خارجی

راهنمای سفر به تفلیس

  • 18 تیر 1399

تفلیس شهر زیبای گرجستان و شاید یکی از بلاتکلیف ترین مکانهایی باشد که تا حالا دیده اید، چرا که تلفیقی است از ساختمان های جدید، ترامواهای هوایی و هتل های مدرن در کنار خیابانهای قدیمی، بناهایی مربوط به گذشته و خانه هایی کوچک به سبک روستایی و معماری قدیمی.اما چیزیکه مطمئنا خیلی توجه شمارا جلب خواهد کرد منظره زیبای کوه های قفقاز می باشد.

تفلیس

تفلیس دارای محله های زیادی است از جمله آبانتوبانی (Abanotubani)، آولاباری (Avlabari)، سابورتالو (saburtalo)، ورا (vera) و... اما دو محله اصلی و مهم در تفلیس وجود دارد که شما هرکجا بخواهید بروید قطعا از یکی از این دو رد می شوید. محله هایی به نامهای میدان آزادی و خیابان روستاولی می باشد.

میدان آزادی
Freedom Square

میدان آزادی در واقع سمبل شهر تفلیس می باشد و بسیاری از شادی ها و غمهای این مردم از جمله سرقت خونین از بانک استالین، تظاهرات حزب توده، انقلاب رز و... در آن رقم خورده است.این میدان بزرگ و زیبا با مجسمهء جرجیس وسط میدان در واقع در مرکز تفلیس قرار گرفته است که 6 خیابان به آن ختم میشوند که معروف ترین آنها خیابان روستاولی است. در کنار این میدان فواره ای وجود دارد که مابین این فواره و مجسمه مقبره "کامو" یکی از شخصیت های مطرح انقلابی گرجستان قرار دارد اما سنگ قبر وی زیر زمین مدفون است. این میدان در شب به واسطه نورپردازی و چراغ های رنگی جلوه بسیار زیبایی دارد.

Freedom Square

خیابان روستاولی
Rustaveli Avenue

در واقع میتوان گفت این خیابان شاهراه شهر تفلیس است که با حدود 1.5 کیلومتر طول از میدان آزادی شروع و به ایستگاه متروی روستاولی در خیابان کوستاوا (Kostava) ختم میشود. این ساختمان جایگاه تعداد زیادی ساختمان دولتی و فرهنگی، موزه، تئاتر،اپرا، مراکز خرید و ... میباشد.همچنین هتل بیلتمور (Biltmore) نیز در این خیابان قرار دارد. اولین ساختمان در این خیابان از سمت میدان آزادی سینمای روستاولی است که بزرگترین سینمای گرجستان میباشد.

Rustaveli Avenue

جاذبه های گردشگری در تفلیس

تفلیس نیز مانند هر شهر توریستی دیگری جاذبه های گردشگری مخصوص به خودش را داراست و در سالهای اخیر نیز صنعت توریسم رواج بیشتری در آن گرفته است.با ما در بوکینگ همراه باشید تا باهم چند جاذبه معروف تفلیس را بررسی کنیم.

مجسمه کارتلیس ددا یا مادر گرجستان
Kartils Deda - Mother Of Georgia

این مجسمه عظیم که به مادر گرجستان معروف است بر فراز تپه های سولولاکی (sololaki) قرار گرفته و بیشتر از 20 متر ارتفاع دارد بطوریکه از هر نقطهء شهر قابل دیدن است. این مجسمه آلومینیومی به مناسبت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس ساخته شده و از دید شهروندان "نماد ملی" گرجستان و نگهبان آن است. کارتلیس ددا در دست راست خود شمشیر و در دست چپ یک کاسه دارد که اولی نماد آمادگی برای مبارزه با دشمنان و دومی نماد مهمان نوازیست. در واقعیت هم دیدن این مجسمه با ابهت و سر به فلک کشیده حس تهدید و دوستی را باهم به مسافر القا میکند. پیشنهاد میکنیم برای دیدن این مجسمه حتما زمان بگذارید و با وجودیکه راه های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد بهترین گزینه سوار شدن بر تله کابین می باشد که بتوانید از نزدیک لبخند زیبای این شخصیت ملی را از نزدیک ببینید.

