خارجی

همه چیز درباره سفر به نروژ

  • 14 دی 1399

نروژ یا سرزمین خورشید نیمه شب! شاید برایتان سوال پیش آید که به چه معناست؟ مگر خورشید در نیمه شب هم قابل رویت است؟! خیر اینطور نیست. این عبارت در حقیقت یک پدیده طبیعی می باشد که در کشورهای واقع در شمال کره زمین، مانند فنلاند، سوئد و نروژ شایع و همواره هزاران گردشگر را مجذوب خود کرده است.

پایتخت نروژ اسلو نام دارد که از دیگر القاب آن می توانیم به سرزمین ترول ها و سرزمین وایکینگ ها اشاره کنیم. از طرفی شاید این مطلب هم به گوشتان خورده باشد که بستر توسعه گردشگری در چند سال اخیر رشد زیادی را در نروژ تجربه کرده و سفر به نروژ از امنیت بالایی برخوردار می باشد. بنابراین بعد از مطالعه این مقاله اگر خواستید نروژ را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب و از جاذبه های گردشگری آن، مراکز خرید، شکم گردی و هتل هایش بیشتر بدانید؛ بوکینگ جامع ترین راهنمایی را اعم از رزرو بلیط و رزرو هتل در اختیار شما می گذارد تا سفری دلچسب و به دور از دلهره ای داشته باشید!

نروژ

آب و هوای نروژ

نروژ دارای پنج منطقه آب و هوایی مجزا می باشد و  در هر بخشی از آن، دما و شرایط آب و هوایی با یکدیگر متفاوت است. به این معنی که کم کم فصل بهار، اواخر آوریل و اوایل می از راه می رسد. تابستان در نروژ هم دارای روزهای طولانی و شب های کوتاهی است و همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ اصطلاح خورشید نیمه شب/midnight sun باعث شده این ویژگی آب و هوایی نادر، به فرصت خوبی تبدیل شود تا گردشگران از آن دیدن کنند! می رسیم به فصل پاییز، که عمر بسیار کوتاهی دارد. اما وقتی که به ترکیب رنگ های زرد، نارنجی و طلایی در لابه لای برگ ها با دقت بیشتری نگاه می کنیم، به طور کلی از یاد می بریم که به روزهای پایانی این فصل نزدیک شده ایم! همچنین فرا رسیدن فصل زمستان در نروژ به همراه برف و بوران شدیدی می باشد و شما هنگام سفر باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید تا به مشکلی در حین سفر برنخورید. ناگفته نماند که اگر به دنبال بهترین زمان رفتن به نروژ می باشید؛ بسته به روحیه خودتان هر تایمی از سال، سفر به آنجا حال و احوال خاص خود را دارد!

آب و هوای نروژ

زبان و مذهب مردم نروژ

 زبان رسمی این کشور که 99 درصد افراد با آن صحبت می کنند؛ نروژی یا سامی است. اما زبان نوشتاری نروژی ها، داستانش کمی فرق دارد و شامل دو گویش به نام های بوکمَل/bokmal و نی نورسک/Nynorsk  می باشد. در رابطه با مذهب نروژ هم لازم است بدانید؛ 83 درصد جمعیت این کشور را مسیحیان (کاتولیک و پروتستان) و مابقی آن را %1 مسلمانان؛ تشکیل می دهند. نکته بامزه ای که در این کشور وجود دارد، این است که حقوق برابری بین زنان و مردان آنقدر بالا می باشد که حتی اگر یک خانوم هم قصد سفر کاری را به آنجا داشته باشد، به یک میزان با مردها در زمینه تجارت و کسب و کار می تواند به فعالیت بپردازد و اینطوری حقی از او ضایع نشود!

norway culture

واحد پول کشور نروژ

واحد پول هر کشوری مختص به همان کشور می باشد که شما اگر قصد سفر به آن جا را داشته باشید، دانستن آن یقینا برایتان ضروری است. همانطور که می دانید در اکثر کشورهای اروپایی، استفاده از "یورو" رایج است اما این واحد پول در نروژ کاربرد چندانی ندارد و این یعنی مورد دیگری ثبت شده است که با نام "کرون" شناخته می شود. در حال حاضر قیمت یک دلار با 9.319 کرون برابری می کند و البته این بیانگر ارزش پایین کرون هم نمی باشد زیرا از جهاتی اگر با واحد پول خودمان مقایسه شود، پی خواهید برد که چقدر ارزشش بالاتر است!

