خارجی

راهنمای سفر به هلند

  • 4 آذر 1399

هلند یا سرزمین گل لاله، سرزمینی می باشد که در آن نیمی از زمین ها بالاتر از سطح دریا و نیم دیگر آن پایین تر است. پایتخت آن آمستردام می باشد که عده کثیری از گردشگران ترجیحشان فقط بر بازدید از آن است، یعنی تور خود را ترکیبی نمی گیرند! شاید نام "سرزمین آسیاب بادی" نیز برایتان آشنا باشد چرا که از دیگر لقب های این کشور می باشد. خلاصه اگر در مسافرت "زیبایی و منحصر به فرد بودن" یک ویژگی برایتان محسوب می شود و از دید شما اهمیت بالایی دارد، این مکان پتانسیل به تحقق بخشیدن این نیاز را داراست! بد نیست بدانید پرورش گل در هلند بسیار خاص بوده و به همین دلیل این کشور مقام اول تجارت گل در جهان را کسب کرده است! همچنین در صنعت هایی نظیر کشاورزی و دامداری نیز بسیار قوی عمل کرده است. بنابراین اگر بعد از مطالعه این مقاله جرقه ای به ذهنتان خورد تا به هلند بروید و از جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و شکم گردی در رستوران هایش سر در بیاورید؛ بوکینگ کامل ترین کمک را به شما در زمینه رزرو بلیط هواپیمای خارجی، رزرو بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خواهد کرد تا سفری لذت بخش و آسوده را تجربه کنید!

هلند تصویر کلی

آب و هوای هلند:

شاید برایتان سوال باشد که آب و هوای هلند به چه صورت است؟ بارانی، گرم و خشک یا اصلا ملایم؟! هلند از آب و هوای متوسط دریایی (اقیانوسی) برخوردار می باشد که این نوع آب و هوا دارای زمستان های معتدل و تابستان های خنکی است. همچنین باران به طور معمول سالانه می بارد، به این معنی که هیچ فصل خشکی تا الان دیده نشده و بارش باران در هر چهار فصل آن برقرار است. یک نکته بامزه در این کشور وجود دارد که کمتر کسی به آن پرداخته و آن این است که اغلب اوقات باران به صورت "پودری "می بارد که هرگز تابه حال نظیرش در مقایسه با حداقل کشور خودمان دیده نشده!  اما در ماه های "آوریل و می" بارش باران به مقدار زیادی نیست، که البته این هم جای نگرانی ندارد! زیرا در عوض در طول پاییز، سدهای شهر پر می شوند و در فصل زمستان هم خوب است قبل از بارش شدید؛ لباس بارانیتان را آماده کنید یا از لباس هایی بهره ببرید که آب در آنها نفود نکند!

weather in netherland

زبان و مذهب مردم هلند

زبان رسمی هلند، هلندی می باشد که شاخه ای از زبان های ژرمنی (نوعی از زبان که در هند و اروپا رایج است) محسوب می شود و از جهاتی به زبان آلمانی تشبیه می شود. گفته شده است که مردم این کشور به قدری باهوش  و تیز هستند که سعی بر این دارند تا زبان های کشورهای دیگر را مانند انگلیسی، فرانسوی و حتی اسپانیایی یاد گرفته و خیلی روان صحبت کنند. اصولا مردم هلند از دیرباز سکولار بودند اما این به این معنی نیست که همه افراد را در این دسته جای بدهیم، زیراکه ادیان در حال حاضر در این کشور، عمدتا کاتولیک و پروتستان می باشند با این تفاوت که کاتولیک های رومی تعدادشان در مقایسه با پروتستان ها بیشتر است. مسلمانان، بودایی ها و هندی ها نیز از اقلیت های مذهبی دیگری در این کشور هستند.

زبان و مذهب هلند

واحد پول کشور هلند

بعد از دانستن مذهب و زبان رایج این کشور، نوبت به واحد پول رسمی هلند می رسد که حتما باید از آن مطلع باشید. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا برای خرید در حین سفر به مشکلی برنخورید. یورو واحد پولی این کشور است که امروزه واحد پول رسمی آن نیز شمرده می شود. شاید بپرسید از اول یورو استفاده اش بین مردم مرسوم بود؟! که جواب خیر است! به این دلیل که در ابتدا "گیلدر هلند" واحد پول این کشور بود که در سال 2002 به "یورو" تغییر پیدا کرد.

currency in netherland

ویزای هلند

متاسفانه هلند کشوری است که به علت دارا بودن شرایط سخت پناهندگی؛ گرفتن ویزای آن کمی دشوار است. البته شاید شما مسافران عزیز با ویزا و مراحل گرفتن آن تا حدودی آشنا باشید اما اگر قصد سفر به هلند را کردید و نیازمند اخذ ویزا بودید نگران نباشید تیم حرفه ای ما در بوکینگ شما را در این مسیر تنها نخواهد گذاشت.
ویزای هلند نیز مانند اکثر کشورهای دیگر در چند دسته طبقه بندی می شود که شما بر اساس هدف سفرتان باید یکی را انتخاب کنید.

