خارجی

راهنمای سفر به آنتالیا

  • 31 خرداد 1399

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

انتالیا

زمان سفر به آنتالیا

 با توجه به ساحلی بودن این شهر که به دلیل زلال بودن آب دریا به ساحل فیروزه ای معروف میباشد و شرایط جغرافیایی این شهر از آب و هوای  مدیترانه ای برخوردار است

از فروردین ماه تا اواسط آبان ماه آب و هوای این شهر مناسب برای شنا کردن و تفریحات دریایی میباشد اما در فصل زمستان که هوا کمی سرد میشود می توانید از تور های آفری برخوردار شوید و برای شنا کردن از استخر های سرپوشیده استفاده کنید.

زبان رسمی : زبان رسمی ترکی استانبولی می باشد اما اکثر مردم  توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را هم دارند.

اختلاف ساعت با ایران : 1:30 دقیقه عقب تر میباشد.

واحد پول : لیر ترکیه

کد کشور : 90+

شماره اضطراری:112

جهت رانندگی : راست

انتالیا

هتل ها در آنتالیا در 3 بخش اصلی قرار دارند که برای انتخاب راحت تر شما در ادامه مطلب راجع به هر منطقه بیشتر توضیح خواهیم داد.

منطقه لارا:

لارا نزدیک ترین منطقه گردشگری و تفریحی به مرکز شهر آنتالیا میباشد و منطقه تفریحی لارا از طبیعت و ساحل بسیار زیبا و امکانات فراوان گردشگری برخوردار است و برای گردشگرانی که تمایل دارند به مراکزخرید و شهر نزدیک باشند بسیار مناسب است .

آنتالیا

منطقه کمر:

کمر در نزدیکی رشته کوه توروس قرار دارد و به منطقه خوش و اب هوا و سرسبز شناخته شده است و اگر در کمر اقامت داشته باشید میتوانید  خاطره ای دلنشین از دریا و کوه برای برای خودتان رقم بزنید. این منطقه برای گردشگرانی که به طبیعت علاقه دارند مناسب میباشد.

منطقه بلک:

منطقه بلک که در چندین سال اخیر بخاطر مناطق چشم نواز و زمین گلف مطلوب اش توریست های خیلی زیادی را به سمت خود جذب کرده دارای هتل های لوکس میباشد که در فصل زمستان بخاطر روز های طولانی و آفتابی که دارا است  بسیار مناسب است.

همچنین علاوه بر زمین های گلف دارای سالن های بزرگ ومجهز جهت برگزاری کنفرانس و مراسم های مختلف است.

یکی از جاذبه های بلک ساحل معروف آن است که به اسم همان منطقه یعنی بلک ساحلی نامیده شده که  این ساحل طلائی شنی زیبا بسیار مناسب کسانی است که به ساحل های لوکس و زیبا علاقه دارند است.

 میتوانید در بلک از آرامش بسیار بالایی برخوردار شوید و تفریحات دریایی را در این ساحل تجربه کنید.

انتالیا

امنیت در آنتالیا

امنیت در این شهر ساحلی توریستی بسیار بالا می باشد آمار نشان داده است در آنتالیا تعداد جرم و جنایت بسیار کم می باشد و در تمام شبانه روز امنیت کامل را در سفر خواهید داشت.

اما در کل با امن بودن آنتالیا اما باز هم باید نکات ایمنی را رعایت کرد پس از اشیا گران بها و مدارک خود با دقت محافظت کنید برای این کار اگر اتاق شما در هتل دارای صندوق امانات است گزینه خوبی برای نگهداری از وسایل با ارزش شما است و در صورت به وجود آمدن مشکل حتما با پلیس تماس بگیرید (شماره تماس پلیس : 155 ) با هر تلفنی بصورت رایگان می توانید با پلیس تماس حاصل فرمایید ، افسران پلیس در ترکیه با چند زبان زنده دنیا صحبت می کنن اما در شهری مثل آنتالیا شما می توانید با پلیس توریسم هم تماس بگیرید.

پیشهاد می کنیم قبل از شروع سفر از مدارک خود عکس تهیه فرمایید و در ایمیل خود میتوانید ذخیره کنید تا اگر موبایل خود را  به همراه مدارکتان به هر دلیلی از دست دادید به عکس مدارک خود دسترسی داشته باشید و در صورت به وجود آمدن همچین حادثه ای می توانید از پلیس توریسم کمک بگیرید.

