رویدادها

کریسمس/Christmas

  • 19 آذر 1399

با وجودیکه برای تولد حضرت مسیح دو تاریخ مختلف روایت شده است اما تمام مسیحیان 25 دسامبر جشنی برگزار می کنند به نام "کریسمس" که هم از نظر مذهبی و هم از نظر فرهنگی، تجاری رویداد بسیار مهمی تلقی می شود. کریسمس یا نوئل حدود 12 روز طول می کشد که از تولد حضرت مسیح یعنی شب 25 دسامبر شروع و تا 6 ژانویه ادامه پیدا میکند.

christmas

آئین های کریسمس

برگزاری مراسم های کریسمس در کشورهای مختلف بستگی به سنت ها و رسوم دارد ولی طی پیروی از یک سری قواعد کلی هم می باشد. مثلا مسیحیان حتما جشن میلاد مسیح به کلیسا می روند و باهم سرودهای مخصوص خوانده و دعا می کنند، یک درخت کاج زیبا که می تواند واقعی یا مصنوعی باشد را تزئین و چراغانی کرده و زیر آن را با هدایایی برای همدیگر پر می کنند. در شب کریسمس اعضای خانواده حتما شام را با یکدیگر میل می کنند؛ همچنین روز بعد از کریسمس که به باکسینگ دی/Boxing Day معروف است هم کارفرماها به پرسنل خود هدیه می دهند و هم به علت حراجهای بزرگ یکی از روزهای عالی برای خرید محسوب می شود.

boxing day

درخت کریسمس

اینجا کسی هست که نداند درخت کریسمس کاجه؟؟ مطمئنا نیست! اما شاید کسانی باشند که ندانند چرا کاج؟!
درخت کاج به علت سرسبز بودنِ همیشگی نماد جاودانگی و تقدس شمرده می شود خصوصا در ایام کریسمس که تمام درختان به خاطر سرما برگها و سرسبزی خود را از دست می دهند، کاج زیبا سبز و با نشاط آمادهء خدمت؛ ایستاده است.
تزئینات درخت کریسمس نیز بسیار خاص است و سه رنگ اصلی سبز، قرمز و طلایی در آن به چشم می خورد. سبز که نشانه سرسبزی و جاودان بودن است، قرمز که به نوعی نماد خون حضرت عیسی در زمان به صلیب کشیده شدن می باشد و طلایی که رنگی سلطنتی می باشد.
تزئینات سنتی درخت کریسمس شامل آبنبات های رنگی، شمع، فرشته های زیبا، عروسک های بیسکویتی، زنگوله، آبنبات های عصایی و ستاره طلایی است که بالای درخت کاخ نصب می شود.
معمولا کنار درخت کریسمس یا بالای شومینه بچه ها جوراب های خود را آویزان می کنند تا بابانوئل داخل آن را با هدیه ای مخصوص پر کند و زیر درخت پر است از هدایایی که در بسته بندی های قشنگ منتظرند تا به گیرنده خود شادی ببخشند.

درخت کریسمس

بابا نوئل

پیرمردی مهربان، تپل، با گونه هایی سرخ و ریش و سبیلی انبوه و سفید! بله درست حدس زدید "بابا نوئل"
این پیرمرد خوشرو با لباسی قرمز هر ساله در ایام کریسمس سر می رسد و با حضورش بین همه بخصوص بچه ها شادی پخش میکند. خالق بابا نوئل راهبی به نام "سنت نیکلاس" بود. او تمام ثروتی که به ارث برده بود را میان نیازمندان پخش کرد و از هیچ کمکی به آنها دریغ نمی کرد. در سال 1822 کشیشی به نام "کلمنت کلارک مور" یک شعر کریسمسی نوشت به نام "دیدار با سنت نیکلاس" که در آن این پیرمرد مهربان در شب کریسمس همراه با گوزن های قطبی خانه به خانه رفته و به بچه ها هدیه می دهد. بعدها در سال 1881 یک کاریکاتوریست تصویری از بابا نوئل یا همان سنت نیکلاس کشید که تا به امروز این چهره همراه باوفای روزهای کریسمسی بوده است.

بابا نوئل

نماد های کریسمس

  • درخت کاج نماد جاودانگی و تقدس
  • زنگوله برای بیداری از جهل و شکل کوچکی از ناقوس های کلیسا
  • عروسک یا مجسمه های کوچک فرشته نمادی از فرشته های پیامرسانی هستند که خبر به دنیا آمدن حضرت مسیح را می دهند
  • کبوتر سفید نمادی از صلح
  • آب نبات برای شیرین کردن دهان به مناسبت تولد مسیح
  • گیاه خاس مسیحیان تیغ های تیز آن را نماد تاج مسیح و میوه های قرمزش را تداعی کننده خون آن حضرت می دانند
  • گیاه بنت قونسول یکی از مهمترین دلایل استفاده از این گیاه مقاومت بالای آن در برابر سرما و دلیل دیگر استفاده از آن؛ رنگ قرمز و سبزش است
  • چراغانی اشاره به این دارد که می گویند حضرت مسیح نور جهان است و خداوند نیز درخشانی و تابناکی را دوست دارد
  • دانه های برف نوید بخش برکت و نزدیکی بهار
  • ستاره که یکی از مهمترین تزئینات درخت کریسمس است سمبلی از معجزه می باشد
  • حلقه گل نشانگر گشتن زمین به دور خورشید است
  • چوپان نمادی از اصطبل می باشد که طبق روایات؛ حضرت مسیح در آنجا تولد یافته است
  • جوراب که کودکان و حتی بزرگسالان هنگام خواب به جایی آویزان می کنند تا داخل آن را بابا نوئل هدیه بگذارد! نشان دهنده اعتقاد و ایمان به حامی کریسمس است