  • ویزای توریستی که مخصوص کسانی است که قصدشان از سفر تفریح و گشت و گذار است.
  • ویزای تحصیلی که مناسب افرادی است که به نیت ادامه تحصیل سفر میکنند.
  • ویزای کاری که به تعداد گلچین شده ای جهت کسب و کار در هلند داده می شود.

passport of netherland

حمل و نقل در هلند

جابجایی در هلند برای مسافت های طولانی با قطار صورت می گیرد اما از آنجایی که این کشور، کوچک و پرجمعیت است، سیستم حمل و نقل عمومی آن هم بسیار پیشرفته می باشد. شما در هلند هر کجا بخواهید بروید، می توانید با قطار، اتوبوس و ...به محل مورد نظر خود برسید. همچنین در این کشور سفر با کشتی نیز بین مردم مقوله جا افتاده ای می باشد. از دیرباز پروازهای این کشور چه در مسیر ورودی چه خروجی زیر نظر ایرلاین "کی ال ام/KLM" صورت می گرفت که امروزه نیز این ایرلاین به کشورهای مختلف پرواز دارد.

حمل و نقل هلند

سیم کارت در هلند

از آنجایی که اپراتورهای تلفن های همراه تعدادشان بیشتر از تعداد افراد ساکن در هلند می باشد با اطمینان می توان گفت هلندی ها عاشق ارتباط هستند. با توجه به اینکه هلند سردسته رهبران جهان در زمینه ارتباطات از راه دور است، تعجب آور نیست که دارای پوشش شبکه ای عالی 4G و بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه است. این افزایش رقابت و تنش بین اپراتورها باعث شده است تا آنها خدمات خود را با قیمتهایی کاملا مناسب به مهاجران و بازدیدکنندگان ارائه بدهند!  اما با انتخاب زیاد هم یک جورایی یافتن سیم کارت مناسب، می تواند گیج کننده باشد، پس برای راحتی کار شما پیشنهاد می کنیم انتخاب خود را از بین این 4 اپراتور انجام دهید:

  •   KPN   
  • Vodaphone
  • T-Mobile
  • Simple 

t-mobile

شهرهای توریستی هلند

شکی نیست که هر کشوری شهرهای توریستی ای دارد که مسافران مایلند از آن بازدید کنند بنابراین سفر به هلند فقط مختص به دیدن آمستردام نمی شود. از دیگر شهرهای آن برای دیدن می توانیم به رتردام، هارلم و اوترخت نیز اشاره کنیم. پس با بوکینگ همراه شوید تا با هم بیشتر هلند را بشناسیم. زیرا که زندگی کوتاه است و دانستن هر چه بیشتر؛ مفیدتر!

holland

آمستردام/Amesterdam

آمستردام پایتخت هلند با ساختمان های رنگارنگ، مسیرهای دوچرخه و کانال های پر آب هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود میکشاند. در هلند، نه دولت نه رئیس جمهور در آمستردام ساکن نمی باشند. این شهر با میدان دام بین گردشگران شناخته می شود که یکی از قدیمی ترین میدان های آمستردام است و  گاهی هم از آن به عنوان سمبل آمستردام یاد می شود. یکی از مهمترین مکانهای دیدنی که در اطراف میدان دام واقع شده است؛ کاخ سلطنتی آمستردام می باشد که اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید درباره آن نیز صحبت خواهیم کرد. بد نیست بدانید که در  امتداد این میدان یک بنای یادبود به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم هم ساخته شده است. در آمستردام دیدن ایستگاه مرکزی، موزه دریایی و پارک فوندل و ... را از دست ندهید!

Amesterdam

رتردام/Rotterdam

این شهر بعد از آمستردام دومین شهر بزرگ کشور هلند محسوب می شود که بنابر گفته ها با توکیو به عنوان بزرگترین بندر جهان رقابت می کند. پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که بعد از گشت و گذار در آمستردام، سری هم به رتردام بزنید زیرا این بندر دارای آثار معماری متنوع معماران هلندی و جهانی است که از جهاتی یکی از حسن های مهم این شهر به حساب می آید.در طول جنگ جهانی دوم رتردام، بمباران شد اما تصمیم بر این بود تا رتردام به معماری سابق خود برنگردد بلکه با روشی مدرن و ابتکاری بازسازی شود. ناگفته نماند که این شهر از چنان موقعیت استراتژیک مناسبی برخورد است که آن را دروازه اروپا می نامند. چند تا از جاذبه های رتردام عبارتند از:

  • پل اراسموس/Erasmus Bridge
  • موزه ورلد/wereldmuseum
  • ساختمان دِ رتردام/De Rotterdam
  • موزه عکس هلند/Netherlands Fotomuseum

    rotterdam

غذاهای هلند

از پن کیک های خوشمزه تا کروکت هایی که می توان از دستگاه های خودکار فروش غذا تهیه کرد؛ آمستردام انواع مختلفی از تجربیات خوشمزه را پیش روی هر کس می تواند قرار دهد که ممکن است طالب آن باشند! البته خب شناختن غذاهای هر کشوری آشنایی با آداب و رسوم آن کشور شمرده می شود که خود مزیت بزرگی به حساب می آید! فرهنگ آشپزی و غذایی هلند به صورتی است که ممکن است یک یا دو عدد از آنها در کشورهای همسایه نیز دیده شود. اما این نکته را نادیده نگیرید که غذاها و دسرهای خوش طعمی در این کشور می تواند باعث حیرتتان شود! توصیه ما به هواداران غذاهای دریایی و سیب زمینی خوران حرفه ای این است که هلند را جز تاپ ترین مقاصد انتخابی خود قرار دهند زیرا که به وفور در خوراک مردم استفاده می شود!

food in netherlands

شاه ماهی هلندی

این غذا یکی از خوراک های سنتی هلند محسوب می شود که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد و در اغلب رستوران های هلند قابل دسترسی است. اصولا هلندی ها این غذا را با اشتهای خاصی می خورند. منظورمان این است که از بخش دم ماهی آن را گرفته و در دهان خود می گذرانند، آن هم خام خام!! احتمالا از شنیدن این جمله تعجب کرده اید و فکر میکنید: پس چه فرقی با سوشی دارد؟! ولی خب آنقدرها هم که به نظر می رسد مزه ناخوشایندی ندارد. خام است ولی حقیقت جور دیگه ای می باشد! بعد از صید این ماهی اصولا آن را به مدت یک روز منجمد می کنند تا تازه بماند. در ادامه تمیز کردن و برش زدن آن به صورت نوارهای باریک و نمک سود کردن ماهی نیز روش مخصوص به خود را دارد که گویا فقط هلندی ها قادر به انجام آن می باشند. ناگفته نماند؛ هر ساله معمولا در پایان می یا در اوایل ژوئن مراسمی در جهت کارهای نیکوکارانه برگزار می شود که سرو شاه ماهی نیز از اصول آن می باشد.

شاه ماهی هلندی

کراکت هلندی

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای هلند؛ کراکت می باشد و قطعا عاشقان غذاهای پفکی زود دست به امتحان می زنند تا ببینند چیست! تمام افرادی که طعم این غذا را چشیده اند به دیگران نیز پیشنهاد خوردن آن را داده اند. کروکت ها رول هایی می باشند که داخل آنها اصولا با موادی مانند گوشت گاو پر می شود اما آشپزان هلندی ابتکاری که روی آن انجام می دهند فرقش این است که از میگو هم در پخت این غذا بهره می برند. احیانا اگر هوس کردید با سس خردل هم این غذا را امتحان کنید؛ هر چه زودتر دست به کار شوید زیرا ترکیبش طعم فوق العاده ای را ایجاد می کند و خوردنش دو برابر لذت بخش تر می شود. به به! دلتان خواست نه؟ نان ساندویچی را هم فراموش نکنید تا دیگر چیزی باقی نماند که از دست داده باشید!

کراکت هلندی

 پاتات هلندی

این غذا یک نوع سیب زمینی سرخ شده است و مدل هلندی آن نام های فراوانی چون فریت، فریتس، پاتات یا ولامس فریتین دارد که در اندازه های مختلف سرو می شود؛ از ریز گرفته تا تکه های ضخیم. به دلیل اینکه سیب زمینی در هلند به وفور دیده می شد و قیمت آن هم پایین بود، مردم هلند از سالیان پیش آن را بسیار استفاده می کردند و این خود دلیل شد تا سیب زمینی به عنوان غذای اصلی هم در هلند در نظر گرفته شود.
پاتات را با سس های مختلفی مانند کچاپ، مایونز و حتی خردل هم می توان ترکیب کرد. متداول ترین نوع مصرفی آن به همراه پیاز خام است که شاید از نظر شما جالب نباشد خصوصا اگر از دیدن پیاز در غذایتان وحشت دارید اما به محض تست کردن و کنار گذاشتن ترستان متوجه می شوید که طعمش دل نشین است. برای تجربه اول هم بهتر است سراغ این غذا را را در دکه های فروش اسنک بگیرد زیرا ممکن است در هر رستورانی موجود نباشد!


پاتات هلندی

اشتروپ وافل/Stroopwafel

یکی از دسرهای محبوب بین گردشگران و افراد ساکن هلند؛ "اشتروپ وافل" می باشد که بسیاری از افراد آن را می پرستند! اشتروپ وافل یا وافل شیره دار؛ از دو لایه نازک وافل تهیه شده است که وسط آن مانند بسیاری از دونات ها با شیره کارامل پر شده است. تاریخچه این نوع از وافل به اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزده بر می گردد که بعدها بین مردم جنوب آمستردام رواج یافت و دیگر نقاط هلند هم از آن استقبال خوبی داشتند. اما برای داشتن یک تجربه خوب "شیرینی فروشی لند اسکرون/Landsckroon" مکان پیشنهادی ما برای شما گردشگرانی است که بار اول می خواهید آن را مزه کنید!

