خارجی

راهنمای سفر به استرالیا

  • 29 بهمن 1399

استرالیا به دلیل شگفتی های طبیعی، فضاهای باز، سواحل، بیابان و بیشه زارهایش نزد بیشتر سفر دوستان و توریست ها محبوب می باشد. در واقع "استرالیا" بزرگترین جزیره و کوچک ترین قاره جهان است

که دارای جمعیتی زیاد مانند نیویورک و شهرهای پر هیاهو و سرزنده از قبیل سیدنی، مِلبورن و بریزبِن می باشد. از افسانه های رویایی بومی ها که در آن ارواح بزرگ با کمک جادو تپه های مرجانی، جنگل های بارانی و صحراهای سرخ رنگ را به وجود آورده اند گرفته تا مسافرانی که از استرالیا به عنوان مقصد رویایی خود سخن گفته اند؛ همگی بیانگر شگفتی های تحسین برانگیز این سرزمین دیدنی می باشد.

در صورتیکه تصمیم دارید به استرالیا بروید و دلتان می خواهد که از مهد کانگوروهای این کشور و جزئیات آن دقیق تر سر در بیاورید، ابتدا بلیط هواپیما و هتل های استرالیا را با بهترین قیمت در بوکینگ رزرو کرده تا بعد از آن سری به جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، شکم گردی و هتل ها در شهرهای مختلف این کشور بزنیم!

australia

آب و هوای استرالیا

australia

در استرالیا هر ایالت آب و هوای مخصوص به خود را دارد، برای مثال شهر سیدنی آب و هوایی متعادل و نسبتا بارانی دارد، در حالیکه؛ شهر ملبورن کمی سردتر از ایالت های دیگر است. طبق آمار آب و هوای جهانی، شهرهای استرالیا به طور کل از تعادل دمایی بیشتری نسبت به شهرهای انگلیسی زبان  برخوردار بوده و این یک پوئن مثبت جهت سفر در اکثر فصل های سال برای گردشگران می باشد. حالا می رسیم به بررسی اینکه در هر فصل، آب و هوا در استرالیا به چه صورت است. اگر دقیقتر بخواهیم بگوییم، چنین ترتیب بندی برایش تعریف می شود:

  • بهار در استرالیا، از سپتامبر تا نوامبر (پاییز ایران از مهر تا آذر)
  • تابستان در استرالیا، از دسامبر تا فوریه (زمستان ایران دی تا اسفند)
  • پاییز در استرالیا، از مارچ تا می (بهار ایران فروردین تا خرداد)
  • زمستان در استرالیا از ژوئن تا آگوست (تابستان ایران تیر تا شهریور)

زبان و مذهب مردم استرالیا

australia

زبان رسمی کشور استرالیا به مانند آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی مانند انگلستان، انگلیسی می باشد البته تنها فرقی که با آنها دارد در گویش است. بنابر این اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، با هیچ مشکلی جدی رو به رو نخواهید شد، زیرا از جهاتی گویش استرالیایی قابل فهم تر و روان تر از سایر کشورهایی است که زبان آنها هم انگلیسی محسوب می شود. علاوه بر زبان انگلیسی، بسیاری از مردم این کشور به زبان های چینی، یونانی، عربی و ویتنامی نیز مسلط می باشند.  یک پیشینه جالبی که در این کشور وجود دارد این است که  تکلم با چهارصد زبان مختلف در آن، زمانی امری عادی محسوب میشد البته امروزه از این تعداد، هفتاد نوع آن هنوز  هم کاربرد دارد و سی مورد از آنها در همین لحظه که با شما سخن می گوییم؛ منقرض شده اند! مذهب افراد در استرالیا هم آزاد بوده و هر شخص بسته به دین و اعتقاد خود به مراکز مذهبی گوناگون اعم از مسجد، کلیسا و کنیسه می رود. در مجموع 60% درصد از مراجعه کنندگان در استرالیا مسیحی بوده و حدود 20% درصد مردم هم دین خاصی ندارند! تعداد مسلمانان هم کم بوده بطوریکه کمتر از 5 درصد از جمعیت استرالیا را تشکیل می دهند. حال اگر دوست دارید با مردمان استرالیا برخورد مناسب داشته باشید، جوری که شخصیتتان زیر سوال نرود، بهتر است به این نکته توجه ویژه داشته باشید که سوال پرسیدن در این کشور در خصوص مذهب افراد، امری شخصی بوده و به مانند کشور خودمان که امری عادی به شمار می رود، نیست!

