ایران

راهنمای سفر به اصفهان

  • 10 خرداد 1399

صفهان نمونه پر رنگ دیگری از شهرهای توریستی و با اصالت ایران، غرق در هنر و فرهنگ می باشد که به خوبی پیشینه و تاریخ ایران را به نمایش گذاشته است. این شهر تاریخی خودش به تنهایی بزرگ و با ابهت است بنابراین ضرب المثل "اصفهان، نصف جهان" قطعا حقیقتی انکار نکردنی در مورد آن می باشد.
اصفهان علاوه بر آب و هوای معتدلی که دارد، آثار تاریخی ای که از سده های گذشته در خود حفظ کرده و رودخانه زاینده رود، دارای جاذبه های دیگری هم می باشد که باعث شده این شهر تاریخی نه تنها بین گردشگران ایرانی بلکه میان جهانگردان هم جایگاه ویژه ای داشته باشد. شاید جالب باشد بدانید که بر اساس استانداردهای یونسکو، اصفهان شهری خلاق نام گرفته است.

زاینده رود

آب و هوای اصفهان

در اصفهان فصول چهارگانه کاملا مشخص است بطوریکه می توانید شروع و پایان هر فصل را به وضوح مشاهده کنید!  تابستان هایی گرم و زمستان هایی بسیار سرد و پر برف دارد. از آنجایی که این استان در مرکز فلات ایران واقع شده و مناطق آن در ارتفاعات متفاوتی قرار گرفته اند، آب وهوای نقاط هم باهم متفاوت هستند! اما در کل تمام فصل ها در اصفهان زیبایی خاص خود را دارند، بخصوص بهار که یکی از بی نظیرترین فصلها برای سفر، به ویژه به اصفهان زیبا می باشد.

spring

جاذبه های گردشگری در اصفهان

اصفهان دنیایی بی پایان از زیبایی و جاذبه های تاریخی است که بخشی از فرهنگ ایران را به جهانیان نمایش می دهد. از آنجایی که در زمان سلسله صفویه این شهر مدتها پایتخت صفویان بوده، آثار تاریخی و باستانی زیادی از این دوره و همچنین دوره ساسانیان در آن یافت می شود که ما در بوکینگ سعی کرده ایم نامی ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

مسجد صفویه

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که به نام میدان امام هم خوانده می شود، یکی از زیباترین میدان های دنیا می باشد با ویژگی منحصر به فرد "مستطیل بودن"! این میدان مستطیلی با طولی برابر 560 متر و عرضی برابر 160 متر، میدان مرکزی اصفهان بوده و آثار تاریخی بزرگی مانند عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، بازار قیصریه، مسجد امام ، چهل ستون و سردر قیصریه را در خود جای داده است! علاوه بر این جاذبه ها دورتادور میدان 200 حجره 2 طبقه واقع شده است که بیشتر محل فروش صنایع دستی اصفهان می باشند.

نقش جهان

مسیریابی :

میدان نقش جهان در میدان امام حسین(ع)، خیابان سپاه واقع شده و فقط در ایام سوگواری بسته است.

 عالی قاپو

کاخ عالی قاپو یا همان عمارت عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله بنا شده است. این عمارت نمونه منحصر به فردی از معماری زمان صفویه بوده که شاه صفوی شخصیت های عالیقدر و سفیران کشورهای دیگر را در آن ملاقات می کرده است. عالی قاپو به معنای "سردر بلند"، دارای 6 طبقه و ارتفاع 48 متر می باشد. آنچه که سبب شده عالی قاپو در بین شاهکارهای معماری قرار بگیرد، جدای از تزئینات، نقاشی ها و مینیاتورهای عهد صفوی، گچ بری های طبقه آخر است که به اتاق موسیقی (یا اتاق صوت) معروف می باشد. در سقف این تالار انواع مختلفی از اشکال جام و سبو وجود دارد که بجز زیبایی، سبب گرفتن انعکاس صداهای اساتید آواز و نوازنده ها می شده تا صداها صاف و طبیعی به گوش برسند!

