خارجی

راهنمایی سفر بقبرس اروپایی

  • 12 شهریور 1399

جزیره قبرس جزیره ای  سرشار از آرامش است که در وسط آب های مدیترانه ای قرار گرفته است و در طول سفر به قبرس سرشار از آرامش خواهید شد ، برای سفر به قبرس حداقل 12 روز قبل از سفر به دلیل گرفتن ویزا باید اقدام کرد برای راحت تر کردن سفر خود و آشنایی کامل با قبرس اروپایی در ادامه همراه بوکینگ باشید

قبرس اروپایی

اطلاعات ضروری قبرس اروپایی

زبان : یونانی و ترکی استانبولی و زبان دوم انگلیسی می باشد.

واحد پول : یورو

اختلاف ساعت با ایران : 1:30 دقیقه عقب تر از ایران 

شماره اظطراری : 112

مدت زمان پرواز از ایران : 2:15 دقیقه

کد کشوری : 357+

قبرس

آب و هوای قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای است که دارای تابستان هایی طولانی و گرم از ماه مه تا ماه اکتبر دارد و زمستان های دارای هوای ملایم از ماه دسامبر تا فوریه است.

در روز های زمستان و شب های کل سال رطوبت هوا در قبرس بسیار بالا است در اندازه ای که به 95 درصد امکان دارد برسد و در روز های تابستان رطوبت هوا کمتر نسبت به سایر فصل ها است.

میانگین دمای هوا در فصل های گرم بین 30 درجه و در فصل های سرد مینگین دمای هوا 10 درجه است.

قبرس

شهر های توریستی قبرس اروپایی

نیکوزیا یا نیکوسیا

پایتخت قبرس اروپایی!

در این شهر اکثر سفارتخانه ها و مرا کز دولتی قرار دارند اکثر مردم در نیکوزیا ساکن قبرس هستند یا برای کار های اداری خود به این منطقه آمده اند به دلیل موقعیت مکانی عالی نیکوزیا بی شک هزینه مسکن در این منطقه بیشتر از سایر مناطق قبرس اروپایی است .

البته این شهر نیز در قبرس توریستی شناخته می شود چرا که منطقه قدیمی شهر با خیابان هایی سنگفرش شده به همراه کافه هایی سنتی و مدرن زیبایی خاصی به شهر بخشیده است و یکی از دلایلی که نیکوزیا خیلی زیاد توریستی نشده است شاید دور بودن آن از ساحل می باشد .

نیکوزیا

لیماسول

بزرگترین شهر قبرس از نظر جمعیت و جغرافیایی!

لیماسول درای ساحل و دهکده های زیبایی توریستی است ، تعدادی از ثروتمندان روسی  که در قبرس  زندگی می کننداکثرا این شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند ، در نزدیکی لیماسول کوه های ترودوس قرار گرفته است که آب و هوایی دلنشین به لیماسول بخشیده است به دلیل موقعیت مکانی خاص لیماسول باعث شده است  هزینه ها در لیماسول بیشتر از لارناکا و پافوس باشد  اما به نیکوزیا نمی رسد.

لیماسول

لارناکا

مقصد محبوب ایرانی ها!

فرودگاه اصلی قبرس در لارناکا قرار گرفته است ، یکی از شهر هایی ک بسیاری از ایرانی در قبرس آن را انتخاب می کنند لارناکا است و تعدادی از ایرانی ها نیز در این شهر ملک خریداری کرده اند در کل  لارناکا یک شهر محبوب توریتسی به حساب می آید که بسیاری از جاذبه ها را که در ادامه مطلب با آن ها آشنا می شویم در خود جای داده است کافه ها و دیسکو های لارناکا اکثرا تا صبح باز هستند.

لارناکا

پافوس

شهری نسبتا ارزان تر از سایر شهر های قبرس!

دومین فرودگاه قبرس اروپایی در این شهر قرار گرفته است ، پافوس همانند لارناکا شهری توریستی است و اکثر ساکنین آن را بیشتر انگلیسی ها تشیل داده اند که ساکن قبرس هستند و این شهر از سال های بسیار گذشته مورد توجه توریست و گردشگران انگلیس بوده است.

جالب است بدانید هزینه ملک در پافوس بسیار پایین می باشد و اگر قصد خرید ملک دارید حتما به این منطقه مراجعه کنید و اکثر پرواز های ارزان اروپایی به فرودگاه پافوس فرود می آیند.

پافوس

جاذبه های گردشگری قبرس اروپایی

در جزیره قبرس اروپایی جاذبه های بسیاری وجود دارد که مناسب برای اکثر سلیقه های گردشگران باشد در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاذبه های قبرس اروپایی همراه بوکینگ باشید.

