خارجی

سفر به اسپانیا

  • 21 آبان 1399

اسپانیا یا سرزمین ماتادورها (گاوبازان) کشور زیبا، جالب و سرزنده ای می باشد که به محض تجربهء اولین سفرتان به این مقصد به آن پی خواهید برد زیرا که زندگی به آرامی و با ریتم خاصی در هر تایمی از سال جریان دارد. سرزمین ماتادورها تمام شهرت خود را به مردم، فرهنگ و هنرش مدیون است. در سال 2019 اسپانیا با 83.7 میلیون گردشگر، دومین کشور پربازدید جهان انتخاب شد که تعداد گردشگران زیادی را در هفتمین سال رکوردشکنی خود به ثبت رساند. وسعت اسپانیا 505992 کیلومتر مربع می باشد که در بین بزرگترین کشورهای دنیا رتبه 52 را از آن خود کرده است اما در مقایسه با فرانسه و همینطور نسبت به ایالت کالیفرنیا آمریکا کوچکتر می باشد. جا دارد بگوییم از نظر رفاه و شاخصه های اقتصادی، اسپانیا جزء تاپ ترین کشورها برای اقامت محسوب می شود. پس اگر مشتاق تورهای اسپانیا و جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و شکم گردی در رستوران های معروف این کشور می باشید؛ کافیست به سایت ما بوکینگ سری زده تا صفر تا صد سفر به اسپانیا را از جمله رزرو بلیط و هتل را برایتان انجام بدهیم.

اسپانیا عکس کلی

 

آب و هوای اسپانیا:

از قدیم الایام گفته اند آب و هوای اسپانیا در اکثر مواقع آفتابی می باشد اما شما این نقل قول را بهتر است باور نکنید! زیرا به دلیل شرایط متغیر جوی دمای هر روز آن با روزهای دیگرش فرق دارد پس پیشبینی کردن برای آن درست نیست!  اما به طور کلی میتوان گفت هر چهار فصل در آن برقرار است، یعنی در ماه دسامبر و ژانویه که اوج سرمای زمستان است، بیشتر نواحی کشور برف و باران شدیدی را تجربه می کند اما نه به آن شدت که یخبندان راه بیفتد زیرا که با شروع تعطیلات کریسمسی و ماه ژانویه از شدت سرمای آن کاسته و لابه لای دل مشغولی های سال نو گم می شود!

spain cold weather

زبان و مذهب مردم اسپانیا

 زبان رایج این کشور اسپانیایی یا اسپانیولی می باشد اما طبق تحقیقات انجام شده گویش هایی نظیر باسکی، والنسیایی و گالیسی به ترتیب 2%،17%،7% جزء رایج ترین گویش های مردم اسپانیا می باشد. در رابطه با مذهب این کشور برایتان بگوییم که تعداد کاتولیک های آنجا زیادتر از پروتستان ها و ارتدوکس ها می باشد، به این علت که پایه آموزشی آنها در مدارس بر اساس"کاتولیک بودن" بنا شده است. اما چیزی که ممکن است برایتان عجیب به نظر آید این است که اکثر افراد مذهبی، رفتن به کلیسا را اولویت خود قرار نمی دهند زیرا پژوهش ها گفته اند که تعداد ناچیزی سالانه وقت خود را به رفتن به کلیسا اختصاص می دهند. 

RELIGION OF SPAIN

واحد پول کشور اسپانیا

از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد مانند سایر کشورهای همسایه، واحد پولی/currency آن نیز در سال 2002 تبدیل به "یورو" شد. در اسپانیا اگر از چک های مسافرتی استفاده می کنید، در هر بانکی می توانید آن را تبدیل کنید اما بهتر است به خودتان زحمت ندهید چرا که باید به شعب و دفاتر خاصی مراجعه کنید و توصیه ما این است که تا می توانید از پول نقد کمتر استفاده و آن را در جایی مطمئن بگذارید.

SPAIN CURRENCY

ویزای اسپانیا

ویزا اصولا شرایط گرفتنش برای هر کشوری متفاوت است ولی از آنجایی که اسپانیا به عنوان کشور مستقل در اتحادیه شنگن تلقی می شود، شما اگر موفق به دریافت ویزا شده اید، می توانید از دیگر کشورهای عضو تنها با داشتن یک پاسپورت دیدن فرمایید. شاید هم سوالاتی از قبیل مهلت تحویل ویزا و ... از دیدتان گنگ جلوه کند که آن هم باز جای نگرانی ندارد چرا که به راحتی در این خصوص با تیم حرفه ای بوکینگ همه ابهاماتتان رفع خواهد شد!

