ایران

سفر به ارومیه

  • 27 آبان 1399

ارومیه یکی از شهرهای مهم در مرکز آذربایجان غربی میباشد. قبل از انقلاب نام این شهر به دلیل علاقه رضا پهلوی به آن "رضاییه" بوده است؛ اما مجددا در زمان انقلاب نام این شهر به ارومیه تغییر پیدا کرد. واژه ارومیه در زبان آشوری به معنای شهر آب است و همان طور هم که میدانید در ارومیه دریاچه ای وجود دارد که در گذشته بسیار وسیع و پر آب بوده، شاید به همین دلیل باشد که این شهر از دیرباز جزء سرسبزترین و آبادترین شهرهای ایران شمرده می شده است. همچنین ارومیه از نظر تاریخی، اقتصادی و تجاری نیز حائز اهمیت بوده بطوریکه شاید جالب باشد بدانید اولین مدرسه علوم پزشکی در آن تاسیس گردیده است.اگر قصد رفتن به ارومیه زیبا را دارید و نمی خواهید با وسیله شخصی سفر کنید، به قسمت فروش بلیط در بوکینگ سری زده و پس از مقایسه قیمتها، انتخاب خوبی را به خود هدیه دهید.

ارومیه

 

فرهنگ و زبان مردم ارومیه 

ارومیه جزء شلوغ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای ایران است که امروزه بیشترین ساکنین آن را ترک ها، کردها و مسیحیان تشکیل داده اند. زبان و گویش بیشتر مردم آن ترکی بوده اما طبیعتا بخاطر بودن ارامنه و کردها، بخشی از ساکنان آن هم به زبان ارمنی و کردی صحبت می کنند.

ارومیه

آب وهوای ارومیه 

ارومیه جزء شهر های سردسیر محسوب میشود البته باید گفت تابستان و بهاری همراه با آب و هوای معتدل و زمستانی توام با سرما و یخبندان دارد. طبق آمار کلی آلودگی هوا در این شهر بسیار کم است، پس بد نیست برای پناه بردن به آب و هوای مناسب هم که شده سری به این شهر بزنید.

زمستان در ارومیه

سوغات معروف ارومیه 

سوغاتی خریدن و سوغاتی دادن بخش مهمی از سفر کردن است! خصوصا از شهرها و کشورهایی که محصولاتی خاص خودشان دارند. در ارومیه زیبا نیز صنایع دستی و خوراکی های منحصر به فردی وجود دارند که پیشنهاد می کنیم حتما سراغشان را بگیرید.

سوغات در ارومیه

نقل 

 این خوردنی خوشمزه و یار شفیق چای یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سوغاتی های ارومیه می باشد. برای درست کردن آن ابتدا شکر را در حرارت بالا ذوب کرده سپس مقداری مغز و اسانس های طعم دهنده به آن اضافه و در اندازه های مختلف بسته بندی می کنند. نقل های خوشمزه ارومیه طعم های متنوعی از جمله بیدمشک، دارچین، زعفران، وانیل و گل محمدی دارند.

نقل

عرقیات ارومیه 

استان آذربایجان به دلیل داشتن آب وهوای مساعد گیاهان دارویی زیادی دارد که از آن ها میتوان عرقیات مناسبی تولید کرد. از مهم ترین این موارد می توانیم به عرق بیدمشک، بادرنجبویه، بهارنارنج، گلاب، خاکشیر، پونه، ترخون، شاتره، شوید، شنبلیله، گل گاوزبان، کلپوره، کیالک، کاکوتی، کاسنی، کرفس، مرزه، نسترن، پونه، یونجه، هفت گیاه و... اشاره کنیم.
بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر میکنند، حتما به عنوان سوغات و یا برای مصرف شخصی از این عرقیات خالص تهیه می کنند.

عرقیات

لوزانک

لوزانک یا باستیخ یک دسر بسیار خوشمزه و سالم ارومیه می باشد که در بین افراد بومی به عنوان یک شیرینی ثابت برای میهمانی و پذیرایی هایشان کاربرد دارد. این دسر از شیره انگور، نشاسته، گلاب و آب تهیه شده و بسیار دلچسب است.
در ارومیه بعد از نقل، لوزانک پرفروش ترین شیرینی محسوب می شود.

لوزانک

صنایع چوبی ارومیه 

از هنر های قدیمی این شهر میتوان به منبت کاری، قلم زنی و معرق کاری اشاره کرد. هنرمندان کارهای چشم نوازی روی جعبه های تزئینی، تابلوها و ظروف با استفاده از چوب گردو اجرا کرده و به معرض فروش می گذارند. جالب است بدانید آنها چوب مورد نیاز خود را در فصلهای پاییز و زمستان از سنندج تهیه میکنند که نقش و نگار خود چوبهای خام هم دیدنی است.

