خارجی

سفر به روسیه

  • 21 مهر 1399

روسیه در همسایگی ایران قرار دارد و سفر به روسیه به گردشگرانی که علاقه زیادی به جاذبه های تاریخی و فرهنگی دارند توصیه میشود. مسکو پایتخت روسیه است که دارای جاذبه های فوق العاده عالی و جذاب میباشد البته خود روس ها نیز مسکو را پایتخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و قلب تپنده روسیه میدانند.

این کشور دارای فرهنگ ها و سنتهای متفاوتی می باشد.کشور روسیه جزءپرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب می گردد که در شمال اوراسیا قرار دارد. 73%از جمعیت این کشور در شهر ها و27% آن در روستاها زندگی میکنند. از شهرهای مهم این کشور میتوان به: مسکو، سنت پترزبورگ و کازان اشاره کرد. اگر به مکانهای سرد و تفریحات زمستانی علاقه دارید حتما یک سر به روسیه بزنید.

روسیه

دین مردم روسیه 

در روسیه ادیان زیادی به چشم میخورد که از جمله مهم ترین ادیان عبارتند از:

  • مسیحیت 
  • اسلام
  • بودایی
  • یهودیت

اولین دین که در کشور روسیه رواج پیدا کرد، دین مسیحیت بود که تاریخچه پیدایش آن برمیگردد به دوران  حدود هزار سال پیش که هیچ دینی در روسیه وجود نداشت و مردمان آن به خیر و شر طبیعی معتقد بودند. در آن زمان تزار ها حکومت میکردند و خود را خدایان روسیه میدانستند. و هرکس با آن ها مخالفت میکرد اعدامش میکردند. پس از تزارها حکومت روسیه تصمیم بر این داشت که دین ثابتی را در روسیه به ثبت برساند به همین دلیل گروهی را برای تحقیق در مورد ادیان مختلف به کشورهای زیادی فرستاد. بعد از تحقیقات زیاد و مراجعه به قسطنطنیه (استانبول کنونی) این گروه مجذوب شکوه و عظمت دین مسیحیت شده و به رواج آن در کشور روسیه پرداختند.حدود 700 سال پیش و با حکومت ازبک خان در کشور روسیه برای اولین بار نیز اسلام در این کشور وارد شد و در زمان حکومت فتحعلی شاه با واگذاری 17 شهر شیعه نشین، به روسیه دین اسلام هم بسیار رواج پیدا کرد. و بعد از دین مسیحیت دومین دین رواج یافته در روسیه محسوب شد. هم اکنون نیز جمعیت زیادی در روسیه پیرو دین اسلام میباشند. 

دین در روسیه

زبان مردمان روسیه 

در زبان روسی لغات بسیاری وجود دارد که مشابه با زبان انگلیسی میباشد. دستور زبان روسی بسیار دشوار و پیچیده و دستور گرامری آن تقریبا مشکل است به طوری که حتی بعضی از افراد روس نیز توانایی خواندن و نوشتن بعضی لغات روسی را نداشته و به سختی آن را فرا می گیرند! زبان روسی یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است و نکته جالب در آن این موضوع است که نحوه بیان بعضی از لغات می تواند معنی آنها را عوض کند. ساختار زبان روسی بیشتر شبیه زبان آلمانی است. 

زبان در روسیه

واحد پول روسیه 

واحد پولی روسیه روبل میباشد که بصورت اسکناس های 5000-500-100-10-5 می باشد. برای سفر به این کشور بهتر است به همراه خودتان دلار و یورو داشته باشید و در صرافی های خود روسیه تبدیل انجام دهید. در ایران هم در تمام شعب بانک ملی  تبدیل ریال به روبل انجام می شود. اما به علت نوسان دلاری پیشنهاد ما به شما بردن دلار به روسیه و تبدیل آن در صرافی های آنجا می باشد.

