خارجی
  • 3 شهریور 1399

پاتایا با جمعیتی حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر کوچکترین و البته توریستی ترین شهر تایلند است که جذاب ترین سواحل دنیا را هم دارد. پاتایا دارای آب و هوایی گرمسیری و مشابه بانکوک است. شکل گیری پاتایا بصورت یک منطقه توریستی در واقع زیر سر امریکایی ها بود! یک تعداد نیروی امریکایی برای استراحت به این منطقه آمده و خانه هایی کنار ساحل کرایه کردند، به قدری زیبا و بکر بودن محل و تفریحات آن برایشان خوشایند بود که به دیگر دوستان خود هم خبر داده و اینگونه پاتایا کم کم به شهرت رسید.

pattaya

جاذبه های گردشگری در پاتایا

ممکن است شما تصور کنید پاتایا فقط برای مجردها خوب است ولی اصلا اینطور نیست! در پاتایا جاذبه های گردشگری، بناهای تاریخی، سواحل زیبا، فعالیت ها و سرگرمی های متنوع، طبیعت بکر و زیبا، وجود 20 زمین گلف، حیات وحش و... به قدری زیاد است که همراه با خانواده می تواند سفری رویایی را برای شما رقم بزند و کاری کند که نه تنها از سفرتان پشیمان نشوید بلکه لحظه شماری کنید تا بازهم بتوانید یک سر به پاتایا بزنید!


گلف پاتایا

جذاب ترین سواحل پاتایا

تمام تفریحات پاتایا را بگذارید یک طرف، سواحل زیبای آن که هرساله پذیرای میلیون ها گردشگر می باشد را هم بگذارید طرف دیگر! و یقین داشته باشید جدا از جاذبه های پر هیجان و جدید، خیابانهای رنگارنگ و شلوغ، معابد و بناهای تاریخی و... این سواحل آرام و دلنشین پاتایا است که پر طرفدارترین قسمت گردشگری آن محسوب می شود.

pattaya

ساحل جومتین/Jomtien Beach
این ساحل یکی از معروف ترین سواحل پاتایا است که جایی مناسب برای تمدد اعصاب، ماساژ و... می باشد. همچنین در این ساحل تفریحات آبی مانند شنا، غواصی، کایت سواری، موج سواری و...هم برقرار است. در ساحل جومتین رستوران های متعددی هم وجود دارند که غذاهای دریایی آنها زبانزد است.

jomtien beach

ساحل وانگ آمات/Wong Amat Beach
وانگ آمات جزء تمیزترین سواحل پاتایا محسوب می شود که با محیطی امن و خانوادگی برای بچه ها هم بسیار مناسب می باشد. شما هر موقع روز به این ساحل بروید بچه هایی را می بینید که روی شن های طلایی رنگ آنجا مشغول بازی هستند و خانواده ها کنارشان هستند. در ساحل وانگ آمات شما می توانید ماهیگیری کنید و همچنین کافه ها و رستوران هایی هم برای استفاده گردشگران وجود دارد.

Wong Amat Beach

ساحل بنگ سارای/Bang Saray Beach
این ساحل را شاید بشود جزء رمانتیک ترین سواحل پاتایا به شمار آورد زیرا که بسیار آرام بوده و دقیقا مناسب کسانی است که به دنبال آرامش و سکوت به سفر آمده اند! در این ساحل می توانید به استراحت، قایق سواری و ... پرداخته یا در پارک کنار آن قدم بزنید. همچنین وجود صندلی و تخت های متعددی که کنار ساحل قرار گرفته اند این امکان را به شما می دهد که در حالیکه کنار زوج خود نشسته یا دراز کشیده اید و نوشیدنی ای خنک میل می کنید از زیبایی منظره بهره مند شده و آرامشی بی نظیر را تجربه کنید.

Bang Saray Beach

گالری هنر در بهشت
Art In Paradise

هنر در بهشت یک گالری بسیار جذاب و متفاوت می باشد که ما پیشنهاد میکنیم اگر از علاقمندان هنرهای تجسمی و نقاشی های سه بعدی هستید، دیدن آن را به هیچ وجه از دست ندهید. این گالری توسط هنرمندی کره ای در سال 2012 بنا شد و امروزه به عنوان معروفترین گالری سه بعدی در جهان شناخته می شود. در این مکان شما می توانید بیش از 100 طرح در ژانرهای مختلف ببینید و درست مانند دنیای کارتون ها غافلگیر و هیجان زده شوید!
بخش های مختلف این گالری عبارتند از: مصر باستان، دنیای زیر آب، سافاری، دنیای اسباب بازی ها، دایناسورها و...

art in paradise

مسیریابی :

Art In Paradise در خیابان دوم پاتایا (2nd Road) قرار گرفته است و درب ورودی آن کمی بالاتر از Pattaya Soi2 می باشد. همچنین ساعت کاری آن از 9 صبح تا 9 شب است.

