خارجی

راهنمای سفر به مسکو و اخذ ویزا

  • 28 شهریور 1400

سفر به مسکو پایتخت روسیه ، شهر زیبایی است که با تاریخ و فرهنگ این کشور عجین شده است ، شهری که آن را با کلیسا های زیبا و گنبد های رنگارنگ ، میدان سرخ ، کاخ بزرگ کرملین و موزه‌های دیدنی و متعدد میتوان شناخت . گوشه و کنار این شهر تاریخی میزبان جاذبه ‌های گردشگری و آثار معماری باشکوه است که شما گردشگران میتوانید باسفر به روسیه به بازدید از این زیبایی ها بپردازید

،شهری که در آن حتی ایستگاه ‌های مترو هم به زیبایی قصرهای مجلل تزیین شده‌اند، ضمنا این شهر یکی از سرزنده ‌ترین و پرهیجان ‌ترین شهرهای روسیه و اروپا است که بیش از 10 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند ، جاذبه‌ های زندگی شهری مثل مراکز خرید بزرگ و باشکوه ، در خیابان‌های جذاب و دیدنی آن به چشم می‌ خورند.

راهنمای سفر به مسکو

برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن در این مقاله راهنمایی های سفر و اطلاعات خوبی در مورد سفر به این شهر زیبا جمع ‌آوری شده است و در اختیار شما گردشگران عزیز گذاشته می شود تا اگر خواستید نوروز امسال خود را به بازدید از این شهر بپردازید و در تور روسیه نوروز 99 شرکت کنید، با اطلاعات کامل راهی سفر شوید.

نقشه مسکو

نقشه شهر مسکو روسیه

تاریخچه شهر مسکو

اسم مسکو از رودی به نام موسکوا گرفته شده است. در ابتدا قبل از زمانی که مسکو به این نام مشهور شود آن را با نام “گراد ماسکوف” می شناختند. گراد ماسکوف به معنای شهری در جوار رود است.در تاریخ در ابتدا در سال 1147 نام این شهر دیده شده است. در سال 1147 شاهزاده روسی ناوگورود سورسکی به وسیله یوری دولگوروکی با جمله ی ” ای برادر، نزد من آی، به مسکو” فراخوانده شد. پس از آن زمان در سال 1156 یعنی 9 سال بعد دستور ساخت یک دیوار چوبی یعنی کرملین به وسیله یوری دولگوروکی صادر شد. دیوار چوبی کرملین باعث شد مسکو شهر منحصر به فرد و تازه بنیادی شود اما در سال 1237 تا 1238 این دیوار به وسیله مغولان سوزانده شد و از بین رفت و تمامی مردم شهر مسکو کشته شدند.

پس از ویرانی شهر مسکو، در سال 1327 مجدد بازسازی شد و به پایتخت امیر نشین مستقل ولادیمیر سوزدال تبدیل شد. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی خوبی که دارا بود (موقعیت مناسبی بر سرچشمه رودخانه ولگا) با گذر زمان توسعه پیدا کرد و به یک شهر امیرنشین باثبات و مرفه ، به نام دوک‌ نشین بزرگ مسکو تبدیل شد. این شهر در طی سال ها توانست تعداد زیادی از پناهندگان را از سراسر روسیه به خود جذب کند.

آب و هوای شهر مسکو

مسکو شهریست با آب و هوای مرطوب قاره ای. در تابستان ها دارای هوایی معتدل و شرجی بود که تاکنون بیشترین دمای گزارش شده در این شهر برابر با 36 درجه سانتی گراد می باشد. فصل تابستان فصلی است که بیشترین گردشگران را به خود جذب کرده و از سراسر دنیا جهت مشاهده جاذبه های دیدنی به این شهر سفر می کنند.

مسکو زمستان هایی بسیار سرد و طولانی و حتی می توان گفت طاقت فرسایی دارد. کمترین دمایی که تاکنون در این شهر اعلام شده، در ماه ژانویه بوده است. این دما برابر با عدد منفی 42 درجه سانتی گراد بوده است. مسکو به علت تجربه تغییرات آب و هوایی بسیار زیادی که مابین ماه های زمستان و تابستان وجود دارد، دارای نوسانات سطح بارندگی می باشد.

حالا که با کلیات راهنمای سفر به مسکو آشنا شده اید میخواهیم در ادامه مقاله به موضوعات زیر بپردازیم:

  • جاذبه های دیدنی سفر به مسکو
  • ویزا برای سفر به مسکو
  • هتل های مسکو

جاذبه های دیدنی سفر به مسکو

در مسکو میدان سرخ که شهرت جهانی دارد قلب گردشگری مسکو و شاید از نخستین مقصد توریستی هر گردشگری است که به این شهر می آید. در میدان سرخ کلیسای معروف سنت باسیل، موزه تاریخ ملی، یادبود لنین رهبر انقلابی انقلاب روسیه و بخشی از دیوار کاخ کرملین قرار دارد. اما کسانی که به مسکو می روند حتماً خیابان آربات قدیم در مسکو را در یکی از برنامه های خود قرار می دهند. این خیابان دیدنی مملو از فروشگاه ها و به ویژه سوغاتی فروشی هایی است که قیمت های آن برای خرید مناسب است.

