خارجی

راهنمای سفر به کویت

  • 5 خرداد 1400

کویت کشوری کوچک در حاشیه ی خلیج فارس است که پایتخت این کشور نیز شهر کویت میباشد. کویت با کشور هایی مانند عراق، عربستان سعودی و ... همسایه است اما گاهی میشود که این کشور از برخی از شهر آنها نیز کوچک تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام عربی کویت به معنای قلعه می باشد و اساسا بخاطر نحوه ی شکل گیری آن، نام کویت را به خود اختصاص داده است. قطعا همه ی ما درباره ی اقتصاد کویت شنیده ایم و میدانیم که با ارزش ترین ارز جهان ، متعلق به کویت میباشد. کویت نیز 85 درصد اقتصاد خودرا مدیون ذخایر نفتی اش است و اکثر مهاجران این کشور ایرانی نیز میباشند.در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا با جزییات این کشور آشنا شوید.

کویت

آب و هوای کویت

کویت گرمترین شهر در جهان است. کویت با آب و هوایی بیابانی و نیمه گرمسیری ، کوتاه و خفیف ترین زمستان ها اما طولانی ترین و گرمترین تابستان ها را به خود اختصاص میدهد. در این کشور معمولا همه روزه خورشید در حال تابیدن است. اما وضعیت آب و هوای کویت در ماه های نوامبر تا آوریل به صورت بارش پراکنده است که گاهی به سیل نیز تبدیل میشود. بهترین زمان سفر نیز ماه دسامبر تا فوریه میباشد به این خاطر که شما میتوانید بدون اینکه از هوا اذیت شوید از سفر خود به این کشور کوچک لذت ببرید.

اب و هوای کویت

زبان و مذهب مردم کویت

مذهب مردم کویت اسلام میباشد. اما آمار ها حاکی از این است که اکثر مردم کویت مسلمان هستند و از دین اسلام پیروی کرده و برخی از ادیان دیگر نیز پیروی میکنند. زبان رسمی مردم این کشور عربی است. اما از سایر زبان های غیر رسمی نیز استفاده میکنند ، می توان به زبان انگلیسی، هندو و اردو اشاره کرد.

مردم کویت

 واحد پول کویت

واحد پول کویت دینار میباشد. همانطور که در بالاتر گفته شد دینار کویت با ارزش ترین ارز جهان است و در حال حاضر حدود 3.3 دلار آمریکا است. کویت 85 درصد اقتصاد اش را مدیون ذخایر نفتی اش میباشد که همین امر باعث رشد بسیار بالای اقتصاد کویت شده است. تقریبا میتوان گفت تمام مردم کویت پولدار هستند و از زندگی مرفهی برخوردارند.

دینار کویتویزای کویت

بر اساس آمار موجود نرخ بیکاری در کشور کویت بسیار پایین می باشد. از این جهت است که این کشور به ویژه به منظور مهاجرت کاری بسیار جذاب می باشد.از روی دیگر چون دینار کویت با ارزش ترین واحد پول دنیا است. داشتن درآمد از این کشور برای هرکس قابل اهمیت است. ویزا های دیگر جهت سفر ، تحصیل ، ترانزیت و ... وجود دارد که میتوانید با مراجعه به سفارت کویت به آدرس: تهران، خیابان دستگردی، بین جردن و ولیعصر، پلاک، 305 از شرایط اخذ ویزا مطلع شوید.

ویزای کویت

حمل و نقل در کویت

کویت به عنوان یک کشور لوکس و نفت خیز هیچ زیر ساخت ریلی ندارد و تنها وسیله ی نقلیه ی عمومی آنها اتوبوس میباشد . ناگفته نماند که چندین سال است که راه اندازی مترو در دولت کویت تا پای بحث پیش رفته اما به عمل نرسیده است. در کشور کویت اکثر افراد با وسیله ی نقلیه ی شخصی رفت و آمد میکنند.

حمل و نقل عمومی در کویت

سیم کارت در کویت

با توجه به بالا رفتن هزینه های سفر خیلی مهم است که بتوانیم به روشی این هزینه را کم کنیم. باتوجه به هزینه های بالای رومینگ خرید سیم کارت بین المللی یا سیم کارت همان کشور خیلی منطقی تر و به صرفه تر است. پیشنهاد بوکینگ به شما این است که قبل از سفر خود چه به مدت کوتاه و یا چه به مدت طولانی ، اگر قصد ارتباط تلفنی و ... را دارید سیم کارت بین المللی خریداری کنید تا سفری مقرون به صرفه داشته باشید .

