خارجی

راهنمای سفر به باکو

  • 29 تیر 1399

باکو یکی از شهر های بزرگ و توریستی آذربایجان می باشد که پایتخت این کشور هم است جالب است بدانید باور مردم  این است که باکو به معنی باد کوبه می باشد یعنی مکانی که وزش باد زیاد است ، قبل سفر به این شهر زیبا خوب است یک سری اطلاعات مفید و ضروری داشته باشید که در ادامه مطلب بوکینگ سعی کرده است سفر را برای شما راحت تر و دلنشین تر کند اینطور بگوییم که هر آنچه باید در قبل سفر به باکو بدانید در ادامه مطلب گفته ایم ، همراه ما باشید.

باکو

 

اطلاعات مورد نیاز در سفر به باکو

زمان سفر

باکو شهری است که در هر فصلی دیدنی و جاذبه های خود را دارد اما برای انتخاب زمان سفر مناسب برای خود در ادامه همراه ما باشید تا در بهترین زمانی که مناسب سلیقه شماست به این شهر زیبا سفر کنید.

باکو در فصل بهار

اگر به سرسبزی و قدم زدن در شهر با هوای متعدل به همراه  بوی گل های بهاری علاقه دارید این فصل بی شک مناسب شما است خوب است بدانید با آغاز عید نوروز در گوشه کناره ی این شهر مراسم های خاص بر پا است و می توانید از آداب و رسوم این شهر بیشتر لذت ببرید و در جشن زنده شدن طبیعت در کنار مردم میهمان نواز آذربایجان باشید.

باکو در تابستان

شنا کردن و آفتاب گرفتن در سواحل باکو در این زمان می تواند بی شک سفر شما را چندین برابر لذت بخش تر کند از یاد نبرید که در این فصل باکو بسیار شلوغ می باشد و پیدا کردن هتل خالی و ارزان کار دشواری است پس حداقل یک ماه قبل از سفر  برای رزرو هتل خود اقدام کنید.

باکو در پاییز

سفر به باکو در پاییز  شهر عاشقان است چرا که  زمین لباس سبز رنگ خود را عوض کرده و با برگ های نارنجی درختان لباسی دیگر برتن کرده است کسانی که در پاییز به این شهر سفر می کنند بارش باران را دوست دارند و از قدم زدن در باران لذت می برند در این فصل باکو خلوت می شود و کسانی که دوست دارند در زمان خلوت تری به این شهر سفر کنند چه زمانی بهتر از پاییز!

لازم به گفتن هست که در پاییز هتل ها به نسبت از تابستان قیمت خود را کاهش می دهند و هزینه کمتری برای هتل در این فصل می توانید پرداخت کنید.

باکو در زمستان

اگر با سرما مشکلی ندارید و بلکه دوست دارید در زمانی هوا بسیار سرد است سفر کنید ما به شما زمستان را توصیه می کنیم البته که جشن کریسمس در باکو بسیار لذت بخش است و می تواند دلیل سفر کردن در زمستان به این شهر باشد و خوب است بدانید که در زمستان می توانید هزینه بسیار کمی نسبت به فصل های دیگر برای سفر به این شهر پرداختکنید.

اطلاعات ضروری

زبان رسمی : ترکی آذربایجانی

ساعت اختلاف با ایران : 30 دقیقه از ساعت ایران جلو تر می باشد.

واحد پول : منات

پیش شماره کشور : 99+

جهت رانندگی : راست

شماره تماس پلیس : 102

باکو

امنیت در باکو

باکو شهری توریستی است که توسط دولتمردانی اداره می شود به که صنعت گردشگری شهر باکو و توریست اهمیت زادی قائل هستند پس بی شک باکو جزو شهر های امن شناخته شده است اما برای امنیت بیشتر شما در ادامه اطلاعات بیشتری خواهیم داد.

1-در این شهر امکان این که پلیس های قلابی برای موارد الکی شما را جریمه کنند وجود دارد ،  برای مثال ممکن است این افراد حقه باز با بهانه های دروغ مثل عکاسی در خیابان یا نقص قوانین راهنمایی و رانندگان از شما درخواست پول کنند.

برای جلوگیری از افتادن در ادم این پلیس های قلابی در صورت شک کردن از آن ها بخواهید شما را به دفتر پلیس ببرند البته می توانید با شماره پلیس هم تماس بگیرد خوشبختانه در این صورت دست از سرقت خود بر می دارند.