منبت کاری

فرش ارومیه 

بافت فرش های دستباف ایرانی که در همه جای دنیا شناخته شده و بسیار گران بها هستند در بعضی از شهرهای ایران یک هنر بومی محسوب میشود. فرش های ایرانی دارای طرح ها و رنگ های بسیار زیبایی هستند که بافتن آنها کار بسیار سختی هم می باشد. در ارومیه هم مانند باقی شهرهای آذربایجان فرش هایی با نقوش خاص و ریز توسط زنان و مردان بافته می شود که جدای از رواج دادن این هنر قدیمی ایرانی در تامین معیشت خانواده نیز بسیار اثرگذار است.
البته امروزه فرش دستباف به قدری گران شده است که ما به تماشای آن نیز راضی هستیم!

فرش

جاذبه های گردشگری ارومیه 

یکی از مهمترین اهداف هر سفری دیدن جاذبه های مقصد و آشنایی با پیشینه و فرهنگ آن می باشد. ارومیه زیبا نیز با داشتن جاذبه های فراوان می تواند مقصد گردشگری بسیار مناسبی باشد.


تالاب گلمرز

دریاچه ارومیه 

دریاچه ارومیه بین آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد و بزرگترین دریاچه کشور ایران به شمار میرود. این دریاچه از گذشته به علت بزرگی، عظمت و سرخی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، اما متاسفانه این روزها خبر از کم شدن آب آن موجب نگرانی های زیادی میان دوستداران طبیعت شده است. سه علت اصلی کم شدن آب دریاچه ارومیه

  • برداشت بی رویه و بیشتر از اندازه مجاز از آب این دریاچه
  • توسعه زیاد کشاورزی در اطراف آن
  • تغییرات اقلیمی
    می باشد.البته این روزها به علت بارش های مداوم حالِ دریاچه ارومیه خیلی بهتر است.
    جالب است بدانید به علت شوری بیش از حد آب این دریاچه هیچ نوع ماهی ای در آن زندگی نمیکند اما یکی از مهمترین زیست گاه های سخت پوست آرتمیا به شمار می رود! این سخت پوست غذای اصلی پرندگان مهاجری مانند فلامینگو، پلیکان، لک لک و... می باشند به همین دلیل دریاچه ارومیه یکی از توقف گاه های این پرندگان است.

دریاچه ارومیه 

موزه ارومیه 

یکی از جاذبه های مهم گردشگری در هر شهری می تواند موزه های معروف آن باشد. موزه ارومیه هم با وسعتی حدود 3000 متر در دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی مکانی بسیار مناسب برای علاقمندان به آثار تاریخی محسوب می گردد. این موزه که در سال 1346 تاسیس شده است یکی از کاملترین موزه های مردم شناسی ایران شمرده می شود.

موزه

موزه مردم شناسی 

در موزه مردم شناسی میتوانیم آثار تاریخی ای را ببینیم که به ما فرهنگ مردم گذشته و همچنین سبک زندگی آنها را نشان می دهد. در این موزه لباس هایی که مردم در قدیم می پوشیدند، ظروف و وسایلی که استفاده میکردند، سکه ها و خط هایشان و خلاصه هر آنچه که شما را با زندگی گذشتگان آشناتر کند، به نمایش گذاشته شده است.

مردم شناسی

موزه باستان شناسی ارومیه 

موزه باستان شناسی به 3 بخش پیش از تاریخ، تاریخی و اسلام تقسیم شده است. در این موزه آثاری از تپه های آذربایجان غربی  مانند گردنبندها، گوشواره ها، جعبه های جواهر استفاده شده و انواع نقره های فیروزه کوب و... به نمایش گذاشته شده است.

موزه باستان شناسی

مسیریابی:

پارک جنگلی شیخ تپه 

ارومیه دارای تفریحگاه ها و پارک های بسیار زیادی میباشد. مهم ترین و قدیمی ترین پارک این شهر، شیخ تپه است که وسعت آن 44هکتار می باشد. وجود سالن نمایشگاه های بین المللی، شهر بازی، درختان بلند و قدیمی از امتیازهای شیخ تپه میباشد.
روزانه افراد بومی و توریست های بسیاری برای گردش به این پارک جنگلی می روند.