معبد پناهگاه حقیقت
The Sanctuary Of Truth

این معبد بنایی خارق العاده در نزدیکی ساحل ناکلوآ (Naklua) می باشد که تمام قسمتهای آن از چوب و مجسمه های چوبی ساخته شده که هرکدام داستان ها و افسانه های جالب خودشان را دارند. پیروان دو آیین بودایی و هندو برای انجام فرائض مذهبی خود به این معبد می روند و با کمال اطمینان به شما می گوییم که پناهگاه حقیقت زیباترین عبادتگاه موجود در تایلند است! در زبان تایلندی به این معبد Prasat Satchatham نیز گفته می شود که به معنای قصر فلسفه است. ارتفاع این بنا حدود 105 متر می باشد و شما در بازدید از آن به بخش های مختلفی می رسید که دنیایی از معنا و مفهوم را در خود جای داده اند و اصلا یکی از دلایل جذاب بودن آن هم همین است که پی ببریم سازندگان آن چگونه عقاید و مذهب خود را در جای جای این معبد حکاکی کرده و به دید عموم گذاشته اند. این معبد هنوز ناتمام است!

the sanctuary of truth

پناهگاه حقیقت دارای سالن های مختلفی است از جمله:
سالن منشاء: پر است از مجسمه های چوبی ای که هرکدام نشان دهنده منشاء و سرآغاز حیات می باشند. شما در این سالن مجسمه های عناصری مانند آب، باد، زمین، خاک، آتش و ستاره ها را خواهید دید زیرا با توجه به عقیده بودایی ها هریک خدای منحصر به فردی دارند.

سالن خورشید، ماه و ستارگان: فلسفه پشت ساخت این سالن این است که خورشید شب و روز را بوجود می آورد و ماه خاموشی و جلوه گری ستاره ها را نمایان می کند و به این ترتیب روزها می آیند و می روند و زندگی در جریان است.

سالن عشق به پدر و مادر: پیام این سالن نقش مهم و اساسی خانواده در زندگی می باشد.

سالن عشق و مهربانی، قربانی و بخشش: در آیین بودا افرادی که مومن واقعی هستند و می خواهند به فرد مهمی در دین خود تبدیل شوند باید این چهار خصوصیت را داشته باشند به همین دلیل در این سالن به این خصلت ها پرداخته شده است.

سالن میانی: هدف اصلی در این سالن نمایش چگونگی دوری از خودخواهی و کمک به دیگران است.

the sanctuary of truth

مسیریابی :

این معبد در 3 کیلومتری مرکز شهر پاتایا در ساحلی بکر قرار دارد و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر برای بازدید باز است.

کوه بودا در پاتایا
Buddha Mountain Pattaya

این  بودای عظیم بر روی این کوه توسط هنرمند خوش ذوق تایلندی تراشیده شده و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاجگذاری آن را به پادشاه هدیه کرد. او طرحی از بودا را طراحی و به وسیله لیزر روی کوه انداخته و به دلیل اینکه نور لیزر در تاریکی نمایان تر است شبها مشغول سنگ تراشی می شد تا این اثر زیبا را خلق کرد. طول این بودا 109 متر و عرض آن 70 متر بوده و به دلیل آنکه داخل حکاکی ها را با طلا پر کرده اند، واقعا در میان کوه همچون الماسی می درخشد.
روبروی این کوه که در زبان محلی Khao Chi Chan نامیده می شود، محوطه سرسبز و خیره کننده ای وجود دارد و در کنار این محوطه دریاچه ای است که زیبایی محیط را دو چندان کرده و همچنین کافه ها، رستوران ها و فیل سواری از جمله امکانات تفریحی، رفاهی این مجموعه می باشند.
اگر تصمیم به بازدید از کوه بودا گرفتید خوب است بدانید باغ استوایی نانگ نوچ، بازار شناور پاتایا، پارک آبی کارتون نتورک آمازون (Cartoon Network Amazone) و پارک آبی رامایانا (Ramayana) را هم می توانید در برنامه خود قرار دهید چرا که فاصله های آنها از هم تنها چند کیلومتر می باشد.

