خارجی
  • 10 شهریور 1399

پوکت بهشتی در تایلند است! این جزیره یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان می باشد که با آبهایی زلال، صخره هایی پوشیده با خزه، شن های نرم و گرم، سواحل رویایی، شبهایی نورانی مملو از هیجان، و طبیعت بکر و زیبایش جایگاه ویژه ای میان توریست ها برای خود دست و پا کرده است. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل های انبوه پوشانده و به علت وجود آب های شفاف آن، غواصی یکی از بهترین تفریحات در این جزیره می باشد. پوکت به معنای "تپه" بوده و دقیقا هم این جزیره از دور به شکل کوه یا تپه به چشم می خورد.

پوکت

جاذبه های گردشگری در پوکت

پوکت هم مانند شهرهای دیگر تایلند دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که دیدن آنها به شدت توصیه می شود.
جزایر زیبا، جنگل های وسیع، موج سواری، پارک تفریحی فانتاسی، معابد، پناهگاه فیل ها، شهر قدیمی پوکت، بودای بزرگ، موزه خطای دید(Trickeye Museum)، تپه میمون ها، آکواریوم پوکت، باغ وحش Tiger Kingdom و... همه و همه از جمله دیدنی های پوکت هستند که جزء پرطرفدارترین ها می باشند. با ما در بوکینگ همراه باشید تا معروفترین این جاذبه ها را باهم بررسی کنیم.

پوکت

جزایر پوکت

پوکت با جزایر بهشتی خود همواره مورد توجه جهانگردان بوده است. خصوصا نام پوکت و جزایر فی فی همیشه در کنار هم برده می شود! اصلا سفر به پوکت بدون دیدن فی فی، امکان پذیر نیست!
جزایر فی فی/Phi Phi Island که از دو جزیره فی فی کوچک و فی فی بزرگ تشکیل شده است یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی پوکت می باشد که در طول روز قایق های زیادی در رفت و آمد به آن هستند. فی فی کوچک خالی از سکنه بوده ولی غاری مرموز و شگفت انگیز به نام Viking در آن قرار دارد که باعث جذابیت بیشتر فی فی کوچک شده است!

phi phi island

جزیره فانگ انگا بی/Phang Nga Bay یکی از معروفترین گردش های پوکت رفتن به این جزیره می باشد. وجود سنگ های آهکی که از دل دریا بیرون آمده اند، جذابیت این جزیره را چند برابر کرده اند. همچنین در این گشت جزیره ای وجود دارد که به جزیره جیمز باند معروف شده است!

phang nga bay

جزیره جیمز باند/Nail Islan که معروفترین قسمت گشت این جزیره است با اکران فیلم "مردی با اسلحه طلایی" جیمز باند به معروفیت دست پیدا کرد! هنگام رفتن به جزیره جیمز باند قایق در روستا یا جزیره کوچکی توقف می کند به نام کوه پانی!

007

جزیره کوه پانی/Koh Panyee این جزیره در اصل یک روستای ماهیگیری است که خانه های آن همه بر روی پایه های چوبی بنا شده اند! مردم آن همه مسلمان بوده و به همین دلیل می توانید با خیال راحت در آنجا غذا میل کنید و بعد از آن هم سری به بازارهای محلی که مکانی برای فروش صنایع دستی است زده و همچنین عکس های فوق العاده ای بگیرید.

koh panyee

معبد بودای بزرگ
Big Buddha

بودای بزرگ پوکت مورد احترام ترین معبد در تایلند است. این بودای عظیم با ارتفاع 45 متری که بر روی تپه های ناکرد (Nakkerd Hills) نشسته حتی از فاصله خیلی دور هم خودنمایی می کند. عرض این مجسمه 25 متر بوده و لایه خارجی آن از مرمر و یشم ساخته و داخل آن با سیمان مستحکم شده است. معبد بودای بزرگ بسیار آرام بوده و فقط گاهی در اثر وزش باد صدای زنگ هایی را خواهید شنید. از این معبد شما می توانید نمایی 360 درجه از پوکت و سواحل آن را ببینید.
در معبد بودای بزرگ از پوشیدن لباس های کوتاه و بدن نما خودداری کنید. غروب و طلوع آفتاب از این مکان زیبایی نفس گیری دارد، آن را از دست ندهید.

