خارجی

راهنمای سفر به ایتالیا

  • 22 آبان 1399
مهم نیست چند بار به ایتالیا سفر کرده اید در هرصورت هربار بعد از بازگشت از سفر ایتالیا برای معماری های خیره کننده، زندگی پر از شور و هیجان، غذاهای خاص و خلاصه در یک کلام روزهای ایتالیایی دلتنگ خواهید شد!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام ایتالیا در اصل ریشه ای یونانی دارد و به معنای گاو می باشد! در واقع ایتالیا یعنی "سرزمین گاوها" زیرا قبایل جنوبی ایتالیا گاو نر را نماد قدرت خود می دانستند. پایتخت زیبای آن رم بوده و شکل آن بر روی نقشه شبیه چکمه است. ایتالیا هر ساله میزبان تعداد بی شماری از گردشگران است که راهی این کشور می شوند تا جزایر زیبا، سواحل رویایی، آثار هنری و تاریخی و موزه های آن را ببینند.
اگر شما هم از آن جمله افراد علاقمند به سفر خصوصا ایتالیا هستید با ما در بوکینگ همراه باشید تا از صفر تا صد این سفر یعنی خرید بلیط ایتالیا، ویزای ایتالیا، رزرو رزرو هتل در ایتالیا و خلاصه هر آنچه که برای رفتن نیاز دارید را، به بهترین نحو و با بهترین قیمت در اختیار شما بگذاریم.
italy

آب و هوای ایتالیا

به علت وجود رشته کوه های آلپ، ایتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای و متنوعی است پس همانند کشورهای مدیترانه ای دیگر، ایتالیا نیز هوایی تقریبا گرم و خشک دارد. گرمترین ماه در سال "تیر" و "مرداد" است که اگر بروید کباب می شوید! اما بهترین زمان سفر به این کشور جذاب از اواسط "فروردین" تا اواخر "خرداد" می باشد که در این ماه ها نه تنها آفتابی ملایم و هوایی مطبوع در انتظار شماست بلکه دور و برتان پر است از گلهای زیبا و از آن مهمتر هنوز کشور از وجود گردشگران تابستانی شلوغ نشده است.
آب و هوای ایتالیا

زبان و مذهب مردم ایتالیا

زبان مردم ایتالیایی لاتین بوده و بسیار شبیه زبانهای لاتین دیگر مانند فرانسوی، اسپانیایی، رومانیایی و... است. در الفبای زبان ایتالیایی 21 حرف وجود دارد که همین باعث شده تا جزء زبانهای سخت نباشد. زبان ایتالیایی بصورت بریده بریده ادا شده و دارای ضرب آهنگ یک نواختی می باشد.
قطعا می دانید که قطب اصلی دینِ کاتولیک و مقر اصلی پاپ اعظم در واتیکان رم می باشد پس خیلی طبیعی است که مذهب در این کشور مسیحی کاتولیک باشد بطوریکه حدود 90 درصد جمعیت ایتالیا را این گروه تشکیل بدهند. 10 در صد باقیمانده ادیانی مانند مسیحیان پروتستان، یهودیان و مسلمانان هستند. ایتالیایی ها تمام تعطیلات مسیحی که شامل عید پاک، کریسمس، شکرگزاری و...است را جشن می گیرند.
دین در ایتالیا

واحد پول کشور ایتالیا

یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز قبل از سفر واحد پول کشور مقصد است. در گذشته واحد پول ایتالیا لیره بود، اما امروزه پول آنها به یورو تغییر پیدا کرده است. ایتالیا جزء کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد بنابراین طبیعی است که تمام معادلات خود را نیز با یورو انجام دهد. برای سفر نیز بهتر است شما ریال خود را در ایران تبدیل کرده و یورو همراه خود ببرید. نکته ای که دانستن آن خالی از لطف نمی باشد این است که مردم ایتالیا علاقمند به گرفتن پول نقد هستند بنابراین تا می توانید در خریدهایتان از پول نقد استفاده کنید.
واحد پول ایتالیا

پرچم ایتالیا

پرچم ایتالیا

ویزای ایتالیا

همانطور که می دانید هر کشوری طبق قوانینی خاص اجازه ورود به شهروندان خارجی را می دهد که این قوانین در قالب ویزا، شما را ملزم به داشتن یک سری شرایط می کند. ایتالیا جزء کشورهای شینگن می باشد که با گرفتن آن شما می توانید نه تنها به ایتالیا سفر کنید بلکه می توانید به بعضی از کشورهای اروپایی و هم مرز با آن نیز بروید. انواع ویزاهای ایتالیا به شرح زیر هستند:
  • ویزای توریستی
  • ویزاهای کوتاه مدت
  • ویزای تجاری
  • ویزای پزشکی
  • ویزای فرهنگی-ورزشی
  • ویزای مقام های رسمی
  • ویزای تحصیلی-تحقیقاتی
  • ویزای الحاق به همسر ایتالیایی
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای کودکانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند
اما مد نظر ما الان ویزای توریستی است، که برای اخذ آن باید به سفارت مراجعه کرده و هدف از سفرتان را ذکر کنید و در روزی که برای شما تعیین شده است با در دست د اشتن مدارک مورد نیاز از جمله:
  • 2قطعه عکس
  • فرم درخواست
  • اصل پاسپورت
  • اصل شناسنامه
  • اصل مدارک شغلی همراه با ترجمه به انگلیسی یا ایتالیایی
  • مدیران شرکت ها : آخرین روزنامه رسمی
  • مشاغل آزاد : جواز کسب
  • کارمندان دولت : لیست بیمه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
به سفارت بروید. لازم به ذکر است که اعتبار ویزای توریستی 3 ماه می باشد و زمان صدور آن نیز بین 3 هفته تا 1 ماه طول می کشد.