سیم کارت کویت

غذاهای کویت

خب میرسیم به بخش جذاب معرفی غذاهای جذاب کشور کویت و بوکینگ قصد دارد شما را با غذا های لذیذ و خوشمزه ی کویت بیشتر آشنا کند. چون در سفر یکی از چیز های مهم و جذاب شکم گردی و خوردن غذا های بومی منطقه ای است که به آن سفر کرده اید تا خاطره ی خوشی از سفرتان همراه خود به خانه ببرید.   

غذاهای کویت

الميدم الكويتي

این غذای خوشمزه ی کویتی از ماهی تازه ، برنج ، پیاز ، زعفران دم کرده و... تهیه میشود. اگر کمی اهل خوراکی باشید از این ترکیبات متوجه میشوید که این غذا با این ترکیب فوق العاده طعمی لذیذ را برای شما به ارمغان می آورد. پیشنهاد ما این است که حتما یکبار این غذا را بچشید و این طعم عالی را تجربه کنید.

المیدم کویتی

دمی ماش و بادام کویتی        

این غذا از غذاهای قدیمی کویت میباشد. در گذشته قبل از کشف نفت مردم کویت توان مالی بالایی نداشته اند و خرید گوشت نیز برایشان دشوار بوده است به همین جهت این غذا جزو غذاهای محبوبشان بوده است چون به دلیل وجود بادام و ماش غذایی مقوی اما مقرون به صرفه ای بوده است.این غذا از برنج، ماش، هل، زعفران و... تهیه میشود.

دمی ماش و بادام

مچبوس

این غذای معروف و جذاب از مرغ، برنج، سیب زمینی، پیاز داغ، زعفران و... تهیه میشود و مورد پسند کویتی ها است. اگر به این کشور سفر کرده این از این غذا نوش جان کنید تا طعم این غذا تا همیشه بر روی زبانتان بماند. کویتی ها علاقه ی خاصی به این غذا دارند و خب ناگفته نماند که طعم فوق العاده ای دارد.

مچبوس

قوزی

این غذا از غذا های محبوب نه تنها کویت بلکه تمام عرب ها است. این غذا به دلیل روش خاص پخت اش طعم بسیار جذاب و لذیذی دارد و به همین خاطر بین تمام گردشگران و مردم کویت بسیار محبوب است. این غذا با استفاده از برنج و گوشت بره به آرامی پخته شده و به همراه آجیل بو داده و کشمش بر روی برنج سرو میشود.

قوزی

جاذبه های گردشگری کویت

وقتی به سفر می رویم قطعا یکی از دلایل اصلی اش، گشت و گذار در آن مکان میباشد. کویت کشوری پیشرفته و مجلل میباشد که شما میتوانید در آن از مکان های بسیار زیبا و لوکس دیدن کنید و لذت ببرید. در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا با هم گشتی در مکان های گردشگری کویت بزنیم.

جاذبه های گردشگری کویت

مسجد بزرگ

زمانی که حرف از کشوری مدرن و مسلمان میشود قطعا تصوراتی از آن کشور در ذهن ما ایجاد میشود و آن تصورات زیبا در مورد کویت صدق میکند وحقیقت دارد. مسجد کویت مکانی با معماری فوق العاده با سبک معماری اسلامی تبدیل به بزرگترین مسجد شهر کویت شده است و مکان برگذاری خیلی از مراسم مهم را به خود اختصاص داده است. این مکان با وسعت 46000 متر مربع در قلب کویت همانند مرواریدی میدرخشد و شکوه معماری اسلامی را به رخ میکشد.

مسجد بزرگ کویت

دسترسی:

پارک aqua

یکی از معروف ترین و جذاب ترین پارک های کویت مجموعه aqua park میباشد. نخستین پارک آبی خلیج فارس که در خیابان خلیج فارس نیز قرار گرفته است. وسعت این مکان 60000 متر مربع میباشد و از آن میتوان به عنوان یک مکان مناسب برای تفریح خانواده یاد کرد در این مکان دو عدد مسجد و یک رستوران لوکس جهت راحتی مراجعه کنندگان در این پارک آبی  تعبیه شده است.