عالی قاپو

مسجد شیخ لطف الله

این مسجد توسط محمدرضا اصفهانی، معمار مطرح زمان صفویه و به دستور شاه عباس اول در ضلع شرقی میدان نقش جهان ساخته شد. مسجد شیخ لطف الله شاهکاری از نقش و نگار است که هر بیننده ای را مسحور خود می کند. ساخت آن نزدیک به 17 سال طول کشید و نام آن به دلیل اهمیت به اسلام در آن دوره "شیخ لطف الله" گذاشته شد که می گویند پدر همسر شاه عباس و متولی مسجد بود! این مسجد بدون مناره و صحن است و در عوض زیباترین گنبد جهان را دارد.

مسجد شیخ لطف الله

چهل ستون

چهل ستون یکی دیگر از دیدنی های شهر اصفهان در غرب میدان نقش جهان بنا شده است. کاخ چهل ستون در باغی سرسبز با درختان کهنسال قرار دارد. معمولا گردشگرانی که به میدان نقش جهان می روند با کمی پیاده روی خود را به این عمارت رسانده و دیدن کاخ چهل ستون را از دست نمی دهند، کاخ چهل ستونی که در واقع دارای بیست ستون است! سه روایت برای عدد چهل وجود دارد بعضی میگویند به علت انعکاس ستونها داخل آب چهل ستون نامیده شد! برخی عقیده دارند به علت اینکه در ادبیات فارسی عدد چهل نشان از کثرت و تعدد چیزی بود این عمارت به نام چهل ستون خوانده شده است! اما دسته سومی هم هستند که می گویند این عمارت درواقع دارای چهل ستون بود اما در 21 رمضان سال 1118 هجری قمری به علت آتش سوزی بیست ستون آن از بین رفته است!
در داخل عمارت نقاشی های قدیمی و معماری باشکوهی انتظار شمارا می کشد. کاشی کاری، آینه کاری و تمام تزئینات داخلی چهل ستون در زمان شاه عباس دوم خلق شده اند.

چهل ستون

سی و سه پل

شاید بتوان گفت سی و سه پل با اسامی مختلف : پل الله وردی خان، پل شاه عباسی، پل جلفا و پل چهل چشمه یکی از اولین شاهکارهای معماری در زمان صفویه می باشد که روی زاینده رود بنا شده است. این پل یکی از ماندگارترین و معروف ترین جاذبه های اصفهان است که 33 دهانه داشته و استحکام بسیار زیادی در برابر رطوبت دارد. در هنگام غروب و تاریکی هوا که چراغهای پل را روشن می کنند، منظره ای واقعا زیبا و شاعرانه پیش روی شما نمایان می شود. این پل زیبا در ابتدا دارای 40 دهانه بود که به مرور بعضی از آنها تخریب و به 33 عدد رسید! سی و سه پل در سال 1310 به ثبت آثار ملی ایران رسید.

33پل

مسیریابی :

این پل زیبا در استان اصفهان، شهر اصفهان، میدان انقلاب قرار گرفته است.

منار جنبان

منار جنبان واقعا می جنبد؟! اگر این سوال شما هم باشد جواب را از ما بشنوید : این اثر تاریخی زیبا دارای دو مناره می باشد که با لرزاندن یکی، دیگری هم به لرزش می افتد، البته نه تنها مناره بلکه کل بنا می لرزد! در کل به هر سازه ای که قابلیت تکان خوردن داشته باشد، منار جنبان می گویند که علاوه بر اصفهان در شهرهای دیگری از جمله اردکان هم وجود دارد. داخل حیاط این بنا نیمکت هایی برای نشستن گذاشته اند و زیر این مجموعه آرامگاه عارف و زاهد بزرگ دوره ایلخانی "عبدالله کارلادانی" وجود دارد که در گذشته هم منار جنبان از شهر جدا و در دهکده ای به همین نام واقع بود. ایوان این بنا به سبک مغول ساخته و دارای کاشیکاری هایی از آن دوره است.

منار جنبان

مسیریابی :

منار جنبان در خیابان آتشگاه واقع شده است و ساعات بازدید از آن هم از 9 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر می باشد.

