ایران

سفر به گلستان

  • 31 شهریور 1399

سفر به استان گلستان را می توان سفر به دنیای طراوت و شادابی طبیعت تشبیه کرد چرا که در هر گوشه از این استان جاذبه ای چشم نواز قرار گرفته است که گردشگران با دیدن آن ها سرشار از حس آرامش و حال خوب می شوند برای سفر به این استان سرسبز در ادامه برای داشتن سفری راحت تر همراه بوکینگ باشید.

گلستان

آب و هوای استان گلستان

بهترین زمان سفر به گلستان چه زمانی است؟ اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید رطوبت هوارا بسیار کم حس خواهید کرد اما باید توجه کرد که روز های اول بهار هنوز جنگل ها کامل رخت سبز رنگ را به تن نکرده اند و در اواخر فروردین ماه این استان از سرسبزی کامل و دل انگیزی برخوردار است در فصل تابستان هوا در استان گلستان گر و شرجی تر می شود که توصیهمی کنیم از ییلاقات این استان در تابستان استفاده کنید!

قابوس

  

فرهنگ و مردم استان گلستان

وقتی به گلستان سفر می کنید بی شک مردم مختلف با فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف ایران را خواهید دید چرا که این استان بسیار مهاجر پذیر بوده و محل زندگی تعدادی از ترک ها ، سبزه واری ها ، سیستانی ها ، شاهرودی ها ، بلوچ ها ، ترکمن ها و قزاق ها است که در آرامش و با صلح و دوستی زندگی می کنند و البته که در این استان مذهب های مختلفی وجود دارد که جامع ترین آن ها  اهل تشیع و اهل تسنن هستند. در آخر اینطوری بگوییم در هر گوشه از این استان مردمی میهمان نواز سفر را برایتان دلنشین تر می کنند اما باید نکات ایمنی سفر را نیز رعایت کرد.

مردم گلستان

  

جاذبه های استان گلستان 

همانطور که در بالاتر گفته ایم در هرگوشه از کناره ی این استان جاذبه های بسیار چشم نوازی قرار گرفته است که گردشگران گلستان را چند ساعتی به آرامش میزبان خواهد کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاذبه های برتر استان گلستان همراه بوکینگ باشید.

   

چشمه گل رامیان 

این چشمه مانند یک استخر طبیعی است که دارای رنگ خاصی است که در بین درختان انبوه و سبز رنگ زیبایی خاص خود را به رخ می کشد و عمق این جاذبه تقریبا به 80 متر هم می رسد و عمیق ترین چشمه آب سرد در جهان شناخته شده است ، اینطور بگوییم برای هر گردشگری که به استان گلستان سفر می کند چشمه گل رامیان یکی از جاذبه های پرطرفدار به حساب می آید.

دسترسی:

  

گنبد قابوس

به شهر گنبد کاووس در استان گلستان که بروید به احتمال زیاد چشمتان به یک برج آجری بلند خواهد خورد که بلند ترین برج تمام آجری جهان است و نام آن نیز برج گنبد قابوس است.

دسترسی:

  

آبشار کبودوال

این ابشار یکی از آبشار های تمام خزه ایی در ایران به حساب می آید و در شهرستان علی اباد کتول در استان گلستان قرار گرفته است همچنین نیز محل تفریح و استراحت برای یک روز پیک نیک برای ساکنین استان گلسان نیز به حساب می اید. با رفتن به این آبشار می توانید یک روزخاطره انگیز با اب بازی و عکاسی در طبیعت برای خود  رقم بزنید.

دسترسی:

   

آرامگاه و گورستان خالد نبی

برای رفتن به این گورستان پر از راز از تپه های سرسبز بسیار زیبایی خواهید گذر کرد ، خیلی از گردشگران می گویند مسیر دسترسی آرامگاه خالد نبی خود نیز یک جاذبه گردشگری به حساب می آید! خالد نبی یه از پیغمبران بعد از حضرت عیسی بوده که در اقوام ترکمن ارزش و احترام بسیار بالایی را دارا است ، گورستان خالد نبی یکی از جاذبه های پر طرفدار در استان گلستان به حساب می آید که البته هنوز شکل و معماری ساخت قبرستان خالد نبی مانند یک راز باقی مانده است و کسی از آن اطلاعات زیادی ندارد البته فرضیه های بسیار زیادی وجود دارد!