ویزا ایتالیایی

نکات ضروری

برای سفری بی دردسر و راحت تر به ایتالیا بوکینگ قصد دارد تا چند باید و نباید مهم را با شما در میان بگذارد!
  • یک کپی از مدارکتان تهیه کرده و آنها را همراه خود داشته باشید.
  • در هتل های ایتالیا هنگام ترک هتل کلید را از شما میگیرند بنابراین اشیا باارزش خود را داخل گاو صندوق نگهداری کنید.
  • حتما این نکته را بدانید که استفاده از سرویس بهداشتی های عمومی رایگان نیست.
  • در ایتالیا آب آشامیدنی رایگان است پس شما می توانید همراه خود بطری داشته و از آبخوری های خیابان ها آن را پر کنید.
  • به علت اینکه کلیسا در ایتالیا زیاد است و بازدید از آنها واجب! لطفا حتما لباس مناسب وتقریبا پوشیده ای به تن کنید.
  • در انتخاب تاکسی دقت کرده و سعی کنید تاکسی هایی که سفید هستند را سوار شوید زیرا آنها قانونی بوده و طبق تعرفه و با تاکسیمتر کار می کنند.
  • انعام دادن در ایتالیا واجب نبوده اما گاهی بدون پرسیدن، سرویسی برایتان می آورند که شما ممکن است فکر کنید رایگان است که اینطور نیست! برای اینکه به مشکل بر نخورید قبل از استفاده حتما بپرسید رایگان است یا پولی!
  • با همراه داشتن کرم ضد آفتاب، بطری آب و ترجیحا کلاه آمادگی گرما و آفتاب شدید را داشته باشید.
  • در ایتالیا مترو سواری کنید و اگر جایی ماندید سراغ جوانترها بروید، زیرا اکثرا انگلیسی می دانند.
  • هنگام بازدید از مکان های شلوغ مراقب دزدها و جیب برها باشید.
  • حتما بیمه مسافرتی داشته باشید، که می توانید آن را از اینجا تهیه نمائید.
سفر به ایتایا

غذاهای معروف ایتالیا

عاشق پیتزا هستید؟ علاقه به خوردن لازانیا و پاستا دارید؟ تعریف تیرامیسو را شنیده اید و دوست دارید این دسر خوشمزه را امتحان کنید؟ مقصد دقیقا همینجاست، ایتالیا! در این کشور هیچ مشکلی با غذا نخواهید داشت چرا که اصلا در ایتالیا هیچ خوردنی ای نیست که برای ذائقه ما ایرانی ها دلچسب نباشد. شاید تنها مسئله ناراحت کننده این باشد که در طول سفرتان ممکن است برای امتحان کردن اینهمه غذای خوشمزه وقت کم بیاورید!
غذای ایتالیایی

پیتزا مارگاریتا/Pizza Margherita

پیتزا اولین گزینه ای است که در شروع معرفی غذاهای ایتالیایی به ذهنمان می رسد چرا که این غذای خوشمزه تبدیل به سمبلی برای ایتالیا شده است. پیتزاها در ایتالیا کمی با پیتزاهای ایران فرق دارند! یعنی ورقه های نازکی از نان هستند که با مواد بسیار کم به همراه روغن زیتون و پنیر پخته می شوند، به این علت که ایتالیایی ها ترجیح می دهند پیتزا را با مواد کم و سبک میل کنند و بر این باور هستند که هرچقدر پیتزا از ترکیب مواد کمتری درست شده باشد، دارای کیفیت بهتری می باشد! شاید به همین دلیل پیتزا مارگاریتا نمونه کامل یک پیتزای ایتالیایی است.
در سال 1889 در زمان بازدید ملکه مارگاریتا از ناپل یک آشپز محلی و با ذوق ترکیب جذابی از گوجه، ریحان و پنیر موتزارلا را در قالب پیتزا درست کرد که از نظر رنگبندی شبیه به پرچم ایتالیا بود و بسیار به مذاق ملکه خوش آمد. به همین دلیل به نام پیتزا مارگاریتا شهرت یافت.

pizza margherita

سالتیمبوکا/Saltimbocca

یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین غذاهای ایتالیایی سالتیمبوکا می باشد که ایتالیایی ها عقیده دارند اگر کیفیت مواد آن خوب باشد باید تا داخل دهان می گذاری آب بشود!
برای تهیه آن یک لایه نازک گوشت گوساله و سبزیجات را با یک لایه نازک گوشت خوک نمک سود شده بپوشانید، با خلال دندان مانند بقچه ببندید و سرخ کنید. این غذا بسیار محبوب ایتالیایی ها و همینطور توریست ها است و می توان آن را با مرغ، گوشت گوسفند و یا هرنوع گوشت دیگری هم درست کرد اما دیگر نباید از آن توقع یک سالتیمبوکای با اصالت را داشته باشیم!


Saltimbocca

لازانیا/Lasagna

فکر کردید لازانیای خوشمزه را فراموش کرده ایم؟ هرچند که این غذا به قدری در کشور خودمان با رسپی های مختلف درست می شود که مانند قرمه سبزی برایمان آشناست! اما جدای از اینکه جایش در لیست غذاهای ایتالیایی خالی می ماند گفتیم بد نیست با نحوه پخت اصلی آن هم بیشتر آشنا بشویم.
در ایتالیا این ورقه های نازک خوشمزه را بدون سس گوجه فرنگی! با سس بشامل و ترکیبی از پنیر موتزارلا و پارمزان به همراه راگو یا سس گوشت در ظرف چیده و داخل فر میگذارند. به همین سادگی، به همین خوشمزگی!


Lasagna

آرانچینو/Aranchini

یکی دیگر از غذاهایی که در سفر به  ایتالیا حتما باید امتحان کنید این کوفته برنجی های سرخ شده است. آرانچینو که به معنای پرتقال کوچک است را می توانید در بازارها، رستوران ها، بارها و خلاصه سراسر ایتالیا پیدا کرده و نوش جان کنید. این گلوله های کوچک خوشمزه ترکیبی از برنج، سس گوجه، راگو، پنیر موتزارلا و نخود فرنگی است که در لایه ای پودر سوخاری نرم غلطانده و سپس سرخ می شوند. حواستان باشد این کوفته های خوشمزه را همان لحظه که سرخ می کنند بخرید زیرا اگر از قبل سرخ شده و بعد گرم شوند، تردی خود را از دست می دهند.


