ایران

سفر به بندرعباس

  • 6 آبان 1399

سفر به شهر زیبای ساحلی بندرعباس با گویش شیرین بندری و مردمانی مهربان و خونگرم سالانه از سراسر دنیا گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند. بندرعباس با پیشینه ای تاریخی و سنت های خاص و جذاب مقصد گردشگری مناسبی برای سفر کردن می باشد.

نامهای پیشین این بندر زیبا گامبرون، بندل، جرونات عباسی و... بوده است. برای سفر به بندرعباس راه های مختلفی وجود دارد اما پیشنهاد ما به شما تهیه بلیط هواپیما و سفری هوایی می باشد.

بندرعباس

آب و هوای بندر عباس 

شهر بندر عباس به علت قرار گرفتن در کنار سواحل خلیج فارس آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. در این شهر بندری ماه های تیر و مرداد جزء گرم ترین و اوایل آذرماه خنک ترین ماه سال می باشد. بارندگی در این شهر خیلی کم است و به همین دلیل آب قابل شرب بندر عباس شور و از دریا تامین می شود. بهترین زمان سفر به شهر بندر عباس اوایل آذرماه تا اوایل فروردین است.


آب و هوای بندر  

جاذبه های گردشگری بندر عباس 

بندر عباس با آب و هوای گرم و مرطوب از طبیعت زیبایی بر خوردار است. این شهر با محاسن زیادی که دارد از جمله پیشینه تاریخی، ساحلی بودن، مکانهای تفریحی زیاد، طعم تند غذاها، لباسهای خاص و سنتی، جاذبه های فرهنگی و... هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست می باشد.
با ما در بوکینگ همراه باشید تا بندرعباس را بیشتر بشناسیم.

جاذبه بندرعباس

چشمه آب گرم گنو در بندرعباس

 چشمه گنو واقع در کوه گنو و در فاصله 34 کیلومتری  از شمال شرقی بندر عباس قرار دارد. قرار گرفتن کوه ها، درختان سبز و سنگهای ریز و درشت که در کنار چشمه به شکل زیبایی قرار گرفته و جریان آب چشمه را روانه دره می کند، فضایی زیبا و محیطی سالم با آب و هوایی معتدل را ایجاد کرده است که روح آدمی را تازه می کند. محیط اطراف گنو به علت ارتفاع  زیادی که دارد و آب و هوای مناسب آن، مکان مناسبی برای استراحت و تفریح می باشد.
کوه گنو مانع عبور بخارات آب دریا شده و به این علت هوای این منطقه همیشه شرجی است.

چشمه گنو

مسیریابی :

معبد هندوها در بندرعباس

معبد هندوها به دوران قاجار و محمد حسن خان سعدالملک برمی گردد. هندوها در ابتدا جایی برای دعا و نیایش نداشتند اما بعد دو نفر از آنها به نامهای دده رام و شول رام تصمیم میگیرند مکانی برای این منظور بنا کنند. نام دیگر این معبد، پرستشگاه بت گوران است و هزینه ساخت آن توسط این دو نفر و از خود هندوها جمع آوری شده است. معابد تاریخی نشانگر مذاهب در دوران کهن می باشند و حس با شکوهی را به ما می دهند، اما امروزه از آنهمه مجسمه و زیبایی معبد چیزی باقی نمانده به علت اینکه وقتی هندوها در سال 1344 ایران را ترک کردند تمام مجسمه ها را نیز با خود بردند.

معبد هندوها

مسیریابی :

                              

موزه مردم شناسی در بندرعباس

این موزه یکی از بزرگترین موزه های مردم شناسی ایران شمرده می شود که در 3 طبقه ساخته شده است. در طبقه اول آن نمایشگاه و کتابخانه ای بزرگ قرار دارد، طبقه دوم این موزه مربوط به مردم شناسی و طبقه سوم آن به باستان شناسی تعلق دارد. موزه ها شیوه زندگی در گذشته را نشان می دهند؛ به ما می گویند در هر دورانی مردم چه سبک لباسهایی می پوشیدند و یا در زمان جنگ از چه نوع ابزاری استفاده می کردند. در کل تاریخ موزه ها به دورانهای کهن بر می گردند و فرهنگ و هنر آن دوران را برای ما به یادگار می گذارند. معماری این موزه نیز در نوع خود بسیار جالب است چرا که دقیقا مطابق با سبک معماری جنوب ایران ساخته شده است و فرهنگ منطقه ای کاملا در آن به چشم میخورد.