مراکز خرید در اصفهان

در کنار همه بناهای تاریخی و جاذبه های زیبا، اصفهان دارای مراکز خرید متنوع و مناسبی هم برای همه سلیقه ها می باشد. در کل باید مراکز خرید اصفهان را به دو گروه کلی تقسیم کنیم. گروه اول بازارهای فروش اجناس و کالاهای سنتی که اکثر مسافران بعنوان سوغات یا یادگاری از اصفهان برای خود می خرند و گروه دوم مراکز خریدی که کالاهای غیر سنتی و شیک از جمله لباس، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم منزل و... می فروشند.

shopping

مرکز خرید جلفا

اگر در اصفهان به دنبال خریدی با کیفیت و با برندی معتبر می باشید مرکز خرید جلفا قطعا بهترین انتخاب است. این مرکز خرید ساختمانی تجاری و دنج در محله جلفا است که با وجود کوچکتر بودن نسبت به بازارهای دیگر، گزیده تر بوده و فروشگاه ها و نمایندگی های معتبری را در خود جای داده است.

مرکز خرید جلفا

مسیریابی :

مرکز خرید جلفا در شهر اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه چهارسوقی ها واقع شده و ساعات کاری آن همه روزه بجز ایام سوگواری از 10 صبح تا 10:30 شب است.

بازار سنتی قیصریه اصفهان

بازارهای سنتی با بافت تو در تو، مملو از شور زندگی، روش تجارت و فرهنگ هر شهر یا کشوری را به خوبی به ما نشان می دهد. بازار قیصریه هم که در میدان نقش جهان قرار گرفته با قدمتی چند صد ساله و با سردر خاص و شکوهمندش دقیقا فرهنگ و گذشته اصفهان را به نمایش می گذارد. سردر قیصریه پر از نقاشی هایی زیبا از صحنه های رزم شاه عباس صفوی، شکارگاه و ... می باشد که همین امر سبب شده بازار قیصریه هم به عنوان مرکز خرید در دل گردشگران جا داشته باشد و هم بعنوان جاذبه ای تاریخی. این بازار راسته ای دو طبقه با طولی معادل 150 متر و مسقف است که به مسجد جامع منتهی می شود. البته لازم به ذکر است که در 4 طرف میدان نقش جهان بازارهای سنتی فراوانی وجود دارند که اکثرا صنایع دستی اصفهان را می فروشند. در بازار قیصریه علاوه بر صنایع دستی؛ پارچه، ادویه و چاشنی های مرغوبی هم به فروش می رسد.
هارونیه، نیم آورد گلشن، سماورسازها، مقصودبیک، مخلص و... از دیگر بازارهای قیصریه هستند و مسجد خیاط ها، مسجد نو، مسجد شیشه، مسجد ذوالفقار و... هم در این بازار قرار دارند.

بازار قیصریه

مسیریابی :

این بازار در ضلع شمالی میدان نقش جهان واقع شده و همه روزه بجز ایام سوگواری از ساعت 10 صبح تا 11 شب مشغول فعالیت می باشد.

بازار هنر

مثلث هتل عباسی، مدرسه چهارباغ و بازار هنر مجموعه ای به جا مانده از دوران شاه سلطان حسین صفوی است که شاید به دلیل موقوفه بودن آن هنوز هم به روال سابق کار می کنند! یعنی بصورت هتل، حوزه علمیه و بازار طلا و جواهر. در اصفهان از هرکسی سراغ مرکز فروش طلاهای خاص و نقره های دست ساز را بگیرید، بی شک آدرس بازار هنر را به شما می دهد. البته اگر قصد خرید هم نداشته باشید باز دیدن بازار هنر، هم به دلیل ساخت و ساز معماری هم به دلیل دست سازه های زیبای آن می تواند برایتان لذتبخش باشد. این بنا در زمان صفویه به کاروانسرای مادر شاه معروف بوده است.

بازار هنر اصفهان

مسیریابی :

بازار هنر در خیابان چهارباغ عباسی، نبش باغ بهشت بنا شده و بجز ایام سوگواری و روزهای جمعه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب و پنجشنبه ها از 9 صبح تا 8 شب دائر می باشد.

