خارجی

راهنمای سفر به پرتغال

  • 2 اسفند 1399

پرتغال یا سرزمین مستطیلی که به آن شبه جزیره ایبری هم می گویند! پرتغال در پایین ترین بخش جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته و چیزی بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد.طبق نشریه فوربز در سال 2018، پایتخت آن یعنی لیسبون یکی از ارزان ترین شهرها برای زندگی می باشد.

همچنین از دیگر شهرهای مهم این کشور میتوان پرتو، سینترا فارگو وغیره را هم نام برد. در کشور پرتغال، جاذبه های طبیعی فوق العاده ای دیده می شود که در کنار آثار تاریخی مهم و باشکوهش، تبدیل به یکی از قطب های اصلی گردشگری شده است. پس اگر دوست دارید همه چیز را راجع به کشور پرتغال، از جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، شکم گردی و هتل هایش بدانید و به راحتی بلیط هواپیما و هتل های پرتغال را رزرو نمایید، با این مقاله ( راهنمای سفر به پرتغال ) بوکینگ همراه شوید.

p.s

آب و هوای پرتغال

weather in portugal

کشور پرتغال عمدتا معتدل و مدیترانه ای است که الگوی آب و هوایی آن، از جهات بسیاری به مانند شهرهای ساحلی اسپانیا می باشد. به عنوان مثال، میانگین دمای هوا در طول روز حداکثر تا 16 درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود اما رطوبت هوا در کشور پرتغال به مانند اسپانیا نبوده و رطوبت بیشتری در آن حس می شود. در تابستان به دلیل نسیمی که از سمت دریا بر کشور پرتغال می وزد، توریست ها می توانند شرایط آب و هوایی بسیار دلپذیری را تجربه کنند! می رسیم به فصل پاییز که دوباره رطوبت به هوای پرتغال برگشته و فصل بارندگی در کشور از راه می رسد. از آنجایی که هر کشور، معمولا یک فصل مخصوص به خود را دارد که گردشگران بیشتر آن را برای سفر انتخاب می کنند؛ در پرتغال هم این قاعده برقرار بوده و با جرات میتوان گفت که فصل گردشگری در این کشور، بین بهار و پاییز می باشد.

زبان و مذهب مردم پرتغال

p.f

زبان پرتغال همانند نام آن "پرتغالی" می باشد و امروزه زبان پرتغالی، به عنوان زبان رایج مردم نیز شناخته می شود که حدود 270 میلیون نفر با آن سخن می گویند. یک نکته جالب و منحصر به فردی که در رابطه با زبان پرتغالی وجود دارد، این است که یک سازمان بین المللی متشکل از همه ملت های پرتغالی زبان از سال های قبل، شکل گرفته بطوریکه در کنار کشور پرتغال، آفریقا و بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی هم از زبان پرتغالی استفاده می کنند. دین اغلب مردم این کشور نیز مسیحیت و از شاخه کاتولیک می باشد که طبق روند افزایشی در دو سال اخیر، 0.5 الی 1 درصد از جمعیت آن را مسلمانان با گرایشات مختلف مانند سنی و شیعه تشکیل می دهند.

واحد پول کشور پرتغال

P.C

احتمالا تا الان دیگر ملکه ذهنتان شده است که پول هر کشور تا چه حد در سفر به آن کشور اهمیت دارد و حتی خرید و رد و بدل کردن کالا هم به واحد پول ن بستگی دارد. از آنجایی که پرتغال خود عضو کشورهای اتحادیه اروپا می باشد، واحد پولی آن هم یورو بوده و تا الان یورو پرتغالی در ماه فوریه/February  2021 حدود 30.301 هزار تومان برآورد شده است!

ویزای پرتغال

Portugal passport

تهیه ویزا در سفرهای اروپایی ضروری می باشد. اما در وهله اول؛ دانستن اینکه این کشور هم از قوانین اتحادیه شینگن پیروی می کند، تا حدی راه را برایمان آسان تر  می کند تا وقت خود را تلف نکرده و برای سفر خود، ویزای شینگن تهیه نماییم! اما چرا به خود زحمت بدهید و فشار وارده را به تنهایی بکشید؟! شما می توانید هر گونه سوالی را که درباره پرتغال و ویزای آن باعث ابهام در ذهنتان شده است را از بوکینگ و کارشناسان مجرب آن بپرسید تا شما را در جهت راحتی سفرتان راهنمایی کنند!

