خارجی

راهنمای سفر به شیراز

  • 13 اردیبهشت 1399

اینطور بگوییم شیراز را نباید نوشت ، بلکه شیراز را باید دید چرا که هر سال از سراسر نقاط دنیا برای بازدید از این شهر جذاب توریست ها راهی ایران می شوند و از جاذبه این شهر نهایت لذت را می برند ، هر کسی با هر سلیقه ای که به شیراز سفر کند تا آخر با خاطراتی خوش سفر خود را به اتمام می رساند چرا که این شهر در خود از بناهای قدیمی که نشانگر تاریخچه ایران است تا جاذبه های مدرن را در خود جای داد داده است ، برای دلنشین تر کردن سفر خود پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید.

برای رزرو هتل های شیراز میتوانید از اینجا اقدام کنید.

مسجد نصیرالملک شیراز

آب و هوای شیراز

در چه زمانی به شیراز سفرکنیم؟

به اکثر کسانی که قصد سفر به شیراز را دارند توصیه می شود در اردیبهشت و بهار به این شهر سفر کنند چرا که شیراز سرشار از باغ های تاریخی است که در زمان نفس کشیدن زمین طراوت خاصی دارد اما این به این معنی نیست که در سایر فصل ها به این شهر جذاب سفر نکنید چرا که شیراز در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد پس بی شک در پاییز هم زمانی که زمین رخت نارنجی به تن می کند زیبایی خاص خودش را دارد! زمستان شیراز هم هوا انقدر سرد نیست که باعث آزار شما در سفر شود ، تابستان ها هم هوای این شهر گرم است البته نه گرمایی که طاقت فرسا باشد و خشک!

شیراز

مردم شیراز !

به یقیین چیزی که این شهر را زیبا تر کرده مردم خونگرم و خوش صحبت شیراز است!

مردمی سرشار از مهربانی و خوش رویی شما در طول سفر به شیراز احساس تنهایی نخواهید کرد چرا که مردم شیراز به بانشاط بودن و شادی معروف اند و به خوبی یاد گرفته اند در کناری مشکلات زندگی امید داشته باشند و برای شادی خود وقت بگذارند.

در ادامه پس از معرفی  جاذبه های شیراز برخی از آداب و رسوم جالب این شهر را خواهیم گفت!

مردم شیراز

جاذبه های گردشگری شیراز

از کجاها بازدید کنیم؟

باغ ارم

شیراز یا شهر باغ ها؟ در این شهر زیبا باغ های زیادی وجود دارد  اما می توان گفت باغ ارم گل سرسبد آن هاست، این باغ که در زمان گذشته محلی برای بزرگان و سلطنتیان بوده  الان  درب  این باغ برای تمام گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند باز است، تاریخچه دقیقی برای گذشته این باغ در دسترس نیست ولی گفته می شود در دوران سلجوقیان ساخته شده است.

باغ ارم

ساعت بازدید:

8 صبح تا 8:30 شب

شماره تماس:

07132272538

مسیر یابی :

ارگ کریم خان

Arg of Karim Khan

ارگ کریم خان همانطور که از نام اش قابل فهم است در زمان کریم خان زند ساخته شد و محل زندگی کریم خان بود اما در زمان حکومت پهلوی به زندان تبدیل شد!

اگر وارد ارگ شوید تغییرات را با کمی دقت می توانید ببینید که از  یک کاخ سلطنتی به یک زندان تغییر پیدا کرده است البته به تازگی بعضی از قسمت های ارگ را کامل لایه برداری کرده اند برای مثال سقف قسمتی از اتاق دارای طرح های شاد و معماری سلطنتی است که مربوط به زمان زندگی کریم خان می شود و قسمت دیگر  سقف سیاه و بدون طراحی است که مربوط به زمانی است که تبدیل به زندان شده است.

شاید معنی کلمه ارگ را ندانید و برایتان کمی مبهم باشد مفهوم ارگ در لغت نامه دهخدا قلعه کوچکی است که در میان قلعه های بزرگ ساخته شده است .