غذاها و خوراکی های سنتی اصفهان

خوردن غذاهای محلی در هر سفری می تواند به اندازه دیدن جاذبه های آن هیجان انگیز و مهم باشد. در مورد خوراکی های اصفهان که حرف می زنیم به لیست بلند بالایی بر میخوریم که خاص خود مردم اصفهان است. اصفهانی ها مهارت خاصی در پختن غذاهای بدون برنج دارند، پس اگر شما هم چندان مایل به خوردن برنج در وعده غذایی خود نیستید قطعا غذاهای اصفهان بیشتر به مذاق شما خوش خواهد آمد!

غذا در اصفهان

بریونی

اولین غذا در لیست اصفهان قطعا بریونی یا بریانی می باشد. معروف ترین و خاص ترین غذایی که شما می توانید تست کنید. بریونی از ترکیب گوشت گردن، جگر سفید، پیاز، زعفران، فلفل و نمک درست می شود که به شکل همبرگر و در کفگیرهای مخصوص آن را سرخ کرده لای نان قرار داده و با خلال پسته و مغز گردو تزئین و سرو می کنند.

بریونی

خورشت ماست

خورشت ماست که بر خلاف اسمش بیشتر به عنوان دسر خورده می شود تا غذای اصلی، پای ثابت تمام جشن ها و میهمانی های اصفهان است. برای درست کردن خورشت ماست ابتدا گوشت گردن را کامل میپزند و پس از کوبیدن در مخلوطی از ماست چکیده، شکر و زعفران ریخته و حسابی بهم می زنند. محصول به دست آمده حالت چسبناک و کشداری مانند حلیم می گیرد. خورشت ماست را به صورت سرد و معمولا بعد از غذا سرو می کنند.

خورشت ماست

کباب مشتی یا کباب زردک

کباب زردک در واقع یک شامی شیرین است که پخت آن هم نیازی به مهارت خاصی ندارد اما اگر طرفدار غذاهای شیرین باشید قطعا از خوردن آن لذت می برید. اصفهانی ها این غذا را با ترکیب گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز، ادویه، زردک (هویج وحشی) کمی سرکه و شیره درست کرده و در روغن سرخ می کنند.

زردک

دوغ و گوشفیل

دوغ و گوشفیل معروف اصفهان، ترکیبی شور و شیرین، عجیب اما خوشمزه! این ترکیب و مزه فقط مختص اصفهان است و تا امتحان نکنید متوجه طعم متضاد و خاص آن نمی شوید. گوشفیل با طعمی شبیه بامیه اما تردتر از آن به همراه دوغی خنک با نعنا، طعمی بهشتی و ماندگار را به شما هدیه می کنند. اما به عقیده بیشتر اصفهانی ها این ترکیب را عدالت که مغازه ای کوچک و جمع و جور در حاشیه خیابان چهار باغ است به بهترین وجهی ارائه می دهد.

دوغ و گوشفیل

رستوران در اصفهان

 همیشه در سفر مسئله ای که گردشگران با آن دست و پنجه نرم می کنند پیدا کردن رستورانی مناسب است! اما تجربه امتحان کردن طعم های مختلف در نصف جهان قطعا می تواند خوشمزه ترین بخش سفر شما باشد. اصفهان بهشتی برای شکم گردی محسوب می شود که تعداد رستوران های خوب در آن زیاد است. با ما همراه باشید تا چند تا از بهترین ها را باهم ببینیم.

دهدشتی

رستوران ترنج

شاید بتوان گفت یکی از بهترین ایده ها در زمینه احیای خانه های قدیمی و تاریخی، تغییر کاربری آنها به کافه و رستوران باشد. مجموعه پذیرایی ترنج هم در خانه تاریخی هوانس و در مجاورت کلیسایی به همین نام واقع شده است. زمان ساخت این بنا مربوط به عهد قاجار است و بعد از 4 سال مرمت توسط هنرمندان ایرانی مجموعه ترنج در 4 بخش رستوران، شربتخانه، کافی شاپ و عکاسخانه در اختیار گردشگران قرار گرفت.در رستوران ترنج شما می توانید انواع غذاهای سنتی، فرنگی و کباب ها را سفارش دهید. در شربتخانه هم انواع دم نوش های سنتی و گیاهی به شما ارائه می شود. همچنین در عکاسخانه آن می توانید با پوشیدن لباس های زمان قاجار عکسهایی زیبا و فاخر گرفته و سفری در تاریخ داشته باشید.