 

روبل روسیه

اطلاعات ضروری روسیه

  • کد کشور: +7
  • اختلاف ساعت با تهران : 30 دقیقه 
  • شماره های اضطراری: آتش نشانی(101) پلیس(102) آمبولانس(103)

دلایل سفر به روسیه

  1. پهناور بودن این کشور با جمعیت زیاد که باعث میشود تنوع فرهنگی و دینی بسیاری در این کشور به وجود آورد بطوریکه برای بسیاری از توریست ها بسیار جذاب باشد که بتوانند با فرهنگ و ادیان مختلف این کشور آشنایی پیدا کنند.
  2. روسیه کشوری است تاریخی با موزه ها، بناها و معماری های تاریخی بسیار متنوع که بسیاری از گردشگران مخصوصا افراد علاقمند به تاریخ را مجذوب خود میکند. 
  3. شب های سفید سن پطرزبورگ از دیگر جاذبه های این کشور میباشد که سالانه بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند بطوریکه تا مدت ها در مورد این شب های سن پطرزبورگ  صحبت کرده و خاطرات خود را تعریف میکنند.
  4. اما نکته مهم دیگری که گردشگران و توریست ها را برای سفر به این کشور ترغیب می کند؛ طبیعت بکر و بی نظیر آن است در واقع کشور روسیه به دلیل سرسبزی بی نظیر و بکر خود جزء کشور های زنده دنیا به شمار میرود. 

روسیه

آب و هوای روسیه 

آب و هوای این کشور بسیار متغیر و متنوع میباشد بطوری که گاهی از 37 تا منفی 30 درجه سانتیگراد در حال تغییر می باشد! دلچسب ترین هوای روسیه را برای سپری کردن تعطیلات تابستانی می توانید در نوار ساحلی دریای بالتیک بیابید. اگر با سرما میانه ای ندارید فصل سفر خود را برای ماه های تیر و مرداد تنظیم کنید اما اگر علاقمند به برف و سرما باشید این حرف مارا به خاطر بسپارید که زمستان های روسیه جادویی هستند! هر روز صبح انگار همه چیز نو میشود و برف جلوه ای تازه به کل شهر می بخشد. البته گاهی نیز بوران مهمان روسیه می شود که تحمل سرما را بسیار سخت می کند. اگر بخواهیم در یک جمله راجع به آب و هوای روسیه نظر بدهیم باید بگوییم تابستان و گرمایی کوتاه و در عوض زمستان هایی سرد و طولانی دارد. توریست هایی که در طی تابستان از روسیه بازدید میکنند بهتر است از لباس های خنک و سبک استفاده کنند(کتان-پنبه)  اما در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید بهتر است از لباس های لایه لایه با پشم استفاده شود، که بتواند گرما را به مدت طولانی نگه دارد.

rus

پرچم روسیه

پرچم روسیه

اخذ ویزای روسیه 

همان طور که میدانید، برای ورود به کشور روسیه حتما باید ویزا داشته باشید. شما می توانید با توجه به نوع نیاز، مدت اقامت و... برای ویزای مورد نیاز اقدام فرمایید.

  • ویزای توریستی از 14 روز تا 1 ماه صادر میگردد. اگر سفر 14روز باشد، باید رزرو هتل برای کل سفر قطعی شود، اما اگر کمتر از 14 روز باشد، ویزای شما برای همان تاریخ که هتل و پرواز را رزرو کرده اید میباشد. 
  • ویزای تحصیلی کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه و کالج این کشور را دارند، باید ویزای تحصیلی بگیرند، که این ویزا ها از خود کالج یا دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل صادر میگردد. 
  • ویزای کاری گرفتن ویزای کاری در روسیه بسیار دشوار است. شرایطی مانند: سن مناسب کار، داشتن مدرک تحصیلی حد اقل لیسانس، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و آشنا بودن با زبان روسی یا انگلیسی از موارد لازم برای اخذ ویزای کاری محسوب میشود.
  • ویزای تجاری گرفتن این ویزا هم همچون ویزای کاری بسیار دشوار میباشد. برای اخذ این ویزا باید در یک شرکت معتبر که مالیات برای آن ها رد میشده و مجوز کاری نیز  برای آنها صادر شده استخدام شده باشید.
  • ویزای خصوصی این ویزا مربوط به آشنایان و دوستانی است که مقیم روسیه هستند.آن ها  میتوانند برای راحتی کار، دعوت نامه ای برای شما ارسال کنند، تا بتوانید راحت تر برای ویزای خود اقدام فرمایید. مدت زمان این ویزا 3 ماه میباشد.  
  • ویزای ترانزیت روسیه اگر برای ورود به کشور های خارجی نیاز به استاپ در فرودگاه روسیه را داشته باشید، تا از آن فرودگاه  سوار هواپیمای بعدی شوید، حتما به این ویزا نیاز دارید.  مدت زمان آن 24 ساعت می باشد.
  • ویزای سرمایه گذاری کشور روسیه ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. شما می توانید با سرمایه گذاری در این کشور به راحتی ویزا و حتی اقامت بگیرید. 
  • ویزای ازدواج اگر بخواهیدبا یک فرد روسی ازدواج کرده و تابعیت روسی بگیرید، حتما باید قبل از آن اقدام به اخذ ویزای ازدواج نمایید.