حمل و نقل در پرتغال

t.p.p

حمل و نقل عمومی در پرتغال به این صورت نیست که بگویید در اقصی نقاط آن گسترده و پیشرفت خوبی داشته است اما می توان این را عنوان کرد که در شهرهای مهم و اصلی، حمل و نقل خوب و باکیفیت با هر وسیله ای، امکان پذیر است. حال بیایید باب صحبت را از اتوبوس ها باز کنیم زیرا در دسترس ترین وسیله حمل و نقل در پرتغال بوده و شرکت های خصوصی و دولتی به طور مستقل و در یک راستا شبکه گسترده ای از اتوبوس ها را در شهرهای بزرگتر نیز، ارائه می دهند. اما نکته ای که به عنوان یک گردشگر باید به آن دقت داشته باشیم، این است که همیشه روی اتوبوس های آن حساب باز نکنیم زیرا با اینکه تعدادشان زیاد می باشد ولی از نظر زمان بندی آن چنان هم دقیق نیستند. اما ناامید نشوید زیرا بسیاری از افراد از جایگزین آن یعنی مترو هم استفاده می کنند! تاکسی هم در کنار مترو، گزینه معقولی محسوب می شود تا به مقصد مورد نظرتان ، راحت تر برسید! اپلیکیشن های اوبر/Uber، بولت/Bolt، کپتین/Kapten هم در پرتغال از یاد نبرید، زیرا چنین سرویس های خدمات آنلاین، سال هاست که مشغول خدمات دهی به مسافران هستند تا به این صورت، خود را در دل اکثر گردشگران به واسطه قیمت ارزان جای بدهند! در قسمت آخر حمل و نقل در پرتغال؛ از شرکت هواپیمایی تپ پرتغال /Tap Portugal Airlines هم رد نشویم که لقب "بزرگترین ایرلاین کشور پرتغال" را از آن خود کرده و سال هاست که از سال 1945 به بعد پیشرفت خوبی کرده و هم اکنون به بیش از 88 مقصد مختلف در دنیا اعم از قاره اروپا، آسیا و آفریقا پروازهای مستقیم آن برقرار است!

سیم کارت در پرتغال

s.p

در پرتغال سه اپراتور اصلی موبایل وجود دارد و سیم کارتِ پرتغالی، همان چیزی است که گردشگرها و افراد غیر مقیم به دنبال آن هستند و شامل:

  • MEO 
  • Vodafone
  • NOS  می شود.  

در این میان گفته شده که اپراتور MEO از لحاظ فروش، پیشرو بازار بوده و بیشترین پوشش شبکه ای هم متعلق به این برند است . یک نکته دیگر که جای دارد از آن مطلع شوید این است که هنگام ورود به نمایندگی شرکت ودافون در پرتغال، آن نوع از سیم کارت اعتباری را برای خود بخرید که 20 گیگ اینترنت را به شما مشتریان ارائه می دهد تا به این صورت، بتوانید در سایر کشورهای اروپایی باز هم از اینترنت آن استفاده کنید!

غذاهای پرتغال

p.f

هر کشوری غذاهای سنتی و خاص خودش را دارد که بخشی از فرهنگ و اخلاقیات مردم آن را به ما نشان می دهد. خوراک و غذا در کشور پرتغال هم تا حدودی از این قاعده پیروی می کند اما این را فراموش نکنید که همه غذاهای این کشور اصیل نبوده و تا حدودی از فرهنگ مردمان دیگر کشورها نیز تاثیر گرفته است. پس اگر شما هم جزء آن دسته از گردشگران کنجکاو و خوش سلیقه هستید که از نظرتان بخشی از سفر خوردن غذاهای جدید است به این بخش از مقاله که به غذاهای پرتغال اختصاص یافته است، خوب توجه کنید!

