خارجی

سفر به تایلند

  • 25 مرداد 1399

تایلند یکی از مهمترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری بین جهانیان است و با وجودیکه اکثرا فکر میکنند فقط به درد مجردها می خورد اما اصلا اینطور نیست! تایلند دلربا، طبیعت و مناظر فوق العاده بکر و نفس گیری دارد و با نام رسمی پادشاهی تایلند در شبه جزیره هند و چین قرار گرفته است. از شهرها و جزیره های بزرگ و مهم آن می توانیم به بانکوک که پایتخت آن است، ساموت پراکان، چیانگ مای، پوکت، پاتایا، ساموئی و... اشاره کنیم. مردم کشور تایلند همیشه خوشرو و خندان هستند و به همین دلیل تایلند به سرزمین لبخندها معروف است. و در یک جمله سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه و جاذبه های گردشگری آن می تواند هر فردی را برای رفتن به این کشور وسوسه کند.
شما می توانید تمام خدمات سفر به تایلند از جمله ویزا، بلیط و هتل را به بوکینگ سپرده و از کار کردن با تیم حرفه ای ما لذت ببرید.

تایلند

دانستنی های تایلند

مثل هر کشور دیگری تایلند نیز آداب و رسوم و قوانین خودش را دارد که برای سفری پربارتر شاید دانستن بعضی نکات خالی از لطف نباشد!

زبان تایلند
زبان تایلند یکی از قدیمی ترین زبانهای شرق آسیاست!  گویش جنوبی آنها بسیار به زبان چینی ها شباهت دارد و فهم آن برای خارجی ها کمی دشوار است. البته امروزه در مدارس تایلند زبان انگلیسی بطور گسترده ای تدریس می شود و همین دلیل ممکن است در آینده مشکل زبان برای گردشگران را تا حد زیادی برطرف کند. نکته بامزه و جالب در مورد زبان تایلندی این است که پادشاه آن با زبان کاملا منحصر به خود صحبت کرده، بطوریکه هیچکس دیگر در هیچ کجای کشور به این زبان صحبت نمی کند!

زبان تایلندی

دین مردم تایلند
مذهب رسمی در تایلند بودیسم تراوادا می باشد زیرا که بیشتر مردم به آن اعتقاد دارند و بودایی هستند اما
در تایلند ادیان مختلف دیگری هم وجود دارند از جمله مسیحیت، برهنما و هندوییسم، سیک، کنفسیوس و تائو، بهاییت و در یک مناطقی اسلام.

بودا

فرهنگ مردم تایلند
در تایلند فرهنگهای مختلفی وجود دارد از جمله دست زدن به سر افراد و اشاره با پا بسیار ناخوشایند است زیرا سر را مقدس و پا را پست ترین قسمت بدن می دانند، همچنین کتاب برایشان بسیار ارزشمند بوده و بین حیوانات فیل جایگاه ویژه ای دارد! تایلندی ها علاقه خاصی به لباس محلی خود بنام "چاتا" دارند و زن و مرد، پیر و خردسال در تمام مناسبت های رسمی و مذهبی خود آن را می پوشند! پادشاه نیز بین مردم از منزلت فوق العاده خاصی برخوردار است و حتی مسافرین هم باید به پادشاه احترام بگذارند. مثلا سکه ها و اسکناس ها را که منقش به تصویر پادشاه بوده به هیچ عنوان نباید لگد و کثیف کرد! تصویر بودا در تایلند بسیار مقدس است و حتی اگر یک توریست به آن توهین کند مجازات و زندانی می شود! جالب است بدانید روزهای هفته در این کشور با رنگ مشخص می شود به این صورت که شنبه: ارغوانی، یکشنبه: قرمز، دوشنبه: زرد، سه شنبه: صورتی، چهارشنبه: سبز، پنجشنبه: نارنجی و جمعه: آبی است! همچنین به علت اینکه پادشاه کنونی در روز دوشنبه به دنیا آمده، زرد، رنگ سلطنتی می باشد!

پادشاه تایلند

واحد پول کشور تایلند
واحد پول تایلند بات یا بت (Baht) و پول خرد آن ستنگ (Satang) می باشد که هر 100 ستنگ برابر با 1 بت است. اسکناسهای تایلند از 10 تا 1000 بت متفاوت بوده اما روی همه آنها تصویر پادشاه کنونی نقش بسته است.