پارک جنگلی شیخ تپه

مسیریابی:

دره قاسملو 

دره قاسملو یکی از بهترین دیدنی های ارومیه است که بسیار هم مورد توجه گردشگران قرار دارد. این دره با نامهای خان دره سی و شهدا نیز معروف است و در 35 هزار هکتار با فضایی صخره ای یکی از بهترین مکان ها برای کوهنوردی و صخره نوردی می باشد. وجود دو رودخانه ای که از داخل این دره می گذرند سبب سرسبزی و پوشش های گیاهی زیبایی در آن شده است. شاید فکر کنید عبور از این دره و کوهنوردی در آن بسیار راحت است اما اینطور نیست! مسیر دره قاسملو در بعضی جاها بسیار صعب العبور است اما بسیاری از طبیعت گران حرفه ای این سختی را به جان می خرند تا به آبشار زیبایی که در دل این دره پنهان شده است برسند. دره قاسملو زیستگاه تعدادی گونه های کمیاب از حیوانات می باشد و به همین دلیل شکار کردن در آنجا ممنوع است!

قاسملو

مسیریابی:

پیست اسکی خوشاکو ارومیه 

یکی از پر طرفدارترین کارها در فصل زمستان بی شک اسکی کردن است! اگر اهل ورزش های زمستانی باشید در سفر به ارومیه می توانید اسکی کردن در یکی از بهترین پیست های اسکی شمال غربی کشور را تجربه کنید. "پیست اسکی خوشاکو" با شیب مناسبی که دارد یکی از امن ترین ها می باشد. این پیست اسکی در 30 کیلومتری ارومیه، در منطقه راژان و در روستای خوش آب و هوایی به نام خوشاکو قرار دارد. در فصل زمستان و در زمان بارش برف شما می توانید یکی از بهترین منظره های سفید دنیا را از این پیست ببینید و پاک ترین هوا را نفس بکشید. پیست اسکی خوشاکو در تابستان نیز دائر است و شما می توانید اسکی روی چمن را آنجا تجربه کنید.

خوشاکو

مسیریابی:

مراکز خرید ارومیه 

مگر میشود سفر برویم ولی خرید نکنیم؟ قطعا خیر! هر شهری در کنار جاذبه های گردشگری و دیدنی خود مراکز خریدی هم دارد که حجت سفر را برای مسافر تمام کند! در ارومیه نیز مراکز خرید مدرن و سنتی بسیاری وجود دارد که پیشنهاد میکنیم حتما سری به آنها بزنید.

خرید

بازار قدیم ارومیه 

بازار قدیمی یکی از بناهای تاریخی و قدیمی ارومیه می باشد که از دوران صفویه به یادگار مانده است. این بازار بعد از گذشت اینهمه سال همچنان قلب اقتصادی ارومیه است. بازار قدیم در بافت قدیمی شهر و خیابان امام واقع شده و معماری فوق العاده زیبا و چشم نوازی دارد. سقف های گنبدی شکل آن، راسته ها و تیمچه هایی که در آنها انواع و اقسام کالاهای مختلف به فروش می رسد؛ مورد توجه هر گردشگری قرار میگیرد. در سفر به ارومیه حتی اگر خریدی هم ندارید به این بازار سر زده و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید.

بازار ارومیه

مسیریابی:

مجتمع تجاری میلاد نور 

از محالات است در بین مجتمع های تجاری معروف ارومیه، نام میلاد نور به گوش کسی نخورده باشد. یکی از علت های اصلی محبوبیت این مجتمع، وجود برند های ترک با قیمت های مناسب است. مجتمع تجاری میلاد نور در 6 طبقه طراحی شده و دارای یک کافی شاپ بزرگ و رستوران است که بتوانید گرسنگی و خستگی بعد از خرید را  برطرف کنید. یکی از مسائلی که توجه گردشگران را به این مجتمع تجاری جلب میکند، نمای متفاوت و جالب آن است.
شما در میلاد نور ارومیه می توانید کیف، کفش، پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی و... را به راحتی تهیه کنید.

میلاد نور ارومیه

مسیریابی:

مجتمع تجاری تورک مال ارومیه 

تورک مال ارومیه یکی از لوکس ترین و بزرگترین مجتمع های تجاری در استان آذربایجان غربی است که در 5 طبقه ساخته شده و دارای یک هایپرمارکت بسیار بزرگ نیز می باشد. در این مجموعه فروشگاه های متعددی وجود دارند که بعضی از آنها مانند دفاکتو که یک برند عالی ترک است خیلی مورد توجه قرار دارد. این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی زیادی از جمله پارکینگ، شهربازی، دنیای کودک، هایپر مارکت، رستوران، فودکورت و کافی شاپ می باشد. درارومیه به مجتمع تجاری تورک مال، سیتی سنتر هم می گویند و بیشتر بومی های آن مایحتاج روزانه خود را از هایپر مارکت آن که در طبقه منفی 1 قرار دارد و یکی از شعبه های فروشگاه رفاه است، تهیه می کنند. در این مرکز خرید می توانید کیف و کفش های بسیار عالی با قیمتهایی مناسب بخرید.