واحد پول کشور استرالیا

australia

یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای یک سفرِ بدون دغدغه، شناخت واحد پولی آن کشور است تا هنگام خرید به مشکلی برنخورید! زیرا یکی از نکات بسیار مهم در طول سفر جدای از آشنایی با آداب و رسوم و اماکن مهم مقصد مورد نظر، دانستن پول رایج در آن می باشد. ارز رسمی استرالیا در واقع همان دلاری است که همه ما آن را بارها شنیده، دیده و با آن آشناییم. منتها نه دلاری که در آمریکا رایج است؛ دلار استرالیایی! هر دلار استرالیا طبق جدیدترین نرخ به دست آمده (فوریه 2021) 18.910تومان برآورد شده است!

ویزای استرالیا

australian visa

ویزاهای استرالیا به دو نوع ویزای اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می شوند و این بار هم تاکید می کنیم که هدف از سفرتان را در هر کشوری، چه می خواهد کشور آسیایی باشد، چه استرالیا به طور واضح مشخص کنید! البته اگر هدفتان از سفر به استرالیا تفریح و یا دیدن دوستان و خانواده می باشد باید ویزای توریستی خود را هر چه زودتر دریافت کنید. پس با بوکینگ که همیشه مقدمات سفر را برایتان فراهم می کند، همراه شوید و این را به یاد داشته باشید که کیفیت، شعار اول ما در اخذ ویزای شما و راحتی سفرتان می باشد! 

حمل و نقل در استرالیا

transportation in egypt

اگر به دنبال تنوع در حمل و نقل می گردید و دلتان نمی خواهد همیشه با وسایل یکنواخت از مکانی به مکان دیگر بروید، قطعا سفر به استرالیا خوشنودتان خواهد کرد! حمل و نقل عمومی در استرالیا شامل قطار، اتوبوس، تراموا و قایق بوده که بنابر مقصد شما، شرایط حمل و نقل آن هم طبیعتا کمی متفاوت است! اما در اکثر شهرهای بزرگ استرالیا مانند سیدنی، ملبورن و کانبرا شبکه های اتوبوس رانی مجهزی وجود دارد همچنین شما می توانید از تاکسی های آبی هم بهره ببرید! یک نکته جالبی که ارتباط قوی بین گردشگران و حمل و نقل را در استرالیا بازگو می کند؛ تعداد فرودگاه های این کشور است که با داشتن 300 فرودگاه در شهرهای مختلف، شرایط مناسبی را برای سفر توریست ها به این کشور فراهم ساخته است! حالا بیایید تا از  شرکت هواپیمایی/Airline مربوطه با این کشور صحبت کنیم که در واقع یکی از قدیمی ترین و در عین حال بزرگترین شرکت های هواپیمایی در جهان است که نام آن کانتاس/Qantas می باشد. "شرکت هواپیمایی کانتاس" به بیش از 85 مقصد در سراسر دنیا پرواز مستقیم داشته و از لحاظ کیفیت خدمات، تنوع غذایی و امنیت پرواز یکی از بهترین ایرلاین ها می باشد. از دیگر موارد کاربردی ایرلاین کانتاس که در جهت رفاه و راحتی مسافران تهیه شده، می توان به امکان چک این/Check-in آنلاین این ایرلاین اشاره کرد که از 24 ساعت تا 2 ساعت قبل از پرواز، چک این مسافران را انجام داده و به آنها کارت پرواز می دهد که می شود گفت جدای از راحتی، در وقت هم یک جورایی میتوان صرفه جویی کرد!

سیم کارت در استرالیا

sim card in australia

در حالی که شما می توانید از فروشندگان زیادی در استرالیا سیم کارت خود را تهیه کنید لازم است بدانید تنها 4 شرکت اصلی، ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در استرالیا می باشند که شامل:

  • Telstra
  • Optus
  • Vodafone
  • Virgin mobile می باشد.

البته این را هم مد نظر داشته باشید که همه اپراتورها در حال رقابت بوده و اگر مقصدتان به سمت کلان شهرهای استرالیا می باشد، بهتر است در وهله اول از خدمات ودافون/Vodafone و تلسترا/Telstra استفاده کنید؛ زیرا هم ارتباط کاربری قوی تری را در مقایسه با سایر برندها دارند و هم هزینه مکالمه و تعرفه های به نسبت مقرون به صرفه تری را به مشتریان خود ارائه می دهند!

