ایران

راهنمای سفر به کاشان

  • 19 شهریور 1399

کاشان دلربا با قدمتی 7500 ساله یکی از شهرهای استان اصفهان است که از نظر زیبایی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی می تواند رقیب سرسختی برای آن قلمداد شود.
کاشان شهر گل های خوشبو، خانه های تاریخی، آثار باستانی و آیین های سنتی و کهن است که از لحاظ اقتصادی هم به دلایل مختلف جزء شهرهای موفق ایران محسوب می شود.
دلایلی مانند صنعت گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی صادراتی مانند فرش و...
یکی از دلبری های شهر کاشان که بسیار هم از دید توریست ها محترم و دوست داشتنی است، این موضوع می باشد که این شهر همچنان توانسته بافت تاریخی خود را حفظ کرده و به زیبایی هرچه تمامتر قدمت و پیشینه خود را به رخ گردشگران بکشاند.
برای سفری ارزان و کامل به کاشان زیبا وارد قسمت تور بوکینگ شوید.

کاشان

آب و هوای کاشان

کاشان در منطقه جغرافیایی ای واقع گردیده که سبب بروز آب و هوای گرم و خشکی برای این شهر شده است! میانگین بارش سالانه باران در کاشان بسیار کم می باشد و به همین دلیل پوشش گیاهی آن هم اندک بوده و فقط در بعضی مناطق آن که دارای آب و هوای مناسب تری است محیطی سرسبز به چشم می خورد.
بهترین زمان سفر به کاشان فصل بهار است که مصادف با گلابگیری می باشد.

جاذبه های گردشگری در کاشان

چه بگوییم از جاذبه های کاشان که انقدر زیاد و غنی و مثال زدنی است که با نوشتن ما نمی توانیم عمق آن را بیان کنیم! پس حتما توصیه میکنیم بروید و ببینید و لذت ببرید. یکی از خوبی های سفر به کاشان این است که تمام دیدنی های آن به هم نزدیک و با فاصله های کم می باشد. بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق می توانید تمام آنها را در زمان کوتاهی ببینید. تیم حرفه ای ما در بوکینگ شما را برای برنامه ریزی سفر کمک میکند.

kashan

باغ فین/حمام فین

معجزه ای از جنس معماری!
این باغ زیبا که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است از مهمترین و معروفترین جاذبه های گردشگری کاشان به حساب می آید. وسعت این باغ و شکوه بی مثالش هر بیننده ای را بهت زده می کند. قدمت باغ فین کاشان را مربوط به دوران های مختلفی می دانند؛ بعضی آن را به اردشیر و دوران ساسانیان نسبت می دهند، بعضی دیگر به یعقوب لیث صفاری و سلسله صفاریان و عدهای هم قدمت آن را مربوط به دوران آل بویه می دانند! اما پیدایش آن در هر زمانی که بوده در دروان های مختلف آسیب ها و بازسازی های متعددی داشته است! 

باغ فین در دل خود تاریخ و حوادث بیشماری را حفظ کرده است از جمله : جشن بزرگ شاه اسماعیل صفوی، قتل خضر نهاوندی (حاکم کاشان)، مرگ شاه عباس اول و تاجگذاری پسر ده ساله او (شاه عباس دوم) و مهمترین حادثه؛ قتل امیرکبیر در حمام فین کاشان که مهر بدنامی را بر پیشانی آن گذاشت!
داخل این باغ حوضی وجود دارد که به علت وجود لوله وسط آن، به چشم بیننده اینطور می رسد که وسط حوض چشمه ایست! گردشگران آرزو می کنند و سکه هایی را به داخل حوض می اندازند به این امید که اگر سکه شان به داخل حفره رفت، قطعا به مراد دلشان می رسند! البته دیده شده است بعضی افراد شاید به دلیل بزرگی آرزوی خود و یا رشوه دادن به گودال وسط حوض، کارت اعتباری و عابر بانک هم به داخل آن انداخته اند!

