ایران

سفر به لرستان

استان لرستان از استان های غربی کشور ایران است که یکی از استان های پرجمعیت به حساب می آید. از نظر زیبایی؛ یک استان منحصر به فرد در کشورمان محسوب می شود که طبق سرشماری صورت گرفته، بیستمین شهر بزرگ دنیا می باشد. 

این استان به چندین شهر جداگانه تقسیم شده است که برخی از آنها عبارتند از: خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دورود و... خرم آباد مرکز این شهر است و همانطور که از نام آن مشخص است، به جایی نسبت داده می شود که مکانی خرم و خوش آب و هواست. دلیل معروفیت لرستان به آبشارهایش است و بر اساس تحقیقاتی که روی این محل صورت گرفته، باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که نخستین سکونتگاه های قدیمی بشر در این منطقه بوده است. از دیگر ویژگی های ممتاز لرستان به جاذبه های متعدد طبیعی آن میتوان اشاره کرد. علاوه بر آن بیست درصد از آب های کشور در این مکان گنجانده شده است. پس علاقه مندان به مکان های تاریخی و طبیعت بکر با ما در بوکینگ همراه شوید تا علاوه بر معرفی جاذبه ها، مراکز خرید، رستوران ها و ... بهترین نرخ بلیط هواپیما برای سفر به لرستان را در اختیارتان بگذاریم.

لرستان

آب و هوای لرستان

از نظر آب وهوا ؛ لرستان شرایط آب و هوایی متغیری دارد. به طور مثال اگر قسمتی از هوای آنجا سرد باشد در قسمت دیگر به طور کلی متفاوت است. طوریکه فکر میکنید در یک زمان در دو جای مختلف قرار گرفته اید. به همین دلیل است که میگویند آب و هوای آنجا چهار فصل است! اما اگر بخواهیم خود خرم آباد را زیر نظر داشته باشیم، آب و هوای به نسبت معتدلی دارد. پیشنهاد ما به شما برای سفر به لرستان، بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه است. ماهی که به قول بسیاری زیباترین و سرسبزترین ماه بهار است و رنگ های طبیعت در چشم ها جلوه بیشتری دارد!

لرستان

غذاهای لرستان

در رابطه با غذاهای لرستان میخواهیم ببینیم که آیا غذاهای این محله نیز به مانند فرهنگشان همانقدری که میگویند زبانزد مردم است یا خیر؛ در جواب باید گفت؛ بله درست است! به مانند قدمت طولانی که این استان دارد چنین برداشتی میتوان کرد که فرهنگ غذایشان، غنی و سرشار از خاصیت ها است. در ادامه با ما همراه شوید تا مختصرا برایتان به انتخاب بوکینگ به چند مورد از غذاهای پرطرفدار لرستان اشاره ای داشته باشیم.

لرستان


چلو گوشت (زیر برنجی)

چلو گوشت یا زیر برنجی یک غذای خوشمزه محلی خرم آباد است که از آن بیشتر در مناسبت های ویژه مثل عروسی و اعیاد استفاده می کنند که بنابر نظرات، یکی از غذاهای مورد علاقه اهالی لرستان محسوب میشود. توجه داشته باشید که در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با طرز تهیه این غذای لذیذ آشنا کنیم. مواد لازم آن گوشت گوسفند به مقدار 500 گرم و یک عدد استاک گوشت (عصاره گوشت) به همراه پیاز و سیر، زعفران، کره، آبلیمو و آب جوش به اندازه 4 لیوان می باشد. ابتدا گوشت را درون قابلمه گذاشته و با حرارت بالا هر دو طرف آن را تفت می دهیم تا زمانی که گوشت ما تغییر رنگ دهد. بعد از آن ادویه ها را اضافه کرده و دوباره تفت میدهیم. سپس پیاز و سیر خورده شده را اضافه کرده و آب جوش را به مقدار لازم ( معمولا 3 یا 4 لیوان) میریزیم. به همین ترتیب زعفران و آبلیمو را به غذا اضافه کرده و روی شعله متوسط می گذاریم تا حسابی جا بیوفتد و به اصطلاح مَشت شود. همچنین شما اگر قصد پختن این غذا را در خانه دارید؛ احیانا اگر روغنی در دسترس نبود از جایگزین آن یعنی کره حیوانی استفاده کنید. همچنین بنابر سلیقه خودتان، آب گوشت را میتوانید کم یا زیاد کنید. غذا حاضر است؛ بفرمایید میل کنید!