ارگ کریم خان در مرکز شهر و مجاورت میدان شهرداری شیرازقرار گرفته است و دسترسی به آن خیلی راحت می باشد.

ارگ کریم خان

ساعت بازدید :

8:30 تا 8 شب

شماره تماس:

07132247648

بهای بلیط:

تقریبا 6 هزار تومان

مسیر یابی :

حافظیه

 خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش          خداوندا نگه دار از زوالش

آرامگاهی در شیراز وجود دارد که نام اش برای نه تنها هر ایرانی بلکه شعر دوستان سراسر نقاط دنیا آشناست!

هر توریستی که به شیراز سفر می کند امکان ندارد به آرامگاه حافظ نرود ، در این مکان برای چند ساعت غرق در آرامش خواهید شد.

حافظیه

ساعت بازدید:

بهار و تابستان از ساعت 8 صبح تا 10 شب

پائیز و زمستان از ساعت 8 صبح تا 7 عصر

شماره تماس :

07132284552

مسیر یابی :

سعدیه

که سعدی از حق شیراز روز و شب می‌گفت       که شهرها همه بازند و شهر ما شهباز

سعدیه مانند حافظیه سرشار از آرامش است ، همانجایی است که سعد اواخر عمر خود در آنجا زندگی می کرد و شعر می گفت و در همانجا به خاک سپرده شد.

سعدیه

ساعت بازدید:

بهار و تابستان از ساعت 8 صبح تا 8 شب

پائیز و زمستان از ساعت 8 صبح تا 7 عصر

شماره تماس :

07132244068

مسیر یابی :

حمام وکیل

زمانی که وارد این حمام می شوید دقیقا حس آن زمان به شما منتقل خواهد شد ، چرا که در هر قسمت صدا هایی پخش می شود که شامل صحبت های مردم آن زمان بوده است!

در زمان زندیه که این حمام ساخته شد از حرفه ای ترین معماری آن زمان استفاده شد چرا که زمین این بنا از سنگفرش هایی ساخته شده که در زیر آن از دالان هایی استفاده شده است که هوای گرم و بخار در آن جریان می یابد و باعث گرم شدن کف حمام می شود و درب ورودی حمام کوچک ساخته شده است تا هوای سرد وارد نشود و همچنین درب رختکن زاویه دار درست شده است!

حمام وکیل شیراز

و یکی از قسمت های جالب حمام  وکیل شیراز اتاق حنابندان آن است که در این قسمت  با صدا هایی که پخش می شود کاملا حس می کنید در یک مراسم حنابندان آن زمان شرکت کرده اید.

حمام وکیل شیراز

ساعت بازدید:

بهار و تابستان از ساعت 9 صبح تا 9  شب

پائیز و زمستان از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

شماره تماس :

07132247646

مسیر یابی :

غذا های محلی شیراز

یکی از قسمت های هیجان انگیز سفر قسمت شکم گردی آن است ، پس از دیدن شهر شیراز و لذت بردن از جاذبه های آن بی شک آدم گرسنه می شود و چه چیزی بهتر از تجربه یک غذای محلی و متفاوت!

در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا با غذا های شیراز آشنا شوید.

دو پیازه آلوی شیرازی

آلو در زبان شیرازی به معنی سیب زمینی است ،  برای تهیه این غذا سیب زمینی ، پیاز سرخ کرده ، رب گوجه فرنگی و ادویه را باهم مخلوط کرده و سرخ می کنند سپس با نان این غذا سرو و میل می گردد البته بعضی از شیرازی مقداری گوشت هم قاطی این غذا می کنند تا سرشار از پروتئین شد.