ویزای روسیه 

سیم کارت و اینترنت در روسیه 

اولین اقدام مهم برای هر گردشگری در سفر تهیه سیم کارت آن کشور می باشد. به علت اینکه تعرفه های مکالمه و اینترنت، در هر کشوری متفاوت است و هزینه رومینگ بسیار بالا محاسبه می شود، بهتر است در سفر از سیم کارت همان کشور استفاده شود. حتی از لحاظ آنتن دهی نیز سیم کارت های ایرانی در این کشور بسیار ضعیف میباشد. در روسیه، انواع سیم کارت وجود دارد که با توجه به نیاز و میزان مصرف و با توجه به راهنمایی های فروشنده می توانید سیم کارت مورد نظر را تهیه فرمایید.


انواع سیم کارت روسیه

  • مگافون
  • بیلان
  • ام تی اس
هزینه سیم کارت در روسیه متفاوت و از 150 تا 300 روبل متغیر است البته جالب است که بدانید هرچقدر برای سیمکارت هزینه می شود به همان میزان شارژ می شود! قابل ذکر است که سیم کارت هایی که در روسیه تهیه مینمایید ، خود دارای اینترنت نیز میباشند، اما بهتر است که اگر اقامت در هتل دارید از وای فای خود هتل استفاده نمایید. برای تهیه سیمکارت فقط کافی است که پاسپورت  خود را به فروشنده ارائه دهید و در همان لحظه یک سیمکارت فعال دریافت نمائید.

سیمکارت در روسیه

غذاهای سنتی روسیه

ر روسیه چه بخوریم؟ یکی از دغدغه های مسافرها در طول سفر نوع غذای آن کشور است که آیا با ذائقه ما جور در می آید؟ در روسیه انقدر تنوع غذایی بالایی وجود دارد که مطمئن باشید می توانید غذای دلخواه خود را پیدا کرده و نوش جان نمائید.سبک کلی غذاهای روسی به دلیل زندگی روستایی و شغل کشاورزی رایج در آن در زمانهای قدیم، بسیار ساده و سالم است. آنها نان را از گندم و یا جو تهیه کرده و حتما در کنار غذاهای خود میل می کنند.

غذای روسی

سوپ بورش 

بورش(برشت) یا همان سوپ چغندر، یکی از جذابترین سوپ های روسیه به شمار می آید و طرفداران زیادی را دارد. این سوپ در فصل زمستان تهیه شده و  برای درست کردن آن گوشت گوساله را با چغندر طعم دار کرده و به آن خامه ترش، سرکه، چغندر و سبزیجات تازه اضافه می کنند. گاهی نیز برای خوش طعم تر شدن آن از تکه های بیکن استفاده میکنند.اگر گیاه خوار هستید میتوانید برای سفارش این سوپ در خواست کنید از گوشت استفاده نشود. این سوپ خوشمزه در تمام منوهای رستوران ها یافت میشود. و در لیست بهترین غذاهای روسیه قرار دارد.

برش

 قارچ جولیان 

این غذا با خامه تزئین و به صورت داغ سرو میشود.برای تهیه قارچ جولیان از قارچ و خامه ترش استفاده شده و بعد به آن پنیر اضافه میکنند و برای سرو آن از نان های مخصوص روسی استفاده میکنند. در بسیاری از رستوران های روسیه این غذا را با تنوع بسیار زیاد، آن هم به دلخواه خود سر آشپز تهیه میکنند. مثلا در بعضی از رستوران ها برای درست کردن این غذا از مرغ یا ماهی نیز استفاده میشود و یا در خیلی از رستوران های دیگر در کنار این غذا سالاد ماکارونی یا سالاد سیب زمینی و لیموناد نیز سرو می کنند. این غذای بی نظیر جزء پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای روسی میباشد.