آرانچینو

تیرامیسو/Tiramisu

در این لیست خوشمزه ما قطعا جای یک دسر شیرین خالی است! تیرامیسو دسری محبوب نه تنها در ایتالیا بلکه در کل دنیا می باشد که بخاطر طرز تهیه ساده آن هم میتوانید خودتان درست کنید هم در کشورهای مختلف نوش جان کنید، اما مطمئن باشید مزه تیرامیسو در ایتالیا چیز دیگری است! معنی تیرامیسو می شود "مرا بالا ببر" یا "مرا خوشحال کن" که اشاره به ظاهر زیبا و شیوه خوردن آن دارد. این دسر از آغشته کردن بیسکویت های انگشتی به قهوه و ترکیبی از خامه، شکر و پنیر زده شده و پودر کاکائو درست میشود که هم بصورت کیک های بزرگ و هم دسرهای تک نفره در طعم های مختلف موجود است.

Tiramisu

حمل و نقل در ایتالیا

شاید به عنوان یک توریست برایتان جالب باشد کمی از سیستم حمل و نقل در ایتالیا بدانید. شبکه حمل و نقل عمومی در ایتالیا بسیار گسترده و کامل است. شما می توانید با قطارهای سرعت بالا سفر کنید، یا با شبکه قطارهای محلی؛ که هرچند ممکن است به تندی قطارهای سرعت بالا حرکت نکنند اما اغلب مکان ها را پوشش می دهند و از قیمت خوبی هم برخوردار هستند. اتوبوس نیز یکی دیگر از وسیله های حمل و نقل عمومی است که در حال تغییر و پیشرفت می باشد. مترو نیز یکی دیگر از راه های جابجایی در ایتالیا است که شما به راحتی و با استفاده از تابلوهای مختلف نصب شده در ایستگاه ها می توانید از آن استفاده کنید. از وسیله های زمینی که بگذریم به علت اینکه ایتالیا دارای جزایر زیبایی است شما می توانید با قایق و کشتی های مختلف نیز خود را به آنها برسانید.


حمل و نقل در ایتالیا

سیم کارت در ایتالیا

شما میتوانید قبل از سفر به ایتالیا سیم کارت خود را رومینگ کنید یا اگر مایل به خرید سیم کارت ایتالیایی هستید با توجه به شرایط و استفاده ای که مایلین از سیمکارت بکنید (برای تماس یا فقط اینترنت) اپراتور مناسب خودتان را پیدا کنید.
در ایتالیا 4 اپراتور فعال و معتبر وجود دارد :
  • اپراتور TIM که مربوط به خود ایتالیا است و طرفدار زیادی هم ندارد!
  • اپراتور Tre که هم آنتن دهی خوبی دارد هم تعرفه خدمات آن مناسب است. Tre به معنای عدد 3 می باشد.
  • اپراتور Wind که تقریبا هم سطح Tre است و تعرفه و خدمات مناسبی به مصرف کننده ارائه می دهد.
  • اپراتور Vodafone که یکی از بهترین و سرشناس ترین اپراتورهای تلفن همراه است ولی قیمت بالایی دارد!

اپراتور تلفن همراه

شهرهای توریستی ایتالیا

وقت آن رسیده است که باهم سری به شهرهای زیبا و خیال انگیز ایتالیا بزنیم. برترین شهرهای دنیا که هرساله بیشترین آمار توریست را به خود اختصاص می دهند. شهرهایی مانند رم، ونیز، فلورانس، ناپل، سیسیل، میلان و... که بی شک تمام دنیا آنها را می شناسند و همینطور شهرهای کمتر شناخته شده ای مانند جنوا، ورونا، پمپئی، بولونیا، اوترانتو، بلونو، پالرمو و...
با ما در بوکینگ همراه باشید تا در کنار هم ایتالیا را بیشتر بشناسیم.


italy

رم - Rome

رم پایتخت زیبای ایتالیا یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می شود. بناها و مکان های تاریخی که در آن وجود دارد فرهنگ و تمدن بالای این شهر را نمایش می دهند. در این شهر خیره کننده شما به هر طرف که نگاه کنید کلیساهای قرون وسطایی، موزه های هنری وکاخ های رنسانس را می بینید. دیدنی ترین جاذبه در رم بنای باشکوه و دیدنی کولوسیوم/Colosseum است، این بنا تاریخی ترین و بزرگترین تماشاخانه در دنیا می باشد که در قرن اول میلادی برای مراسم های مختلف در طول 12 سال ساخته شد! زمانی که کولوسیوم را می بینید می توانید نبرد گلادیاتورها را تجسم کنید و صدای جمعیتی که برای تماشای جنگ گلادیاتورها آمده اند را بشنوید.

جاهای دیدنی رم :

  • کلیسای سان کلمنته/Basilizca San Clemente
  •  فواره تروی/Trevi Fountain
  •  میدان پیازا ناوونا/Piazza Nzavona
  • میدان رومی/Roman Forum
  •  موزه واتیکان/Vatican Museums
  • پانتئون/Pantheon و... 

کلیدهای کوچک !

  • در اطراف جاذبه های رم از دستفروشان چیزی نخرید، زیرا به محض حتی صحبت با یکی از آنها، تعداد زیادی دور شما جمع می شوند و تا پایان گردش در آنجا رهایتان نخواهند کرد!
  • در رم اگر ایستاده غذا بخورید برای شما ارزانتر از نشسته غذا خوردن تمام می شود!
  • در رستوران های رم فاکتورها را به دقت بخوانید زیرا بسیار دیده شده است، فاکتوری که ارائه می دهند از هزینه های میز شما بیشتر است!

colosseum rome

ونیز/Venice

ونیز رویایی شهری ست منحصر به فرد، شناور روی آب، با صدها پل زیبا و کانال های جذاب! عاشقانه ترین شهر در تمام دنیا که این جادو را دارد باعث شود تمام مدتی که در آن به سر می برید حس کنید در خواب هستید و رویایی باشکوه می بینید! ونیز بر روی یک تالاب که توسط دریای آدریاتیک به وجود آمده، ساخته شده است که آبشارهای جذاب و معماری عجیبی دارد. شهر کوچک ونیز با جمعیتی حدود 260 هزار نفر با ساختار جزیره مانندش سبب شده که هیچ نوع ماشینی در آن وجود نداشته باشد و شما برای دیدن جاذبه های آن یا باید پیاده روی کنید و یا از تاکسی های قایقی استفاده نمائید.