دسترسی:

  

پارک ملی گلستان

این پارک از قدیمی ترین پارک های ملی ایران می باشد که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است در این پارک می توانید گونه های کم نظیر حیوانات را نیز مانند گوسفند های وحشی اوریال که قدیمی ترین گوسفند وحشی ایران است را  مشاهده کنید.

پارک ملی گلستان

  

غذاهای جذاب استان گلستان !

ماش پلو

این غذا در اوج سادگی خود طعم بسیار لذیذی دارد برای تهییه این غذا از برنج ، ماش ، گوشت چرخ کرده ، زعفران ، روغن زیتون ، پیاز و همچنین ادویه های مخصوص استفاده می شود و در آخر با سبزی خوردن یا سالاد سرو می گردد البته شایان به ذکر است که خیلی ها این غذا را با آب گوشت ماهیچه نیز میل می کنند و همچنین یکی از فواید دیگر این غذا کمک به کاهش کلسترول نیز است و برای بیماران دیابتی مفید به حساب می آید!

غذای استان گلستان

  

چکدرمه

شاید این غذا را بتوان به عنوان معروف ترین غذای استان گلستان معرفی کرد البته که دلیل اصلی آن وجود ترکمن ها در این استان است! این غذا کمی شبیه به استامبولی است اما روش پخت و رسپی خاص خود را دارد ، برای پخت آن از ظرف خاصی به نام قازان استفاده می شود که مواد اصلی آن گوشت ، برنج ، رب گوجه فرنگی ، پیاز و ادویه های خاص است! پیشنهاد می کنیم این غذا را در منطقه های ترکمن نشین استان گلستان نوش جان کنید!

چکدرمه

  

خورشت ساک

یکی از رایج ترین کار ها نزد ما ایرانی ها در ایام خاص متفاوت نذری دادن است که در هر شهر یا استان بعضی از غذا هایی که برای نذری پخته می شود غذای محلی و خاص همان شهر یا استان است! خورشت ساک یکی از غذای محبوب در مراسم های مختلف چه جشن و چه عزاداری ها در استان گلستان بسیار مورد علاقه ی مردم این استان است ، برای تهیه این غذا از گوشت همراه با چربی ، نخود ، پیاز ، فلفل و اسفناج استفاده می شود که به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن است.

خورشت ساک استان گلستان

      

گوجه آش

گوجه آش یکی از آش های معروف استان گلستان است که از خیلی سال های گذشته در ای استان پخته می شود البته در تبریز و همدان نیز این آش وجود دارد اما مواد تهیه و طرز پخت هر کدام از شهر های برای گوجه آش متفاوت است! گوجه آش از پخت مواد گوجه فرنگی ، گوشت ، پیاز ، برنج و ادویه های خاص تهیه می شود و زمان پخت آن تقریبا 2 ساعت طول می کشد و در آخر با نعنا داغ سرو و میل می گردد.

غذای محلی

  

رستوران در استان گلستان

برای انتخاب رستوران در استان گلستان انتخاب های بسیاری وجود دارد اما نه تنها در استان گلستان بلکه در تمامی سفر ها باید دقت کرد کدام رستوران از مواد غذایی تازه ، بهداشت مناسب ، پرسنل مناسب و غیره برخوردار است البته هزینه ی غذا نیز بی تاثیر نیست! در ادامه برای انتخابی مناسب همراه بوکینگ باشید.

رستوران در استان گلستان

  

رستوران بهشت هیرکان

شاید دلتان بخواهد در یک فضای سر سبز و پر از درخت غذای خود را میل کنید ، رستوران بهشت هیرکان یا همان بابا طاهر  سابق گزینه خیلی می تواند برای شما باشد این رستوران در گرگان قرار گرفته است که می تواند برای یک وعده غذای لذیذ در فضایی دلنشین میزبان شما باشد!

گلستان

دسترسی:

   

رستوران قصر خورشید

اگر در غذا خوردن کمی سخت پسند هستید بی شک رستوران قصر خورشید بسیار مناسب شما است ، این رستوران در چند طبقه تشکیل شده است که در هر طبقه انوع مختلفی از غذا وجود دارد و یکی دیگر از نکات مثبت این رستوران موقعیت مکانی بسیار عالی آن است که در منطقه نهارخوران قرار گرفته است که گردشگران پس از بازید از جنگل نهارخوران می توانند خودرا به یک وعده غذای دل انگیز در این رستوران میهمان کنند.