PASSPORT OF SPAIN

حمل و نقل در اسپانیا

حمل و نقل شامل طیف وسیعی از وسایل می شود که بنابر انتخاب و اولویتتان می توانید از بین قطار، اتوبوس و هواپیما یکی را انتخاب نمایید زیرا هر چه که باشد در اقصی نقاط دنیا هدفشان گذر از جایی به جای دیگر طراحی شده است. اگر به دنبال سریع ترین و قابل اعتماد ترین وسیله در اسپانیا می گردید؛ شبکه قطار ملی بهترین گزینه انتخابی می باشد. زیرا هم قطارهایش سریع السیر می باشد و هم در حومه شهر تردد دارند. در کنار قطار؛ استفاده از هواپیما هم در اسپانیا کاربرد فراوانی خصوصا در مسیرهای طولانی دارد که به نام هواپیمایی ایبریا /Iberia شناخته می شود و سال تاسیس آن به 1927 میلادی برمی گردد.

TRANSPORTATION IN SPAIN

سیم کارت در اسپانیا

داشتن سیم کارت اصولا مقوله مهمی حین اقامت در کشورهای خارجی محسوب می شود چراکه سیم کارتی که شما در گوشی خود دارید در کشورهای دیگر  پاسخگوی مکالمات روزمره تان نیست و ناچارا باید از اپراتورهای موجود در کشور مقصد با قیمت های مصوب، استفاده کنید. حال اگر سوال شما این است که به عنوان یک توریست چه نوع سیم کارتی برای شما مناسب تر می باشد، جواب ما به شما این است :
سه شرکت مهم ارتباطی یعنی وودافون، اورانج، مووی استار
با 10 یورو سیم کارت های خود را ارائه می دهند، حتی مانند ایران شما می توانید کارت های شارژ را از کیوسک های روزنامه فروشی و فروشگاه های بزرگ تهیه کنید.

 in spainsimcard for tourists

غذاهای اسپانیا

غذا غذا غذا! وای از دست این شکم که حتی در مسافرت هم دوست دارد انواع و اقسام غذاهای جدید با طعم های مختلف را تجربه کند و از سیر تا پیاز غذاهای آن مقصد را بشناسد. چندین سال است که غذاهای اسپانیا دل مردم را ربوده و آنها را مجذوب خود کرده است. می گویند برخی از این غذاها از جهاتی به غذاهای ایرانی شباهت دارد که بد نیست به امتحان کردن آنها بپردازید و مقاومتی از خود نشان ندهید چراکه قطعا خوردن غذا با سبک اسپانیایی نه تنها دل شما را نخواهد زد، حتی ممکن است تا آخر عمرتان دوست داشته باشید غذاهای این منطقه را تست کنید!

غدای کلی

کاسیدو مادریلینو

این غذا یکی از غذاهای پرطرفدار محلی مادرید می باشد که به محض سرد شدن هوا بوی آن سراسر خیابان های مادرید را فرا می گیرد. مواد تشکیل دهنده آن سبزیجات، نخود فرنگی، گوشت مخصوص و سوسیس کوریو (نوعی سوسیس تند) می باشد. غذای کوسیدو سه نوع طرز تهیه متفاوت دارد. در نوع اول که معمول ترین روش پخت آن نیز می باشد، نخود فرنگی، سبزیجات و گوشت تماما پخته می شوند که مردم این شهر از آب گوشت آن برای سوپ هم استفاده می کنند. به همین ترتیب بقیه مواد تشکیل دهنده آن در دور اول به ترتیب: نخود و سبزیجات، سپس گوشت خورد شده در دور دوم سرو می شود!
خلاصه که این غذا مختص هوای سرد است و خوردن آن حسابی می چسبد!

کاسیدو مالدرینو

پاتاتاس براواس 

اگر به دنبال یک مِین کورس کلاسیک خوش طعم می گردید، پاتاتاس براواس می تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد چرا که اصالتا به شهر معروف بارسلونا تعلق دارد. اگر در ذهنتان کمی کلمه پاتاتاس براواس را جابجا کنید، متوجه این نکته می شوید که ریشه در زبان انگلیسی دارد و به معنای " سیب زمینی شجاع" است، جالب است نه؟! جالب تر نیز می شود زیرا که شما در کنار ماده اصلی این غذا که عمدتا سیب زمینی می باشد میتوانید از غذاهای دریایی یا استیک و شنیسل در جهت کامل تر شدن آن بهره ببرید! اگر در خانه خود فر ندارید استفاده کردن از اجاق هم بلامانع است.
خب می رویم سراغ طرز پخت آن: بعد از داغ کردن فر نیمی از کره آب شده (به مقدار شش قاشق سوپ خوری) را در یک تابه داغ می کنیم و سیب زمینی ها را نگینی خرد کرده و تا زمان طلایی شدن آن 10 دقیقه صبر کرده و در ادامه پیاز را تفت می دهیم و از ادویه جاتی مانند فلفل قرمز، سرکه و پوست لیموی رنده شده و 4 حبه سیر که آن هم حتما باید رنده شود، استفاده می کنیم و سر جمع همه را تفت می دهیم. در مرحله سوم گوجه رنده شده به مقدار 200 گرم و جعفری ساطور شده را داخل تابه ریخته و روی شعله متوسط به مدت ده دقیقه سرخ میکنیم تا آب گوجه فرنگی رنده شده ما (200 گرم) کشیده شود. مخلوط را تا جایی هم میزنیم که به طور یکنواخت سرد بشوند. در مرحله آخر بعد از افزودن نمک و فلفل؛ مایه سیب زمینی را با روغن باقی مانده قاطی کرده و بعد از سپری کردن حداقل سی دقیقه آن را در فر بگذارید تا کاملا پخته شود. به یاد داشته باشید که گرم بودن این غذا موقع سرو از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت سرد شدن آن طعم غذا به طور کلی بهم می ریزد! 