کالدو ورده/Caldo Verde

کالدو ورده

کالدو ورده؛ یک پیش غذای عالی برای زمستان های سرد کشور پرتغال می باشد اما این به این معنا نیست که در سایر فصول، رستوران های پرتغال آن را برایتان سرو نکنند و شما از امتحان کردن آن عقب بمانید! البته از ظاهر غذا هم قضاوت کردن، شاید موجب دلزدگیتان شود اما این را مطمئن باشید که کالده ورده نه تنها مزه فوق العاده ای دارد بلکه طعم و بافت لطیف این سوپ برای کسانی که اهل خوردن سوپ هم نیستند می تواند دلیل قانع کننده ای باشد تا بشود تجربه ای ناب درطی سفرشان به پرتغال! مواد داخل آن هم همانطور که در عکس مشخص است، شامل کلمِ کالدو ورده، چند برش سوسیس، روغن زیتون محلی و ادویه های مخصوصی می باشد که فقط در پرتغال وجود دارد!

آریلا دِ میراندلا/ Alheira de Mirandela

a.d

شاید جالب باشد که اغلب اوقات، مواد و مزه  غذایی را که نامش کمی گنگ است از روی ظاهر حدس بزنیم! همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، "آریلا د میراندلا" نوعی سوسیس مرغ و یکی از ارزان ترین غذاهای پرتغال است که می توانید در حین سفر آن را امتحان کنید! همچنین در تهیه این سوسیس، تاریخچه جالبی نهفته و این به زمانی مر بوط می شود که یهودیان از پرتغال اخراج و عده ای به صورت پنهانی به اجرای آداب دینی خود پرداخته و در حالیکه تظاهر به روی آوردن به مذهب کاتولیک می کردند، به همان مقدار به خوردن سوسیس و درست کردن آن نیز ادامه دادند، تا همه به این باور برسند که آنها دیگر غذای خود را بر اساس شریعت یهود آماده نمی کنند!

پولوُ اَلاگارئیرو/ Polvo a  Lagareiro

p.a.l

بیایید تا با هم در رابطه با غذاهای دریایی پرتغال صحبت کنیم که یکی از آنها، به نام" پولو اَلاگارئیرو" به خوبی نامش در این لیست می درخشد. نام دیگر این غذا "هشت پا در روغن زیتون" است و شاید تعجب کنید که چنین غذایی خصوصا هشت پا در پرتغال بین مردم شهر لیسبون هم استفاده می شود! اما نگران نباشید زیرا به طرز خام و نیمه پخته درست نشده و در واقع آنقدر ترکیبات آن را (که شامل زیتون و چاشنی سیر می شود) خوب و کامل می پزند که خوردن آن بسیار دلچسب می شود.

توپ برلین/Bolla de Berlin


bolla de berlin

اگر خیلی اهل خوردن دونات یا پیراشکی می باشید و دنیای آن ها برایتان بیش از اندازه جذاب است، خوب است که به کشور پرتغال بیایید و توپ برلین را میل نمایید. چون برای یکبار که طعم آن را بچشید؛ بی شک بارها و بارها، برای خوردن آن در کافه های پرتغال صف میکشید! این شیرینی از خمیر شیرین همراه با کرم زردِ تخم مرغ و شکر درست می شود که در کنار ساحل پرتغال حسابی خوردن آن هر گردشگری را هنگام تعطیلات تابستان و هوای ساحلی، به وجد می آورد!

سرادورا

س

سرادورا؛ شبیه کیک ویفری می باشد که در زبان پرتغالی  معنی "خاک اره" را می دهد و ترکیبات آن شامل بیسکوئیت، خامه و شیر غلیظ می باشد. اما اگر بخواهیم، اصالتش را زیر سوال ببریم، باید بگوییم که به ماکائو (جزئی از مستعمره پرتغال) تعلق دارد و به مرور زمان، از آن منطقه راهش را به کشور پرتغال باز کرده است! ظاهر دلچسب و منحصر به فرد این دسر هم بسیار اشتها برانگیز است پس امتحان کردن آن را به هیچ وجه از دست ندهید!