همانطور که در قبل گفتیم آنتالیا هرساله میزبان بسیار زیادی توریست است که همین موضوع باعث شده است دولت ترکیه برای امنیت کشور خود مخصوصا شهر های توریستی مثل آنتالیا اهمیت بسیار زیادی قائل شود. 

امنیت ترکیه     

مراکز خرید در آنتالیا !

آنتالیا یکی از شهر های بزرگ و توریستی ترکیه به حساب می آید پس باید چند مرکز خرید بزرگ و مناسب داشته باشد تا توریست های خود را راضی نگه دارد هر چند آنتالیا زیاد هم برای خرید شناخته نشده است اما دارای چند مرکز خرید میباشد  که در ادامه مطلب چند فروشگاه مناسب را معرفی خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید در آنتالیامی توانید با فروشنده ها چانه بزنید و تخفیف خوبی بگیرید البته فروشندگان فروشگاه های غیر برند ، همه ی هتل ها فروشگاه دارند اما در اکثر آن ها کالا ها گران تر از فروشگاه های بیرون از هتل است.

مرکز خرید میگروس

Migros Shoping mall

این فرشگاه یک مرکز خرید محبوب به حساب می آید چرا که در این فروشگاه علاوه بر لباس اجناس متنوع دیگری هم ارائه میشود که سوغاتی های خیلی خوبی را با قیمت مناسب میتوانید تهیه کنید.

ساعت کاری این فروشگاه از 10 صبح تا 10 شب می باشد در این مرکز خرید می توانید برای صرف وعده غذایی یا یک نوشیدنی به طبقه بالای فروشگاه مراجعه کنید و خوب است بدانید در طبقه رستوران ها سالن های نمایش و سینما وجود دارد ، اگر به هایپر مارکت هم احتیاج داشتید در این فروشگاه می توانید با درصدی تخفیف خرید خود را انجام دهید.

در انتهای خرید خود می توانید پیاده به پارک دلفین ها ، پارک آبی و آکواریوم آنتالیا نیز بروید و لذت ببرید.

برای مسیر یابی راحت تر می توانید از لوکیشنی که پایین تر گذاشته ایم استفاده کنید .

 

مرکز خرید ترا سیتی

Terra City

به یقین این فروشگاه جزو لوکس ترین فروشگاه های آنتالیا محسوب میشود و جالب است بدانید این فروشگاه بزرگترین فروشگاه آنتالیا شناخته شده است که شامل بیش از 150 فروشگاه و برند های بین المللی و ترکی است و با وجود 30 رستوران و فودکورت به یکی از جذاب ترین فروشگاه ها تبدیل شده است.

ساعت کاری این فروشگاه از 9:30 صبح تا 10:00 شب می باشد ترا سیتی در 4 طبقه ساخته شده است که طبقه اول آن فروشگاه های لوازم خانگی قرار دارند و در 2 طبقه بعدی فروشگاه های لباس  قرار دارندو در طبقه آخر  یعنی طبقه چهارم فود کورت ، رستوران ،سینما و فروشگاه کودکان وجود دارد.

برای دسترسی راحت تر می توانید از لوکیشن زیر استفاده نمایید.

پرواز به آنتالیا

پرواز های برای آنتالیا به دو دسته تقسیم میشوند ، پرواز های ترک اول در آدنا فرود می آیند و پس از تقریبا 30 دقیقه به سمت فرودگاه آنتالیا پرواز خواهند کرد اما توجه داشته باشید مستقیم هستند و پرواز های ایرانی در فرودگاه اسپارتا یا دنیزلی فرود می آیند و مسافرین تا آنتالیا به صورت زمینی ترانسفر میشوند(مسافت ترانسفر زمینی تا آنتالیا تقریبا 3 ساعت می باشد)

 استفاده از پرواز های ترک سفر را راحت تر می کند چرا که پس از یک توقف کوتاه به فرودگاه آنتالیا پرواز می کند اما هزینه پرواز های ترک نسبت به پرواز های ایرانی بالاتر می باشد.

