خارجی

سفر به سنگاپور

  • 5 مرداد 1399

شاید اکثریت این کشور را به عنوان لوکس ترین کشور آسیایی بشناسند چرا که سنگاپور در خیلی از رکورد های صنعت گردشگری در آسیا جزو بهترین کشور ها بوده است ، پایتخت این کشور سنگاپور است جالب است بدانید سنگاپور در زبان سانسکریت به معنی شهر شیر است که به همین دلیل یک مجسمه شیر در پارک مرلیون قرار گرفته است ، در کل می توان سنگاپور را جزو مدرن ترین کشور های آسیایی دانست ، در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین  تر را در این کشور مدرن تجربه کنید

زمان سفر به سنگاپور

چه زمانی به سنگاپور سفر  کنیم؟

با توجه به نزدیک بودن سنگاپور به خط استوا می توان گفت در کل سال هوای سنگاپور مناسب است و در هیچ فصلی هوا سرد نیست!

در سنگاپور اکثرا دمای هوا یکسان است و دارای نواسان نیست گرم ترین دما 31 درجه و سردترین دما هم تقریبا 20 درجه خواهد بود.

جالب است بدانید به دلیل معروف بودن سنگاپور به قومیت و فرهنگ های مختلف که باعث می شود در بیشتر مواقع سال دلیلی برای جشن گرفتن وجود داشته باشد بیشتر این شانس را   در سفر خود دارید که داخل جشن و مناسبت های مختلف شرکت کنید.

آب و هوای سنگاپور

در مواقع بارانی بودن هوا در سنگاپور چکار کنیم؟

همانطور که در بالا تر گفته ایم با توجه به نزدیک بودن سنگاپور به خط استوا امکان باریدن باران در سفر وجود دارد اما نگران نباشید ،  سنگاپور دارای کلی موزه های شگفت انگیز و مرکز خرید های بزرگ است که می توانید در ساعاتی که باران میبارد این برنامه هارا برای خود داشته باشید اینطور با یک تیر دو نشان زده اید هم از موزه ها و خرید کردن لذت خواهید برد و هم از خیس شدن!

سنگاپور

اطلاعات ضروری سفر به سنگاپور

اختلاف ساعت با ایران : 4:30 دقیقه از ایران جلو تر می باشد.

پیش شماره : 65+

شماره پلیس : 999

واحد پولی : دلار سنگاپور

زبان رسمی : زبان رسمی کشور انگلیسی ، مالایی ، چینی ، تامیل می باشد و برای اداره و سازمان ها زبان انگلیسی برگزیده شده است.

امنیت در سنگاپور

برای امنیت در سنگاپور می توان اینطور که گفت هیچ نگرانی نداشته باشید امنیت شما در این کشور تضمین شده است!

چرا که سنگاپور کم ترین جرائم درگیری های خیابانی و کم ترین افراد معتاد به مواد مخدر را دارا است یکی از دلایل دیگر که در که سنگاپور از امنیت بالایی برخوردار وجود قوانین سختگیرانه این کشور است.

خوب است بدانید در این کشور فقط قوانین برای جرائم بزرگ نیست و مردم یا توریست ها ممکن است ب دلیل ریختن زباله در خیابان یا عدم عبور از خط عابر پیاده و حتی نکشیدن سیفون توالت های عمومی جریمه شوند!

با وجود قوانین کشور سنگاپور ، سفری خیلی دلنشین و لوکس را در این کشور تجربه خواهید کرد اگر توریست ها به جرائم غیر عمدی ساده دچار شوند احتمال بخشش توسط پلیس یا جریمه نقدی جزئی وجود دراد.

حمل و نقل در سنگاپور

اتوبوس

اگر قصد سریع رسیدن به مقصد را ندارید پیشنهاد می کنیم از اتوبوس استفاده کنید اینطور با یک تیر دو نشان زده اید هم هزینه حمل و نقل خود را در سفر کاهش داده اید و هم بیشتر با زندگی در سنگاپور آشنا می شوید ، البته که حمل و نقل با اتوبوس هم در سنگاپور سریع انجام می شود اما نسبت به تاکسی کمی کند تر می باشد.