ترنج

مسیریابی :

این مجموعه پذیرایی تاریخی و زیبا در خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین قرار دارد و از 11 صبح تا 11 شب آماده سرویس دهی به مشتریان می باشد.

رستوران جارچی باشی

این رستوران یکی از باصفاترین رستوران های اصفهان است که در دوره صفویه حمام عمومی بوده و الان با حفظ ساختار اصلی خود و با کمی مرمت و بازسازی تبدیل به رستورانی با کلی تزئینات زیبا شده است. در روزهای خاصی (شنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه) این رستوران اجرای موسیقی زنده دارد که طنین آن در این حمام دیروز و رستوران امروز فضایی بسیار دلنشین خلق می کند. در رستوران جارچی باشی می توانید انواع غذاها را سفارش دهید ولی پیشنهاد می کنیم از کباب بره و بریونی این رستوران غافل نشوید!

جارچی

مسیریابی :

رستوران جارچی باشی در خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم قرار گرفته است.

رستوران شاندیز صفه (زاگرس سابق)

این رستوران بر فراز کوه و در پارک کوهستانی صفه قرار دارد. نمای خیال انگیز شهر اصفهان از رستوران شاندیز صفه لذت غذا خوردن را برای شما چند برابر می کند. شما می توانید برای صرف صبحانه، نهار و یا شام به این رستوران رفته و از محیط خاص، هوای پاک و غذاهای محشر آن لذت ببرید. بخصوص چلوکباب مخصوص شاندیز صفه را سفارش دهید و طعم واقعی یک غذای اصیل ایرانی را به خود هدیه کنید.

شاندیز صفه

مسیریابی :

رستوران شاندیز صفه با نام جدید زاگرس در بزرگراه شهدای صفه، پارک کوهستانی صفه واقع شده است و از ساعت 11 صبح تا 11 شب دائر می باشد.

سوغاتی اصفهان

بی شک هدیه دادن و گرفتن یکی از لذتبخش ترین کارهای دنیاست بخصوص اگر این هدیه سوغاتی و به قول قدیمی ها از آب گذشته باشد! در کشور زیبای ما ایران، هر شهری سوغات مخصوص به خودش را داراست و اصفهان هم گل سرسبد ایران سوغاتی های خوب و ارزشمندی دارد. با ما باشید تا با چند تا از پرطرفدارترین سوغاتی های اصفهان بیشتر آشنا شویم.

سوغاتی اصفهان

گز

سوغاتی اصفهان گز است و بس! مگر غیر از این است؟ باید بگوییم بله که غیر از این است اما خوشمزه ترین سوغات فقط همین است! قدمت گز به بیش از 450 سال پیش می رسد و آنقدر از لحاظ مزه و بافت خاص و بی همتاست که نمی شود در دسته هیچ خوردنی ای آن را قرار داد! نه دردسته شیرینی ها نه شکلات ها! گز خودش است؛ خوشمزه و متفاوت با ترکیبی معجزه آسا از شکر، سفیده تخم مرغ، گلاب و انواع مغزها که در سه مدل آردی، لقمه ای و سکه ای  تهیه می شود.

گز

پولکی

جایگاه پولکی در مقام دوم است و میتوانیم آن را در دستهء آب نبات ها قرار دهیم. پولکی مانند سکه ولی بسیار نازک بوده و نه تنها بین گردشگران بلکه میان خود مردم اصفهان هم بسیار محبوب و خواستنی است. پولکی انواع مختلفی دارد مانند زعفرانی، لیمو عمانی، کنجدی، پسته ای، نارگیلی و ... که معمولا در یک بسته ای که شما تهیه می کنید چند طعم آن گذاشته شده است.