انتالیا

هتل ها

هتل های 5 ستاره آنتالیا

وقتی قصد سفر به شهر های ساحلی داریم اکثرا یاد ریلکس کردن کنار ساحلی آبی با صندلی های مخصوص و استخر های لوکس به همراه آبمیوه های هوس انگیز خواهیم افتاد که اگر مشکلی در صرف هزینه نداشته باشیم الویت اول ما خواهد بود چرا که با انتخاب هتل مناسب در آنتالیا از تفریحات بیشتری هم برخوردار خواهیم شد و سفر خود را لوکس تر خواهیم کرد ، در ادامه مطلب چند هتل لوکس 5 ستاره آنتالیا که خدمات و هزینه مناسب ای هم دارند را باهم خواهیم دید.

 هتل 5 ستاره اورنج کانتی کمر

orange county  kemer

اگر دوست دارید در سفر به آنتالیا معماری زیبای آمستر دام را هم ببینید بی شک این هتل خیلی گزینه خوبی میتواند باشد در این هتل با محیطی دوستانه که رنگارنگ بودن ساختمان های هتل شادی را به محیط بخشیده است اقامت ای  بسیار خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد چرا که در یک قاب می توانید اقامت ای  در معماری آمستردام در کنار دریای مدیترانه با نمای کوه های توروس را تجربه کنید.

 بعد از ظهر های سفر خود را در این هتل میتوانید با شرکت در برنامه و مسابقه هایی که در هتل برگزار میشود دل انگیز تر کنید.

هتل اورنج کانتی دارای ساحل و اسکله زیبای اختصاصی است که دارای 3 استخر رو باز و 1 استخر سرپوشیده میباشد که برای استفاده تمامی مسافرین در نظر گرفته شده است ، از وقتی که وارد محوطه این هتل شوید تا انتهای محوطه استخر رو باز  اورنج کانتی شما را جذب خواهد کرد چرا که می توانید با نمای کوه های توروس شنا کنید و لذت ببرید.

کودکان هم میتوانند از استخر های مخصوص استفاده کنند و سفری  به یاد ماندنی را تجربه کنند.

انتالیا

همچنین هتل دارای چندین رستوران است که مناسب برای تمام سلیقه ها میباشد و میتوانید از از غذا ها لذیذ ترکی تا غذا های هلندی را در رستوران هتل تجربه کنید.

  خدمات هتل بصورت

Ultra All Inclusive

می باشد.

(هزینه هتل شامل صبحانه ، نهار ، شام ، عصرانه و نوشیدنی میباشد که بصورت 24 ساعته آماده پذیرایی میباشد.)

آنتالیا

هتل دارای امکانات خیلی خوبی مانند خشکشویی ، سالن زیبایی و فروشگاه ، مرکز تناسب اندام ، حمام ترکی و ماساژ میباشد که اقامت را برای مسافرین عزیز راحت تر می کند. فاصله هتل تا مرکز شهر کمر 5 دقیقه پیاده و 45 دقیقه تا مرکز شهر انتالیا میباشد.اگر با خانواده این هتل را برای اقامت انتخاب می کنید نگران کودک خود نباشید چرا که هتل دارای مهدکودک و استخر کودکان میباشد.

هتل تایتانیک بیچ لارا

Titanic Beach la

اگر ساحل هتل برای شما خیلی مهم است تایتانیک بیچ گزینه خیلی خوبی برای اقامت میتواند باشد چرا که  در ساحل معروف لارا واقع شده است.

همانطور که از اسم هتل پیداست هتل با معماری کشتی در کنار ساحل ساخته شده است و دارای استخری بزرگ در کنار ساحل می باشد.در این هتل  می توانید اقامتی با معماری خاص را تجربه کنید و سفری رویایی داشته باشید.

آنتالیا

اتاق های این هتل جهت راحتی مسافرین از فضای خیلی بزرگی برخوردار است و برخی از اتاق ها دارای بالکن  میباشد که محلی بسیار زیبا برای تماشای ساحل و غروب خورشید است.

این هتل سفر شما را بسیار لوکس خواهد کرد و دارای 4 رستوران متفاوت است که بصورت 24 ساعت شبانه روز آمادگی ارائه سرویس دارد که هزینه هتل شامل تمامی وعده های غذایی و نوشیدنی در تمام شبانه روز میباشد.