پارک آبی مهیج آفرودیت آیاناپا

این پارک ابی یکی مکان های مورد علاقه گردشگران قبرس اروپایی است، این پارک آبی با مجسمه هایی از الگو های یونان طراحی شده است این پارک آبی در شهر ایاناپا قرار گرفته است که از تمامی شهر های قبرس دسترسی راحتی را دارا است و در این مجوعه از خدمات رفاهی کاملی مانند رستوران ، کافه و .... جهت رفاه گردشگران استفاده شده است که باعث می شود چند ساعت در این کشور برای خود خاطرات خوشی را رقم بزنید.

ایاناپا قبرس پارک آبی

کلیسای سنت لازرس لارناکا

یکی از اماکن مذبی در قبرس!

این کلیسا با دیوار های خاص خود و معماری زیبای خود چشم هر گردشگری را که به قبرس اروپایی سفر کند جلب می کند مخصوصا اگر در زمان غروب در نزدیکی آن باشید با ترکیب غروب آفتاب منظره فوق العاده ای را خواهید دید ، راجع به این کلیسا داستانی نیز در انجیل یوحنا ثبت شده است به همین دلیل شهرت زیادی در دنیای مسیحت یافته است لازرس یکی از یاران و پیروان حضرت مسیح بود که پس از مرگ اول به دست حضرت مسیح زنده شد و پس از 30 سال زندگی در لارناکا در مرگ دوم اش در لارناکا به خاک سپرده شد.

قبرس

دسترسی:

غار دریایی آیاناپا قبرس

 شکل گرفته از امواج دریا!

غار های دریایی در اثر امواج دریا شکل گرفته اند که دلیل اول آن فرسایش است، غار دریایی قبرس در آیاناپا واقع شده است که برای دیدن و لذت بردن از منظره آن با قایق های تفریحی به آنجا می روند .آیاناپا با فاصله 40 دقیقه ای از لارناکا قرار گرفته است.

قبرس

دریاچه نمک لارناکا

90 گونه از پرندگان را ببینید!

به دلیل قرار گرفتن این دریاچه در 2 کیولمتری فرودگاه قبرس ، این جاذبه می تواند جزو اولین گشت های هر گردشگری به قبرس باشد ، در این دریاچه زیبا بیش از 90 گونه پرنده مانند فلامینگو ها زندگی می کنند در میان این دریاچه مسجد حلاسلطان واقع شده است که اطراف آن با نخل های خرما پوشیده شده است که با نمای غروب آفتاب منظره فوق العاده ای به دست می آید.

دسترسی راحت تر :

دره سرو

اگر علاقه مند به طبیعت هستید از دست ندهید!

یکی از مکان های مورد علاقه طبیعت گردان دره سرو می باشد که در منطقه کوه های ترودوس قرار گرفته است درخت های سرو این منطقه جزو درختان لبنانی به حساب می آیند که در این منطقه دور افتاده رشد کرده اند شاید دسترسی به این منطقه کمی سخت باشد اما پس از رسیدن به آن  آرامش و آب و هوایی فوق العاده دست پیدا خواهید کرد.

دره سرو قبرس

غذا های قبرس اروپایی!

پس از گشت و گذار یا خرید در جزیره قبرس اروپایی بی شک گرسنه خواهید شد و احتیاج به یک سفارش غذای محبوب خود را پیدا خواهید کرد در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید چرا که چند غذای معروف قبرس و رستوران های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

غذا در قبرس اروپایی

سوولاکی

Souvlaki

در این کشور فرهنگ و آداب های مختلف یونانی بسیار زیاد دیده می شود پس بی شک در قسمت غذا های خود نیز خوراک های متفاوت یونان هم با رسپی های مختلف دیده می شود، کباب سوولاکی یک کباب معروف و لذیذ است که در این کشور نیز با تکه های گوشت تازه به همراه سبزیجات که کمی دستور پخت خاص قبرس را به خود می گیرد در سیخ کباب می شود و به همراه لیمو ترش تازه سرو می گرد و بی شک جزو لذیذ ترین کباب ها به حساب می آید.

غذای قبرس

استیفادو

stifado

این غذا پس از سقوط قسطنطینه توسط ونیزی ها به یونان برده شد!

اما کاملا با دستور پخت قبرسی تهیه می شود این غذا یک خورشت سنتی است که با گوشت ، سبزیجات مخصوص ، ادویه های سنتی سیر و پیاز آب پز درست می شود در این غذا پیاز زیادی وجود دارد و اگر شما جزو دسته افرادی هستید طعم پیاز در غذا را دوست دارید بی شک عاشق طعم این غذا خواهید شد.