لرستان


خورش قلیه ترش لری

کلمه قلیه به دوران صفویان برمیگردد و در عربی به معنای تکه های گوشت است. نام این کلمه با خطه جنوب ایران گره خورده است که در این نقطه به وفور دیده می شود. این غذا اصولا با گوشت گوسفند پخته می شود اما اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد می باشید که در خورش ترجیحتان بر مرغ است، خوشحال باشید که در این غذا میتوانید از مرغ نیز بهره ببرید.در ترکیب اصلی خورش قلیه از موادی مانند سیب زمینی، رب انار ترش، شیرهء تمبر هندی یا آب ذغال اخته به همراه ادویه هایی مانند نمک، فلفل و زردچوبه به کار برده می شود. این خورش تزئین خاصی ندارد و فقط کافی است شما آن را در ظرف مناسبی بگذارید و در آخر با زعفران روی برنج را طبق سلیقه خودتان تزئین کنید.

قلیه ترش لرستان

آش ترخینه

این آش جزء رده غذاهای آبکی می باشد که ماده اصلی آن از کشک و بلغور گندم به همراه سبزی های کوهی می باشد. اگر قصد سفر به خرم آباد را دارید بهتر است که در وهله اول سراغ این آش را بگیرید و هرچه زودتر امتحانش کنید تا از دستتان در نرود. یکی از ویژگی های جالب آش ترخینه این است که درست کردن آن خیلی زمانبر نیست و برای سلامتی شما حکم یک غذای مقوی را دارد. این آش مخصوص لرستان است که در هیچ کجای دنیا به مانند آن را هرگز نمی توانید پیدا کنید. پس در ادامه هوشیار باشید تا برای شما عزیزان از فرمول خاص آن رونمایی کنیم! مواد لازم شامل: 3 عدد ترخینه، 200 گرم اسفناج، 5 عدد شلغم کوچک و 3 عدد سایز بزرگ می باشد که در کنار آن به مقدار لازم نعنا داغ و پیاز داغ، در کنار خود داشته باشید. قبل از پختن فراموش نکنید تا ترخینه ها را به مدت یک ربع خیس کنید. برای درست کردن این غذا؛ عدس را به صورت جداگانه پخته و پیاز را سرخ میکنیم و به همراه ترخینه روی شعله میگذاریم تا از هم باز شود. در مرحله بعد، عدس و سبزیجات پخته شده را به آش اضافه کرده و برای طعم دهی به غذا، ادویه جات را اضافه میکنیم. غذای شما آماده است. لذت ببرید!

ترخینه

 

جاذبه های گردشگری لرستان

این استان جایگاه آثار باستانی و تاریخی می باشد که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و طبیعت بکرش به آن لقب عروس طبیعت ایران داده اند. از آبشارهایش گرفته تا غارها، مساجد، قلعه ها و بازارهای سنتی که همگی این موارد پوینت های مثبتی تلقی می شود که به محض خالی شدن آخر هفته، سری به آنجا زده و به همراه دلبند یا خانواده تان سفری برای خود ترتیب دهید! با ما همراه شوید تا در صورت کنجکاوی؛ شما را با این اماکن آشنا کنیم.

جاذبه کلی لرستان

 

قلعه فلک الافلک

اگر بخواهیم معروف ترین اثر تاریخی لرستان را نام ببریم، رتبه اول به قلعه فلک الافلاک تعلق دارد مکانی که پر ازدحام ترین نقطه توریستی واقع شده در خرم آباد محسوب می شود و درصدر لیست جاذبه های خرم آباد قرار گرفته است که توریست های زیادی سالانه این مکان را در اولویت سفر خود قرار میدهند. نام دیگر فلک الافلاک، قلعه دوازده برجی می باشد که در طول تاریخ سه چهار باری نامش دستخوش تغییرات قرار گرفته است. زمان ساخت این قلعه به عهد ساسانیان برمیگردد که در فهرست آثار ملی ایران نامش به وضوح دیده می شود. موقعیت جغرافیایی این مکان نیز در مرکز لرستان می باشد که دسترسی آن را دو برابر راحت تر میکند. از دیگر ویژگی های جالب آنجا بد نیست بدانید در هر نقطه از خرم آباد که قرار گرفته باشید، مشرف به قلعه فلک الافلاک است و تقریبا از هر جایی قابل مشاهده می باشد. پلان این قلعه هشت ضلعی؛ متقارن و به صورت مستطیل شکل درآمده است. ضمنا، برای طرفداران پرو پاقرص این قلعه که قصد دارند بازدید دوباره ای از موزه داشته باشند، توصیه می شود بعد از یک گشت و گذار کامل حداقل به مدت نیم ساعت، از موزه مردم شناسی که در رابطه با آداب و رسوم مردم لرستان برای انظار عمومی گلچین شده است؛ بروند!