big buddha

مسیریابی :

ساحل پتونگ
Patong Beach

این ساحل بهشتی یکی از طولانی ترین سواحل در تایلند است. ساحل پتونگ به موازات خیابان بنگلا (Bangla Road) قرار دارد و به علت فاصله کوتاه آن با اکثر هتل ها و مراکز خرید بسیار شلوغ است! در این ساحل تمام تفریحات آبی از جمله شنا، غواصی، قایق سواری، اسکی روی آب و... برقرار است. ساحل پتونگ جزء پرطرفدارترین سواحل پوکت می باشد اما اگر شما به دنبال سکوت و آرامش در ساحل می گردید صادقانه بگوییم آن را در این ساحل نخواهید یافت!

patong beach

مسیریابی :

پارک تفریحی فانتاسی
Phuket Fantasea

این پارک که به دیزنی لند آسیایی معروف است، نماد فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند هم شمرده می شود. در این پارک جاذبه های بسیار سرگرم کننده ای وجود دارد که میتواند ساعتها شما را مشغول کند. در پارک فانتاسی سیرک های مهیج، دهکده کارناوال شادی، نمایش فیل ها و... را می توانید ببینید و همچنین در بزرگترین رستوران بوفه آسیایی با 4000 صندلی یک غذای تایلندی یا بین المللی نوش جان کنید.

fantasea phuket

مسیریابی :

موزه تریک آی پوکت
Phuket Trickeye Museum

دوست دارید یه موزه باحال و عجیب ببینید؟؟ دلتون میخواد بخشی از یه تابلوی سه بعدی باشید و عکسهای باحال بگیرید؟ پس حتما سری به موزه تریک آی پوکت (موزه خطای دید) بزنید. این موزه اصلا شبیه لوور (موزه پاریس) یا هرمیتاژ (موزه سن پترزبورگ) نیست! تریک آی در واقع یک گالری با حدود 100 نقاشی است که تمام نقاشی ها یک توهم سه بعدی را برای بیننده ایجاد می کنند. برای ورود به این موزه باید کفش ها و جوراب های خودتان را در بیاورید و حداقل 2 تا 3 ساعت برای دیدن آن زمان بگذارید. سعی کنید با ژست های خلاقانه، عکسهای بامزه ای بگیرید و خاطره جالبی را ثبت کنید.

Phuket Trickeye Museum

مسیریابی :

مراکز خرید در پوکت

پوکت پر است از مراکز خرید، اوت لت ها و فروشگاه هایی که در تمام فصول جنس های مناسبی برای عرضه کردن دارند. همچنین شما در خود شهر و اطراف آن مغازه های بسیاری می بینید که با چانه زدن می توانید خرید های خوبی از آنها بکنید. برای چانه زنی ابتدا چند مغازه را ببینید تا قیمت ها دستتان بیاید، سپس با لبخند چانه زنی را آغاز کنید! اگر با قیمتی که مغازه دار به شما داد موافق نبودید با خوشرویی مغازه را ترک کنید و مطمئن باشید فروشنده با پیشنهاد دیگری شما را از رفتن باز میدارد!

shopping

پوکت ویکند مارکت
Phuket Weekend Market

در این بازار محلی که خود بومی ها به آن "بازار ناکا" می گویند همه چیز پیدا می شود!  از اجناس دست دوم، عتیقه جات و زیر خاکی تا وسایل دزدان دریایی و حیوانات زنده! بازار ناکا دارای دو بخش سرپوشیده و روباز است که در قسمت اول وسایل عتیقه، کالاهای دست ساز، صنایع دستی، شلوار جین و ... وجود دارد و در بخش دوم غرفه های اسباب بازی، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی و... در این بازار می توانید علاوه بر گشتن و خرید کردن غذاهای خوشمزه ای را هم امتحان کنید.