قبرس

اکمک

اگر احتیاج به یک عصرانه دارید اکمک با یک چای یا قهوه خستگی اتان رااز بین خواهد برد این دسر فوق العاده با آرد،شکر،شیر،تخم مرغ درست می شود که طرز پخت آن طعمی لذیذ را به این کیک می بخشد و طعم آن شیرین و خاص است!

اکمک قبرس

هالومی

پنیر برشته سفید و نمکی قبرس!

هالومی یک دسر لذیذ است که در اروپا نیز طرفداران بسیاری را دارا است، در گذشته برای تهیه هالومی از شیر بز و گوسفند استفاده می کردند اما امروز از گوشت نیز برای تهیه این دسر استفاده می کنند، پایه این غذا پنیر هالومی است که بسیار باید سرخ و برشته شود و سپس به همراه سس های مختلف و انوع سبزیجات سرو می گردد.

هالومی قبرس

شفتلیا

Sheftalia

اگر عاشق فست فود هستید حتما این سوسیس را تست کنید!

در این غذا سوسیس به همراه سبزیجاتی مانند قارچ ، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و .. بر روی آتش سرخ می شود جالب است بدانید خیلی از گردشگران قبرس اولین غذایی ه در رستوران سفارش می دهند این غذا است.

سوسیس

رستوران در قبرس

اتخاب رستوران مناسب نیز همانند انتخاب هتل در سفر بسیار مهم می باشد چرا که از جوانب مختلف یک رستوران مناسب را باید بررسی کرد که موقعیت مکانی مناسبی داشته باشد و همچنین بهداشت در آن رستوران کامل رعایت شود تا سفر شما به مشکل بر نخورد و همچنین از نظر هزینه مناسب شما باشد ، در ادامه بوکینگ چند رستوران مختلف در قبرس را معرفی خواهد کرد.

رستوران قبرس

رستوران پیکسیدا نیکوزیا

pyxida

اگر به غذای دریایی علاقه دارید!

جزیره قبرس دارای گونه های مختلفی از آبزیان است که مورد استفاده برای تهیه انواع غذا های دریایی قرار می گیرد ،  رستوران پیکسیدا یکی از محبوب ترین رستوران ها بین افرادی است که عاشق غذا های دریایی هستند البته به غیر از غذای لذیذ این رستوران معماری بنای ساختمان آن 

که مربوط به صد ساله گذشته می شود در محبوبیت آن بی تاثیر نبوده!

یکی از دسر هایی که پیشنهاد می کنیم در این رستوران به همراه غذای خود سفارش دهید بشقاب مزه آن است !

قبرس

دسترسی:

رستوران ویوالدی لیماسول

غذای این رسوران را می توان به یک هتل 5 ستاره تشبیه کرد!

این رستوران با معماری و طراحی مدرن با غذایی با کیفیت می تواند میزبان شما باشد ، مشتریان سابق این رستوران از کیفیت رستوران ویوالدی بسیار راضی بوده اند البته شایان ذکر است قیمت غذا در این رستوران کمی گران تر از بقیه رستوران های معمولی قبرس باشد اما ارزش تجربه ی میل کردن یک وعده غذا در این رستوران را دارا می باشد!

رستوران قبرس

دسترسی را حت تر :

رستوران اولیوتو  پافوس

Oliveto

اگر به سلامتی خود بسیار اهمیت می دهید بی شک این رستوران گزینه خیلی خوبی می تواند برای شما باشد!

در این رستوران تمامی غذا ها به دستور پخت خاص و مخصوص خود درست می شود و بدون استفاده از هیچ گونه چربی یا روغن اضافه غذا ها درست می شود یی از سبک های گختن خاص غذا در این رستوران اینطور می باشد که از یک تنور داغ و خاص برای پخت غذا استفاده می شود که خود طعم غذا را چندین برابر لذت بخش تر و خاص تر می کند.

شاید این رستوران در سال های گذشته کمی از مشتریان اش کمتر شده باشد اما هنوز هم مشتریان خاص خود را دارد که با بهترین کیفیت ارائه سرویس خود را به مهمانان انجام دهد.

دسترسی راحت تر :

مرکز خرید در قبرس اروپایی

خرید در قبرس شاید کمی گران باشد اما اکثر برند ها بین المللی در این کشور اروپایی شعبه خود را دارند ، اگر بخواهید کمی ارزان تر خرید خود را انجام دهید باید از برند های داخلی قبرس خرید کنید یا اگر قصد خرید سوغاتی نیز دارید بی شک صنایع دستی این کشور یکی از بهترین گزینه ها می توان باشد در ادامه بوکینگ چند مرکز خرید مختلف را معرفی خواهد کرد تا سفری راحت تر و دلنشین تر را تجربه کنید.

مای مال

my mall

بدون شک بهترین مرکز خرید لیماسول است!