فلک الافلاک

 

آبشار گریت

احتمالا میدانید خرم آباد لیست بلندی از آبشارهای دنیا را در خود جای داده است و برایتان این سوال پیش می آید که چه چیزی درون آبشار گریت نهفته است که انقدر میتواند جذاب باشد؟ پاسخ ما به این سوال این است که علاوه بر طبیعت زیبا و دیدنی آن، دسترسی خوبی به وسیله نقلیه عمومی دارد و همه افراد با هر رده سنی از خردسال گرفته تا افراد کهن سال میتوانند به بازدید ازین آبشار بپردازند. نام دیگر این آبشار که از زبان محلی اقتباس شده است "تاف هفت چشمه" می باشد که علت نامگذاری آن، هفت چشمه کوچک به هم پیوسته آبشار است. پیشنهاد ما به شما برای بازدید ازین منطقه فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه می باشد که گل ها شکفته و آب و هوای این ناحیه بهشتی خالص میشود! آبشار گریت تفریحاتی نظیر: آب بازی در حوضچه های آبشار و پیک نیک کنار رودخانه های آبشار می باشد. در فاصله چند کیلومتری آبشار جلوتر که قدم برمی دارید، روستایی به همین نام واقع شده که باید تا رسیدن به آنجا، یک ساعت زمان خود را به پیاده روی اختصاص دهید. پیشنهاد ما به شما عکاسان حرفه ای و مجرب این است که اگر دنبال شکار کردن لحظه های خوب در طبیعت هستید و قصد گرفتن عکس های کیفیت بالا با رزولوشن قوی را در سر دارید این است که برنامهء خود را برای فصل بهار و تابستان جوری ترتیب دهید تا به مشکل زود تاریک شدن هوا و نبود نور کافی برنخورید!

گریت


بام لرستان نگین گردشگری خرم آباد

این بام در مرکز خرم آباد واقع شده است که در سال های اخیر، خود را در بین قلب مردم خصوصا اقشار جوان جای داده است. پروژه ساخت این بنا به سال 1389 دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد برمیگردد که به اجرای کامل درآمد. فاز اول این پروژه توسط حبیب الله دهمرده؛ استاندار لرستان با هدف کاشتن نهال و احداث راه های دسترسی به نقاط مختلف شروع شد. قبل از تصمیم نهایی برای نامگذاری این پروژه فرض بر این بود که اسم آن، چهارده معصوم باشد که در نهایت تغییر نام داد. نکته ریزی در رابطه با این بام وجود دارد که هر کسی از وجود آن مطلع نیست و آن به علت قرارگیری این بام در کوهی به نام مدبه میباشد که از هر جهتی عاری از پیدایش هرگونه پوشش گیاهی طبیعی است. اضافه شود که در این ناحیه شما به هیچ وجه نگران محدود شدن این مکان صرفا به بامش نشوید و مطمئنا اگر رویه ما را در سفرتان قبول دارید خیالتان راحت! ناامیدی در کار نیست. از امکاناتی که برای شما گردشگران گرامی تدارک داده شده میتوان به مواردی مانند کافی شاپ، آمفی تئاتر، پارک آبی بزرگ، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی نام اشاره داشت. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد بام لرستان برای کسانی که علاقه به نجوم و ستاره شناسی دارند، وجود مکانی به نام رصدخانه کاسپین است که 24 ساعته شب و روز قابلیت رصد آسمان و پدیده های آن با هماهنگی با مسئول مربوطه میسر است. مطمئن باشید از رفتن به آنجا هرگز پشیمان نخواهید شد و تا مدت های مدید خاطرات این مکان شما را تسخیر میکند!