phuket weekend market

مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت
Central Festival Phuket

به دنبال خریدی لوکس و راحت هستید؟ دلتان می خواهد زیر باد کولر و در فضایی مدرن از دیدن فروشگاه های شیک لذت ببرید؟ سریعا خود را به مرکز خرید سنترال فستیوال برسانید! این مرکز خرید که یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز خرید پوکت می باشد بالغ بر 120 فروشگاه دارد که نمایندگی فروش انواع برندهای پوشاک، لوازم الکترونیکی و پارچه های ابریشمی هستند. وجود رستوران های بین المللی در این مرکز خرید و سرو انواع غذاهای محلی تایلند، ژاپنی و فرانسوی شکم گردی بعد از خرید را هم برای شما مهیا می کند.

Central Festival Phuket

پوکت واکینگ استریت
Phuket Walking Street

این بازار که در زبان محلی به معنای بازار بزرگ است یک بازار جذاب هفتگی می باشد که در روزهای یکشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب دائر است. بازار بزرگ در خیابان تالانگ (Thalang) قرار دارد که این مکان در قدیم محل داد و ستد بوده و به همین دلیل در این خیابان مغازه های بسیاری وجود دارند که کالاهایی مناسب به مشتریان عرضه می کنند. دو کالایی که بیشتر در واکینگ استریت به چشم می خورد سوغاتی و غذا می باشد. خوک، مرغ و ماهی بریان از جمله غذاهای محبوب این خیابان است. ورودی این بازار یک دروازه چوبی و بسیار زیبا به سبک چینی می باشد.

Phuket Walking Street

رستوران در پوکت

رستوران های پوکت زیبا که یکی از دلرباترین جزایر تایلند است، به علت صید روزانه همیشه بهترین و تازه ترین غذاهای دریایی را سرو می کنند. اگر هم میانه خوبی با غذاهای دریایی ندارید نگران نباشید چرا که پوکت؛ بهشت سرآشپزهای خلاق و مبتکر است، پس به شکمتان وعده بدهید و تجربه خوردن غذاهای جدید را از خود دریغ نکنید. حالا شاید بپرسید در شهر زیبای پوکت کجا غذا بخوریم؟ اگر سوال شما هم این است، جواب بوکینگ را از دست ندهید.

food thai

رستوران فیل آبی
Blue Elephant

این رستوران زنجیره ای قدمت تقریبا زیادی دارد و سالهاست در آشپزی تایلندی فعالیت می کند. شعبه پوکت آن در عمارتی بزرگ و خوش منظره با معماری چینی واقع شده است که با ارائه انواع غذاهای سنتی به سبک و شیوه شگفت انگیز خودش توانسته محبوبیت خاصی بین مشتریان دست و پا کند. تخصص این رستوران در غذاهای سلطنتی تایلندی است، به این صورت که ترکیب هایی که در قدیم منحصرا برای خانواده های سلطنتی استفاده می شده را، برای عموم درست می کند.
عمارت رستوران فیل آبی زمانی متعلق به فرمانداری بوده است که بعد با تغییر کاربری بصورت باشکوهی بازسازی شد. البته قسمت هایی مانند کف شطرنجی سفید و سبز، تزئینات چینی و تایلندی زیبای آن و... دست نخورده باقی ماندند. در رستوران فیل آبی توجه به جزئیات تا جایی پیش رفته است که برای سرو غذا از ظروف چوبی و قاشق، کارد و چنگال های برنجی استفاده می کنند.

Blue Elephant

مسیریابی :

غذاهای خیابان بنگلا
Thanon Bangla Street Food

یکی از مهیج ترین کارها در تایلند امتحان کردن غذاهای خیابانی است! البته اگر طبع غذایی حساسی داشته و با ادویه و تندی هم میانه ای ندارید؛ پیشنهاد میکنیم دور این کار مهیج را خط قرمز بکشید! یکی از محاسن غذاهای خیابانی جدای از آشنایی با ذائقه و فرهنگ مردم آن ناحیه، ارزان قیمت بودن آن است. گشت و گذار در خیابان بنگلا این فرصت را به شما می دهد که خوردنی های مختلف تایلند از جمله: مو پینگ (گوشت کبابی در سرکه)، خائو نیائو (برنج چسبناک)، پنکیک های تایلندی، کوفته گوشت و مرغ، سوسیس زغالی، ساندویچ بستنی و... را امتحان کنید.