norway currency

ویزای نروژ

ویزای کشور نروژ از نوع ویزای شنگن می باشد. این یعنی نروژ هم مانند بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه شنگن، برای مسافران خود ارزش قائل شده و آنها می توانند از دسته بندی های مختلف ویزا یکی را بنابر اهداف خود انتخاب کنند. البته بد نیست جایی را برای تسهیل در امور سفر خود زیر نظر داشته و چه جایی بهتر، از بوکینگ تا اعتماد خود را در آن سرمایه گذاری کنید!

norway passport

حمل و نقل در نروژ

در نروژ وسایل حمل و نقل عمومی زیادی دیده می شوند که دانستنش خالی از لطف نمی باشد!

  • حمل و نقل خودرو: از جمله تاکسی و ماشین که ساکنان داخلی می توانند به راحتی با آن رفت و آمد داشته باشند. البته بهای پرداختی تاکسی در آنجا ممکن است کمی برای گردشگران خارجی گران تمام شود که پیشنهاد می کنیم از جایگزین آن (حمل و نقل عمومی) استفاده کنید!  
  • حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو): بهترین وسیله حمل و نقلی در نروژ اتوبوس و مترو است. اما شاید بپرسید از چه نظر؟! به این دلیل که برای افراد مختلفی مانند دانشجویان و سالمندان، شرکت ها تخفیفاتی را ارائه می دهند که از جهاتی مقرون به صرفه می باشد.
  • حمل و نقل آبی: شامل قایق و کشتی می باشد و در نروژ، از محبوبیت بالایی خصوصا بین افرادِ ملیت های مختلف برخوردار است مانند سوئد که به دلیل روابط قوی با کشور همسایه خود (نروژ)  افراد و سیاستمداران به راحتی توسط این سیستم می توانند جابه جا شوند!
  • خطوط هوایی: شاید به گوشتان نام ایرلاین "نروژ ایر/air norway " خورده باشد و شاید هم نه! اما طبق جدید ترین یافته ها و تحلیل کارشناسان اقتصادی و هواپیمایی، به این ایرلاین لقب بلند پروازترین شرکت هوایی را داده اند.

transportation in norway

سیم کارت در نروژ:

شاید فکر کنید مانند خیلی از کشورهای همسایه به عنوان یک گردشگر خارجی انتخاب های گسترده ای پیش رویتان است و اپراتورهای متعدد خدمات متنوعی را ارائه می دهند، اما تا جایی که ما اطلاع داریم این قانون در نروژ صدق نمی کند! در واقع امروزه دو شرکت "تلیا" و "تله نور" این خدمات را به افراد می دهند . اما از آنجایی که تله نور رهبر بازار بوده، تلیا در مقایسه با آن قیمت های معقول و بهتری را پیشنهاد می کند. همچنین این شرکت پیش پرداختی را با پوشش 4G/LTE به قیمت 200 کرون (معادل 25.47 دلار) در نظر دارد تا هر کس که از این شرکت خریداری کرد، مشتری ثابت آن شود!

سیم کارت نروژغذاهای نروژ

باز می رسیم به بحث جذاب غذا و شکمی که دغدغه هر روزش غذا می باشد! این بار می خواهیم سفری به نروژ داشته باشیم تا کمی دقیق تر با غذاهای آنجا آشنا شویم و ببینیم معروف ترین وعده های غذایی و دسرهایی که در بین مردم رواج دارد؛ چه چیزهایی را در بر گرفته است. البته این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که عده ای برای اینکه در یک کشور خارجی خرج کمتری را متحمل شوند؛ ترجیحشان بر استفاده از غذاهای فست فودی می باشد اما هر چقدر هم طعم غذا و فرهنگ آشپزی در کشوری متفاوت و طبق ایده آل ما نباشد، دلیل نمی شود تا از امتحان کردن آنها پرهیز کنیم. پس با بوکینگ همراه شوید تا با هم سری به سفره غذاهای رنگارنگ نروژی بزنیم!

