خارجی

10 شهر دیدنی فرانسه از نگاه مسافران

  • 30 مرداد 1400

فرانسه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد، کشوری که هر کسی با هر سلیقه ‌ای که به این کشور سفر کند، مطمئنا خاطرات و تجربیات لذت ‌بخشی را برای خود میسازد.

 در این مقاله از سری مقالات مجله بوکینگ به آن اشاره کردیم. فرانسه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد، کشوری که هر کسی با هر سلیقه ‌ای که به این کشور سفر کند، مطمئنا خاطرات و تجربیات لذت ‌بخشی را برای خود میسازد.

فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای منطقه‌ها و قلمروهای زیادی در آنسوی دریاهاست. فرانسه یکی از سه کشوری است که سواحلی هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد که دو کشور دیگر عبارتند شاز اسپانیا و مراکش.مرزهای فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا و سوئیس و آلمان و لوکزامبورگ و بلژیک، از جنوب با موناکو میباشد.و  همچنین از طریق کانال مانش با انگلستان هم‌مرز است.

1-شهر پاریس

شهر پاریس از زیبا ترین شهر های فرانسه 2021-بوکینگ

محبوبیت و شهرت شهرپاریس آن قدر زیاد است که واقعا جایز است معرفی شهرهای فرانسه را با این شهر افسانه ای و زیبا آغاز کنیم. پاریس با جمعیت 2.3 میلیون نفر پایتخت و بزرگ ترین شهر فرانسه محسوب می شود و یکی از محبوب ترین و توریستی ترین مقاصد گردشگری در جهان است. پاریس از طریق تونل مانش با لندن ارتباط پیدا میکند و به واسطه فرودگاه بین المللی و مشهورش هم با باقی دنیا در ارتباط است. سالیانه بیش از ۱۶ میلیون نفر از پاریس دیدن می کنند.

از جاهای دیدنی این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج ایفل
  • کلیسای جامع نوتردام
  • موزه لوور
  • شانزه لیزه
  • تاق پیروزی
  • آرامگاه پانتئون

2- شهر لیون

شهر لیون فرانسه 2021-بوکینگ

از دیگر شهرهای معروف فرانسه میتوان از شهر لیون نام برد که جزو میراث جهانی یونسکو است و پیشینه تاریخی 2 هزار ساله دارد. لیون در نزدیکی مرز سوئیس و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از شهرپاریس قرار دارد. این شهر با نمی میلیون نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت در فرانسه است و در بین مردم محلی به «شهر دوم» فرانسه شهرت گرفته است. همچنین این شهر از نظر محبوبیت غذایی طرفدارخاصی وباید بدانید که لیون به عنوان پایتخت غذایی فرانسه شناخته شده است. و میتوانین در خیایبان ها و میادین این شهر از رستوران ها و اغذیه های سار و خوشمزه ی فرانسوی و بین المللی دیدن کنید و از خوردنشان لذت ببرید .شهر لیون به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد نیز حائز اهمیت است به عنوان قطب اصلی بین پاریس، جنوب فرانسه، کوهستان آلپ سوئیس، ایتالیا و اسپانیا شناخته می شود.لیون در ابتدا با نام Lugdunum  شناخته میشدهکه شهر بزرگ و مدرن بوده است.قدمت وتاریخ شهر لیون به دوران امپراتوری رم باستان بر می گردد .با اینکه امروزه آن شکوه و عظمت باستانی لیون از بین رفته، اما همچنان این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود و از نظر تاریخ، فرهنگ، سیاست و غذا حائز اهمیت میباشد.

3-شهر نیس

شهر نیس فرانسه 2021-بوکینگ

undefined

نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه و از مقاصد گردشگری جنوب کشور فرانسه است. این شهر مکان زیبا و دلنشینی برای شنا و آفتاب میباشد . هتل های ماسه ای که در این ساحلمیباشد یکی از رویایی ترین مکان های دنیا هستند.این شهر پنجمین شهر پر جمعیت فرانسه از موقعیت مکانی فوق العاده ای در ساحل کوت دازور یا ریوریرای فرانسه میباشد.از جاهای دیدنی این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:1.قلعه Colline du chateau.2گردشگاه ساحلی promenade.3تئاتر ملی نیس.4نیس قدیم((Vieux Nice