تاکسی

گران ترین حمل و نقل در سنگاپور تاکسی ها هستند که با نصب برنامه های uber  و grab  به راحتی در دسترس هستند.

مترو سنگاپور

برای حمل و نقل مترو هم در سنگاپور بسیار مناسب می باشد چرا که نزدیک اکثر مکان های گردشگری یک ایستگاه مترو وجود دارد که با هزینه خیلی کمی می توانید با مترو جا به جا شوید در آخر نگران شلوغی مترو هم نباشید زیرا در ساعت های شلوغ هر 2 دقیقه یک بار مترو حرکت خواهد داشت.

انواع کارت مترو سنگاپور

1-می توانید از مراکز موجود در ایستگاه های مترو کارت مترو قابل شارژ  دریافت کنید که هزینه آن تقریبا 12 دلار است که از 2 دلار از آن غیر قابل استفاده است و در کارت می ماند.

2-کارت بلیط تک سفره را می توانید از کانتر های موجود در ایستگاه های مترو خریداری کنید ، هزینه آن هم بستگی به مسافتی که طی می کنید دارد اما نکته مهم این است که در زمان خرید بلیط باید یک دلار اضافه پرداخت کرده که در پایان سفر با فشردن کارت بلیط در دستگاه های مخصوص می توانید یک دلار را پس بگیرید.

حمل و نقل سنگاپور

سه چرخه

یکی از حمل و نقل های جالب سنگاپور 3 چرخه ها هستند که  برای گشت های کوتاه نشان دادن مناطق گردشگری به توریست ها اسفاده می شوند در حال حاqر هم در سنگاپور بیش از صد ها سه چرخه وجود دارد که در سایت ریشا آنکل می توانید از قیمت و شرایط آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

سه چرخه سنگاپور

شکم گردی

5 غذایی که باید در سنگاپور بخورید!

شاید برای شما هم سوال ایجاد شود که در سفر به سنگاپور چه غذایی میل کنید ، این موضوع انتخاب غذا در سفر شاید برای ما ایرانی ها سخت باشد در ادامه مختلف چند غذا را معرفی خواهیم کرد و حق انتخاب با شما است که کدام را سفارش دهید و نوش جان کنید!

غذای سنگاپور

باک کوت ته

Bak Kut Th

این غذا ناریخ خیلی شیرین و قدیمی دارد جالب است بدانید در گذشته یک فرد فقیر به یک دکه کار خیابان می آمده و غذا گدایی می کرده است با اینکه صاحب دکه خود فقیر بوده اما مقداری از استخوان های باقی مانده گوشت را به همراه ادویه می جوشانده و این غذای سوپ مانند را به آن فقیر می داده است امروزه همان غذا در سنگاپور طرفداران زیادی پیدا کرده است خود آشپز این غذا هم نمی دانسته که روزی این غذا انقدر معروف خواهد شد البته الان با کمی گوشت و مواد بیشتر این غذا در رستوران ها سرو می شود!

رستوران سنگاپور

پلو مرغ سنگاپوری

Coconut Ric

این غذا را می توان به زرشک پلو و مرغ ما ایرانی ها تشبیه کرد البته که تا حدودی متفاوت سرو و پخت می شود جالب است بدانید قبلا مردم سنگاپور این غذا را به عنوان صبحانه میل می کردند اما اکنون این غذا در میز نهار و شام سنگاپوری ها قرار گرفته است.

سس تند با ادویه های مخصوص هم کنار این غذا در رستوران سرو می گردد.