2-نزدیک ارمنستان نشوید یا در رابطه با آن صحبت نکنید چرا که بین این دو کشور درگیری های ناخوشایندی وجود دارد ، پیشنهاد می کنیم نزدیک به روستای قره باغ که در سمت مرز باکو و ارمنستان است نشوید زیرا این منطقه مورد مناقشه است.

3-در رابطه با علی اف و خانواده آن  صحبت نکنید! الهام علی اف ریس جهور آذربایجان است که مردم بسیار به شخص ریس جمهور خود علاقه دارند پس در این کشور بحث های سیاسی نکنید.

4- مراقب وسایل خود باشید و مدارک خود را در جایی امن قرار دهید این توصیه برای تمامی کشورها و شهر ها برای توریست ها می باشد.

در کل اینطور بگوییم کشور آذربایجان کشوری امن شناخته شده است که با رعایت مواردی که گفتیم سفری امن تر و دلنشین تر را تجربه خواهید کرد.

امنیت باکو

خورد و خوراک در آذربایجان

در باکو چی بخوریم؟

در سفر خود به این شهر زیاد نگران انتخاب غذا نباشید همانطور که در فرهنگ کشور آذربایجان ترکیبی از فرهنگ مردم ایران و کشور های همسایه آن مشاهده می کنید پس بی شک در خورد و خوراک هم شباهت زیادی به ایران خواهند داشت در ادامه چند غذای های معروف آذربایجان و رستوران های مناسب را معرفی خواهیم کرد.

غذا در باکو

لونگی

لونگی را با مرغ و ماهی درست می کنند که درون آن را پر از سبزی های گیاهی مخصوص ، گردو، پیاز ، کشمش و ادویه های مخصوص می کنند و داخل فر قرار می دهند که طعم این غذا بسیار مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است و این غذا را خانوادگی یا گروهی می توانید میل کنید.

لونگی آذربایجان

دلمه آذری

این غذای لذیذ که در سفره ما ایرانی ها هم قرار دارد جزوی از غذا های معروف آذربایجان نیز شناخته شده است که در این کشور این غذا را به بیش از 30 مدل مختف درست می کنند و در باکو طرفداران زیادی دارد چرا که باکو پیشنهاد کرده دلمه به عنوان غذای همه ملت های ترک در فهرست میراث جهانی یونسکو  قرار گیرد.

می توان گفت وارد هر رستورانی شوید که غذای آذری درست می کند می توانید برای خود دلمه سفارش دهید که به همراه ماست سرو می شود.

دلمه آذری

بالیق

اگر از خوردن غذا های دریایی لذت می برید این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم در این غذا  اکثرا ماهی های خاویاری را  به صورت شکم پر با موادی مخصوص گریل می کنند و در سس مخصوص آن از رب انار برای ترش کردن ماهی استفاده می شود که همراه لیمو  سرو می گردد ، با سفارش این غذا طعم بسیار لذیذی را تجربه خواهید کرد.

بالیق آذربایجان

سوپ پیتی

این سوپ شاید در ظاهر کمی با آبگوشت ما ایرانی ها فرق داشته باشد اما در کل بسیار شبیه آبگوشت بوده و در آن از گوشت تازه گوسفندی،نخود،گوجه،سیب زمنی و ادویه مخصوص استفاده می کنند.

پیتی

رستوران های پیشنهادی مناسب در باکو!

انتخاب رستوران مناسب در سفر بسیار مهم است چرا که باید غذای خود را داخل  رستورانی میل کنیم که بهداشت در آن کامل رعایت شود تا در سفر به مشکل برنخوریم و همچنین قیمت غذا در  انتخاب رستوران بی تاثیر نیست!

1-فیروزه

در این رستوران می توانید خود را به یک وعده غذای لذیذ آذری یا اروپایی میهمان کنید این رستوران با بیش از ده سال سابقه در کنار توریست هایی که به باکو سفر می کنند بوده است ، می توان اینطور گفت که وقتی وارد رستوران فیروزه می شوید از ظروف هنری آذری تا فرش های سنتی کشور آذربایجان را مشاهده می کنید و خیالتان از کیفیت غذایی که سفارش می دهید راحت باشد چرا که از سابقه درخشان رستوران فیروزه کاملا مشخص است که در فضایی صمیمی با پرسنلی آموزش دیده میزبان شما خواهد بود.