شهرهای توریستی پرتغال

t.c.p

شهرهای لیسبون، سینترا، پورتو و تعدادی دیگر همگی جزء بهترین مقاصد گردشگری در کشور پرتغال می باشند. از این بابت هم خیالتان راحت که این کشور به اندازه ای جاذبه در شهرهای توریستی اش دارد که بنابر انتخاب و محدودیت زمانی خود شاید ترجیح دهید از یک یا دو شهر آن بازدید کنید اما با این وجود نیز میتوانید بیشترین خاطرات را برای خود ثبت کنید. پس با بوکینگ همراه شوید تا در شهرهای توریستی پرتغال گشتی زده و بیشتر با آنها آشنا شویم.

لیسبون/Lisbon

lisbon

اگر قصد گشت و گذار در کشور پرتغال را دارید؛ خوب است اول بروید، سراغ لیسبون که همان پایتخت پرتغال است! زیرا هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر جاذبه ها، چیزی کمتر از دیگر شهرهای اروپایی ندارد. بیشتر جاذبه های این شهر مدیون تاریخ باشکوهش است و از این لحاظ می توان گفت که مانند شهر آتن در یونان می باشد. همچنین تلفیق زیبای مدرنیته و سنت لیسبون از ویژگی های بارز این شهر می باشد که با یک نگاه اجمالی می توان آن را تشخیص داد. پس اسباب سفرتان را چیده تا از این مکان ها در لیسبون نهایت لذت را ببرید :

  • بنای یادبود اکتشافات/ Padrao dos Descobrimentos که به عنوان یادبودی برای پسر دوم پادشاه، دام هنریک ساخته شد که بعدها به عنوان شاهزاده هنری دریا نورد از آن یاد شده است.
  • موزه ی گلبنکیان/Museu Gulbenkian که در جهت نمایش مجموعه ی هنریِ گلبنکیان (بازرگان ارمنی) که در دوران عمر خود جمع آوری نموده بود، تاسیس شده است.
  • میدان روسیو/Rossio Square که برای درک حس و حال مردم محلیِ شهر لیسبون از قرن میانه به بعد، مهمترین مکان گردهمایی شهر محسوب شده است.
  • آکواریوم اقیانوسی لیسبون/Lisbon Oceanarium که یکی از مدرن ترین جاذبه های شهر لیسبون شناخته می شود. علاوه بر آن تمام اشکال زندگی دریایی از جمله کوسه، پنگوئن و سمور و ... گیاهان و جانوران هر اکوسیستم نیز قابل رویت هستند.
  • برج بلِم/Belem Tower که نام دیگر آن "برج سنت وینسنت" نیز می باشد، برای دفاع از لیسبون در مقابل مهاجمان و کشورهای دوست و همسایه ساخته شده است.

سینترا/Sintra

sintra in  portugal - booking.ir

سینترا در نزدیکی لیسبون، با کاخ ها و ویلاهای باشکوه تاریخی متعدد، طبیعت بسیار زیبا و امکانات ورزشی؛ یکی از مقاصد جذاب و منحصر به فرد کشور پرتغال می باشد که قرن ها بازدید کنندگان را با افسونش به سمت خود جذب کرده و یکی از علت های آن در واقع به این خاطر است که رومی ها این شهر را، محلی برای پرستش ماه در نظر گرفته و نام آن را سینتیا (برگرفته از الهه ماه) گذاشته اند. این شهر همچنین آنقدر خاص و مکان های فوق العاده زیبا دارد که در جهت جذب هر چه بیشتر توریست ها، برای آن چندین اتوبوس گردشگری گذاشته شده تا شما با خیال راحت از اماکنی که در ادامه ی این مقاله برایتان نام برده ایم، دیدن فرمایید:

  • مرکز تاریخی سینترا/Historic centre of Sintra: این مرکز تاریخی با خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان های رنگارنگ چندین جاذبه را در خود جای داده است.
  • کاخ کوئینتا دا رگالیا/Quinto da Regaleira: قصری که به علت زیبایی و نمادین بودنش، دریچه ای رو به تاریخِ گوناگون این منطقه بوده و افسانه های زیادی در باب آن خصوصا چاه های گود و طولانی اش گفته شده است.
  • قصر پِنا/Pena Palace: قصری در سینترا که تبدیل به نماد این شهر کوچک شده و باید در مجموع 11.5 یورو پول بدهید تا بتوانید از تراس های رنگارنگ برگرفته از معماری اسلامی و گوتیک آن دیدن فرمایید. همچنین به آن دیزنی لند بزرگسالان نیز گفته شده است.
  • کاخ مونسراته/Monserrato: کاخی عجیب و در عین حال رمانتیک که نمای آن تلفیقی از سبک های گوتیک و مور با الهام از معماری ایتالیایی ساخته شده که امروزه با هدف تبدیل آن به موزه، در حال بازسازی مجدد است.
  • قلعه موروها/ Castle of the Moors: قلعه ای که توسط موروهای شمال آفریقا در قرن 8 تا 11 بنا شد و امروزه به دلیل قرارگیری در مسیر جنگل های قدیمی و برج و باروهایش، چشم انداز جذابی را ایجاد کرده است!



پورتو/ Porto

پورتو


شهر پورتو به عنوان دومین شهر بزرگ در کشور پرتغال شناخته می شود که در هر گوشه و کنار آن، جاذبه های متعددی چه با معماری تاریخی و چه ورزشی دیده شده که اکثر آنها به قرن 18 میلادی بر می گردد. در رابطه با این شهر هم اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم، خوب است بدانید کشور پرتغال، نام امروزی اش را مدیون دو واژه پورتو/Porto و کال/Cale می باشد که ترکیب این دو می شود: پورتو کال! در سفر به پورتو سعی کنید از این مکان ها، حتی الامکان دیدن فرمایید:

  • کاخ دا بولسا/Palacio da Bolsa: سال ساخت این کاخ به قرن 19 میلادی برگشته که در واقع به عنوان یک ساختمان قدیمی بورس اوراق بهادار شناخته می شود.
  • موزه ملی سوارِس دوس رِئیس/Museu Soares Dos Reis: اگر علاقه مند هستید تا زمانتان را فقط به دیدن یک موزه در پرتو، اختصاص دهید و از نقاشی، آثار هنرمندان پرتغالی و فنلاندی سر در بیاورید؛ خوب است که به این موزه سر بزنید!
  • کلیسای جامع پورتو/Porto Cathederal: مسلما پورتو با این کلیسا شناخته می شود که در قرن 12 میلادی بنا گردید و اگر خواهان حس و حال قرون وسطایی می باشید با گردشی در این کلیسا می توانید این حس برای خود ایجاد سازید!
  • پل دم لوئیس اول/ Dom Luis: از دیگر سازه های معروف پورتو بوده که سازنده آن نیز به مانند سازه برج ایفل؛ "گوستاو ایفل" نام دارد.
  • خیابان اونیدا دوس الیادوس/ Avenida dos Aliados: خیابانی بزرگ و عریض که در آن ردیفی از بوتیک ها، مغازه ها و رستوران ها به چشم می خورد.


جاذبه های گردشگری پرتغال

P.A

علاقه مندی و داشتن روحیه خلاق معمولا در گردشگری و مکان هایی که از آن بازدید می کنیم، تا حدودی تاثیر مستقیمی بر انتخاب آن محل و منطقه دارد و میتوان گفت 60 درصد از انتخاب های ما را در گردش و سیاحت شامل می شود. پس اگر مشتاق گشت و گذار و خواستار خاطرات خوش در پرتغال هستید؛ به ادامه این مقاله که قصدش، راهنمایی بهتر و جذاب کردن سفرتان می باشد؛ توجه کنید! 

l.o

مسیریابی:

بنای یاد بود اکتشاف/Padrao dos Descobriments

p.D.D

یادمان یا یادبود اکتشاف نیز یکی دیگر از جاذبه های شهر لیسبون است که به مناسبت پانصدمین سالگرد فوت هنریِ دریانورد و ماجراجویان که کشور پرتغال را به یکی از قدرت های برتر در قرن 14 میلادی تبدیل کرده اند، بنا شده است. این یادمان، دماغه کشتی کاراول (کشتی سبک و کوچکی که پرتغالی ها آن را برای سفرهای اکتشافیشان در اقیانوس اطلس ساخته بودند) را نشان می دهد و ارتفاع آن به 52 متر رسیده و علاوه بر تماشایی بودن نمای بیرونی آن، یک مکان پیشنهادی برای عکاسی و فیلم برداری است!