موزه مردم شناسی

مسیریابی :

مراکز خرید بندرعباس

خرید کردن جزء جذاب ترین کارهایی است که مسافران در سفر انجام می دهند بطوریکه یکی از جاذبه های مقصد می تواند مراکز خرید و بازارهای آن باشد! بندرعباس نیز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جنوبی کشور اجناسی با قیمتهای کاملا مناسب دارد که هم میتواند نوید بخش خرید خوبی برای خودمان باشد و هم سوغاتی های مناسبی برای دوستانی که برایمان مهم هستند.

خرید در بندرعباس

مرکز خرید سیتی سنتر در بندرعباس

 مرکز خرید سیتی سنتر یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید در بندرعباس می باشد که با حدود 500 مغازه طیف وسیعی از نیازهای هر خریداری را پوشش می دهد. این مرکز خرید در سال 1384 با هدف ارزان فروشی تاسیس شد و الحق هم که به این هدف خود پایبند مانده است! چرا که شما می توانید از سیتی سنتر اجناس خوبی با قیمت های مناسب خریداری کنید. در سیتی سنتر هر نوع کالایی که فکرش را بکنید یافت می شود. پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و...همچنین در این مرکز خرید رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد که برای تکمیل خرید خود بد نیست سری به آنها زده و دلی از عزا در بیاورید.

مراکز خرید بندر

مسیر یابی :

پاساژ زیتون در بندرعباس

این پاساژ جزء اولین و قدیمی ترین مراکز خرید در بندرعباس می باشد و بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال خریدن کالاهای برند هستند. زیتون با توجه به قدمت زیاد و تنوع در کالاها بسیار مورد توجه مسافران و مردم بومی بندرعباس است. بنای آن برگرفته از معماری بومی و سنتی بندرعباس می باشد، بطوریکه شما با دیدن نمای بیرون آن دقیقا حال و هوای مناطق جنوبی کشور را حس می کنید. این پاساژ به منظور رضایت بیشتر خریداران امکانات مناسبی نظیر تهویه مطبوع، دوربین مدار بسته، نورگیر سقفی، کافی شاپ، رستوران، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و... را در نظر گرفته است.

مراکز خرید بندر


مسیر یابی :

مرکز خرید نخیل سنتر در بندرعباس

این مرکز خرید در سال 1393 افتتاح و به سرعت جای خود را دل همگان باز کرد. نخیل سنتر پاساژی با بیش از 50 فروشگاه در زمینه های تجاری مختلف است که از پوشاک و کیف  و کفش گرفته تا زیورآلات و مواد غذایی و عطر همه را پوشش می دهد. در این مرکز خرید سوپرمارکت، اینترنت رایگان، پارکینگ، کافی شاپ و ... وجود دارد و همچنین جلوی در ورودی وسیله های بازی برای کودکان قرار دارد که می تواند سر دلبند شما را گرم کند.

مراکز خرید بندر

مسیریابی :


غذاهای سنتی بندرعباس

غذاهای جنوب ایران پر از رنگ و مزه های به یاد ماندنی است که چشیدن هرکدام از این غذاهای خاص تجربه ای بی نظیر زیر دندان شما به جا می گذارد. به علت شرایط اقلیمی و همجوار بودن با دریا، برای تهیه بیشتر غذاهای بندرعباس ماهی و میگو استفاده می شود و به همین دلیل تنوع غذایی بالایی در زمینه غذاهای دریایی دارند. همچنین به علت نزدیکی ادویه های بندر به ادویه های هندی، اکثر غذاهای محلی و سنتی بندرعباس مزه ای تند و آتشین دارند.
زنان با سلیقه بندر در تهیه انواع سس ها و پخت نان استاد هستند و در نهایت خوشرویی از مهمانان خود پذیرایی می کنند.