در کل با انتخاب این رستوران یک تیر و دو نشان زده اید هم غذایی با کیفیت میل خواهید کرد و هم از فضایی با فرهنگ آذربایجان لذت خواهید برد.

رستوران فیروزه باکو

شماره تماس رستوران : 0994124939634

برای دسترسی راحت تر به این رستوران از لوکیشن زیر می توانید استفاده کنید.

2-رستوران دلما

اگر دوست دارید در یک رستوران سنتی غذایی با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب میل کنید بی شک رستوران دلما انتخاب خیلی خوبی است و جالب است بدانید این رستوران به غیر از غذا های آذری شامل انواع و تنوع بسیار زیادی از غذا های مخصوص گیاهخواران است.

رستوران دلما باکو

شماره تماس :

0994124981938

برای دسترسی راحت تر از لینک زیر می توانید استفاده نمایید.

3-رستوران آرت گاردن

می توان گفت وقتی وارد این رستوران شوید حس و حال شما تغییر خواهد کرد چرا که رستوران آرت گاردن در گذشته کارونسرا بوده و سرشار از فضا های مختلف است که به انتخاب خودتان می توانید میز خود را انتخاب کنید و با صدای موسیقی زنده غذای خود را میل کنید و تجربه خاطره انگیزی در یک کارونسرای قدیمی در باکو داشته باشید.

البته بهتر است بدانید این رستوران کمی از بقیه رستوران ها در باکو گران تر است البته ارزش پرداخت هزینه ی بیشتر را دارد چرا که در بهترین مناطق باکو قرار گرفته است و غذای این رستوران از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است.

رستوران آرت گاردن

شماره تماس : 

0994512257777

برای مسیر یابی بهتر از این رستوران در باکو می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

جاذبه های گردشگری باکو

در باکو از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

همانطور که گفتیم باکو شهری توریستی است که هر سال تعداد خیلی زیادی مسافران ایرانی به این شهر سفر می کنند اما خوب است بدانید در این شهر زیبا چه مکان های دیدنی برای گردشگران وجود دارد ، بوکینگ در ادامه مطلب شما را با جاذبه های گردشگری باکو آشنا می کند که سفری دلنشین تر را در باکو تجربه کنید.

شهر قدیمی باکو!

Icheri Sheher

شهر قدیمی یا ایچری شهر منطقه ای قدیمی است که در آن بافت و معماری خیلی زیبایی را می توانید مشاهده کنید یادتان باشد عکاسی در این منطقه در آینده خاطرات سفر شما را زنده می کند چرا که این منطقه سرشار از حس و حال خوب است!

پیشنهاد می کنیم گشت های خود را با شهر قدیمی باکو شروع کنید زیرا این منطقه به خیلی از جاذبه هایی که در ادامه مطلب گفته ایم نزدیک است و اینطور با یک تیر چند نشان زده اید!

شهر قدیمی باکو

برای دسترسی راحت تر به این جاذبه از لوکیشن زیر می توانید استفاده کنید:

برج دختر

Maiden’s Tower

برج دختر از اصلی ترین جاذبه های شهر باکو است که به دلیل نبود اطلاعات خیلی دقیقی از این جاذبه و طراحی متفاوت آن با سایر بنا های اطراف آن این برج اسرار آمیز و مرموز شناخته شده است در کل این بنا  به قدری در باکو معروف است که شاید اولین جاذبه ای که می توان گفت هر گردشگری که  به باکو سفر می کند ببیند برج دختر است.

برای اینکه بدانیم این برج در زمان ساختش با چه هدفی ایجاد شده است دشوار و مرموز است اما حدسی وجود دارد که کارشناسان باتوجه با ظاهر سنگ ها و قدمت آن  می گویند در آن زمان معبد زرتشتی بوده است.

افسانه ای هم درباره برج دختر وجود دارد!

به گفته ی این افسانه در آن زمان پادشاهی درخواست ازدواج با دختر خود را داشته است که دختر  با احساس شرم از پادشاه می خواهد برای او برجی بسازد که در مدت زمانی که برج ساخته می شود به این ازدواج فکر کند و به محض ساخته شدن برج با پادشاه ازدواج کند اما پس از ساخته شدن این برج دختر پادشاه تصمیم به پایان دادن زندگی خود و پریدن از بالای این برج می کند  تا از این ازدواج جلوگیری کند.