دسترسی:

  

رستوران و فست فود نارنج

یکی از شیک ترین رستوران های گنبد کاووس در استان گلستان بی شک رستوران و فست فود نارنج است که با فضایی مدرن و پرسنلی خون گرم میزبان گردشگران برای یک وعده غذا خواهد بود ، این مجموعه یکی از رستوران های قدیمی گنبد کاووس به حساب می آید که محبوبیت زیادی نیز پید کرده است!

دسترسی:

 

مراکز خرید در استان گلستان

بسیاری از گردشگران همانطور که علاقه به گشت و گذار در سفر دارند علاقه زیادی نسبت به خرید هم نیز دارند در استان گلستان از مراکز مختلفی می توانید هم کالاهای لوکس خریداری کرده و همچنین نیز می توانند سوغاتی های سنتی استان گلستان که در ادامه مطلب به آن ها نیز اشاره خواهیم کرد خریداری کنید.

خرید در استان گلستان

  

بازارچه ساحلی بندر ترکمن

وقتی برای گشت و گذار به اسکله بندر ترکمن می روید در کنار ساحل بازارچه بزرگ و قدیمی قرار گرفته است که اجناس بسیار مختلفی در آن به فروش می رسد در این بازارچه می توانید از کالا های آرایشی و بهداشتی تا لباس های مختلف را با قیمت های بسیار ارزان پیدا کنید اینطور بگوییم خیلی از فروشندگان در شهر های مختلف برای خرید اجناس فروشگاه خود به این بازارچه می آیند و محصولات خود را خریداری می کنند.

بازارچه سنتی بندر ترکمن

  

مرکز خرید کاپری گرگان

اگر به دنبال یک مرکز خرید مدرن و اجناسی به روز هستید حتما به مرکز خرید کاپری گرگان یک سر بزنید! در این مرکز خرید از لوازم آرایشی تا لباس برای کودکان و بزرگساان نیز موجود است البته که در طبقه آخر مرکز خرید کاپری مغازه های طلا فروشی با تنوع بالایی جواهرات خود را می فروشند.

دسترسی:

  

هتل های استان گلستان

یکی از قسمت های مهم سفر اقامت در سفر می باشد که هتل یا اقامتگاه ای که برای سفر خود انتخاب می کنیم از چه موقعیت مکانی برخوردار باشد یا از نظر نظافت مورد پسند باشد و مورد سلیقه امان از هر نظر باشد در ادامه مطلب برای انتخاب راحت تر هتل یا اقامتگاه همراه بوکینگ باشید!

ijg

 

هتل 5 ستاره پارتیا گرگان

اگر به دنبال یک هتل لوکس و مدرن هستید بی شک هتل پارتیا با موقعیت مکانی عالی که در منطقه معروف نهارخوران گرگان واقع شده است گزینه بسیار خوبی می باشد ، البته هتل پارتیا جزو هتل های لوکس و برتر شمال کشور می باشد که برای میهمانان خود اقامتی سرشار از آرامش را رقم خواهد زد. البته معماری زیبای این هتل که در هر طبقه از معماری تمدن های مختلف مانند ایرانی ، اروپایی،چینی،هندی استفاده کرده است جذابیت این هتل را چند برابر کرده است.

موقعیت مکانی هتل :

  

هتل آذین گرگان

هتل 4 ستاره بین المللی آذین با منظره ای زیبا از دشت و طبیعت در ورودی شهر گرگان واقع شده است که پرسنلی مجرب در 7 طبقه میزبان مسافران خود است ،  از نکات مثبت این هتل می توان نزدیکی آن به مراکز گردشگری استان گلستان اشاره کرد.

هتل اذین گرگان

موقعیت مکانی هتل :

  

هتل 3 ستاره جهانگردی ناهارخوران

این هتل در سال 1354 افتتاح شده و در سال 1389 باز سازی شده است و دارای پرسنلی با تجربه است که اقامت شم را دالنشین تر خواهد کرد، البته هتل 3 ستاره جهانگردی استان گلستان را می توان جزو هتل های برتر 3 ستاره به حساب آورد چرا که مسافرین سابق این هتل از نظافت و برخورد پرسنل هتل بسیار راضی بوه اند.

هتل 3 ستاره جهانگردی استان گلستان

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