نان

موفلک

غذای سنتی استان هرمزگان که بیشتر در بندرعباس پخته می شود موفلک نام دارد. اگر می خواهید طعمی کاملا متفاوت از یک غذا را امتحان کنید حتما به سراغ این خوراک بروید. برای تهیه آن ابتدا گندم و یا جوی پرک شده را آنقدر اصطلاحا بو می دهند و برشته می کنند که رنگ آن قهوه ای شود. در یک تابه پیاز را سرخ کرده و ماهی مخصوص جنوب را هم جداگانه در قابلمه با زردچوبه و نمک و فلفل می جوشانیم و بعد از پخته شدن، پوست و استخوان آن را جدا کرده و به پیاز داغ اضافه میکنیم، کمی که سرخ شد آب ماهی را هم میریزیم و زمانی که به جوش آمد گندم یا جوی برشته را داخل آن ریخته کمی تخم گشنیز می پاشیم و مانند کته اجازه می دهیم دم بکشد. این غذا را با میگو و برنج هم می توانید درست کنید.

موفلک

دوپیازه میگو

وقتی اسم خوراک های جنوبی می آید ناخودآگاه در ذهن ما غذایی با میگو و ماهی نقش می بندد. پس به ذهنیت خود اعتماد کنید و امتحان کردن دو پیاز آلو را از دست ندهید. این غذا از میگو، پیاز، سیب زمینی، سیر، رب، سس فلفل، کمی سرکه، سس گوجه فرنگی، زعفران و آبلیمو تشکیل می شود و با نان یا برنج سرو می گردد. 

دو پیازه میگو

برنج دیشو


از  جمله غذاهای محلی بندرعباس برنج دیشو است. این غذا که ترکیبی از برنج، ماهی و شیره خرما می باشد فوق العاده پرطرفدار و خوشمزه است. در برنج دیشو از شیره خرما استفاده می شود تا جدا از طعم خاصی که به خوراک می دهد سبب از بین رفتن سردی ماهی هم بشود. برای تهیه این غذا برنج را با شیره خرما دم کرده و به همراه ماهی سرو می کنند.

دیشو

رستوران در بندرعباس

خوشمزه ترین بخش سفر رفتن به رستوران های مختلف و امتحان کردن غذاهای متنوع می باشد. رستوران ها در اکثر شهرها غذاهای مشترکی هم در منوی خود دارند. پیتزا، همبرگر، چلوکباب، جوجه و... را همه جا می توانید سفارش بدهید و میل کنید اما پیشنهاد میکنیم در سفر سعی کنید مزه جدید غذاها را نیز همراه با خود به خانه ببرید.

رستوران در بندر


رستوران بادگیران

 این رستوران در مجموعه تفریحی بادگیران قرار دارد و از نظر خیلی از مسافران و افراد بومی یکی از بهترین رستوران های بندرعباس می باشد. یکی از مزیت های بادگیران این است که سفارشات شما در آنجا بسیار زود آماده می شوند. بادگیران منوی کامل و خوشمزه ای دارد اما پرطرفدارترین غذاهای آن میگو پفکی، کباب ماهی شیر، قلیه ماهی، بشقاب دریایی و میگو کاری است که بی شک حتما باید امتحانشان کنید! اگر هم که زیاد با غذاهای دریایی میانه ای ندارید پیشنهاد میکنیم چنجه، شیشلیک و یا ماهیچه سفارش دهید و از طعم خوب یک غذای با کیفیت لذت ببرید. فضای این رستوران بخصوص در شب بسیار زیباست.