اشتروپ وافل

کافه لاته هلندی یا قهوه اشتباهی!

جا دارد که در  چند خط نخست خدمتتان عرض کنیم که خوردن قهوه بخشی از فرهنگ مردم هلند است. تراکم کافه ها خصوصا در آمستردام چنان بالاست که اگر در هر جا از هلند قرار گرفته باشید با نزدیکترین مکانی که در آن قهوه سرو می شود، کمتر از ده بیست قدم فاصله دارید.
حالا اگر جایی در ذهنتان این سوال مطرح شده است که تفاوت این قهوه با قهوه های کشورهای دیگر در چه چیزی است؟! ما اینجا هستیم تا بگوییم
که به طور سنتی، معمولا از یک فنجان قهوه داغ و مقدار زیادی شیر گرم تهیه می شود اما امروزه یک اسپرسو با مقداری شیر و فوم کف دار نیز مخلوطش می کنند که طبق نظر باریستاکاران، ترکیب شیر با قهوه به شکل معجزه آسایی آن را دلپذیر می کند! دلیل نام این قهوه این است که به طور معمول کمی شیر در قهوه ریخته می شود ولی نسبت آن 50-50 می باشد.

کافه لاته هلندی

اسنرت/ Snert

این سوپ یک سوپ هلندی می باشد که در همه جاء هلند یک وعده غذایی رایج شمرده می شود. ترکیب اصلی این سوپ لپه، کرفس، تره فرنگی، هویج و گوشت می باشد. خوردن این سوپ در زمستان خصوصا زمانی که هوا سرد می شود، خیلی می چسبد. البته اگر شما جزء آن دسته از افراد می باشید که وعده سوپ به تنهایی سیرشان نمی کند بهتر است این سوپ را با نان چاو دار و برش هایی از سوسیس دودی امتحان کنید! ولی یک نکته در خوردن این سوپ وجود دارد که حتما باید به آن توجه شود. یک روز بعد از پخته شدن باید مصرف شود تا غلظت آن بیشتر شود اما اگر  فردی تازه کار در آشپزی می باشید و نمی دانید که چطور غلظت آن را تشخیص بدهید؛ مایوس نشوید.  زیرا که فقط به یک قاشق نیاز است تا ببینید به صورت افقی می ایستد یا نه!

اسنرت

پنیر گودای هلندی/ Gouda Cheese

 پنیر گودا مختص به کشور هلند است زیرا که در هلند شهری با همین عنوان هم در نقشه ثبت شده است اما دلیلی که ما این پنیر را به شما معرفی می کنیم این است که در زیر و بوم هر شهری از هلند دیده می شود و یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین پنیرهای کل جهان محسوب می شود. در ضمن طرز تهیه آن در کشورهای مختلف مشابه گودای سنتی و اصیل نمی باشد اما دانستن روش پخت آن خالی از لطف نیست! پنیر گودا از پنیر غیر پاستوریزه گاو تهیه می شود تا از خشک شدن پنیر جلوگیری کند اما چیزی که ممکن است از دید شما جالب آید، این است که این پنیر در هلند همچنان به روش دستی و توسط پنیر سازان تهیه می شود!

پنیر گودا

جاذبه های گردشگری هلند

اگر بخواهیم برایتان ذکر کنیم که پکیج جاذبه های گردشگری آمستردام شامل چه مکان هایی می باشد؛ باید قبل از آن بدانید که آمستردام به طور کلی به دلیل طبیعت و جاذبه های آبی بی نظیرش نزد گردشگران اقصی نقاط دنیا محبوب است اما جای دارد که از جاذبه های تاریخی متعدد و در کنار آن جاذبه های فرهنگی نظیر موزه ها و پارک ملی؛ غافل نشویم و در لیست سفر خود حتما جایی را به آنها اختصاص دهیم!

عکس کلی جاذبه ها

کاخ سلطنتی آمستردام/Royal Palace Amesterdam

در وهله اول با بازدید از این کاخ می توان به سادگی از تاریخ غنی ساختمان و میراث باشکوه به جا مانده ساکنان قدیمی اش پی برد. پیشینه ساخت این بنا به قرن 17 میلادی برمی گردد که روزی در اختیار خاندان پادشاهی بود و با الهام گیری از کاخ های امپراطوری روم توسط "یاکوب فان کامپین"ساخته شد. صرف نظر از تمام داستان های تاریخی مربوط به این سازه که ممکن است برایتان خسته کننده به نظر رسد؛ امروزه در این بنا اغلب نمایشگاه هایی حول موضوع تاریخ هلند برگزار می شود. در زیر اختصارا به چند مورد از نمادهای به کار رفته در این کاخ که از نظر گردشگران جذاب تلقی شده است
اشاره می کنیم:

  • تندیس اطلس: اطلسی می باشد که کره زمین را به تصویر کشیده و نمادی از دوران طلایی تاریخ هلند را نشان می دهد.
  • تندیس پوسایدون: پوسایدون نام یک خدای یونانی ملقب به پادشاه دریا بود که نماد ارتباط آمستردام با آب های دریا را در دل خود پنهان کرده است.
  • چهار عنصر در تالار شهروندان: واقع شده در قلب ساختمان؛ که به محض ورود، به بازدیدکنندگان حسی مانند شناور بودن بین زمین و بهشت دست می دهد که در کنار آن عناصر اربعه زمین یعنی: آب، خاک، آتش و هوا در طاق های هدایت کننده به سمت اتاق گالری ها به تصویر کشیده شده است.

