ایران

شهر زیبای تهران

  • 6 آبان 1399

تهران، یکی از جذابترین شهرهای ایران با اصالتی چند هزار ساله است که نه تنها امروزه بلکه از دیرباز و در زمان حکومت های مختلف هم پایتخت کشور عزیزمان محسوب میشد.تهران شهری توسعه یافته با انواع خدمات رفاهی و تفریحی در دامنه رشته کوه های البرز؛

پر از موزه، پارک، کاخ و رستوران به همراه جاذبه های تاریخی که همه سبب شده اند با وجودیکه تهران نه قدیمی ترین و نه زیباترین شهر ایران باشد اما پر رفت و آمدترین مقصد توریستی کشورمان شود.بیایید برای دیدن دنیا از پایتخت زیبای ایران محبوب خودمان شروع کنیم.

تهران

آب و هوای تهران

آب و هوای تهران برای شما یادآور ابری از دود و نفس تنگی ست؟ فکر می کنید تهران شهری کثیف و آلوده است؟ خب این ذهنیت شاید خیلی هم بیراه نباشد ولی تهران بزرگ روزهای پاک و تمیز زیادی هم دارد، روزهایی با آسمانی آبی و هوایی جادویی! از نظر دمایی، تهران شهری با آب و هوایی معتدل است که 4 فصل در آن کاملا به چشم می خورد اما پیشنهاد ما به شما این است که در بهار و پاییز به تهران سفر کنید و جادوی این کلان شهر را ببینید.

تهران

جاذبه های گردشگری در تهران

تهران تلفیقی از سنت و مدرنیته است که اگرچه شهری تاریخی شمرده نمی شود اما ترکیب زیبای مسجدهای دیدنی، پارک های باصفا، کاخ ها و عمارت های باشکوه آن سبب شده تا در این شهر زیبا نه تنها حوصله تان سر نرود بلکه وقت هم کم بیاورید.
همراه ما در بوکینگ باشید تا باهم سری به جاذبه های معروف تهران بزنیم.

جاذبه های تهران

پارک های معروف در تهران

پارک و طبیعت جایی است که ما میتوانیم به آن پناه برده و با کشیدن نفس های عمیق استراحتی به ریه های نازنینمان بدهیم! پارک های تهران به قدری زیبا هستند که قطعا جزء جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. در قدیم بخش های زیادی از تهران فضای سبز بود و شاید به همین دلیل امروزه هم پارک های زیادی در تمام نقاط این شهر به چشم میخورد.به عقیده شما بهترین و جذاب ترین پارک تهران کدام است؟

پارک جمشیدیه

این پارک زیبا در شمال خیابان نیاوران قرار دارد که معماری منحصر به فردش آنجا را تبدیل به پارکی دیدنی کرده است. جمشیدیه اول قرار بود خانه سالمندان شود اما بعد تبدیل به پارکی شد که بسیار مناسب افرادی است که عاشق کوهنوردی هستند. در این پارک یک رستوران و یک چایخانه وجود دارد.

جمشیدیه

پارک ملت

بوستانی بزرگ و قدیمی که در خیابان ولیعصر واقع شده و جزء بزرگترین پارک های تهران شمرده می شود. در این پارک دریاچه ای کوچک وجود دارد و همچنین بسیار مناسب افرادی است که به اسکیت کردن علاقه دارند.

پارک ملت

پارک قیطریه

پارکی واقع در منطقه یک که روایت است در گذشته متعلق به خواهر ناتنی ناصرالدین شاه بوده و در سال 1356 تبدیل به پارک شده است. پارک قیطریه زیستگاه پرندگان بی شماری نیز می باشد و همچنین فرهنگسرای ملل، نگارخانه، کتابخانه، زمین بازی و... از امکانات آن می باشد.

قیطریه

پارک آب و آتش

می رسیم به یکی از جدیدترین و جذاب ترین پارک های تهران. آب و آتش در خیابان آفریقا (جردن) قرار گرفته و دارای زمین اسکیت، بوفه، کافه و رستوران می باشد. همچنین پل طبیعت که یکی از جاذبه های تهران است پارک آب و آتش را از روی اتوبان مدرس به پارک طالقانی وصل میکند. یکی از زیبایی های این پارک تندیس های مختلفی است که در جای جای آن قرار داده اند. همچنین پل ابریشم که بوستان بنادر را به گنبد مینا می رساند نیز روبروی آب و آتش می باشد. از دیگر امکانات این پارک می توانیم به کالسکه رانی، لانه کبوتر، برج آتش، آب نما، آلاچیق و... اشاره کنیم.

آب و آتش

ژوراسیک

از دیگر پارک های معروف تهران 

  • پارک لاله
  • پارک ساعی
  • پارک نیاوران
  • پارک دانشجو
  • پارک پردیسان
  • پارک شفق
  • پارک هنرمندان
  • پارک جنگلی لویزان

بوستان هنرمندان

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