پاتاتاس براواس

پئیا والنسیایی

شاید پیش خود بپرسید خب ما کجا این غذا را بدون دردسر از بین این همه شهر در اسپانیا میتوانیم پیدا کنیم؟ جواب ساده است. اصالت این غذا به شهر والنسیا برمی گردد و در جشن های ملی اسپانیا زیر زبان ها می چرخد. جایی که به اندازه مادرید و بارسلونا جمعیتش باعث وحشت شما نمی شود! دستور پخت این غذا به دو شکل می باشد که عمدتا با خرگوش و خب طبیعتا اگر گوشت خرگوش به دلتان نمی چسبد؛ در کنارش از مرغ و غذاهای دریایی نیز می توانید استفاده کنید. طرفداران شکم گردی توجه کنند که طبق گفته ها و شنیده ها، مردم بومی این شهر برای پخت آن از دستور خاصی پیروی نمی کنند و معمولا هر چه سبزیجات دم دستشان باشد، فرقی نمی کند چه باشد؛ خود سرانه می ریزند! اما برای درست کردن پئیا اصل، اضافه کردن برنج، گوشت یا حتی میگو، لوبیا سبز و حبوبات نباید فراموش شود تا به این شکل مزه آن همانطوری شود که باید!

پئیا والنسیایی

شهرهای توریستی اسپانیا

اسپانیا یا هیسپانیا کشور گاوبازان حرفه ای لاتین تبار، رقصندگان فلامینگو و گیتارنوازان؛ همه و همه در این کشور جمعشان جمع است تا با پیشینه طولانی خود در تاریخ شما را حیرت زده کنند. احتمالا از زمان بچگی موقعی که اولین درس تاریخ خود را خواندید، واژه "اسپانیا" یکی از چندین کلمه ای بود که شما به خاطر سپردید؛ طوری که حتی اگر پیر هم بشوید همیشه از آن یاد می کنید زیرا از همان ابتدا هم مردم کشور خودمان بنا به علاقه شان به فوتبال و تیم های قوی، سال هاست پیگیر این مسئله هستند و از طرفی در کل جهان نیز از آن استقبال باشکوه و فراوانی می شود ولیکن برای داشتن زندگی شاد "سفر کردن" مقوله مهمی تلقی می شود که از جهاتی برای افرادی که روحیه ماجراجویانه دارند آنقدرها هم سرک کشیدن در فرهنگ های مختلف بی فایده نیست. پس آماده باشید چون ما قصدمان این است در ادامه، شما همسفر عزیز را با جاذبه های گردشگری سه شهر مهم اسپانیا یعنی: مادرید، بارسلونا و والنسیا در بوکینگ آشنا سازیم!

جاذبه کلی اسپانیا

شهر مادرید

مادرید پایتخت قدیمی اسپانیا می باشد که در چندین سال اخیر به یک بخش خودمختار تبدیل شده است. به دلیل وسعت و مرکزیت مادرید با یک نگاه به آن متوجه این نکته می شویم که ابهت این شهر مثال زدنی است. 85 درصد جمعیت اصلی مادرید خود ساکنان آنجا را تشکیل داده اند و مابقی مهاجران از نواحی مختلف آسیا و اروپا گرد هم جمع شده اند. جدا از در نظر گرفتن شهرت فوتبال این شهر، رویارویی با شگفتی های آن شاید باعث شود از آنچه که فکرش را می کردید، در نظر شما جذاب تر باشد! منتهی اگر به دنبال ارزان سفر کردن در مادرید هستید، پیشنهاد ما به شما؛ سفر به هنگام زمستان است زیرا به دلیل "لو سیزن" بودن این فصل طبق نظر گردشگران نرخ های هتل ها کمی پایینتر از بقیه فصول می باشد حتی از نظر آب و هوایی به نسبت شهرهای دیگر ملایم تر است. اما گول نخورید، روزهای برف و بوران نیز از رگ گردن به شما نزدیک ترند و آنچنان دور از ذهن هم نیستند. در پاییز، مادرید هم حال و هوای خاص خودش را دارد خصوصا پیاده روی در بازار بزرگ و پارک رتیرو. به به عجب کیفی دارد!