غذاهای استرالیا

australian food

از آنجایی که زیاد شنیده اید، غذای بسیاری از کشورها تجلی فرهنگ همان کشور می باشد؛ این مطلب هم ممکن است آشنا به نظر رسد که غذاها و دسرهای هر کشوری با کشور دیگر فرق دارد اما در استرالیا آن قدر طعم و روش پخت غذاها متفاوت نبوده که پیش خود بگویید چه طعم عجیب و غریبی؟! خیر. خبری از این قبیل سوال و جواب های مبهم نیست. پس بیایید، این بار به استرالیا برویم تا ببینیم غذاهای محلی و یا حتی دسر در میز آنها، شامل ترکیب چه مواد خوشمزه ای می باشد. پس با بوکینگ همراه شوید، زیرا قولش را می دهیم که غذاهای استرالیایی از پس ذائقه ایرانی ها هم به راحتی بر خواهد آمد!

همبرگر استرالیایی

australian hamburger

این همبرگر مخصوص، به استرالیا تعلق دارد و اگر بخواهیم صادقانه با دیگر کشورهای دنیا که خوردن همبرگر در آنها رواج دارد؛ مقایسه اش کنیم تا حدودی شباهت زیادی دارد اما یک تفاوت بارزی که داشته این است که لای همبرگر استرالیایی، شما آناناس های رسیده و چغندر قندی را می بینید که طعم آن را به طور کل با آن چیزی که شما از همبرگر در ذهنتان جا افتاده، متمایز کرده است. البته آناناس های خام هم نه. زود قضاوت نکنید! پخته شده و تکه ای به همراه گوشت گریل شده. پس اگر همبرگر خور حرفه ای هستید یادتان نرود، بروید و از نوع استرالیایی آن هم بچشید و لذتش را ببرید! نوش جان.

 گوشت کانگورو/Kangroo Meat

kangroo meat

از آنجایی که در استرالیا طبق گزارشات چند سال اخیر، گفته شده که کانگوروها جمعیتشان چیزی بیشتر از جمعیت خود مردم استرالیا می باشد؛ گوشت آن هم در سفره ی غذای استرالیایی ها رواج پیدا کرده و یکی از غذاهای معروف آنها می باشد، عجیب و در عین حال جالب است، نه؟! اما خیالتان راحت. همینجوری در استرالیا رسم نیست که هر نوع گوشتی به طور خام خورده شود به مانند سنت چینی ها! گوشت کانگورو به اشکال مختلفی مانند استیک، برگر، سوسیس و... مصرف می شود و با توجه به رشد بیش از حد تعداد کانگوروها در استرالیا، این روش به عنوان مطمئن ترین راه برای کنترل جمعیت آنها در نظر گرفته شد. البته، این هم ناگفته نماند که گوشت کانگوروها عموما به شکل نیم پخته تهیه شده و معمولا با سس هایی ترش خورده می شود!

آواکادوو کوبیده شده با نان تست/Smashed avacadoo on toast

s a

این غذا یک پیش غذای استرالیایی است که برای سلامتی افراد مناسب بوده و به محض امتحان کردن، شما نظرتان نسبت به آن خیلی خوب خواهد شد! بسیاری از مردم استرالیا خودشان این غذا را به دیگر غذاهای موجود در استرالیا ترجیح داده و با نان تست آن را نوش جان می کنند. این پیش غذا معمولا با ادویه های زیادی میکس می شود و طعم تندی دارد و به همین علت یک خوراک عالی به حساب می آید که نه تنها در رستوران ها، بلکه در کافه های استرالیا هم به چشم میخورد! حالا اگر فکر می کنید که دلتان می خواهد از آواکادوو برای یکبار هم که شده، مصرفی جدا به غیر از خاصیت درمانی و دارویی آن داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم که تا جایی که می شود اطلاعاتتان را از این غذای لذیذ بیشتر کرده و در گوگل/Google درباره آن سرچ کنید، چرا که هم سریع آماده می شود و هم مواد اولیه بسیار ساده ای دارد!

چیکو رول/ Chiko roll

chiko roll

واژه "چیکو رول" در واقع مخفف واژه چیکن رول/Chicken roll بوده که به معنای رول مرغ است. در داخل آن موادی نظیر کلم به همراه کرفس و چند ادویه خاص دیده می شود به همراه مهمترین ماده اولیه در تهیه آن یعنی فیله مرغ! برای درست کردن آن ابتدا تمام مواد را باهم ترکیب و سرخ کرده و در خمیرهای نازکی میپیچند و در روغن داغ سرخ کرده و وقتی طلایی و برشته شد چیکو رول شما آماده خوردن است.

