خارجی

سفر به دبی

  • 5 مرداد 1399

دبی بی تردید زیباترین و باشکوه ترین شهر امارات شمرده می شود که به دلیل جذابیت خیره کننده آن لقب نگین امارات متحده را داراست. دبی یکی از شهرهای لوکس و شیک جهان است که به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری و تفریحی بی نظیرش محبوبیت زیادی بین توریست ها دارد.

این شهر اگرچه قدمت و سابقه زیادی ندارد و شاید به 200 سال هم نرسد اما کاردانی و هوش دولتمردانش سبب شده که در همین سالهای کوتاه آنچنان پیشرفت چشمگیری داشته باشد که به یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا در بین جهانگردان تبدیل شود.لازم به ذکر است که برای سفر به دبی احتیاج به اخذ ویزا داریم.

دبی

آب و هوای دبی

به دلیل اینکه دبی در منطقه کویری قرار دارد، آب و هوای آن در اغلب روزهای سال گرم و آفتابی است، حتی در ماه ژانویه که هوای این شهر سردترین حالت خود را دارد حدود 24 درجه سانتیگراد می باشد، در تابستان هوای دبی بسیار گرم و شرجی بوده و میزان بارندگی در آن بسیار کم است. البته شاید به همین دلیل تمام مراکز خرید و مکانهای تفریحی دبی به بهترین خنک کننده ها مجهز هستند.

دبی

زبان و دین مردم دبی

همانطوریکه اکثر شما ممکن است بدانید زبان رسمی مردم دبی، عربی است! البته در سالهای اخیر و به علت وجود مهاجران دیگر زبان های انگلیسی و کمی هم فارسی رایج شده است. البته به علت وجود دروس عربی در مدارس ما، ایرانی ها هم کمابیش میتوانند با ساکنان و فروشنده ها ارتباط برقرار کنند.دین رسمی در امارات و دبی "اسلام" بوده و بیش از 75 درصد از ساکنان آن مسلمان بوده و فرایض دینی را هم بسیار دقیق اجرا میکنند. بعد از مسلمانان، مسیحیان و در رتبه سوم هندوها وجود دارند.

 

mosque

جاذبه های گردشگری دبی

میتوان گفت تقریبا تمام ما انسانها عاشق سفر کردن هستیم! منتظریم تا چند روزی فرصت گیر بیاوریم و با توجه به شرایط روحی و البته مالی مان جایی را برای رفتن و دور شدن از روزمرگی های زندگی انتخاب کنیم. گاهی ممکن است انتخاب برایمان سخت باشد بنابراین بهتر است در این مواقع کمک بگیریم. ما اینجا هستیم تا با دادن اطلاعات مفید و لازم قبل از سفر، معرفی جاذبه های گردشگری و ... انتخاب را برای شما آسان کنیم.

دبی

پارک آبی وایلد وادی - Wild Wadi Water Park

اگر اهل تفریحات هیجان انگیز و پر هیاهو هستید به هیچ وجه پارک آبی وایلد وادی را از دست ندهید. یکی از بهترین سرزمین های تفریحی آبی برای تجربه های لحظات مهیج و پر آدرنالین! این پارک بزرگ و مدرن در یکی از بهترین مناطق دبی یعنی ساحل جمیرا واقع شده است و حدود 30 نوع وسیله و دستگاه دارد که حس ترس و هیجان آنها غیرقابل توصیف بوده و برای همه سنین مناسب هستند. حتی خانمهای باردار هم در این پارک با توجه به تابلوهای راهنما می توانند بازی های مناسب خود را پیدا و از آنها لذت ببرند. پارک آبی در دبی با توجه به گرما و شرایط آب و هوای آن یکی از بهترین تفریحات می باشد. نکات ایمنی در این پارک بسیار رعایت شده و همچنین در گوشه و کنار آن مسئولین و غریق نجات هایی هستند که حواسشان به شما است.


wild wadi

نکته جالب دیگر در مورد این پارک این است که اگر اهل کتاب خواندن باشید یا اطلاعات عمومی خوبی داشته باشید ممکن است نام "یوها" (JUHA) به گوشتان خورده باشد! شخصیت مشهور داستان های عرب که شبیه ملانصرالدین می باشد. اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که به محض ورود به این پارک شما به یاد ماجراهای او افتاده و شاید برایتان بامزه باشد. بخش های مختلف این پارک عبارتند از: برج سورج، سرسره سقوط آزاد جمیرا سکیرا، دریاچه و قایق یوها، تنتروم الی، موج سواری و...  این پارک هیجان انگیز در جاده جمیرا، بین هتل جمیرا بیچ و برج العرب قرار دارد.