هتل دارای مرکز تناسب اندام ، خشکشویی،حمام ترکی و ماساژ،استخر سرپوشیده و مرکز مشاوره درمانی پوست میباشد که اقامت شما مسافرین عزیز را دلنشین تر کند در کل می توان گفت  این هتل از امکانات رفاهی کم و کسری ندارد.

هتل 5 ستاره ریو کایا بلک

Riu kaya belek

اگر به طبیعت علاقه دارید و دوست دارید در هتلی لوکس بین جنگل های کاج اقامت داشته باشید که بوی کاج های معطر سفر شما را آرامش بخش تر کند بی شک این هتل مناسب شماست.

اتاق های هتل با چشم انداز جنگل و دریا همراه است که برای شما مسافرین عزیز حس متفاوتی را به ارمغان می آوردو از همان اول که این هتل  ساخته شد میزبان بسیاری از خانواده هایی بود که با کودکان خود سفر میکنند.

همچنین هتل دارای برنامه های شاد و مهیج مناسب کودکان است که شامل مینی کلاب برای کودکان 4 تا  12سال و باشگاه نوجوانان ، رستوران و آشپزخانه کودکان ، بوتیک کودکان ، آب پاش بازی ، زمین بازی ، سینما ، کتابخانه ، کالسکه سواری ، کارگاه اموزشی ، کافی نت ، پلی استیشن میشود میزبان خانواده ها است.

در رستوران هتل میتوانید انواع غذا های ترکی و بین المللی را امتحان کنید خدمات این هتل به صورت شبانه روزی می باشد. (هزینه هتل شامل صبحانه ، نهار ، شام ، عصرانه و نوشیدنی میباشد که بصورت 24 ساعته آماده پذیرایی میباشد.)

در این هتل میتوانید ورزش هایی همچون اسب سواری ، گلف ، بیلیارد ، بسکتبال ، موج سواری ، قایق سواری ، بوچیا ، اسکی روی آب و غیره انجام دهید پس اگر به ورزش کردن علاقه مند هستید نگران نباشید.

هتل ریو کایا برای بهتر کردن سفر شما خدماتی مثل سرویس 24 ساعت اتاق ،بیدار باش ، درمانگاه ، پرستار کودک و آموزش رقص را هم دارا است می توان گفت این هتل برای لوکس کردن سفر شما امکانات خیلی خوبی را در نظر گرفته است.

هتل های 4ستاره آنتالیا

در واقعیت اکثر هتل های 4 ستاره خدمات شبیه به هم دارند ، اگر می خواهید هزینه ای کمتر بابت هتل در آنتالیا پرداخت کنید پیشنهاد ما به شما این درجه هتل ها است اما نکته قابل توجه این است که کدام هتل 4ستاره خدمات خود را بهتر و دلنشین تر ارائه میکند در ادامه چند هتل مناسب 4ستاره را به شما مسافرین عزیز معرفی خواهیم کرد.

هتل 4ستاره لارا فمیلی کلاب

LARA FAMILY CLUB

این هتل به اصطلاح در قلب لارا واقع شده است و اگر جزو دسته مسافر هایی هستید که مرکز بودن هتل برای شما اهمیت بالایی دارد انتخاب خوبی میتواند برای شما باشد این نکته نظر اکثر مسافرانی است که در این هتل اقامت داشته اند.

جالب است بدانید هتل رامادا ریزورت و فمیلی کلاب در مجاورت هم قرار دارند و مسافرین دو هتل میتوانند از خدمات جفت هتل استفاده نمایند، اما قیمت هتل رامادا ریزورت بالا تر از هتل فمیلی کلاب است که این مزیت برای هتل فمیلی کلاب به حساب می اید ، این هتل پیاده 5 دقیقه تا ساحل  اختصاصی اش فاصله دارد اما هر 10 دقیقه یک بار ، ون مسافرین را از هتل به ساحل و بالعکس جا به جا میکند پس اگر تمایل داشتید به ساحل برید می توانید از ون هایی که بصورت رایگان هتل فراهم کرده است استفاده کنید و در ساحل اختصاصی هتل لذت ببرید.