بیسکوییت آنزاک/Anzac

anzac

ریشه ی درست کردن این بیسکوئیت ها به جنگ های قبل از استقلال یافتن استرالیایی ها برمی گردد. ظاهر این بیسکوییت، چیزی شبیه به همان کوکی های خودمان است که باعث می شود در ذهنتان این سوال ایجاد شود که چه فرقی با آنها می تواند داشته باشد که در جواب باید بگوییم، در داخل بیسکوئیت های آنزاک/Anzac خرده های نارگیل و نان جو به چشم می خورد که ترکیب این مواد باعث شده تا طعم مطبوع و خاصی را به شما هدیه بدهد!

لامینگتون/Lamington

lamington

این را منکر نمی شویم که ظاهر خوردنی و جذاب این کیک هر کسی را وسوسه می کند تا آن را برای یکبار هم که شده امتحان کند! اما نکته بامزه این کیک این است که هم بسیار ساده بوده و هم در زمان بسیار کمی در مقایسه با سایر کیک ها آماده و طبخ می شود. البته این را هم اضافه کنیم که مواد به کار رفته در تهیه این کیک، شامل کاکائو تلخ و شیر بوده که جدای از مزه فوق العاده آن، ترکیب بسیار سالمی نیز دارد!

شهرهای توریستی استرالیا

a

لازمه شناخت درست و جامع هر گردشگری، دانستن این است که پیشینه آن کشوری را که به آن سفر می کند؛ بهتر درک کند و تا حدودی از راز و تاریخ آن باخبر شود. اما در این میان، ممکن است سلایق افراد و روحیه آنها در انتخاب مقصد گردشگری متفاوت باشد که تاثیر زیادی بر کیفیت سفرشان بگذارد؛ خصوصا "کشور استرالیا" که موضوع مقاله مان است. پس بیایید در بوکینگ با هم سری به شهرهای توریستی استرالیا که به ترتیب شامل سیدنی، ملبورن و بریزبن است، بزنیم و آن ها را زیر ذره بین ببریم!

سیدنی/Sydney

sydney

ملبورن/Melbourne

melbourne

اگر بخواهیم برازنده ترین ویژگی های ملبورن را در قالب چند کلمه توصیف کنیم، شاید هنری، پر جنب و جوش و شیک و مدرن به طور واقع بینانه ای درخور آن باشد! امروزه ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا و یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ اقامت محسوب می شود. شاید از این موضوع آگاهی داشته باشید یا نه؛ اما ما اینجا هستیم تا بگوییم قبل از "کانبرا" که امروزه پایتخت استرالیا نامگذاری شده، از سال های خیلی قبل تر این جایگاه متعلق به ملبورن بوده اما به دلایلی تغییر کرده است. به ملبورن "شهر بتمن "نیز می گویند زیرا اولین چراغ های راهنما در استرالیا در این شهر نصب شده و جلوه این شهر را بیشتر کرده است! شما در "ملبورن" می توانید به این مکان های جالب و جذاب سر بزنید:

  • باغ های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن/Royal Botanic Gardens Victoria که مجموعه ای از گیاهان بومی، خانه باغ ها و گونه های نادر را شامل می شود.
  • گالری ملی ویکتوریا/National Gallery of Victoria که دارای بیش از 70 هزار اثر هنری و مجموعه گسترده ای از آثار دوران باستان تا امروز است.
  • میدان فدراسیون/Federation Square که بهترین محل برای برگزاری جشن ها، اعتراضات و رویداد های بزرگ ورزشی در ملبورن محسوب می شود.
  • موزه مهاجرت/ Museum of Immigration که به منظور توضیح جامع تر درباره تاریخچه فرهنگ و مهاجرت به استرالیا ساخته شده است.
  • زندان قدیمی شهر/Old Melbourne Gaol که در آن دارایی های کارکنان، زندانیان و همچنین ماسک مرگ برخی از اعدام شدگان این زندان  به نمایش گذاشته شده است.