برج دختر باکو

ساعت بازید:

9 صبح تا 6 عصر

مسیر یابی راحت تر:

موزه حیدر علی اف 

شاید با دیدن عکس نمای این بنا هم تعجب کنید! نام این موزه برگرفته از رهبر کشور آذربایجان حیدر علی اف است چرا که این بنارا یک معمار خانم عراقی به نام زاها حدید از الگو برداری امضای حیدر علی اف طراحی کرده است ، جالب است بدانید این بنا جزوی از معروف ترین ساختمان های جهاست.

در این موزه می توانید از تمامی فرهنگ و صنایع دستی باکو دیدن کنید.

موزه حیدر علی اف

هزینه بلیط : تقریبا 12 منات

ساعت کاری : 

11ظهر تا 7 عصر

برای دسترسی بهتر از لوکیشن زیر می توانید استفاده نمایید.

برج های شعله باکو

شاید جالب باشد بدانید چرا این 3 برج را برج های شعله نام گذاری کرده اند دلیل این اسم قدمت دیرینه ی مقدس دانستن آتش و آتش پرستی در آذربایجان بوده است که  برج ها به شکل شعله طراحی شده و به همان اسم نام گذاری کرده اند.

در باکو می توانید هم معماری ساختمان های مدرن و هم بافت سنتی گذشته آذربایجان را مشاهده کنید.

برج شعله بکو

این 3 برج بلند ترین برج های باکو شناخته شده اند که برج اول که بلند ترین برج نیز است مسکونی بوده و برج دوم که کمی از برج اول کوتاه تر است هتلی لوکس می باشد که در قسمت هتل ها معرفی خواهیم کرد و در آخر برج سوم اداری تجاره بوده است.

برای دسترسی به این برج ها از لوکیشن زیر می توانید استفاده نمایید:

بلوار باکو

شاید کمی متعجب شوید که یک بلواز جزوی از مناطق دیدنی باکو باشد! اما جالب است بدانید این بلوار به قدری زیبا ساخته شده است که به تنهایی از قدم زدن در آن لذت ببرید این بلوار از میدان آزادی باکو تا امتداد دریای خزر ادامه دارد و یکی از مناطق محبوب مردم ساکن باکو است اگر شب به این بلوار بروید از چشم انداز آن لذت خواهید برد و با این حال می توانید از سرگرمی هایی هم که در آن وجود دارد لذت ببرید که شامل ونیز کوچولو ، چرخ و فلک برزگ باکو .... لذت ببرید.

بلوار باکو

در هر زمان از شبانه روز می توانید از این بلوار بازدید کنید.

برای دسترسی بهتر از لوکیشن زیر می توانید استفاده نمایید.

مراکز خرید در باکو

در باکو چی بخریم؟

همناطور که گفتیم باکو شهری توریستی است که هرسال میزبان تعداد خیلی زیادی توریست از نقاط مختلف جهان است پس بی شک یکی از قسمت های لذت بخش سفر خرید در باکو است که با خرید های مختلف می توانید خاطراتی  از سفر به باکو را پس از اتمام سفر برای خود زنده نگه دارید.

مرکز خرید گانجلیک

Ganjlik

بعد از قدم زدن در بلوار باکو  یا موزه حیدر علی اف که جاذبه های باکو هستند می توانید به ربه این مرکز خرید بروید و خریدی دلنشین داشته باشید ، گانجلیک مال از خدمات رفاهی خیلی خوبی برخوردار هست در این فروشگاه اگه به فیلم های آذری علاقه دارید خودتون را به دیدن یک فیلم در سینمای این فروشگاه دعوت کنید و یا از تراس این فروشگاه به تماشای شهر بپردازید و لذت ببرید.

البته که در این مال سنتر  از برند های معروف جهان و برند های داخلی ترکی می توانید باقیمتی مناسب خرید کنید.

Ganjlik باکو

ساعت کاری:

10 صبح تا 10 شب

برای دسترسی راحت تر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید:

مرکز خرید مال  28

Mall 28

مال 28 را می توان به عنوان یکی از بزرگترین مرکز خرید های باکو دانست چرا که در این مال سنتر به غیر از خدمات رفاهی کامل اکثر برند ها در آن هستند و با تنوع بالا می توانید از بیش از 270 فروشگاه در مال 28  خرید کنید خوب است بدانید این مال سنتر در قلب شهر باکو  قرار گرفته است. کودکان هم بی شک به این فروشگاه علاقه مند خواهند شد چرا که در این مال سنتر تعدادی فروشگاه اسباب بازی هم موجود می باشد.