    هلند


مسیریابی:

موزه ون گوگ/Van Gogh Museum

موزه ون گوگ همانطور که از اسمش پیداست، به آثار "ون گوگ" نقاش معروف هلندی و دیگر هنرمندان معاصرش اختصاص داده شده است. موقعیت این موزه در میدانی به نام "میدان موزه"  می باشد که در اطراف آن چندین موزه ی دیگر هنگام گذر قابل مشاهده است. همچنین شما هر آنچه که می خواهید در رابطه با "ون گوگ" و آثارش بدون تحقیق و جستجو بیشتر مطلع شوید؛ در این مکان پیدا می کنید. این موزه رتبه دوم را از نظر پر بازدید ترین موزه های هلند، از آن خود کرده است. بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه از ون گوگ و ... در این مجموعه قرار دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشد که در بسیاری از روزهای هفته ازدحام جمعیت به قدری زیاد است که ممکن است از نظر شما ناخوشایند بیاید که برای جلوگیری از وقوع این اتفاق می توانید در سایت اصلی این موزه بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه فرمایید!

VAN GOGH MUSEUM

مسیریابی:



باغ گیاه شناسی آمستردام/Hortus Botanicus Amesterdam

باغ گیاه شناسی آمستردام یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در دنیا می باشد که اگر از هر فردی در آمستردام هم پرس و جو کنید فورا به ذهنش خطور می کند و این مکان را به شما معرفی کند تا برای یکبار هم که شده بروید و از آنجا دیدن کنید! در ابتدا مدیریت این باغ بر عهده عده ای از فرهنگیان دانشگاه آمستردام گذاشته شد اما در سال 1987 هنگام توقف پرداخت هزینه های دانشگاه، این مجموعه ورشکسته شد ولی خوشبختانه عده ای از آن حمایت کردند. جدا از پیشینه مفصل این باغ؛ برای آن دسته از دوستانی که می خواهند اطلاعات خود را بیشتر کنند، جا دارد بگوییم، دو سالن در این باغ وجود دارد که یکی برای برگزاری کنفرانس ها و مراسم های مختلف قابل استفاده می باشد و در قسمت های دیگر به توضیح و تفسیر انواع گیاهان و درختان (همانطور که از اسمش میتوان حدس زد) پرداخته شده است. اگر می خواهید یک دید کلی از هر آنچه در این باغ می گذرد، داشته باشید؛ حداقل یک الی دو ساعت زمان برای بازدید از آن بگذارید!

hortusbotanicus

مسیریابی:

باغ وحش آرتیس رویال/Artis Royal Zoo

شاید بپرسید که چرا تاکیدمان برای معرفی جاذبه های گردشگری آمستردام صرفا به مکان هایی با قدمت طولانی و قدیمی ختم می شود اما نکته اینجاست که اگر همه سایت های گردشگری را هم زیر و رو کنید، متوجه می شوید که همیشه قدیمی ترین ها درصدر لیست جاذبه های این کشور گنجانده شده اند که باغ وحش هم مقوله ای جدا از این حقیقت در نظر گرفته نمی شود. بسیاری از افراد البته به دلیل اینکه بازدید از باغ وحش را امری ساده می دانند؛ اعتقاد دارند که باغ وحش ها اثر چندانی بر روی جذب گردشگر ندارد اما سخت در اشتباه اند!
این باغ وحش در مرکز آمستردام  واقع شده است و باغ وحشی معمولی تلقی نمی شود که بشود از کنارش عبور کرد بلکه، دارای آکواریوم و پلانتاریوم (محفظه شیشه ای دیزاین شده با گیاهان طبیعی) می باشد. همچنین این باغ وحش 27 ساختمان دارد که به عنوان حصار و یا محافظ برای حیوانات قرار داده شده است. ناگفته نماند که در سایت تریپ ادوایزر معروف هم در سال 2015 به عنوان "یکی از برندگان مقاصد برتر" انتخاب شده است!

artis

مسیریابی:

کلیسای قدیمی آمستردام/The Oude Church

می رویم سراغ کلیسای آودِ کرک یا قدیمی ترین کلیسای موجود که در طول تاریخ هلند بنا نهاده شده است. مساحت این کلیسا بالغ بر 3300 متر مربع می باشد و سقف این کلیسا، بزرگترین طاق چوبی قرون وسطی در اروپا است که تاریخ ساخت آن به سال 1390 برمی گردد. ابتدا فرض بر این بود که پرستشگاهی برای کاتولیک ها در نظر گرفته شود اما در سال های اخیر تبدیل به مکانی بی همتا برای پروتستان های هلند شد. در این کلیسا همسر نقاش معروف هلندی "رامبراند" دفن شده است که در صورت کنجکاوی اگر مایل به دیدن آن می باشید، در قبر شماره 29 اسم او حک شده است! در راهروی دست راست، پلاک برنزی در جهت گرامیداشت یکی از برجسته ترین آهنگسازان  و نوازندگان هلند؛ "یان پیترشون سوییلینک" نیز به چشم می خورد که برایتان ممکن است جالب باشد. پس همانطور که در عکس ها نیز مشاهده می کنید این مکان، بی شک پتانسیل جذب انواع گردشگر با هر روحیه ای را دارد تا با یک نگاه عاشق جلوه و قدمت آن بشود؛ فضایی خاص و تسخیرکننده!

OLD CHURCH OF AMSTERDAM

مسیریابی: 

مراکز خرید هلند

احتمالا اگر این چندمین بار سفرتان به مقصدی ناشناخته باشد، دستتان آمده است که خرید یک مشخصه اساسی و تا حدودی مهم است. همه افراد هیجان این را دارند تا بفهمند وسایل و کالاهای قابل فروش در دیگر کشورها و مراکز عمده خرید شامل چه چیزهایی می باشد! با بوکینگ به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه هر آنچه در جستجویش می باشید را پیدا کنید و این را به یاد داشته باشید که با اعتماد به ما پشیمان نخواهید شد!

shopping

خیابان کالور استرات/kalverstraat

این خیابان یکی از پرجنب و جوش ترین مکان ها برای خرید می باشد بطوریکه از فاصله دورتر نیز ازدحام مردم و گردشگران قابل مشاهده است. موقعیت این مکان در ادامه خیابان "دام و کالورسترات" می باشد که در قسمت مرکزی اش، فروشگاه برند معروف هلندی "مِکس" (Mexx) مشغول به کار است. در این خیابان شما اگر به دنبال سوغاتی ارزشمند برای عزیزانتان می باشید، یادآوری می کنیم که همه چیز از جمله لوازم آرایشی-بهداشتی و حتی وسایل خانه یافت می شود و مقدار کالاها به قدری زیاد است که شاید به ذهنتان زد تا وقت ارزشمند خود را محدود به این مکان کنید و سراغی از مراکز خرید دیگری را نگیرید!

KALVERSTRAAT

مسیریابی:

ماگنا پلازا/Magna Plaza

حالا بیایید تا برایتان از "ماگنا پلازا" بگوییم، جایی که از آن به عنوان مهمترین مرکز خرید آمستردام یاد می شود. شاید تعجب کنید که اگر این مکان نزد همه مطرح می باشد پس شکی در آن نیست که قیمت های اجناس و کالاها همگی سر به فلک کشیده اند! البته که اگر بخواهیم منصفانه و منطقی قیمت و کیفیت اجناس آن را با سایر فروشگاه های دیگر مقایسه کنیم، بالا بودن قیمتها بنظر آنقدرها هم بیراه نمی آید. افراد علاقه مند به صنعت فشن و مد هم بد نیست اگر سراغشان به این مکان افتاد، پیگیر خرید هایشان باشند زیرا حتما این مکان باب دلشان قرار خواهد گرفت. پوینت مثبت این مرکز خرید برای عده ای که در روزهای دیگر نمی توانند خریدی داشته باشند، این است که در روزهای یکشنبه و شنبه نیز بسته نمی باشد!

magna plaza

مسیریابی:

بلوئمن مارکت/Bloemenmarkt

در کشوری که سرزمینی پر گل، با گونه های خاص گیاهان شمرده می شود قطعا بازار گل آمستردام یا بلوئمن مارکت مکانی بی نظیر و بهشت مانند محسوب می شود. شما در این بازار لوازم خانگی و آرایشی-بهداشتی نمیبینید، پوشاک و کیف و کفشی برای فروش نیست اما با رفتن به این بازار گل پا به عرصه ای می گذارید که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید؛ محو تماشای آن خواهید شد. برای باغبان ها و کسانی که علاقه مند به باغبانی می باشند، هم این بازار طوری طراحی شده است که بتوانند اجناس مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنند. لوکیشن این مکان در امتداد کانال "سینگل" می باشد و اصولا هر هفته در روزهای شنبه و  چهارشنبه گل های جدید، جایشان را با گل های قدیمی عوض می کنند. قیمت گل های موجود در آنجا متغیر است اما از آنجایی که هلند قطب بین المللی گل و گیاه می باشد، می توانید مطمئن باشید که اجناسی با کیفیت و با قیمتی مناسب در آنجا به فروش می رسد.

bleomen market

مسیریابی:

خیابان لیجنبان/Lijnbaan

این خیابان قلب اقتصادی و تجاری شهر رتدام می باشد که هفت روز هفته دیده شده است مشتریان بی وقفه از آنجا خرید می کنند. جالب است بدانید که این مرکز خرید، اولین پیاده راه تاریخ در سرتاسر اروپا می باشد به طوریکه امروزه بر روی هر ماشینی بسته شده است. همچنین مرکز خریدی به نام "بیوستاورس/beaustraverse" یکی دیگر از مهمترین مراکز خرید در رتردام است که در نزدیکی این خیابان قرار داشته و شما می توانید بهترین پوشاک و لوازم آرایشی-بهداشتی را از آنجا بخرید!

lijnbaan

مسیریابی:

اوترخت سنترال/Utrecht Centraal

یکی از بزرگترین مراکز خرید در اوترخت هلند، اوترخت سنترال واقع در ایستگاه قطار می باشد. در این مکان شما می توانید با برترین برندهای هلندی که در آنجا مشغول به فعالیت هستند، آشنا شوید. همچنین فود کورتی در اوترخت سنترال تعبیه شده است که گردشگران می توانند از آنجا غذاهای خود را سفارش دهند و تایم محدودی را با دوستان و آشناییان بگذرانند. ضمنا یکی دیگر از شعبه های استارباکس هم در آنجا قرار گرفته است. از نظر دسترسی هم که بگوییم به نسبت در موقعیت خوبی قرار گرفته است و به سمت شهر در آنجا وسیله هایی نیز برای رفت و آمد مستقیم در دسترس همگان می باشد.

holland


مسیریابی:

رستوران در هلند

مشخصا جایی با این همه ابهت و زیبایی، عاری از رستوران و خوراک های لذیذ نمی باشد اما چه بهتر که با آشنایی قبلی به امتحان کردن آنها بپردازید.  
پس با بوکینگ همراه شوید تا شما را با آنها آشنا سازیم!

رستوران هلند

رستوران دالدر/daalder restaurant

این رستوران هر سبک غذایی، از اروپایی و هلندی گرفته تا غذاهای اصیل هلند را برایتان آماده می کند. اگر گیاه خوار هم باشید؛ چه بهتر! مشکلی نیست. این رستوران از رژیم غذایی مخصوص شما پیروی می کند و آپشن هایی را جلوی رویتان قرار می دهد تا انتخاب های به نسبت راحت تری داشته باشید. اما خب به ازای هر سفارش کاملی که در این رستوران، چه غذا چه دسر برایتان آورده می شود؛ بهایی برای پرداخت وجود دارد که تا حدودی قیمت ها کمی بالاتر از متوسط می باشد. رستوران دالدر قبلا یک کافه سنتی بین مردم هلند شناخته میشد اما در سال 2013 بنا بر تصمیم کارکنان خواست تا گستره فعالیت خود را گسترش دهد. در این رستوران سیستم رزرواسیون هم وجود دارد که قبل از آمدنتان حتما باید میزتان را رزرو کنید. از دیگر امکانات این رستوران می توان به خدمه خوش برخورد، پرداخت الکترونیک و فضای مناسب آن هم اشاره ریزی کرد.

daalder

مسیریابی:

رستوران مودِرس/ Moeders Restaurant

احتمالا در نگاه اول برایتان اسم این رستوران کمی عجیب آید یا قصد دارید معادلش را بدانید. نام این رستوران به معنای رستوران مادرها می باشد. بله درست است! این یعنی حتما باید به همراه مادران عزیزتان بروید چون بدون شک عاشق آن خواهند شد. چرا؟! چون که ردپای مادرها در تار و پود این رستوران دیده می شود! یعنی پشت در، داخل رستوران و حتی نحوه پذیرایی و سر میزها هم حضور گرمشان مشهود است.دیوارها هم با کلاژ عکس مادران از سرتاسر دنیا تزئین شده اند و هنوز هم جای دارد تا پر بشوند! اما خبر خوب این است که در این رستوران منوهای غذا، منصفانه و با کیفیت می باشند تا هر شخص که وارد این رستوران شد از پرداخت آن عاجز نماند! ارزان هم البته واژه ای نسبی است و این یعنی شما معادل 10 یورو باید بابت غذاهای سرو شده بپردازید! بله. 10 یورو ناچیز ...

moeders

مسیریابی:

رستوران آزمارینو/Restaurant Azmarino

اگر هوس کردید سراغ رستورانی را بگیرید که غذای آن چیزی به غیر از غذاهای هلندی باشد، این رستوران همان مکان ایده آل شما است. این رستوران یک رستوران آفریقایی می باشد که به محض سفارش، نانی به نام انجرا/Enjera را رایگان کنار غذایتان می آورند تا راحت تر لقمه بگیرید ولی نکته ناخوشایندی در رابطه با این رستوران وجود دارد که ممکن است آن را امری زشت بپندارید و آن این است که باید با دست غذاهایتان را نوش جان کنید! اما آنقدر هم برای خودتان بزرگش نکنید چون به محض امتحان کردن غذاهای آزمارینو، نظرتان عوض خواهد شد، به این دلیل که به بهترین روش ممکن پخت می شوند. از غذاهای لذیذ این رستوران می توان به بره سرخ شده، گوشت گوساله سرخ شده (از غذاهای ملی آفریقا) که با ماست سرو می شود، نام برد. در آخر از نوشیدنی های بومی آفریقا که در آنجا سرو می شود هم کمی بنوشید تا گوارای وجودتان شود!