جاذبه های دیدنی ونیز :

  • میدان و کلیسای سن مارکو/Piazza San Marco
  • کلیسای سنت مارک/Saint Mark
  • پل ریالتو/Rialto Bridge
  • پل آه/Bridge Of Sighs
  • گرند کانال/Grand Canal
  • آرسنال/Arsenale
  • مورانو/Murano
  • کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت/Santa Maria Della Salute
  • اسکله ریوا دلی اسکیاوونه/Riva Degli Schiavone
  • کاخ سانتا سوفیا/Ca d Oro
  • مجموعه پگی گوگنهایم/Peggy Guggenheim Collection
  • جزیره و کلیسای سن جورجو ماجوره/Church Of San Giorgio

که پیشنهاد می کنیم حتی دیدن یکی از آنها را هم از دست ندهید.



ونیز

فلورانس/Florence

فلورانس زیبا یکی از شهرهای مهم و تاریخی ایتالیاست که به محض ورود به آن روح هنر و رنسانس شما را تسخیر می کند به طوریکه حس می کنید مسافر زمان هستید و به گذشته رفته اید! سفر به فلورانس حقیقتا آرزوی عاشقان تاریخ و هنر رنسانس می باشد و نکته خوشحال کننده این است که هزینه ها در فلورانس به نسبت شهرهای اروپایی پایین تر می باشد.گالری ها، کاخ ها، موزه ها و کلیساهای این شهر سرشار از دیدنی های هنری و تاریخی است که شاهکارهای موجود در آن سالهاست جزء میراث جهانی یونسکو می باشد. ژولیوس سزار، دانته، میکل آنژ، گالیله، رافائل و... تنها تعدادی از اشخاص برجسته و نامدار فلورانس بوده اند.
گالری آکادمیا/The Accademia Gallery یکی از معروفترین و پر بازدیدترین موزه های دنیا است که اکثر کارهای میکل آنژ از جمله مجسمه 4 متری داوود در آن قرار دارد.

از دیگر جاذبه های دیدنی های فلورانس :

  • کلیسای جامع فلورانس/Cattedrale Di Santa Maria Del Fiore
  • تعمیدگاه سان جیوانی/Baptistery Of San Giovanni
  • موزه آثار کلیسای جامع/Museo DellOpera del Duomo
  • گالری اوفیتزی/Ufiizi Gallery
  • کلیسای سانتا ماریا نوولا/Church Of Santa Maria Novella
  • پل پونته وچیو/Ponte Vecchio
  • باغ های بابولی/Giardino Fi Boboli
  • بازار چرم سن لورنزو/San Lorenzo
  • باغ های باردینی/Giardino Bardini
  • موزه ملی بارگلو/Notional Musem Of Bargello
  • پیازاله میکل آنژ/Piazzale Michelangelo

فلورانس    فلورانس

میلان/Milan


میلان را به برکت وجود دو تیم فوتبال محبوب آ.ث.میلان و اینتر میلان همه می شناسیم! شهری شیک، با محیطی دوست داشتنی و جذاب، که برعکس شهرهای دیگر ایتالیا تمدن و شهرنشینی مدرن را به ما نمایش می دهد. این شهر به عنوان پایتخت مد و طراحی هم معروف است و شاید به همین خاطر میلان جزء یکی از گرانترین و پر هزینه ترین شهرهای اروپا شمرده می شود!
نکته خوشمزه در رابطه با میلان وجود رستوران های معروف با سرآشپزهای حرفه ای در سراسر شهر است که بهترین غذاهای ایتالیایی و بین المللی را سرو می کنند. بسیاری از این رستوران ها در سراسر جهان نامدار هستند و جوایز متعددی را از آن خود کرده اند.

جاذبه های دیدنی میلان :

  • تئاتر لا اسکالا/Teatro Alla Scala
  • موزه پولدی پزولی/Poldi-Pezzoli
  • قلعه اسفورزا/Castello Sforzesco
  • کاخ سلطنتی میلان/Royal Palace Of Milan
  • کلیسای جامع میلان/Milan Cathedral
  • میدان پیازا دل دومو/Piazza Del Duomo
  • خانه اپرای اسکالا/Teatro alla Scala
  • پارک سمپیون/Parco Sempione
  • افلاک نمای میلان/Planetario Di Milano


میلان

سیسیل/Sicilia

به سیسیل اسرار آمیز، جزیرهء آتشفشانی، شهر پدر خوانده و مافیا خوش آمدید!
جزیره سیسیل یکی از بزرگترین جزایر در دریای مدیترانه در جنوب ایتالیا واقع شده است و در کنار جزایر کوچک دیگر منطقه ای کاملا خود مختار و مستقل به نام "منطقه سیسیلی" را تشکیل می دهد. تنگه مسینا این جزیره را از ایتالیا جدا میکند و کوه اتنا که فعالترین رشته کوه آتشفشانی در اروپا می باشد هم در آن واقع شده است! مردم این جزیره فرهنگ خاصی دارند و از سبک های متفاوتی نیز در معماری های خود استفاده می کنند. این جزیره علی رغم جاذبه های زیاد، سرمایه گذاری های متعدد و فرهنگ غنی خود به علت وجود مافیا و باند بازی های آن متاسفانه به جایگاه و پیشرفتی که لایقش بوده، نرسیده است!
از دیدنی های سیسیل ایتالیا جدا از آرامش بی نظیر و غروب خیره کننده اش می توانیم به
کوه اتنا/Mount Etna، دره معابد/Valle Dei Templi، کلیسای جامع پالرمو/Palermo Cathedral، سلینانته/Selinunte، گورستان پانتالیکا/Necropolis Of Pantalica، شهر تاریخی سیراکوز/Syracuse، غار موزه سیسیل/Grotta Mangiapane، برج ساعت نجومی/Bell Tower And Astronomical Clock، دخمه های کاپوچین/Catacombe dei Cappuccini، جزیره ایولین/The AeolianIslands، شهر تاریخی پالرمو/Palermo و... اشاره کنیم.