بریزبِن/Brisbane

b

یک مورد اصلی و بارز که این شهر را از بقیه شهرهای اصلی استرالیا جدا می سازد، این است که در بریزبن؛ شما شاهد تفاوت های فرهنگی چشمگیری در مقایسه با سیدنی و ملبورن هستید و بیشتر گردشگران به این جهت این شهر را برای اوقات فراغت و گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند که کاملا یک شهر مستقل و منحصر به فردی از نظر جاذبه های گردشگری محسوب می شود. حال این مکان ها مواردی هستند که در بازدید از بریزبِن، نباید از آنها غافل شوید زیرا هم در نظر سنجیهای سایت های معتبر رتبه قابل قبولی کسب کرده و هم بازدید از تک به تک آنها می تواند ماجراجویی متنوع و هیجان انگیزی را برایتان رقم زند:

  • پناهگاه کوالا لون پاین بریزبن/Lone Pine Koala Sancuatry
  • پارک ساحل جنوبی/South Bank Parklands
  • رودخانه بریزبن/ River of Brisbane
  • چرخ بریزبن/Wheel of Brisbane
  • مرکز ماجراجویی ریوِر لایف/Riverlife Adventure Center




جاذبه های گردشگری استرالیا

a,a

جاذبه های گردشگری در استرالیا آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم فهرست بلندی از آنها را برایتان شرح دهیم، ممکن است از خواندن این بخش از مقاله خسته شوید. اما اگر به دنبال مکان های نفس گیر و زیبا در استرالیا می گردید که اطلاع کامل و در عین حال جامعی از آن را به شما بدهد، نگران نباشید. با مطالعه این قسمت و کمی حوصله به خرج دادن و البته علاقمندی به این جوابتان خواهید رسید!

خانه اپرای سیدنی/Sydney Opera House

s.o.h

مسیریابی:

    S.M.C.O.S

    مسیریابی:

    باغ گیاه شناسی سلطنتی/ Royal Botanics Victoria-Melbourne Gardens

    R.B.G.V.M

    مسیریابی:

    R,L

    H.A.B

    shopping

    خرید از جهاتی می تواند سخت باشد اما وقتی که پای مراکز خرید استرالیا وسط آید، شما چه در سیدنی و چه در ملبورن که دو شهر توریستی معروف استرالیا محسوب می شوند، زمان خود را به راحتی می توانید صرف خرید کنید. زن و مرد هم ندارد، در استرالیا چه در خیابان ها و چه در مراکز خرید بزرگ و رو باز آن چیزی که به دنبالش هستید را بدون دردسر می توانید پیدا کنید. پس با بوکینگ همراه شوید تا دقیقتر با این مراکز خرید مختلف آشنا شویم! البته یک نکته ای در رابطه با استرالیا و مراکز خریدش وجود دارد که لازم است تا به شما گوشزد کنیم و آن این است که به دلیل زیر ساختار مدرن و توسعه یافته این کشور، بازارهای سنتی به مانند اکثر کشورهای توریستی به طور مستقل زیاد دیده نشده و معمولا همه این اقلام اعم از سوغاتی و پوشاک در مراکز خرید وسیع تری در یک مجموعه به فروش می رسد.

    w.s

    مسیریابی:

    Q.V.M

    • سالن گوشت: در این قسمت از باکیفیت ترین سوسیس ها گرفته تا انواع غذاهای دریایی ارگانیک همه چیز در آن موجود می باشد. شاید جالب باشد بدانید 37 راهرو در آن تعبیه شده است.
    • سالن لبنیات: یکی از قدیمی ترین سالن های این بازار بوده که در میان 37 راهروی آن؛ غرفه های نان و شیرینی، اغذیه فروشی، انواع نوشیدنی مانند چای های خوشمزه و قهوه های خاص به فروش گذاشته شده اند!
    • بازار میوه و تره بار: در یک جمله بهترین و تازه ترین سبزیجات و میوه های فصلی در این غرفه یافت می شود و البته فراموش نکنید که اگر خیلی به دنیای این جور مواد علاقه دارید، ادویه های کمیاب، میوه های خشک و مغزهای مختلف را هم می توانید در یک چشم بهم زدن در این غرفه تهیه فرمایید!