christmas

  • در آلمان داخل درخت کریسمس یک خیارشور پنهان می کنند، صبح روز بعد هرکسی آن را پیدا کرد یک جایزه می گیرد!
  • در اکراین به جای استفاده از درخت، یک تار عنکبوت را به صورت مصنوعی، گوشه ای از خانه درست کرده و آن را تزئین می کنند!
  • در نروژ روز قبل از کریسمس هرچه خاک و کثیفی در خانه است را جایی جمع کرده و می گویند ارواح آنها را با خود می برند!
  • در آفریقای جنوبی بعنوان شام کریسمس کرم ابریشم سرخ شده می خورند!
  • در جمهوری چک دختران مجرد کفش خود را به بیرون پرتاب میکنند، اگر نوک کفش به سمت خانه افتاد یعنی در سال جدید ازدواج می کنند!
  • در آمریکا بابانوئل های زیادی در خیابان ها راه می روند و به مردم شکلات می دهند!
  • در ایسلند به مدت 12 روز بچه ها بالای سر خود یک لنگه کفش می گذارند و صبح ها شکلاتهایی که داخلش گذاشته می شود را می خورند!
  • در فنلاند مردم شب سال نو، پیش مرده های خود می روند و برایشان شمع روشن می کنند. به همین دلیل گورستان های فنلاند در شب سال نو پر از نور هستند!

کریسمس

خرید در پایان سال میلادی

همانطور که اول این مقاله هم عنوان کردیم، کریسمس با سال نوی میلادی متفاوت است! کریسمس 25 دسامبر بوده ولی سال نو اول ژانویه است؛ اما معمولا فروشگاه ها، مغازه ها و حتی سایت های فروش آنلاین هم برای این ایام حراج های خوبی دارند و شما با کمی دقت و برنامه ریزی می توانید خریدهای مناسب و دلچسبی داشته باشید.

  • در استانبول، ایام سال نوی میلادی از جمله تعطیلات رسمی محسوب میشود که جدای از جلوه زیبایی که بخاطر درختها و تزئینات به شهر می دهد، حراجی های عالی آخر سال را هم در تمام مغازه ها و فروشگاه ها می توانید ببینید! بیشتر حراج ها از 30 درصد شروع و گاهی به 70 درصد هم می رسند و شما می توانید کالاهایی با کیفیت عالی را با قیمت هایی فوق العاده مناسب تهیه کنید. در استانبول از بازارهای خیابانی غافل نشوید و همچنین اگر قصد خرید پوشاک را دارید خیابان استقلال را فراموش نکنید. از جمله مراکز خرید استانبول که در ایام کریسمس تخفیف های خوبی را به مشتریهای خود ارائه می دهند می توانیم به
    مرکز خرید استانبول مال/Mall Of Istanbul، مرکز خرید فروم/Forum Istanbul، مرکز خرید ایستینیه پارک/Istinye Park، زورلو/Zorlu، کانیون/Kanyon، پالادیوم/Paladiom، مرکز خرید اولیویوم/Olivium، مرکز خرید جواهر/Cevahir Mall اشاره کنیم.

ist

  • در دبی، همیشه جشنواره های مختلف و بزرگی برگزار می شود اما در سال نوی میلادی شما می توانید اجناس را با تخفیف های باورنکردنی ای تهیه کنید! بازارها و حراجی های دبی از پوشاک و کیف و کفش تا لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع عطرها را با قیمت هایی کاملا باورنکردنی به معرض فروش می گذارند. از جمله پاساژها و مراکز خرید در دبی می توانیم به
    مرکز خرید دبی مال/Dubai Mall، اوت لت مال/Outlet Mall، دراگون مارت/Dragon Mart، مرکز خرید ابن بطوطه/Ibn Battuta Mall، مرکز خرید مرکاتو/Mercato Shopping Mall، برجمان/Burjuman، سیتی سنتر دیره/City Centre Deira، مرکز خرید وافی/Wafi City Mall، مال امارات/Mall Of The Emirates اشاره کنیم.

سال نو در دبی

  • در کشورهای دیگر هم این ایام یکی از بهترین بازه های زمانی برای خرید و استفاده از تخفیف های عالی می باشد. فرانسه، آلمان، مالزی، تایلند، چین، ایتالیا و... هر کشور دیگری که مقصد شماست، میتواند هم از نظر خرید و هم از نظر تفریحی بهترین ها را در ایام کریسمس برای شما فراهم کند.

    و کلام آخر اینکه برای یک سفر عالی به بوکینگ مراجعه کرده و با گرفتن بلیط و رزرو هتل شما نیز یک هدیه کریسمسی عالی به خود و خانواده تان بدهید.

کریسمس

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