wild wadi

برج خلیفه - Burj Khalifa

برج خلیفه دبی با ارتفاع 828 متر، بلندترین ساختمان دنیا و نماد شهر دبی است. ساخت آن حدود 5 سال به طول انجامید و شامل واحدهای مسکونی و اداری، فروشگاه، استخر وهتل می باشد. جالب است بدانید واحدهای مسکونی این برج در کمتر از 8 ساعت به فروش رفتند. در طبقات پایینی این برج هتل آرمانی یکی از لوکس ترین هتلهای دبی متعلق به "جورجیو آرمانی" طراح لباس سرشناس ایتالیایی آماده پذیرایی از میهمانان خاص و ثروتمند می باشد و در طبقه 76استخر شنای فوق العاده بزرگی قرار دارد.  علاقمندان به سینما هم حتما میدانند که برج خلیفه، لوکیشن یکی از پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینما به نام "ماموریت غیرممکن" با بازی جذاب "تام کروز" می باشد. تمیز کردن این برج با وجود 26 هزار شیشه بسیار سخت است که تنها با استفاده از سیستم بالابر پیشرفته و صرف زمان حدود 2تا 3 ماه امکانپذیر می باشد.

خلیفه

At The Burj Khalifa SKY

این قسمت منحصر به فرد در برج خلیفه در ارتفاع 555 متری واقع است که شما از آنجا میتوانید با دید 360 درجه دبی را زیر پای خود ببینید. طراحی خاص این مکان به شما حس پرواز میدهد!
At The Top Burj Khalifa

این قسمت هم که بیشتر به عرشه برج خلیفه معروف است واقع در طبقه 124 می باشد که در آنجا شما گردشگران عزیز می توانید با دوربین های موجود از بالا دبی را تماشا کرده و همچنین عکسهای زیبایی بگیرید.

خلیفه2

مسیریابی :
این برج عظیم در خیابان شیخ محمد بن راشد و پشت دبی مال بوده و ساعات بازدید از آن هم، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و پنجشنبه تا شنبه هم از ساعت 10 صبح تا نیمه شب می باشد.

تور سافاری - Dubai Safari

اگر میخواهید دبی را پیش از آنکه به شهری که الان هست، تبدیل شود را تجربه کنید تور سافاری را از دست ندهید! صحرای زیبای دبی یکی از جذابیت های طبیعی آن است، شما در طی مدت این تور با زندگی بادیه نشینی آشنا شده و تفریحات بکری را تجربه خواهید کرد. معمولا این تور ها شامل سفری 4-3 ساعته با ماشین های مخصوص در دل کویر هستند که این سفر و طی کردن این مسیر می تواند یکی از هیجان انگیزترین کارهایی باشد که در زندگی خود انجام داده اید. سرعت زیاد و پرش های بلند ماشین ها که از تپه ها بالا و پایین می روند برای اکثر مسافرها تجربه جدید و متفاوتی است. در پایان هم ماشین ها شمارا به کمپ سنتی ای می رسانند که در آنجا هم میتوانید لباس های عربی پوشیده و سوار بر شتر عکس بگیرید هم زیر آسمان زیبا و ستاره باران کویر غذا صرف کرده و از برنامه های شاد و رقص و موسیقی لذت ببرید.

safari

آب نمای دبی - The Dubai Fountain

بزرگترین و منحصر به فردترین فواره موزیکال دنیا در دریاچه مصنوعی برج خلیفه قرار دارد. خروج آب از این آب نما بسیار هماهنگ با موزیک بوده و دقیقا با ریتم آهنگ حرکت می کند. ارتفاع آن 275 متر بوده و آب را تا ارتفاع 150 متری به بالا پرتاب میکند. این آب نما با 6600 پروژکتور در 25 طیف رنگی مختلف تصاویر مبهوت کننده و وجد آوری را برای شما به نمایش می گذارد. عظمت این فواره به حدی است که از فاصله 30 کیلومتری هم می توانید آن را ببینید. بازدید از آن رایگان بوده و نکته جالب آخر اینکه به گفته سازندگان آن، آهنگ "امواج" اثر بیژن مرتضوی یکی از بهترین 25 آهنگ استفاده شده در این فواره موزیکال می باشد.