بت

آب و هوای تایلند
با وجود متغیر بودن آب و هوای تایلند و منحصر به فرد بودن هر نقطه آن، می شود گفت تقریبا هیچ فصل نامناسبی برای سفر به این کشور جذاب وجود ندارد! اما در اواخر دی و اوایل بهمن (ژانویه) آب و هوای کل کشور عالی و مناسب است و در تمام سواحل جنوبی آن می توانید از آفتاب بهره مند شوید. همچنین در اواخر بهمن و اوایل اسفند (فوریه) هم جدای از هوای مطلوب، می توانید از نمایشگاه گل و گیاه در چیانگ مای دیدن کنید!

هوای تایلند

ویزای توریستی تایلند
اگر قصد سفر به تایلند را دارید لازم است بدانید برای ورود به این کشور نیازمند گرفتن ویزا هستید. ویزای توریستی تایلند تا 3 ماه پس از صدور معتبر می باشد و شما با آن می توانید یکبار به خاک تایلند وارد شوید. با این ویزا شما اجازه کار نخواهید داشت و در صورت تخلف مطابق قوانین تایلند جریمه می شوید. برای اخذ ویزای تایلند نیازی به حضور شخص شما نیست و با ارسال مدارک به بوکینگ ما از صفر تا صد آن را برای شما انجام می دهیم.

ویزا

غذاهای سنتی تایلند

یکی از شاخصه های مهم هر کشوری غذای آن می باشد! که دقیقا می تواند فرهنگ و سطح زندگی گذشته مردم آن کشور را به ما نشان بدهد. نکته مهمی که در اکثر غذاهای تایلند وجود دارد استفاده از مواد غذایی تازه و ادویه های مختلف است. تایلندی ها معتقدند یک غذا وقتی کامل است که هر چهار مزه اصلی (شوری، تندی، شیرینی، ترشی) در آن احساس شود. خوراکی های تایلند به استفاده از مواد اولیه عجیب و غریب و رایحه و طعم های متفاوت معروف هستند! همچنین درست است که بعضی از غذاهای خیابانی آن برای ما خوشایند نیست اما بعضی از آنها هم آنچنان عالی هستند که باور نمی کنید! در ادامه با ما همراه باشید تا چند غذای معروف تایلندی را باهم بررسی کنیم.

غذا در تایلند

توم یام گونگ
Tom Yum Goong

این غذای معروف و خوشمزه نوعی سوپ تند با میگو است که کاملا عطر و طعمی تایلندی دارد. ادویه های استفاده شده در این سوپ بسیار منحصر به فرد هستند! از جمله سنبل هندی، برگ های معطر خشک شده، برگ لیمو و... اگر غذاهای دریایی را دوست دارید پیشنهاد میکنیم حتما این سوپ را امتحان کنید اما اگر با غذاهای دریایی میانه خوبی ندارید، این سوپ را رد کرده و بروید سراغ خوراک بعدی!

سوپ تام یوم گونگ تایلند

کای مدمامونگ
Kai Med Ma Moung

این غذای فوق العاده خوشمزه با مرغ سرخ شده و بادام زمینی درست می شود و بین خود تایلندی ها به غذایی برای تقویت روح و جسم معروف است. ترکیب این غذا بادام زمینی، عسل، سس سویای شیرین، فلفل چیلی فراوان، سبزیجات و صد البته مرغ است. به علت تندی بیش از حد این غذا، می توانید درخواست کنید فلفل کمتری بزنند! کای مدمامونگ را معمولا با برنج سفید میل می کنند.

Kai Med Ma Moung

یام نوا
Yum Nua

این غذای تایلندی دقیقا ایرانی پسند است! یام نوا که بیشتر به عنوان سالاد معرفی می شود در واقع یک غذای کامل با گوشت گوساله است که برای درست کردن آن ابتدا گوشت را با فلفل مزه دار کرده و می پزند، سپس سیب زمینی های شیرین کوچک را آب پز کرده و به گوشت اضافه و در آخر با پیاز، نعنا و لیمو سرو می کنند.

yum nua

خائو پد
Khao Pad


غذای دریایی زیاد خورده اید و دنبال طعم جدیدی در تایلند هستید؟ خائو پد را امتحان کنید. این غذا از برنج پخته و سرخ شده درست می شود و خب هیچ چیز هم به اندازه برنج بیشتر ایرانیان را راضی نمی کند! طرز پخت خائو پد به این صورت است که ابتدا برنج را پخته سپس آن را کامل سرخ و با یک نوع گوشت (مرغ، خرچنگ، میگو)، پیاز، تخم مرغ و دانهء چند گیاه ترکیب کرده و سرو می کنند. این غذا خیلی تند نیست و قیمت مناسبی دارد بطوریکه جدای از توریست ها هر قشری در تایلند به راحتی می تواند آن را بپزد یا بخرد.