جولیان

بیف استراگانوف 

یکی از غذاهای محبوب بین توریست ها، خود روس ها و از همه مهمتر ایرانی ها بیف استرگانوف میباشد. در روسیه این غذا را با گوشت گاو نواری، به همراه خامه، پیاز، خردل و مقداری خامه ترش، درست میکنند. در ایران برای تزئین آن در هنگام سرو از سیب زمینی که بصورت خلال های نازک سرخ شده است استفاده میکنند. اما تفاوت عمده این غذا در روسیه و ایران در نوع سرو آن میباشد! در روسیه بیف استرگانوف را به همراه برنج یا پاستا سرو میکنند اما در ایران همان سیب زمینی برای یک دنیا کافی می باشد! اسم این غذا برگرفته از اولین آشپز فرانسوی است که اولین بار آن را درست کرد. چون اسم این آشپز استراگانوف بوده، به همین دلیل این غذا نیز به همین نام معروف شد! حالا چرا یک آشپز فرانسوی باید هم اسم یک غذای سنتی روسی باشد را، ماهم نمیدانیم. این غذا با مرغ نیز بسیار خوشمزه می شود که در ایران با نام چیکن استروگانف معروف است!

 

beef stroganoff russian

پلمنی 

پلمنی از غذاهای رسمی کشور روسیه محسوب میگردد، که بیشتر در فصل زمستان و سرما تهیه میشود. این غذا یکی از خوراک های مخصوص شب سال نو نیز می باشد که چون زمانی که برای درست کردن آن صرف می شود طولانی است، معمولا افراد خانواده دور هم جمع شده و برای تهیه آن به یکدیگر کمک می کنند که این همکاری باعث شده تا پلمنی در روسیه بعنوان یک غذای خانوادگی شناخته شود.برای تهیه این غذا از خمیر های مخصوص استفاده کرده و داخل این خمیرها را با 3 نوع گوشت: گاو، بیکن و گوسفند پر میکنند و از سبزیجات تازه مانند نعنا و پیازچه نیز برای خوش طعم کردن آن استفاده می کنند.

پلمنی

شاورمای روسی

شاورما نوعی ساندویچ مقوی در روسیه و جزء معروف ترین و پرطرفدارترین  غذاهای کشور روسیه میباشد. شاورما در کشورهای دیگر مانند لبنان نیز طبخ می شود.  این ساندویچ مقوی در اکثر شهر های کشور پهناور روسیه در دکه های خیابانی به فروش میرسد. در این ساندویچ از انواع گوشت و سبزیجات تازه و معطر وانواع سس های مخصوص استفاده می شود. ما این غذا را به کسانی که به غذاهای گوشتی علاقه زیادی دارند، توصیه میکنیم. شاورما را با مرغ نیز تهیه می کنند.

شاورما

 

حمل و نقل در روسیه 

کشور روسیه مدرن ترین وسایل حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص میدهد. حتی اگر به این کشور سفر نکرده باشید هم حتما تعریف وسیله های حمل و نقل مدرن و تمیز آن را شنیده اید. روسیه دارای رتبه اول در این زمینه می باشد و بسیار گسترده است. خصوصا متروهای آن که از لحاظ تمیزی، خطوط کامل و مرتب بودن تایم حرف اول را بین سیستم متروی جهانی می زند.

وسایل حمل ونقل عمومی و مدرن کشور روسیه

  • مترو
  • تاکسی
  • مارشروتکا
  • تراموا
  • اتوبوس برقی و ساده
  • قایق

در روسیه نیز مانند اکثر نقاط دنیا هزینه ای که برای حمل ونقل عمومی میپردازید ارزان تر از وسیله های شخصی می باشد.


حمل و نقل

شهرهای توریستی کشور روسیه

کشور روسیه دارای جاذبه های گردشگری و همچنین شهر های جذاب برای توریست ها میباشد. هر شخصی برای یکبار هم که شده باید روسیه و شهرهای زیبای آن را ببیند تا جهانگردی اش کامل شود! مخصوصا شهر مسکو که زیبایی های آن تمامی ندارد! از جمله شهرهای توریستی روسیه به جز مسکو می توانیم به سن پترزبورگ، کازان، یکاترینبورگ، ایرکوتسک، نیژنیی نووگورود، ولادی وستوک، سوچی،سارانسک و... اشاره کنیم.