بام لرستان


مراکز خرید لرستان

همانطور که در جریان می باشید خرید کردن یکی از ارکان اصلی هر سفری به حساب می آید به خصوص که در سفرهای داخلی بخش عمده ای از گردشگران با این هدف به سوی مقصد انتخابی خود حرکت میکنند که تعدادشان نیز آنچنان ناچیز نمی باشد! نبود توجه کافی یا هر دلیلی مثل غریبگی در آن ناحیه ممکن است شما را سردرگرم کند ولی خب دست و پای خود را گم نکنید! شما با بوکینگ در جای درستی اعتماد خود را سرمایه گذاری کردید!  با ما در ادامه همراه شوید.

lorestan


بازار خرم آباد

این بازار یکی از بازارهای سنتی خرم آباد محسوب میشود که پیشینه طولانی از زمان سلسله قاجاریان تا به الان دارد. در ابتدا این بازار به کاروانسرایش شناخته می شد و برای استراحت کاروانیان که در آنجا رفت و آمد داشتند، مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر از این بازار به عنوان پر ازدحام ترین بازار لرستان یاد میشود که "بازار طلافروشان" و "بازار میررضا" از دیگر اسامی شناخته شده آن به حساب می آیند. برای مردم این شهر، این مکان جزء آثار تاریخی ارزشمند تلقی می شود که قلبا با تمام وجود به آن افتخار میکنند. این بازار دارای دو در ورودی است که یکی در قسمت شمال و دیگری در بخش جنوبی آن واقع شده که دانستن آن هنگام عبور از انبوه جمعیت شما را به ناکجا آباد نمیکشد!

بازار لرستان

مجتمع تجاری گردشگری بعثت

این مجموعه زیرمجموعه مجتمع های مدرن خرم آباد است که اگر شما علاقه مند به مراکز خرید با تم مدرن هستید؛ این مکان صددرصد به شما توصیه میشود تا برای یکبار هم که شده به دیدن آن بروید. این مجتمع یک مکان بزرگی است که دارای 130مغازه شامل: صنایع دستی، طلا و جواهرات و حتی انواع پوشاک برای بچه سال تا بزرگترین سایز در آنجا عرضه میشود. برای افراد زودجوش و دارای روحیه هیجانی، مکان پیشنهادی ما شهربازی نزدیک آنجا است که در درون مجتمع واقع شده است. افراد میانسال و کسانی که از مشکلات زانو و گردن رنج میبرند نیز لازم نیست دغدغه پله های طاقت فرسا را داشته باشند چرا که راه حلی برایشان مانند دستگاه پله برقی و دو آسانسور مخصوص حمل بار، در نظر گرفته شده است تا از خرید کنار اقوام و آشنایان خود لذت ببرند! البته پرداختن به این موضوع که فروشندگان این مجتمع با مشتریان به خوبی برخورد میکنند و تمام راهنمایی ها را به نحو احسنت انجام میدهند خالی از لطف نمی باشد. از دیگر نقاط قوتی که شما را در طول بازدید درامان نگه می دارد سیستم ضد زلزله قوی تعبیه شده در این مرکز خرید است که در صورت بروز زلزله شما را در هر زمان آماده سازد. بد نیست که در صورت گرسنگی و از دست رفتن انرژیتان، سری هم به فودکورت زده و برای خود نوشابه باز کنید!

بعثت

 
کیف و کفش شادی

اگر در لرستان به دنبال وسایل چرمی و مصنوعات آن مانند لباس، کیف و کفش میگردید و دوست ندارید پولتان هدر یک مشت جنس بی کیفیت و ارزان قیمت برود، بنابر نظر مشتریان که امتحانش را پس داده است، بهتر است به این مرکز خرید که در چهار راه فرهنگ واقع شده است بروید زیرا قیمت ها همه مقطوع و با هر سبک و سلیقه ای؛ جور می باشد!