ننننننن

 سمالاهاو یا کله پاچه نروژی

احتمالا پیش خود گمان می کنید، آیا نروژی ها هم به همان اندازه که ایرانی ها به خوردن کله پاچه علاقه نشان می دهند، مشتاق آن می باشند یا خیر. بله درست حدس زده اید! "سمالاهاو" یک غذای سنتی نروژی به حساب می آید که کله گوسفند در آن به همراه سیب زمینی و کلم سرو می شود. منتهی تفاوتی که این غذا با کله پاچه ایرانی ها دارد این است که پاچه ای در کنار مخلفات آن دیده نمی شود. همچنین در چند سال اخیر به دلیل استقبال زیاد  این غذا، راهش به منوی رستوران ها باز شده تا اقشار مختلف جامعه از امتحان کردن آن محروم نشوند. در ضمن در ایام کریسمس؛ احیانا اگر به خانه ایی دعوت و ناگهان جلویتان این غذا آورده شد؛ سعی کنید با لذت آن را چشیده و مقاومتی از خود نشان ندهید زیرا آنها به شدت به این غذا حساس و به آن حس تملک خاصی دارند!

کله پاچه نروژی

 کوفته نروژی

بله درست شنیده اید! کوفته نروژی. جالب است نه؟! آنها هم به مانند ما نوعی از کوفته را در منزل درست می کنند که مختص خودشان است. این کوفته به همراه گوشت سرو و سپس به همراه ادویه و پیاز طعم دار شده و در نهایت مواد را داخل آن ریخته و به شکل توپی در می آورند. مواد لازم این کوفته شامل ترکیبات زیر می باشد:

  • گوشت چرخ کرده 350 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد سوخاری 3 قاشق سوپ خوری
  • پیاز رنده شده یک عدد 
  • زرشک 4/1 پیمانه
  • گردوی خشک شده 4/1 پیمانه
  • روغن مایه و پیاز خشک شده به ترتیب ( 4 قاشق- 2 قاشق)
  • آب جوش (2 پیمانه)

کوفته نروژی

پینِکِجوت/Pinnekejott

پینِکِجوت توصیه ما به افرادی می باشد که جزء طرفداران پرو پا قرص غذاهای گوشتی اند. این غذا از دنده گوشت گوسفند تهیه می شود که بعد از منجمد کردن گوشت، آن را نمک اندود می کنند. البته نروژی ها این غذا را ترجیح می دهند با نمک زیاد میل کنند اما در صورت مایل نبودن به استفاده بیش از حد از نمک، شما می توانید آن را به همراه پوره سیب زمینی و کلم خورد شده میل نمائید. ناگفته نماند که دودی شده گوشت هم طعم جالبی زیر زبان دارد و اگر این بار اولتان می باشد که قصد سفارش آن را دارید؛ بهتر است سری به رستوران های اسلو زده و سراغش را از آنجا بگیرد. شرط می بندیم عاشق آن خواهید شد! 

پینکجوت

پوتیتو لفسه/ Potato Lefse

پوتیتو لفسه یا پنکیک سیب زمینی! پوتیتو لفسه یک میان وعده خوشمزه می باشد که در نگاه اول شاید فرق بین آن و پنکیک را متوجه نشوید! زیرا از نظر ظاهری شباهت زیادی به پنکیک آمریکایی دارد. این غذا متشکل از سیب زمینی، آرد گندم، تخم مرغ، کره و شکر تهیه می شود و جالب اینجاست که طرز تهیه آن آنقدرها هم کار مشکل سازی نبوده و در عرض چند دقیقه آماده می شود. همچنین استفاده از مربا یا عسل در کنار این میان وعده باعث طعم سازی بهتر شده و توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر گذرتان به کافه های شهر اسلو افتاد؛ از سفارش آن غافل نشده و حداقل یکبار آن را امتحان کنید! 

پوتیتو لفسه

 کیک سیب نروژی 

این کیک یکی از کیک های مورد علاقه مردم نروژ می باشد که معمولا در ایام کریسمس و سال نو به عنوان میان وعده عصرانه در نروژ مصرف می شود. همانطور که از اسمش معلوم است، به کار گیری سیب در پخت آن ضروری است و دوستداران کیک به محض یکبار امتحان کردن آن؛ عاشقش خواهند شد! اما اگر مایل به پختن آن در خانه خود بوده و دلتان میخواهد بعد از بازگشت از نروژ طعم خاص کیک سیب را با خود همراه کنید بهتر است بدانید مواد لازم برای تهیه آن شامل:

  • آرد الک شده (2 فنجان)
  • بیکینگ پودر (2 قاشق چای خوری)
  • کره و نمک به مقدار لازم
  • سیب بزرگ (3 عدد)
  • آب لیمو ترش (1 قاشق سوپ خوری)
  • شکر (1 چهارم فنجان) می باشد.