fall in madrid

شهر بارسلونا

شاید بپرسید چرا بارسلونا، چرا جای دیگر نه؟! مثلا اندلس یا کاتاتونیا... خب اولا بعد از مادرید، رتبه دوم پر جمعیت ترین و شلوغ ترین شهر واقع شده در اسپانیا متعلق به اینجا می باشد که به خاطر هنر و معماری باشکوهش مورد توجه بسیاری از مسافران ورودی قرار گرفته است. حالا میرسیم به سوال دوم که ممکن است این باشد، " آیا بارسلونا شهر خوبی برای بازدید است؟ " قطعا؛ چرا که نه! با وجود اینکه در قسمتی از مناطق این ناحیه، به یک سری از فعالیت های توریستی بهای زیادی داده شده است اما نباید از مکان های دیدنی آن چشم پوشی کرد و به همین روال اگر بخواهیم با دید مثبت به گشتن ادامه بدهیم بارسلونا می تواند تبدیل به خاطره ای سرشار از لحظات خوش شود که روزی قصد سفر به آن مکان را داشته اید. پرانتز باز کنیم که دوچرخه سواران مکان مورد علاقه خود را از بین این همه کشور به این شهر نسبت داده اند و موسسه سلطنتی معماران بریتانیا با افتخار به آن مدال طلا داده اند!
پس راجع به بارسلونا این را در ذهنتان حک کنید که خدا؛ عنصر جادو و جذابیت هر دو را باهم در این شهر مخلوط کرده است تا از دیدنش دهانتان باز بماند!

barcelona city of wonders


شهر والنسیا

والنسیا یا والنتیا به لاتین به معنای شجاع یا مقاوم می باشد که در پی به رسمیت شناختن شجاعت سربازان سابق ارتش روم، بعد از جنگ صورت گرفت. در این شهر نرخ ها از خوراک و مواد غذایی گرفته تا پوشاک بچه؛ همه چی عمدتا پایین می باشد و آن به این دلیل است که والنسیا به مدت نیم قرن تحت تاثیر عمیق ترین رکورد اقتصادی اسپانیا قرار داشته و علیرغم تبلیغات گسترده برای توسعه اقتصادیش، خریداران را از این کار بازداشته است. از نظر تاریخی این شهر حدود 100 سال قدمت دارد که همه آنها در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده اند! اگر امنیت برایتان در سفر اولویت دارد، به شما تبریک می گوییم زیرا پایتان را در یکی از امن ترین شهرهای اسپانیا که خشونت و حتی کوچکترین جرم هم به ندرت رخ می دهد، گذاشته اید! از نظر آب و هوایی خدمتتان بگوییم که در فصول گرم سال حالت نیمه استوایی دارد. زمستان ها هم معتدل و گاهی گرمای طولانی در آنجا حس می شود! در آخر چیزی که ممکن است شما از آن در مورد والنسیا، روحتان هم خبر نداشته باشد، این موضوع باشد که والنسیا بیش از آنکه شهری با چشم انداز رویایی و شیک به همراه بناهای تاریخی تلقی شود، عملا زیر مجموعه شهرهای مدرن قرن بیست و یکم است که زندگی در آنجا به مانند زیستن در شهر نیویورک آسان است!

VALENCIA

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جاذبه ها چه طبیعی باشد چه فرهنگی فرقی نمی کند! گردشگران با انواع و اقسام روحیه های مختلف و دید متفاوت باید از درون حس کنند که باب دلشان است یا حتی اگر نتوانند با آن مکان ارتباط برقرار کنند، واضح است که هرگز دیگر سراغ آن را نمی گیرند! اما اجازه دهید اینطور برایتان مثال بزنیم که وقتی پای اسپانیا در میان باشد داستان می تواند طور دیگری برداشت شود و مقدمات سفر به آن، با این کلمات شروع شود: خاص، رویایی و دلچسب! پس با ما در ادامه همراه شوید تا از جزئیات جاذبه ها، مراکز خرید و رستوران ها شما را در جریان گذاشته و بار سفرتان را کمتر کنیم!

attractions of spain

موزه پرادو در مادرید/Museo Nacional del Prado

این موزه زیر مجموعه موزه های هنری در مادرید محسوب می شود. همانطور که می دانید این نوع موزه ها با قلم زیبایی طراحی شده اند. در دنیا جامع ترین کلکسیون های نقاشی به ویژه هنرهای ایتالیایی و هنر فلاندی (بلژیکی) در این موزه تعبیه شده است. سال افتتاحش به 10 نوامبر 1819 بر می گردد که در آن زمان شیفتگی ملکه اسپانیا به بالاترین حد خود رسیده بود و نتیجه آن شگفتی ساخت این موزه با الهام گیری از موزه لوور پاریس شد. این موزه واقع در خیابان پسئو دل پرادو می باشد که شاهکارهایی از هنرمندان شناخته شده سبک نئوکلاسیک مثل رافائل، بوش و روپنس در این مکان به چشم می خورد. تا به الان گزارش شده است که تعداد نقاشی ها و مجسمه های موجود در این موزه به بیش از 8600 نقاشی و 700 پیکره می رسد طوری که آنقدر وسعتش زیاد می باشد که به محض ورود به بخش دیگر آن ممکن است راه خود را به طور کلی گم کنید. از دیگر هنرمندان سرشناسی که آثارشان دراین مکان مشهود است" فرانسیسکو  گویا" می باشد که بخش بزرگی از موزه به آثار او اختصاص یافته است.