روسیه

شهر مسکو 

این شهر جذاب، پایتخت کشور روسیه است، شهری که با تاریخ و فرهنگ، عجین شده و جذابیت های بی شماری دارد. در مسکو شاهد کلیساهای فراوانی هستیم که هر کدام زیبایی هاو شکوه خاص خود را دارند. از جمله جاذبه های مسکو می توانیم به میدان سرخ، کاخ های کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، متروی مسکو، میدان مانژ، کیل.متر صفر مسکو، خیابان آربات، شاه توپ و شاه زنگ مسکو، مقبره ولادیمیر لنین، صومعه ناوادویچی و... اشاره کنیم.مسکو اولین شهر روسیه میباشد، که در آن مترو راه اندازی شد. حتی ایستگاهای متروی آن به نوعی طراحی شده اند، که زیبایی هایی زیادی در این ایستگاه ها به چشم میخورد. به همین دلیل زنده ترین شهر روسیه محسوب میشود. در خیابان های شهر مسکو مراکز خرید بسیار زیادی به چشم میخورد که از شکوه و عظمت خاصی برخوردار هستند!برای انتخاب نام مسکو نیز روایات زیادی وجود دارد که از جمله اینکه می گویند نام این شهر برگرفته از نام رود (مسکوا) میباشد، که جزء طولانی ترین رودهای کشور روسیه است. بهترین زمان برای سفر به این شهر در ماه های آوریل و می و در فصل تابستان از ماه های ژوئن تا آگوست میباشد.

مسکو

 

شهر سنت پترز بورگ

سن پترزبورگ دومین شهر روسیه میباشد که در ابتدا برای مدتی طولانی پایتخت آن نیز بود. جاذبه های گردشگری این شهر باعث شده، که گردشگران زیادی از سراسر جهان به آن سفر کنند. از جمله جاذبه های سنت پترزبورگ می توانیم به کنسرواتور سن پطرزبورگ، موزه هرمیتاژ، قصر زمستانی، کلیسای جامع سنت ایزاک، قلعه پیتر و پاول، قصر کوچک سن پطرزبورگ و کلبه پتر کبیر، کلیسای ناجی در خون، موزه دولتی روسیه، کاخ سلطنتی کنستانتین، کاخ کاترین، کاخ پترهوف، تندیس سوارکار برنزی، تالار مارینسکی، اداره نیروی دریایی و ... اشاره کنیم.نام این شهر در طول تاریخ به کرات تغییر یافته است! اولین نام آن "پترو گراد" بود که در زمان انقلاب شوروی به "لنین گراد" تغییر کرد. اما بعد از فروپاشی شوروی تبدیل به سن پترزبورگ شد.این شهر هم مانند مسکو در فصل تابستان جاذبه های طبیعی باشکوه و رنگارنگ زیادی دارد. البته قابل ذکر است، که در بیشتر ایام سال در این شهر برف دیده میشود. سن پترز بورگ از لحاظ تاریخی نماد مقاومت و سر سختی می باشد.

 

سن پترزبورگ

شهر کازان 

نام دیگر این شهر قازان میباشد و سومین شهر پرجمعیت روسیه محسوب میشود. از ویژگی های مهم و بارز این شهر زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر است. کازان نیز مانند اکثر شهرهای روسیه دارای معماری مجلل و پر زرق و برق و مناظر طبیعی بسیار زیادی است که همین امر باعث شده گردشگران زیادی از سراسر جهان را به سوی خود جذب کند.از جمله دیدنی های کازان می توانیم به کاخ کشاورزان، کرملین کازان، مرکز خانواده کازان، مسجد کول شریف، معبد همه ادیان، خیابان بائومان، برج سویوم بایک، محله قدیمی تاتارها، موزه ملی جمهوری تاتارستان، ورزشگاه کازان، موزه سبک زندگی کازان، برج اسپاسکایا، دریاچه های کازان و... اشاره کنیم.آب وهوای این شهر معمولا معتدل بوده و بارش  باران در آن بیشتر در فصل زمستان انجام میگیرد.در کازان اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید باید آن را از قبل رزرو نمایید همچنین  هزینه مترو در این شهر از 15 تا 25 روبل میباشد. 

کازان

جاذبه های گردشگری روسیه

قطعا روسیه کشور زیبایی هاست! کشوری برفی که دیدن آن برای همه جذاب است. در روسیه مکانهای تاریخی، فرهنگی و دیدنی بسیاری وجود دارد که هیچکدام را نباید از دست بدهید! به دیدن مسکو بروید و از زیبایی های سن پترزبورگ دیدن کنید. کازان را ببینید و سوچی را فراموش نکنید. در بوکینگ سعی ما بر این است که به معرفی زیبایی های روسیه پرداخته و شمارا با جاذبه های این کشور زیبا آشنا کنیم.