سیسیل

    سیسیل

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا یکی از توریستی ترین و مسحور کننده ترین کشورهای دنیا می باشد که از نظر جاذبه های گردشگری با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست! شاهکارهای هنری و معماری، اماکن تاریخی و اسرار آمیز به همراه طبیعت بکر و رویایی آن را بگذارید کنارِ غذاهای خاص و خوشمزه، دنیای مد و فشن و شخصیت های مهم و معروف ایتالیایی! آنگاه به این نتیجه خواهید رسید که چرا سفر به ایتالیا انقدر مورد توجه گردشگران می باشد.

ایتالیا

برج کج پیزا/Leaning Tower Of Pisa

این برج را می توان یکی از معروفترین نماد های ایتالیا دانست! برجی که تمام مشهور بودن خود را مدیون یک خطای انسانی است! این برج معروف نه پیشینه خاصی دارد، نه معماری خارق العاده ای؛ فقط و فقط کج بودن آن باعث معروفیتش شد. این برج کج در شهر پیزا قرار دارد که خود یکی از زیباترین و کهن ترین شهرهای ایتالیا است. ساخت برج پیزا در سال 1173 شروع شد و دیری نپایید که به علت اشتباه در ساخت فونداسیون، شروع به کج شدن کرد. به همین علت معمارهای آن مجبور شدند ساختش را نصفه کاره رها کنند! در سال 1272 مهندسین با تقویت پایه آن روند ساخت را ادامه دادند. بالاخره در نیمه دوم قرن 14 این برج به اتمام رسید ولی هر سال به اندازه 1 میلی متر کج میشد. در طی سالهای بعدی سعی بر تقویت و نگهداری برج با کابلهای فلزی کردند و حدود 70 تن خاک از فونداسیون آن خارج کردند! می گویند بااینکار پایداری پیزا را تا سه قرن بعد تضمین کرده اند!
زمانی که برای بازدید از برج پیزا به شهر پیزا رفتید جاذبه های دیگر آن را نیز از دست ندهید.


pizza

مسیریابی :


گالری اوفیتزی/Uffizi Gallery

اگر می خواهید مجموعه ای پر از نقاشی ها و مجسمه هایی از شاهکارهای هنرمندان مطرح دنیا را ببینید حتما سری به گالری اوفیتزی در فلورانس بزنید! اوفیتزی یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های جهان است که برای بازدید از آن ابتدا باید در صف  ایستاده و مراحل امنیتی را طی کنید، سپس از پلکان دوران رنسانس گذشته و وارد ورودی اصلی موزه شوید!
در این گالری می توانید آثار برجسته ای از میکل آنژ، بوتولیچی، لئوناردو داوینچی، رافائل و... را دیده و لذت ببرید.
اوفیتزی به صورت راهرویی طویل با اتاقهایی است که در آنها آثار هنری را به ترتیب زمان به نمایش گذاشته اند. از آنجایی که این گالری یکی از پربارترین و پرطرفدارترین موزه های ایتالیا می باشد، به علت آسیب ندیدن آثار ارزشمند در آن، هربار به تعداد محدودی از مراجعه کننده ها اجازه ورود داده می شود. پس طبیعی است که با صفی طولانی مواجه شوید. برای اینکه زیاد در صف نمانید، بهتر است بلیط های خودتان را از قبل تهیه کنید.

uffizi gallery

 uffizi gallery    uffizi gallery
مسیریابی:

جزایر مورانو و بورانو در ونیز/Murano & Burano

مورانو جزیره کوچک اما رنگارنگ و زیبایی است که شیشه های ساخته شده در آن در سراسر  جهان نامدار و ارزشمند هستند. به همین خاطر تمام مغازه های این جزیره پر از شیشه های زیبا و رنگی می باشد! در مورانو شما می توانید شیشه سازان را ببینید که چگونه با فوت کردن در شیشه؛ ظروف و وسایل تزئینی زیبایی خلق می کنند. در مورانو انواع زیورآلات، لوستر، مجسمه های شیشه ای، جامهای زیبا، گلدانهای پر نقش و نگار را می توانید بخرید و به عنوان یادگاری از این جزیره زیبا با خود همراه کنید.


مورانو
بورانو نیز جزیره زیبای دیگری در ونیز است که محیط اطراف شما را رنگی کرده است! خانه های بورانو آن چیزی است که این جزیره را در تمام دنیا مطرح کرده است. خانه هایی متفاوت، کوچک و بزرگ در کنار هم که به سلیقه و همت خود ساکنین آن که اغلب ماهیگیر هستند با رنگهای جذابی رنگ آمیزی شده اند. این رنگ آمیزی بورانو را تبدیل به محیطی شاد و کارتنی کرده است که جان می دهد برای گرفتن عکسهای ناب! تا یادمان نرفته این نکته را نیز بگوییم که بیسکویت های این جزیره هم بسیار محبوب و خوشمزه هستند؛ پس به جز خوردن، از خریدن و بردن آن هم غافل نشوید!