موزه پارادو

مسیریابی:

پارک رتیرو/El Retiro Park

نگینی سبز بر انگشتری شهر مادرید
ما پیشنهاد می کنیم که هر وقت به دیدن مادرید رفتید و گذرتان به پارک رتیرو افتاد، به هیچ وجه از دیدنش غافل نشوید، زیرا که یکی از زیباترین نمونه های فضای سبز در کل اروپا در چند قدمی مسیر شما واقع شده است. خب حالا از چه نظر؟ از لحاظ اینکه اطراف این پارک، ساختمان های مجلل مانند "کاخ کریستال" و "یادمان های مرمری" از هر جهتی چه شمال چه جنوب، به چشم می خورد. در ضمن اگر به دنبال خالی کردن برنامه آخر هفته تان می باشید و جزء آن دسته از افرادی هستید که پیدا کردن مکان مناسب برای پیاده روی، دوچرخه سواری و هر فعالیت مرتبط با آن برایتان دردسر ساز و مشکل است، حتما حتما در برنامه خود، جایی را در دفترچه یا تقویم  برای این پارک نشانه گذاری کنید!

El retiro park

مسیریابی:

کلیسا ساگرادا فامیلیا/La Sagrada Familia

کلیسای ساگرادا فامیلیا به مانند برج ایفل می باشد که اگر قرار باشد شما به بارسلونا سفری داشته باشید، همین یک مثال کافیست تا به عینه واقعیت این جمله را حس کنید! کلیسایی که قدمت دیرینه ای دارد و توسط معماری با روحیه عجیب و غریب به نام "آنتونی گائودی" ساخته شده است و معماری آن برگرفته از سبک گوتیک است. یک نگاه کافی است تا به این شگفتی پی ببرید که گویا در یک نقاشی سوررئال گیر افتاده اید! این کلیسا متاسفانه بعد از فوت گائودی ناتمام باقی ماند اما با این وجود بنابر نظرات توریستها به نوبه خود شاهکاری به حساب می آید که نظیرش در کلیساهای دیگر تا الان ظهور نکرده است. سردر آن نمایی از میلاد، رستاخیز و مصائب مسیح است که ویژگی بسیار چشمگیری می باشد. همچنین سقف آن به همراه نوری که از پنجره هایی با شیشه های رنگی به داخل می تابد باعث می شود بازتاب مسحور کننده ای داشته باشد! نکته شاید ناخوشایند آن که دانستنش تا حدودی ضروری می باشد، این است که در فصول شلوغ و های سیزن حدود نیم ساعت تا یک ساعت برای بازدید از این کلیسا باید وقت بگذارید!

ساگرادا فامیلیا

مسیریابی:

شهر علم و هنر والنسیا/City of Arts & Sciences

این شگفتی معماری مدرن در انتها رودخانه تغییر مسیریافته "توریا" در والنسیا واقع شده است. در امتداد آب تعدادی ساختمان منحصر به فرد از جمله آکواریوم معروف oceanographic قرار گرفته که طراحی آن به شکل یک چشم انسان می باشد و در هر حالت قابلیت باز و بسته شدن را دارد. همچنین در این مکان سینمای IMAX و افلاک نما در جهت افزایش زیبایی بصری واقع شده اند. جدا از تمام جلوه های بصری که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، شکل معماری این مکان ممکن است برایتان شبه ایجاد کند و ما اینجا هستیم که بگوییم همانند طرح آکواریوم معروف این سازه، معماری این موزه بر اساس شکل اسکلت نهنگ طراحی شده است. همانطور که جلوتر می رویم و از میان بخش های این قسمت عبور می کنیم در همان نزدیکی متوجه مکانی به نام آگرا/agra می شویم که تمامی کنسرت ها و رویدادهای ورزشی سالانه در آنجا برگزار می شود.
پس عجله کنید و هر چه زودتر برنامه ای برای بازدید از این جاذبه برای خود و دوستانتان تدارک ببینید!

شهر علوم و هنر والنسیا

مسیریابی:

بازار مرکزی والنسیا/The Central Market of Valencia

بسیاری از گردشگرانی که به شهر والنسیا می آیند، قطعا به دنبال بازاری می گردند که خریدهای روزانه جزئی و کلی خود را از آنجا انجام بدهند و صرفا خریدشان را به یک مکان بسنده کنند. پیشنهاد ما به اینجور افراد بازدید سراسری از بازار مرکزی والنسیا می باشد که شش روز هفته و حتی یکشنبه ها که یک روز تعطیل کاری به حساب می آید؛ فعالیت بازار بدون هیچ محدودیتی تداوم دارد. خاستگاه این بازار "بازار جدید" بود که در سال 1836 میلادی افتتاح شد. دقیقا جایی که ملوانان در گذشته برای فروش ماهی های تازه دور هم جمع می شدند. علاوه بر این هر آنچه که خواهان آن می باشید مانند بهترین میوه ها، سبزیجات و گوشت های تازه و در اینجا وجود دارد طوریکه که پاسخگوی نیاز همه افراد می باشد. جای تعجب نیست که تمام بارها و رستوران های بیرون بازار مرکزی والنسیا که در فضای باز شکل گرفته اند، از محصولات این بازار همیشه در حال استفاده کردن می باشند! 