فواره

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب - Dubai Aquarium & Underwater Zoo

حقیقتا انقدر جاذبه ها در دبی زیاد و مهیج هستند که ممکن است در انتخاب آنها با توجه به مدت زمان سفرتان کمی گیج شوید، اما به توصیه ما گوش کنید و از دیدن آکواریوم دبی که یکی از بزرگترین و خلاقانه ترین آکواریوم های دنیا است، غافل نشوید.این آکواریوم با 51 متر طول، 20 متر عرض و 11 متر ارتفاع که گنجایش حدود 10 میلیون لیتر آب را دارد با ضخامت شیشه ای 75 سانتی متر به شکل تونل درست شده است که با قدم زدن در آن هم حس میکنید زیر آب هستید هم میتوانید از نزدیک حدود 33 هزار آبزی را ببینید. کوسه ها، سفره ماهی های غول پیکر، اسب دریایی، مارماهی، خروس دریایی، پیرانا و... را در این آکواریوم میتوانید تماشا کنید.

aqua

در این آکواریوم می توانید به باغ وحش دریایی هم رفته و یا از باغ وحش مجازی دیدن کرده و حیواناتی که منقرض شده اند را هم ببینید. همچنین در قسمت دیگر این باغ وحش میتوانید خزندگانی مانند مار، کروکودیل و حیوانات دوزیست دیگر را هم مشاهده کنید.در آکواریوم دبی میتوانید سوار بر قایق کف شیشه ای شده ، غواصی کرده و یا درون یک قفس به اعماق آب رفته و از فاصله چند سانتی متری کوسه ها را تماشا کنید. همچنین اگر شب هم به این مجموعه سر زدید میتوانید حیوانات شب بیداری مانند خفاش، آفتاب پرست و ... را هم ملاقات کنید!

 

shark

مسیریابی


آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی مال بوده که قسمت بزرگی از آن هم در بخش عمومی دبی مال قابل مشاهده و رایگان است، اما اگر می خواهید بازدید کاملی از این آکواریوم داشته باشید حتما لازم است بلیط تهیه کنید.

دبی مال

تور کشتی کروز دبی
MSC Bellissima Ship Tour

تور کشتی کروز بی شک بهترین و پرطرفدارترین تور دریایی است که میتوانید تجربه کنید. این سفر بقدری جذاب و مهیج است که شما به محض اتمام آن، دلتنگش خواهید شد! نام کشتی کروز دبی MSC Bellissima می باشد که بی اغراق یکی از مدرن ترین و لوکس ترین کشتی های کروز در خاورمیانه است. در خلال سفر با کشتی کروز دبی می توانید از شهرهایی مانند ابوظبی، دبی، سیر بنی یاس و مسقط در امارات و عمان هم دیدن کنید. این کشتی غول پیکر مانند هتل 5 ستاره ای شناور برروی آب است و معمولا هزینه این تور و این سفر وقتی از شما دریافت میشود، تمامی خدمات را در برمی گیرد! پس نگران نباشید در تمامی ساعات و وعده های غذایی می توانید از غذاها و خوراکی های خوشمزه استفاده کنید.
تور کروز دبی معمولا 7 شب می باشد و یک سفر کاملا متفاوت و جدا محسوب می شود. پس اگر از سفر دریایی لذت می برید این شانس را از خود دریغ نکنید.

msc

غذاهای معروف و سنتی دبی

طبیعتا جدا از مسئله گردشگری و جاذبه های سفر به دبی ، شکم گردی تفریحی است که نمیشود آن را نادیده گرفت. در دبی گوشت خوک سرو نمی شود مگر برای توریستهای خارجی و در برخی مناطق! همچنین اکثر خوارک های عربی گوشتی، در حجم زیاد و ترکیبی از غذاهای آسیایی و خاورمیانه ای هستند. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با چند غذای خوشمزه و معروف دبی آشنا کنیم.

شتر

مندی - Mandi

مندی غذای سنتی عربها و یکی از معروفترین و بهترین غذاها در دبی می باشد. در حالت سنتی این غذای خوشمزه با برنج و مقدار زیادی گوشت بره (Laham Mandi) به همراه ادویه های مختلف و داخل تنورهایی از خاک رس پخته میشدن، اما امروزه این خوراک خوشمزه را با گوشت گوساله و مرغ (Chicken Mandi) هم درست می کنند.

