خارجی

همه چیز درباره کشور سوئد

  • 3 خرداد 1400

سوئد یکی از مقاصد گردشگری جذاب است و داشتن اطلاعات جامع و کافی برای مسافران این کشور لازم است و در این مقاله از سری مقالات مجله بوکینگ به آن اشاره کردیم.

سفر به سوئد

این مقاله بی شک یکی از جذابترین مقاله های مجله بوکینگ است که هر گردشگری قبل از سفر به کشور سوئد باید بخواند! شما چقدر درباره سوئد اطلاعات دارید؟ اگر اطلاع ندارید حتما این مقاله را مطالعه کنید. سوئد کشوری در شمال اروپا می باشد که در شبه جزیره ی اسکاندیناوی واقع شده است. بزگترین شهر سوئد و پایتخت آن استکهلم میباشد. شاید برای شما جالب باشد اما این کشور در گذشته های دور قلمروی وایکینگ ها نیز بوده است. جمعیت سوئد به ده میلیون نفر میرسد. اگر بخواهیم اندازه ی سوئد را با دیگر کشور ها مقایسه کنیم، میتوان گفت سوئد اندازه ی عراق نیز میباشد. هزینه ی زندگی در این کشور به نسبت بقیه ی کشور های اروپا بیشتر است اما در عوض مردم این کشور از امنیت و رفاه بسیار بالایی برخوردار هستند.

آب و هوای سوئد

آب و هوای سوئد

آب و هوا در سوئد بر خلاف تصورات شماست ، اکثر افراد فکر میکنند که سوئد شهر سرد با آب و هوایی قطبی است اما اصلا اینگونه نیست و آب و هوا در همه ی اقلیم سوئد به صورت قطبی نیست و فقط در بخش خاصی اینگونه است. آب و هوای سوئد دارای سه بخش Götaland ، Svealand ، Norrland نیز میباشد. Götaland به بخش جنوبی شهر سوئد میگویند این قسمت زمستان های کوتاهی دارد و آب و هوای این بخش شرجی نیز میباشد.Svealand در بخش میانی  این کشور میباشد ، متوسط دما در زمستان در این بخش به چند درجه زیر صفر میرسد و بارش برف در این منطقه رایج میباشد. Norrland این بخش دارای جمعیت کمی است و اکثر مردم تصور میکنند که کل سوئد شبیه به این بخش است. این بخش زمستان های طولانی دارد و چند ماه دمای هوا زیر صفر است.

زبان و مذهب مردم سوئد

دین و مذهب

زبان سوئدی از خانواده ی زبان های هندواروپایی شاخه ژرمنی است و با زبان نروژی و دانمارکی شباهت و نزدیکی بسیاری دارد. زبان سوئدی زبان رسمی کشور سوئد میباشد. البته در بخش شمالی این کشور برخی از مردم به زبان فنلاندی نیز تکلم میکنند. چهار زبان رایج در کشور سوئد فنلاندی ، تورندال ، رومانی و ییدیش ( زبان یهودیان) میباشد. در کشور سوئد مقدار قابل توجهی از مردم به وجود خدا اعتقاد ندارند اما دین اصلی این کشور مسیحیت ارتدکس است اما آزادی مذهب در این کشور تضمین شده است. دومین دین در سوئد اسلام میباشد. در سوئد هرگونه رفتار و تبعیض اجتماعی نسبت به پوشش و مذهب افراد ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

واحد پول کشور سوئد

واحد پول سوئد

به دلیل تبدیل پول برای مقدمات قبل از سفر قطعا دانستن واحد پول هر کشوری که میخواهید به آن سفر کنید از واجبات سفر میباشد. این کشور اروپایی واحد پولش کرون است. ارزش کرون به نسبت دلار در حال حاضر 0.12 میباشد.

ویزای کشور سوئد 

ویزا

سوئد جزو کشور های عضو اتحادیه ی اروپا و حوزه شینگن نیز میباشد. اگر قصد رفتن به سوئد را دارید باید ویزای شینگن تهیه کنید. انوع ویزای گردشگری ،تحصیلی ، کاری و... برای کشور سوئد صادر میشود و حداکثر اعتبار آن 90 روز است. برای گرفتن ویزا باید به سفارت سوئد واقع در فرمانیه، خیابان بوستان، خیابان نسترن، پلاک 27 مراجعه فرمایید .