    مسیریابی:

    چاپل استریت/Chapel Street

    ch.s

    مسیریابی:

    رستوران در استرالیا

    R.I,A

    دو کلمه برای یک گردشگر چه خارجی چه داخلی کافی است تا درباره رستوران یک منطقه قضاوت درست انجام دهد: کیفیت و کمیت! مهم نیست آن رستوران به کدامین کشور تعلق داشته باشد یا نامش چه باشد، علتی که بین افراد و خصوصا رسانه ها باعث محبوبیت روز افزون آنها می گردد در این دو ویژگی نهفته است که در صورت ترکیب شدن، می تواند موفق عمل کند و عده ی زیادی را به سمت خود جذب کند! پس اگر به این گفته ی ما ایمان دارید و تا حدودی موافق هستید، بیایید تا با هم سری به رستوران های خاص در استرالیا که بخش جدا نشدنی سفرتان نیز می باشد، بزنیم!

    رستوران  اِفندی/ٍE-Fendy

    efendy

    مسیریابی:

    رستوران روسو پومو دورو/Rosso Pomodoro

    r.s

    مسیریابی:

    رستوران دیتور/Detour Restaurant

    detour

    مسیریابی:

    هتل در استرالیا

    طبیعی است در سفر افرادی که اروپا را به خوبی گشته اند، از هتل های با کیفیت آن نیز تا حدودی با خبر می باشند. اما ممکن است بعضها نیز مایل باشند تا هتل های مناسب را بشناسند پس اگر می خواهید کیفیت سفرتان در استرالیا تضمین شود و رضایت کاملی را از اقامتتان در این کشور تجربه کنید، با بوکینگ همراه شوید تا مختصرا برایتان از تاپ ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین هتل های شهرهای مختلف استرالیا بگوییم!

    h.b

    هتل هیلتون سیدنی*****
    Hilton Hotel Sydney

    برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید!

    Hilton s

    چه چیزی بهتر از هتل هیلتون که بارها امتحان خودش را در سراسر دنیا پس داده و مورد رضایت بیشتر افراد خصوصا دوستداران سفر قرار گرفته است؟! این هتل با 579 اتاق و 43 طبقه،  دسترسی راحتی را به کلیه جاذبه های سیدنی با چند دقیقه پیاده روی برای مهمانهایش فراهم کرده است. در این هتل 3 رستوران و کافه شیک به همراه صبحانه، ناهار و شام نیز ارائه می دهند. برخی دیگر امکانات جانبی هتل هیلتون سیدنی که لازم است بدانید:

    • دی جی و کلاب شبانه/Night Club
    • استخر
    • سالن کنفرانس و خدمات مربوطه
    • سرویس تاکسی

    پس اگر مایل به رزرو این هتل در سیدنی می باشید و دلتان می خواهد اتاقتان، نمایی رو به شهر/city view داشته باشد؛

    مسیریابی:

    هتل کراسلی****
    The Crossley Hotel

    برای رزرو هتل در هر شهر زیبایی از استرالیا اینجا را کلیک کنید.

    Crossley hotel

    هتل کراسلی می توان یک هتل اقتصادی و  مقرون به صرفه در مقایسه با سایر هتل ها در ملبورن معرفی کرد. این هتل که دارای 89 اتاق می باشد، با بسیاری از جاذبه های شهر معروف ملبورن مانند موزه ملبورن و کلیسای جامع سنت پل و... فاصله ای چند دقیقه ای دارد. در زیر بعضی از خدمات رفاهی این هتل که موجب رضایت شما خواهند شد را باهم می شناسیم:

    • مینی بار
    •  خدماتی از جمله نگه داری از کودکان یا مراقبت از آن ها (با هزینه اضافی)
    • خدمات چک این/Check-in سریع
    • خدمات حمل و نقل فرودگاهی یا ترانسفر
    • دستگاه فکس و ایستگاه کامپیوتر
    • روزنامه های رایگان در لابی و سرویس 24 ساعته

    یادتان نرود که حتما باید در بازه ی زمانی 2 ظهر تا 24 شب به این هتل ورود داشته باشید و برای خروج از هتل، اتاقتان را تا قبل از ساعات 12 ظهر تحویل بدهید. زیرا در اکثر هتل ها قوانین ثابتی برای آن تعریف شده که به هیچ وجه نباید از آن غافل ماند!

    مسیریابی:


    هاستل نومادز بریزبن**
    Nomads Brisbane hostel

    n.h

    مطالب پر بازدید

    همه چیز درباره سفر به استانبول

    استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

    21 خرداد 1399

    راهنمای سفر به آنتالیا

    آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

    31 خرداد 1399

    راهنمای سفر به مشهد

    مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

    8 خرداد 1399

    راهنمای سفر به قشم

    جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

    18 خرداد 1399

    دیدگاه شما چیست؟