مسیریابی:

پارک ملی سینترا کاسکاس/ Sintra-Cascais National Park

s.n.p

این پارک یکی از 13 پارک ملی در پرتغال به شمار می رود و از سال1981 نامش در لیست مناطق حفاظت شده، ثبت شده است که در سال 1994 توسط دولت پرتغال با عنوان "پارک ملی سینترا کاسکاس" رسمیت پیدا کرد. همچنین این پارک دسترسی خوبی به قلعه موروها و قصر پنا دارد که بعد از گشت و گذار در یک پارک تفریحی می تواند ایده خوبی برای دورهمی با دوستان و آشنایان باشد. از آنجایی که پارک سینترا کاسکاس یک پارک ملی شناخته می شود، این را هم در نظر داشته باشد که در ازای بازدید از بخش های مختلف پارک، باید مبلغی جداگانه بابت آن پرداخت کنید! دوستداران طبیعت و گردشگرانی که با طبیعت ارتباط خوبی برقرار می کنند، هم می توانند این مکان را در اولویت سفر خود قرار بدهند، خصوصا آن دسته از گردشگرانی که روحیه درونگرا تری نسبت به سایر توریست ها دارند!

مسیریابی:

کلیسای جامع پورتو/Porto Cathederal

p.c

مسیریابی:

پل دم لوئیس اول/ Dom Luis I

d.l.b

مسیریابی:

مراکز خرید در پرتغال

shopping

پایتخت پرتغال که همان شهر لیسبون نام دارد، عموما یکی از ارزان ترین و در عین حال بهترین مقاصد خرید در اروپا شناخته می شود که مغازه ها، بوتیک ها و فروشگاه های بزرگِ گوناگون در آنجا گرد هم آمده اند. البته در این شهر، بازارهای سنتی بزرگ به مانند کشور ترکیه دیده نمی شود تا از آن سوغاتی های خود را تهیه کنید اما خوشبختانه چندین بازار محلی در آن تعبیه شده که اگر تا انتهای این بخش از مقاله با ما در بوکینگ همراه شوید، دستتان می آید که اسم و مشخصات آن ها شامل چه چیزهایی می باشد! البته ما از مراکز خرید دیگر شهر های آن هم برایتان خواهیم گفت تا در صورت سر زدن به آنها در کنار جاذبه های گردشگریش، آن چیزی که به دنبالش می گردید را خیلی زود پیدا کنید!

کاسکای شاپینگ/Cascai Shopping

c.s

کاسکای شاپینگ در شهر لیسبون و در غرب مرکز شهر، نزدیک اقامتگاه ساحلی "کاسکای" واقع شده است. تایم کاری این مرکز خرید از هشت صبح شروع شده و تا هشت شب نیز ادامه دارد و جمعیت زیادی، آخر هفته ها قسمت اعظمی از خرید های خود را در کاسکای شاپینگ انجام می دهند. داخل کاسکای شاپینگ علاوه بر فودکورت های متنوع که در آن برگر و سیب زمینی سرخ کرده شما را به هوس می اندازند؛ وسایلی نظیر مبلمان، دکور خانه، مد و بدلیجات نیز وجود دارد تا شما خرید خود را با آرامش خاطر انجام دهید. سینما آی مکس/IMAX هم یکی دیگر از امکانات جالب این مرکز خرید محسوب می شود زیرا پیش آمده که بسیاری از مشتریان، حین خرید؛ در آن زمان که مسابقات و رویداد های مهم برگزار می شود، بخواهند تا آن مراسم را از نزدیک و با صفحه بزرگ ببینند!