حمل و نقل در سوئد

حمل و نقل در سوئد

کشور سوئد از ناوگان حمل و نقل بسیار خوب و پیشرفته ای برخوردار است و حتی در شلوغ ترین شهر های این کشور با معضلی به نام ترافیک رو به رو نمی شوید. به این دلیل که با وجودیکه اکثر مردم سوئد وسیله ی شخصی دارند اما اکثرا از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند و همین امر باعث نبود ترافیک شده است. در سوئد خرید ماشین بسیار راحت است و هر کسی از پس ، خرید آن بر می آید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این کشور قیمت یک خودروی مناسب اما دست دوم هم قیمت یک کالسکه نو میباشد.سوئد دارای ناوگان حمل و نقل بسیار پیشرفته ای است که میتوان به مترو ، قطار ریلی شهری ، قطار ریلی بین شهری ، ترن ، قایق های شهری و خط اتوبوس های متعدد اشاره کرد. همچنان متروی سوئد مقام ششم در بین مترو های اروپا را به خود اختصاص داده است.

سیم کارت در سوئد

سیم کارت سوئد

وقتی وارد کشور بزرگ سوئد می شوید یکی از چیزهایی که واجب است بدانید و بشناسید شناختن اپراتور های تلفن همراه است چون در جامعه و دنیای امروزی داشتن اینترنت در هر جا از واجبات روزمره ی زندگی ما نیز میباشد. ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در کشور سوئد telia ،  tele 2 ، three mobile هستند. که سرعت اینترنت آنها به 1000 مگابایت بر ثانیه نیز میباشد.

غذاهای سوئد

غذاهای سوئد

هر کشوری با تناسب به فرهنگش دارای غذا های خوشمزه و لذیذی میباشد که در ادامه بوکینگ میخواهد شمارا با غذا های جذاب و خوشمزه ی اقلیم وایکینگ ها آشنا کند با ما همراه باشید تا گشتی در بین غذاهای سوئد بزنیم.

کنل بوله

کنل بوله

کنل بوله را میتوان غذای ملی سوئد نامید. این کیک دارچینی خوشمزه را که به صورت رول های عطراگین پخته میشود را نمیتوان نادیده گرفت و از خوردن آن منصرف شد. اگر به این کشور سفر کردید کنل بوله را میتوانید در کافه ها ، شیرینی فروشی ها ، یا اغذیه فروشی های سوئد پیدا و نوش جان کنید. کنل بوله از خمیر نان گندم با دارچین ، زعفران و وانیل تهیه میشود.

تست اِسکاگن

تست اِسکاگن

این غذای لوکس از میگو ، سس مایونز ، لیمو ، شوید و کمی خاویار که بر روی آن ریخته شده است تهیه میشود و نانی که زیر ایناها قرار میگیرد یک نان تست ترد و سوخاری است که خورد آن بسیار لذت بخش است . اگر بخواهیم درباره تاریخچه اسم این غذا بگوییم میتوان گفت نام اسکاگن از یک بندر درشمال دانمارک گرفته شده است که به صورت کاملا اتفاقی روی این غذا گذاشته شده است.

هوسمانس کوست

کوفت سوئدی

این نام یک غذا نیست بلکه نام یک روش طبخ غذاست که گروهی از غذا هایی که در طول روز فرد را سیر و پرانرژی نگه میدارد را شامل میشود. امروزه هوسمانس کوست را به غذاهایی مانند کوفته ، گراتین ، سیب زمینی با خامه غیره اطلاق میشود البته اکثر سوئدی ها معتقدند که بهترین کوفته ها و گراتین هارا مادر بزرگ هایشان درست میکنند اما در رستوران های محلی این کشور نیز میتوانید این غذا را بیابید و نوش جان کنید.