کارتلیس ددا

کارتلیس ددا

قلعه ناریکالا
Narikala Fortress

بی شک یکی از بهترین انتخاب های شما برای شروع بازدید از دیدنی تفلیس، قلعه ناریکالا می باشد.این قلعه قدیمی ترین ساختمان در تفلیس بوده و یکی از بهترین چشم اندازها را به مسافران ارائه میکند. این قلعه به علت نوع سازه و ارگ های بسیار شبیه بناهای ایرانی قدیمی است و شاید به همین دلیل است که می گویند ناریکالا به دست ایرانیان و در زمان حکومت ساسانیان به عنوان قلعه دیدبانی ساخته شده است.
لطفا وقت رفتن به ناریکالا هم پوشیدن کفش راحت را فراموش نکنید و هم هنگام بازدید از کلیسای کوچک سنت نیکلاس در حیاط قلعه هم غافل نشوید.

narikala

مسیریابی :

بازدید از ناریکالا رایگان بوده و محدودیت ساعتی ندارد و برای رسیدن به آن میتوانید سوار تله کابین شده و در نزدیکی قلعه پیاده شوید.

پل صلح
Bridge Of Peace

این پل پیاده رو بصورت کمانی شیشه ای برروی رودخانه کورا بوده که بخش قدیمی شهر را به بخش مدرن وصل میکند. پل صلح از بناهای جدید می باشد که به علت ساخت زیبا و نورپردازی منحصر به فرد با هزاران چراغ که حدود یک ساعت قبل از غروب روشن می شوند و 4 حالت مختلف دارند، توانسته جایگاه خاصی را در بین توریست ها برای خود باز کند. در انتهای یک سر پل به بازار قدیمی تفلیس و در انتهای سر دیگر به مجسمه پیانو و فواره ها میرسید.
نکته ای که شاید برای شما هم جالب باشد این است که سازه این پل در ایتالیا ساخته و با 200 کامیون به تفلیس منتقل شد.

Bridge Of Peace

مسیریابی :

شهر قدیمی تفلیس

Tbilisi old town

تفلیس قدیم در زمانهای گذشته یکی از قسمت های مهم شهر به حساب  می آمده است. شهر قدیمی یا همان اولد تاون روی شیب و پایین قلعه ناریکالا واقع شده است. این منطقه تاریخی پلکانی بوده و مملو از خیابانهای باریک و بلند می باشد. در خانه ای اود تاون درهایی وجود دارند که به حیاط های مخفی ای باز میشوند با منظره هایی مرموز! در این حیاط ها درختان انگوری وجود دارند که در هم پیچیده اند و از هرچیزی بالا میروند تا رشد کنند.
یکی از دلایلی که اولد تاون با استقبال گردشگران روبرو شده است ممکن است این باشد که در این منطقه، شما چهره ای خاص و ویژه از شهر تفلیس را میبینید. ساختمان های رنگی با سقف های شیروانی و بالکن های چوبی که حتی پس از بازسازی و مرمت های مختلف اصالت خود را حفظ کرده اند. در این شهر کلیسا، مسجد و زیارتگاه های دیگر ادیان نیز وجود دارد.

old town

پارک متاتسمیندا تفلیس
Mtatsminda Park

در تفلیس زیبا علاوه بر دیدنی های تاریخی و باستانی مکانهایی جذاب و شاد هم برای سرگرمی و هیجان وجود دارد. از جمله می توانیم به پارک یا شهربازی متاتسمیندا اشاره کنیم. این شهربازی که میتواند بدون محدودیت سنی تمام افراد را سرگرم کند برروی تپه ای با همین نام قرار گرفته. این پارک که به محض ورود در بالای ارتفاعات تفلیس به چشم شما میخورد دارای وسایل بازی مهیجی از جمله یکی از بلندترین چرخ و فلکهای دنیا با ارتفاع  80 متر میباشد که هر دور چرخش کامل آن 13 دقیقه طول میکشد. در این شهربازی 60 نوع وسیله وجود دارد مانند : ترن هوایی، سرسره آبی، کارتینگ، خانه ارواح، ماشین اختاپوس، بازی های پرتابی، قایق دیوانه، پارک ژوراسیک و ... که میتواند اوقات بسیار خوشی را برای شما بسازد.

پارک متاتسمیندا

مسیریابی :

شهربازی متاتسمیندا در 8 کیلومتری تفلیس قرار دارد که شما میتوانید با انواع وسایل حمل و نقل عمومی خود را به این پارک برسانید اما یکی از بهترین وسیله ها استفاده از اتوبوس های زرد خطوط 90 و 124 می باشد.