فین کاشان

مسیریابی :

خانه های تاریخی در کاشان

در سفر به کاشانِ گل و گلاب، تاریخ و گذشته را هم از یاد نبرید و حتما سری به خانه های تاریخی آن بزنید. این خانه ها باارزشترین بناهای معماری در ایران هستند که حتی با گذشت اینهمه سال همچنان اصالت و رنگ و بوی خود را حفظ کرده اند.
خانه هایی مانند : خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه عباسیان، خانه منوچهری، خانه عامری ها، خانه راهب و...

کاشان

خانه بروجردی ها

بی شک یکی از بهترین و زیباترین این خانه های تاریخی، خانه بروجردی ها می باشد. خانه بروجردی ها مانند تمام خانه های قدیمی دارای دو قسمت بیرونی و اندرونی و چندین بخش شاه نشین، غلام گردش، پنجدری، هشتی و... است که تماما در نهایت ظرافت و سلیقه ساخته شده اند. مالک خانه بروجردی ها که اصالتا کاشانی بوده و به علت داد و ستد با بروجردی ها به این نام معروف شده است، تاجری موفق بوده که از قضا عاشق دختری می شود و شرط پدر عروس خانم را مبنی بر ساخت خانه ای زیباتر از خانه عروس می پذیرد! خانه پدر عروس نیز در کاشان به نام خانه طباطبایی ها بسیار معروف است. بادگیر بی نظیر این خانه روی تالار بنا شده و نقاشی هایی که خالق آنها عموی کمال الملک بوده در گوشه و کنار این خانه به چشم می خورد!
اگر علاقمند به دانستن پایان این داستان عاشقانه دارید باید بگوییم که پدر عروس با دیدن خانه ای به این زیبایی رضایت داده و عروسی سر می گیرد!

خانه بروجردی ها

مسیریابی :

خانه بروجردی ها در محله سلطان امیر احمد واقع شده و نزدیک خانه طباطبایی ها می باشد.

خانه طباطبایی ها

معماری این خانه و خانه بروجردی ها تقریبا شبیه یکدیگر هستند. دلیل شباهت را هم که قبلا توضیح دادیم؛ درخواست خاندان طباطبایی از خانواده بروجردی ها برای وصلت میان دو خانواده!
سنگ بنای این خانه را شخصی به نام "حاج سید جعفر نطنزی" بنا کرد و به همین دلیل به خانه طباطبایی ها معروف شده است. این خانه دارای 4 صحن و حیاط بوده و نکته خاص در مورد آن و البته تمام خانه های قدیمی این است که جدای از ساختار و معماری بی نظیر آن مطابق با شرایط آب و هوایی، خانه ها کاملا پایبند به اعتقادات دینی ساخته می شده است، به اینصورت که فضای داخلی خانه از بیرون و حتی از حیاط به هیچ وجه قابل رویت نیست.

خانه طباطبایی ها

مسیریابی :

حمام سلطان امیر احمد

در زمانهای قدیم، شهرسازی 5 رکن اساسی و اصلی داشت که باید در ساخت شهرها و روستاها رعایت می شد!
ساخت مسجد، حمام، آب انبار، بازار و خانه ها
یکی از زیباترین بناهای معماری های ایران در گذشته که امروزه هم بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد، حمام های قدیمی هر شهر است و گل سرسبد این حمام ها، حمام سلطان امیر احمد کاشان!
این حمام نمونه ای خاص از سازه های قدیم، در محله اعیان نشین کاشان ساخته شده است و جزء 10 حمام برتر دنیا از نظر معماری می باشد که دارای دو بخش حمام بزرگ و حمام کوچک است. این بخش ها خود شامل قسمت هایی مانند: هشتی، سردر ورودی، سربینه، جلوخان، برف انداز، جام خانه، چاه خانه و... غیره می باشد. یکی از شاهکارهای دیدنی این بنا پشت بام گنبدی شکل آن است که روی هر گنبد عدسی ای وجود دارد که ضمن تامین نور حمام، مانع از دید به داخل می شده است.

حمام سلطان امیر احمد کاشان

مسیریابی :

این حمام تاریخی در خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد واقع شده است.