شاه ماهی

شاه ماهی

اقیانوس اطلس شمالی و دریای بالتیک پر از دسته های شاه ماهی herring بوده و سوئدی ها در طبخ ، دودی کردن و ترشی کردن آن بسیار ماهرند. ماهی ها با همان جثه کوچکی که دارند طعم بسیار لذیذی را برای شما به ارمغان می آوردند ، شاید برایتان جالب باشد ولی روش پخت این غذا را با توجه به اینکه شاه ماهی را از دریای بالتیک یا اقیانوس اطلس بگیرند ، تغییر میکند و متفاوت است. ماهی های دریای بالتیک را سوخاری میکنند اما ماهی های اقیانوس اطلس را در سس های گوناگون ترشی می اندازند.

جاذبه های گردشگری سوئد

هر کشوی دارای جاذبه های گردشگری خاص و بسیار جذابی میباشد که توجه گردشگران را به خود جلب میکند و خاطرات قشنگی را در ذهن مسافر به جا میگذارد. مخصوصا اگر این کشور دارای آب و هوای خاص ، کشوری مدرن و ایمن باشد. در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا کنیم.

مجمع الجزایر استکهلم Stockholm islands

مجمع الجزایر استکهلم

دور تا دور شهر استکهلم زنجیره ی جزایر کوچک و بزرگ را میتوان به عنوان مکان هایی مناسب گشت و گذار گردشگران نام برد . گردشگران میتوانند به یکی از این هزاران جزیره ای که دارای سکنه هستند سفر کنند و از محیط آنجا لذت ببرند. اما تعدادی از آنها هنوز دست نخورده و بکر هستند .همچنان در تابستان میتوانید گردش در جزیره را با تور های مجمع الجزایر تجربه کرده و خاطره ی خوبی را برای خود به جا بگذارید..

دسترسی:

جزیره جورگاردن djurgarden

جزیره ی جورگاردن

یکی دیگر از جزایر و جاذبه های دیدنی سوئد جزیره ی جورگاردن است که جاذبه های زیاد و متنوع را مانند نگارخانه ، موزه ساکنسن ، و موزه ی فضای باز بزرگ و باغ وحش بزرگی برای مشاهده ی انواع گونه های حیات وحش مخصوص این منطقه را در خود جای داده است. در این جزیره می توانید فرهنگ سنتی مردم و صنایع دستی سوئد را نیز مشاهده کنید.

دسترسی:

گرونا لوند Gröna Lund

گرونا لوند

این پارک جذاب و محبوب در کنار آب قرار دارد . ماشین های عظیم الجثه بازی و تفریح ، کازینو ، رستوران های مختلف با غذا های مختلف و کنسرت تعدادی از خوانندگان داخلی و خارجی در هوای عالی استکهلم روی سن بزرگ گرونا لوند اجرا میشود .

دسترسی:

گوتلند gotland

گوتلند

گوتلند بزرگترین جزیره ی سوئد هست که با دریای بالتیک احاطه شده است و یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری سوئد نیز میباشد.ماهیگیری ، کشاورزی و فناوری اطلاعات جزو صنایع اصلی گوتلند نیز میباشد. این مکان در طول سال ، بیشتر از هر جای دیگر از سوئد آفتاب دارد. بنابراین بوکینگ به گردشگرانی که به دنبال آفتاب هستند ، این مکان جذاب را پیشنهاد میکند. 

دسترسی:

سیگتونا sigtuna

سیگتونا

قدیمی ترین شهر سوئد که در دریاچه مالارن دراوپلاند، در شمال استوک اول واقع شده است ، سیگتونا نام دارد. طبق گفته ها 980 سال پس از میلاد مسیح و در زمان وایکینگ ها کشف شده است. این مکان با توجه به وسعت کم توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. رستوران های محلی ، مغازه های هنری ، لباس فروشی ها و کافه های جذاب مرکز این شهر قرون وسطایی را ، پر کرده است. پیشنهاد بوکینگ به شما گردشگران این است که اگر به سوئد سفر کردید حتما به این شهر سر بزنید و از این شهر قدیمی لذت ببرید.