valencia big market

مسیریابی:

مراکز خرید در اسپانیا

خرید؟! مگر می شود که مقصدتان چنین جای زیبایی باشد اما حتی برای یک روز هم که شده "خرید کردن" فکر شما را مشغول خود نکند؟! البته که نه! ما به شما مسافران خوش سفر از روی علاقه و حسن نیت توصیه میکنیم با بوکینگ همراه باشید تا الهام بخش سفر بعدیتان نیز شود. ضمنا نگران نباشید در شهرهای اصلی اسپانیا که ما برایتان در این مطلب به طور چکیده آماده کرده ایم برندهای محبوب و پر طرفداری نیز وجود دارند که در جهت سلیقه شما محصولاتی برای ارائه داشته باشند! 

مرکز خرید عکس کلی

 مرکز خرید در مادرید

جدا از جاذبه های گردشگری مادرید که مسافران همه جوره به آن علاقه مند هستند؛ فاکتورهای یک خرید عالی نیز در زیر و بم این مکان دیده می شود. ما در این مقاله راه را به شما نشان می دهیم تا به صورت اجمالی از مراکز خرید در صورت نبود آگاهی؛ کمی بیشتر بدانید. نوبت به "گران ویا" می رسد، جایی که به عنوان یکی از مهمترین خیابان های خرید در مادرید شناخته می شود و تعدادی هتل و سینما در محوطه این خیابان مشهود است. اگر به مراکز خرید شلوغ علاقه مند می باشید این مکان سازگاری بالایی با شما دارد. واژه "گران ویا" به اسپانیایی به معنای خیابان بزرگ است که کاملا با جمعیت زیاد آنجا همخوانی دارد. وقتی از این محل عبور کردید، سری هم به "ال کورته اینگلس" بزنید که در مادرید یک فروشگاه اصیل تلقی می شود و دهه هاست که در این زمینه به فعالیت خود ادامه داده و اکثرا برندهایی نظیر: شنل، دیور و کارولینا که در حیطه فروش لباس و مواد آرایشی کار می کنند گردهم جمع شده اند و برای عرضه عموم در دسترس می باشند.
در آخر نیز برایتان نقل کنیم که بعد از یک روز طولانی احیانا اگر تمایلی به ادامه راه ندارید و به دنبال فرصتی برای خلوت با خود می گردید، میدان اسپانیا/plaza de espana که در انتهای خیابان گران ویا واقع شده است، همان جایی است که باید باشید!

گران ویا

مرکز خرید در بارسلونا

خیلی شسته و رفته به شما دوستداران بارسلون بگوییم که واژه "لوکس" و "لاکچری" مختص این شهر می باشد گویی که انگار با آن زاده شده است و از بهترین تا گران ترین برندها در این شهر پر زرق و برق در هر نقطه ای که شما در بارسلونا قرار گرفته باشید، یافت می شود. حالا می پردازیم به مرکز خرید مره مگنوم/mare magnum که در مرکز پورت ول بارسلونا استقرار یافته است. به این صورت که در جهت دسترسی راحت تر یک پل چوبی معلق طراحی شده و برای گذر به آنجا منتهی می شود. یک خبر خوب برای طرفداران فوتبال بارسلونا نیز داریم که هر موقع گذرشان به این مکان افتاد از نمایندگی رسمی باشگاه بارسلونا که در آنجا تحت ساپورت فروشگاه های دیگر است، بازدید کنند!
نگران زمانتان هم به هیچ وجه نباشید چرا که سرویس دهی آنجا از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است.

مرمگنوم بارسلونا

مرکز خرید در والنسیا

قبلا در بوکینگ راجع به والنسیا و جاذبه های گردشگری آن سخن به میان آورده بودیم اما طبق تجربه در سفر و تکرار جمله " هرگز خرید را به دور از فعالیت های سفرتان ندانید!" گفتن دوباره اش خالی از لطف نیست. در والنسیا خیابان و ساختار شهر جوری است که دلتان می خواهد در سراسر آن در هر کجا و هر زمان به خرید کردن بپردازید! معمولا در این شهر به مانند خیلی از شهرهای دیگر اسپانیا، اگر اهل خرید باشید می توانید اجناس با کیفیت و برندهای معتبر را پیدا کنید. حتی اگر بار اول آمدنتان به والنسیا حساب شود!
اینطور بگوییم که احیانا اگر هنگام خرید به دنبال جایی در والنسیا با آن همه دبدبه و کبکبه اش می گردید که عاری از هر تجمعی باشد و "دنج" به حساب آید، راه "پلازا ردونا" را تا آخر بگیرید! چرا که خواهید فهمید بهترین سوغاتی های مناسب، باب هر سلیقه ای از جمله خوراکی های خوشمزه و لباس های محلی در همان حوالی یافت می شود.
برای عده ای پخش موسیقی حین خرید یک مزیت روانی به حساب می آید که به دور از حوصله سر رفتن است پس خبر خوب در این چند جمله خلاصه می شود که آکاردیون نوازهای آنجا دائما حال و هوای موسیقی را زنده می کنند خصوصا هنگام غروب خورشید!