امکانات هتل لارا فامیلی کلاب شامل باشگاه بدن سازی، حمام ترکی ، سالن ماساژ، حمام فنلاندی، سونا، نمایش شبانه، موسیقی زنده، اینترنت رایگان در اتاق، استخر روباز، استخر کودکان و سرسره‌های آبی است که خدمات خودرا به خوبی ارائه می کند.

رستوران این هتل غذا های لذیذ و ترکی را به صورت بوفه برای مسافرین سرو می کند ،(هزینه هتل شامل صبحانه ، نهار ، شام ، عصرانه و نوشیدنی میباشد که از صبح تا12 شب آماده پذیرایی میباشد.)

هتل 4 ستاره گرند پارک کمر

GRAND PARK KEME

این هتل شاید یک ستاره از هتل های 5 ستاره کمتر داشته باشد اما در ارائه خدمات خود کوتاهی نمیکند و خدمات خیلی خوبی را برای مسافرین در نظر گرفته است تا از اقامت خود نهایت لذت را ببرید.

در هتل گرند پارک می توانید داشتن یک صبح رویایی را تجربه کنید چرا که وقتی چشم باز می کنید با رنگ آبی بی پایان دریا مواجه می شوید و  می توانید روز خود را با صرف صبحانه ای لذیذ در رستوران هتل آغاز کنید، هتل دارای رستورانی با غذا های خوشمزه ترکی و بین المللی است.

(هزینه هتل شامل صبحانه ، نهار ، شام ، عصرانه و نوشیدنی میباشد که 24 ساعته آماده پذیرایی میباشد.)

تمامی اتاق های این هتل با معماری بسیار لوکس و رنگی آرامش بخش طراحی شده و دارای بالکن مبله می باشد ، به راحتی می توان گفت این هتل در امکانات خود هیچ کوتاهی نکرده است.

هتل گرند پارک امکانات رفاهی خیلی خوبی را جهت لذت بخش تر کردن اقامت مسافرین دارا است که می توان امکاناتی مثل استخر های باز و سرپوشیده ، سالن زیبایی ، سالن ماساژ ، فروشگاه ، اجاره خودرو ، کافه های شبانه روزی، حمام بخار فنلاندی ، دارت ، تنیس روی میز،مینی گلف،اتاق خانواده ، زمین بازی کودکان،صرافی،کتابخانه و سالن های ورزشی و تناسب اندام اشاره کرد.

هتل های 3 ستاره آنتالیا

 در آنتالیا خیلی از تفریحات داخل هتل برگزار می شود اگر صرفا برای کار یا دیدن جاذبه های شهر آنتالیا سفر میکنید و  تمایلی به تفریحات داخل هتل ندارید ما به شما هتل های 3 ستاره را پیشنهاد می کنیم برای انتخاب هتل 3 ستاره خیلی باید دقت کرد چرا که باید از قبل از حداقل امکانات هتل اطمینان لازم را کسب نمایید، در ادامه مطلب هتلی 3 ستاره به شما خواهیم معرفی کرد.

در انتخاب هتل های 3 ستاره خیلی باید دقت کرد که از نظر نظافت ایراد نداشته باشند و دارای حداقل امکانات باشند این هتل خدمات مناسب ای همانند استخر رو باز و رستوران را دارا میباشد که توسط یک خانواده صمیمی مدیریت میشود.

 

اکثر مسافرانی که در این هتل اقامت داشته اند به نظافت خیلی خوب هتل و فضای صمیمی و خونگرم هتل اشاره کرده اند البته هتل در موقعیت مکانی بسیار مناسب و خوبی قرار گرفته است .

نکات کلیدی سفر :

پیشنهاد می کنیم پاسپورت ها و بلیط سفر خود را در جایی امن قرار دهید اما باز هم بهتر است قبل از سفر از مدارک خود عکس تهیه فرمایید و در جایی ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل کار را راحت تر کنید.

همه پول خود را در گشت ها با خود حمل نکنید و آن را در کیف یا جیب های مختلف بگذارید.

اگر گروهی به گشت یا خرید می روید حتما همرا هر نفر کارت هتل و مقداری پول باشد تا در صورت گم کردن گروه بتوانید به هتل بازگردید.

سفر

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