خائو پد

پدتای
Pad Thai

این غذا معروف ترین نودل تایلندی می باشد که در تمام دنیا محبوب است! نودل های پد تای را ابتدا پخته و سپس سرخ می کنند و در آخر با موادی مثل پیاز، تخم مرغ، بادام زمینی یا هندی، لوبیا، میگو و سس دریایی ترکیب و سرو می کنند. پد تای در واقع یک غذای خیابانی است با ظاهری وسوسه انگیز که امکان ندارد اشتهای شما را برای خوردن تحریک نکند!

pad Thai

کلوی تاد
Kluay Tod

کلوی تاد یک دسر شیرین یا میان وعده خوشمزه است که با موز درست می شود. برای درست کردن آن موزهای کوچک و تقریبا کال را داخل خمیر نارگیل و کنجد می غلطانند و سپس در روغن فراوان سرخ میکنند بطوریکه داخل آن نرم و خامه ای و بیرون آن ترد و برشته می شود. این دسر هم بصورت داغ و هم سرد عالی و خوشمزه است.

Kluay Tod

انبه و برنج شفته (چسبناک)
Mango Sticky Rice

این دسر کاملا منحصر به فرد و بسیار خاص بوده و بطور غیرقابل انکاری محبوب تمام تایلندی ها می باشد. اگر به تایلند رفتید و این دسر را امتحان نکردید بدانید موهبت بزرگی را از دست داده اید. روش سرو این غذا به این صورت است که انبه خنک و شیرین را در یک سمت ظرف و برنج را در سمت دیگر گذاشته و روی آن را شربت شیرینی می ریزند.

Mango Sticky Rice

حمل و نقل در تایلند

یکی از دغدغه های مسافرین در هر سفر خارج از کشوری مسئله حمل و نقل می باشد. جالب است بدانید هزینه حمل و نقل در تایلند بسیار ارزان بوده و مثل اکثر کشورها اتوبوس بهترین و پرکاربردترین وسیله می باشد. البته شبکه ریلی هم در تایلند وجود دارد اما متاسفانه تمام شهرهای مهم از جمله پوکت را پوشش نمی دهد! 20 شهر در تایلند دارای فرودگاه بوده که به بانکوک پرواز دارند. توک توک، تاکسی، قایق و کشتی وسیله های دیگری برای حمل و نقل عمومی در تایلند هستند.

توک توک

سیمکارت در تایلند

رفتیم تایلند چطوری با خانواده و دوستانمون تماس بگیریم؟ اگر این سوال شما هم باشد جوابش پیش ماست! شما می توانید سیمکارت را از فرودگاه تهیه کنید اما هم معمولا صف آن طولانی است و هم انقدر شلوغ هستند که تنظیمات اولیه را ممکن است برایتان انجام ندهند. پس انتخاب بعدی سوپرمارکت هایی است که در سطح شهر می باشند از جمله فمیلی مارت (Family Mart) یا هفت یازده (7Elevent)! پاساژها و مراکز خرید موبایل هم گزینه های خوبی می باشند.
در تایلند اپراتورهای مختلفی برای سیمکارت وجود دارند از جمله:
اپراتور AIS
سیمکارت های این اپراتور یکی از بهترین ها هستند و شما اصلا مشکلی با آنتن دهی نخواهید داشت. اما بزرگترین نقطه ضعف آن این است که اگر تا قبل از ساعت 12 شب شارژ شما زیر 20 بت باشد، بعد از ساعت 12 از بین خواهد رفت!

اپراتور TOT
این سیمکارت ها وابسته به مخابرات تایلند هستند و بیشتر تخصص و تمرکز آنها روی اینترنت است. پس اگر از سیمکارت فقط برای خدمات اینترنتی استفاده می کنید TOT انتخاب مناسبی است.

اپراتور dtac
این اپراتور یا سیمکارت های Happy بهترین گزینه برای مسافران است. زیرا آنتن دهی فوق العاده خوبی داشته و ضعف بزرگ سیمکارت های AIS را هم ندارد.