آرامگاه سهراب سپهری

"به سراغ من اگر می آیید..."
سهراب سپهری نازنین یکی از شاعران معاصر بود که در کاشان متولد شد. وی در خانواده ای فرهیخته و هنرمند بزرگ شده و به سمت شعر و نقاشی کشیده شد. همه ما حتی اگر علاقه ای به شعر و ادبیات نداشته باشیم، حداقل یک خط از شعرهای او را شنیده ایم. "هشت کتاب" نام مجموعه شعرهای او می باشد. سهراب سپهری در سال 1359 در اثر سرطان خون درگذشت و در امامزاده ای نزدیک کاشان به نام "امامزاده سلطان علی مشهد اردهال" دفن شد. ابتدا کاشی فیروزه ای در محل دفن این شاعر بزرگ نصب شد، اما به مرور و پس از چندین بار تعویض، الان سنگی بزرگ و سیاه روی مزار او به چشم می خورد با نوشته ای معروف از این شاعر نامدار.

سهراب سپهری

مسیریابی :

مراسم گلابگیری کاشان

یکی از پارادوکس های زیبا در مورد کاشان شاید این نکته باشد که زیباترین و خوشبوترین گلهای ایران از دل شهری کویری چون کاشان بیرون می آیند! هر ساله در کاشان جشنواره گلابگیری از 15 تا 25 اردیبهشت برگزار می گردد، اما گلابگیری از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد انجام می شود. شاید نکته ای که گلابگیری در کاشان را از باقی جاها متمایز می کند، این باشد که همچنان به شیوه سنتی و تاریخی این مراسم را انجام می دهند.
مراسم گلابگیری در دو شهر قمصر و نیاسر اجرا شده که هردوی این شهرها در 30 کیلومتری کاشان واقع شده اند.

گلابگیری کاشان

مراکز خرید در کاشان

قطعا بازارها و مراکز خرید هر منطقه ای جزء جاذبه های آن محسوب می شود. به خصوص شهری مانند کاشان که دارای پاساژهایی مدرن و بازارهای سنتی خوب و مناسبی است که دیدن آنها خالی از لطف نیست!
مارا در بوکینگ همراهی کنید تا چند مرکز خرید مناسب را باهم بررسی کنیم.

بازار سنتی کاشان

این بازار یکی از مهمترین و قدیمی ترین بازارهای تاریخی ایران است که زیبایی باشکوهش نوعی جاذبه گردشگری به حساب می آید. بازار سنتی کاشان بیش از 40 مکان تاریخی مانند: تیمچه امین الدوله، مسجد، آب انبار، مدرسه، بازار میانچال و... را در خود جای داده است و در کنار اینها مغازه های محلی و مناسبی برای خرید سوغات و یادگاری هایی از کاشان در آن وجود دارد. این بازار نیز مانند تمام بازارهای قدیمی با رعایت چند نکته کلیدی ساخته شده است.

  • راسته که به آن گذرگاه گفته می شود و مسیری طولانی است که مغازه ها در دو طرف آن قرار دارد.
  • سرا که حیاطی میانی با مغازه هایی در دور تا دور آن است.
  • تیمچه که فضایی سرپوشیده برای ارائه یک جنس خاص است.
  • چهارسوق که به محل تلاقی دو راسته اصلی گفته می شود.

بازار کاشان

مسیریابی :

کاشان مال

این مرکز خرید یکی از به روزترین و جدیدترین مراکز خرید در کاشان است که در آن علاوه بر مغازه هایی با برندهای معتبر، هایپر مارکت، فودکورت، هتل و شهربازی هم وجود دارد.
کاشان مال یک مجتمع خریدی-تفریحی است که به شما این امکان را می دهد در آن خرید کرده، با کودکانتان تفریح کنید و در آخر با یک شکم چرانی عالی به روز خود پایان دهید.

کاشان مال

مسیریابی :

این بازار در بلوار امام رضا(ع) واقع شده و ساعات کاری آن از 10 صبح تا 11 شب می باشد.

کاشان

آبگوشت به کاشان

رستوران در کاشان

رستوران ملل کاشان در خیابان امیرکبیر، خیابان امیرالمومنین، ذوالفقار14 قرار دارد و همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 11:30 شب آماده سرویس دهی به مشتری ها می باشد.