مندی

شاورما - Shawarma

اصلیت این غذا روسی بوده اما در دبی هم طرفداران بی شماری دارد! شاورما با گوشت بره یا مرغ به همراه سبزیجات درست مانند کباب ترکی تهیه شده اما در نان پیتا پیچیده و به همراه سس سرو می شود. جالب است بدانید نان پیتا اصالتا لبنانی است.

شاورما

قوزی - Ghuzi

قوزی یکی از معروفترین غذاهای عربی است که در اکثر رستوران های دبی سرو شده و در واقع جزء پرافتخارترین غذاها می باشد. این غذا از بریان کردن گوشت بره، برنج، آجیل و سبزیجات درست می شود و طعم واقعی و خوشمره غذاهای دبی را می دهد. در اصل این غذا یک نوع خوراک است که با گوشت گردن درست شده و بدون برنج هم وعده کاملی است اما در اکثر رستوران ها آن را برنج سرو میکنند تا به یک بمب کامل تبدیل شود!

 

قوزی

دلمه کدو - Kousa Mahashi

دلمه کدو یک غذای فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار در دبی است که در آن داخل کدوها را خالی کرده و با برنج، گوشت و سبزیجات پر میکنند و داخل سس گوجه می گذارند تا بپزد. این غذا دقیقا شبیه دلمه های خود ما و کاملا مناسب با ذائقه ما می باشد.


دلمه

کوشاری - Koshari

این غذا در اصل ریشه مصری دارد اما به دلیل اینکه در دبی بسیار عالی و خشومزه طبخ می شود بیشتر به نام دبی شناخته شده است. کوشاری ترکیبی از برنج، عدس، پاستا، نخود، پیاز، سیر و گوجه می باشد. کوشاری جدای از دارا بودن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن، بسیار خوشمزه و برخلاف غذاهای دیگر در دبی خیلی سنگین نیست. این غذا را معمولا در ظروف سفالی سرو کرده و کنار آن سبزی و سس گوجه می گذارند.

koshari

هشت پا کبابی - Grilled Octopus

دبی یکی از بهترین شهرها برای تست غذاهای دریایی می باشد و این موضوع را هم مدیون مجاورت با خلیج فارس است! یکی از بهترین و گرانترین غذاهای دریایی در دبی بشقاب هشت پای کبابی می باشد. در این غذا که اصالتی ایتالیایی دارد، قطعاتی از هشت پا را با ادویه هایی خاص طعم دار کرده و طوری طبخ می کنند که قسمت میانی آن نرم و آبدار و روی آن ترد و برشته شود.

Grilled Octopus

رستوران در دبی

دبی بهترین مقصد برای امتحان کردن غذاهای بین المللی آسیایی، اروپایی، مدیترانه ای و انواع غذاهای دریایی می باشد. به علت وجود گردشگران از تمام نقاط دنیا رستوران های دبی هم تنوع بسیاری دارند، از رستوران های لوکس و مجلل تا غذاکده های محلی که جوابگوی هر سلیقه و ذائقه ای هستند.

رستوران

رستوران پیرچیک - Pierchic Restaurant

یکی از رمانتیک ترین و خاص ترین رستوران های دبی پیرچیک می باشد که با موقعیت مکانی فوق العاده، در انتهای یک اسکله چوبی در منطقه جمیرا، بر روی آبهای خلیج فارس ساخته شده است. غذاها در این رستوران بسیار لذیذ و حرفه ای طبخ و سرو شده و انواع غذاهای مدیترانه ای، اروپایی، استوایی و دریایی را ارائه میکنند. همچنین در پیرچیک منوی صبحانه و پیش غذاهای عالی ای هم وجود دارد. صرفنظر از کیفیت غذاها، نوشیدنی ها و کوکتل های معروف آن، این رستوران بی شک صاحب زیباترین چشم انداز می باشد. پس این رستوران را برای یک شام رمانتیک و عاشقانه از دست ندهید و غذا خوردن روی آب و دیدن نمای زیبای برج العرب را باهم تجربه کنید.