valencia shopping center
رستوران در اسپانیا 

احتمالا این فکر به ذهنتان خطور کرده است که شهر به این بزرگی مانند اسپانیا که غذاهایش الگوی دیگر کشورهای مجاور به حساب می آید دلیلی جزء نبوغ و مهارت خود آشپزان ندارد و همانند هر کشور دیگری غذا و رستوران در این کشور مقوله ای جدا از فرهنگ مردم و ذائقه غذایی آنها نمی باشد بلکه با پیوندی تنگاتنگ به آن وصل شده است! اختصارا سری به شهر های آن یعنی: مادرید، بارسلونا و والنسیا می زنیم تا ببینیم که در آخر این بحث تا چه حد شکم گردی در آنجا ممکن است جالب به نظر آید.
پس همراه شوید!

رستوران کلی


رستوران بوتین در مادرید/Restaurante sobrino de botin

بگذارید به اصل مطلب برویم؛ رستوران بوتین یک رستوران چهار طبقه با سابقه طلایی است که پیشینه بسیار قدیمی دارد با احتساب اینکه اگر یک سرچ کوچک در گوگل هم بزنید در عرض چند ثانیه به این ویژگی پی خواهید برد. لوکیشن دقیق آن نزدیک به پلازا مایور (گذرگاه طاقی در مادرید) می باشد که یکی از علت های اصلی که مردم اسپانیا روی آن حساب جداگانه ای باز می کنند این است که آثار هنری اسپانیایی در سرتاپای این رستوران به چشم می آید. مدیریت این رستوران بارها و بارها عوض شده است ولی طبق آخرین گفته های به روز رسانی شده برادرزاده ژان بوتین؛ سوبرینو د بوتین مالک اصلی این رستوران انتخاب شد. ابتدای کار در این رستوران قرار بر این بود که بیشتر به افراد نظامی سرویس داده شود اما بعدها تصمیم بر آن شد که برای سودهی بیشتر، نزد عموم تلفیقی از هنر، تاریخ و آشپزی ماهرانه را در آن به اجرا در بیاورند! همچنین در کنار سرو غذاهای اصیل اسپانیایی می توانید حین پخت غذایتان سراغ آشپزهای آنجا را بگیرید تا از آنها درباره استفاده از اجاق های قدیمیشان که هنوز هم کاربرد دارد، بپرسید! 

botin restaurant

مسیریابی:

 رستوران کن سله در بارسلونا/Can sole

شما اگر از یک شهروند در بارسلونا بپرسید که کجا را برای غذا خوردن پیشنهاد می دهد بدون درنگی می گوید، کن سله! به این دلیل که پائیا (یک غذای معروف اسپانیایی) آوازه اش در اینجا هم به گوش خورده می شود و فقط لازم است که اسم آن را به زبان بیاورید و کارکنان آنجا خدمتتان سرو کنند. علاوه بر محبوبیت پائیا در این رستوران یک مورد دیگر نیز که مشتریان به خاطر آن صف می کشند، غذایی است به نام grandmother's spoon food که از نخود، سوسیس، سیب زمینی و عدس به همراه تخم مرغ آب پز و سوپ پیاز تشکیل شده است. برخورد خوب پرسنل آنجا نیز ناگفته نماند که همه را شیفته خود کرده است و به مراتب از دیگر رستوران های اطراف بهتر است!

کن سله

مسیریابی:

رستوران لاپاپاردلا در والنسیا/La pappardella

طرفداران پروپاقرص پاستا اگر هنوز نظرتان عوض نشده و ناامید از گشتن به دنبال غذای مورد علاقه تان یعنی پاستا در شهر نشده اید؛ در این قسمت بهترین پاستاها را در یک مجموعه رستورانی به نام " لاپاپاردلا" می توانید پیدا کنید. در و دیوار رستوران با آثار هنرمندان شهر والنسیا تزئین شده است و جالب اینجاست که در پاپاردلا 29 مدل مختلف پاستا سرو می شود. ضمن اینکه ساختمان دو طبقه رستوران این فرصت را به مشتریانش می دهد که بتوانند برج کلیسای میکالت را نیز در اینجا ببینند؛ از نظر دکوراسیون، فضای داخلی آن به طرز منحصر به فردانه ای ساخته شده است که فوق العاده از نظر جوانان می تواند جذاب تلقی شود. از دیگر ویژگی های خوب این مکان این است که برای عده ای که دوست دارند تا نیمه شب در آنجا با آشنایان و دوستان وقت بگذرانند، گزینه کاملا مناسبی است.