دسترسی:

مراکز خرید در سوئد

قطعا در هنگام سفر مخصوصا سفربه جایی مدرن با امکانات رفاهی بالا تحریک به خرید کردن میشویم. ادامه این مقاله در بوکینگ مراکز خرید پایتخت سوئد یا همان استکهلم را برای شما به نمایش میگذارد تا به هنگام سفر به این شهر اگر قصد خرید از جایی داشید با اطلاعات کافی به خرید کردن بپردازید و سفر خوبی را برای خودبه ارمغان آورید.

مرکز خرید galleran

مرکز خرید گالرین

این مرکز خرید یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراکز خرید شهر استکهلم میباشد. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال مرکز خریدی خوب و بزرگ میگردید میتوانید برای خرید های خود به این مرکز خرید مراجعه کنید و خرید خوبی را تجربه کنید.در این مرکز خرید فروشگاه های برند و غیر برند نیز پیدا میشود که با توجه به بودجه خود میتوانید از هر فروشگاهی که از نظرتان مناسب تر است خرید کنید.

دسترسی:

خیابان درات نینگ گاتن Drottninggatan

خیابان درات نینگ گاتن

این خیابان از کاخ سلطنتی شروع شده و تا رصد خانه ادامه دارد. به جرات میتوان گفت در این خیابان هرچیزی که بخواهید میتوانید خریداری کنید از پوشاک گرفته تا صنایع دستی و خوراکی و ... پیشنهاد مجله بوکینگ به شما این است که اگر به سوئد رفتید قطعا از این خیابان دیدن کنید.

دسترسی:

بیبلیو تکسگاتان biblioteksgatan

بیبلیو تکسگاتان

در این خیابان در استکهلم اکثرا مغازه های برند را میتوانید پیدا کنید. از جواهر فروشی گرفته تا پوشاک یا مغازه های ساعت فروشی ، اما خب در این خیابان اکثر مغازه ها برند میباشد و خب اگر به دنبال خرید کردن یا خرید سوغاتی های لوکس هستید میتوانید در سفر خود سری هم به این خیابان بزنید و خریدی جذاب را برای خود به ارمغان آورید.

دسترسی:

رستوران در سوئد

رستوران در سوئد

یکی از مهمترین و جذاب ترین امور در سفر شکم گردی یا خوردن خوراکی های آن اقلیم و کشور میباشد. مجله بوکینگ در ادامه تعدادی از رستوران های کشور سوئد را برای شما معرفی میکند تا سفری پر از خوراکی های هیجان انگیز و لذیذ داشته باشید. 

گوندولن Gondolen

Gondolen

این رستوران منظره ای فوق العاده از شهر استکهلم را برای شما به ارمغان می آورد. برای همه ی گردشگران جذاب است که در رستورانی با کیفیت با ویو و منظره عالی غذایی لذیذ سرو کنند این رستوران یکی از رستوران هایی است که غذایی که به مهمان ها ارائه میکند بسیار با کیفیت و خوش طعم است. پیشنهاد بوکینگ برای گردشگرانی که در شهر استکهلم اقامت میکنند رفتن به این رستوران و چشیدن طعم رست بیف با مارچوبه سفید است.

دسترسی:

دن گلیدنه فریدن Den Gyldene Freden

Den Gyldene Freden

این رستوران قدیمی ترین رستورانی است که محیط یکسانی تا به الان داشته و این رکورد در کتاب گینس نیز ثبت شده است.این رستوران از سال  1722 تا به الان با غذاهایی فوق العاده میزبان میمهان های خود بوده است . از غذاهای این رستوران میتوان به گوزن دودی ،کوفته گوشت و... اشاره کرد. معماری داخلی این رستوران به میخانه های قرن هجدهم سوئد شباهت دارد و شما دقیقا در این رستوران حس میکنید که در زمان سفر کرده و به گذشته رفته اید.

دسترسی:

اوپراسالارن Operakällaren

Operakällaren

این رستوران از سال ۱۹۶۱ میلادی ، مسئولیت تمام سرویس های غذایی و ضیافت ها و شام های قلعه سلطنتی دورتینگهام بوده است. محیط این رستوران ، پنل‌های چوبی طلاکاری شده ، لوسترهای پر زرق و برق و پنل‌های چوبی با طرح هندسی حیرت‌انگیز سقف ، همگی زیبایی خاصی را القا می‌کنند. میهمانان میتوانند از شام های اعلای رستوران ، شام های معمولی و غذا های مدرن سفارش دهند و هر کدام از این سبک غذاها در سالن مخصوص خود سرو میشود.