کیف و کفش

 

رستوران در لرستان

همانطور که در بالا اشاره ای به انواع غذا در لرستان کردیم؛ اکنون میخواهیم به دنبال برترین رستوران های موجود در این ناحیه بپردازیم. متاسفانه امروزه سایت های زیادی اطلاعات غلطی را راجع به رستوران های مختلف بنابر تبلیغاتی عمل کردنشان به ما میدهند که بدون شک چنین رویه ای در خور شخصیت ما نمی باشد و هر آنچه که واقعا ارزش پول و وقتتان را داشته باشد یقینا به شما معرفی می کنیم! 

لرستان

 

مجموعه تاریخی حمام گپ

مجموعه تاریخی حمام گپ علاوه بر اینکه یک مجموعه تاریخی باشکوهی محسوب می شود، درون آن نیز یک رستوران تعبیه شده است که در  این مجموعه انواع غذاهای ایرانی و فست فود سرو می شود. اما به طور کلی قیمت کباب ها در مقایسه با پیتزاهای آن ارزانتر است البته زود قضاوت نکنید! در این مجموعه منوهای غذا همگی قیمت هایشان واقعی و مقرون به صرفه می باشد. شما اگر بعد از یک روز طولانی بخواهید در یک جای دنج و فضای آروم ریلکس کرده و در کنار آن میان وعده ای را میل نمایید؛ کافی شاپ آنجا 24 ساعته برای سرویس رسانی به شما آماده خدمت است. موسیقی زنده و شاد به همراه ریتم های دلنواز نیز میتواند شما را از دغدغه های روزمره زندگیتان به دور و انرژی شما را بازسازی کند! 

رستوران گپ

فست فود چینو 

در این بخش درباره فست فود چینو برایتان میخواهیم نقل قول کنیم که فست فود بازان حرفه ای نباید به هیچ وجه این مکان را دست کم بگیرند!  علیرغم پایین بودن سطح قیمت بین گردشگران داخلی و خارجی، این فست فودی توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. همانطور که از اسم فست فود معلوم است  انواع برگر، پیتزا و سوخاری در کنار سالاد فصل و انواع نوشیدنی ها در منوی آنها وجود دارد که به مشتریان ارائه می دهند. اگر از دورهمی با دوستان و آشنایان همواره خاطره ای خوش در ذهن دارید، این مکان مناسب روحیه برونگرایی و گرم شما می باشد. فست فود چینو شعبه خرم آباد از نظر رسیدگی به شکایات بسیار دقیق و اصولی کار میکند و این یک ویژگی بارزی است که به محض ورود به آنجا توجهتان را جلب میکند.

چینو

 

رستوران یلدا

اگر در شهر خرم آباد به دنبال یک رستورانی میگردید که در سراسر لرستان از آوازه خوبی برخوردار باشد قطعا پیشنهاد ما به شما رستوران یلدا است که به خاطر داشتن غذاهای خوش طعم ایرانی و محلیش باب میل مردم قرار گرفته است. واضح است که علاوه بر داشتن طرفداران متعدد در بین مشتریان چه داخلی چه خارجی، از تنوع غذایی مطلوبی نیز برخوردار است. در این رستوران شعار اصلی رضایت مشتری است که پرسنل های آنجا سعی در به تحقق پیوستن این شعار می باشند. در منوی این رستوران انواع کباب مانند: کباب برگ، کباب سلطانی، کباب کوبیده و بختیاری به همراه جوجه کباب و انواع خورشت ها را نیز میتوان مشاهده کرد. شما اگر فردی با روحیه خاص هستید و به دنبال زنده شدن حال و هوای رستوران های قدیمی می گردید خوب است بدانید در این مکان تمام آنچه که از یک رستوران در انتظار دارید، تحقق می یابد!

رستوران یلدا

هتل ها در لرستان

اقامت در هتل مسئله مهمی به حساب می آید که تا آخرین دقایق همواره فکر هر گردشگری را درگیر خود میکند. ما به انتخاب خود در بوکینگ به سه مورد از  بهترین هتل های موجود می پردازیم تا در پایتخت این شهر یعنی خرم آباد اقامتتان تضمین شود! پس، با تیم حرفه ای و مجرب ما همراه شوید تا بدون دغدغه ای هتل شما را رزرو و با خیال راحت در اختیارتان بگذاریم.