street food

رستوران ایرانی پادیران پوکت
Phuket Padiran Restaurant

فکر می کنید بعد از چند روز خوردن غذاهای فرنگی دلتان برای یک وعده چرب و چیلی غذای ایرانی تنگ بشود؟ اگر جواب شما مثبت است پیشنهاد می کنیم سری به رستوران ایرانی پادیران بزنید و دلی از عزا در بیاورید. پادیران تنها رستوران ایرانی در پوکت است که مجوز رسمی از دولت پادشاهی تایلند دارد. غذاهای این رستوران شامل انواع کباب ها و خورشت ها با کیفیت خوب و قیمت مناسب می باشد.

پادیران پوکت

مسیریابی :

هتل در پوکت

تصمیم دارید به پوکت سفر کنید؟ دنبال یک هتل مناسب می گردید؟ مسیر را درست آمده اید! ما در بوکینگ، هتل را برای شما رزرو و بصورت آنی واچر صادر می کنیم فقط کافیست هتل مناسب خود را انتخاب کنید!

booking.ir

هتل تریسارا پوکت *****
***** Trisara Hotel Phuket

این هتل 5 ستاره یکی از منحصر به فردترین هتل های پوکت در میان انبوهی از باغهای استوایی و جنگل است. شما تنها با 12 دقیقه پیاده روی میان درختهای نخل به ساحل رویایی آن می رسید که انواع تفریحات آبی مانند غواصی و موج سواری را می توانید انجام دهید.
در ساحل این هتل 48 ویلای بزرگ که هرکدام 2 تا 6 اتاق شخصی دارند، قرار دارد که بسیار مناسب اشخاصی است که عاشق غرق شدن در زیبایی طبیعت و سکوت هستند. تمام این ویلاها و سوئیت ها استخرهای مرمری شخصی دارند که با چشم اندازی از دریای آندامان؛ شنا کردن هنگام غروب را برای شما خیال انگیز می سازند!
از دیگر  امکانات این هتل باشکوه می توانیم به باشگاه بدنسازی، زمین تنیس، رستوران در فضای باز، کافه بار و... اشاره کنیم.

Trisara Phuket

مسیریابی:

هتل آماری پوکت ****
**** Amari Hotel Phuket

این هتل یکی از محبوبترین ها بین ایرانیان است و یکی از محاسن آن فاصله یک دقیقه ای تا ساحل می باشد. هتل آماری دارای ساحل اختصاصی و استخر روباز است که به همراه اتاق هایی دلباز و روشن رضایت مسافران را از هر لحاظ تامین می کند. وجود راهنمای گردشگری در بخش پذیرش و تسلط آنها به زبان انگلیسی هم میتواند کار شما را برای انتخاب و بازدید از مناطق گردشگری آسان تر کند. همچنین پارکینگ رایگان، فروشگاه های داخل هتل که بسیار برای خرید سوغاتی مناسب هستند، باشگاه بدنسازی، تراس آفتابگیر هتل و... از دیگر امکانات هتل آماری پوکت می باشند.
از خود هتل می توانید ماشن اجاره کنید و شاید لازم باشد بدانید که ورود حیوانات به هتل آماری ممنوع می باشد.

amari phuket

مسیریابی :

هتل ایبیس پوکت پتونگ ***
*** Hotel Ibis Phuket Patong

این هتل با 260 اتاق یکی از بهترین هتل های 3 ستاره با قیمت و امکانات مناسب در پوکت است که با فاصله چند دقیقه ای از بنگلارود و ساحل؛ موقعیت مطلوبی را برای مسافرها ایجاد کرده است. هتل ایبیس دارای استخر، برنامه های تفریحی، خدمات کرایه دوچرخه و اتومبیل می باشد و تمام اتاق های آن به مجهز به اینترنت وایرلس هستند.

Ibis Phuket Patong

مسیریابی :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