آکوآ پارک کویت

دسترسی:

جزیزه ی سبز

تصور این حجم از سر سبزی و زیبایی در ذهن خیلی از ما امکان پذیر نیست. این جزیره ی مصنوعی به کمک تکنولوژِی در کویت ساخته شده و تمامی گیاهان و درخت های این جزیره از خارج از خاک کویت تامین شده است. یک استخر جذاب و عمیق، سالن آمفی تئاتر، برج توریستی و.... را از امکانات و مکان های دیدنی داخل این جزیره است. اگر نظر بوکینگ را بخواهید پیشنهاد اش این است که اگر به کویت رفتید به هیج وجه از این مکان جذاب و زیبا غافل نشوید.

جزیره ی سبز کویت

دسترسی:

کاخ سیف

در هر کشور امیر نشین، آن هم عربی و ثروتمند، حتما یک کاخ درخور توجه قرار دارد که حتما باید سری به آن بزنید. این کاخ متعلق به خاندان سلطنتی است. سقف های طلا و کاشی کاری های بینظیر اش در تمام دنیا بر سر زبان هاست. کاخ هنوز هم در مراسمات مهم مورد استفاده قرارمیگیرد ولی استفاده از عموم برای آن آزاد است.

کاخ  سیف

دسترسی:

مراکز خرید در کویت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کویت بهشت مالیاتی است یعنی هیچ مالیاتی بر روی اجناس آن کشیده نمیشود. اما باز هم اجناس داخل کویت برای گردشگران بسیار گران میباشد چون ارزش واحد پولشان بسیار بالا است. در ادامه تعدادی از مراکزی که میتوانید در آن خرید را به شما معرفی میکنیم.

مراکز خرید در کویت

مرکز خرید The Avenues

این مرکز خرید بزرگترین فروشگاه کویت دارای 800 فروشگاه از تمامی برند ها میباشد. در این مرکز خرید هر چیزی که بخواهید میتوانید پیدا کنید. در این مجموعه یک بخش تفریحی به نام سیاره سحر و جادو برای کودکان در نظرگرفته شده است که میواند تمام روز کودک شما را سرگرم کند تا شما به کارتان برسید.

The Avenues

دسترسی:

 مرکز خرید 360

این مرکز خرید بزرگ و لوکس همان جایی است که شما نباید به دنبال اجناس ارزان و غیر برند باشید زیرا همه اجناس لوکس بوده و معمولا افراد پولدار، شیخ ها و... برای خرید به این مرکز خرید مراجعه میکنند. این مرکز خرید دارای پاساژ و کافه های زیادی است که میتوانید در آنها وقت بگذرانید. پیشنهاد ما این است که اگر به کویت رفتید به این مرکز خرید زیبا هم سر بزنید حتی اگر قصد خرید کردن ندارید، میتوانید از کافه های آنجا استفاده کرده و لذت کافی ببرید. 

360 مال

دسترسی:

بازار شرق

مرکز خرید شرق یک مرکز خرید تلفیقی از برند های لوکس و فروشگاه های محلی است. در این مکان میتوانید انواع بوتیک محلی و بین المللی را ببینید. همچنان این بازار با منظره ای از دریای بیکران خلیج فارس میتواند ساعت ها شما را درون خود نگه داشته و شما را مجذوب به خود نگه دارد. یکی دیگر از دلایلی که این بازار گردشگران را به سمت خود میکشاند وجود انواع فروشگاه های برند و غیر برند متناسب با هر نوع قشر اقتصادی جامعه است.

مرکز خرید شرق

دسترسی:

رستوان در کویت

وقتی به سفر میروید حیف است اگر غذا های بومی و لذیذ آن منطقه را نچشید و برگردید. پیشنهاد ما این است که اگر به سفر رفتید حتما به بهترین رستوران های آن منطقه رفته و طعم لذیذ غذاهای آن اقلیم را امتحان کنید در ادامه بوکینگ قصد دارد شمارا با بهترین و با کیفیت ترین رستوران های کویت آشنا کند تا سفر راحت تر و خوشمزه تری داشته باشید.