سفرسنگاپور

ماهی پهن سمبل

samba

این غذای به تازگی معروفیت و محبوبیت زیادی در سنگاپور پیدا کرده است در گذشته این ماهی در میان مردم غذایی ارزان شناخته می شد و کسی اشتیاق زیادی به خوردن این غذا نداشت ، اما به تازگی یک نفر ایده ای جذاب را اجرایی کرد و ماهی را با سس سمبل درست کرد همین کار او باعث شد این غذا در سنگاپور محبوبیت زیادی پیدا کند اگر به سنگاپور سفر کردید پیشنهاد می کنیم این غذا را تست کنید.

این ماهی در برگ موز کباب می شود تا طعم خود را حفظ کند.

ماهی پهن سمبل

فرنی قورباغه

شاید باورتان نشه همه کسانی که کمی از این غذا خورده اند عاشق طعم اش شده اند! درست است این غذا شاید کمی عجیب به نظر  ما برسد اما وقتی برای طرفداران این غذا از کله پاچه خوشمزه خودمان صحبت کنیم همانقدر برای آنان هم عجیب است پس خوب است تا طعم غذایی را نچشیده ایم راجع به آن زیاد اظهار نظر نکنیم ، از نظر بهداشتی و مردم سنگاپور فرنی قورباغه یکی از نرم ترین و تمیز ترین غذا ها است.

فرنی قوراباغه

خرچنگ گل آلود

نوعی خرچنگ است که در گل و لای زندگی می کند ، این خرچنگ را پس از شکار به صورت کامل در روغن سرخ می کنند و سپس با سس های مختلف که اکثرا  تند هم هستند سرو می شود ، اگر علاقه به تجربه و خوردن خرچنگ دارید بی شک کشور سنگاپور گزینه خیلی خوبی می تواند باشد پیشنهاد می کنیم برای سفارش خرچنگ به رستوران کرب پارتی بروید شما در این رستوران حتی می توانید مبدا جغرافیایی خرچنگ خود را مشخص کنید.

خرچنگ

رستوران

رستوران باسیلیکو

basilico

اگر دوست دارید یک غذای لذیذ سنگاپوری میل کنید ولذت ببرید بی شک این رستوران مناسب شما است ، این رستوران شامل یک بوفه بسیار هیجان انگیز است و در هر سه وعده روزانه می تواند میزبان شما برای صرف یک وعده غذای لذیذ باشد.

سنگاپور

شماره تماس :

6567253232+

جهت دسترسی راحت تر :

رستوران کورنر هاوس

Corner House

اگر دوست دارید در یک فضای سر سبز و دلنشین غذای خود را میل کنید ما به شما این رستوران  را پیشنهاد می کنیم ، رستوران کورنر هاوس با پرسنلی آموزش دیده و خونگرم میزبان شما خواهد بود.

این رستوران در یک باغ گشاه شناسی ملی واقع شده است.

رستوران سنگاپور

 شماره تماس :

6564691000+

جهت دسترسی راحت تر :

رسوران شیراز

امکان دارد در طول سفر بعد از خوردن غذای های مختلف دلتان یک غذای خش بو و عطر ایرانی بخواهد یا حتی در سفر اصلا نخواهید غذایی بع غیر از غذای ایرانی میل کنید در این حال رستوران شیراز گزینه خیلی خوبی می تواند باشد به راحتی می توان گفت در این رستوران احساس نخواهید کرد که خارج از ایران هستید با فضایی کاملا ایرانی این رستوران میزبان شما خواهد بود.

رستوران ایرانی در سنگاپور

شماره تماس:

6563342282+

جهت دسترسی راحت تر:

مرکز خرید

در سنگاپور پی بخریم؟

سنگاپور نسبت به جمعیت خود مراکز خرید و فروشگاه های بیشتری را دارا است که این موضوع باعث تنوع بیشتر و انتخابی راحت تر برای خرید در این کشور است خلاصه اینطور بگوییم هر جنسی را با هر رنگی که بخواهید در این کشور موجود است!

