گزارش جدید ماریوت بونوی (Marriott Bonvoy) درباره ترندهای سفر اطلاعات جدیدی در اختیار کسب و کارهای گردشگری قرار میدهد که میتواند برای بازاریابی بهتر مفید باشند.
گزارش جدید ماریوت بونوی درباره ترندهای سفر در سال ۲۰۲۶ در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا نشان میدهد که ۷۹ درصد از مسافران قصد دارند سفرهای خود را نسبت به سال ۲۰۲۵ حفظ یا افزایش دهند و ۳۹ درصد از آنها میخواهند بیشتر سفر کنند. طبق این گزارش، میانگین برنامه سفر هر مسافر در سال آینده شامل پنج سفر است؛ دو سفر داخلی، دو سفر کوتاه با پرواز کمتر از چهار ساعت و یک سفر بینالمللی بلندمدت.
محبوبترین مقاصد سفر در این منطقه شهرهایی مانند اُسلو، الجزیره، مسقط، اسپلیت، زاگرب و کپنهاگ معرفی شدهاند. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در برنامهریزی سفر به شکل چشمگیری افزایش یافته است؛ در حالی که در سال ۲۰۲۳ تنها ۲۶ درصد از مسافران از AI استفاده میکردند، این رقم در سال ۲۰۲۶ به ۵۰ درصد رسیده است.
همچنین لاکچریاسکیپ (Lux-scaping) یا اقامت کوتاهمدت در مکانهای لوکس پیش یا پس از سفر، محبوبتر شده و ۵۹ درصد از شرکتکنندگان گفتهاند دستکم یک بار چنین تجربهای داشتهاند. علاوه بر این، سفرهایی که حول محور علاقه و اشتیاق افراد شکل میگیرند (مانند سفرهای فرهنگی، ماجراجویانه یا ورزش ) نیز رو به افزایشاند و ۶۸ درصد از مسافران تجربه چنین سفرهایی را گزارش کردهاند.
مورد دیگری که در گزارش ذکر شده است نگاه گردشگران به اقامتگاهها است. به طوری که درآمار به دست آمده نظافت و قیمت و موقعیت مکانی مراکز اقامتی برای مسافران مهم است.
در ادامه اندرو واتسون (Andrew Watson)، مدیر بازرگانی ارشد ماریوت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا گفت:
این گزارش جامع، تصویری امیدوارکننده از آینده صنعت سفر ترسیم میکند. گردشگری همچنان یکی از مهمترین روشهای گذران اوقات فراغت و هزینهکرد اختیاری مردم است. نکته قابلتوجه، نقش پررنگ هوش مصنوعی در فرآیند برنامهریزی سفر است. بیش از نیمی از مسافران اروپا، خاورمیانه و آفریقا از AI (هوش مصنوعی) برای جستوجوی سفر استفاده کردهاند و نیمی نیز آمادهاند اقامت خود را با آن رزرو کنند.


دیدگاه شما چیست؟