غذای شیرازی

کلم پلو

کلم پلو یکی از غذا هایی است که حتما در سفر به شیراز باید آن را امتحان کرد ، عطر سبزی های این غذا که شامل شوید ، ریحان و تره می شود طعم این غذا را ده برابر خوش مزه تر می کند ، مواد اصلی این غذا شامل کلم ، پیاز ، برنج ، آرد نخودچی ، سبزی و گوشت چرخ کرده است.

کلم پبو شیرازی

شیرازی پلو

یکی از غذا های دیگر این شهر که نام شیراز را هم در خود جای داده است شیرازی پلو است! می توان گفت همه از طعم این غذا و بوی خوب اش لذت خواهند برد، در این غذا برنج،مرغ،زرشک،ماست،بادمجان و زعفران به همراه ادویه های مخصوص است.

شیرازی پلو

انتخاب رستوران در شیراز

رستوران هفت خوان

برای توصیف این رستوران اینطور بگوییم که وقتی وارد آن می شوید با 5 طبقه رستوران مواجه هستید پس هر سلیقه ای داشته باشید در اینجا غذای محبوب خود را پیدا خواهید کرد از غذا های گیاه خواری تا غذا های فرنگی و فست فود را در این مجموعه می توانید سفارش دهید و لذت ببرید!

با توجه به سابقه گذشته این رستوران غذا هایی که در هفت خوان  سروو می گردد با کیفیت و دل انگیز است پس نگران کیفیت غذای خود در رستوران هفت خوان نباشید.

رستوران هفت خوان شیراز

شماره  تماس :

07132270000

رستوران خانه پرهامی

اگر پس از یک گشت و گذار در شهر زیبای شیراز احتیاج به یک غذای خوشمزه در یک فضای دلنشین و خانگی دارید بی شک پیشنهاد ما رستوران خانه پرهامی است!

یکی از بهترین کلم پلو های شیراز را می توانید در این رستوران میل کنید و غذا ها در این رستوران به صورت محلی و سنتی سروو می شود که طعم غذا را چندان برابر لذت بخش تر می کند، شاید در این رستوران خبری از زرق و برق رستوران های لوکس نباشد اما حوض فیروزه ای وجود دارد که حس صمیمیت و خونگرمی را به شما خواهد بخشید!

البته این را هم بدانید این رستوران زیادی ارزان نیست!

رستوران خانه پرهامی شیراز

شماره تماس :

07132232015

دسترسی:

رستوران عمارت شاپوری

اگر دوست دارید در یک مکان سنتی به همراه موسیقی زنده وعده غذایی خود را میل کنید یا اگر در آپارتمان زندگی می کنید و از داشتن حیاط بی نصیب هستید در این باغ رستوران با صدای پرندگان و با هوایی تازه غذای خود را می توانید میل کنید، بی شک از این رستوران راضی خواهید بود البته که کیفیت غذا در رستوران عمارت شاپوری بالاست و کمی هم هزینه غذا بالا تر از سایر رستوران ها است البته که غذای ارزان هم در منوی این رستوران پیدا می شود یا اگر تمایل به خوردن غذا در این رستوران را نداشتید می توانید در طبقه اول عمارت شاپوری خود را به یک چای میهمان کنید.

رستران باغ شاپوری شیراز

شماره تماس :

07132347491

دسترسی:

خرید در شیراز

اگر به قسمت خرید در سفر علاقه دارید اصلا نگران نباشید چرا که شیراز شامل مرکز خرید های بزرگ و لوکس است و همچنین مراکز خریدی را دارا است که در کنار معماری اصیل و زیبا خرید کنید یعنی با یک تیر ، دو نشان بزنید!

بازار وکیل  و سرای مشیر

بازار وکیل  و سرای مشیر فقط برای خرید نیست!

بلکه یک جاذبه ی گردشگری شیراز هم هست ، پیشنهاد می کنیم پس از بازدید از ارگ کریم خان به بازار وکیل بروید و چند ساعتی مشغول خرید و بازدید از این بازار سنتی و شاهکار اصیل ایرانی باشید ، اگر هم احساس خستگی کردید می توانید در یکی از کافه های بی نظیر بازار وکیل یک نوشیدنی خوشمزه شیرازی میل کنید و سپس به حمام وکیل رفته و کلی عکس و خاطرات به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید.