azmarino

مسیریابی:

هتل در هلند

هتل و اقامتش! مسلما کمتر کسی در برنامه ریزی برای سفر دغدغه یک هتل خوب، شیک و اقتصادی را ندارد! به طور کل از بچه کم سن و سال گرفته تا بزرگسالان هر چقدر هم بی اطلاع از پروسه رزرو بلیط هواپیما خارجی و شرایط کنسلی هتل و ... باشند، می دانند که انتخاب هتل حائز اهمیت است چون در گذر عمر خود حداقل بعد از سه شب اقامت؛ ممکن است به اقوام و آشناییان خود آن هتل را معرفی کنند و طبیعتا این چرخه باعث محبوبیت هتل ها در آن کشور می شود. پس اگر خواهان یک تجربه خوب و اقامت تضمین شده می باشید؛ بوکینگ را فراموش نکنید.

هتل در هلند

هتل هیلتون آمستردام*****
Hilton Amesterdam

شاید نام هتل های زنجیره ای هیلتون برایتان آشنا به نظر رسد و شنیده باشید که در اقصی نقاط دنیا هتل های با کیفیت و با استانداردهای بالا را به مشتریان ارائه می دهد و از خوش شانسی شما هم شعبه ای در آمستردام تاسیس شده که در کانال نوردل-آمستر (Noorder-Ammester) قرار گرفته است.
از محبوب ترین امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره ای کرد:

  • مرکز تناسب اندام
  • رستوران
  • بار
  • چای ساز و قهوه ساز داخل هر اتاق
  • پارکینگ خصوصی
  • صبحانه عالی
    در ضمن اگر به دنبال نمای 360 درجه ای از آمستردام می گردید این همان هتل ایده آل شما است که نباید از آن به هیچ غافل شوید.
    شما می توانید این هتل را از اینجا به آسانی رزرو کنید. همچنین اگر به وبسایت خارجی بوکینگ هم سری بزنید متوجه می شوید که از 10، امتیاز  8.1 را کاربران فقط به دلیل امکاناتش رتبه بندی کرده اند!

    HILTON HOTEL

مسیریابی:

هتل وی فیزاوسترات****
Hotel V Fizeaustraat

شاید از عکس های این هتل اینطور برداشت کنید که هتلی گران قیمت به نظر رسد اما باید بگوییم که واقعیت این هتل به هیچ وجه آنطور که فکرش را می کنید، نیست. تازه برخلاف آن، یک هتل به صرفه و اقتصادی هم ازش یاد کرده اند. پس خیالتان راحت! به نظر ما این هتل برای کسانی که به دنبال محیط های سرسبز و به دور از هرج و مرج کلان شهر آمستردام می گردند، جای مناسبی است تا این هتل را برای اقامتشان در نظر بگیرند. در این هتل همچنین ترکیبی از مدرنیت و زیبایی های قرون گذشته کاملا مشهود است که بازگو خلاقیت معمار آن در طراحیش می باشد. پس به امکانات گفته شده زیر توجه کنید تا بعدها اگر به مشکلی هم برخوردید و یا به هر دلیلی این هتل را از لیستتان خط زدید، جریمه هنگفتی را متضرر نشوید!
این امکانات شامل: 

  • لابی شیک
  • وای فای رایگان
  • سرویس رختشویی (Laundry Service)
  • دسترسی آسان به مرکز شهر
  • لابی و رستوران پر زرق و برق
  • پارکینگ (که البته باید مبلغ جدایی پرداخته شود)
    برای رزرو این هتل اینجا را کلیک کنید.

    hotel v


مسیریابی:

هتل تله پورت آمستردام***
َAmesterdam Teleport Hotel


این هتل یک هتل بسیار جالب و به صرفه برای شما مسافران عزیز می باشد. چرا که در این مجموعه همه چی طراحی منحصر به فردانه خودش را دارد و از طرفی به محض ورودتان این سه کلمه را می توانید برایش توصیف کنید: باحال، راحت و شیک!
موقعیت این مکان نیز در مرکز آمستردام تعبیه شده است و شامل 141 اتاق می باشد که تایپ هر کدام از این اتاق ها با یکدیگر متفاوت هستند. یعنی: اتاق دبل، سینگل و ... یک ویژگی دیگری که این هتل را از بقیه هتل های آمستردام متمایز می کند؛ ورود و خروج حیوانات خانگی است که در این هتل ممنوعیتی برای آن تعریف نشده است. از امکانات جانبی "هتل تلپرت "می توان به موارد زیر هم اشاره داشت:

  • دوچرخه کرایی
  • مینی بار
  • تلویزیون
  • وای فای
  • بازی های ویدویی

    teleport hotel


مسیریابی:

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