مرکز خرید ویوو سیتی

VivoCity

همانطور که در بالاتر گفته ایم سنگاپوری کشوری مرن و لوکس است و اکثر مراکز خرید در این کشور لوکس و دارای امکانت رفاهی کاملی هستند ، ویوو سیتی را می توان به راحتی یکی از لوکس ترین مراکز خرید کشور سنگاپور دانست وقتی وارد این فروشگاه می شوید با بیش از 350 فروشگاه مواجه هستید که از  پوشاک و لوازم زینتی تا کتاب و آلات موسیقی را می توانید از این فروشگاه خرید کنید.

جالب است بدانید اگر در این فروشگاه خسته شدید می توانید از پیشخوان مشتریان این فروشگاه در طبقه منفی یک یا دو صندلی مخصوص چرخدار بگیرید و رایگان به وای فای این فروشگاه وصل شوید فقط یادتان نرود که برای وای فای احتیاج به پاسپورت خود دارید.

سنگاپور

دسترسی به این فروشگاه :

ساعت کاری :

10 صبح تا 10 شب

شماره تماس :

6563776860+

مرکز خرید مارینا بی

Marina bay sands

اگر به غیر از خرید کردن دوست دارید از خدمات تفریحی یک فروشگاه استفاده کنید و از معماری لوکس یک فروشگاه لذت ببرید ما مارینا بی را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که اکثر توریست ها برای یک بار هم که شده به این فروشگاه سر می زنند.

سنگاپور

شماره تماس :

6566888868+

ساعت کاری :

 10:30 صبح تا 11:30 شب

دسترسی راحت تر :

مرکز خرید صطفی

اگر به دنبال خرید سوغاتی یا خریدی کمی ارزان تر هستید مرکز خرید مصطفی گزینه خوبی می تواند باشد ، در این مرکز خرید 24 ساعته می توانید خرید دلنشینی را داشته باشید اجناس این مجموعه شامل پارچه ، لوازم الکترونیکی ، ساعت ، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد خوراکی است که از قیمت مناسب و پایینی هم برخوردار می باشد.

در طبقه دوم این فروشگاه می توانید خوراکی های متنوع و هیجان انگیزی را تهیه نمایید که شامل برند های مختلف آسیایی و اروپایی می باشد و تنها یک رستوران در این فروشگاه وجود دارد  از آنجایی که این فروشگاه در منطقه  هند کوچک  سنگاپور  قرار دارد می توان فهمید منوی این رستوران شامل غذا های هندی می باشد.

سنگاپور

شماره تماس :

6562955855+

ساعت کاری :

9:30 صبح تا 11:30 شب

دسترسی راحت تر :

جاذبه های گردشگری سنگاپور

در سنگاپور از چه مکان هایی بازدید کنیم ؟

جزیره سنتوزا

در نزدیکی شهر سنگاپور جزیره ای  مصنوعی به نام سنتوزا وجود دارد که هر چقدر از مکان های تفریحی آن بگوییم کم گفته ایم!

برای تفریحات سنتوزا یک روز کامل زمان زیادی نیست اگر جزو افرادی هستید که دیدن آثار باستانی خارج از حوصله اتان هست و تفریحات مدرن و لوکس برای شما جذاب تر است بی شک می توان گفت نباید این جزیره را از دست بدهید.

در این جزیره  مکان های تفریحی شهربازی یونیورسال ،برج ببر آسمان ، پارک ماجرا جویی مگا ، آکواریوl سنگاپور و .... قرار دارد که در ادامه مطلب هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

سنتوزا

دسترسی به جزیره سنتوزا :

برای دسترسی به این جزیره4 روش می توانید استفاده کیند:

تلکابین

این گزینه خوش منظره ترین راه رسیدن به این جزیره می باشد که البته گران تر از بقیه گزینه ها هم می باشد چرا که تلکابین خود یک جاذبه تفریحی به حساب می آید.