میدان سرخ

میدان سرخ با برجهای رنگارنگش یکی از مهمترین جاذبه های توریستی مسکو محسوب میشود. مهمترین دلیل خواندن این میدان به نام میدان سرخ، آجرهای قرمز رنگی است که کف آن را فرش کرده اند. این میدان که میدان زیبا نیز خوانده میشود با ۷۰۰ متر طول، در بر گیرنده معروف ترین بناهای روسیه همچون کرملین، کلیسای سنت بازیل و مرکز خرید گام است

موزه کاخ کرملین

قدیمی ترین بخش مسکو کاخ کرملین ، متعلق به سال ۱۱۴۷ می باشد. این مجموعه متشکل از گنبد های طلایی، کلیسا ها، موزه ها، منازل، سالن اجتماعات و ادارات و بناهای تاریخی می باشد. کلیسای انونسییشن که دیوار هایش با نقاشی های زیبا طراحی شده برای استفاده خصوصی خانواده سلطنتی به کار میرفته. این کاخ مجموعه ای از قدیمی ترین گنجینه ها از جمله اسلحه خانه ، تخت پوشیده از الماس و تخم مرغ های عید پاک که با الماس تزئین شده اند را در خود جای داده است

مترو مسکو

کار ساخت مترو مسکو از سال 1930 میلادی آغار شد و بعد از پنج سال توانست اولین خط متروی این شهر از " ساکولنیکی " تا " ایستگاه پارک کولتوری " را به بهره برداری برساند و اینکه امروزه این شهر دارای 12 خط و 180 ایستگاه است که روزانه چندین میلیون مسافر را جا به جا می ‌کند .

تئاتر بالشوی

یکی از قدیمی ترین تئاترهای جهان که در سال ۱۸۲۴ تاسیس شده و در سال ۱۸۵۶ پس از آتش سوزی دوباره باز سازی شد. ساختمان بزرگ شاهکار نئوکلاسیسم روسی، شامل یک ایوان ورودی ۸ ستون است که با مبلمان مخملی، دکوراسین و لوستر طلا طراحی شده است.

ویزا برای سفر به مسکو

شرایط اخذ ویزای روسیه

برای اخذ ویزای روسیه شرایط خاصی نیاز نیست داشته باشید. باید توجه داشته باشید که ویزای روسیه فقط به همراه تورهای گروهی روسیه اقدام می‌شود و مدت اعتبار ویزای این کشور مطابق با زمان تور می‌باشد. هزینه ویزای روسیه به همراه تور از شما دریافت می‌شود اما باید توجه داشته باشید که ۹۵ دلار برای درخواست ویزا به سفارت روسیه پرداخت می‌شود. نیازی به انگشت نگاری و مصاحبه جهت گرفتن ویزای روسیه برای ایرانیان نیست.

مدارک اخذ ویزای روسیه

برای درخواست ویزای توریستی روسیه، فقط باید پاسپورت متقاضی با ۷ ماه اعتبار، ۲ قطعه عکس ۳×۴ (که مشابه عکس گذرنامه نباشد)، بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل، بیمه مسافرتی، فرم تکمیل شده تعهد بازگشت به کشور محل اقامت و فرم تکمیل شده اطلاعات شخصی متقاضی به سفارت این کشور ارائه شود. توجه داشته باشید مدارک تور به همراه بیمه مسافرتی توسط آژانس‌های مسافرتی باید ارائه شود و حتی شما می‌توانید تکمیل کردن فرم‌های درخواستی را به آژانس‌های مسافرتی واگذار کنید.

چک لیست مدارک ویزای روسیه:

  • اصل گذرنامه متقاضی به همراه ۷ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس ۳×۴ رنگی با پس زمینه سفید (عکس ارائه شده نباید با عکس پاسپورت مشابه باشد)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل (براساس مدت زمان اقامت در روسیه)
  • بیمه مسافرتی (مطابق مدت زمان اعتبار)
  • فرم تکمیل شده تعهد به بازگشت کشور محل اقامت
  • فرم تکمیل شده اطلاعات شخصی متقاضی (برای هریک از متقاضیان این فرم باید جداگانه تکمیل شود)

هزینه درخواست ویزای روسیه

هزینه درخواست ویزای روسیه معمولا به همراه هزینه تورهای روسیه پرداخت می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که مبلغ ۹۵ دلار برای بررسی مدارک متقاضیان به سفارت روسیه پرداخت می‌شود.

بهترین هتل های مسکو

بهترین راه ها برای انتخاب هتلی خوب نه تنها در این شهر بلکه در مقاصد گوناگون خواندن نقدها و تجربیات گوناگون افرادی است که از آن ها دیدن کرده و در هتل های مختلف اقامت داشته اند. از این رو ما امروز در الی گشت می خواهیم با معرفی بهترین هتل های مسکو به شما، این کار را برایتان آسان تر کنیم و در این راه به شما کمک کرده باشیم. با ما همراه باشید.