کیک سیب نروژی

 جاذبه های گردشگری اسلو

پای اسلو که در میان باشد، زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی حرف اول را در گردشگری می زنند و موزه ها و پارک های بسیاری همگی اسم شما را فریاد می زنند تا برای یکبار هم که شده بروید و هر چه زودتر آن ها را کشف کنید! اما در وهله اول؛ بهتر است احتیاط و شتاب زده عمل نکنید؛ زیرا با وجود فاکتورهای جذاب که هر گردشگری را وسوسه می کند، بازدید از جاذبه های گردشگری نیاز به یک تصمیم واحد و عقلانی دارد. البته این به معنای آن نیست که از خیر سفر به این شهر بگذرید زیرا یقینا به مانند خیلی از کشورهای اروپایی، قطعا در اسلو مکان هایی وجود دارد که بتوان بودجه کمی را به آنها اختصاص داد. پس با بوکینگ همراه باشید تا نهایت لذت در سفر به پایتخت نروژ را تجربه کنید!

norway

 پارک مجسمه ویگلند/ Vigeland sculpture park     

یکی از بهترین مکان ها در اسلو که می توانید به خودتان هدیه دهید! زیرا در اصل وقتی پا به آنجا می گذراید، هنر به کار رفته توسط " گشتاو ویگلند" شما را از هر جهتی شگفت زده می کند. ساخت این مجموعه به سال 1943برمی گردد که از ابتدا جنس همه مجسمه ها از آهن، برنز و گرانیت بود. در این پارک چندین مکان وجود دارد: چشمه، پل، زمین بازی کودکان، فلات یکنواخت و چرخ زندگی که همه آنها به مانند لینک های یک زنجیره متصل هستند. هدف از ساخت این پارک مجسمه، این بود که "گشتاو ویگلند" سعی کرد تا صدها زن، مرد و کودک را در دوران های مختلف زندگی به تصویر بکشد اما در میان آن ها؛ یک سازه توجه عموم را به خود جلب کرده است که شاید بتوان، منولیت/the monolith (یک سازه 14 متری گرانیتی) را معروف ترین جاذبه آن دانست زیرا از دید بسیاری از افراد، این سازه نمادی از نزدیک شدن به معنویت و الهیت می باشد! البته یک نکته دیگر که کمتر کسی از آن اطلاع دارد، این است که رکورد بزرگترین پارک مجسمه خلق شده توسط یک هنرمند در اختیار این مکان است.

vigeland park

       مسیریابی:

کلیسای جامع اسلو/ Oslo Cathedral

قدمت این کلیسا به سال 1697 میلادی بر می گردد که بعدها در بین سال های 2006 تا 2010 مورد بازسازی قرار گرفت. در نگاه اول شاید به نظر رسد که این کلیسا خیلی بزرگ و با عظمت نیست اما نمای مرکز شهر و حوالی آن از مایل ها دورتر معلوم است. همچنین یک ویژگی جالبی که احتمالا توجه شما را به محض ورود جلب خواهد کرد، بازتاب معماری این کلیسا می باشد که باعث حیرت گردشگران شده است!
در کلام آخر اینکه اگر گذرتان به این کلیسا افتاد از قسمت های گفته شده آن حتما دیدن فرمایید:

مسیر یابی:

موزه کشتی وایکینگ/Viking Ship Museum

همان طور که اول این مقاله عنوان کردیم، لقب دیگر نروژ سرزمین واکینگ ها می باشد و هدف از معرفی این جاذبه آشنایی بیشتر شما با فرهنگ نروژ است. پس اگر علاقه مند به شناخت پیشینه وایکینگ ها می باشید، این موزه همان مکانی است که به آن تعلق دارید! قدمت آثار این موزه همگی به قرن نهم میلادی (قرون وسطا) برمی گردد که مجموعه ای از چندین کشتی، ابزارها و چرخ دستی هایی را در بر می گیرد. البته ناگفته نماند یک ویژگی جالب و کاربردی که در این موزه تعبیه شده است، وجود اپلیکیشن راهنمای صوتی است که برای بسیاری از گردشگران چه ورودی چه خروجی نقش لازم و حیاتی را ایفا کرده و باعث فهم بهتر آنان می شود!

viking ship museum

مسیریابی:

خانه اپرا اسلو/Oslo Opera House

این تالار در حوالی مرکز اسلو و بین سال های 2004 تا 2007 ساخته شد که مساحت آن بالغ بر 38000 متر مربع می باشد. این جاذبه دیدنی خیلی زود به مکانی پر طرفدار برای افراد خصوصا رده جوانان تبدیل شد و رفته رفته محبوبیت زیادی را به خود گرفت. همچنین ناگفته نماند امروزه این ساختمان به عنوان بزرگترین مکان برای اجرای موسیقی و هنر در کشور نروژ نیز شمرده می شود. البته سعی کنید به محض ورود به این مجموعه کمی در زمانبندی خود دقت لازم را داشته باشید زیرا ممکن است ازدحامی از جمعیت ناگهان شما را غافلگیر کند تا خدایی نکرده با صندلی های پر شده هنگام برگزاری سالانه گروه های رقص باله و موسیقی، مواجه نشوید!

opera house

همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم؛ خرج کردن در اسلو ممکن است برای گردشگران، خصوصا گردشگران ورودی کمی گران باشد اما از آنجایی که ایرانی ها اغلب اوقات دوست دارند ارزان سفر کنند، ما به شما اطمینان خواهیم داد که در پایتخت نروژ می توانید غذاهایی با کیفیت در رستوران هایی با قیمت هایی کاملا مناسب میل نمائید. پس با بوکینگ همراه باشید تا با هم سری به رستوران های این شهر زیبا بزنیم!

restaurant in norway

اسلو استریت فود یا غذای خیابانی اسلو، یک سالن بزرگ غذا در مرکز شهر است که طیف گسترده ای از غذاهای بین المللی خیابانی از اروپایی گرفته تا مکزیکی و هر نوع غذای خاورمیانه ای در آنجا یافت می شود. البته خبر خوب اینجاست که با وجود تنوع غذایی؛ قیمت هر وعده تفاوت چشمگیری با دیگر منوهای غذایی ندارد بلکه همگی در یک رنجِ قیمتی محدود، می باشند. همچنین در این مکان عصرها و خصوصا روزهای تعطیل، برنامه های هیجان انگیز برگزار و دی جی مخصوصی آورده می شود که طبق نظرات اکثر مردم در رسانه های اجتماعی، یکی از هیجان انگیزترین بخش های این مجموعه تلقی می شود. در ضمن غرفه های این مکان معمولا غذاهای بدون گلوتن را سرو و در کنار آن غذاهای گیاه خواران هم دیده می شود تا آنها هم به مانند بقیه افراد، اوقات خوشی را در این مکان سپری کنند!

oslo street food

مسیریابی:

مونشیِز گرینرلوکا/Munchies Grunerlokka

این رستوران دارای چندین شعبه مختلف می باشد اما یکی از شعبه های محبوب آن در اسلو قرار دارد. یک نکته در رابطه با این رستوران وجود دارد و آن این است که در سایت "تریپ ادوایزر" از بین 1163 رستوران موجود، کسانی که همبرگر این رستوران را امتحان کردند، به خاطر کیفیت مطلوب آن؛ بقیه افراد را ترغیب به خوردن همبرگر در این مکان می کنند. حالا با احتساب این جمله؛ شاید بپرسید که آیا غذاهای این رستوران مختص به انواع برگر و همبرگر می شود؟! خیر اینطور نیست. سیب زمینی سرخ کرده، بیکن، چیز برگر و انواع غذاهای تند نیز در این رستوران سرو می گردد. پیشنهاد می کنیم اگر برگرباز حرفه ای هستید، سری به این رستوران زده و دوباره آن را میل نمایید!

munchies

اِل کامینو/El Camino

این رستوران مخصوص کسانی می باشد که عاشق امتحان کردن غذاهای مکزیکی اند. زیرا در تار و پود این رستوران هر غذایی مرتبط با فرهنگ مکزیکی مانند تاکو، بریتو و توستادا دیده می شود. پس اگر هوس کردید در میان این همه غذای نروژی، کمی هم با سلیقه و طعم غذا در دیگر کشورها آشنا شوید؛ این رستوران جایی است که نیاز شما را برآورده می کند. اما نگران نباشید؛ غذاهای این رستوران همگی با بهترین مواد اولیه تهیه و نان ترتیلا را خود کارکنان آنجا می پزند. همچنین با وجود تعریف های بسیار، اگر بخواهیم صادقانه به این رستوران امتیاز دهیم، نمره 4.5 از 10؛ نمره معقول و واقع بینانه تری محسوب می شود ولی چیزی که باعث محبوبیت این رستوران گشته؛ سرویس های بیرون بر و فضای باز در محوطه آن می باشد. همچنین یادتان نرود اگر گیاه خوار/ Vegetarian هم هستید، ال کامینو آپشن هایی را برایتان در نظر گرفته است که از آن غافل نمانید!