دسترسی:

اوواکسن کرو Oaxen Krog

Oaxen Krog

این رستوران در سال 2015 دومین ستاره میشلن خود را دریافت کرده است. اوواکسن کرو برای سالیان متمادی در جزیره‌ای خارج از استکهلم واقع شده بود اما مدیران آن تصمیم به انتقال آن به مرکز شهر برای دسترسی راحت تر گردشگران و میهمانان گرفتند و این رستوران را به مرکز شهر انتقال دادند. از نقاط قوت این رستوران میتوان به مواد اولیه بسیار تازه و طعم عالی غذا اشاره کرد.

دسترسی:

معرفی هتل های سوئد

قطعا پیدا کردن اقامتگاهی مطمئن و با کیفیت از اصول مهم سفر میباشد. بهترین هتل های سوئد در نمای بیرونی بیشتر شبیه ساختمان هایی قدیمی هستند اما وقتی به داخلشان میروید میتوانید طراحی های مدرن و لوکس را بینید چیزی که در اکثر هتل های این کشور مشترک است. وجود منظره و چشم انداز عالی میباشد. بخی از هتل های سوئد انقدر لوکس بوده شما میتوانید صبحانه ی خود را در تخت خوابتان میل کنید. برای داشتن اقامتگاهی مطمئن میتوانید از بخش رزرو هتل های خارجی در بوکینگ هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. در ادامه این مقاله شما را با هتل های سوئد بیشتر آشنا میکنیم. 

هتل رادیسون بلو اسکله | Radisson Blu Waterfront Hotel

این هتل از محبوب ترین هتل های شهر استکهلم میباشد که بیش از همه برای تجار و مسافران کاری محبوب است. این هتل مجهز به 414 اتاق که همه به سبک مدرن سوئدی ، 21 اتاق جلسه و.... میباشد. یکی از جالب ترین امکانات هتل ، اجاره دادن دوچرخه به کسانی که حوصله ی پیاده روی ندارند نیز است. هتل رادیسون بلو در خط ساحلی شهر استکهلم قرار دارد و منظره ای عالی و لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد. برای داشتن سفری امن و مطمئن میتوانید با استفاده از رزرو در بخش رزرو هتل در سایت بوکینگ هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

Radisson Blu Waterfront Hotel

دسترسی:

هتل دیپلمات Hotel Diplomat

 Hotel Diplomat

هتل دیپلمات از گذشته هتلی غرور آمیز و با ارزش بوده است. این هتل در سال 1900 به صورت مکانی شخصی تاسیس شده اما در سال 1966 تبدیل به یک هتل مجهز به 100 اتاق شده است و جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین هتل های استکهلم به دست آورده است. سر تا سر دیوار های این هتل به طراحی و نقاشی های نقاشان اسپانیایی مزین شده است. ناگفته نماند که منظره برخی از اتاق های این هتل با چشم انداز عالی بندرگاه ارائه میشود. اگر قصد اقامت در این هتل را دارید میتوانید از بخش رزرو هتل های خارجی این هتل را رزرو کنید.

دسترسی:

هتل بزرگ استکهلم Grand Hotel Stockholm

Grand Hotel Stockholm

این هتل جایی بسیار مجلل و اکثرا اقامتگاه افراد مشهور بوده است. پس اگر به این هتل مراجعه کنید احتمال اینکه اقامتی راحت در کنار افراد مشهور داشته باشید بسیار زیاد است. ساختمان این هتل به اندازه ای مجلل و با شکوه است که میتوانید به روی زیباترین ساختمان های سوئد چشم ببندید و وقت خود را در هتل سپری کنید. این هتل دارای رستورانی با غذاهایی فوق العاده در اسکله اصلی به نام وراندا  Veranda نیز میباشد. برای داشتن سفری با خیال راحت میتوانید قبل از سفر هتل مورد نظر خود را از سایت بوکینگ در بخش رزرو هتل های خارجی رزرو کنید.

دسترسی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