بورانو

خانه ژولیت/Juliet`s House

داستان معروف رومئو و ژولیت اثر شکسپیر را خوانده اید؟ فیلم و تئاتر آن را دیده اید؟ سرانجام عشق پاک و غمگینشان را می دانید؟ خانه ای در شهر ورونا/verona ایتالیا وجود دارد که به نام خانه عشق معروف است و بالکن آن یکی از جاذبه های دیدنی ایتالیا! چرا که این خانه متعلق به ژولیت معشوقه رومئو بوده و از همان بالکن این دو دلداده همدیگر را ملاقات و باهم راز و نیاز می کردند! افسانه یا واقعیت، این نمایشنامه باعث رونق زیاد این خانه و شهر شده است و هر ساله میلیون ها بازدید کننده را به سوی خود جذب میکند! راه ورود به خانه ژولیت از دالانی میگذرد که روی دیوار آن پر است از نامه های عاشقانه ای که افراد خطاب به معشوقه هایشان نوشته اند و همینطور آدامس هایی که چسبانده اند! البته امروزه چسباندن نامه و آدامس جریمه ای معادل 500 یورو را برای عاشق بی نوا به همراه دارد! در قسمت پشتی این خانه نیز یک مغازه یادگاری فروشی، نرده ای آهنی با هزاران قفل و مجسمه ای از ژولیت زیر بالکن معروف وجود دارد. عشاقی که از این خانه بازدید می کنند به نشانه عشق و پیوند ابدی قفلی از مغازه خریده و به نرده می بندند! قسمت داخلی خانه نیز بسیار زیبا و به سبک رنسانس است. همچنین لباسها، تخت و وسایل استفاده شده در فیلم رومئو و ژولیت نیز برای دیدن عموم در این خانه نگهداری می شود. در خانه ژولیت موزه تمبر و موزه سفالگری نیز وجود دارد.


juliet

مسیریابی:

خرید در ایتالیا

هرچقدر هم بگوییم جاذبه های ایتالیا بسیار زیاد بوده و ایتالیا مهد تاریخ و هنر است؛ بازهم خرید کردن جایگاه ویژه ای در سفر دارد! خصوصا در همین ایتالیا که کشوری پیشرو در زمینه پوشاک و مد است و برندهایی همچون

  • بولگاری/Bulgari،
  • جورجیو آرمانی/Gorgio Armani،
  • دی اند جی/D&G،
  • گوچی/Gucci
  •  ورساچه/Versace در آن خلق شده اند!

همراه ما باشید تا باهم مراکز خرید معروف شهرهای ایتالیا را بشناسیم.


shopping

خرید در رم

رم یکی از شیک ترین شهرهای دنیا برای خرید شمرده می شود. شما می توانید مغازه های اصلی را در منطقه پراتی/Prati پیدا کنید، برای اینکه لباس های دست دوز بخرید به مونتی/Monti بروید و یا سری به منطقه ترستور/Trastevere بزنید و لباس های بچگانه، خوراکی های جذاب و پوشاک آماده تهیه کنید. از مکان های خرید معروف رم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • پلکان اسپانیایی و ویا کوندوتی/Via Condotti که بهشتی برای طراحان است و بهترین برندهای دنیا را برای فروش دارد.
  • بازارهای روزانه و یا موقتی مانند بورگتو فلامینیو/Borghetto Flaminio که حتی قدم زدن در آن و دیدن اشیا عتیقه و قدیمی هم میتواند کلی حالتان را خوب کند.
  • مارینی/Marini که قدیمی ترین مغازه کفش فروشی دست دوز با چرمهای معروف ایتالیایی است که به مدت تقریبا یک قرن است که توسط خانواده مارینی گردانده می شود. شما در این بهشت چرمی می توانید ستارگان سینما و افراد مشهور بسیاری را ببینید.
  • کامپو دِ فیوری/Campo De Fiori اگر عاشق خوردنی هستید این بازار را از دست ندهید! پنیرهای ایتالیایی، سبزیجات و میوه جات تازه و از همه مهمتر روغن زیتون های بومی آن را فراموش نخواهید کرد.
  • ویادل گووِرنو وکیو/Via Del Governo Vecchio خیابانی تاریخی با درهای قدیمی که پر است از مغازه های عتیقه فروشی! اگر چراغ جادوی علاءالدین را در یکی از مغازه ها پیدا کردید لطفا یک آرزو برای ما کنار بگذارید.
  • ویا دل کورسو/Via Del Corso اگر با گذشته میانه ای ندارید و عاشق جنس های مدرن و به روز هستید سریعا خود را به این خیابان رسانده و از پر زرق و برق ترین مغازه های رم خرید کنید.
  • مرکز خرید داویده چنچی/Davide Cenci، مرکز خرید بورسالینو/Borsalino، مغازه دولچه اند گابانا/D&G، مرکز خرید پاپیروس/Papiro، مرکز خرید کوین/Coien و... از دیگر مراکز خرید مهم رم شمرده می شوند.

D & G

خرید در ونیز

تفاوت خرید کردن در ونیز با شهرهای اروپایی دیگر این است که بیشتر مردم آن مایل هستند از بوتیک ها و مغازه های دلخواه خرید کنند تا مراکز خرید! بالاخر ونیز است دیگر؛ باید متفاوت باشد.
البته این موضوع به این معنی نیست که شما در ونیز نمی توانید مرکز خرید پیدا کنید؛ اتفاقا مراکز خرید بسیار شیکی با انواع برندهای معتبر اروپایی وجود دارد که پیشنهاد میکنیم حتما در کنار مغازه ها و بوتیک های ونیزی، دیدن آنها را هم از دست ندهید!

  • مرکز خرید تی فونداکو دی تدسچی/T Fondaco dei Tedeschi

که در کنار پل Rialto واقع شده است و با حدود 300 برند معتبر یکی از بهترین و کاملترین ها می باشد! در این مرکز خرید رستوران های ایتالیایی محشری هم وجود دارد و نکته دیگر اینکه روی پشت بام آن یک تراس بزرگ وجود دارد که شما می توانید از آنجا منظره نفس گیر و کاملی از ونیز را ببینید.

  • مرکز خرید نونتا دی پیاو دیزاینر اوت لت/Noventa di Piave Designer Outlet

اگر اهل برندهای خاص مثل فندی/Fendi یا گوچی/Gucci هستید اما ترجیح می دهید پول کمتری پرداخت کنید، حتما به این مرکز خرید سری بزنید. در این اوت لت بیش از 150 مغازه وجود دارد که مدل های قدیمی برندهای معروف را با کمترین قیمت در اختیار شما می گذارند.