 

پیرچیک

مسیریابی :

پیرچیک در مدینه الجمیرا واقع و ساعات کاری آن همه روزه از 12:30 تا 15:00 و از 18:30 تا 23:00 می باشد.

رستوران آریاس - Aryaas Veg Restaurant

این رستوران هندی را می توان به واقع ارزانترین رستوران در دبی دانست به طوریکه برنده بهترین هزینه در سال 2012 شده است. آریاس در لیست کوتاه ما به علت کیفیت خوب و قیمت بسیار مناسب آن جایگاه ویژه ای دارد. نکته بسیار مهمی که دانستنش ضروری است، شاید گفتن این موضوع باشد که آریاس یک رستوران مناسب گیاهخواران است بنابراین اگر عاشق گوشت هستید به اینجا نروید چون بدون شک با خوردن یک وعده غذا در آریاس به جرگه گیاهخواران می پیوندید.

aryaas

مسیریابی :

رستوران آریاس در بر دبی، ساختمان النخیل، خیابان الکاراما شماره 5 واقع شده است.

رستوران المرحبانی - Al Marhabani

این رستوران یکی از بهترین ها در زمینه طبخ غذاهای عربی می باشد. بخصوص مندی پلوهای المرحبانی بسیار معروف و خوشمزه هستند بطوریکه مطمئنا بعد از خوردن یک وعده از این غذای لذیذ عربی، مزه اش تا مدتها زیر زبان شما خواهد ماند.

المرحبانی

مسیریابی :

می توانید با استفاده از نقشه زیر خود را به این رستوران خوشمزه برسانید.

مراکز خرید در دبی

در شهر زیبای دبی از صبح تا نیمه های شب می توان در مراکز خرید و بازارها چرخید و خرید کرد و لذت برد! فروشگاه های عالی و مراکز خریدی که دقیقا با استانداردهای جهانی مطابقت دارند هر گردشگری را به خرید ترغیب می کند.اما چقدر بازارهای دبی را می شناسید؟ میدانید برای خریدی ارزان کجا باید بروید؟ فصل فستیوال و جشنواره های حراجی را می دانید؟ نگران نباشید! ما به شما قول می دهیم بعد از خواندن این مطلب در کنار ما، حرفه ای ترین و دلنشین ترین خریدها را از دبی خواهید کرد.

sale

مرکز خرید دبی مال - The Dubai Mall

این مرکز خرید یکی از محبوبترین مراکز خریدی  است که میتوان حتی جزء جاذبه های گردشگری هم آن را حساب کرد! بیشتر برندهای لوکس و معتبر دنیا مانند زارا، کوتون، کارتیر، اکو، گپ، آدیداس، چیکو، تیمبرلند، برشکا و ... در دبی مال شعبه دارند. این مرکز خرید در سال 2010 موفق به کسب مقام بهترین مرکز خرید دنیا شد. در دبی مال قسمتی وجود دارد به نام Fashion Avenue (خیابان فشن) که در آن بالای 150 فروشگاه برند پوشاک، طلا و جواهرات و ساعت دیده می شود. در طراحی این خیابان سعی شده تا حس قدم زدن در خیابان های اروپایی به شما القا شده و تجربه شیکی را به شما بدهد. در کل برای خرید قسمت های متفاوت و مختلفی برای شما وجود دارند. قسمت هایی مانند سوق، دهکده دبی مال و... شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچکدام از مغازه های این مرکز خرید اجاره ای نبوده و همه صاحبان فروشگاه ها، مالک هستند! شاید این یکی از دلایل روی خوش و برخورد بسیار گرم آنها با خریداران می باشد. دبی مال یکی از قسمتهای پروژه عظیم و غول پیکر برج خلیفه بوده که جدا از بحث خرید، مراکز تفریحی زیادی هم در آن ساخته شده است. پس چی بهتر از این؟ به راحتی به دبی مال رفته، اجناس دلخواه خود را بخرید، به آکواریوم بروید و از دنیای زیر آب دیدن کنید، سینما سه بعدی را از دست ندهید و در آخر خود را مهمان یکی از رستوران های آن کرده و زمان بیرون آمدن هم از رقص زیبای فواره ها لذت ببرید.

دبی مال

مسیریابی :

دبی مال در جوار برج خلیفه قرار دارد و شاید یکی از دلایل اینهمه محبوبیت آن دسترسی آسان توریست ها باشد. با مترو، اتوبوس، ماشین شخصی ... با هرنوع وسیله نقلیه ای به راحتی می توانید خود را به این مرکز خرید برسانید.