اپراتور TrueMove
ارزانترین سیمکارت در تایلند و به همین دلیل گاهی در فروشگاه ها آن را به شما هدیه هم می دهند! اما آنتن دهی و خدمات بسیار ضعیفی داشته، بطوریکه در طول ممکن است شما را خیلی اذیت کند.

در آخر این را هم اضافه کنیم که قیمت سیمکارت در تایلند بسیار ارزان بوده و برای تهیه شارژ هم می توانید به راحتی به سوپرمارکت رفته و با ذکر نام اپراتور سیمکارت و مبلغ درخواستی، شارژ بخرید.

simkart

سوغاتی تایلند

سوغاتی خریدن یکی از بخش های مهم سفر است که می تواند به عزیزانمان نشان بدهد ما همیشه و در همه حال به یادشان هستیم. همچنین خاطره ای لمس کردنی از سفر برایمان به یادگار می گذارد. تایلند هم مانند هر کشور دیگری سوغاتی های مخصوص به خودش را دارد که اتفاقا گران هم نیستند و به راحتی می توانید آنها را تهیه کنید.

سوغات تایلند

مجسمه های تایلندی

نماد تایلند به نوعی فیل و بودا می باشد پس طبیعی است که مجسمه های آن هم سوغات تایلند محسوب شوند. مردم تایلند فیل را نماد خوش شانسی و بودا را نماد شادابی می دانند و مجسمه های فوق العاده ای هم از این دو سمبل دارند. اما نکتهء لازم در انتخاب خرید مجسمه های بودا این است که نباید اندازه آن بیش از 15 سانتی متر باشد چرا که بر اساس قوانین تایلند خروج مجسمه بزرگتر ممنوع است!

بودا

ابریشم

تایلند یکی از بزرگترین تولید کنندگان ابریشم در جهان است پس حتی فکر این را که در سفرتان به تایلند ابریشم های زیبا و رنگارنگ را دیده و نخرید را، نکنید! در خرید ابریشم به این موضوع هم دقت کنید که ابریشم مصنوعی را جای طبیعی به شما نفروشند! البته یک راهکار برای فهمیدن این موضوع این است که یک نخ از ابریشم را بسوزانید اگر بوی موی سوخته داد، خیالتان راحت...خرید کنید.

ابریشم تایلند

محصولات چوبی - حصیری - چرمی - سرامیکی ...

صنایع دستی تایلند بسیار خاص و سنتی بوده و طرح های فوق العاده زیبایی هم دارند. چترهای رنگی ساخته شده از درخت توت، بامبو، پنبه و گاها ابریشم که البته بیشتر جنبه تزئینی دارند، کاسه ها و جامهای سرامیکی یا سفالی، لوازم دکوری چوبی، زیرلیوانی، قاب عکس، کلاه و کیف حصیری که در واقع از جنس گیاه محلی یعنی بامبو هستند و لوازم چرمی می توانند بهترین انتخاب ها برای سوغاتی باشند.

چوب در تایلند

سس ها و ادویه جات تایلندی

شاید یکی از رازهای خوشمزه و متفاوت بودن غذاهای تایلندی استفاده از ادویه جات خاص و منحصر به فردی باشد که در این کشور وجود دارد. شما می توانید در سفرتان به تایلند با خرید سس ها و ادویه های این کشور، مزهء غذاهای تایلند را به سفره های خودتان ببرید.

ادویه تایلند

ماساژ تایلندی

بدون شک تا حالا در مورد ماساژ تایلندی خیلی شنیدید و یا شاید به سالن های ماساژ و اسپا که به روش تایلندی کار می کنند، سری زده اید اما واقعا هر ماساژی گرفته اید فراموش کنید و در سفر به تایلند حتما ماساژ تایلندی اصل! را تجربه کنید. این ماساژ جانی تازه به شما می دهد و بعد از تمام شدن تایم ماساژ حس می کنید بدن جدیدی به شما داده شده است!
در تایلند دائما شیوه های مختلفی از ماساژ ابداع و اجرا می شود ولی شاید یکی از عجیبترین آنها ماساژ دادن توسط فیل می باشد! صاحبان فیل ها با تمرین های سخت و آموزش های زیاد توانسته اند آنها را تبدیل به یک ماسور یک تٌنی بکنند! این فیل ها با لگد کردن عضله های گردشگران و یا با خرطوم های خود آنها را ماساژ می دهند!

ماساژ با فیل

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