روسیه

کاخ کرملین در مسکو

این کاخ یکی از بزرگترین نمادهای کشور روسیه محسوب میگردد. کرملین در زبان روسی به معنای دژ یا قلعه میباشد. کاخ کرملین  شامل چهار قصر و کلیسا بوده و دارای دیوارهای بلندی است و در کرانه شمالی روز مسکو واقع شده است. کرملین از نظر تاریخ شناسان قلب تپنده روسیه به شمار می آید که در مسکو، پایتخت این کشور قرار گرفته است. کاخ کرملین در قرن 15 ساخته شده و دارای 700 اتاق است. از این کاخ برای پذیرایی از مهمانهای رسمی و دیدارهای دیپلماتیک استفاده می شود. کرملین به دلیل قرار گرفتن کنار رودخانه مسکو و نوع معماری جالبش جزء پر بازدیدترین جاذبه های روسیه محسوب می شود.

کاخ کرملین

موزه هرمیتاژ/آرمیتاژ در سن پترزبورگ

هرمیتاژ یا آرمیتاژ بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه فرهنگ و هنر جهان میباشد که در شهر سن پترزبورگ روسیه واقع شده است. هرمیتاژ در زمان کاترین کبیر تاسیس و راه اندازی شد که دارای آثار هنری و تاریخی بسیاری است. این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل بوده و پنجشنبه های اول هر ماه بازدید از آن بصورت رایگان می باشد. موزه هرمیتاژ در یک قصر باشکوه قرار دارد که عظمت و زیبایی آن را دو چندان کرده است.در این موزه آثار هنری قرن های مختلف از جمله قرن هجده و نوزده را میتوانید ببینید. بهتر است برای بازدید از این موزه از یک راهنما استفاده کنید تا هم در وقتتان صرفه جویی کرده و هم دیدن هیچ بخش از آن را از دست ندهید.

هرمیتاژ

معبد همه ادیان کازان 

شهر کازان، در کشور روسیه به شهر مناره ها معروف اس و نمادی از صلح و دوستی بین ادیان مختلف محسوب می شود. در شهر کازان اقوام مختلفی از روس ها، آذری ها و... وجود دارند که همین امر باعث به وجود آمدن 16 دین مختلف شده است.در این شهر در سال 1994 تصمیم به ساخت معبدی گرفته شد، که نشانگر صلح و دوستی در بین همه ادیان باشد. این معبد هنوز به اتمام نرسیده، اما مساجد، معابد، کنیسه یهودی و عبادتگاه های مربوط به آیین های ژاپنی و چینی به صورت باشکوه در این معبد ساخته شده است. افرادی که قصد سفر به شهر کازان را دارند، حتما بازدید از معبد همه ادیان را در برنامه خود قرار دهند و جدای از هر دین و مذهب از تماشای آن لذت ببرند.

معبد همه ادیان

رستوران در کشور روسیه

قریبا تمام افرادی که به کشور های مختلف سفر میکنند، تغذیه و رستوران نیز برایشان بسیار اهمیت دارد. دوست دارند به رستوران های مختلف بروند و خوردن غذاهای لذتبخشی را تجربه کنند. و البته گاهی هم بعضی از گردشگران مایلند در سفرهای خارجی رستوران هایی را بشناسند که غذاهایی مطابق با اعتقاد آنها داشته باشد، یعنی مواد تشکیل دهنده غذاها و یا گوشتهای استفاده شده حلال باشد.

vsj,vhk

رستوران خرگوش سفید مسکو 

کارتن معروف آلیس در سرزمین عجایب را دیده اید؟ خرگوش سفید معروف آن را یادتان می آید؟ رستوران خرگوش سفید جزء 20 رستوران برتر دنیا میباشد که هم غذاهای روسی و هم بین المللی سرو میکند. سرآشپز این رستوران بسیار ماهر بوده و غذاهای بسیار خوشمزه ای را به مشتریان خود ارائه میدهد بطوریکه اکثر غذاهای این سرآشپز به ثبت بین المللی رسیده است. ساعات کاری این رستوران از 12 ظهر تا 12 شب است و در ایام تعطیل نیز تا ساعت 2 بامداد به مشتریان خود سرویس می دهد. طراحی این رستوران از داستان آلیس در سرزمین عجایب الهام گرفته و برای دکور آن از خرگوش های سفیدی در سایزهای مختلف  استفاده شده است. رستوران خرگوش سفید در طبقه 16 یکی از پاساژهای مسکو قرار دارد و چشم انداز زیبایی را هنگام صرف غذا به شما هدیه می دهد.در منوی این رستوران انواع غذاهای گوشتی، خوراک ماهی، سبزیجات، غذاهای گریل شده و همچنین خوراکهای مدیترانه ای و اروپایی دیده میشود. خرگوش سفید جزء شلوغ ترین رستوران های مسکو است بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما قبل از رفتن میز خود را رزرو نمائید.