رستوران و خانه استیک سلطان شف Sultanchef - Turkish Steakhouse

غذای اصیل ترکی، کباب، باربیکیو، غذا های مدیترانه ای و... همه ی اینها را میتوانید با طعمی جادویی در رستوران سلطان شف بچشید. پیشنهاد بوکینگ برای شماگردشگران عزیزی که به این رستوران میروید سفارش دادن دنده کبابی شش تکه میباشد. در ضمن فراموش نکنید که بعد از غذای خود چای همراه باقلوا سفارش داده و از طعم لذیذ همه چیز در این مکان لذت کافی بببرید.

سلطان شف

دسترسی:

رستوران نمک Salt Restaurant

غذا های این رستوران لوکس و شیک با دکوراسیونی بسیار جذاب از قیمت های بالایی برخوردار است. این رستوران مثل اکثر رستوران های لوکس دارای حجم غذای پایینی میباشد و اگر حجم غذا برایتان مهم است از رفتن به این رستوران طرف نظر کنید. در این رستوران غذا های اروپایی، مدیترانه ای و دریایی ارائه میگردد.

رستوران نمک

دسترسی:

 رستوران کارائیبی هات Caribbean Hut Restaurant

اگر به دنبال غذاهای خوشمزه اما ارزان هستید حتما به این رستوران بروید در این رستوران غذاهای لاتین، حوزه کارائیب و همینطور غذاهای کشور پورتو ریکو را را میتوانید میل کنید. محیط این رستوران کاملا دوستان و دنج میباشد.

کاربیان هوت

دسترسی:

هتل های کویت

قطعا هر سفر احتیاج به انجام مقدماتی از جمله رزرو کردن محل اقامت، هتل یا... را دارد. شناخت محلی که میخواهید در آن مستقر شوید نیز جزو یکی از واجب ترین امور قبل از سفر است. در ادامه بوکینگ قصد دارد تعدادی از هتل های کویت را برای شما به نمایش بگذارد همچنین میتوانید از قسمت رزرو هتل هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

هتل در کویت

هتل پنج ستاره کویت

هتل پنج ستاره کویت با نمای پارامتریک، هتلی است که سازندگان آن بیشتر بر روی مجلل و لوکس بودنش تمرکز کرده اند. این هتل لوکس دارای یک فضای پذیرش بزرگ در طبقه همکف، 248 اتاق و سوئیت، لژ سلطنتی، دو تالار بزرگ، سالن کنفرانس، پنج رستوران، اسپا و سالن تناسب اندام می باشد. شما هم میتوانید چمدان خود راببندید و مقدمات سفرتان به کویت را از طریق سایت بوکینگ بخش رزرو هتل های خارجی و یا رزرو پرواز های خارجی آماده و سفری فوق العاده برای خود به ارمغان آورید. 

هتل پنج ستاره کویت

دسترسی:

هتل سوییس بل پلازا  Swiss-Belhotel Plaza Hotel

اگر به دنبال هتلی چهار ستاره با موقعیتی فوق العاده می گردید این هتل مناسب شماست. این هتل امکانات رفاهی زیادی را فراهم کرده است تا کسانی که در این هتل اقامت میکنند از محیط و سفر خود بسیار لذت ببرند. از امکانات این هتل میتوان به امکان اجاره ماشین، خدمات vip، آسانسور، ناهار بسته بندی، اشاره کرد. اگر قصد رزرو این هتل را دارید از بخش رزرو هتل های خارجی با خیال راحت پیش نیاز سفر خود را آماده کنید.

Swiss-Belhotel Plaza Hotel

دسترسی:

هتل Ibis Sharq

این هتل سه ستاره در کشور کویت میتواند اقامتگاه خوبی برای کسانی که به دنبال مکانی مناسب و بهداشتی هستند باشد. شما میتوانید از سایت ما انواع هتل های کویت را از بخش رزرو هتل های خارجی رزرو کنید. این هتل از امکاناتی همچون رستوران٬ کافی شاپ٬ باشگاه بدنسازی٬ خدمات پذیرش ۲۴ ساعته و ... برخوردار است. از نقات قوت این هتل میتوان به برخورد خوب پرسنل اشاره کرد.

IBIS SHARQ

دسترسی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