اوت لت - Outlet

در دبی در هرزمان میتوانید مراکز یا بازارهایی پیدا کنید و باقیمت مناسب خرید کنید از جمله مراکز خریدی که اصطلاحا "اوت لت" نامیده می شوند. رسم فروشگاه های اوت لت اینگونه است که اجناس و برندهایی که در شعب اصلی فروش نرفته و یا اصطلاحا دیگر مد نیستند را با تخفیف های عالی بین 40 تا 90 درصد برای فروش عرضه می کنند! پس اگر اهل برند پوشی هستید ولی خیلی هم آخرین مدل بودن لباس برایتان مهم نیست، اوت لت مال (Outlet Mall) و اوت لت ویلیج (Outlet Village) دقیقا مکان های مورد نظر شما هستند.در اوت لت مال بیش از 1200 برند شعبه دارند که شما میتوانید لباس، کیف، کفش، لوازم آرایش، عطر، موبایل و... را با قیمت مناسب تهیه کرده و همچنین بصورت رایگان در شهربازی کوچک آن خوش بگذرانید. توضیح خوشمزه دیگر هم این است که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه می توانید در اوت لت مال قهوه رایگان نوش جان کنید.

 

outlet mall

اوت لت ویلیج هم مرکز خریدی منحصر به فرد با معماری کلاسیک اروپایی در صحرای ابوظبی می باشد که با الهام از شهری تاریخی در ایتالیا ساخته شده است. در اوت لت ویلیج 450 برند مشهور از جمله کلوین کلین، روبرتو کاوالی، مایکل کورس، هوگو و ... شعبه دارند. در این مرکز خرید، کافه و رستوران های مختلفی وجود دارند. همچنین مکانی برای نگهداری و سرگرمی کودک هم وجود دارد که شما می توانید دلبندتان را آنجا گذاشته و با خیال راحت و مانند دوران شیرین نامزدی به خرید و گشت و گذار بپردازید.

outlet village

مسیریابی :

اوت لت مال در جاده العین واقع شده که به راحتی با تاکسی و یا اتوبوس می توانید به آنجا بروید.
اوت لت ویلیج هم در جاده جبل علی در مجاورت پارک های شیخ زائد می باشد که برای رفتن به آنجا هم با وسایل نقلیه عمومی مشکلی نخواهید داشت و همچنین از تمام هتل های منتخب برای این مرکز خرید وسیله حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی - Ibn Battuta Mall

در قرن چهاردهم مرد جوانی با 21 سال سن به نام محمدبن بطوطه، شروع به سفر به 6 سرزمین شگفت انگیز و جادویی دنیا از جمله: ایران، چین، اندلس، هند، مصر و تونس کرد! او در این سفر ماجراجویی های بسیار داشت و خطرات کوچک و بزرگ زیادی از سر گذراند! مرکز خرید ابن بطوطه نام خود را از این جهانگرد گرفته و همچنین به 6 بخش اصلی تقسیم شده است که معماری آنها دقیقا بر اساس مشاهدات ابن بطوطه انجام گرفته است. پس شاید مرکز خرید ابن بطوطه یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید دبی باشد اما شهرت و محبوبیتش بیشتر به علت معماری منحصر به فرد آن است که باعث می شود شما با قدم گذاشتن به هر یک از این شش بخش دقیقا حس کنید وارد آن سرزمین شده اید.

 

ابن بطوطه

مسیریابی :

این بازار در خیابان شیخ زائد قرار گرفته و شما میتوانید با تاکسی یا مترو خود را به آنجا برسانید. اگر انتخاب شما مترو بود لازم است بدانید ایستگاه متروی ابن بطوطه در منطقه 2 و جزء خط قرمز می باشد.

بهترین بازار های محلی دبی

اگر علاقمند هستید با فرهنگ، عادات و رسوم مردم دبی بیشتر آشنا شده و خریدی بومی داشته باشید، پیشنهاد میکنیم بازارهای محلی دبی را از دست ندهید! چهارشنبه بازار مارینا، پنجشنبه بازار السطوه3، شنبه بازار البرشا، جمعه بازار شیخ زائد، بازار محصولات کشاورزی که فقط 6 ماه در سال دائر هستند، بازارچه سیلیکون اوسیس که تنها در آخرین شنبه هر ماه برگزار می شود، بازار محلی ساحل JBR که فقط در پاییز و زمستان برقرار است و... شما میتوانید با رفتن و خرید کردن از این بازارها هم خریدی خوب و با قیمتی مناسب داشته باشید و هم یک روز عالی را دقیقا در دنیای عرب بگذرانید.