 4- شهر مارسی

شهر مارسی فرانسه 2021-بوکینگ

از  قدیمی ترین و پر جمعیت ترین شهر های فرانسه میتوان از شهر مارسی نام برد که قدمتش به 600 سال از میلاد برمیگردد.این شهر در کناره ی دریای مدیترانه واقع شده است که اهمیت زیادی برای شهر مارسی به وجود اورده است.موزه ها و بناهای تاریخی قدیمی این شهر یادآور قدمت و تاریخ  منحصر به فرد این شهر میشود. مارسی دومین شهر پر جمعیت فرانسه میباشد و مرکز اصلی تجارت وتردد کشتی هاست که هر ساله حدود 5 میلیون مورد بازدید قرار میگیرد.از جاهای دیدنی شهر مارسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:1.موزه Palais Longchamp.2کلیسای جامع نتردام دولاگارد .3 قلعه شاتو.4کلیسای Abbey Saint Victor

5- بوردو

شهر بوردو در فرانسه2021-بوکینگ

شهر بوردو یکی از مهمترین شهر های فرانسه میباشد که حدود 300 سال جزء مستعمری بریتانیا بوده است و به خاط تاکستان هایش امگورش مشهور است. لقب این شهر (زیبا ی خفته) نام دارد.

از مناطق دیدینی این شهر میتوان اشاره کرد به:

  • کلیسای جامع سن آندره
  • گراند تئاتر
  • کلیسای سنت میشل
  • کاخ روهان
  • پل سنگی

6-تولوز

شهر تولوز فرانسه 2021-بوکینگ

شهر تولوز به شهر صورتی معروف است و دلیلش این است که ساختمان ها و بناهای این شهر با آجر های قرمز و صورتی تزیین شده است.شهر تولوز در قرن 15 ام یکی از مرفه ترین شهر های فرانسه و از تولید کنندگان عمده رنگ نیلی در در دنیا بوذه است.اما بدلیل عرضه رنگ مشابه از سمت هند کم کم جایگاه خود را از دست داد ولی به مرور زمان در قرن 18 توانست دوباره جایگاه خود را بدست بیاورد و اقدام به مدرن سازی کند.7-کناز شهر کن میتوان به عنوان شهر جشواره ی فیلم و جاذبه های گردشگری نام برد .از از بزرگ ترین جشواره ها از جشواره کن میتوان نام برد.البته نباید از سواحل زیبا و دلنشین کن نیز غافل شد که اولین بار شرکت کوکو شنل این سواحل را عمومی کرد .در سواحل کن شما میتوانین از خوردن گران ترین غذا ها لذت ببرین.8-نانتاز دیگر شهرهای معروف فرانسه میتوان از شهر نانت نام برد که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.این شهر با جمعیت 300 هزار نفر و داشتن سواحل زیبا و جاذبه های تاریخی وفرهنگی زیادش باعث محبوبیت خاصی میباشد. شهر نانت در طول قرن هفدهم بزرگ ترین شهر بندری در فرانسه و یکی از مراکز تجاری اصلی در منطقه است. 9-دیژونشهر دیژون در شرق فرانسه واقع شده است ویکی از  دلیل مشهور بودنش سس خردل فوق العادش میباشد اما  متاسفانه بخش عمده خردل هایی که به اسم خردل  دیژون در سرتاسر فرانسه و اروپا فروخته می شود اصل نیستند و غالبا متعلق به این شهرنیستند. علاوه برتاکستان ها ،نمایشگاه غذا این شهرنیر بسیار مشهور است .

10- رمن سور ایزر

شهر رومن سور ایزر فرانسه 2021-بوکینگ

یکی ازمهمترین مراکز چرم سازی در قرن 19 میلادی این شهر است که در کنار رود Isere واقع شده است و هنوز هم جزء بزرگترین و لوکس ترین تولیدکنندگان چرم دنیاست.اگر دنبال لباس های ارزان میگردید به بازارچه ای واقدر خیابان Marques حتما سر بزنید.موزه ی کفش در یکی از کلیساهای قرن 17 میباشد 

بیشتر بخوانید | مقاله جامع سفر به فرانسه

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