Buddha Mountain Pattaya

مسیریابی :

پارک آبی رامایانا
Ramayana Water Park

رامایانا که جزء 3پارک آبی برتر آسیا و 20 پارک آبی برتر دنیا می باشد در ساحل جومتین و در نزدیکی کوه بودا قرار گرفته است و یکی از بهترین جاذبه های پاتایا می باشد. این پارک آبی که خیلی راحت توانسته مجموعه های آبی،تفریحی مالزی و سنگاپور را پشت سر بگذارد می تواند یک روز عالی و پر از خوشگذرانی را برای شما رقم بزند. یکی از دلایل شهرت زیاد رامایانا وجود وسایل بازی مهیج و شگفت انگیز آن می باشد که آدرنالین شما را به اوج می رساند. همچنین می توان گفت اینجا همان مکانی است که خانواده ها هم به راحتی می توانند با کودکان خود سرگرم شوند. یکی دیگر از محاسن بزرگ پارک آبی رامایانا امنیت بالای وسایل موجود در آن است که دقیقا بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده و همواه نظارت کاملی بر روی آنها انجام می گیرد. از امکانات این پارک می توانیم به وجود 3 استخر بزرگ، بیش از 20 سرسره آبی، 21 وسیله تفریحی آبی، زمین های والیبال و فوتبال، بوکس آبی، یک بازار شناور، رودخانه خروشان، سقوط آزاد، رستوران، فروشگاه خرید سوغاتی و ... اشاره کنیم.

Ramayana Water Park 

مراکز خرید در پاتایا

به نقل از گردشگران، خرید در پاتایا بسیار محبوب است و یکی از دلایل آن هم وجود بازارهای زیبا و بعضی بازارهای شبانه می باشد. گشت و گذار در سواحل پاتایا و دیدن جاذبه های آن را یک خرید عالی می تواند کامل کند پس در ادامه با بوکینگ همراه باشید تا چند بازار متفاوت و مناسب پاتایا را باهم بررسی کنیم.

shopping

مرکز خرید میموسا
Mimosa

این مرکز خرید عجیب و بامزه یکی از بهترین بازارهایی است که در پاتایا می توانیم ببینیم. طراحی این بازار و ساختمان های آن بسیار شبیه به دهکده های اروپایی بخصوص دهکده فرانسوی کولمار است. ساختمان های زیبا، فواره موزیکال، آسیاب آبی و... به قدری نمای این بازار را زیبا کرده است که در بدو ورود شما تصور می کنید به یک دهکده کارتونی قدم گذاشته اید! علاوه بر ظاهر زیبای این مرکز خرید، وجود بیش از 300 فروشگاه پوشاک، زیورآلات، صنایع دستی و ... و همچنین پارک تفریحی فان لند (Fun Land) برای شما یک روز کامل و مفرح را به یادگار خواهد گذاشت.

Mimosa

مسیریابی :

این بازار بانمک در منطقه جومتین و خیابان سوخومویت قرار گرفته و از ساعت 10 صبح تا 10 شب دائر می باشد.

مرکز خرید رویال گاردن پلازا
Royal Garden Plaza

این مرکز خرید بدون شک بهترین مفهوم مرکز خرید-تفریحی را به ما نمایش می دهد! رویال گاردن پلازا مرکز خرید عریضی با 4 طبقه است که برندهایی مانند اسپریت، گس، جاسپال (برندی متعلق به خود تایلند)، سواروسکی، جیم تامپسون (ابریشم تایلندی) و... در آن شعبه دارند همچنین انواع رستوران ها، کافی شاپ ها و یک فود کورت شیک با منویی کامل از غذاهای ایتالیایی، ترکی، هندی، کره ای و... هم در این مرکز خرید وجود دارد که می تواند نوید بخش یه وعده غذایی خوشمزه باشد. نمای این بازار با هواپیمای فرو رفته در آن بسیار متمایز از بازارهای دیگر است و این هواپیما هم در واقع بخشی از موزه Repleys "باورکنید یا نه" می باشد؛ که پیشنهاد میکنیم دیدن آن را از دست ندهید چراکه تعداد خیلی زیادی از گردشگران برای دیدن عجایب این موزه به مرکز خرید رویال گاردن می روند!
از دیگر دیدنی های این مرکز خرید وجود موزه لوئیس توسو است که همانند مادام توسو مجسمه های مومی افراد مشهور را در خود جای داده و همینطور سینمای 4 بعدی متحرک!
پیشنهاد میکنیم رویال گاردن پلازا را حتما در برنامه سفر خود به پاتایا قرار دهید و مطمئن باشید روز پرباری را در آن سپری خواهید کرد.

royal garden plaza

مسیریابی :

این مرکز خرید در منطقه جنوبی بیچ رود (جاده ساحلی) قرار دارد و از ساعت 11 صبح تا 11 شب دائر می باشد.