بهترین هتل های 5ستاره

در این قسمت بهترین هتلهای مسکو بر اساس تعداد ستاره و رضایت مشتریان را معرفی خواهیم کرد.

چخوف هتل یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره مسکو

یکی از بهترین هتل های مسکو و یا به قول خودِ روس ها، شهر بدون خواب! (Moscow Never Sleep) آن هم از نوع ۵ ستاره اش، چخوف هتل مسکو (Chekhoff Hotel) است.

این هتل ۵ ستاره به صورت کاملا مدرن و با استفاده از ترکیب رنگ های خنثی با رنگ آبی، محیطی کاملا زیبا و آرامش بخش را برای کسانی که آن را برای اقامت انتخاب می کنند، به وجود آورده است.

در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار گرفته است. به طور مثال از این هتل تا کاخ کرملین به صورت پیاده تنها ۲۰ دقیقه راه است. در هتل چخوف در هر قسمتی از لابی زیبا و بسیار مجللش گرفته تا اتاق هایش همه چیز در نهایت مدرنیته و البته بهترین خود قرار گرفته است. رستوران هتل دارای منویی از غذاهای روسی است و در وعده های صبحانه، ناهار، شام و دیگر ساعات روز خدمات به مشتریان ارائه می نماید.

آدرس هتل چخوف مسکو: ۱۱, Malaya Dmitrovka Street, Tverskoy, 127006 Moscow, Russia

هتل چخوف مسکو

هتل حیات ریجنسی مسکو پتروفسکی پارک

یکی دیگر از بهترین هتل های مسکو که در بین ۵ ستاره ها هم قرار گرفته، هتل حیات ریجنسی مسکو پتروفسکی پارک (Hyatt Regency Moscow Petrovsky Park) است که در کنار پارک تاریخی پتروفسکی قرار گرفته است و تا ورزشگاه Dinamo تنها ۵ دقیقه پیاده فاصله دارد.در تمامی اتاق های این هتل تلویزیون های صفحه تخت با کانال های ماهواره ای، اینترنت پر سرعت نا محدود، صبحانه در اتاق، تهویه ی مطبوع، سروبی خواب مدرن و مجزا و بسیاری از امکانات دیگر است. برخی از اتاق های این هتل مجهز به سرویس آشپزخانه هستند. برای بلیط هواپیما مسکو و اقامت در این هتل ها به این صفحه بروید.
آدرس هتل حیات ریجنسی مسکو پتروفسکی پارک: Leningradsky Avenue 36 Building 33, Aeroport, 125167 Moscow, Russia

هتل حیات ریجنسی مسکو

بهترین هتل های ۴ ستاره مسکو

در این قسمت بهترین هتلهای مسکو بر اساس تعداد ستاره و رضایت مشتریان را معرفی خواهیم کرد.

هتل ایزمایلو دلتا ۴ ستاره

یکی از بهترین هتل های پایتخت روسیه که می خواهیم از بین هتل های ۴ ستاره به شما معرفی کنیم، هتل ایزمایلو دلتا مسکو است. فاصله آن با ایستگاه مترو تنها ۳۰۰ متر است. در این هتل ۲ رستوران با منویی از غذاهای روسی و اروپایی فعال هستند. اتاق های این هتل ۲ نفره هستند و در ۸ نوع مختلف قابل رزرو هستند.

آدرس هتل ایزمایلو دلتا: Izmaylovskoye Shosse, 71, корп. ۴, Г-Д, Moskva, Russia, 105613

هتل ایزمایلوو مسکو

وی هتل سادووایا ۴ستاره

یکی دیگر از بهترین هتل های مسکو در بین ۴ ستاره ها، وی هتل سادوایا مسکو (V Hotel Sadovaya) است.این هتل در فاصله ی ۳.۹ کیلومتری خیابان معروف پایتخت به نام آربات قرار دارد. امکانات اقامتی و تفریحی اش نیز در سطحی خوب و مناسب قرار گرفته است.تمامی اتاق های هتل به سیستم تصفیه ی هوا، تلویزیون صفحه تخت، حمام مجزا و مجهز، سرویس خواب مدرن و دیگر امکانت رفاهی هستند. آن ها برای اقامت ۱ تا ۴ نفر طراحی شده اند و شما می توانید بین ۶ نوع از اتاق های این هتل با متراژهای مختلف و متفاوت اتاق خود را رزرو نمایید.

آدرس هتل سادوایا: Sadovaya-Kudrinskaya Ulitsa 9, Bldg 3, Presnensky, 123001 Moscow, Russia

هتل سادووایا مسکو

در این مطلب بهترین هتل های مسکو، پایتخت زیبا و دیدنی روس ها را معرفی کردیم که در کلاس های قیمتی بسیار متفاوتی قرار دارند و برای مسافران با هر بودجه و سلیقه ای مناسب هستند. البته لازم است بگوییم اگر تور روسیه را خریداری کنید هزینه های شما کاهش چشم گیری پیدا می کند و البته دیگر هزینه های ترنسفر فرودگاهی را هم نخواهید داشت. اگر تجربه سفر به شهر مسکو را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.برای خرید تور مسکو حتما با کارشناسان بوکینگ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید | سفر به کشور روسیه

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