el camino

مسیریابی:

هتل در اسلو

باز می رسیم به مبحث هتل که در گردشگری و اقامت نقش پر رنگی را ایفا می کند. همچنین اگر تا به حال از بوکینگ خرید کرده باشید متوجه شده اید که همواره سعی ما بر این بوده تا ارزان ترین نرخ های موجود بلیط را در اختیار شما بگذاریم. اما نرخ ارزان هم بعضی اوقات خصوصا در انتخاب یک هتل مناسب، ممکن است کمی گول زننده جلوه کند. پس با ما همراه شوید تا به ترتیب هتل های پنج ، چهار و سه ستاره اسلو را با هم بررسی کنیم!

هتل

هتل تیف*****
The Theif

اگر به دنبال هتلی در اسلو می گردید که شما را از زندگی روزمره به دور و حال و احوال شما را تازه کند، هتل تیف همان هتلی است که باید باشید! این هتل 5 ستاره چندین ویژگی مثبت دارد و شامل:

  • خود پرداز
  • آرایشگاه
  • فروشگاه
  • رستوران
  • پارک

این هتل 118 اتاق دارد و تا حدودی به جاذبه های گردشگری این شهر هم نزدیک می باشد. لازم به ذکر است که در این هتل سیگار کشیدن (Non-Smoking) ممنوع می باشد. همچنین این هتل دارای اتاق و سوئیت هایی می باشد که همگی دلباز بوده و شما در حین اقامت احساسی مانند خفگی را تجربه نخواهید کرد. از غروب دل انگیز آن هم نگوییم که در کنار آبگرم تعبیه شده در این هتل آرزوی هر گردشگری می باشد. حالا اگر مایل هستید بدانید منو صبحانه شامل چه چیزهایی می باشد، نگران نباشید زیرا طیف وسیعی از انتخاب های متعدد جلویتان قرار داده شده است.
شما می توانید این هتل را از اینجا رزرو کنید!  

theif hotel

 

مسیریابی:

هتل رادیسون بلو پلازا****
Radisson Blu Plaza

هتل رادیسون بلو پلازا واقع در مرکز اسلو و شامل 37 طبقه می باشد. رادیسون بلو یک هتل زنجیره ای بین المللی بوده و احتمالا شما به این خاطر ممکن است نامش برایتان آشنا آید! برخی از مهم ترین امکانات این هتل شامل:

  • سونا خشک
  • باشگاه بدنسازی
  • اینترنت بی سیم رایگان در لابی و اتاق ها
  • خشکشویی
    اقامت در این هتل به دلیل فضای دل نشینی که برای گردشگر ایجاد می کند، باعث شده که این هتل تبدیل به یکی از بهترین هتل های چهار ستاره موجود در اسلو شود. نمای بیرون هتل تمام شیشه بوده و از دور، نمای ساختمان بلند آن به خوبی مشخص است. از دیگر قسمت های جذاب این هتل می توان لابی آن را هم نام برد زیرا که انواع و اقسام مجلات و روزنامه ها روی میز آن قرار داده شده تا مسافران سرگرم شوند!
    برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید!

    radisson blu plaza

مسیریابی:

فرست هتل میلینیوم***
First Hotel Millennium

این هتل با وجود سه ستاره بودن آن تا حدودی توانسته است رضایت مسافران را جلب کند و کسانی که زیاد به اسلو سفر کرده، این هتل را به اکثر افرادی که اولین بار سفرشان می باشد؛ پیشنهاد داده اند. از محبوب ترین امکانات آن: 

  • صبحانه رایگان
  • بار
  • وای فای
  • اتاق معلولین
  • پارکینگ
    البته فقط امکانات این هتل به این موارد گفته شده ختم نمی شود و در قبال بسیاری از خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد؛ هزینه هایی طبیعتا به مانند هر هتلی گرفته می شود. برخورد خوب پرسنل و مسلط بودن به زبان های زنده دنیا هم از دیگر مزیت های این هتل می باشند که نادیده نباید گرفت!
    برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید.

hotel millenium

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