مرکز خرید مایک پاتایا
Mike Shopping Mall

این مرکز خرید که در خیابانی ساحلی قرار گرفته است بازار اجناس متنوع و ارزان قیمت است! در مایک بعضی از برندهای معروفی همچون میبلین، نایک و پیرکاردن هم شعبه دارند اما کلیت این مرکز خرید بر اساس کالاهای تقریبا ارزان بنا شده است! شما می توانید تمام سوغاتی های معروف تایلند مانند مجسمه های بودا، فیل های چوبی و...را از مایک تهیه کنید؛ همچنین تجربه خوردن نودل در فودکورت طبقه بالای آن را هم از دست ندهید.

mike pattaya

امروزه گشتن بین رستوران ها و تجربه کردن غذاهای مختلف بخش بزرگ و دوست داشتنی ای از سفر را شامل می شود. آشپزهای ماهر تایلندی هم می توانند ترکیبی متفاوت از هر آن چه تا حالا خورده اید برای شما فراهم کنند! پس رستوران گردی را حتما در برنامه سفر خود قرار داده و فقط به این نکته توجه کنید که اگر حساس هستید یا با ادویه و غذاهای تند میانه ای ندارید، اول اینکه اصلا به سراغ غذاهای خیابانی پاتایا نروید و دوم انتخاب غذا در رستوران را هم با دقت انجام دهید.

food thai

رستوران و بار مانترا
MANTRA Restaurant & Bar

این رستوران زیبا با دکور مشکی و قرمز خود و سرو انواع غذاهای جهانی یکی از بهترین انتخاب ها در پاتایا می باشد. در رستوران مانترا سعی شده تا منویی با توجه به تمام ذائقه ها برای ارائه به مشتری داشته باشند. شما می توانید در این رستوران غذاهای ژاپنی، چینی، ایتالیایی، هندی، دریایی، کبابی و... را سفارش داده و سپس بنشینید و طرز تهیه آن را در آشپزخانه ببینید و بعد از آماده شدن در حالیکه به موسیقی زنده گوش میکنید از خوردن غذایتان لذت ببرید. حسن بزرگ مانتری در آن است که یک گروه با سلیقه و ذائقه های مختلف می توانند باهم به آنجا رفته و همگی راضی برگردند! سوشی و استیک این رستوران بسیار معروف بوده و همچنین پخت نان با طعمهای اسفناج، پنیر و گوجه و سرو آن به صورت داغ می تواند تجربه ای خوشمزه برای شما باشد.

mantri pattaya

مسیریابی :

این رستوران در شمال پاتایا، جاده ساحلی و روبروی هتل آماری ارکید واقع شده است و از ساعت 5 بعد از ظهر تا 1 بامداد آماده سرویس دهی می باشد.

رستوران یس وگن پاتایا
Yes Vegan Pattaya

یس وگن یکی از بهترین رستوران های پاتایا می باشد که غذاهای آن کاملا گیاهی بوده و به هیچ وجه در تهیه آنها از محصولات حیوانی استفاده نشده و به همین خاطر به اولین رستوران 100% گیاهی در پاتایا معروف است. قیمت غذاها در این رستوران بسیار عالی بوده و همچنین غذاهای آن به طرز باورنکردنی ای خوشمزه هستند. پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر گیاهخوار نیستید هم یکبار غذای رستوران یس وگن را امتحان کرده و یک وعده پر از سلامتی و حس خوب به خود هدیه کنید.

yes vegan pattaya

مسیریابی :

رستوران های ایرانی در پاتایا

اگر از غذاهای تایلندی خسته شدید یا دلتان هوس چلوکباب و قرمه سبزی وطنی کرد اصلا نگران نباشید! خوشبختانه به یمن وجود تعداد زیادی توریست ایرانی در پاتایا، رستوران های ایرانی متنوعی هم در این شهر وجود دارد که الحق هم خوشمزه و با کیفیت هستند و هم از نظر قیمتی کاملا مناسب!

رستوران ایرانی در پاتایا

رستوران البرز که فکر نکنیم زیاد احتیاج به توضیح داشته باشد. اگر اهل خوردن چلوکباب باشید قطعا در تهران تجربه رفتن به البرز را داشته اید اگر هم که نه در پاتایا کباب های محشر آن را نوش جان کرده و به خالق کباب ایمان بیاورید! البرز در خیابان اول بیچ، جنب هتل سنترال واقع شده است.