ترک مال

مسیریابی:

غذاهای معروف ارومیه 

ارومیه جزء شهرهایی است که دارای غذاهای متنوع بسیاری می باشد. دیزی، کباب، کوفته، دلمه و انواع آش های خوشمزه این شهر می تواند، سفره بسیار لذیذی را برای شما مهیا سازد. خانمهای ارومیه مانند اکثر خانمهای ایرانی دارای دستپخت خیلی خوبی هستند پس شاید خیلی هم بی دلیل نباشد اگر اکثر غذاهای این شهر خوشمزه باشد.

غذا

گوزلمه 

یکی از غذاهای معروف ارومیه که در مدت زمان بسیار کوتاهی طبخ می گردد گوزلمه است. واژه گوزلمه در زبان ترکی یعنی آسان و منتظر نباش که بسیار مناسب این غذا است. مواد تشکیل دهنده گوزلمه تخم مرغ، ماست و سیر است که برای درست کردن آن تخم مرغ ها را در تابه ای سرخ میکنیم، ماست را هم با مقدار کمی آب در قابلمه دیگری حرارت می دهیم تا غلیظ شود. سپس تخم مرغ را داخل ظرف ریخته ماست را روی آن میریزیم و سیر رنده شده را به آن اضافه میکنیم. امتحان کنید! قطعا خوشتان می آید.

گوزلمه

آش کلم 

در آذربایجان انواع آش ها وسوپ های بسیار خوشمزه ای درست می شود. یکی از خوشمزه ترین های آنها آش کلم است که با بلغور، برنج، پیاز، کلم برگ، رب گوجه فرنگی و نعنا درست می شود. 
در ارومیه برای خوشمزه تر شدن این آش آن را با سماق یا آبغوره میل می کنند.

آش کلم

ارومیه خورش 

یکی از معروف ترین، غذاهای محلی آذربایجان غربی ارومیه خورش است که در برنامه غذایی تمام خانواده های ارومیه جایگاه ویژه ای دارد. ارومیه خورش یک غذای مجلسی و لذیذ است که همیشه سر سفره مهمان حضور دارد. ترکیبات آن شامل گوشت، لوبیا چیتی، بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز و غوره است که طعم خیلی خاص و خوشمزه ای را به وجود می آورد. ارومیه خورش را با برنج کته سرو می کنند.

ارومیه خورش

رستوران های معروف ارومیه 

رستوران گردی یکی از بهترین تفریحات در هر سفری می باشد که می تواند حال شما را خوب کند. وعده هایی که در سفر میل می کنیم آنچنان خودشان را در ذهن ما حک می کنند که تا مدتها بعد هم گاهی به هم می گوییم "چه کبابی بود"، "عجب دیزی خوبی خوردیم"! پس انتخاب رستوران مناسب در سفر بسیار مهم است.

رستوران

رستوران سنتی کشکول 

رستوران کشکول از معروفترین وشلوغ ترین رستوران های ارومیه به شمار می آید. فضای دلنشین، ظرف های مسی و موسیقی سنتی از جمله امتیاز هایی می باشد که این رستوران را متمایز کرده است. البته مهمترین دلیل استقبال و شلوغی رستوران کشکول قطعا کیفیت و طعم غذاهای آن است که حرفی برای شما باقی نمیگذارد. شما می توانید قبل از رسیدن به رستوران با تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کنید تا به محض ورود غذای شما حاضر باشد. در منوی کشکول تمام غذاهای سنتی مانند قرمه سبزی، کوفته، باقالی پلو با مرغ یا ماهیچه، دلمه و... دیده می شود اما بین خودمان بماند به هیچ وجه نباید از دلمه های آن چشم پوشی کنید.

کشکول

مسیریابی :

رستوران فلامینگو 

در شهر ارومیه زمانیکه هوس خوردن کباب کردید حتما به سراغ رستوران فلامینگو بروید. این رستوران یکی از بهترین کباب های زندگیتان را به شما می دهد چرا که تمام کباب های خود را از گوشت های کاملا تازه و با کیفیت درست می کند. برنج های این رستوران صد در صد ایرانی بوده و پاتوق خود بومی های ارومیه نیز می باشد. مردم ارومیه عقیده دارند فلامینگو از معدود رستوران هایی است که در تمام این سالها ذره ای از کیفیت غذای آن کم نشده و همچنان مانند روزهای اول عالی می باشد.