  • مرکز خرید گالریا بارسلا/Galleria Barcella

این مرکز خرید با حدود 15 مغازه و فروشگاه یکی از بهترین جاهایی است که شما می توانید در آن فقط برندهای ایتالیایی را ببینید و خرید کنید.

  • مرکز خرید ناوه ده ورو/Nave de vero

با وجود تقریبا تازه تاسیس بودنش توانسته به راحتی جایی بین مراکز خرید نامدار برای خود باز کند. در آن هم برندهای اروپایی هم ایتالیایی به فروش می رسد که با وجود گمنام بودن از قیمت و کیفیت فوق العاده خوبی برخوردار هستند! در فضای سبز ناوه ده ورو مسابقات فوتبال و فرمول یک برگزار می شود که می توانید اگر دوست داشتید، در آنها شرکت کنید.

  • لو مرسوری/Le Mercerie

یکی از مطرح ترین خیابان های خرید در ونیز است که برندهای معروف گوچی، پرادا، هرمس، لویی ویتون، شانل، سواروسکی، دی اند جی و... در آن شعبه دارند. حتی اگر خریدی ندارید ساعتی از وقت خود را به این خیابان اختصاص بدهید تا از دنیای مد و فشن عقب نمانید!!

از دیگر خیابان های خرید معروف در ونیز :

  • خیابان سالیتزادا سان موئیزه/Salizada San Moise
  • خیابان سن ساموئله/San Samuele
  • خیابان کاله لارگا22 مارتسو/Calle Larga XXll
  • بازار کامپو سن موریتسو/Mercantino di Campo San Maurizio

خرید در ونیز

خرید در میلان

میلان به پایتخت مد و فشن در دنیا معروف است پس شاید بیراه نباشد که هم قیمت ها خیلی بالا باشند و هم تمام بوتیک ها و مراکز خرید آن پر باشند از برندهای لاکچری! میلان در مقایسه با شهرهای دیگر ایتالیا خلوت تر است بنابراین اگر مایل به خرید سر حوصله و در بوتیک های خلوت و شیک هستید، مقصد ایده آل شما میلان است! سعی کنید برنامه سفر خود را برای ماه های ژانویه یا جولای تنظیم کرده تا بتوانید از تخفیفهای ویژه و حراجهای فصلی بهره مند شوید.
  • کُوادریلادرو اورُ/Quadrilatero D'oro این منطقه از 4 خیابان تشکیل شده است که پر از بوتیک هایی با برندهای معتبر مانند آرمانی/Armani، پرادا/Prada، روبرتو کاوالی/Roberto Cavalli و... می باشد. به همین دلیل هم به آن مستطیل طلایی می گویند.
  • گالری ویتوریو امانوئل/Galleria Vittorio Emanuele یکی از قدیمی ترین و بهترین مراکز خرید در میلان همین گالری می باشد که هم معماری زیبایی دارد و هم پر است از فروشگاه ها و رستوران های لوکس.
  • مرکز خرید براین و بری/Brain & Barry این مرکز خرید با 12 طبقه ای که دارد یکی از مهمترین و کاملترین مراکز خرید در میلان است.
  • مرکز خرید آرمانی/Armani Milano یکی از لوکس ترین مراکز خرید در میلان آرمانی می باشد که از کیف، کفش، پوشاک تا لوازم آرایش و اکسسوری های مختلف را میتوانید از آن تهیه کنید.
  • پیازا پورتلو/Piazza Portello در این مرکز خرید به قدری تنوع محصولات ارائه شده زیاد می باشد که غیرممکن است از آن دست خالی بازگردید. پیازا در فضای باز قرار گرفته است که به شما امکان می دهد خریدی دلنشین تر داشته باشید.
  • از دیگر مراکز خرید در میلان می توانیم به مرکز خرید ریناستنه/La Rinascente، اسکالو میلانو/Scalo Milano، اکسلسیور میلانو/Excelsior Milano، ایل سنترو میلانو/IL Centro Milano، اورینتال مال/Oriental Mall، خیابان نِویگلی میلان/Navigli و... اشاره کنیم.
میلان

رستوران در ایتالیا

در ایتالیا آشپزی و غذا خوردن فقط برای سیر شدن نیست، بلکه به آن به چشم یک هنر و سرگرمی نگاه می کنند. شاید به همین دلیل است که ایتالیا پر است از غذاهای خوشمزه و رستوران های عالی! پس از رم و ونیز تا میلان در کنار ما باشید که باهم رستوران های معروف ایتالیا را بررسی کنیم.
رستوران در ایتالیا

رستوران چچینو دال 1887/Checchino dal 1887

این رستوران یکی از قدیمی ترین ها در شهر رم است که در قرن 19 توسط یک خانواده تاسیس و تا امروز اداره می شود. غذاهای این رستوران مطلوب و قیمتهای آن بسیار مناسب می باشد شما این دو مورد را بگذارید کنارِ منوی کامل و سنتی ایتالیایی و محیط گرم و دوستانه رستوران، آنوقت متوجه خواهید شد که چرا رستوران چچینو دال اینچنین مورد توجه گردشگران قرار دارد. توصیه میکنیم پاستای گوجه و ریحان این رستوران را حتما امتحان کنید تا با مزه واقعی پاستای ایتالیایی آشنا شوید! چچینو دال بعد از صرف غذا از شما با دسرهای شیرین و پنیرهای ایتالیایی پذیرایی می کند.

چچینو
مسیریابی:

رستوران لوکندا سِیپریانی/Locanda Cipriani

این رستوران زیبا و کلاسیک در ونیز قرار دارد و بیشترین معروفیت خود را مدیون میزبانی از "ملکه الیزابت" و "ارنست همینگوی" می باشد. لوکندا سِیپریانی در محدوده "تورچلو" واقع شده است که شما می توانید با کشتی خود را به آن رسانده و غذای فوق العاده ای سفارش داده و در حین نوش جان کردن، از مناظر زیبای باغ های آن نیز لذت ببرید! محیط این رستوران در شب با شمع هایی که روشن می کند بسیار عاشقانه و رمانتیک می شود! در رستوران لوکندا سِیپریانی اتاقهایی برای استراحت مسافران هم در نظر گرفته شده است.