مراکز خرید در تفلیس

مگر میشود سفر رفت و به مراکز خرید سر نزد؟ در تفلیس هم برای خرید گزینه های زیادی در اختیار گردشگران می باشد که ما در اینجا سعی کردیم چند نمونه را باهم بررسی کنیم.

shopping

تفلیس مال
Tibilisi Mall

تفلیس مال بزرگترین و کامل ترین مرکز خرید در تفلیس میباشد که به قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت خود شهرت دارد. چندی پیش حادثه ای درست مانند پلاسکو برای تفلیس مال اتفاق افتاد و مرکز خرید به کل از بین رفت اما به سرعت به صورت کامل بازسازی شده و در اختیار عموم قرار گرفت. تفلیس مال بجز مغازه دارای استخر، رستوران، سینما و محل سرگرمی و بازی میباشد.
در این مرکز خرید برندهای روز دنیا مانند GAP, MSNGO, PUMA, KOTON, ZARA ...شعبه دارند.

 tibilisi mall

مسیریابی :

تفلیس مال در محله آقمشنبلی قرار گرفته است.

خیابان پکینی
Pekini Street

این خیابان به خیابانی برای خرید در بین گردشگران شناخته شده است. پکینی هم برای توریست ها و هم مردم محلی یک محله محبوب است که آن را با شانزه لیزه هم مقایسه می کنند. در دو طرف این خیابان برندهای معروف، بوتیک های محلی، اکسسوری های زیبا، ارزان فروشی های جالب و خلاصه هرچه بخواهید پیدا میشود. در پکینی کافه ها و رستوران های مدرن و سنتی پذیرای شما هستند تا علاوه بر خرید میان وعده یا غذایی دلچسب را هم تجربه کنید.

pekini

مسیریابی :

بازار درای بریج تفلیس
Dry Bridge

این بازار محلی طور، بسیار متفاوت تر از بازارهای رایج اینچنینی است. با ورود به این بازار، دقیقا حس میکنید در زمان داد و ستد و مبادله کالا به کالا حضور دارید! درای بریج در دروان سخت پرسترویکا (Perestroika) درست زمانیکه گرجستان اعلام استقلال کرده و دچار مشکلات شدید اقتصادی شده بود به وجود آمد. در آن زمان مردم کالاهای باارزش و یا اموالی که استفاده نمیکردند را در این بازار میفروختند و با پول آن مایحتاج زندگی خود را فراهم میکردند. امروزه نیز سبک این بازار مانند همان سالهای دور است با این تفاوت که در آن اجناس داخلی و صنایع دستی و عتیقه جات به فروش میرسد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در این بازار چانه زدن را فراموش نکنید زیرا قیمتی که فروشنده به شما می گوید ممکن است دوبرابر قیمت واقعی جنس باشد.

dry bridge

مسیریابی :

رستوران ها

قطعا یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر غذا خوردن است! گرجستان کشوری ثروتمند نیست شاید به همین دلیل قیمت غذا و نوشیدنی در آن تقریبا ارزان می باشد. با توجه به علاقه گرجی ها به دورهمی و بیرون غذا خوردن، در گرجستان و بخصوص تفلیس رستوران های زیادی وجود دارند. اگر مایل هستید بدانید رستوران های محبوب گردشگران و شهروندان تفلیس کدام ها هستند، ما را همراهی کنید.

تفلیس

رستوران سنتی بربرستان
Barbarestan

گرجی ها به تاریخ کشور خود و غذاهای سنتی بسیار علاقه دارند بنابراین رستوران بربرستان دقیقا تلفیقی از گذشته گرجستان و غذاهای خوب است. در منوی این رستوران تمام غذاها خاص و با کیفیت بالا می باشند. این رستوران دلپذیر کاملا متمایز از رستوران های سنتی دیگر بوده و با جو خوبی که دارد برای گردشگران مناسب می باشد. بربرستان از ساعت 8 صبح تا 11 شب فعال بوده و صبحانه، نهار و شام در آن سرو میشود همچنین میتوانید فقط برای خوردن نوشیدنی هم به این این رستوران سنتی و زیبا بروید.

barbarestan

مسیریابی :
رستوران بربرستان در تفلیس، شماره 132 خیابان آقماشنبلی می باشد.

پایپس برگر جوینت
Pipes Burger Joint

همبرگرهای پایپس برگر طرفدارانی بی شماری بین گردشگران و محلی ها دارد. اگر اهل خوردن برگر هستید پیشنهاد ما قبل از رفتن به مک دونالد (McDonalds) و برگر هاوس (Berger House) این رستوران میباشد. دکوراسیون چوبی و رفتار بسیار حرفه ای کارکنان پایپس برگر محیط را برای صرف یک همبرگر عالی دلچسب میکند. به این رستوران بروید و تجربه خوردن یکی از بهترین برگرهای عمرتان را به خود و همسفرانتان هدیه بدهید.