فلامینگو

مسیریابی:

رستوران قاز ماخ

اصلا شکی در این موضوع نیست که ته دیگ یکی از بهترین و محبوب ترین قسمتهای غذا برای هر ایرانی است!
پس اگر شما هم علاقمند به خوردن ته دیگهای خوشمزه هستید قاز ماخ را فراموش نکنید. قاز ماخ در زبان ترکی به معنای ته دیگ است و همانطور که از نامش مشخص است برنج هایی که برای شما سرو می شود همراه با ته دیگ های برشته، متنوع و لذیذ است!
این رستوران دکوراسیون بسیار شیک و فضای آرامی دارد و کاملا مناسب گذراندن چند ساعت در آرامش می باشد.

قاز ماخ

مسیریابی :

هتل های معروف ارومیه 

یکی از مهمترین بخش های هر سفری مسئله اقامت آن می باشد. بعد از گذراندن یک روز شلوغ و پر تحرک قطعا استراحت و آرامشی که در یک هتل مناسب می توانید به دست بیاورید، برای شروع روز بعدتان بسیار مهم است.
ما در بوکینگ شما را برای انتخاب یک هتل مناسب یاری می کنیم.

هتل

هتل آنا ارومیه *****

هتل آنا یکی از هتل های پنج ستاره و تازه تاسیس شهر ارومیه می باشد. این هتل دارای امکانات تفریحی و رفاهی از جمله: سالن ماساژ، سالن ورزشی، باشگاه بیلیارد و پلی استیشن است که می تواند اوقات خوشی را برای شما فراهم کند. در این هتل فروشگاهی مخصوص خرید سوغاتی وجود دارد که باعث می شود با خرید از آن در وقتتان صرفه جویی کنید.
هتل آنا در 21 طبقه ساخته شده و اتاقهای آن بسیار شیک و مجهز هستند. حتی شما می توانید داخل اتاق خود غذای دلخواهتان را طبخ کنید!
از دیگر امکانات این هتل 5 ستاره می توانیم به سالن کنفرانس، آسانسور، اینترنت، کافی شاپ، رستوران، کافی نت، پارکینگ، لابی، تاکسی سرویس، استخر، حمام ترکی، سونا، خشکشویی، آرایشگاه، اعلام حریق، جکوزی، صندوق امانات و... اشاره کنیم.

هتل آنا

مسیریابی:

هتل بین المللی پارک **** 

هتل بین المللی پارک ارومیه یکی از مناسب ترین هتل های 4 ستاره ای است که در ایران می توانید تجربه کنید. این هتل در سال 1388 در 7 طبقه و 75 اتاق ساخته شد و دو رستوران با غذاهای ایرانی و فست فود نیز در آن راه اندازی گردید.
هتل بین المللی پارک لوکیشن بسیار مناسب و خوبی داشته و به جاذبه هایی مانند مسجد جامع ارومیه، کلیسای حضرت مریم، پارک جنگلی، موزه ارومیه و بازار قدیم نزدیک است.
از دیگر امکانات این هتل می توانیم به لابی، آسانسور، اینترنت، پارکینگ، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، سالن کنفرانس، نمازخانه، خشک شویی، کافی شاپ، جکوزی، اعلام حریق، خودپرداز، سونا، لیدرهای مجرب و... اشاره کنیم.

هتل پارک

مسیریابی:

هتل مروارید ارومیه ***  

این هتل 3 ستاره در مرکز شهر بنا شده و میهمانان آن  به راحتی می توانند، پیاده به اکثر مکان ها و مراکز خرید بروند.
هتل 3 ستاره مروارید دارای 36 اتاق و ظرفیت 120 نفر میباشد و کارکنان آن زبان انگلیسی را به خوبی می دانند که این امر باعث می شود بسیاری از مسافران خارجی علاقمند به رزرو اتاق در این هتل باشند.
در هتل مروارید ارومیه یک رستوران وجود دارد که در آن انواع غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی سرو میشود. غذاهای این رستوران توسط یک سرآشپز ماهر طبخ شده که باعث استقبال خوب مسافران از رستوران شده است.
از دیگر امکانات آن می توانیم به پارکینگ، کافی شاپ، کافی نت، روم سرویس، اینترنت رایگان، آسانسور، لابی، صندوق امانات و... اشاره کنیم.

هتل مروارید

مسیریابی:





 

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