Locanda Cipriani
مسیریابی:

رستوران درای میلانو/Dry Milano Restaurant

سفر به ایتالیا و نخوردن یک پیتزای خوب ایتالیایی واقعا گناه محسوب می شود! اگر میخواهید بهترین و متفاوت ترین پیتزای زندگی خود را میل کنید حتما سری به رستوران درای میلانو بزنید! خمیرهای پیتزای این رستوران به قدری خوشمزه و خاص هستند که با وجود ترکیبات کم مواد روی پیتزاها، باز هم طرفداران بیشماری دارند. یکی از پیتزاهای پر سفارش آن "پیتزای سس گوجه ماریانا" است که پیشنهاد میکنیم حتما شما هم این خوشمزهء خوش عطر را تست کنید! از نوشیدنی های خاص رستوران درای میلانو نیز غافل نشوید.


dry Milano restaurant
مسیریابی:

هتل در ایتالیا

دوست دارید برای تعطیلات به ایتالیا بروید؟ به دنبال یک تور مناسب هستید؟ دلتان می خواهد رم، ونیز و میلان را بگردید؟ پس برای رزرو تور ایتالیا، بلیط ایتالیا و رزرو هتل در ایتالیا به ما در بوکینگ مراجعه کنید تا سفری خاطره انگیز و رویایی برای خود رقم بزنید.


هتل در ایتالیا

هتل لوکارنو در رم/Hotel Locarno

این هتل تمیز و زیبا با لوکیشن مناسبی که دارد قطعا شما را از انتخاب خود پشیمان نمی کند! از لوکارنو می توانید پیاده تا واتیکان، پله های اسپانیایی و ایستگاه قطار مرکزی بروید و یا در کمتر از یک دقیقه خود را به پانتئون و گالری هنرهای مدرن برسانید. شیک بودن هتل در کنار کارمندان حرفه ای آن به همراه امکانات مناسبی مانند اینترنت رایگان، حمام خصوصی، تلویزیون داخل اتاق و... لوکارنو را به یک هتل عالی برای اقامت تبدیل کرده است. هتل لوکارنو 83 اتاق با پنجره های دو جداره دارد که مانع از ورود سر و صدا به اتاقها می شود. این را هم بگوییم که از هتل می توانید دوچرخه کرایه کرده، رم را رکاب زده و از دیدن زیبایی های آن مبهوت شوید.
این هتل زیبا و مناسب را با بهترین قیمت از اینجا رزرو کنید.

هتل لوکارنومسیریابی:

هتل دنیلی لاکچری کالکشن در ونیز/Hotel Danieli a Luxury Collection

همانطور که از نامش هم پیداست این هتل بسیار لوکس و شیک بوده و در نزدیکی میدان سنت مارکو که مهمترین میدان ونیز است، قرار دارد. هتل دنیلی دارای سه ساختمان مجزا و تاریخی است که به وسیله پل به همدیگر متصل هستند و با گچبری های ظریف، نورپردازی و لوسترهای باشکوه برای مهمانان دلبری میکنند. اکثر اتاق های این هتل با رنگهایی سلطنتی و دکوراسیونی کلاسیک و لوکس دیزاین شده اند. در 2 رستوران این هتل انواع غذاهای ایتالیایی و بین المللی با بهترین کیفیت سرو می شود و شما میتوانید در حین خوردن یک غذای لذتبخش نمای 360 درجه ای از شهر را نیز ببینید.
از دیگر امکانات موجود در این هتل می توانیم به پذیرش 24 ساعته، اینترنت رایگان، خشکشویی، مینی بار، حمام مرمری ایتالیایی، سالن ورزشی و امکان کرایه کردن خودرو اشاره کنیم.
شما می توانید هتل دنیلی لاکچری کالکشن را با بهترین قیمت از اینجا رزرو کنید.


هتل دنیلی لاکچری کالکشن

مسیریابی:

هتل ویلا لیانا در فلورانس/Villa Liana Hotel

این هتل ویلای سه ستارهء بسیار تمیز و مناسب در مرکز شهر فلورانس و در میان انبوهی از درختان انگلیسی واقع شده است. ویلا لیانا در قرن نوزدهم میلادی ساخته و از آن زمان تا امروز برقرار مانده است. شما به راحتی می توانید از این هتل به بسیاری از مراکز تفریحی و مکانهای گردشگری دسترسی داشته باشید همچنین نزدیک بودن دو پارک قدیمی و 500 ساله به آن  به شما این امکان را می دهد که بعد از صرف غذا یا در سکوت و آرامش شب پیاده روی دل انگیزی داشته باشید. اتاقهای این هتل هم بسیار دلفریب بوده بطوریکه به شما حس زندگی در فیلمهای کلاسیک را می دهند. شما می توانید از این هتل انتظاری بیش از تعداد ستاره های آن داشته باشید.
این هتل مناسب را با قیمتی باورنکردنی از اینجا رزرو کنید.

لیانا هتلمسیریابی :

هتل ویو میلان/Hotel Viu Milan

بدون اغراق یکی از بهترین و شیک ترین هتل های میلان همین هتل زیبا و 5 ستاره "ویو" است. این هتل با محیطی زیبا و دوست داشتنی، چشم اندازی دلربا و جادویی و کارکنانی کاملا حرفه ای جای هیچگونه گله ای را برای شما باقی نمیگذارد. اتاقهای هتل ویو با رنگ آمیزی ملایم، نور پردازی های زیبا و وسیله های شیک بهترین مکان را برای اقامت شما فراهم کرده است. از دیگر امکانات آن می توانیم به باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ، تراس حمام آفتاب، مینی بار و... اشاره کنیم. اگر مایل به اقامت در این هتل شیک هستید برای رزرو اینجا را کلیک کنید. 


هتل ویو میلان
 

مسیریابی :


بیشتر بخوانید | راهنمای سفر به لندن

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