 

رستوران

رستوران چخوف سن پترز بورگ 

این رستوران نمادی از تاریخ گذشته روسیه و زندگی روستاییان در قرن 19 را به نمایش می گذارد. فضای آن بسیار آرام و دلنشین بوده و منوی آن بیشتر غذاهای سنتی و اصیل روسی را شامل می شود که دقیقا به همین دلیل بسیار مورد توجه و استقبال توریست ها قرار دارد. ساعت کاری این رستوران از ساعت 12 ظهر تا 12 شب میباشد و قیمت های غذا در آن بسیار مناسب است.نمای بیرونی رستوران چخوف بسیار ساده و محیط داخل آن بسیار زیباست. ظاهر رستوران چخوف با الهام گرفتن از خانه های ییلاقی قرن 19 ساخته شده و منوی آن به شکل یک کتاب قدیمی طراحی شده است. در این رستوران موسیقی کلاسیک به همراه صدای زیبای پرندگان در فضا پخش می شود. همچنین رفتن به این رستوران به علت نزدیکی به ایستگاه مترو بسیار راحت است.

chekhov restaurant in russia

خانه استیک (ایتله) کازان 

همان طور که قبلا نیز گفتیم بسیاری از گردشگرانی که به کشور های مختلف سفر میکنند، با توجه به اعتقادات دوست دارند، به رستوران هایی بروند که از حلال بودن غذاهای آن رستوران خیالشان راحت باشد. در اینجا بوکینگ قصد دارد در شهر کازان رستوران ایتله یا خانه استیک ایتله را معرفی کند. در این رستوران تمام غذاهایی که در منو وجود دارند، با گوشت های حلالی مثل گوشت گوسفند، مرغ و اردک طبخ میگردند و هم چنین  در منوی این رستوران انواع سالاد سزار، سالاد با پنیر فتا و سالاد با قارچ شیرین نیز دیده میشود. در این رستوران برگرهای حلال نیز تهیه میشود. غذاهای این رستوران برای اعتماد بیشتر جلوی چشم مشتری طبخ میگردد. در منوی این رستوران هیچگونه مشروبات الکلی نیز دیده نمیشود. 

خانه استیک

مراکز خرید روسیه 

همانطور که میدانید روسیه در قدیم کمونیستی بوده است و امروزه بعد از گذراندن آن دوران به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. خرید کردن در سفر و تهیه سوغاتی هم که از جمله تفریحات مورد علاقه توریستها بخصوص توریستهای ایرانی می باشد. پس با ما در بوکینگ همراه باشید تا سری به چند مرکز خرید بزنیم.

خرید

مرکز خرید مترو پلیس در مسکو

مترو پلیس اولین مرکز خرید تاسیس شده در شهر مسکو میباشد که یکی از مدرن ترین ها هم هست. متروپلیس نه تنها برای گردشگران بلکه برای خود روس ها هم جای مناسبی برای خرید کردن است.  متروپلیس مجموعه ای کامل از 350 مغازه متنوع است که برای خرید سوغاتی بسیار مناسب هستند. از دیگر امکانات آن می توانیم به داشتن یک سالن بیلیارد، 13 سالن سینما، پارکینگ با ظرفیت4000 ماشین و یک هایپر مارکت بسیار بزرگ اشاره کنیم.معماری آن بسیار شیک و به سبک غربی بوده به دلیل نزدیکی به ایستگاه مترو دسترسی راحتی برای گردشگران دارد. ساعت کاری آن از 10 صبح تا 11 شب می باشد که شما در هرساعتی از این زمان به آن مراجعه کنید با فضایی شاد و پر انرژی روبرو خواهید شد.

متروپلیس

مرکز خرید گالریا در سن پترزبورگ

مرکز خرید گالریا یکی از شیک ترین و مدرن ترین مراکز خرید شهر سنت پترزبورگ میباشد. این مرکز خرید با وسعتی حدود 97 هزار متر مربع دارای 300 فروشگاه با برندهای روز میباشد که به علت بودن در مرکز شهر دسترسی آسانی را برای گردشگران ایجاد کرده است. در سنت پترزبورگ اگر از اهالی شهر سراغ یک مرکز خرید خوب را بگیرید، در ابتدا گالریا را به شما معرفی میکنند. شاید یکی از دلایل آن این باشد که در این مرکز خرید شما می توانید تمام مایحتاج و اجناس دلخواه خود را خریداری کنید، از آن گذشته به علت وجود رستوران و کافی شاپ های متنوع در آن از بابت نهار و یا شام هم خیالتان راحت است. ساعات کاری این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب میباشد. شما در مرکز خرید گالریا می توانید انواع پوشاک با مدل ها و برندهای روز دنیا، اسباب بازی، زیور آلات، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لباس های خانگی، وسایل الکترونیکی، شیرینی، شکلات و... را تهیه کنید.