لاپاپاردلا

مسیریابی:


هتل در اسپانیا

قصد سفر به اسپانیا را دارید؟ خب همین حالا وسایلتان را آماده و در چمدان بگذارید چرا که بعد از رزرو بلیط، دومین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن هتل و سپس رزرو آن می باشد. همانطور که اول مقاله با شما درباره سه شهر معروف یعنی مادرید، بارسلونا و والنسیا صحبت کردیم؛ اکنون نیز در ادامه برایتان از هتل های این مناطق می خواهیم بگوییم. پس اگر به دنبال تضمین قطعی اقامتتان بدون هیچ دردسری می گردید، تیم بوکینگ هر آنچه که در جهت رفاه و آسایش شما باشد را تامین میکند و کمیت را فدای کیفیت در پروسه انتخاب هتل هایش نمی کند!

hotel in spain

هتل ام ای مادرید رینا ویکتوریا *****
ME Madrid Reina Victoria

این هتل یک هتل 5 ستاره در منطقه سنتروی مادرید و در فاصله 300 متری میدان اصلی مادرید یعنی پورتادل سول است که از نظر دسترسی به مترو بسیار نزدیک و از طرفی موزه پرادو در  مجاورت آن واقع شده است. ام آی مادرید از هر نظر یک هتل ایده آل برای تعطیلات تابستونی و تورهای تفریحی به حساب می آید اما قبل از ورود به این هتل لازم است یادآوری کنیم که ممکن است هزینه های اضافی برایتان اعمال شود که شامل: مرکز تناسب اندام، سونا، ماساژ، رختکن تناسب اندام و آب گرم می باشد. وارد هتل که می شوید؛ داخل اتاق هایش به صورت مدرن طراحی شده اند و از هر جهت نور پردازی مناسب آن دیده می شود. همچنین برای رفاه بیشتر مشتریان، در این مکان سالن کنفرانس، مجموعه عروسی و تالارهای چند منظوره، پارکینگ خصوصی، تراس خورشیدی و مبلمان فضای سبز در نظر گرفته شده است. یک ویژگی که این هتل را از بقیه هتل ها جدا می سازد و برای کسانی که کاملا مسلط به زبان اسپانیایی نیستند، این است که کارکنان هتل مسلط به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ... می باشند و 24 ساعته میز پذیرش کارهای خود را به نحو احسنت انجام می دهد.

ME MADRID REINA VICTORIA

مسیریابی:

هتل میرامار بارسلونا*****
Hotel Miramar Barcelona

اگر می خواهید بدانید چه امتیازی به این هتل از دید کاربران داده شده است، خیلی مختصر برایتان بگوییم که رِیتینگ این هتل 5 ستاره می باشد و همانطور که در عکس پایین مشاهده می کنید، یک هتل فوق العاده زیبا با چشم انداز خاص محسوب می شود که اکثر کسانی که این هتل را پیشنهاد می دهند؛ می گویند برای اقامت زوج ها و حتی رزرو ماه عسل، گزینه جالبی می تواند باشد و اتاق های این هتل در مقایسه با دیگر هتل های منطقه مناسب و اقتصادی تر می باشد. در این هتل مثل هر هتل 5 ستاره دیگر پکیج خدماتی آن کامل و به دور از هر نقصی می باشد. مانند وای فای رایگان، پذیرش 24 ساعته، استخر سرپوشیده و روباز مجهز و سیستم تهویه هوا که در بالای هر یک از اتاق ها تعبیه شده است. از نکاتی که ممکن از دید شما جالب و به مذاقتان خوش بیاید این است که می توان از جاذبه های گردشگری اطراف آن محل یعنی کلیسای ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل؛ دیدن کرد!

MIRAMAR BARCELONA

مسیریابی:


هتل وستین والنسیا*****
The Westin Valencia

هتل The westin valencia یک هتل 5 ستاره لوکس در شهر والنسیا واقع در کشور اسپانیا می باشد. این هتل 135 اتاق دارد. به شما مسافر عزیز توصیه می کنیم که اگر جزء آن دسته از افراد می باشید که گردش و پیاده روی کنار ساحل ملاک اصلی انتخاب هتلتان است، این هتل را مد نظر داشته باشید چرا که پاسخگو نیازهای شما در بالاترین سطح خود می باشد. این هتل در نقطه خوبی از شهر قرار دارد و به مرکز خرید و شهر هنر و علم والنسیا که جزو اماکن پر طرفدار به حساب میاد، نزدیک می باشد. همچنین هتل وستین برای ولنتاین که سالانه 14 ام ماه فوریه در اکثر نقاط جهان برگزار می شود، بسیار مناسب است زیرا در کنار تمام فعالیت های این هتل، برگزاری مراسم ویژه و هیجان انگیز به همراه موسیقی زنده و مراسم رقص نیز در دستور کار این هتل نیز قرار دارد.

WESTIN HOTEL

 مسیریابی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