هتل

هتل رنگین کمان

یکی از ویژگی هایی که هتل رنگین کمان را از هر هتلی متمایز می کند میتواند این نکته باشد که روبه روی جاذبه های گردشگری مانند قلعه فلاک الافلاک، گرداب سنگی و ... قرار گرفته شده است. در ادامه این مطلب جای دارد که بدانید این هتل در مرکز خرم آباد و از نظر رتبه بندی درجه هتل ها یک هتل 4 ستاره محسوب میشود. از امکانات تعریف شده این هتل میتوان به رستوران گردان با ویو فوق العاده زیبا در شب، کافی شاپ، چایخانه، ای تی ام به همراه وای فای وایرلس رایگان اشاره کرد. شما اگر همراه خود یک بچه خردسال دارید و به تنهایی مقدور به سرگرم کردن او نیستید، در ساعت هایی از روز میتوانید به شهربازی آنجا رفته و در کنار یکدیگر لحظات خوشی را سپری کنید! از دیگر شگفتی های این هتل برگزاری همایش سالانه و ضیافت های دوستانه را میتوان ذکر کرد که حساب بستن روی سالن های این مجموعه شما را ناامید نمیکند. از جمله مراسمی مانند عروسی، ترحیم و نامزدی برگزاری آن نیز بلامانع می باشد که در صورت موافقت، باید با مسئول مربوطه تمام هماهنگی های لازم انجام شود.

هتل رنگین کمان

هتل رصدخانه کاسین

مجتمع اقامتی تحقیقاتی کاسین در خرم آباد یکی از نوسازترین هتل های واقع شده در لرستان می باشد که در فروردین سال 1394به بهره برداری رسید. بنابر گفته بسیاری از بازدیدکنندگان این مجموعه، ملقب به مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه می باشد. لوکیشن این رصدخانه روی ارتفاعات کوهستانی واقع شده است. در حالیکه ممکن است شما این مجموعه را به خاطر چشم انداز زیبای رصدخانه آن بشناسید ولی گفتن این نکته حائز اهمیت است که از چهار طبقه موجود، یک طبقه مخصوص اقامت افراد دیزاین شده است تا گردشگران در بدو ورود به این مکان به استراحت بپردازند و زمانی را به خود اختصاص دهند! میرسیم به رصدخانه این هتل که دارای سالن آمفی تئاتر مجهزی می باشد و هدف از ساخت آن، شناساندن ابعاد بالاتر هستی برای طرفداران نجوم است. از دیگر نقاط قوت رصدخانه کاسین این است که تنها تلسکوپ خورشیدی واقع شده در کشور به حساب می آید که امکان رصد در روز نیز برای همگان فراهم گردیده است. خلاصه که هر آنچه در جستن آن می باشید؛ از سرویس خوب هتل گرفته تا آب و هوای خوش تماما در این مجموعه دست به دست هم داده تا رضایت شما را جلب و لبخند بر صورت زیبایتان بیاورند!

کاسین

 

هتل سالیز


افتتاحیه این هتل در سال 1384 صورت گرفت و سال ها بعد در جهت ارتقا کیفیت رستوران و اتاق های این هتل بازسازی شد. در این هتل 30 اتاق مجزا وجود دارد که علاوه بر فراوانی تعداد اتاق ها، خدماتی نظیر وای فای وایرلس رایگان، کافی شاپ و پارکینگ اختصاصی هتل به همراه خدمات خشکشویی میتوان یافت اما متاسفانه به مانند هتل های دیگر خبری از ترانسفر داخلی هتل و افرادی که وسایل شما را تا دم اتاقتان بیاورند نیست! منظورمان این است که این هتل یک هتل سه ستاره اقتصادی می باشد و اگر بخواهیم واقع بینانه با آن برخورد کنیم بد نیست همه ابعاد آن را بسنجیم اما در کنار تمام کم و کاستی های این هتل، در رأس آن تالاری مخصوص برگزاری جشن ها و مراسم عروسی وجود دارد که ممکن است از دید شما پوینت مثبتی تلقی شود. در ضمن به تعبیری می گویند که از نظر دسترسی به جاذبه های گردشگری مانند فلک الافلاک، دریاچه کیو، بام لرستان و فرودگاه خرم آباد راحت و در موقعیت خوبی استقرار یافته است!

هتل سالیز

بیشتر بخوانید | سفر به کرمان

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