گالریا

مرکز خرید یوژنی در کازان

این مرکز خرید در شهر کازان واقع شده است و مجموعه ای تجاری و تفریحی میباشد، که علاوه بر خرید میتوان در آن به تفریحات زیادی هم پرداخت. در مرکز خرید یوژنی یک هایپرمارکت زنجیره ای وجود دارد که در شهر کازان بسیار مورد توجه و معروف است. در این مرکز خرید یک قسمت تفریحی به نام فان سیتی وجود دارد که شامل 7 سالن سینما با قابلیت پخش فیلم های 3 بعدی است. علاوه بر آن از امکانات دیگری مانند فودکورت، داروخانه، گل فروشی، سالن زیبایی و شعب بانکی موجود در آن هم می توانید استفاده کنید. ساعت کاری این مجموعه از 10 صبح تا 9شب است.

یوژنی

هتل در روسیه

هتل بخش مهمی از سفر است که می تواند کیفیت آن را تغییر دهد. یک هتل خوب و مناسب با لوکیشن دلخواه و نرخ معقول چیزی است که تمام مسافرین به دنبال آن میگردند. برای رزرو هتل در روسیه با ما همراه باشید.

هتل

هتل رجیس مسکو 5*

این هتل در قلب مسکو بنا شده است. هتل رجیس به جاذبه های گردشگری مانند: میدان سرخ و کاخ کرملین نزدیک است و شما تنها با 10 دقیقه پیاده روی میتوانید به این جاذبه های گردشگری بروید. این هتل دارای تجهیزات و امکانات بسیار لوکسی میباشد از جمله: سونا، استخر، جکوزی و... معماری هتل رجیس در نوع خود بسیار منحصر به فرد و باشکوه است و ترکیب رنگی بژ و طلایی زیبایی و اصالت خاصی را به بیننده القا میکند. تعداد اتاق های آن 210 باب است که تمام آنها دارای مینی بار، سیستم تهویه مطبوع، حمام اختصاصی و ... هستند. در هتل رجیس مسکو موسیقی زنده اجرا می شود.


رجیس

هتل رادیسون سنت پترزبورگ 4*

این هتل در خیابان نوسکی قرار داشته و تنها 4 دقیقه تا ایستگاه مترو فاصله دارد. میهمانان با انتخاب این هتل در موقعیت کاری و تفریحی مناسبی قرار میگیرند. از هتل رادیسون تا کاخ هرمیتاژ را می توانید پیاده بروید و این جاذبه زیبا را ببینید. از امکانات اتاق های این هتل می توانیم به سیستم گرمایش از کف، وای فای، تلویزیون HD و از امکانات خود هتل به سالن بدنسازی، سالن اسپا، سونا وجکوزی و... اشاره کنیم.در طبقه همکف این هتل رستورانی به نام "باربازان" است که غذاهای روسی و اروپایی فوق العاده ای را طبخ و سرو می کند. همچنین کافه "کانل" که با منظره زیبایی از سنت پترزبورگ لذت نوشیدن یک قهوه را برای شما بیشتر میکند. هتل رادیسون سنت پترزبورگ بالاترین امتیاز را بین هتل های 4 ستاره به خود اختصاص داده است.

رادیسون

هتل میراژ کازان 5* 

این هتل در مرکز شهر واقع شده و فاصله آن تا جاذبه های گردشگری شهر کازان بسیار کم میباشد. هتل میراژ کازان دارای 109 اتاق است که با وجودیکه نوع دیزاین و چیدمان آنها با یکدیگر متفاوت بوده اما همه اتاق ها دارای طراحی بسیار شیک، مدرن، دلنشین و آرام بخش هستند. در تمام اتاقهای هتل میراژ مینی بار وجود دارد و خود هتل امکاناتی نظیر استخر، رستوران، مرکز تناسب اندام، اتاق کنفرانس، اتاق ماساژ و... را دارا می باشد.چشم انداز این هتل نمایی کلی از شهر کازان را در اختیار میهمانان قرار میدهد و رستوران های عالی آن انواع غذاهای اروپایی، بین المللی و روسی را سرو می کنند.

میراژ

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