مسیریابی:

اِمبکسادا/Embaixada

e

اگر ما هم به مانند شما می توانستیم یک گزینه انتخابی را از بین این همه مرکز خرید داشته باشیم، قطعا "امبکسادا" را بدون لحظه ای درنگ برای خرید خود در نظر می گرفتیم. زیرا هم معماری باشکوهی دارد و هم فضای داخل آن ،به نحوی می باشد که حس خرید در شما را به مانند یک قطعه موسیقی کلاسیک بیشتر می کند! امبکسادا قبل از اینکه امروزه به یک مرکز خرید تبدیل شود، در ابتدا یک قصری بوده که توسط معماری موروها با گنبدهای کروی شکل ساخته شده و شما اگر کمی با دقت بیشتری به آن نگاه بیندازید، متوجه خواهید شد که برندهای پرتغالی و در کنار آن طرح های داخلی این کشور، محصولات خود را اعم از تزئینات منزل، مبلمان، عطر و لوازم آرایشی گرفته تا صنایع دستی (محصولات چوب پنبه) را تماما در اختیار مشتریان گذاشته اند. البته درست است که این مرکز خرید، بافت تاریخی اش به خوبی مشهود می باشد و به همین دلیل شاید اینطور گمان کنید که هیچ گونه رستوران و یا فود کورتی در آن وجود نداشته باشد اما باید بگوییم که از نظر اغذیه و رستوران، هیچ کم و کسری در امبکسادا نخواهید دید. مینی کنسرت هایی هم در روزهای یکشنبه و سه شنبه برایتان هر هفته در نظر گرفته شده تا از آن بودن در این مکان لذت بیشتری ببرید!

مسیریابی:

شکلات فروشی آرکاجا/ Arcadia Av.de Roma

a.c.d.c

تهیه شکلات و خوراکی های شیرین معمولا جزء آن دسته از خریدهایی محسوب می شود که بنابر سلیقه و علاقه مندی افراد، شکل می گیرد اما با این وجود ممکن است اینبار جرقه ای به ذهنتان بزند تا در دنیای شکلات ها غوطه ور شوید! فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی را به یاد دارید؟! خب شاید جالب باشد بدانید مانند آن فیلم که انواع و اقسام شکلات های خاص و فوندانت های مختلف را به ما نمایش میدهد، همگی در شکلات فروشی آرکاجا پیدا شده و شما مختار هستید تا در این مغازه، آبنبات های طعم دار و پرالین های کادویی را هم امتحان کنید!

مسیریابی:

  • رستوران در پرتغال

RESTAURANT.p

سفر اگر به رستوران های مختلف و امتحان کردن غذاهای آن کشور ختم نشود، اصلا کامل نخواهد بود و اگر هم ندانیم که به کجا برویم و چه نوع غذایی را بخوریم، طبیعتا این نوع از مشکل جدی تر هم خواهد شد! از آنجایی که در این بخش از مقاله همیشه سعی بر آشنایی شما با رستوران های مختلف یک کشور داشته ایم، این بار هم می رویم سراغ کشور پرتغال!

رستوران تاوارِس/Tavares

T.R

وقتی وارد این رستوران می شوید، انگار پا به رستوران تاریخی گذاشته اید که قرن هاست آن را می شناسید حالا چه در رویایتان یا در زندگی قبلی... زیرا مجسمه ها و تندیس های طلایی، چلچراغ های باشکوه و آینه کاری ها؛ همگی تداعی این مفهوم می باشد. تاریخچه این رستوران به سال 1784 بر می گردد که از همان ابتدا تا به الان نیز یکی از قدیمی ترین و زیباترین رستوران های لیسبون شناخته شده است. پس اگر مجذوب جذابیت های این رستوران شده اید، توصیه می کنیم که در کنار ویو فوق العاده آن، نگاهی هم به منو غذاهای محلی و سنتی رستوران تاواراس بزنید زیرا سلف سرویس هم جزء خدمات آن است!

مسیریابی:

او کومرسیال/O comercial

O

بعضی اوقات پیش می آید که شما در سفر فقط یک گردشگر ساده نیستید و هدفتان از سفر، عموما در حوزه تجارت است. پس اگر مایلید که به یک رستوران شیک بروید و تازه ترین محصولات غذایی پورتو را به همراه تکنیک های آشپزی مدرن در منوی یک رستوران ببینید؛ "او کومرسیال" قطعا ایده آل شما است! در صورتی که می خواهید از تایم تیبل (زمان بندی غذایی) این رستوران و از جزئیات آن بیشتر سر در بیاورید، کافیست تا به سایت رسمی آن که در صفحه اول گوگل برایتان نمایش داده شده؛ سری بزنید! در این سایت هم به انگلیسی و هم به پرتغالی توضیحات مربوطه در این رستوران داده شده و  یادتان نرود که امکان رزرو آنلاین هم از این طریق وجود دارد!