بلیط های برای بزرگسالان تقریبا 30 دلار سنگاپور و برای کودکان 20 دلار  سنگاپور می باشد.

تاکسی

استفاده از تاکسی هم تقریبا نفری 5 دلار می باشد بسته به مکانی که تاکسی را سوار می شوید قیمت آن متفاوت خواهد بود.

منوریل

بلیط منوریل تقریبا 4 دلار می باشد که در جزیره سنتوزا 3 ایستگاه دارد و وقتی بلیط رفت منوریل را تهیه کنید برای برگشت از سنتوزا دیگه احتیاجی به بلیط بازگشت نخواهید داشت.

پیاده راه مال ویوو سیتی

این راه ارزان ترین گزینه به حساب می آید که فقط با پرداخت 1 دلار می توانید جا به جا شوید و دارای پیاده رو های متحرک است که جا به جایی را برای شما راحت تر می کند.

ساعت کاری :

از 1130 تا 8:00 شب می باشد

لوکیشن:

شهربازی یونیور سال

با تهیه یک بلیط تقریبا 70 دلاری سنگاپور در این شهربازی هر وسیله ای را که بخواهید بدون تهیه بلیط دیگری می توانید استفاده کنید ، یونییور سال دارای 7 قسمت تفریحی است که به غیر از وسایل بازی دارای یک پارک یونیورسای استودیو است که در آن می توانید به مکان ای شبیه سازی شده فیلم های هالیوودی و برنامه های کودک رفته و با شخصیت های مورد علاقه خود عکس بگیرید.
7 قسمت شامل جزیره ماداگاسگار ، هالیوود ، نیویورک ، مصر باستان ، دنیای گمشده ، شهر خیلی خیلی دور و شهر علمی تخیلی است که در هر قسمت وسیله های تفریحی متنوعی و دیزاین مخصوصی وجود دارد.

یونییور سال

پیشنهاد می کنیم در این شهربازی حتما از ترن های دوقلو استفاده کنید چرا که مرتفع ترن هوایی در جهان است اما به یاد داشته باشید برای استفاده از این ترن باید از قد بالای 125 سانتی متر دارا باشید و قبل از سوار شدن آموزشی جزئی به شما داده می شود.

سنگاپور

سافری باغ وحش سنگاپور!

بی شک یکی از هیجان انگیز ترین و خاص ترین گشت های سنگاپور سافاری شب باغ وحش سنگاپور می باشد که می توانید از تماشای گونه های کم یاب کرگدن های تک شاخ ، بز های کوهی و .... لذت ببرید.

سافری باغ وحش

پرنده ی سنگاپور

Singapore Flyer

در این چرخ و فلک شما می توانید نه تنها چشم اندازی از کل سنگاپور بلکه از  جزایر ملوکِ اندونزی و تنگه‌ی جوهور مالزی را هم داشته باشید چرا که این پرنده ی سنگاپور دومین چرخ و فلک جهان ثبت شده است!

هر نوبت استفاده از این چرخ و فلک 30 دقیقه طول می کشد که از اول صبح تا آخر شب می توانید از بلیط خود استفاده نمایید انتخاب با شماست اگر بخواهید می توانید شلوغی شهر و یک روز کاری را  از بالا تماشا کنید یا شهر را خلوت و نورانی تماشا کنید!

پرنده خوشبختی سنگاپور

 جزیره‌ی گرانیت

پولائو اوبین

اگر دوست دارید بدانید قبل از اینکه سنگاپور انقدر مدرن و مجهز شود یا سراسر کشور را ساختمان هایی با معماری لوکس فرا بگیرد ما به شما این گشت را توصیه می کنیم چرا که هنوز مردم در این منطقه به سبک قدیم زندگی می کنند.

اداره پارک های ملی سنگاپور این گشت را با نام «بازگشت به سنگاپور سال‌های دهه‌ی ۱۹۶۰» برگزار می کند.

جزیره گرانیت سنگاپور

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