این مرکز خرید از چند برند های جهانی تشکیل شده است ، در مرکز خرید مای مال انوع مختلفی از پوشاک تا مواد غذایی مختلف به فروش می رسد این فروشگاه یکی از فروشگاه های محبوب قبرس است که با طراحی و معماری بیرونی آن که از شیشه می باشد خود را نیز زیبا تر کرده است.

قبرس

دسترسی راحت تر:

خیابان زننوس کیتیئوس

اگر عاشق قدم زدن و خرید های مختلف هستید!

در دو طرف این خیابان پر شده است از بوتیک های مختلف و شیک ، این خیابان بسیار مناسب گردشگرانمی باشدچرا که هر چیزی که به ذهنتان برسد را تنوع بالایی و هزینه های متفاوتی می توانید تهیه کنید البته خیابان زننوس به غیر از محلی برای خرید تبدیل به یک مکان تفریحی و دیدنی نیز شده است

قبرس

جواهرات اورو فاینو

Oro Fino Jewellery

اگر برای یک سفر رمانتیک به قبرس رفته اید!

شاید در سفرتان به یک کشور اروپایی تمایل به خرید جواهر زیبای اروپایی را داشته باشید بی شک یکی از بهترین جواهر فروشی های این کشور اورو فاینو است در این  فروشگاه می توانید سنگ های زیبای درجه یک یا جواهرت ظریف اروپایی با بهترین قیمت خریداری کنید اگر تمایل به خرید داشتید حتما به این جواهری یک سر بزنید!

Oro Fino Jewellery

دسترسی:

هتل در قبرس اروپایی

انتخاب هتل یکی از قسمت های مهم سفر است که برای اکثر مسافران اهمیت زیادی را دارا است در انتخاب هتل باید به نکاتی مانند موقعیت مکانی ، نظافت هتل ، حداقل امکاناتی که یک هتل نیز باید داشته باشد توجه کرد و همچنین باید دقت کرد با هزینه ای که برای هتل در قبرس پرداخت می کنیم بهترین انتخاب را نیز داشته باشیم.

ijg

هتل 5 ستاره فورسیزن لیماسول

یکی از لوکس ترین هتل های قبرس اروپایی!

هتل فورسیزن درای ساحل خصوص و شنی است که در شهر لیماسول قبرس اروپایی واقع شده است ، این هتل با پرسنلیاموزش دیده که همیشه لبخند خود را به مسافرین دارند سفر قبرس شما را بی شک آرامشبخش تر خواهد کرد و همچنین هتل فورسیزن هر آنچه یک هتل 5 ستاره باید دارا باشد را نیز به بهترین شکل به مسافرین خود ارائه می کند ، در قسمت رستوران هتل نیز می توانید انواع غذا های قبرسی و بین المللی را نوش جان کنید!

هتل فورسیزن

دسترسی:

هتل 4 ستاره لوردوس لارناکا

اولین هتل های مدرن 4 ستاره قبرس اروپایی!

این هتل به ساحل خصوص و شیک خود وموقعیت هتل که در باغ های خصوصی خودش رار گرفته  با پرسنل با سابقه و قوی که دارا است به خود افتخار می کند البته که مسافران سابق این هتل رضایت خیلی عالی از هتل لوردوس داشته اند.

اتاق های این هتل از رنگ خاص و آرامشبخشی برخوردار است که هر اتاق تمام امکانات مورد نیاز را دارا است و همچنینموقعیت مکانی این هتل باعث می شود مسافران هزینه کمتری برای حمل و نقل نیز پرداخت کنند!

rfvs

   موقعیت مکانی هتل:

هتل 3 ستاره کورفو آیاناپا

هتلی 3 ستاره با خدمات مناسب!

در انتخاب هتل 3 ستاره کمی باید دقت کرد تا از نظر حداقل انتظارات و نیاز هایی که از یک هتل داریم را برایمان برآورده کند ، هتل کورفو یکی از هتل های 3 ستاره قبرس است که خدمات خود را به خوبی ارئه می کند و مسافرین قبلی این هتل درصد رضایت خیلی بالایی داشته اند و همچنین این هتل دارای استخر رو باز برای بزرگسالان و کودکان نیز هست و خدمات نگهداری از کودک را نیز شامل می شود.

rfvs

موقعیت مکانی:

راحت رزرو کنید!

در بوکینگ می توانید در قسمت رزرو هتل قبرس تمامی هتل های قبرس را مشاهده کنید و هتل محبوب خود را انتخاب کنید.

برای خرید پرواز خود می توانید به راحتی از خرید بلیط قبرس اروپایی در بوکینگ اقدام فرمایید و همچنین برای گرفتن ویزای قبرس اروپایی با کارشناسان مجرب بوکینگ در تماس باشید!

بوکینگ

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