ال 28 باکو

ساعت کاری :

10 صبح تا 10 شب

برای دسترسی راحت تر از لوکیشن زیر می توانید استفاده نمایید:

بازار صدرک

Sadara

این مرکز خرید به قدری بزرگ و دارای تنوع زیادی است که می توان گفت بیشتر از یک روز هم در این بازار باشید باز هم وقت کم می آورید ، بسیاری از اجناس این فروشگاه ساخت روسیه و چین و ... می باشد که از بازار صدرک به بقیه نقاط آذربایجان هم ارسال می شود پس اگر تمایل به خرید سوغاتی برای خود و دوستانتان را دارید گزینه خیلی خوبی می تواند باشد چرا که قیمت اجناس در این فروشگاه بسیار مناسب است.

بازار صدرک باکو

ساعت کاری :

از 8 صبح تا 6 عصر

برای مسیر یابی راحت تر از لوکیشن زیر می توانید استفاده نمایید:

هتل در باکو

در انتخاب هتل به چه نکاتی دقت کنیم!

اقامت در سفر قسمت خیلی مهمی می باشد که قبل از رزرو هتل مورد نظر باید به خیلی نکات توجه کرد ، انتخاب هتل به  هزینه آن فقط محدود نمی شود بلکه باید باید با همان هزینه ای که در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را انجام دهید ، گزینه هایی مانند موقعیت مکانی هتل ، نظافت ، حداقل امکانات ، برخورد مناسب پرسنل و... برای انتخاب بهتر خیلی مهم می باشند که باید به این گزینه ها توجه کرد.

در قسمت هتل های بوکینک می توانید هتلی را که انتخاب کرده اید را بررسی و به راحتی رزرو نمایید البته که در ادامه مطلب چند هتل را در باکو معرفی خواهیم کرد.

هتل 5ستاره هیلتون باکو

hilton baku

شاید نام هتل هیلتون را در شهر های توریستی مختلف شنیده باشید چرا که هیلتون هتل های زنجیره ای است که در خیلی از نقاط مختلف جهان شعبه دارد ، هیلتون نه تنها در باکو بلکه در تمامی شعبه هایش دارایی اتاق هایی لوکس و با امکانات فوق العاده به همراه پرسنل ای خونگرم و آموزش دیده میزبان شما خواهد بود ، هیلتون باکو با نمایی از ساحل و در نزدیکی بافت قدیمی باکو میزبان شما خواهد بود.

هتل هیلتون باکو

در قسمت رزرو هتل در بوکینگ می توانید عکس های بیشتری از هتل هیلتون باکو مشاهده و رزرو خود را انجام دهید.

موقعیت مکانی هتل هیلتون:

هتل 4 ستاره قفقاز سیتی

Qafqaz Baku City

این هتل در بهترین نقطه از شهر قرار گرفته است ، موقعیت مکانی عالی این هتل باعث می شود هزینه کرایه تاکسی را در سفر کاهش دهید شایان به ذکر است که به غیر از موقعیت مکانی عالی ، این هتل با امکانات فوق العاده ای مانند استخر ، مرکز تناسب اندام و ماساژ ، اتاق های لوکس و معماری زیبای شیشه ای که دارا است در شهر می درخشد و اقامتی دلنشین را برای مسافرین رقم خواهد زد.

هتل قفقاز سیتی باکو

موقعیت مکانی هتل :

در قسمت رزرو هتل در بوکینگ می توانید عکس های بیشتری از هتل قفقاز سیتی باکو  مشاهده و رزرو خود را انجام دهید.

هتل 3 ستاره تراس

Terrace Hotel

همانطور که از نام هتل پیداست یکی از ویژگی های خیلی زیبای این هتل ، تراس های دلنشین آن است ، هتل تراس در موقعیت مکانی خیلی خوبی قرار گرفته است و با موزه حیدر علی اف 900 متر فاصله دارد و در آخر می توان گفت این هتل با فضایی دلنشین و امکانات مناسبی میزبان شما خواهد بود.

هتل تراس باکو

موقعیت مکانی هتل :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