مسیریابی:

رستوران کانتینهو گورمت/Cantinho Gourmet

c.g

اگر فقط وعده غذایی و ناهار یا شام خود را نمی خواهید در پرتغال محدود به غذاهای آن فرهنگ نمایید، در "کانتینهو گورمت" قادر خواهید بود تا تعدادی از دیگر غذاهای ملل مختلف را هم، میل کنید. از نظر مهمان نوازی نیز طبق گفته کاربران، یکی از بهترین رستوران ها در سینترا همین رستوران می باشد که در صورت دیدار سایر توریست ها، افراد این منطقه به شما پیشنهاد خوردن سالاد تن ماهی را می دهند. سرویس بیرون بر و فضای گرم این رستوران حتی در هوای ابری و طوفانی نیز جزء آن دسته از موارد مثبتی می باشد که باید به آن حتما توجه کنید. در نظر داشته باشید که برای رزرو میزتان هر جه سریعتر اقدام کنید زیرا محدوده تایم کاری رستوران کانتینهو گورمت، بین ساعات نه و نیم صبح تا نه شب می باشد!

مسیریابی:

هتل در پرتغال

hotel booking

کیفیت و کمیت در انتخاب یک هتل اهمیت زیادی دارد، حتی اگر تنها به اندازه دو یا سه روز در آن منطقه اقامت داشته باشیم. اما تا زمانی که آدمی علاقه مند به سفر و کشف مکان های مختلف است، این عطش برای انتخاب یک هتل و یا اقامتگاه مناسب نیز بیشتر می شود. پس در ادامه این مقاله با بوکینگ همراه شوید!

هتل شرایتون لیسبو و اسپا*****
Sheraton Lisboa Hotel & Spa

برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید.

sheraton

هتل شرایتون لیسبو و اسپا یک هتل پنج ستاره و لاکچری محسوب می شود که در منطقه تجاری شهر لیسبون، قرار دارد. هر یک از اتاق هایی که در داخل این هتل وجود دارد، بسیار شیک و مدرن طراحی شده اند و منظره ای رو به استخر یا فضای شهری دارند. همچنین این هتل امکانات ویژه ای نظیر اسپا و مرکز تناسب اندام را به مهمانان خود ارائه می دهد و آنها علاوه بر اینکه می توانند از محیط آرام بخش آن استفاده کنند، می توانند از مراقبت های پوستی و بهداشتی که متخصصان آنجا به آنان پیشنهاد می دهند بهره مند شوند. سایر امکانات این هتل شامل:

  • پارکینگ
  • اینترنت بی سیم
  • استخر روباز
  • بار و اتاق جکوزی
  • پذیرش 24 ساعته
  • صبحانه در اتاق  می شود.

مسیریابی:

هتل دام هنریک****
Hotel Dom Henrique-Downtown

 برای رزرو این هتل زیبا اینجا را کلیک کنید.

hotel Dom square

مسیریابی:

کاخ مارموریس سینترا***
Sintra Palace Marmoris

اگر قصد رزرو این هتل را دارید، اینجا را کلیک کنید.

marmoris

کاخ مارموریس سینترا در قرن 19 به شکل یک هتل ساخته شد و همانطور که از عکس هایش میتوان تشخیص داد، یک هتل مجلل محسوب می شود اما خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد در حد همان هتل های سه ستاره  می باشد که دارای مبلمان عتیقه/Antique و اتاق هایی با سبک سنتی است. در زیر، بعضی از خدمات رفاهی این هتل که موجب رضایت شما خواهد شد را با هم می بینیم:

  • پارکینگ رایگان
  • صبحانه رایگان با بوفه/Free Breakfast 
  • استخر داخلی و خارجی 
  • وان

مسیریابی:

بیشتر بخوانید | سفر به اتریش

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