رستوران خانه مرشدی کاشان

خانه مرشدی در کاشان با قدمتی 250 ساله خود یکی از جاذبه های کاشان شمرده می شود، حالا شما داخل این منزل تاریخی؛ در اتاقی رو به حیاط، وارد رستورانی بشوید و بهترین زرشک پلو یا فسنجان عمر خود را میل کنید! همزمان هم از دیدن زیبایی های اطراف لذت ببرید. چی از این بهتر؟ البته این نکته را بگوییم که سرو غذا هم در داخل انجام می شود و هم در فضای باز!

خانه مرشدی کاشان

مسیریابی :

این خانه و رستوران در خیابان ملا فتح الله، کوچه نخل قرار دارد.

فست فود ایتالیایی توت فرنگی

توت فرنگی یکی از به روزترین فست فود های کاشان می باشد که با سالها تجربه و ارائه بهترین کیفیت و تنوع غذایی بالای خود توانسته مشتری های بسیاری را به سمت خود کشانده و نگهدارد. یکی از مزایای مجموعه غذایی توت فرنگی وجود دستگاه های حرفه ای و اتوماتیک و همچنین برگرهای دست ساز و زغالی آن است.

توت فرنگی کاشان

مسیریابی :

توت فرنگی در کاشان دارای دو شعبه است
شعبه یک چهارراه آیت الله کاشانی، جنب بیمارستان نقوی
شعبه دو انتهای خیابان امیرکبیر، نزدیک باغ فین کاشان

هتل در کاشان

در کاشان هتل های سنتی فراوانی به چشم می خورند که می توانند لذت سفر را برای شما دو چندان کنند. البته هتل های مدرن هم در کاشان زیبا کم نیستند، اما اگر به بافت و حال و هوای تاریخی علاقه مند باشید قطعا بهترین انتخاب برای شما هتل های سنتی هستند. رزرو هتل خود را به تیم حرفه ای ما در بوکینگ سپرده و از اقامت خود لذت ببرید.

هتل/سرای عامری ها *****

سرای عامری ها یک خانه تاریخی در کاشان شمرده می شود که در گذشته متعلق به خاک کاشان بوده و امروزه به هتلی نوساز و مدرن تبدیل شده که تمام امکانات رفاهی و اقامتی را به بهترین شکلی داراست. هتل عامری ها دارای امکاناتی مانند: کافی شاپ، کافی نت، سالن همایش، اینترنت پرسرعت و... می باشد که اقامت را برای شما هم جذاب و هم کامل میکند.

سرای عامری کاشان

مسیریابی :

این سرای زیبا در خیابان علوی، بن بست باستان هفتم قرار دارد.

  هتل نگارستان کاشان ****

این هتل زیبا در فروردین سال 1390 بازگشایی و با 56 اتاق و 8 طبقه در اختیار عموم قرار گرفت. برخی از اتاقهای این هتل دارای بالکن اختصاصی هستند که نمای زیبایی از شهر را به پیش چشم شما به نمایش می گذارند. هتل نگارستان دارای رستوران (سنتی، فرنگی و فست فود)، کافی شاپی مجهز به میز بیلیارد و شطرنج، سالن جشن و همایش، اینترنت پر سرعت و...می باشد.
این هتل نزدیک باغ موزه فین کاشان قرار دارد.

نگارستان کاشان

                   

مسیریابی :

هتل نگارستان کاشان در خیابان امیرکبیر، جنب باغ تاریخی فین کاشان قرار دارد.

هتل امیر کبیر ***

این هتل 3 ستاره در نزدیکی باغ فین کاشان قرار دارد و با قدمتی 40 ساله یکی از قدیمی ترین هتل های کاشان است. هتل امیرکبیر دارای 105 اتاق می باشد که اخیرا بیشتر آنها بازسازی شده اند. از ویژگی های این هتل 3 ستاره می توانیم به فاصله کوتاه آن با موزه امیر کبیر و باغ فین اشاره کنیم.

هتل امیر کبیر کاشان

مسیر یابی :

این هتل در خیابان امیر کبیر قرار دارد.

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