مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش اعلام کرد این مجموعه تنها ۲۵ روز پس از پایان جنگ فعالیت خود را از سر گرفت و با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه شد.

خانم مرضیه مهدیزاده مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش. منبع عکس: خبرگزاری ایلنا
خانم مرضیه مهدیزاده، مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش، در گفتوگو با خبرگزاری ایلنا (ILNA) از بازگشت پرقدرت این مجموعه به چرخه میزبانی پس از پایان جنگ خبر داد و توضیح داد که حدود ۲۵ روز زمان لازم بود تا شرایط برای ازسرگیری فعالیت هتلهای مجموعه تاپتورز فراهم شود و ابتدا هتل ویدا کیش مجدد راهاندازی شد و پس از افزایش تقاضا، هتل کوروش نیز دوباره آغاز به کار کرد.
او با اشاره به فضای نامطمئن روزهای ابتدایی گفت که پیشبینی میزان اشغال اتاقها در آن مقطع امکانپذیر نبود اما با اعمال تخفیفهای ویژه از سوی هلدینگ، استقبال قابل توجهی از سوی مسافران شکل گرفت و روند افزایشی ضریب اشغال به صورت مستمر ادامه پیدا کرد.
ثبت ضریب اشغال حدود ۹۰ درصد پس از بازگشایی
مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش با استناد به آمارهای ماههای اخیر اعلام کرد که پس از بازگشایی، میانگین ضریب اشغال هتلهای این مجموعه به حدود ۹۰ درصد رسیده است و این آمار نشاندهنده اعتماد بالای گردشگران به کیفیت خدمات ارائهشده است.
خانم مهدیزاده در ادامه به نقش مدیریت جدید منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت در هفت سال فعالیت خود در جزیره کیش، آقای کبیری را فعالترین مدیرعامل این منطقه دانسته است که برگزاری رویدادها، جشنوارهها، همایشها و نمایشگاهها و همچنین اجرای طرحهایی مانند بلو کارت تاثیر مستقیمی بر افزایش سفر به کیش داشته است.
او توضیح داد که این تسهیلات به ویژه برای خانوادههای سه تا چهار نفره امکان پوشش بخشی از هزینههای سفر و اقامت را فراهم کرد و همین موضوع باعث رشد محسوس تقاضا برای اقامت در هتل های کیش شد.
هتل پنج ستاره با استانداردهای کامل اقامتی

مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش با معرفی ظرفیتهای این مجموعه عنوان کرد که هتل کوروش از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان یک هتل پنج ستاره واقعی، دارای ۱۶ طبقه و حدود ۱۹۸ واحد اقامتی با چشمانداز دریا و جزیره است و انواع اتاقهای دو تخته، سه تخته و سوئیتهای یک خوابه و دو خوابه را در اختیار مهمانان قرار میدهد.
او با تاکید بر رویکرد خدماتمحور هتل گفت هدف اصلی مجموعه این است که مهمانان در طول اقامت، هتل کوروش را مانند خانه خود احساس کنند و به همین دلیل ارتقای کیفیت غذا، بهبود سطح خدمات صبحانه، افزایش رفاه اتاقها و جلب رضایت حداکثری مهمانان به صورت مداوم دنبال میشود تا تعداد مسافران وفادار افزایش پیدا کند.
تاثیر مدیریت هلدینگ بر کیفیت خدمات
خانم مهدیزاده در بخش دیگری از این گفتوگو به نقش مدیران ارشد هلدینگ اشاره کرد و گفت نگاه مدیریتی آقای همدانی؛ مدیرعامل مجموعه تاپتورز؛ و خانم فاتحی سهم مهمی در موفقیت این مجموعه داشته است و از دید او، آقای همدانی یکی از برجستهترین مدیرانی است که در طول ۳۰ سال فعالیت حرفهای در صنعت گردشگری با او همکاری داشته است.
او افزود که پرداخت به موقع حقوق کارکنان، مدیریت مناسب خوابگاههای پرسنل و تامین امکانات رفاهی مطلوب باعث افزایش انگیزه نیروها و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده به مهمانان شده است.
برنامهریزی دقیق برای نوروز و ایام اوج سفر
مدیرکل هتل بزرگ کوروش کیش درباره برنامههای آینده گفت که از ابتدای فصل پاییز، جلسات تخصصی برای آمادگی ایام نوروز و فصل پیک سفر برگزار شده است و تیم فنی و مهندسی به صورت مستمر در حال بررسی تاسیسات، تجهیزات، منسوجات، ظروف و زیرساختهای هتل هستند تا خدمات در بالاترین سطح ممکن ارائه شود.
او با اشاره به انعطاف در زمان تحویل اتاقها توضیح داد که در صورت نبود رزرو جدید، امکان تمدید اقامت برای پروازهای دیرهنگام فراهم میشود و اگر اتاق زودتر آماده باشد، مهمانان میتوانند پیش از ساعت رسمی تحویل، واحد اقامتی خود را دریافت کنند.
خدمات رایگان برای مسافران در انتظار پرواز

خانم مهدیزاده در ادامه گفت مهمانانی که تا زمان پرواز خود در هتل حضور دارند میتوانند به صورت رایگان از امکاناتی مانند کافیشاپ، رستوران، سالن صبحانه، سالن ورزشی، استخر و سونا استفاده کنند تا زمان انتظار با آسایش بیشتری سپری شود.
او در پایان، کمبود نیروی انسانی متخصص را مهمترین چالش صنعت هتلداری در کیش عنوان کرد و گفت جابهجایی آسان نیروها بین هتلها باعث بیثباتی در سیستم کاری شده است و ایجاد یک سامانه قانونی برای ثبت و مدیریت وضعیت شغلی نیروها میتواند به ساماندهی این شرایط کمک کند.
مدیرکل هتل کوروش کیش تاکید کرد که نظرات مهمانان برای این مجموعه اهمیت بالایی دارد و در طول اقامت از طریق پیامک، فرمهای ارزیابی و پس از سفر با تماس تلفنی، بازخوردها جمعآوری و بررسی میشود تا کیفیت خدمات به صورت مستمر بهبود پیدا کند.


دیدگاه شما چیست؟