پایپس برگر

مسیریابی :
پایپس برگر در تفلیس، شماره 8 خیابان وشلووانی میباشد.

رستوران سیسکویلی
Ethno Tsiskvili

این رستوران در سال 2002 افتتاح  و از آن زمان تا بحال بسیار محبوب و معروف شده است. در سیسکویلی میتوانید هر شب از موسیقی سنتی و رقص زیبای گرجی ها بهره مند شده و آبشار طبیعی، وسیله های عتیقه و آسیاب های محتلف را ببینید. در واقع سیسکویلی به معنای آسیاب بادی می باشد.

سیسکویلی

مسیریابی :
این رستوران در خیابان بلیاشویلی در منطقه دیگومی بوده و از ساعت 9 صبح تا 3 صبح باز است.

رستوران لولیتا
Lolita

رستورانی مدرن و جدید با حال و هوایی امروزه و جوان پسند.لولیتا یکی از بهترین رستوران ها در تفلیس می باشد که با موسیقی زیبا و یک آشپزخانه اوپن جزء هیجان انگیزترین رستوران های تفلیس است که نه تنها گردشگران بلکه ساکنین هم علاقه زیادی به آن دارند. در لولیتا میتوانید همزمان که بیرون نشسته و غذا یا نوشیدنی خود را میل میکنید از تماشای آشپزها و مراحل تهیه غذا لذت ببرید.

لولیتا

مسیریابی :

هتل ها

مطمئنا برای هر سفری مهمترین قدم بعد از خرید بلیط انتخاب هتل می باشد.در تفلیس هتل های مناسبی وجود دارند ولی با توجه به اینکه در کل کیفیت هتل ها متوسط رو به بالا هستند (جدا از بعضی هتل های تاپ و زنجیره ای) پیشنهاد ما به شما انتخاب هتل های 5و4 ستاره می باشد که داخل شهر بوده و رضایت شما را از لحاظ کیفیت تامین کند. شما می توانید برای رزرو هتل تفلیس از طریق بوکینگ اقدام نمایید.

booking

هتل رادیسون بلو ****

***** Radisson Blu Iveria Hotel

این هتل یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های زنجیره ای در تفلیس می باشد. وجود پنجره های بزرگ و نورگیر در اطراف هتل چشم انداز زیبایی را برای شما فراهم میکند. یکی از نقاط قوت رادیسون بلو نزدیکی به مترو میباشد و همچنین وجود مراکز خرید زیادی که اطراف هتل هستند، قسمت خرید کردن را هم برای شما آسان میکنند. هتل رادیسون بلو دارای دو استخر سرباز و سرپوشیده و همچنین مرکز اسپای خصوصی میباشد.
لازم به ذکر است که رستوران ایتالیایی که در طبقه هجدهم این هتل قرار گرفته با منویی کامل میتواند لذت خوردن یک غذای ایتالیایی اصیل و بی نظیر را برای شما فراهم کند.

رادیسون بلو

هتل کورت یارد مریوت ****
**** Courtyard By Marriott

بی تردید این هتل یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامت میباشد.این هتل در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد و فاصله خیلی کوتاهی با مرکز شهر و اماکن دیدنی از جمله موزه ها و کلیساها دارد.
منوی غذایی رستوران این هتل بسیار کامل بوده و در آن اکثر غذاهای بین المللی، سنتی و حتی رژیمی را سرو میکنند.
کورت یارد مریوت دارای استخر، باشگاه، سونا و جکوزی میباشد.

Courtyard By Marriott

هتل لایک ***
*** hotel Like

اگر نخواهیم خیلی کارشناسانه نظر بدهیم، دوستانه می گوییم "سعی کنید هتل های 3 ستاره، انتخاب شما در سفر به تفلیس نباشد" اما اگر تصمیم به اقامت در هتل های درجه 3 را داشتید توقع زیادی از آن نداشته باشید. بین این هتل ها پیشنهاد ما به شما هتل لایک است. یکی از مزیت های این هتل نزدیکی به مرکز خرید تفلیس مال است. اتاقها تمیز و مرتب ولی فاقد هرگونه تجملات میباشد. از خدمات هتل به صبحانه ساده و مرتب آن میتوانیم اشاره کنیم.

لایک

جشنواره های مختلف در تفلیس

بهار فستیوال هولی یا رنگ، فستیوال بستنی، روز استقلال

تابستان فستیوال جاز

پاییز فستیوال پنیر، فستیوال فیلم

زمستان فستیوال موسیقی

فستیوال رنگ

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