پولکی

صنایع دستی

صنایع دستی اصفهان نه تنها در ایران جایگاه بسیار ویژه ای دارد بلکه در کل جهان هم شناخته شده و پرطرفدار است. این صنایع دستی شامل  ظروف مینا کاری، خاتم کاری، پارچه های قلمکار، نقره سازی که به ملیله کاری هم معروف است، قلم زنی، ظروف مسی، فیروزه کوبی و ... می باشند که بسیار مناسب سوغاتی و یادگاری هستند و شما می توانید آنها را از بازارهای اطراف میدان نقش جهان خریداری کنید.

صنایع دستی اصفهان

هتل ها

در سفر و پایان روز، قطعا آسودگی شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس مبحث رزرو هتل اصفهان را جدی بگیرید و با هر بودجه ای که برای سفرتان کنار گذاشته اید سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای این هدف به بخش هتل در بوکینگ حتما سر بزنید.

هتل

هتل عباسی اصفهان *****
***** Abbasi Hotel

هتل عباسی اصفهان یکی از بزرگترین و کهن ترین هتلهای ایران با قدمتی 300 ساله می باشد که می شود گفت یکی از جاذبه های توریستی اصفهان هم هست! هتل شاه عباسی در زمان صفویه به دستور شاه سلطان حسین جهت اهدا به مادرش ساخته شد به همین دلیل این هتل در گذشته به نام کاروانسرای مادر شاه خوانده میشد. در سال 1345 کاروانسرای مادر شاه بازسازی و به هتل کنونی با 14 تالار پذیرایی، 225 اتاق و سوئیت، سفره خانه سنتی، رستوران و ... تبدیل شد. این هتل در قلب اصفهان قرار دارد و به همین دلیل دسترسی به تمام نقاط شهر از آن آسان است. از امکانات هتل می توان به اینترنت، استخر سرپوشیده، سالن ورزشی،سونا، جکوزی  و... اشاره کرد.
هتل عباسی

مسیریابی :

هتل عباسی اصفهان در چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه واقع شده است.

هتل آسمان اصفهان ****
**** Aseman Hotel

هتل آسمان اصفهان زیبا در سال 1384 با 13 طبقه و 100 اتاق در حاشیه زیبای زاینده رود افتتاح شد. چشم انداز اکثر اتاق های آن به شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود می باشد. هتل آسمان با معیارها و استانداردهای اروپایی ساخته شده و دارای اولین رستوران گردان شهر است؛ همچنین دسترسی بسیار مناسبی به مراکز خرید و تفریحی دارد. موقعیت مکانی عالی این هتل باعث می شود بتوانید هر زمانی که مایل بودید مدتی را در پارک زیبای حاشیه زاینده رود قدم زده و از هوای پاک آن استفاده کنید. از امکانات هتل آسمان میتوانیم به استخر، سالن ماساژ، رستوران و... اشاره کنیم.
هتل آسمان

مسیریابی :

هتل آسمان اصفهان در خیابان شهید مرتضی مطهری، مقابل پل فلزی واقع شده است.

هتل صفوی اصفهان ***
*** Safavi Hotel

هتل صفوی اصفهان، ممتازترین هتل 3 ستاره در اصفهان است که با الهام از معماری دوره صفوی و به سبک هنر سنتی اصفهان در سال 1385 ساخته شد. این هتل با نقاشی ها، شیشه های رنگی، گچ بری و آینه کاری های خیره کننده نظر هر سخت پسندی را هم به خود جلب می کند. هتل صفوی در 6 طبقه و 40 اتاق قطعا اقامتگاهی مناسب برای شما خواهد بود. همچنین با مزیت قرار داشتن در مرکز شهر مسئله حمل و نقل را هم آسان کرده است. از دیگر امکانات هتل می توانیم به داشتن اینترنت پرسرعت، خدمات اتاق 24 ساعته، خشکشویی، رستوران و کافی شاپ اشاره کنیم.
هتل صفوی

مسیریابی :

هتل زیبای صفوی در چهارراه فلسطین، ابتدای خیابان فلسطین، مقابل بانک ملی واقع شده است.

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