البته اگر دوست دارید برای خود یا دوستانتان  خرید کنید بی شک بازار وکیل گزینه خیلی خوبی است!

خوب است بدانید سرای مشیر محوطه ای رو باز است که در جنوبی شرقی بازار وکیلی و درب خروجی قرار گرفته است که کافه ها در آن قرار گرفته است.

بازار وکیل شیراز

ساعت کاری :

به غیر از جمعه ها از 8 صبح تا 9 شب

دسترسی:

مجتمع تجاری خلیج فارس

خرید در شیراز فقط به بازار های سنتی تمام نمی شود ، بلکه شیراز دارای مال سنتر های بزرگی مانند خلیج فارس است که از  500 هزار متر مربع وسعت برخوردار است ، در این مال سنتر خدمات رفاهی کاملی هم وجود دارد تا اگر احتیاج به کمی استراحت داشتید از رفاهی کامل برخوردار باشید.

مرکز خرید خلیج فارس

ساعت کاری :

10 صبح تا 11 شب

دسترسی:

هتل در شیراز

یکی از بخش های خیلی مهم برای هر توریستی که به شیراز سفر می کند انتخاب هتل است!

اول باید با خود تصمیم بگیرید در مدت سفرتان به شیراز تصمیم دارید در یک هتل سنتی با معماری اصیل ایرانی اقامت داشته باشید یا در یک هتل لوکس با معماری مدرن ! شیراز دارای هتل های بسیاری با معماری های مختلف و قیمت های متفاوت است ، برای انتخابی بهتر همراه بوکینگ باشید تا از اقامت خود در این شهر زیبا نهایت لذت را ببرید.

هتل شیراز

هتل سنتی پنج دری شیراز

بی شک می توان هتل پنج دری شیراز را یکی از بهترین هتل های سنتی شیراز معرفی کرد، این هتل خانه ای بوده است که تقریبا 120 سال گذشته در زمان حکومت قاجار و اوایل پهلوی مورد استفاده قرار می گرفته است با این که هتل سنتی است اما دارای امکانات یک هتل لوکس است!

این هتل از امکانات کاملی مانند رستوران ، لاندری ، سرویس بهداشتی در اتاق ، نظافت روزانه سرویس گرمایشی و سرمایشی و اینترت برخوردار است که با پرسنلی آموزش دیده و خونگرم سفر شما را چندین برابر دلنشین تر خواهد کرد.

هتل پنج دری در 120 سال گذشته شاهد عروسی و جشن و تولد و در کل زندگی یک خانواده بوده است که همین باعث فضایی گرم و صمیمی شده است.

شیراز

دسترسی:

هتل 5 ستاره چمران شیراز

هتل چمران شیراز بلند ترین هتل شیراز است!

این هتل در یکی از بهترین منطقه های شهر قرار گرفته است که دارای سرسبزی خیلی زیبایی است ، هر توریستی که وارد شیراز می شود برای یک بار هم که شده است چشم اش به این هتل می خورد چرا هتل چمران نماد بلوار چمران شیراز است، این منطقه محبوب ترین منطقه گردشگری در بین شیرازی هاست.

یکی از تاپ ترین هتل های شیراز، هتل چمران شیراز است که بهترین خدمات را به مسافرین خود ارائه می کند.

هتل چمران شیراز

دسترسی:

هتل 4 ستاره آریو برزن

هتل آریو برزن دارای موقعیت مکانی در  مرکز شهر می باشد که همین باعث شده به اکثر گشت های شهر شیراز نزدیک باشد که خود یک مزیت به حساب می آید ، این هتل به تازگی بازسازی شده است و با 5 طبقه با پرسنلی مجرب و حرفه ای میزبان شما خواهد بود.

هتل آریو برزن شیراز

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