البرز پاتایا

رستوران گوگوش گویا صاحب این رستوران علاقه شدیدی به این شاه ماهی موسیقی داشته و یا شاید هم به دلیل محبوبیت این خواننده در بین ایرانی ها این اسم را برای رستوران خود انتخاب کرده است اما دلیل نامگذاری هرچه که باشد به کنار، اصل قضیه غذاهای باکیفیت و خوشمزه رستوران گوگوش است که حتی خارجی ها هم مشتری پروپا قرص آن هستند پس پیشنهاد میکنیم حتما آن را امتحان کنید. این رستوران در خیابان ساحلی پاتایا بین خیابان 11 و 12 قرار دارد که البته رستوران معروف پارسا هم نزدیک آن است و همچنین وجود مرکز خرید ایرانیان در مجاورت آن می تواند شادی خرید بعد از صرف غذا را هم برای بخصوص آقایان فراهم کند!

رستوران گوگوش پاتایا

رستوران نائب هم دقیقا مانند شعبه اصلی آن در تهران غذاهای باکیفیت و خوبی را برای شما سرو میکند. کباب کوبیده های آن حرف ندارد پس حتما یه پرس کوبیده سفارش دهید و نوش جان کنید. نائب در مسیر ساحل جومتین و خیابان وال استریت قرار دارد و بسیار خوش مسیر است.

نائب پاتایا

هتل در پاتایا

این روزها سفر کردن جزء لاینفک زندگی ما شده است. سفرهای تفریحی، خانوادگی و کاری ممکن است برای همه ما پیش بیاید و یکی از دغدغه های هر مسافرتی هم پیدا کردن یک هتل خوب و مناسب است. شما می توانید به راحتی و بعد از اینکه یک چای برای خود ریختید، در سایت بوکینگ، هتل مورد نظرتان را انتخاب و آن را رزرو کرده و سپس با خیال راحت چایتان را بنوشید.

booking

هتل دوسیت تانی پاتایا *****
***** Dusit Thani Pattaya Hotel

این هتل کم نظیر یکی از خوش منظره ترین و رویایی ترین هتل های موجود در پاتایا می باشد که در یکی از مناطق ساحلی قرار گرفته است. این هتل زنجیره ای با ارائه چشم اندازی از دریا، 3 رستوران و 2 استخر بزرگ و همچنین زمین تنیس، مرکز اسپا و ماساژ می تواند خیال انگیزترین اقامت را در پاتایا برای شما فراهم کند. رستوران های این هتل هم با سرو انواع غذاهای بین المللی حجت را بر این هتل تمام کرده و مهر برنده ای روی هتل دوسیت تانی زده اند!

dusit thani pattaya hotel

مسیر یابی :

هتل ویستا پاتایا ****
**** Vista Pattaya Hotel

این هتل 4 ستاره یکی از بهترین و مورد پسندترین هتل ها نزد ایرانیان می باشد. هتل ویستا در چند قدمی ساحل قرار دارد و رستوران های کی.اف.سی و مک دونالد به آن بسیار نزدیک هستند. این هتل که در منطقه بیچ رود واقع شده دارای امکانات رفاهی مانند: استخر آب شور، باشگاه بدنسازی، خدمات ماساژ، صبحانه خوب و... می باشد. یکی از ویژگی های این هتل که از شهرت بالایی برخوردار است شکلات و شیرینی های خوشمزه آن است. اتاقهای هتل ویستا بسیار تمیز با رنگ آمیزی گرم می باشند که حس آرامش را به شما منتقل می کند.

hotel vista pattaya

مسیریابی :

هتل گلدن بیچ پاتایا ***
*** Golden Beach Hotel Pattaya

این هتل 3 ستاره به نسبت هزینه ای که از مسافر دریافت می کند خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد. اتاق های آن دارای بالکن خصوصی بوده و استخر، سونا، جکوزی و ماساژ هم از جمله امکانات آن می باشد. صبحانه های هتل گلدن بیچ شامل غذاهای سرد و گرم و انواع شیرینی و مربا است که با رفتار خوب پرسنل آن می تواند شروع روز خوبی برای شما باشد. می توانید با 5 دقیقه پیاده روی از هتل به ساحل برسید و همچنین فروشگاه فستیوال نیز روبروی آن قرار دارد.

Golden Beach Hotel

مسیریابی :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