بازار محلی دبی

هتل ها

دبی شهری لوکس و مدرن است که افراد ثروتمند زیادی را جذب خود می کند. شاید فکر کنید نشود با هزینه کم و مناسب به این شهر خیره کننده سفر کرد اما خبر خوب اینکه : "اشتباه می کنید" قطعا با هر بودجه و مبلغی در صورت آگاهی از شرایط مقصد می توان سفر کرد و لذت برد! شاید یکی از مهمترین عواملی که در بالا یا پایین رفتن هزینه یک سفر دخیل باشد، انتخاب هتل است و خوشبختانه هتل های دبی از لحاظ کیفیت همه در وضعیت خوبی قرار دارند و می توانند رضایت شمارا مناسب با هزینه ای که انجام داده اید، فراهم کنند. در این قسمت ما شمارا با چند هتل مناسب در دبی آشنا می کنیم که برای رزرو آن می توانید به قسمت هتل در بوکینگ مراجعه نمائید.

 

hotel dubai

هتل هیلتون کریک دبی 5* - Hotel Hilton Dubai Creek

این هتل 5 ستاره و عالی در مرکز تجاری شهر قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی آسانی به اکثر مراکز خرید دارد. از این هتل چشم اندازی 360 درجه به دبی و خلیج فارس داشته و ساحل نیز در نزدیکی شماست. همچنین اتاقهای آن بسیار بزرگ و دلباز هستند که به سبک کاملا مدرن مبلمان شده اند. صبحانه های هتل هیلتون فوق العاده کامل و عالی هستند بطوریکه کاملا شما را برای شهر گردی آماده میکنند! در این هتل 2 رستوران و کافه وجود دارد و یک کافه هم کنار استخر به چشم می خورد که میتوانید در هنگام شنا خود را به نوشیدنی ای خنک مهمان کنید. استخری هم که بر روی پشت بام این هتل قرار گرفته، کم از جاذبه گردشگری ندارد!

 

هیلتون

مسیریابی :

هتل هیلتون دبی کریک در خیابان بنیاس واقع شده و نزدیک مترو می باشد.

هتل سیتی سیزنز دبی 4* - Hotel City Seasons

این هتل یکی از مناسب ترین هتل های 4 ستاره در نزدیکی مرکز خرید دیره می باشد که دارای استخر رو باز، تراس و صندلی های مخصوص جهت آفتاب گرفتن است. اتاقهای هتل سیتی سیزنز بسیار زیبا و مدرن تزئین شده اند و به علت وجود پنجره های قدی دارای دید به فضای شهر می باشند. رستوران نیوجرسی هم در این هتل قرار گرفته که با سرو کردن غذاهای بین المللی و اکثر غذاهای عربی، حجت را بر مسافران تمام می کند! قابل ذکر است که پرسنل این هتل به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. هتل سیتی سیزنز دبی یکی از پرفروش ترین هتل های 4 ستاره است.

سیتی سیزنز

مسیریابی 

این هتل در منطقه دیره قرار گرفته است و تا ایستگاه متروی Deira city centre تنها 5 دقیقه پیاده روی دارد.

هتل سان اند سند داون تاون 3* - Hotel Sun And Sands DownTown

این هتل 3 ستاره دارای 120 اتاق و امکاناتی مانند استخر روی پشت بام، سونا، مرکز ماساژ و اسپا، وای فای رایگان، سالن بدنسازی و ... می باشد. اکثر اتاق های آن دارای تراس بوده و بسیار مناسب و تمیز هستند. از هتل سان اند سند به راحتی می توانید به مرکز خرید الغریر بروید. کلوپ شهرزاد در این هتل دارای غذاهای عربی و موسیقی زنده است.

 

sun and sand

مسیریابی :
هتل سان اند سند داون تاون در خیابان رقه (Al Rigga) قرار دارد و نزدیک مرکز خرید معروف و ارزان "دی تو دی"  می باشد.

بیشتر بخوانید | راهنمای سفر به کویت

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