بادگیران بندرعباس

مسیریابی :

رستوران سامکو

این رستوران عالی یکی از بهترین ها در ارائه غذاهای خوب جنوبی و دریایی با رسپی جالب در بندرعباس می باشد و با محیطی دلنشین قطعا می تواند بهترین انتخاب شما باشد. در سامکو حجم غذاها خیلی زیاد نیست و حتی قیمت ها هم پایین نیستند اما کیفیت و طعم جدید غذاهای آن شما را از رفتن به این رستوران پشیمان نخواهد کرد. در رستوران سامکو هرچه سفارش می دهید یک ظرف سوپ نیز در کنارش بگیرید و از طعم خاص سوپ ماهی و سبزیجات لذت ببرید. اسپاگتی دریایی، نوشیدنی های خوشمزه و سس های منحصر به فرد آن را کنار ماهی کبابی از دست ندهید.

سامکو

مسیریابی :

خیابان فلافلی در بندرعباس

به جنوب کشور بروی، وارد بندرعباس بشوی و فلافل نخوری؟ اصلا این ظلم را در حق خودتان نکنید و حتما برای یک وعده غذایی هم که شده سری به خیابان 22 بهمن، معروف به خیابان فلافلی در بندر بزنید. وقتی وارد این خیابان می شوید آنچنان بوی فلافل در فضا جریان دارد که دل شما را آب می کند! در یک راسته از خیابان 22بهمن ده ها دکه فلافلی وجود دارند و ساندویچ های خوشمزه ای را برای شما آماده می کنند. کار کردن در این راسته و در این خیابان زن و مرد نمی شناسد و همه خانواده در کنار هم آنجا فعالیت می کنند. به این خیابان شعبه دوم آبادان هم می گویند و قسمت بامزهء آن وجود ساعتها به وقت آبادان و برزیل می باشد که در کنار لهجه شیرین جنوبی و روی خوش فروشنده ها توانسته این خیابان را تبدیل به یکی از بهترین ها برای گشتن و خوردن یک فلافل اصیل جنوبی بکند.
فلافلی پدیده، دایی، لذیذ، آزادگان، حجت حسینی زاده، سائوپائولو، ملل، ناب بندر، رحمت و... از جمله دکه های قدیمی این خیابان هستند.

خیابان فلافلی بندر

مسیریابی :

هتل در بندرعباس

قطعا یکی از ملزومات و واجبات سفر مسئله اسکان است. شما چه به قصد تفریح، چه برای کار مسافرت کنید، می توانید مناسب با بودجه و سلیقه خود هتل های بندرعباس را در بوکینگ بررسی و رزرو کرده و سپس با خیالی راحت چمدان ها را بسته و راهی سفر شوید.

رزرو هتل

 هتل ایران بندرعباس

این هتل 3 ستاره در 4 طبقه و با 58 اتاق در سال 1395 تاسیس و به بهره برداری رسید. هتل ایران در خیابان 17 شهریور قرار دارد و به مراکز خریدی همچون سیتی سنتر، زیتون و همچنین به اسکله مسافربری بسیار نزدیک می باشد. از امکانات این هتل می توانیم به کافی شاپ، کافی نت، آسانسور، نماز خانه و... اشاره کنیم. اکثر اتاق های هتل ایران رو به دریا بوده و به همین دلیل منظره زیبایی را برای شما ایجاد میکند. از کافی شاپ این هتل بعنوان سالن صبحانه خوری نیز استفاده می شود.
در کل این هتل 3 ستاره از نظر کیفیت و قیمت بسیار مناسب بوده و هیچ مسافری را ناراضی نمی کند.

هتل ایران

مسیریابی :

هتل امین بندرعباس

هتل 3 ستاره امین در بندرعباس شاید تنها هتلی باشد که به معنای واقعی ساحلی است! این هتل چشم انداز زیبایی به خلیج فارس و اسکله شهید حقانی داشته و همچنین نزدیک به مراکز خرید نیز می باشد. از امکانات این هتل می توانیم به رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، آسانسور و... اشاره کنیم. هتل امین بندرعباس را به چشم یک هتل متوسط با موقعیت مکانی ای عالی ببینید و از اقامت در آن لذت ببرید.

هتل امین

مسیریابی :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