر ساکن شهر هایی بودید که از همدان فاصله زیادی دارد یا قصد دارید یک همدان گردی کامل داشته باشید اصلا نگران نباشید چرا که در استان همدان هتل های بسیاری وجود دارد که تنوع برای انتخاب هتل در همدان نیز وجود دارد ، انتخاب هتل در هر سفری قسمت بسیار مهمی است که یک هتل بتواند کامل ما را راضی نگهدارد یا حداقل نیاز های ما را برآورده کند از ویژگی های یک هتل خوب می توان به موقعیت مکانی ، نظافت ، برخورد پرسنل ، کیفیت خدمات ، فضای مناسب و بسیاری گزینه های دیگر اشاره کرد در ادامه بوکینگ چند هتل در همدان را معرفی خواهد کرد تا سفری سرشار از آرامش را در این استان خوش آب و هوا تجربه کنید.

هتل 4 ستاره امیران یک همدان

هتل امیران  در یکی از بهترین منطقه های آب و هوایی در استان همدان واقع شده است که اتاق های آن چشم های انداز های خوبی را دارا می باشد ، این هتلبا فضایی گرم و پرسنلی مجرب آماده پذیرایی میزبانان خود می باشد.

برای دیدن عکس های بیشتر و قیمت های بسیار مناسب این هتل می توانید به راحتی در رزرو هتل امیران یک همدان با بوکینگ اقدام کنید و با خیالی راحت سفر کنید.

دسترسی:

  

هتل 4 ستاره امیران دو همدان

مجموعه هتل های امیران در همدان مسافران ثابت خود را به دلیل کیفیت و پرسنل مجرب خود همیشه حفظ کرده است ، این هتل یک سال پس از هتل امیران یک تاسیس شده (سال 1397) است و مانند هتل امیران یک از خدمات بسیار خوبی برخوردار هست و همچنین معماران این هتل ، برای طراحی از سمبل های ایران باستان الگو برداری کرده اند که جذابیت خاصی به فضای هتل بخشده شده است. برای رزرو سریع این هتل به راحتی می توانید در قسمت رزرو هتل امیران دو با بوکینگ اقدام فرمایید و از اقامتی دلنشین برای خود رقم بزنید.

چگونه به همدان سفر کنیم؟

بوکینگ همانطور که مجله های گردشگری خود را برای داشتن سفری لذت بخش برای گردشگران آماده می کند فکر اینجا را هم کرده است! به راحتی و با خیالی راحت می در قسمت رزرو هتل داخلی برای هر شهری از ایران و در قسمت رزرو هتل در همدان برای استان همدان و برای رزرو هتل خارجی برای سر تا سر جهان هتل مورد علاقه خود را با بهترین قیمت رزرو نمایید و اگر احتیاج به مشاوره داشتید کارشناسان مجرب با بوکینگ در 24 ساعت شبانه روزی آماده پاسخگویی به گردشگران عزیز هستند. اگر  طی کردن مسافت طولانی با ماشین شخصی خود نیز برایتان کمی دشوار است به راحتی در قسمت رزرو پرواز داخلی می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه نمایید .

هتل

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